Χωρίς τίτλο5 1

3η Σχολική Δράση-Επίσκεψη στη “ΦΛΟΓΑ”

462579851 1210655136689437 151972554111083613 nΧωρίς τίτλο103η Σχολική ΔράσηΕπίσκεψη στη “ΦΛΟΓΑ”  “Η Φλόγα βρίσκεται δίπλα στη δημόσια υγεία, δίπλα στον κάθε γιατρό μας που αγωνίζεται για το καλό των παιδιών μας, ώστε να τους προσφέρουμε όλα εκείνα τα εργαλεία που τους είναι απαραίτητα για να κάνουν σωστά την αποστολή τους.”  Με μεγάλο ενθουσιασμό και χαρά η ομάδα “ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ” επισκέφθηκε την ετήσια έκθεση της “Φλόγας” στο Πάνθεον. Αφού περιηγήθηκαν στην έκθεση και πήραν μικρά παιχνίδια, χάρισαν μια αγκαλιά αγάπης  και το τραγούδι της ομάδας τους σε όλους αυτούς που προσπαθούν για κοινό σκοπό.

ΙΑΒ 4

Ε.Δ. “Το παράπονο των ζώων”

20220119 080849 768x576 120220113 104059 768x576 12ος Θεματικός κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων της σχολικής χρονιάς 2024-25

Φροντίζω το περιβάλλον-Οικολογική συνείδηση

– Ο δικός μας τίτλος: “Το παράπονο των ζώων” 

Στόχοι του σχεδίου Δράσης: Στον κύκλο των 7 εργαστηρίων του συγκεκριμένου προγράμματος, δόθηκε έμφαση στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων.Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου ήταν αρχικά η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται.

20220119 094437 768x576 1Μέσα από κατεξοχήν βιωματικές δράσεις, (χωρίζοντας τα παιδιά σε πέντε ομάδες) τα παιδιά μπήκαν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν και ενθαρρύνθηκαν  να προτείνουν λύσεις, επέλεξαν τις βέλτιστες λύσεις,δημιούργησαν «πρωτότυπα» αλλά και αξιολόγησαν τα στάδια της λύσης που η κάθε ομάδα υιοθέτησε και εφάρμοσε. Απώτερος στόχος του συνόλου των εργαστηρίων ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη ανάγκη προστασίας του πλανήτη, η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και η συνειδητοποίηση της έννοιας «περιβαλλοντικό αποτύπωμα». Άμεση ήταν η διασύνδεση του θέματος τόσο με το γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας, της Μελέτης του [φυσικού] Περιβάλλοντος και την Πληροφορική. Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος 2024.

ΖΩΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝΕργαστήριο 1: «Πρώτη γνωριμία με τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση» (3 διδακτικές ώρες)

Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του 2ου θεματικού κύκλου έχει τίτλο «Πρώτη γνωριμία με τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση». Αποτελείται από 3 δραστηριότητες με συνολική διάρκεια 3 διδακτικών ωρών. Στόχος του εργαστηρίου είναι:

Α. ως προς τις δεξιότητες του νου:  οι μαθητές 1. να διατυπώνουν ερωτήματα, να προβληματίζονται και να ερμηνεύουν με αφορμή την παρατήρηση ψηφιακού υλικού (βίντεο) σχετικά με τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση. Οι βασικές ρουτίνες (στρατηγικές) σκέψης που θα αξιοποιηθούν θα είναι οι εξής: α. «Καταιγισμός ιδεών» και β. «Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι», 2. να παρατηρούν και να διαχειρίζονται κάθε νέα πληροφορία με δημιουργικό τρόπο. Η 55a7acc79923dc51bfb4923e165a9daaρουτίνα (στρατηγική) σκέψης που θα αξιοποιηθεί θα είναι κυρίως η «3-2-1 Γέφυρα».

