3ος Θεματικός κύκλος-Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Τίτλος: “Τι κι αν είμαι παιδί έχω δικαιώματα κι εγώ!”
Με αφορμή και σύνδεση με το προηγούμενο Ε.Δ. με θέμα τα ζώα, με βιωματικό και ευχάριστο τρόπο, τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας μαθαίνουν τα δικαιώματα του παιδιού, όπως έχουν κατοχυρωθεί στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ν. 2101/1992).
Τα ζωάκια που εκπροσωπούν σημαντικά δικαιώματα των παιδιών και τα οποία συνοδεύονται από μικρές ιστορίες και απλά τραγουδάκια, όπως και προτάσεις για παιδαγωγικές δραστηριότητες και διεξαγωγή συνελεύσεων με θεματικές συναφείς με τα δικαιώματα. Με αυτό τον τρόπο επιχειρείται να συνδυαστεί η καλύτερη κατανόηση της έννοιας των δικαιωμάτων και η προαγωγή της συμμετοχής των παιδιών σε διεργασίες διαλόγου και λήψης αποφάσεων, για θέματα που σχετίζονται με τη συνύπαρξη τους και μέσω αυτών η ανάπτυξη των δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας και υπευθυνότητας των παιδιών. Προάγεται δηλαδή στα παιδιά από την ηλικία φοίτησης στο νηπιαγωγείο και μετά η ιδιότητα των δημοκρατικών ενεργών πολιτών.
Για κάθε ζωάκι, που αντιστοιχεί σε κάποιο δικαίωμα, υπάρχει μία καρτέλα που μπορεί να αναρτάται στην τάξη, ύστερα από τη διεξαγωγή σχετικής δραστηριότητας. Στην μπροστινή σελίδα της καρτέλας περιλαμβάνεται ένα σκίτσο, η αναφορά στο δικαίωμα, ένα μικρό τραγούδι που μπορούν να μαθαίνουν τ
α παιδιά, ακούγοντας και το ηχογραφημένο υλικό. Υπάρχει επίσης χώρος για να αναγράφεται η απόφαση που λαμβάνεται στη συνέλευση της τάξης σε σχέση με το δικαίωμα αυτό. Στην πίσω σελίδα της καρτέλας υπάρχει μια μικρή ιστορία για το κάθε ζώο, που νοηματοδοτεί το δικαίωμα – διατίθεται και ηχογραφημένη μαζί με το αντίστοιχο τραγούδι.
Η προτεινόμενη συνέλευση ύστερα από κάθε συζήτηση για ένα δικαίωμα, είναι μια διαδικασία μέσα από την οποία τα παιδιά εκπαιδεύονται να συζητούν και να «αποφασίζουν» μαζί. Το σημαντικό για τον/την παιδαγωγό είναι να βοηθήσει τα παιδιά να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους, να ακούν τη γνώμη των άλλων και να μπορούν, ύστερα από συζήτηση, να καταλήγουν σε αποφάσεις στις 
οποίες συμφωνεί ολόκληρη η τάξη.
Οι αποφάσεις αυτές όταν συνδέονται με την καθημερινότητα των παιδιών, χρειάζονται τακτική υπενθύμιση και επανεκτίμηση για τον τρόπο με τον οποίο υλοποιούνται.
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Τίτλος: “Ας γνωριστούμε ξανά”, όπου ο ήρωας μας παρουσιάζει το όνομά του, το αγαπημένο του ζώο και τις επιθυμίες του. Στη συνέχεια μας παρουσιάζει τις ανάγκες του και τις ελευθερίες του, τι είναι και ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών;

Η “Ειρήνη” παρουσιάζει στα παιδιά τον φίλο της που τον λένε: “Ετσιμελέν”, ένα μικρό γαϊδουράκι που παρουσιάζει στα παιδιά ποιες είναι οι επιθυμίες του και ποιες οι ανάγκες του… Τα παιδιά συνθέτουν ομαδική εργασία με τα αγαπημένα τους ζωάκια… –Μαθαίνουν τι είναι το «δικαίωμα στο όνομα και στην ταυτότητα». Τα στοιχεία κάθε παιδιού, όπως το όνομά του, των γονιών του, της χώρας του, γράφονται σε ένα βιβλίο που υπάρχει στον δήμο του, σε ένα γραφείο που λέγεται «ληξιαρχείο».

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Τίτλος:”Επιθυμίες-Δικαιώματα “
Τα ζωάκια των δικαιωμάτων των παιδιών παρουσιάζουν τα δικαιώματα… Είναι ανάγκες και ελευθερίες των ανθρώπων που η κοινωνία έχει συμφωνήσει ότι πρέπει να προστατεύονται. Τα παιδιά είναι άνθρωποι και έχουν δικαιώματα, όπως οι μεγάλοι. Μάλιστα επειδή τα παιδιά είναι πιο αδύναμα, χρειάζονται καλύτερη προστασία. Το κάθε ζωάκι μιλάει για ένα διαφορετικό δικαίωμα. Θα γνωρίσουμε τα ζωάκια και θα συζητάμε για τα δικαιώματα, για το πώς μπορούμε να τα σεβόμαστε και να τα προστατεύουμε.

–Το δικαίωμα των παιδιών να έχουν σπίτι, ρούχα και φαγητό είναι από τα βασικά τους δικαιώματα, που δυστυχώς αρκετά παιδιά στον κόσμο δεν το απολαμβάνουν. Δεν έχουν δηλαδή αυτά που χρειάζονται οπωσδήποτε για να μεγαλώσουν, τα «αναγκαία» στη ζωή τους. Η προστασία αυτού του δικαιώματος δεν εξαρτάται από τα παιδιά, μερικές φορές ούτε και από τους γονείς τους, αλλά χρειάζεται το κράτος / η πολιτεία να βοηθάει αυτούς που δεν έχουν όσα χρειάζονται. Εξηγούμε ότι υπάρχουν πλουσιότερες και φτωχότερες χώρες. Σε κάποιες χώρες πολλά παιδιά ζουν χωρίς να έχουν όλα αυτά που χρειάζονται, δηλαδή πεινάνε, δεν έχουν καθαρό νερό, ζουν σε καλύβια ή στον δρόμο ή φοράνε μόνο παλιά ρούχα.