Η εξέγερση του Πολυτεχνείου, το 1973, ήταν μια μέρα που άλλαξε την πορεία της ελληνικής ιστορίας.
Πολλά τραγούδια γράφτηκαν που αγγίζουν την ψυχή των Ελλήνων και έχουν ταυτιστεί με τον εορτασμό αυτής της ημέρας.
Αυτά τα τραγούδια, με τη δύναμη του στίχου τους, καταφέρνουν να μας εμψυχώνουν όμως αναμφίβολα είναι αρκετά δυσνόητα για τους μικρούς μας μαθητές αλλά και για κάποιους ενήλικες που δυσκολεύονται να τους τα εξηγήσουν.
Παρόλα αυτά ακούμε με τα παιδιά αρκετά τραγούδια αυτής της εποχής, γιατί πρέπει να έχουν και τέτοια ακούσματα και γιατί τους αρέσουν ιδιαίτερα για το επαναστατικό τους ρυθμό.
Μάθαμε τον Δρόμο…………………………..Μιλάει για τα παιδιά που έγραφαν στους τοίχους, συνθήματα για την ελευθερία.
Ένα τραγούδι που μεταδίδει την αισιοδοξία και την ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον μετά την κατάρρευση του δικτατορικού καθεστώτος. Τα παιδιά φέρνουν με τις φωνές τους και τις ζωγραφιές τους την νέα, ελεύθερη ζωή.
Το επόμενο, Κάποτε Θα΄ρθουν να σου πουν, αφιερωμένο σε όλους τους ενήλικες, γιατί είναι ένα από τα αγαπημένα της δασκάλας……….
Προστατεύστε… τα παιδιά, που μόνα τους δεν μπορούν να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους, ούτε απέναντι σε σφαίρες, σε καταστροφές, σε φτώχεια, σε ψέματα,…. είναι η ελπίδα για το μέλλον του κόσμου.
Η αντίσταση και του ελληνικού λαού κατά της Χούντας των Συνταγματαρχών και η εξέγερση του Πολυτεχνείου (1973) δεν θα μπορούσε να μην επηρεάσει τους καλλιτέχνες.
Από τους πρώτουςήταν ο εικαστικός και λογοτέχνης Γιώργος Φαρσακίδης(1926- 2020).
Τρεις μέρες μετά από την εξέγερση, στις 20 Νοεμβρίου 1973, ο χαράκτης Α. Τάσσος αρχίζει να χαράζει σε ξύλο μήκους 5,28 μ την πολυπρόσωπη σύνθεσή του «17 Νοέμβρη 1973»
και Ο Διομήδης Κομνηνός στην άσφαλτο
Ο ζωγράφος και χαράκτης Κώστας Μαλάμος (1913-2007) ζωγράφισε το έργο: «Η πρώτη επέτειος»
και το έργο «Την Άλλη Μέρα» (λάδι, 115 x 140, Συλλογή Μουσείου Βορρέ).
Ο ζωγράφος Γιώργος Βακιρτζής (1923- 1988) δημιούργησε το έργο «Εδώ Πολυτεχνείο. 16.ΧΙ.73» (χρωμολιθογραφία).
Η χαράκτρια Βάσω Κατράκη (1909-1988) έργο που τυπώθηκε σε δίχρωμη αφίσα με στίχους του Γιάννη Ρίτσου «Τραβήξανε ψηλά, πολύ ψηλά. / Δύσκολο πια να χαμηλώσουνε».
Ο χαράκτης Βασίλης Χάρος (1938-2000) δημιουργεί το έργο “Πτώση Χούντας” (Λιθογραφία, 1974).
Η ζωγράφος Νίκη Καραγάτση (1914-1986), σύζυγος του λογοτέχνη Μ. Καραγάτση, σε ζωγραφικό έργο της αποτυπώνει την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Με άσπρα γράμματα κάτω αριστερά του καμβά γράφει: «16 Νοεμβρίου 1973 οι φοιτηταί καίνε τη σημαία της 21 Απριλίου μπροστά στο Πολυτεχνείο».