Β. ως προς το θέμα: οι μαθητές 1. να γνωρίσουν τα κυριότερα είδη ζώων που κινδυνεύουν με εξαφάνιση αρχικά σε παγκόσμιο επίπεδο και στη συνέχεια στον ελλαδικό χώρο,

2. να κατανοήσουν τον ιδιαίτερο επιβαρυντικό ρόλο της ανθρώπινης δράσης αναφορικά με το θέμα και 3. να ευαισθητοποιηθούν, προκειμένου να σκεφτούν τρόπους επίλυσης του προβλήματος και ανάληψης πρωτοβουλιών και δράσεων.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα (1η διδακτική ώρα): εισαγωγή του θέματος, κατά την οποία τα παιδιά με τη στρατηγική του καταιγισμού ιδεών (ιδεοθύελλας) ενθαρρύνονται να μαντέψουν από τον τίτλο του προγράμματος τα θέματα και τα υποθέματα, με τα οποία θα ασχοληθούμε.

ΙΑΒ 3ΙΑΒ 12η δραστηριότητα (2η διδακτική ώρα): παρακολούθηση βίντεο αφόρμησης σχετικά με το θέμα. Διασύνδεση του θέματος με τον Στόχο 15 Βιώσιμης Ανάπτυξης «Ζώα στη Στεριά».

3η δραστηριότητα (3η διδακτική ώρα): διαμορφώνω σε συνεργασία και συμφωνία με τους μαθητές/μαθήτριες τους κανόνες των επιμέρους ομάδων (5) με στόχο τη γονιμότερη και αποδοτικότερη συνεργασία τους στη διάρκεια της υλοποίησης των εργαστηρίων. Επίσης, κάθε ομάδα αναλαμβάνει να αποφασίσει το όνομα που θα έχει στο πλαίσιο του προγράμματος (ένα όνομα ζώου που κινδυνεύει στην Ελλάδα και εξηγεί την επιλογή της). κ.λ.π…  (Αναφέρεται όλο το εργαστήριο στην ενότητα: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ σχολικής χρονιάς 2024-2025)

 

 

4 Ν1

2η Σχολική δράση: “Μαθαίνω να γυμνάζομαι σωστά!”

3 Ν12 ΝΣήμερα είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μία διδακτική ώρα στα γηπεδάκια, αποχαιρετώντας σιγά σιγά το Φθινόπωρο, με τι άλλο; με άσκηση και παιχνίδια!Την ομάδα μας “ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ”  συμπλήρωσε η γυμνάστρια κα Έλενα Τζώρτζη που μας ενέπνευσε  αρχικά με το ζέσταμα της ομάδας,με  γυμναστική και πολλά ομαδικά παιχνίδια.Τα νήπια συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον σε όλα τα ομαδικά παιχνίδια, χωρίζοντας τις ομάδες με ονόματα ζώων που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. (Σύμφωνα με το  πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων που ολοκληρώνεται στο τέλος του Νοέμβρη). Ο χαιρετισμός μας έκρυβε μια μεγάλη αγκαλιά φίλων και την υπόσχεση για την επόμενη δραστηριότητα και δράση…

 

 

20241118 193131

2η Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων νηπίων & Προγ/σμός εκπ/κού έργου & Α.Φ.Ν.

20241118 181204 2Πραγματοποιήθηκε σήμερα  η 2η ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων νηπίων  σχετικά με τον εκπ/κό προγρ/σμό ανά εκπ/κό τρίμηνο και τον Α.Φ.Ν. (Ατομικός Φάκελος Νηπίου).     Οι γονείς ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση  και μέσα  από ένα  δημιουργικό διάλογο, ενημερώθηκαν  για την εκπαιδευτική λειτουργία  της σχολικής μονάδας. Δόθηκε  κατάλληλο   υλικό στους γονείς/κηδεμόνες (ερωτηματολόγιο, συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, αγαπημένα παιχνίδια και παραμύθια των νηπίων) ως ανατροφοδότηση της επικοινωνίας μας μαζί τους. Επίσης είχαν την ευκαιρία να δουν και να συζητήσουμε για τον Α.Φ.Ν. και τις ατομικές ή ομαδικές εργασίες του κάθε νηπίου ξεχωριστά.

