SYNAISTHHMATA E.D

Συναισθήματα πολλά…απλώνω μια αγκαλιά!

ERGASTHRIA DEXIOTHTON THEMATIKOI KYKLOI1ο Ε.Δ. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥΖΗΝ: “Συναισθήματα πολλά… απλώνω μια αγκαλιά”

Η ΕΙΡΗΝΗ έρχεται στην παρεούλα  συστήνεται στα παιδιά και με το ζάρι της παρουσιάζει τα συναισθήματά, ως δώρο στην ομάδα.

Ο προβληματισμός και ο ορισμός του θέματος, συζητήσεις, ανταλλαγή πληροφοριών ,ανάπτυξη ερωτήσεων από τα παιδιά αλλά και από εμάς ώστε να βοηθηθούν στην κατανόηση και περαιτέρω επεξεργασία του Screenshot 2025 10 30 at 13 40 58 emotions dice 1.pdfθέματος.:“Είμαι χαρούμενος/η όταν… Γίνεται ο χωρισμός σε ομάδες και θέτουμε τους στόχους.  Συνεργαζόμαστε με τους γονείς νηπίων ώστε να μεταφέρουν σκηνές από την οικογένεια που τους κάνει χαρούμενους/νες και τις παρουσιάζουν στην ομάδα.  Ενημερώνουμε τους γονείς και ζητάμε τη συνεργασία και τη βοήθειά τους.Γίνεται καταγραφή των προβληματισμών των παιδιών και των ερωτήσεων τους σε ένα ιστόγραμμα (ιστόγραμμα 1).

Στη συνέχεια ακούμε τις προτάσεις τον παιδιών για το τι δραστηριότητες μπορούμε να κάνουμε ώστε να μάθουμε όλα όσα θέλουμε για τα συναισθήματα. Παροτρύνουμε τα παιδιά να καταθέσουν τις προτάσεις τους ,και στη συνέχεια κάνουμε ένα πλάνο εργασίας (ιστόγραμμα 2) με το οποίο πιθανολογούμε ότι θα απαντηθούν οι ερωτήσεις και θα ικανοποιηθούν τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Επιδιώκουμε να προκύψει μια «ιδεοθύελλα» αξιοποιώντας κάθε πρόταση των παιδιών, δίνοντας ερεθίσματα να σκεφτούν πρωτότυπες δραστηριότητες ,προτείνοντας και εμείς ,ως ισότιμα μέλη της ομάδας ,δραστηριότητες που πιστεύουμε ότι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην επίτευξη των στόχων μας. Το ιστόγραμμα αυτό το αναρτούμε στην παρεούλα ώστε να ελέγχουμε ποιες δραστηριότητες έχουν γίνει και να προσθέτουμε -αν προκύψουν- καινούριες προτάσεις.

EIRHNH NA APLOTHEI

Γιορτάζοντας την εθνική μας επέτειο!

28η Οκτωβρίου 1940

eir2 1(Γ. Ρίτσος)

-Τι είναι ΕΙΡΗΝΗ και τι ΠΟΛΕΜΟΣ  για τα παιδιά;Εκφράζονται με λέξεις και ζωγραφίζουν ανάλογες εικόνες (ομαδική εργασία) Παραμύθι: “Ο σπόρος της ειρήνης”

Θέατρο-Συμβολικό παιχνίδι:Τα παιδιά με βιωματικό τρόπο αναπαρέστησαν  τις λέξεις με σκηνές ειρήνης και πολέμου σε ομάδες.

Η γιορτή της σημαίαςΗ χώρα μας Ελλάδα: “Δεν χορταίνω να βλέπω τον ήλιο, που το φως του σκορπάει στην πλάση…”, Τραγούδι: “Της πατρίδας μου η σημαία…”

LsHwC676fQRXdaΕξιστόρηση του πολέμου Ελλάδας, Ιταλίας και Γερμανίας :Τραγούδι- “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του…”, μέσα από εικόνες και τραγούδια εξιστορούμε τα γεγονότα και τα παιδιά περιγράφουν εικόνες εκείνης της εποχής…(ασπρόμαυρες φωτογραφίες οικογένειας, γεγονότων του πολέμου,κατοχή, γυναίκες Ηπειρώτισσες κ.α.)