Ο Πάρις Πρέκας (1926 – 1999), ζωγράφος, χαράκτης και γλύπτης , συνθέτει σε χαρτί το έργο με τίτλο «17η Νοέμβρη το 1974»
Ο Μάριος Βατζιάς (1926-2008) ζωγράφος και ποιητής, δημιουργεί το έργο με τίτλο «Η παρουσία του ήρωα» . Αποτυπώνει την εξέγερση του Πολυτεχνείου με την μορφή ενός ήρωα μπροστά από την είσοδο που κατέστρεψε το τανκ.
Τέσσερα χρόνια μετά από την εξέγερση, το 1977, ο γλύπτης Μέμος Μακρής (1913-1993) φιλοτέχνησε το χάλκινο κεφάλι του Έλληνα ιστορικού Νίκου Σβορώνου, που βρίσκεται στην είσοδο του Πολυτεχνείου και συμβολίζει την εξέγερση των φοιτητών. Έκτοτε «σηματοδοτεί» τις επετειακές εκδηλώσεις. Τίτλος του έργου είναι
Η Αρχαία Ελλάδα είναι ένα θέμα που μας συναρπάζει όλους, μικρούς και μεγάλους!
Στα Ολυμπιακά Ακίνητα Γουδί, την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024, επισκεφθήκαμε ένα πρωτόγνωρο θεματικό πάρκο που φιλοξενεί ένα ανεπανάληπτο οδοιπορικό στον αρχαίο ελληνικό κόσμο! Ο πολιτισμός της αρχαιότητας, σε όλες του τις εκφάνσεις, ξεδιπλώθηκε μπροστά στα μάτια μας, με μία μεγάλη ποικιλία τρόπων.
Γνωρίσαμε την Αρχαία Αθήνα, τη Σπάρτη και τη Μακεδονία. και βιώσαμε επίσης τις επικότερες στιγμές μεγάλων μαχών, όπως ο Τρωικός Πόλεμος. Οι μικροί μας μαθητές μυηθηκαν στις σπουδαιότερες τέχνες του αρχαίου ελληνικού κόσμου, και θυμήθηκαν όλα όσα είχαμε πει στο σχολείο για τη Μυθολογία των αρχαίων Ελλήνων.
Είδαμε αγάλματα, μοντέλα του Δούρειου Ίππου και της Τριήρης, μουσικά όργανα, πολεμικός εξοπλισμός και πολλά άλλα.
Ακόμα όλοι καταλάβαμε την επίδραση της Αρχαίας Ελλάδας στον τομέα των επιστημών, με τις ανακαλύψεις τους.
Όλο αυτό το υπερθέαμα έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο, όταν ο Ήφαιστος ζωντάνεψε μπροστά μας και μίλησε μαζί μας μέσα στο εργαστήριό του.
Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποτελεί μέρα τιμής και υπερηφάνειας για το λαό μας, με το ιστορικό “ΟΧΙ” να φανερώνει το μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής του.
Την Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, που πραγματοποιήθηκε η γιορτούλα μας στο σχολείο, τα παιδιά είπαν ποιήματα, τραγούδησαν τραγούδια της Σοφίας Βέμπο, τον Εθνικό μας Ύμνο και τέλος έκαναν παρέλαση στην αυλή του σχολείου κουνώντας κυματιστά τις ελληνικές σημαίες που είχαν φτιάξει μέσα στην τάξη.
Με ένα παραμύθι και τη δύναμη της Λογοτεχνίας, συνεχίσαμε σήμερα την προσέγγιση των γεγονότων του 1940.
Με την ιστορία της συγγραφέως παιδικής λογοτεχνίας, Γαλάτειας Γρηγοριάδου- Σουρέλη, “Σαν παραμύθι”, δημοσιευμένο και στο αναγνωστικό της Β’ Δημοτικού, προσεγγίσαμε την έννοια και τη σημασία του ΟΧΙ στον πόλεμο, στη βία, στην σκλαβιά, τη σημασία του ΝΑΙ στην ελευθερία, στην αυτοδιάθεση, στον ηρωισμό, στην αυτοπεποίθηση, στην φιλοπατρία των Ελλήνων.
Την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήσαμε την δεύτερη Άσκηση σεισμού και έτσι για μια ακόμη φορά κάναμε την διαδρομή μέχρι το σημείο καταφυγής, που έχουμε ορίσει.