Χωρίς τίτλο2

Λίγα γαρίφαλα για το ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ…

0177854Χωρίς τίτλο5Το χρονικό του Πολυτεχνείου με λίγα λόγια για να καταλάβουν τα παιδιά:Το Πολυτεχνείο είναι ένα πανεπιστήμιο που βρίσκεται στην Αθήνα. Εκεί πηγαίνουν νέοι και νέες και σπουδάζουν. Τους ονομάζουμε φοιτητές. Από το 1967, η Ελλάδα ζούσε σε δικτατορία. Κάποιοι άνθρωποι πήραν με την βία την εξουσία κι έγιναν αυτοί κυβερνήτες της Ελλάδας. Τους ονόμασαν δικτάτορες, τους ονόμασαν με μια λέξη Χούντα. Κάποιοι αντέδρασαν αλλά τους περίμενε φυλακή ,εξορία βασανιστήρια και πολλές φορές και ο θάνατος. Οι νέοι, που πάντα έχουν περισσότερο ενθουσιασμό, έδειξαν πολλές φορές την περιφρόνησή τους προς αυτούς που κυβερνούσαν. Τραγούδι: “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”

Όμως τον Νοέμβρη του 1973 δεν περίμενε κανείς πως οι φοιτητές θα ξεσηκώνονταν έτσι. Οι φοιτητές άρχισαν να οργανώνονται.
σάρωση0002 Χωρίς τίτλο9Η αρχή έγινε στη Νομική ακολούθησε το Πολυτεχνείο. Οι φοιτητές κλείστηκαν μέσα και άρχισαν να καλούν τον κόσμο να ενωθεί μαζί τους, να σηκώσει το κεφάλι, να σταματήσει να δέχεται την καταπίεση της χούντας. Οι φοιτητές κατάφεραν να φτιάξουν ένα ραδιοσταθμό και μ’ αυτόν μπορούσαν να ακουστούν στα ραδιόφωνα όλης της Αθήνας. Έτσι μπορούσαν να επικοινωνήσουν και να στείλουν τα μηνύματά τους. Τραγούδι: “Ο δρόμος” Μάνος Λοϊζος

Κι ανταποκρίθηκαν πολλοί. Αφήνουν τις δουλειές τους και ενώνουν τη φωνή τους με τη φωνή των φοιτητών. Γεμίζουν οι πλατείες, οι γύρω δρόμοι με κόσμο. Με κόσμο που άφησε για λίγο πίσω τον φόβο για την χούντα, ξέχασε τους κινδύνους.
Κυριότερο
σύνθημα: ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ  Γίνονται συγκρούσεις ανάμεσα σε πολίτες POLYTECHNEIO 2Χωρίς τίτλο6και αστυνομικούς.Την τρίτη ημέρα αποφασίζουν να δώσουν μια τελειωτική λύση.
Να στείλουν τα τανκ για να κτυπήσουν τους φοιτητές. Οι αστυνομικοί ρίχνουν δακρυγόνα στην αυλή του Πολυτεχνείου και
 πυροβολισμούς. Τραγούδι: “Όταν σφίγγουν το χέρι”Μίκης Θεοδωράκης   Οι φοιτητές μέσα από το ραδιοφωνικό σταθμό ζητούν βοήθεια.Σάββατο 17 Νοεμβρίου 1973: Τα τανκ φτάνουν στην πύλη του Πολυτεχνείου που πάνω στη σιδερένια πόρτα υπάρχουν φοιτητές.Ρίχνουν την πόρτα κάτω και μαζί όσα παιδιά ήταν σκαρφαλωμένα. Το Πολυτεχνείο στάθηκε η αρχή για το τέλος της Χούντας. Τραγούδι: “Ένα το χελιδόνι” Μίκης Θεοδωράκης

