466567883 649183057534031 405842073805680856 n

Σχολική δράση: Επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο

467251195 1779139792865292 9070645138331935106 n-Σχολική δράση: Συνεργασία με την Α΄τάξη του 3ου Δημοτικού σχολείου Ηγουμενίτσας. Μία ξεχωριστή μέρα για τα Α΄νήπια που με το τέλος του Α΄εκπαιδευτικού τριμήνου επισκέφτηκαν την Α΄τάξη στο Δημοτικό σχολείο. Είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν τους φίλους τους από την προηγούμενη χρονιά και να χαρούν τη συμμετοχή τους στο μάθημα της Α΄τάξης.

Μια συνεργασία ξεκίνησε με την εκπαιδευτικό κα Ελένη Δημουλά  στην Α΄τάξη του 3ου Δημοτικού σχολείου Ηγουμενίτσας. Με την ενημέρωση και του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τα νήπια θα επισκέπτονται την  Α΄τάξη, για την ομαλή μετάβασή τους στο Δημοτικό σχολείο.

Χωρίς τίτλο70 1

Χριστούγεννα… “γιορτή της αγάπης”

Χριστούγεννα:Για σας θα τραγουδήσουμε ευχές από καρδιάς, σε όλους θα θυμίσουμε το θαύμα μιας νυχτιάς… “Η  παρεούλα μας καλεί με τη ζεστασιά της μέσα στον Χειμώνα, να τραγουδήσουμε, να παίξουμε παιχνίδια, να δημιουργήσουμε μικρές στιγμές χαράς και αγάπης!

orasi s akoi sΘέμα: “Τα Χριστούγεννα μέσα από τις πέντε (5) αισθήσεις”Τα παιδιά μεταφέρουν τις εικόνες-εμπειρίες τους μέσα από τις ζωγραφιές τους στην ομάδα. Μαγικές χριστουγεννιάτικες γιορτές, που μικροί και μεγάλοι τις ζούμε με όλες μας τις αισθήσεις! Μια υπέροχη λοιπόν αφορμή, για να μιλήσουμε στο Νηπιαγωγείο για τις 5 αισθήσεις! ΟΡΑΣΗ:Τι βλέπουμε τα Χριστούγεννα; ΑΚΟΗ:Τι ακούμε τα Χριστούγεννα; ΓΕΥΣΗ:Τι γευόμαστε τα Χριστούγεννα; ΑΦΗ:Τι πιάνουμε-ακουμπάμε τα Χριστούγεννα; ΟΣΦΡΗΣΗ:Τι μυρίζουμε τα Χριστούγεννα; Ένα μικρό και ζεστό εργαστήρι οργανώθηκε στην ομάδα μας για να προετοιμαστεί για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή με Θέμα: “Χριστούγεννα με αγάπη”.

467163651 1218707135892286 2698820641041527235 nΣε λίγο καιρό πλησιάζει η αγαπημένη γιορτή μεγάλων και μικρών… Τα Χριστούγεννα!Στην τάξη μας , άρχισαν από νωρίς οι προετοιμασίες, αφού τα Χριστούγεννα μονοπωλούσαν στις συζητήσεις των παιδιών.  Έτσι, συζητήσαμε με τα παιδιά, τι θα θέλανε να κάνουμε στο Νηπιαγωγείο αυτές τις μέρες. Τα παιδιά, μας είπαν διάφορες ιδέες, όπως να κάνουμε γιορτή, να φτιάξουμε κάρτες, να διαβάσουμε χριστουγεννιάτικα παραμύθια, να κάνουμε χριστουγεννιάτικες κατασκευές κλπ. Για να μην τα ξεχάσουμε , αποφασίσαμε να τα γράψουμε.(Ιδεοθύελλα). Μόλις μπήκε ο Δεκέμβριος, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης και κάθε μέρα να μετράμε πόσες μέρες μας μένουν μέχρι την ημέρα των Χριστουγέννων! Ακούγοντας 20241218 13383920241218 133856χριστουγεννιάτικες μελωδίες, κάθε μέρα τα παιδιά απαντούσαν σε ένα αίνιγμα με θέμα τις γιορτές, ήθη και έθιμα του τόπου μας και έπαιρναν το δώρο από το ημερολόγιο με τον Αι Βασίλη.