Σήμερα Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2024, κάναμε άσκηση σεισμού στο σχολείο μας. Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που εκδηλώνεται συχνά σε πολλές χώρες του κόσμου και στην χώρα μας.
Η Ελλάδα είναι η πρώτη σε σεισμικότητα χώρα στην Ευρώπη και η έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού, σε μία χώρα με συνεχή σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από τα πρώτα σχολικά χρόνια.
Εστιάσαμε στην ενημέρωση και τα μέτρα προστασίας στο σχολείο και τα βήματα που ακολουθούμε.
Αν είμαι στα τραπεζάκια και ζωγραφίζω ή τρώω μπαίνω κάτω από το τραπέζι και κρατάω το πόδι του τραπεζιού. Αν είμαι στην παρεούλα, γίνομαι χελωνίτσα και καλύπτω το κεφάλι μου με τα χέρια.
Μόλις σταματήσει ο σεισμός, κάνουμε τρενάκι μπροστά στην πόρτα της τάξης, ήρεμα και χωρίς πανικό για να βγούμε έξω από την τάξη μας και το σχολείο και να πάμε στο σημείο καταφυγής που έχουμε ορίσει, στο οικόπεδο Μπασιάκου και Κ. Παλαιολόγου.
Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που δε μπορούμε να το αποφύγουμε. Μπορούμε όμως να προφυλαχτούμε από αυτόν και να “διαχειριστούμε” τον φόβο που νιώθουμε κάθε φορά που “χτυπά” ο Εγκέλαδος αρκεί να γνωρίζουμε τι να κάνουμε αν συμβεί.
Αγαπητοί γονείς, καλό είναι η κάθε οικογένεια να συζητήσει το ενδεχόμενο του σεισμού και να έχει προετοιμάσει ένα σχέδιο δράσης.
Ακόμα στην κατηγορία ΣΕΙΣΜΟΣ, δείτε αναρτήσεις προηγουμένων ετών.
Ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.) δημιουργεί εκπαιδευτικό υλικό παιδαγωγικά και διδακτικά κατάλληλο για θέματα αντισεισμικής προστασίας με στόχο την ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους σε θέματα διαχείρισης του σεισμικού κινδύνου.
Επισημάνσεις προς τους γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών
Σας ενημερώνουμε πως το σχολείο έχει φροντίσει για τη μέγιστη ασφάλεια και προστασία του μαθητικού πληθυσμού κατά τη στιγμή του συμβάντος (σεισμού/ πυρκαγιάς, κ.λ.π.), την ασφαλή εκκένωση του διδακτηρίου προς το χώρο καταφυγής και την προστασία των μαθητών μέχρι την παραλαβή τους από τους γονείς/κηδεμόνες Οι ενέργειες αυτές συμπεριλαμβάνονται στο καταρτισθέν Σχέδιο Αντιμετώπισης Κρίσεων που έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Έχει δομηθεί ακολουθώντας πιστά τις σχετικές οδηγίες του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) καθώς και τις αντίστοιχες του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος.
Περιλαμβάνει με λεπτομέρειες όλες τις ενδεικνυόμενες ενέργειες για τη διαδικασία διαφυγής από το εσωτερικό του σχολικού κτιρίου μέχρι την έξοδο από αυτό καθώς και την προσέγγιση και παραμονή στον ασφαλή χώρο καταφυγής.
Σας διαβεβαιώνουμε πως η εκπαίδευση επί των προβλεπόμενων διαδικασιών και η επιτυχής υλοποίησή τους αποτελεί βασική προτεραιότητα του προσωπικού του σχολείου. Η εξοικείωση του διδακτικού προσωπικού και του μαθητικού πληθυσμού του σχολείου με τις διαδικασίες και τις ενέργειες πρόληψης και αντιμετώπισης εξασφαλίζεται από τις προγραμματισμένες δραστηριότητες τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και στο σύνολο του σχολείου με τη διεξαγωγή ασκήσεων ετοιμότητας .
Ωστόσο, για την αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη διαχείριση οποιασδήποτε ενδεχόμενης κατάστασης είναι απαραίτητη η συντονισμένη δική σας δράση ως εξής:
Σε περίπτωση κατάστασης κρίσης (σεισμός/ πυρκαγιά) μην επιχειρήσετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς με το σχολείο, διότι θα δυσχεράνετε την προσπάθεια επικοινωνίας του σχολείου με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών (παροχή Α΄βοηθειών, πυρόσβεση κ.λπ.).