5

Το Φθινόπωρο μέσα από πίνακες ζωγραφικής

8Το φθινόπωρο πλησιάζει και η φύση χίλια χρώματα αλλάζει ! Ποιοι είναι οι μήνες του;Τόσα χρώματα πολλά ποια παλέτα τα χωρά ; Ποιον  λοιπόν να μην εμπνεύσει ;  Ποιο ζωγράφο να μη μαγέψει; Πολλοί σημαντικοί ζωγράφοι έχουν δημιουργήσει έργα με θέμα το φθινόπωρο. Ανάμεσά τους ο Vincent Van Gogh, ο Mone και πολλοί άλλοι.Τα νήπια έχουν τη δυνατότητα να τους παρατηρήσουν , να εντοπίσουν ομοιότητες ή διαφορές και να τους περιγράψουν.  Διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια ανά εποχή  (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ) Ρωτάμε τα  παιδιά, βοηθώντας τα να εκφραστούν:

  • Ποια χρώματα χρησιμοποίησε ο κάθε ζωγράφος ;
  • Πώς νομίζετε ότι αισθανόταν όταν ζωγράφιζε αυτό τον πίνακα;
  • Πώς αισθάνεστε  εσείς βλέποντας τον κάθε πίνακα ;
  • Ποιος πίνακας σας αρέσει περισσότερο ;
  • Με ποια κριτήρια επιλέξατε  αυτό τον πίνακα ;
  • Σας άρεσαν τα χρώματα ή κάτι άλλο ;
  • Σε ποιους πίνακες βλέπεις ανθρώπους μέσα στα έργα τέχνης ;
  • Τι κάνουν ;
  • 462556944 1066626058541794 9050119281281132211 nΕντοπίζετε ίδια στοιχεία σε κάποιους πίνακες ; Ποια είναι αυτά ;                                                                                                                           (ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)  Επίσης τα νήπια παρατηρούν τους πίνακες και απαντούν σε ερωτήσεις, όπως :
  • 79Ποια χρώματα κυριαρχούν  περισσότερο στα έργα τέχνης;
  • Μπορείς να μετρήσεις πόσα δέντρα έχει ο κάθε πίνακας;
  • Πόσα από αυτά είναι φυλλοβόλα και πόσα αειθαλή;
  • Μπορείς να μετρήσεις πόσοι άνθρωποι περπατούν  με ομπρέλες ή χωρίς,
  • πόσοι στέκουν και πόσοι με την άμαξα τριγυρνούν;
  • Σε πόσα έργα τέχνης υπάρχουν ζώα; Μπορείς να τα μετρήσεις;
  • Σε πόσους πίνακες τα δέντρα είναι σε πάρκο ή σε χωράφι ή στο βουνό ή στην πόλη.
  • 13Σε 12πόσους πίνακες βλέπεις γέφυρες;
  • Σε πόσους πίνακες βλέπεις ποτάμια και σε πόσα λίμνες πλάι στα φυλλοβόλα δέντρα;

 

 

Τα νήπια έμαθαν λέξεις που έχουν σχέση με το φθινόπωρο και την πτώση των φύλλων , όπως, φυλλοβόλα , αειθαλή , αείφυλλα , φωτοσύνθεση … , εμπλουτίζοντας έτσι το λεξιλόγιό τους . Εκφράζουν τα συναισθήματά τους για το κάθε  έργο τέχνης , κλείνουν τα ματάκια τους για λίγο κι ονειρεύονται τι θα έκαναν αν μπορούσαν να μπουν σε έναν πίνακα   και σε ποιον φυσικά πίνακα θα ήθελαν να μπουν.

1 1 2 1(ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΙΣΤΟΡΙΑ ): Τα νήπια  παρατηρώντας τους πίνακες ζωγραφικής παλαιότερων εποχών, έμαθαν για τον τρόπο που ντυνόταν οι άνθρωπο σε παλαιότερες εποχές  και τις συνήθειές τους , όπως το να φορούν καπέλα ή μαντίλια .  Επίσης  παρατηρώντας τα δέντρα, έμαθαν ότι υπάρχουν δέντρα που είναι φυλλοβόλα και μάλιστα σε μερικούς πίνακες φαίνεται ξεκάθαρα και το είδος του δέντρου (πλατάνια , ιτιές , λεύκες ),  ότι κάποια δέντρα όπως τα κωνοφόρα και η ελιά ότι είναι αειθαλή  και δε ρίχνουν τα φύλλα τους, γι’ αυτό και ονομάζονται και αείφυλλα.