465817444 8758277117625346 7326262514303755092 nΣτόλισμα του οικολογικού δέντρου: Πρώτη επιθυμία των παιδιών και όχι μόνο, ήταν ο στολισμός του χριστουγεννιάτικου δέντρου της τάξης μας! Βάλαμε χριστουγεννιάτικη μουσική, στήσαμε το ξύλινο δέντρο, και με τη συνεργασία των γονέων/κηδεμόνων, όλα τα παιδιά κρέμασαν στολίδια τη δική τους φωτογραφία με το δέντρο του σπιτιού τους ή μια ξεχωριστή εικόνα στην πόλη! Το ευχαριστηθήκαμε και είχαμε όλοι στα πρόσωπά μας ένα τεράστιο χαμόγελο!

Η σχολική μας Βιβλιοθήκη:Σειρά είχε η οργάνωση της βιβλιοθήκης μας με χριστουγεννιάτικα παραμύθια και βιβλία. Μάλιστα παίξαμε και κυνήγι χαμένου θησαυρού με τα βιβλία μας. Μια ομάδα έκλεινε τα μάτια και οι υπόλοιποι αποφάσιζαν πού θα κρύψουν το βιβλίο και καθοδηγούσαν την ομάδα με εντολές λέξεις , όπως “κρύο-ζέστη”. Το διασκεδάσαμε και χειροκροτούσαμε την ομάδα που έβρισκε τα κρυμμένα βιβλία.

462551778 1305892330600048 4268002114419829285 n20241220 160818Οι κάρτες ευχών και τα ημερολόγια:Σειρά είχε η κατασκευή της χριστουγεννιάτικης κάρτας… Σχεδιάσαμε μόνοι μας  και μολύβι κύκλους από χρωματιστά χαρτόνια και τα κόψαμε. Τα κολλήσαμε σε ένα μπλέ χαρτόνι και στο τέλος τα στολίσαμε , φτιάχνοντας χιονονιφάδες με χρυσή και άσπρη τέμπερα. Γράψαμε μέσα την ευχή ”ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ” μαζί με μια χριστουγεννιάτικη ζωγραφιά!

Πανέμορφες οι φετινές κάρτες μας και όλες μοναδικές!

Χωρίς τίτλοΗ Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας: Φορέσαμε τα καλά μας και την τελευταία ημέρα το πρωί 23/12 Δευτέρα πραγματοποιήθηκε η γιορτούλα μας με μεγάλη επιτυχία! Τα νήπια τραγούδησαν, ζήσανε το ρόλο τους και  μαζί με τους γονείς  κεραστήκαμε τον εξαιρετικό μπουφέ που με πολύ αγάπη, ετοίμασαν οι γονείς/κηδεμόνες! Περάσαμε ένα υπέροχο πρωινό στο Νηπιαγωγείο και το χαρήκαμε όλοι, μεγάλοι και μικροί! Και του χρόνου!

Χαρούμενα Χριστούγεννα

                                                       κι ευτυχισμένος και φωτεινός για όλους ο νέος χρόνος 2025!

Χωρίς τίτλο3 1

Τι κι αν είμαι παιδί, έχω δικαιώματα κι εγώ!

123ος  Θεματικός κύκλος-Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τίτλος: “Τι κι αν είμαι παιδί έχω δικαιώματα κι εγώ!”

Με αφορμή και σύνδεση με το προηγούμενο Ε.Δ. με θέμα τα ζώα, με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο, τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας μαθαίνουν τα δικαιώματα του παιδιού, όπως έχουν κατοχυρωθεί στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ν. 2101/1992).

Στιγμιότυπο 25 11 2024 111214 Τα ζωάκια που εκπροσωπούν σημαντικά δικαιώματα των παιδιών και τα οποία συνοδεύονται από μικρές ιστορίες και απλά τραγουδάκια, όπως και προτάσεις για παιδαγωγικές δραστηριότητες και διεξαγωγή συνελεύσεων με θεματικές συναφείς με τα δικαιώματα. Με αυτό τον τρόπο επιχειρείται να συνδυαστεί η καλύτερη κατανόηση της έννοιας των δικαιωμάτων και η προαγωγή της συμμετοχής των παιδιών σε διεργασίες διαλόγου και λήψης αποφάσεων, για θέματα που σχετίζονται με τη συνύπαρξη τους και μέσω αυτών η ανάπτυξη των δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας και υπευθυνότητας των παιδιών. Προάγεται δηλαδή στα παιδιά από την ηλικία φοίτησης στο νηπιαγωγείο και μετά η ιδιότητα των δημοκρατικών ενεργών πολιτών.