557841604 24727821836912375 3671909248026374784 n

Εβδομάδα Κώδικα-Eu CodeWeek 2025

Ζωγραφίζοντας τον Έλμερ βήμα βήμα

Screenshot 1Αυτή η δραστηριότητα είναι εμπνευσμένη από το πνεύμα της Εβδομάδας Κώδικα και συνδέει την τέχνη με τις πρώτες εμπειρίες προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης. Τα παιδιά θα ζωγραφίσουν τον Έλμερ, τον Ελέφαντα Patchwork, ακολουθώντας προσεκτικά μια σειρά από απλά, σαφή βήματα — έναν αλγόριθμο. Κάθε οδηγία τα καθοδηγεί στη διαδικασία (για παράδειγμα: σχεδιάστε ένα μεγάλο ορθογώνιο, προσθέστε τα αυτιά, χρωματίστε τα τετράγωνα σε διαφορετικά χρώματα).

Elmer step by stepΑκολουθώντας αυτές τις οδηγίες, τα παιδιά μαθαίνουν πώς να κατανοούν και να εκτελούν οδηγίες με τη σωστή σειρά, να παρατηρούν και να διορθώνουν λάθη και να συνεργάζονται ως ομάδα. Η δραστηριότητα συνδυάζει τη δημιουργικότητα, τη λογική και τις επικοινωνιακές δεξιότητες με έναν διασκεδαστικό και παιχνιδιάρικο τρόπο, βοηθώντας τα παιδιά να βιώσουν τον προγραμματισμό μέσω της τέχνης.

Στόχοι

* Να κατανοήσουν τι είναι ένας αλγόριθμος — μια ακολουθία σαφών, απλών βημάτων.

* Να ακολουθήσουν οπτικές ή λεκτικές οδηγίες βήμα προς βήμα

* Να αναλύσουν ένα σύνθετο σχέδιο σε μικρότερα μέρη (αποσύνθεση).

* Να εξασκηθούν στην αλληλουχία και να κατανοήσουν τη σημασία της τάξης.

20251017 142901* Να μάθουν πώς να βρίσκουν και να διορθώνουν λάθη

* Να βελτιώσουν τις λεπτές κινητικές δεξιότητες και τον συντονισμό χεριού-ματιού μέσω του σχεδίου. Να αναπτύξουν ομαδική εργασία, δεξιότητες ακρόασης και επικοινωνίας.

* Να εκφράσουν τη δημιουργικότητα ενώ σκέφτονται με λογικό και δομημένο τρόπο.

* Να εξοικειωθούν με βασικές λέξεις υπολογιστικής σκέψης όπως αλγόριθμος, ακολουθία, βήμα, επανάληψη και διόρθωση.

ΠΟΡΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Δόθηκε στα παιδιά ένας προκατασκευασμένος αλγόριθμος (σειρά οδηγιών) που περιέγραφε βήμα-βήμα πώς να ζωγραφίσουν τον Elmer. Κάθε βήμα ήταν σαφές και συγκεκριμένο (π.χ. «σχεδίασε το σώμα», «πρόσθεσε δύο αυτιά», «διακόσμησε με τετράγωνα»).

Τα παιδιά δούλεψαν ατομικά ή σε μικρές ομάδες και εκτέλεσαν τις οδηγίες με ακρίβεια, παρατηρώντας τη σημασία της σωστής ακολουθίας.

Στο τέλος παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους, σύγκριναν τα αποτελέσματα και συζήτησαν πώς η σειρά των βημάτων επηρέασε το αποτέλεσμα.

Η δραστηριότητα συνδέει την καλλιτεχνική έκφραση με βασικές έννοιες του προγραμματισμού — αλγοριθμική σκέψη, αλληλουχία και «debugging» (διόρθωση οδηγιών).Συμμετέχουμε σε μια ομάδα σχολείων στην Εβδομάδα Κώδικα 2025.

CHoris titlo

“Ο Υπέροχος Εαυτός Μου”

500x558x90 2600 1729751469“Ο Υπέροχος Εαυτός Μου” εστιάζει στην ανακάλυψη και και ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης των παιδιών,(σώμα, σχέσεις, συναισθήματα)

ώστε να κάνουν θετικές επιλογές για τη σωματική, συναισθηματική και ψυχική τους υγεία.

Τι μας αρέσει περισσότερο σε αυτόν και πόσα πολλά πράγματα μπορούμε πλέον να κάνουμε μόνοι μας.

Το κάθε παιδί παρουσίασε τον εαυτό του στα υπόλοιπα παιδιά, μίλησε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ικανότητες του κι ένιωσε μοναδικό!

Ανακαλύπτουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των φίλων μας!

 Δραστηριότητες:

IMG 20251008 124156Ανακάλυψη του εαυτού:Τα παιδιά μαθαίνουν να παρατηρούν και να περιγράφουν τον εαυτό τους, τι τους αρέσει και τι τους κάνει μοναδικούς, μέσα από το μαγικό καθρέφτη.