Εικόνα25 1 300x273 1 Εικόνα26 1 300x278 1Συνάμα έμαθαν για τις γεωργικές ασχολίες των ανθρώπων κατά τους φθινοπωρινούς μήνες , όπως είναι το μάζεμα των μήλων, ο τρύγος.το μάζεμα της ελιάς  και η σπορά λαχανικών, ότι κάποια πουλιά αποδημούν και φεύγουν για πιο θερμές χώρες, όπως τα χελιδόνια, ενώ κάποια άλλα το φθινόπωρο επισκέπτονται τις εύκρατες χώρες , όπως οι αγριόχηνες και οι αγριόπαπιες .

Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής του Vincent Van Gogh και του Botero. Τα παιδιά παρατηρώντας την τεχνοτροπία των πρώτων 2 πινάκων, έπρεπε να αντιστοιχίσουν στον κάθε ζωγράφο: τους δικούς του πίνακες, τη σωστή υπογραφή, αλλά και τη φωτογραφία του ζωγράφου. Τα κατάφεραν; Ναι, και μάλιστα με μεγάλη ευκολία και ευστοχία!

Εικόνα28 1 300x184 1 Εικόνα27 1 300x151 1

Γλώσσα και Φυσικές επιστήμες : Γιατί κιτρινίζουν τα φύλλα; Η Φθινοπωρούλα και ο Φθινοπωρούλης: Το Φθινόπωρο πλησιάζει, η φύση γύρω μας σιγά σιγά αλλάζει, τα φύλλα των δέντρων κιτρινίζουν και πέφτουν… “Κυρία, γιατί πέφτουν τα φύλλα; Γιατί κιτρινίζουν; Κοκκινίζουν, πορτοκαλίζουν”. Μέσα στο φύλλο υπάρχουν εκατομμύρια μικρά πακέτα από πράσινο, κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα.Τα πακέτα με το πράσινο χρώμα λέγονται χλωροφύλλη. Τα πακέτα με το κίτρινο χρώμα λέγονται ξανθοφύλλη.Τα πακέτα με το πορτοκαλί χρώμα λέγονται καροτίνη. Το καλοκαίρι τα πράσινα φύλλα της χλωροφύλλης είναι απασχολημένα. Τα πράσινα πακέτα μέσα στα φύλλα απορροφούν το φως του ήλιου και χρησιμοποιώντας το ως ενέργεια, μετατρέπουν το νερό, που παίρνουν από το έδαφος, και ένα αέριο (το διοξείδιο του άνθρακα) σε ζάχαρη (γλυκόζη). Αυτή η ζάχαρη είναι το φαγητό του δέντρου. Όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού η πράσινη χλωροφύλλη παράγει φαγητό για τα δέντρα. Επειδή η πράσινη χλωροφύλλη είναι τόσο απασχολημένη, το πράσινο χρώμα καλύπτει όλα τα υπόλοιπα χρώματα που υπάρχουν στα πακέτα. Τα πράσινα πακέτα της χλωροφύλλης στα φύλλα , για να κάνουν τη δουλειά τους, χρειάζονται το νερό.

Χωρίς τίτλο

Ελάτε παιδιά να κάνουμε… ΣΗΜΑΙΑ μας την ΕΙΡΗΝΗ…

978 960 566 028 4 1 1ελάτε παιδιά να κλείσουμε, τον ΠΟΛΕΜΟ στη σπηλιά! Τα χέρια μας να υψώσουμε κι υπόσχεση να δώσουμε, πως στη δική μας την καρδιά, ΕΙΡΗΝΗ θ΄ανθίσει παιδιά!