Για κάθε ζωάκι, που αντιστοιχεί σε κάποιο δικαίωμα, υπάρχει μία καρτέλα που μπορεί να αναρτάται στην τάξη, ύστερα από τη διεξαγωγή σχετικής δραστηριότητας. Στην μπροστινή σελίδα της καρτέλας περιλαμβάνεται ένα σκίτσο, η αναφορά στο δικαίωμα, ένα μικρό τραγούδι που μπορούν να μαθαίνουν τΣτιγμιότυπο 25 11 2024 111243α παιδιά, ακούγοντας και το ηχογραφημένο υλικό. Υπάρχει επίσης χώρος για να αναγράφεται η απόφαση που λαμβάνεται στη συνέλευση της τάξης σε σχέση με το δικαίωμα αυτό. Στην πίσω σελίδα της καρτέλας υπάρχει μια μικρή ιστορία για το κάθε ζώο, που νοηματοδοτεί το δικαίωμα – διατίθεται και ηχογραφημένη μαζί με το αντίστοιχο τραγούδι.

Η προτεινόμενη συνέλευση ύστερα από κάθε συζήτηση για ένα δικαίωμα, είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία τα παιδιά εκπαιδεύονται να συζητούν και να «αποφασίζουν» μαζί. Το σημαντικό για τον/την παιδαγωγό είναι να βοηθήσει τα παιδιά να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους, να ακούν τη γνώμη των άλλων και να μπορούν, ύστερα από συζήτηση, να καταλήγουν σε αποφάσεις στις Στιγμιότυπο 25 11 2024 1113620250113 135619οποίες συμφωνεί ολόκληρη η τάξη.

Οι αποφάσεις αυτές όταν συνδέονται με την καθημερινότητα των παιδιών, χρειάζονται τακτική υπενθύμιση και επανεκτίμηση για τον τρόπο με τον οποίο υλοποιούνται.

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Τίτλος: “Ας γνωριστούμε ξανά”, όπου ο ήρωας μας παρουσιάζει το όνομά του, το αγαπημένο του ζώο και τις επιθυμίες του. Στη συνέχεια μας παρουσιάζει τις ανάγκες του και τις ελευθερίες του, τι είναι και ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών;

20241210 16011220250108 164325Η “Ειρήνη” παρουσιάζει στα παιδιά τον φίλο της που τον λένε: “Ετσιμελέν”, ένα μικρό γαϊδουράκι που παρουσιάζει στα παιδιά ποιες είναι οι επιθυμίες του και ποιες οι ανάγκες τουΤα παιδιά συνθέτουν ομαδική εργασία με τα αγαπημένα τους ζωάκια… –Μαθαίνουν τι είναι το «δικαίωμα στο όνομα και στην ταυτότητα». Τα στοιχεία κάθε παιδιού, όπως το όνομά του, των γονιών του, της χώρας του, γράφονται σε ένα βιβλίο που υπάρχει στον δήμο του, σε ένα γραφείο που λέγεται «ληξιαρχείο». 

20250114 16044120250108 164338 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Τίτλος:”Επιθυμίες-Δικαιώματα “

Τα ζωάκια των δικαιωμάτων των παιδιών παρουσιάζουν τα δικαιώματα… Είναι ανάγκες και ελευθερίες των ανθρώπων που η κοινωνία έχει συμφωνήσει ότι πρέπει να προστατεύονται. Τα παιδιά είναι άνθρωποι και έχουν δικαιώματα, όπως οι μεγάλοι. Μάλιστα επειδή τα παιδιά είναι πιο αδύναμα, χρειάζονται καλύτερη προστασία. Το κάθε ζωάκι  μιλάει για ένα διαφορετικό δικαίωμα. Θα γνωρίσουμε τα ζωάκια και θα συζητάμε για τα δικαιώματα, για το πώς μπορούμε να τα σεβόμαστε και να τα προστατεύουμε.

46b1fc6983302929217a2e16697cdfa920250113 135645Το δικαίωμα των παιδιών να έχουν σπίτι, ρούχα και φαγητό είναι από τα βασικά τους δικαιώματα, που δυστυχώς αρκετά παιδιά στον κόσμο δεν το απολαμβάνουν. Δεν έχουν δηλαδή αυτά που χρειάζονται οπωσδήποτε για να μεγαλώσουν, τα «αναγκαία» στη ζωή τους. Η προστασία αυτού του δικαιώματος δεν εξαρτάται από τα παιδιά, μερικές φορές ούτε και από τους γονείς τους, αλλά χρειάζεται το κράτος / η πολιτεία να βοηθάει αυτούς που δεν έχουν όσα χρειάζονται. Εξηγούμε ότι υπάρχουν πλουσιότερες και φτωχότερες χώρες. Σε κάποιες χώρες πολλά παιδιά ζουν χωρίς να έχουν όλα αυτά που χρειάζονται, δηλαδή πεινάνε, δεν έχουν καθαρό νερό, ζουν σε καλύβια ή στον δρόμο ή φοράνε μόνο παλιά ρούχα. 

Πίνακας αναφοράς

Γνωρίζω το Χειμώνα… με τις αισθήσεις!

Χωρίς τίτλο3Γλώσσα: ΧειμώναςΔεκέμβρης:Τι βλέπω το Χειμώνα;(τοπίο – φύση) Τι ακούω; (βροχές, καταιγίδες, κάλαντα κλπ) Πώς αισθάνομαι το σώμα μου; (κρύο ή ζεστό μέσα στα χειμωνιάτικα ρούχα) Τι μπορώ να γευτώ; (ζεστά κάστανα, πορτοκάλια, μήλα, μανταρίνια, χριστουγεννιάτικα γλυκά κλπ) Τι μυρίζω ;(Χρυσάνθεμα,  ).Ιδεοθύελλα

Οι αισθήσεις μας το χειμώνα οξύνονται… Ποιες είναι άραγε οι μυρωδιές, οι εικόνες, οι ήχοι, οι γεύσεις και οι υφές του χειμώνα; Τι διαφορετικό μπορεί να αισθανόμαστε αυτήν την εποχή και γιατί; Μέσα από σύντομες δραστηριότητες μπορούμε να μιλήσουμε για τις αισθήσεις ή να τις επαναλάβουμε για την εποχή του χειμώνα. Παρόμοιες δράσεις μπορούμε να πραγματοποιήσουμε κάθε εποχή και το τέλος της σχολικής χρονιάς να δούμε τις διαφορές και τις ομοιότητες… Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τις αισθήσεις και οι έννοιες γίνονται πιο κατανοητές.

aisthiseis xeimwnas karteles2Όραση:

  • Να δούμε το χιόνι που πέφτει
  • Να δούμε τον αέρα να κουνάει τα κλαδιά των δέντρων
  • Να δούμε ανθρώπους που φοράνε σκουφιά και κασκόλ
  • Να δούμε τον καπνό από τις καμινάδες

Ακοή:

  • Να ακούσουμε τον δυνατό αέρα
  • Να ακούσουμε την ησυχία αν έξω έχει πέσει χιόνι
  • Να ακούσουμε τα πουλιά
  • Να ακούσουμε να φτυαρίζουν το χιόνι

Χωρίς τίτλο12images14Γεύση:

  • Να φτιάξουμε στο νηπιαγωγείο ζεστή σοκολάτα και να τη γευτούμε
  • Να φτιάξουμε τσάι στο νηπιαγωγείο και να το γευτούμε
  • Να γευτούμε ένα χειμωνιάτικο φρούτο πχ πορτοκάλι, μανταρίνι
  • Να μαγειρέψουμε ένα χειμωνιάτικο γλυκό και να το γευτούμε
  • Να γευτούμε ένα παγάκι

Όσφρηση:

  • Να μυρίσουμε τον καπνό από κάποια καμινάδα – το καμμένο ξύλο στον αέρα
  • Να μυρίσουμε τη ζεστή σοκολάτα
  • Να μυρίσουμε τη φρεσκάδα στον αέρα μια πολύ κρύα μέρα
  • Να μυρίσουμε τα ρούχα μας μπαίνοντας μέσα από την αυλή μια μέρα με αέρα

images15Αφή:

  • Να αγγίξουμε το χιόνι ή ένα παγάκι
  • Να αγγίξουμε ένα δέντρο που είναι ξερό και παγωμένο
  • Να αγγίξουμε τα χειμωνιάτικα υφάσματα (φλις, μάλλινο κλπ)
  • Να αισθανθούμε τον κρύο αέρα στο πρόσωπό μας και να προσπαθήσουμε να τον “πιάσουμε”
  • Να βάλουμε το χέρι μας κάτω από το κρύο νερό να προσπαθήσουμε να το πιάσουμε

winterwindowΟι αισθήσεις το Χειμώνα-Καρτέλες παιχνιδιού:

Κόβουμε τις καρτέλες και προτρέπουμε κάθε παιδί να επιλέξει τυχαία μια καρτέλα (τις έχουμε τοποθετήσει ανάποδα) και να μας πει αυτό που του ζητάει η καρτέλα. Καταγράφουμε τις απαντήσεις. Αφού μιλήσουμε και περιγράψει το κάθε παιδί τις δικές του εμπειρίες μπορούμε να τους δίνουμε και το ανάλογο φύλλο εργασίας στο οποίο αρχικά ζωγραφίζουν και στη συνέχεια γράφουν τη λέξη που χαρακτηρίζει τη ζωγραφιά τους. Πχ το χειμώνα μυρίζω τον καπνό από τα τζάκια – ζωγραφίζουν ένα τζάκι ή ξύλα και γράφουν από κάτω ξύλα ή καπνός.

Ας φτιάξουμε μια ιστορία…

Μαζί με τα παιδιά φτιάχνουμε μια χειμωνιάτικη ιστορία. Τα ενθαρρύνουμε να φτιάξουν όλα μαζί μια ιστορία με πρωταγωνιστή ένα χιονάνθρωπο, ένα imagesσκιέρ, μια χιονονιφάδα, ένα σπουργίτι ή ό,τι άλλο επιλέξουν αυτά. Μπορεί το τέλος της ιστορίας να είναι ατομικό ή να επιλέξουν από διαφορετικές προτάσεις παιδιών. Στο τέλος γράφουμε και εικονογραφούμε την ιστορία και την τοποθετούμε στη βιβλιοθήκη της τάξης. Το κάθε παιδί φτιάχνει τη δική του χειμωνιάτικη ιστορία από μια εικόνα με σχετικό θέμα που επιλέγει. Του δίνουμε δέκα λέξεις “χειμωνιάτικες” πχ, χιονάνθρωπος, κάστανα, Χριστούγεννα, αμυγδαλιά, κοκ και καλείται στην ιστορία που θα μας διηγηθεί να χρησιμοποιήσει όσες περισσότερες από αυτές μπορεί.

Παραμύθι: “Ένα πουλάκι το Χειμώνα”

Χωρίς τίτλο

Σεισμός… τώρα τι κάνω;

20241128 123739462574909 1259501861961587 1167425872924310717 nΠροστατεύομαι από το σεισμό… μαθαίνοντας: Η Ελλάδα είναι μια χώρα με μεγάλη σεισμικότητα. Κάθε χρόνο γίνονται αρκετοί σεισμοί, κάποιοι από τους οποίους μπορεί να πλήξουν την περιοχή στην οποία κατοικείς. Ο σεισμός δεν πρέπει να σε φοβίζει. Είναι ένα φυσικό φαινόμενο, όπως ο αέρας και η βροχή. Είναι το κούνημα του εδάφους, εξαιτίας της κίνησης των πλακών, που πάνω τους βρίσκονται οι ήπειροι της γης.Αυτό που πρέπει να κάνεις εσύ κι η οικογένειά σου, είναι να ενημερωθείτε για το πώς θα τον αντιμετωπίσετε.

Σχέδιο δράσης: Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν τα νήπια  γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του. ΟΑΣΠ (Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας)

Πριν τον σεισμό:
Μαθαίνουμε για τον σεισμό και τα μέτρα προστασίας στο σχολείο μας: μελετώντας αφίσες ή φυλλάδια του Ο.Α.Σ.Π.,συζητώντας με την κυρία μας, συμμετέχοντας σε ασκήσεις ετοιμότητας. Επίσης συζητάμε για τα μέτρα προστασίας και με την οικογένεια μας στο σπίτι. Ακούμε το τραγούδι 20241127 140433 20241128 122716 20241128 123005“Σεισμός,σεισμός”.

Κατά τη διάρκεια του σεισμού: Αν είμαστε σε εξωτερικό χώρο: μένουμε έξω, απομακρυνόμαστε από κτίρια ή άλλα επικίνδυνα σημεία.

Μετά τον σεισμό:   Μετά το τέλος του σεισμού και πριν φύγουμε από το σπίτι: φοράμε παπούτσια και κατάλληλα για την εποχή ρούχα, παίρνουμε τα εφόδια που έχουμε ετοιμάσει (ραδιόφωνο με μπαταρίες, φακό, κλειδιά και ότι άλλο θεωρούμε απαραίτητο). Φεύγοντας από το σπίτι, κατεβαίνουμε emergency numbers 640 Χωρίς τίτλο2 1από τις σκάλες προσεκτικά. Δεν χρησιμοποιούμε ασανσέρ.Δεν τρέχουμε, πηγαίνουμε στον κοντινό, ανοιχτό, ασφαλή χώρο (πάρκο, πλατεία κ.ά.) που έχουμε προκαθορίσει μαζί με τους γονείς μας ή τους δασκάλους μας στο σχολείο. Ακολουθούμε τις οδηγίες: – των γονιών μας (εάν ο σεισμός γίνει όταν είμαστε στο  σπίτι) – των δασκάλων μας (εάν είμαστε στο σχολείο).

Χωρίς τίτλο5 1

3η Σχολική Δράση-Επίσκεψη στη “ΦΛΟΓΑ”

462579851 1210655136689437 151972554111083613 nΧωρίς τίτλο103η Σχολική ΔράσηΕπίσκεψη στη “ΦΛΟΓΑ”  “Η Φλόγα βρίσκεται δίπλα στη δημόσια υγεία, δίπλα στον κάθε γιατρό μας που αγωνίζεται για το καλό των παιδιών μας, ώστε να τους προσφέρουμε όλα εκείνα τα εργαλεία που τους είναι απαραίτητα για να κάνουν σωστά την αποστολή τους.”  Με μεγάλο ενθουσιασμό και χαρά η ομάδα “ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ” επισκέφθηκε την ετήσια έκθεση της “Φλόγας” στο Πάνθεον. Αφού περιηγήθηκαν στην έκθεση και πήραν μικρά παιχνίδια, χάρισαν μια αγκαλιά αγάπης  και το τραγούδι της ομάδας τους σε όλους αυτούς που προσπαθούν για κοινό σκοπό.

ΙΑΒ 4

Ε.Δ. “Το παράπονο των ζώων”

20220119 080849 768x576 120220113 104059 768x576 12ος Θεματικός κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων της σχολικής χρονιάς 2024-25

Φροντίζω το περιβάλλον-Οικολογική συνείδηση

– Ο δικός μας τίτλος: “Το παράπονο των ζώων” 

Στόχοι του σχεδίου Δράσης: Στον κύκλο των 7 εργαστηρίων του συγκεκριμένου προγράμματος, δόθηκε έμφαση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων.Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου ήταν αρχικά η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται.

20220119 094437 768x576 1Μέσα από κατεξοχήν βιωματικές δράσεις, (χωρίζοντας τα παιδιά σε πέντε ομάδες) τα παιδιά μπήκαν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν και ενθαρρύνθηκαν  να προτείνουν λύσεις, επέλεξαν τις βέλτιστες λύσεις,δημιούργησαν «πρωτότυπα» αλλά και αξιολόγησαν τα στάδια της λύσης που η κάθε ομάδα υιοθέτησε και εφάρμοσε. Απώτερος στόχος του συνόλου των εργαστηρίων ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη ανάγκη προστασίας του πλανήτη, η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και η συνειδητοποίηση της έννοιας «περιβαλλοντικό αποτύπωμα». Άμεση ήταν η διασύνδεση του θέματος τόσο με το γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας, της Μελέτης του [φυσικού] Περιβάλλοντος και την Πληροφορική. Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024.

ΖΩΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝΕργαστήριο 1: «Πρώτη γνωριμία με τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση» (3 διδακτικές ώρες)

Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Πρώτη γνωριμία με τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση». Αποτελείται από 3 δραστηριότητες με συνολική διάρκεια 3 διδακτικών ωρών. Στόχος του εργαστηρίου είναι:

Α. ως προς τις δεξιότητες του νου:  οι μαθητές 1. να διατυπώνουν ερωτήματα, να προβληματίζονται και να ερμηνεύουν με αφορμή την παρατήρηση ψηφιακού υλικού (βίντεο) σχετικά με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Οι βασικές ρουτίνες (στρατηγικές) σκέψης που θα αξιοποιηθούν θα είναι οι εξής: α. «Καταιγισμός ιδεών» και β. «Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι», 2. να παρατηρούν και να διαχειρίζονται κάθε νέα πληροφορία με δημιουργικό τρόπο. Η 55a7acc79923dc51bfb4923e165a9daaρουτίνα (στρατηγική) σκέψης που θα αξιοποιηθεί θα είναι κυρίως η «3-2-1 Γέφυρα».

Β. ως προς το θέμα: οι μαθητές 1. να γνωρίσουν τα κυριότερα είδη ζώων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση αρχικά σε παγκόσμιο επίπεδο και στη συνέχεια στον ελλαδικό χώρο,

2. να κατανοήσουν τον ιδιαίτερο επιβαρυντικό ρόλο της ανθρώπινης δράσης αναφορικά με το θέμα και 3. να ευαισθητοποιηθούν, προκειμένου να σκεφτούν τρόπους επίλυσης του προβλήματος και ανάληψης πρωτοβουλιών και δράσεων.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα (1η διδακτική ώρα): εισαγωγή του θέματος, κατά την οποία τα παιδιά με τη στρατηγική του καταιγισμού ιδεών (ιδεοθύελλας) ενθαρρύνονται να μαντέψουν από τον τίτλο του προγράμματος τα θέματα και τα υποθέματα, με τα οποία θα ασχοληθούμε.

ΙΑΒ 3ΙΑΒ 12η δραστηριότητα (2η διδακτική ώρα): παρακολούθηση βίντεο αφόρμησης σχετικά με το θέμα. Διασύνδεση του θέματος με τον Στόχο 15 Βιώσιμης Ανάπτυξης «Ζώα στη Στεριά».

3η δραστηριότητα (3η διδακτική ώρα): διαμορφώνω σε συνεργασία και συμφωνία με τους μαθητές/μαθήτριες τους κανόνες των επιμέρους ομάδων (5) με στόχο τη γονιμότερη και αποδοτικότερη συνεργασία τους στη διάρκεια της υλοποίησης των εργαστηρίων. Επίσης, κάθε ομάδα αναλαμβάνει να αποφασίσει το όνομα που θα έχει στο πλαίσιο του προγράμματος (ένα όνομα ζώου που κινδυνεύει στην Ελλάδα και εξηγεί την επιλογή της). κ.λ.π…  (Αναφέρεται όλο το εργαστήριο στην ενότητα: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ σχολικής χρονιάς 2024-2025)

 

 

4 Ν1

2η Σχολική δράση: “Μαθαίνω να γυμνάζομαι σωστά!”

3 Ν12 ΝΣήμερα είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μία διδακτική ώρα στα γηπεδάκια, αποχαιρετώντας σιγά σιγά το Φθινόπωρο, με τι άλλο; με άσκηση και παιχνίδια!Την ομάδα μας “ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ”  συμπλήρωσε η γυμνάστρια κα Έλενα Τζώρτζη που μας ενέπνευσε  αρχικά με το ζέσταμα της ομάδας,με  γυμναστική και πολλά ομαδικά παιχνίδια.Τα νήπια συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον σε όλα τα ομαδικά παιχνίδια, χωρίζοντας τις ομάδες με ονόματα ζώων που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. (Σύμφωνα με το  πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων που ολοκληρώνεται στο τέλος του Νοέμβρη). Ο χαιρετισμός μας έκρυβε μια μεγάλη αγκαλιά φίλων και την υπόσχεση για την επόμενη δραστηριότητα και δράση…

 

 

20241118 193131

2η Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων νηπίων & Προγ/σμός εκπ/κού έργου & Α.Φ.Ν.