Κατασκευές πορτρέτων:Μπορεί να φτιάξουν τα δικά τους πορτρέτα χρησιμοποιώντας υλικά όπως χάρτινα πιάτα, χαρτιά και κηρομπογιές, εκφράζοντας έτσι τη δική τους εικόνα. Κοιτάμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και τον ζωγραφίζουμε

Ενδυνάμωση και αλληλογνωριμία:Μέσω ομαδικών παιχνιδιών, ( παιχνίδι στον υπολογιστή με ζάρι), τα παιδιά γνωρίζονται καλύτερα μεταξύ τους, ενδυναμώνοντας έτσι και την ομάδα. 

IMG 20251007 125048Ομαδική εργασία: Κάθε παιδί αφού περιγράψει τον εαυτό του κρατώντας το μαγικό καθρέφτη, στην ομάδα, κατασκευάζει τον καθρέφτη του ζωγραφίζοντας τον εαυτό του. Όλοι μαζί συνθέτουμε την ομάδα μας, όπου ο καCHoris titlo33θένας είναι διαφορετικός.

Βιβλιοϊστορίες:Υπάρχουν βιβλία με παρόμοια θέματα, όπως το “Ο υπέροχος εαυτός μου” των Εκδόσεων Susaeta, καθώς

και “Εγώ ο Απίθανος” της Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη, που βοηθούν τα παιδιά να μεγαλώσουν με αγάπη και σεβασμό για τον εαυτό τους και τους γύρω τους. 

43c703b3f1335a67836e104a9de7ab85

Χρόνια πολλά παππού και γιαγιά…κάθε μέρα!

f8406f1afdd4ca412aa54bd41c2881fa1 Οκτωβρίου-💗Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης ηλικίας 👴👵
Η γλυκιά
γιορτή του παππού και της γιαγιάς είναι σήμερα… και κάθε μέρα που περνάμε κοντά τους. Η 1η σχολική δράση της σχολικής μας ομάδας “ΧΑΜΟΓΕΛΑ” , σήμερα με τα παιδιά γιορτάζουμε  την αξία που συνδράμουν με την παρουσία τους καθημερινά στη ζωή μας , οι παππούδες και οι γιαγιάδες μας.❤️‍🩹 Τι πιο όμορφο με την πρόσκληση της κας Χρυσούλας  Ντίτορα (γιαγιά προνηπίου) στο 4ο Νηπιαγωγείο σήμερα και το μοίρασμα σε τραγούδια, παραμύθι και χορό μαζί της, σε μια ωριαία εκπαιδευτική δράση.

Pappoys kai eggonos 02 768x997 155x70 600x772 1👵Πότε καθιερώθηκε η ημέρα;
👴Που μπορεί να ζει ο παππούς και η γιαγιά;
👵Tι κάνει σήμερα ο παππούς και η γιαγιά;
👴Tι μπορούμε να κάνουμε εμείς μαζί τους;
👵H τρίτη ηλικία και τα εγγόνια όπως αποτυπώνονται στην τέχνη.

CHoris titlo5 1

Η ομάδα “ΧΑΜΟΓΕΛΑ” σας καλωσορίζει…

CHoris titlo5 1σε μια χρονιά 2025-2026 γεμάτη συναισθήματα! Η ομάδα μας: “ΧΑΜΟΓΕΛΑ”

CHoris titlo6Ρουτίνες στο Νηπιαγωγείο (υπεύθυνος και βοηθός):Τι κάνω κάθε μέρα όταν φθάνω στο CHoris titlo7 1Νηπιαγωγείο;Μέσα από εικόνες και βιωματικά σε ζευγάρια τα νήπια μαθαίνουν την καθημερινή ρουτίνα.

Η μαγική λέξη ΚΑΛΗΜΕΡΑ με χαμόγελο, η τακτοποίηση της τσάντας και της ζακέτας, η απάντηση στην ερώτηση της ημέρας σε ένα ξεχωριστό παρουσιολόγιο, η τοποθέτηση του ονόματός μου στην ομάδα και το παιχνίδι στα κέντρα ενδιαφέροντος που αλλάζουν εβδομαδιαίως είναι οι ρουτίνες των πρώτων ημερών…

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο και παιχνίδια κανόνων: Τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται;Με τη βοήθεια των εικόνων τα παιδιά δραματοποιούν σκηνές που μπορούν να συμβούν σε μια τάξη…Συμπληρώνουν ομαδικά κολλάζ εικόνων, τι είναι σωστό τι είναι λάθος και γιατί;


Χρώματα παντού: Ο αρκούδος άφησε τις πατούσες του στην παρεούλα μας. Μπορείς να ισορροπήσεις και να βρεις το αγαπημένο σου χρώμα;(Παιχνίδι)Ένα ταξίδι με τα χρώματα παντού γύρω μας.