Θέμα: Ε, όπως ΕΙΡΗΝΗ. Η κούκλα της ομάδας παρουσιάζει στα παιδιά  το όνομά της και τα ρωτά: τι είναι η Ειρήνη; Ειρήνη είναι να έχουμε σχολείο, να είμαστε ελεύθεροι και όχι εγκλωβισμένοι, να κάνουμε ταξίδια, να έχουμε φίλους… Τραγούδι: “Σημαία μας η ειρήνη”

Σ όπως ΣΗΜΑΙΑ,Η κούκλα της ομάδας παρουσιάζει στα παιδιά  το όνομά   ΣΗΜΑΙΑ και τα ρωτά: τι είναι η ΣΗΜΑΙΑ; Σημαία είναι το ιερό σύμβολο κάθε χώρας, ένα πανί με διαφορετικά χρώματα,γραμμές σχέδια… Γνωρίζουμε τις σημαίες διάφορων κρατών και των γειτονικών χωρών στην Ελλάδα, στο χάρτη της χώρας μας. Τραγούδι: “Της πατρίδας μου η σημαία”

Π, όπως ΠΟΛΕΜΟΣ, Η κούκλα της ομάδας παρουσιάζει στα παιδιά  το όνομά   ΠΟΛΕΜΟΣ και 462535836 578041734646243 2752782928494539444 nτα ρωτά: τι είναι ο ΠΟΛΕΜΟΣ;

Πόλεμος είναι: καταστροφή,φωτιά, κλάμα, στενοχώρια, ορφάνια…Παρουσιάζουμε δύο ζωραφιές την ΕΙΡΗΝΗ και τον ΠΟΛΕΜΟ (Πικάσο-το παιδί με το περιστέρι- Μοχάμετ το παιδί στο στρατόπεδο της UNISEF στο ΙΡΑΚ) Τραγούδι: “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του…”

EUCodeWeek

EuCode Week 2024-Συμμετοχή

Screenshot 322Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (14-27 Οκτωβρίου 2024) είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό τρόπο!

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

To 4o Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας συμμετέχει στην ομάδα σχολείων με το θέμα:Πες Βρες και φετινή δραστηριότητα Beebot.

Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το Beebot, όπου οι παίκτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις που ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα και να προγραμματίσουν το ρομπότ να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

Είναι μια δραστηριότητα που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό και απευθύνεται σε νήπια που τώρα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν το beebot.

Αντίγραφο του Codeweek ΠΕΣ ΒΡΕΣΗ πίστα του Beebot είναι ένα επιδαπέδιο πλέγμα, το οποίο απεικονίζει αντικείμενα που ξεκινούν από τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Επίσης, περιλαμβάνονται και 24 κάρτες αποστολής.Ο παίκτης επιλέγει μία κάρτα αποστολής, η οποία τον καλεί να αναγνωρίσει ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, ποιο ξεκινά από ένα συγκεκριμένο γράμμα. Μόλις ο παίκτης βρει το αντικείμενο, προγραμματίζει το ρομπότ να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.

Δευτέρα 14-10-2024 Ως Παρασκευή 18-10-2024

Συζήτηση-Γλώσσα: Τα νήπια καλούνται για πρώτη φορά μέσω της ΕΙΡΗΝΗΣ, της κούκλας περσόνας να ανακαλύψουν το όνομά της ανάμεσα στα δικά τους ονόματα και το αρχικό φώνημα-γράμμα της, ποιο ήχο έχει

462550623 3810767305846330 3425613280423551330 nΓνωρίζουν λέξεις που αρχίζουν από Ε; Ανακαλύπτουν εικόνες για λέξεις που αρχίζουν από Ε… Στη συνέχεια η ΕΙΡΗΝΗ τους μαθαίνει ένα νέο τραγούδι: “Ελάτε παιδιά να κάνουμε σημαία μας την ειρήνη…”, Τι είναι η ειρήνη;

Απαντήσεις παιδιών: είναι να πηγαίνουμε σχολείο, να διαβάζουμε βιβλία, να παίζουμε με τους φίλους μας, να είμαστε ελεύθεροι, να κάνουμε ταξίδια κ.α.

