
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (14-27 Οκτωβρίου 2024) είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους με διασκεδαστικό τρόπο!
Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.
To 4o Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας συμμετέχει στην ομάδα σχολείων με το θέμα: “Πες Βρες“ και φετινή δραστηριότητα Beebot.
Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το Beebot, όπου οι παίκτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις που ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα και να προγραμματίσουν το ρομπότ να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
Είναι μια δραστηριότητα που συνδυάζει τη φωνολογική ενημερότητα και τον προγραμματισμό και απευθύνεται σε νήπια που τώρα μαθαίνουν να αναγνωρίζουν το αρχικό τους γράμμα και να προγραμματίζουν το beebot.
Η πίστα του Beebot είναι ένα επιδαπέδιο πλέγμα, το οποίο απεικονίζει αντικείμενα που ξεκινούν από τα 24 γράμματα της αλφαβήτας. Επίσης, περιλαμβάνονται και 24 κάρτες αποστολής.Ο παίκτης επιλέγει μία κάρτα αποστολής, η οποία τον καλεί να αναγνωρίσει ανάμεσα σε δύο αντικείμενα, ποιο ξεκινά από ένα συγκεκριμένο γράμμα. Μόλις ο παίκτης βρει το αντικείμενο, προγραμματίζει το ρομπότ να οδηγηθεί στο αντίστοιχο τετράγωνο.
Δευτέρα 14-10-2024 Ως Παρασκευή 18-10-2024
Συζήτηση-Γλώσσα: Τα νήπια καλούνται για πρώτη φορά μέσω της ΕΙΡΗΝΗΣ, της κούκλας περσόνας να ανακαλύψουν το όνομά της ανάμεσα στα δικά τους ονόματα και το αρχικό φώνημα-γράμμα της, ποιο ήχο έχει
Γνωρίζουν λέξεις που αρχίζουν από Ε; Ανακαλύπτουν εικόνες για λέξεις που αρχίζουν από Ε… Στη συνέχεια η ΕΙΡΗΝΗ τους μαθαίνει ένα νέο τραγούδι: “Ελάτε παιδιά να κάνουμε σημαία μας την ειρήνη…”, Τι είναι η ειρήνη;
Απαντήσεις παιδιών: είναι να πηγαίνουμε σχολείο, να διαβάζουμε βιβλία, να παίζουμε με τους φίλους μας, να είμαστε ελεύθεροι, να κάνουμε ταξίδια κ.α.
Παιχνίδι-Προγραμματισμός: Μέσω ενός πλέγματος με αρχή-αφετηρία και τέρμα το αρχικό γράμμα Ε της ΕΙΡΗΝΗΣ ένα νήπιο καλείται να προγραμματίσει ένα άλλο οδηγώντας το στη σωστή πορεία σ΄αυτό το χώρο.
(Δύο βήματα μπροστά, στροφή αριστερά,τρία βήματα μπροστά και ακολουθεί καταγραφή της πορείας διαδρομής με βελάκια…
Γνωρίζουν τα παιδιά αντικείμενα στο σπίτι που τα προγραμματίζουμε να εκτελέσουν μια δουλειά; Απαντήσεις των παιδιών: υπολογιστής, τάμπλετ, τηλεόραση, πλυντήριο,ηλεκτρική σκούπα κ.ά. Ανακαλύπτουν το ρομπότ.
Συνεχίζουν με το παιχνίδι προγραμματισμού και ανακαλύπτουν εικόνες αντικειμένων που αρχίζουν από Ε.
Πριν την ολοκλήρωση της υλοποίησης της εβδομάδας eucode week 2024,το 4ο Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας συμμετείχε με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας σε ενδοσχολική επιμόρφωση μέσω ψηφιακής εφαρμογής, μετά από πρόσκληση του 2ου Νηπιαγωγείου Καβαλλαρίου Λαγκαδά. Η επιμορφωτική συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 8/10/2024 και ώρες 18.00 – 20.00 μέσω τηλεδιάσκεψης. Μεταδόθηκε από σύνδεσμο στην πλατφόρμα MicrosoftTeams. Η συμμετοχή διαφαίνεται σε πίνακα padlet, όλων των σχολείων που υλοποίησαν τον προγραμματισμό με αυτές τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τίτλο:”ΠΕΣ-ΒΡΕΣ”