 

cropped cropped othonhs 126 e1696966016212

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο…

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο… 2025-2026

Οι πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο είναι ημέρες προσαρμογής τόσο για τους μαθητές/τριες, όσο και για τους εκπαιδευτικούς και γονείς! Η 1η συνάντηση με γονείς/κηδεμόνες νηπίων θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 08/09/2025 και ώρα 06:30 μ.μ. στο 4ο Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας.Θέμα της συνάντησης: α) η εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας, ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου, έντυπο υλικό ενημέρωσης σε γονείς νηπίων.

CHoris titlo30

Άσπρα καράβια τα όνειρά μας…

CHoris titlo19για κάποιο ρόδινο γιαλό… 5 Ιουνίου ημέρα περιβάλλοντος και τι καλύτερο από μια απογείωση της ομάδας “ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ” που αλλού; στη θάλασσα! Με θετική διάθεση και χαμόγελα νήπια και γονείς ετοιμαστήκαμε για την εκδρομή με οδηγό τον εξαιρετικό κ. Κώστα και στο λεωφορείο μας περίμενε κι άλλη έκπληξη, ένα αερόστατο. Τα παιδιά χάρισαν απλόχερα τραγούδια της ομάδας μας για το Καλοκαίρι…

CHoris titlo21Μοίρασμα αγάπης και ξεγνοιασιάς για τα παιδιά, αφού επισκεφτήκαμε την κα Βασιλική Παπαδοπούλου, φίλη μας από τη σχολική δράση του ενεργού πολίτη, που μας φιλοξένησε στο όμορφο παραθαλάσσιο τοπίο “Μέγα Ντράφι” Πέρδικας.

kalo kalokairi

Καλοκαίρι, Καλοκαίρι, τι καλά μας έχεις φέρει;

Poihma kalokairi 1Θέμα-Καλοκαίρι: …Φέρνω ξεγνοιασιά και χάρη και παιχνίδια στ΄ακρογιάλι! Φέρνω ζέστη περισσή και βουτιές και στο νησί!Μυρωδάτα πεπονάκια και γλυκά ροδακινάκια! Καρπουζάκια δροσερά , νεκταρίνια γευστικά!

  1. Καλοκαίρι μύρισε στο νηπιαγωγείο μας: Καλοκαίρι, μια λέξη με εννέα γράμματα  και τέσσερις φωνούλες αλλά πολλές, πολλές αναμνήσεις(Τραγούδι: Άσπρα καράβια τα όνειρά μας) ρωτάω τα παιδιά ..ποια λέξη σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς την λέξη ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ; και οι απαντήσεις έρχονται βροχή … Ιδεοθύελλα:  το Καλοκαίρι  είναι διακοπές, είναι να λερώνω το μπλουζάκι μου παγωτό, είναι να κολυμπώ στην θάλασσα, να κοιμάμαι αργά, να περπατώ ξυπόλυτος, να τρώω καρπούζι, να ματώνω τα πόδια μου από τα κουνούπια, κουβαδάκια, καπέλα, αντηλιακό, μπρατσάκια, πέδιλα,κάστρα στην άμμο!
  2. Σαν το Καλοκαίρι μπαίνει…πάντα η λύπη θα ξεμένει, στου μυαλού μας τους διαδρόμους, τις πιο κρυφές γωνιές, θα αναμετριέται το αύριο και το χτες…για τις στιγμές τις πιο αληθινές…

 

CHoris titlo 1

Δ΄ Θεματικός κύκλος- (“Εποχές και τέχνη”)

PRK Seasons Tree Four Seasons JPG 880x1024 1ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Δ΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

STEM / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ  Τίτλος: “Εποχές και τέχνη”

Στον 4ο θεματικό κύκλο στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων διαπραγματευτήκαμε νέες μεθοδολογίες , όπως αυτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής (STEM) μέσα από το θέμα των εποχών μέσω της τέχνηςΣτην αρχή, γίνεται γνωριμία με το θέμα που επιλέξαμε για να προσεγγίσουμε το  πρόγραμμα STEM . Γνωρίζουμε τις εποχές μέσα από εικόνες,αινίγματα,παραμύθια,τραγούδια.

1 εργαστήριο: – Ποιες εικόνες σας έρχονται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη εποχές; (Οι εποχές του Βιβάλντι-μουσική και μίμηση με κινήσεις) Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες εργασίας και ζωγραφίζουν εικόνες σχετικές με κάθε εποχή… Παιχνίδι: ταίριασμα εικόνων με την ανάλογη εποχή Παραμύθι: “Όλες οι εποχές του χρόνου σ΄ένα δέντρο”

2 εργαστήριο: Τα παιδιά