462563972 1049359873394190 2823884738238360733 n 1Παιχνίδι-Προγραμματισμός: Μέσω ενός πλέγματος με αρχή-αφετηρία και τέρμα το αρχικό γράμμα Ε της ΕΙΡΗΝΗΣ  ένα  νήπιο καλείται να προγραμματίσει ένα άλλο οδηγώντας το στη σωστή πορεία  σ΄αυτό το χώρο.

(Δύο βήματα μπροστά, στροφή αριστερά,τρία βήματα μπροστά και ακολουθεί καταγραφή της πορείας διαδρομής με βελάκια…

Γνωρίζουν τα παιδιά αντικείμενα στο σπίτι που τα προγραμματίζουμε να εκτελέσουν μια δουλειά; Απαντήσεις των παιδιών: υπολογιστής, τάμπλετ, τηλεόραση, πλυντήριο,ηλεκτρική σκούπα κ.ά. Ανακαλύπτουν το ρομπότ.

Συνεχίζουν με το παιχνίδι προγραμματισμού και ανακαλύπτουν εικόνες αντικειμένων που αρχίζουν από Ε.

 

462558900 1093933422092567 3907228699412327527 nΦύλλο εργασίας:

Πριν την ολοκλήρωση της υλοποίησης της εβδομάδας eucode week 2024,το 4ο Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας συμμετείχε με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας σε ενδοσχολική επιμόρφωση μέσω ψηφιακής εφαρμογής, μετά από πρόσκληση  του 2ου Νηπιαγωγείου Καβαλλαρίου Λαγκαδά.  Η επιμορφωτική συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 8/10/2024 και ώρες 18.00 – 20.00 μέσω τηλεδιάσκεψης.  Μεταδόθηκε από   σύνδεσμο στην πλατφόρμα MicrosoftTeams.  Η συμμετοχή  διαφαίνεται σε πίνακα padlet, όλων των σχολείων που υλοποίησαν τον προγραμματισμό με αυτές τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τίτλο:”ΠΕΣ-ΒΡΕΣ”

zwa eksafanisi1

“Το παράπονο των ζώων”

Vd8bZOG5kbvWcV4 Οκτωβρίου παγκόσμια ημέρα προστασίας των ζώων:         

Η συγκεκριμένη διεθνής ημέρα εορτάστηκε για πρώτη φορά το 1931 σε ένα συνέδριο στη Φλωρεντία για την ευαισθητοποίηση του κοινού και των ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, το περιεχόμενο του εορτασμού διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το ΠεριβάλλονΕπιμέρους Θεματική Ενότητα/Υποενότητα: Οικολογική Συνείδηση

Θέμα: «Το παράπονο των ζώων»,

Στόχοι του σχεδίου δράσης:

  • Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου θα είναι αρχικά η γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται.

  • Μέσα από κατεξοχήν βιωματικές δράσεις, τα παιδιά θα μπουν στη θέση των ζώων που κινδυνεύουν και θα ενθαρρυνθούν να προτείνουν λύσεις, να επιλέγουν τις βέλτιστες λύσεις, να δημιουργούν «πρωτότυπα» αλλά και να αξιολογούν τα στάδια της λύσης που η ομάδα υιοθέτησε και εφάρμοσε.

  • Απώτερος στόχος του συνόλου των εργαστηρίων θα είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών για τη ανάγκη προστασίας του πλανήτη, η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και η συνειδητοποίηση της έννοιας «περιβαλλοντικό αποτύπωμα».

  • Άμεση θα είναι η διασύνδεση του θέματος τόσο με το γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας, της Μελέτης του [φυσικού] Περιβάλλοντος και την Πληροφορική.