κατευθυνθείτε αμέσως στο σημείο του χώρου καταφυγής όπου είναι συγκεντρωμένη η τάξη των παιδιών σας, τα οποία θα παραλάβετε.
Αν η σωματική και ψυχολογική κατάσταση του παιδιού σας επιτρέπει την αποχώρηση, παρακαλούμε αποχωρήστε, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός και να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη επίβλεψη των μαθητών και η υλοποίηση των σχετικών ενεργειών μετριασμού των αποτελεσμάτων και των συνεπειών του συμβάντος.
Κανένας μαθητής δεν θα εγκαταλείψει το χώρο μόνος του, αν δεν έρθει κάποιος να τον παραλάβει. Τα παιδιά θα παραμείνουν ασφαλή στο χώρο καταφυγής , μέχρις ότου παραληφθούν από τους γονείς/κηδεμόνες ή άλλο ορισθέν πρόσωπο.
Το σχολείο δεσμεύεται πως θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την προστασία των μαθητών του.
Για το λόγο αυτό σε περίπτωση κατάστασης κρίσης μην ενεργήσετε υπό το κράτος του πανικού. Φροντίστε οι ενέργειέςσας να είναι ήρεμες και μεθοδικές. Ως χώρος καταφυγής έχει οριστεί :
Το οικόπεδο στη γωνία Γ. Μπασιάκου και Ιπποκράτους ,διότι έτσι:
1. Εξασφαλίζεται η ανεμπόδιστη προσέγγιση από τους μαθητές.
2. Βρίσκεται μακριά από μαντρότοιχους.
3. Έχει άμεση πρόσβαση σε κοινοτικό δρόμο και εναλλακτική διαδρομή προς δευτερεύοντα.
4. Οι μαθητές δεν κινδυνεύουν από πτώσεις στοιχείων.
Σήμερα, Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024, με σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή» συμμετείχαμε και εμείς στην 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού αθλητισμού που τιμήθηκε σε όλα τα σχολεία της χώρας μας. Μια ημέρα αφιερωμένη όχι μόνο στην άθληση αλλά και στις αξίες και τα οφέλη που αυτή φέρνει στη ζωή μας. Αρχικά, ο αθλητισμός μας διδάσκει την αξία της συνεργασίας και της ομαδικότητα. Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι ο αθλητισμός είναι χαρά και ψυχαγωγία. Μέσα από το παιχνίδι, τις προπονήσεις και τους αγώνες νιώθουμε ζωντανοί και διασκεδάζουμε. Η σημερινή ημέρα είναι μια υπενθύμιση ότι η άθληση πρέπει να είναι μέρος της καθημερινότητάς μας,
Έτσι με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, τα παιδιά και οι νηπιαγωγοί του 4ου Νηπιαγωγείου Σπάτων, ευχαριστούν θερμά την προπονήτρια βόλεϊ, κυρία Κατερίνα Γαλατιανού που επισκέφθηκε το σχολείο μας και όλοι μαζί πήγαμε στο Δημοτικό Στάδιο Σπάτων «Δημήτρης Δημητρίου» Δρόμο Υγείας και Ευεξίας: περπάτημα ή/και τρέξιμο.
Μετά η Γυμνάστρια Κατερίνα Γαλατιανού, μίλησε στα παιδιά μας και κάναμε ασκησούλες μέσα στο κλειστό γυμναστήριο Μπάσκετ,
.
Η ενθουσιώδης συμμετοχή των παιδιών και η χαρά τους ήταν εμφανής .Στο τέλος της εκδήλωσης, τα παιδιά βραβεύτηκαν, για την προσπάθειά τους, από την Κα Κατερίνα με μετάλλια, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους και την αγάπη τους για τον αθλητισμό.
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, που είναι σε δύο ημέρες, τα παιδιά και η δασκάλα του Ολοήμερου Τμήματος, έφτιαξαν όλοι μαζί ένα υπέροχο Πανό, αφιερωμένο στην ημέρα αυτή και για να μας συντροφεύει στη δράση που θα πραγματοποιήσουμε…………………………………………..
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή