Προγράμματα -Όμιλοι 2025-2026
- Θεατρική ομάδα (Μιχαηλίδης Λ. – Νικολαΐδου Μ.)
Προγράμματα -Όμιλοι 2024-2025
- Θεατρική ομάδα (Μιχαηλίδης Λ. – Νικολαΐδου Μ.)
- Όμιλος φιλαναγνωσίας “Και όμως διαβάζουν”( Λυκάρτση Μαρία, Παπακυριάκου Φιλιώ)
“Και όμως διαβάζουν” είναι ο τίτλος του φετινού προγράμματος ανάγνωσης εφηβικής λογοτεχνίας που υλοποιούν στο 5ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης η Μαρία Λυκάρτση και η Φιλιώ Παπακυριάκου. Μια ομάδα μαθητών και μαθητριών της Β’ τάξης διαβάζουν ομαδικά λογοτεχνικά βιβλία, τα συζητάνε, ανταλλάσσουν ιδέες και διασκεδάζουν δημιουργικά τις Παρασκευές μετά τα μαθήματα.
- Πολιτιστικό Πρόγραμμα: “Εκεί που η μουσική αγκαλιάζει την ποίηση: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΙΣ – ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ” (Κρανιδιώτης Προκόπης)
Την τρέχουσα σχολική χρονιά το σχολείο μας ξεκίνησε ένα πολιτιστικό πρόγραμμα που ήταν στις καρδιές καθηγητών κι ελπίζουμε πως θα μείνει και στις καρδιές των μαθητών μας. Το πρόγραμμά μας υλοποιείται με μαθητές/-τριες της Γ’ τάξης και έχει σκοπό να δραστηριοποιήσει την ακουστική, γλωσσική και συναισθηματική νοημοσύνη τους, ώστε να αναπτύξουν μία πολιτισμική συνειδητοποίηση για την αξία της έκφρασης μέσω της ποίησης και της μουσικής και να καλλιεργήσουν τα αισθητικά τους κριτήρια.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που ασχολείται με την πορεία, την σημασία και την καλλιτεχνική αξία των έργων δύο κορυφαίων δημιουργών, του ποιητή Νίκου Γκάτσου και του συνθέτη Μάνου Χατζηδάκι. Μέσα από συνεντεύξεις ποιητών, συνθετών, τραγουδιστών, λογοτεχνών και συνεργατών τους, και φυσικά μέσα από τα τραγούδια τους, παρακολουθούμε την δημιουργική τους εξέλιξη από τα τέλη της δεκαετίας του’40 έως και το τέλος της ζωής τους. Τα έργα του καθενός χωριστά, η γνωστή φιλική τους σχέση και κυρίως η συνεργασία τους, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο σε αυτό που ονομάστηκε ποιοτικό ελληνικό τραγούδι το οποίο πλαισιώθηκε με τα έργα άλλων σπουδαίων συνθετών (Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Μαρκόπουλος, Λοΐζος, Μούτσης, κ.α.) και ποιητών (Σεφέρης, Ελύτης, Ρίτσος, Λειβαδίτης, Αναγνωστάκης, Ελευθερίου κ.α.).
Τα τραγούδια αυτά έφεραν την ποίηση μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, κράτησαν συντροφιά σε μέρες δύσκολες την ελληνική ψυχή και τη βοήθησαν να αντέξει αλλά και να ονειρευτεί. Από την ιστορική ομιλία του 24χρονου Μάνου Χατζηδάκι το 1949 στην Αθήνα για την αξία του ρεμπέτικου τραγουδιού, έως τα κατοπινά υπέροχα μελωδικά ορχηστρικά του και από το κορυφαίο ποιητικό έργο “Αμοργός” του Νίκου Γκάτσου έως τα μετέπειτα έργα του σε γλώσσα απλή, γήινη, ουσιαστική, ακολουθούμε την πορεία δύο ανθρώπων με μεγάλο μεράκι και έμπνευση.
Πάνω απ’ όλα όμως, δίχως βαρύγδουπες ακαδημαϊκές θεωρίες, ακούμε και ζούμε τα τραγούδια μιας πατρίδας που συνεχίζουν ακόμη να συγκινούν και τη σημερινή γενιά, τους μαθητές μας! Ομολογούμε πως είναι συγκινητικό και για εμάς τους εκπαιδευτικούς, γιατί το βλέπουμε στα μάτια τους, στο ονειροπόλημα τους, καθώς τους ακούμε πολλές φορές να τα σιγοτραγουδούν κάθε Τρίτη απομεσήμερο, όταν το σχολείο έχει αδειάσει.
Υπεύθυνος προγράμματος : Προκόπης Κρανιδιώτης
Προγράμματα -Όμιλοι 2023-2024
- Θεατρική ομάδα (Μιχαηλίδης Λ. – Νικολαΐδου Μ.)
- Περιβαλλοντικό πρόγραμμα :«Διαβάζοντας τις πόλεις :Από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη» (Λυκάρτση Μ.)
Όμιλοι 2022-2023
- Θεατρική ομάδα (Μιχαηλίδης Λ. – Νικολαΐδου Μ.)
- Όμιλος Φωτογραφίας (Τερλιμπάκου Ζ. – Νάκα Κ.)
Πολιτιστικά Προγράμματα 2022-2023
- Η διαλογική σχέση θρησκείας τέχνης στον Δυτικό πολιτισμό: Από τον Μεσαίωνα στο Μπαρόκ (Νικολαΐδου Μ. -Αγγελάκη Μ.)
Διαλογική σχέση Θρησκείας- Τέχνης
2.Μελετώντας την πίστη μέσα απο την τέχνη. Ένα πέρασμα από την Ανατολή στη Δύση (Νάκα Κ. – Τερλιμπακου Ζ.)
Μελετώντας την πίστη μέσα από την τέχνη
Περιβαλλοντικά Προγράμματα 2022-2023
- Περιβαλλοντικά αποτυπώματα της γειτονιάς μου (Τερλιμπάκου Ζ. – Ιωαννίδου Σ.)