Δραστηριότητα 1η : Παρουσίαση-Εισαγωγή στο θέμα: «Πρώτη γνωριμία με τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση»

zwa eksafanisi2Στόχος: Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τη σοβαρότητα του θέματος «ζώα υπό εξαφάνιση» και να γνωρίσουν τα σημαντικότερα ζώα αυτής της κατηγορίας. Ζητάμε από τα παιδιά να μας αναφέρουν άγρια ζώα που γνωρίζουν είτε από την Ελλάδα είτε από όλη τη Γη. Συζήτηση και ενημέρωση των παιδιών με σοβαρότητα ότι αυτά τα πολύ γνωστά ζώα βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση. Με φωτογραφίες, που δείχνουμε στα παιδιά και συζητάμε που ζει το κάθε ένα από αυτά ζώο. Επίσης, με ήχους από ζώα. Λέμε στα παιδιά ότι μέσα από τη σημερινή δραστηριότητα, θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν γιατί συμβαίνει αυτό και να γνωρίσουν καλύτερα τα ζώα αυτά και το φυσικό τους περιβάλλον, που μπαίνει ο άνθρωπος και τις ενέργειες που γίνονται για την προστασία τους. Επίσης, μέσα από την προβολή εικόνων, τα παιδιά βλέπουν & γνωρίζουν τα ζώα που απειλούνται.

Για ποιο λόγο κινδυνεύουν να εξαφανιστούν; Που πας χελωνάκι; (παρακολούθηση σχετικού βίντεο). Λόγω της μόλυνσης του περιβάλλοντος,του ανεξέλεγκτου κυνηγιού,της συρρίκνωσης του βιότοπου, δηλαδή του φυσικού τους περιβάλλοντος.Της κλιματικής αλλαγής. Και για όλα τα παραπάνω ευθύνεται παιδιά, ποιος άλλος;  Ο άνθρωπος.

0003374 195

Πόσο μ΄ αρέσει ο εαυτός μου!

Θέμα: Tην εβδομάδα αυτή που διανύουμε θα μιλήσουμε για τον υπέροχο εαυτό μας!

Mε το τραγούδι:“Εγώ είμ΄εγώ”Τι μας αρέσει περισσότερο σε αυτόν και πόσα πολλά πράγματα μπορούμε πλέον να κάνουμε μόνοι μας. Το κάθε παιδί θα παρουσιάσει τον εαυτό του στα υπόλοιπα παιδιά, Θα μιλήσει για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ικανότητες του κι θα νιώσει μοναδικό! Ανακαλύπτουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των φίλων μας!

Φύλλο εργασίας: Κοιτάμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και τον ζωγραφίζουμε.

Περιγράφω τον εαυτό μου μπροστά σε ένα καθρέφτη μικρό και σου απαντώ στη ερώτηση: “Τι αγαπώ;”,

Ποιο ζώο είναι το αγαπημένο μου;

Ποιο είναι το αγαπημένο μου φαγητό,παιχνίδι ή χρώμα;

Τα νήπια προτείνουν να γνωρίσουν στην ομάδα το αγαπημένο τους παιχνίδι για μια μέρα στο σχολείο…

459349851 513399328066639 8806197902723413903 n460477825 1550526815556892 6247180886328478153 n1 Οκτωβρίου γιορτή του παππού και της γιαγιάς:

Ακούμε αγαπημένα τραγούδια για τον παππού και τη γιαγιά ζωγραφίζοντας και ολοκληρώνοντας μια όμορφη κατασκευή για αυτούς!Η Παγκόσμια ημέρα την Ηλικιωμένων, γνωστή και ως “Παγκόσμια για την Τρίτη Ηλικία”, γιορτάζεται κάθε χρόνο την 1η Οκτωβρίου από το 1990, όταν υιοθετήθηκε από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.

Η 1η Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, είναι μια μέρα αφιερωμένη στους ανθρώπους που αποτελούν τα θεμέλια της οικογένειας και της κοινωνίας μας.

FB IMG 1633100017768 169x300 1Στο σχολείο μας τιμήσαμε αυτήν τη σημαντική ημέρα. Διαβάσαμε σχετικά βιβλία, τραγουδήσαμε τραγούδια, είδαμε εικόνες που μας έδειξαν τις ανάγκες των ηλικιωμένων ανθρώπων και φτιάξαμε κατασκευές για να τις χαρίσουμε στον παππού και στη γιαγιά!