20241118 181204 2Πραγματοποιήθηκε σήμερα  η 2η ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων νηπίων  σχετικά με τον εκπ/κό προγρ/σμό ανά εκπ/κό τρίμηνο και τον Α.Φ.Ν. (Ατομικός Φάκελος Νηπίου).     Οι γονείς ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση  και μέσα  από ένα  δημιουργικό διάλογο, ενημερώθηκαν  για την εκπαιδευτική λειτουργία  της σχολικής μονάδας. Δόθηκε  κατάλληλο   υλικό στους γονείς/κηδεμόνες (ερωτηματολόγιο, συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, αγαπημένα παιχνίδια και παραμύθια των νηπίων) ως ανατροφοδότηση της επικοινωνίας μας μαζί τους. Επίσης είχαν την ευκαιρία να δουν και να συζητήσουμε για τον Α.Φ.Ν. και τις ατομικές ή ομαδικές εργασίες του κάθε νηπίου ξεχωριστά.

Χωρίς τίτλο2

Λίγα γαρίφαλα για το ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ…

0177854Χωρίς τίτλο5Το χρονικό του Πολυτεχνείου με λίγα λόγια για να καταλάβουν τα παιδιά:Το Πολυτεχνείο είναι ένα πανεπιστήμιο που βρίσκεται στην Αθήνα. Εκεί πηγαίνουν νέοι και νέες και σπουδάζουν. Τους ονομάζουμε φοιτητές. Από το 1967, η Ελλάδα ζούσε σε δικτατορία. Κάποιοι άνθρωποι πήραν με την βία την εξουσία κι έγιναν αυτοί κυβερνήτες της Ελλάδας. Τους ονόμασαν δικτάτορες, τους ονόμασαν με μια λέξη Χούντα. Κάποιοι αντέδρασαν αλλά τους περίμενε φυλακή ,εξορία βασανιστήρια και πολλές φορές και ο θάνατος. Οι νέοι, που πάντα έχουν περισσότερο ενθουσιασμό, έδειξαν πολλές φορές την περιφρόνησή τους προς αυτούς που κυβερνούσαν. Τραγούδι: “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”

Όμως τον Νοέμβρη του 1973 δεν περίμενε κανείς πως οι φοιτητές θα ξεσηκώνονταν έτσι. Οι φοιτητές άρχισαν να οργανώνονται.
σάρωση0002 Χωρίς τίτλο9Η αρχή έγινε στη Νομική ακολούθησε το Πολυτεχνείο. Οι φοιτητές κλείστηκαν μέσα και άρχισαν να καλούν τον κόσμο να ενωθεί μαζί τους, να σηκώσει το κεφάλι, να σταματήσει να δέχεται την καταπίεση της χούντας. Οι φοιτητές κατάφεραν να φτιάξουν ένα ραδιοσταθμό και μ’ αυτόν μπορούσαν να ακουστούν στα ραδιόφωνα όλης της Αθήνας. Έτσι μπορούσαν να επικοινωνήσουν και να στείλουν τα μηνύματά τους. Τραγούδι: “Ο δρόμος” Μάνος Λοϊζος

Κι ανταποκρίθηκαν πολλοί. Αφήνουν τις δουλειές τους και ενώνουν τη φωνή τους με τη φωνή των φοιτητών. Γεμίζουν οι πλατείες, οι γύρω δρόμοι με κόσμο. Με κόσμο που άφησε για λίγο πίσω τον φόβο για την χούντα, ξέχασε τους κινδύνους.
Κυριότερο
σύνθημα: ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ  Γίνονται συγκρούσεις ανάμεσα σε πολίτες POLYTECHNEIO 2Χωρίς τίτλο6και αστυνομικούς.Την τρίτη ημέρα αποφασίζουν να δώσουν μια τελειωτική λύση.
Να στείλουν τα τανκ για να κτυπήσουν τους φοιτητές. Οι αστυνομικοί ρίχνουν δακρυγόνα στην αυλή του Πολυτεχνείου και
 πυροβολισμούς. Τραγούδι: “Όταν σφίγγουν το χέρι”Μίκης Θεοδωράκης   Οι φοιτητές μέσα από το ραδιοφωνικό σταθμό ζητούν βοήθεια.Σάββατο 17 Νοεμβρίου 1973: Τα τανκ φτάνουν στην πύλη του Πολυτεχνείου που πάνω στη σιδερένια πόρτα υπάρχουν φοιτητές.Ρίχνουν την πόρτα κάτω και μαζί όσα παιδιά ήταν σκαρφαλωμένα. Το Πολυτεχνείο στάθηκε η αρχή για το τέλος της Χούντας. Τραγούδι: “Ένα το χελιδόνι” Μίκης Θεοδωράκης