CHoris titlo5 1

Η ομάδα “ΧΑΜΟΓΕΛΑ” σας καλωσορίζει…

CHoris titlo5 1σε μια χρονιά 2025-2026 γεμάτη συναισθήματα! 

Ρουτίνες στο Νηπιαγωγείο (υπεύθυνος και βοηθός):Τι κάνω κάθε μέρα όταν φθάνω στο Νηπιαγωγείο;Μέσα από εικόνες και βιωματικά σε ζευγάρια τα νήπια μαθαίνουν την καθημερινή ρουτίνα. Η μαγική λέξη ΚΑΛΗΜΕΡΑ με χαμόγελο, η τακτοποίηση της τσάντας και της ζακέτας, η απάντηση στην ερώτηση της ημέρας σε ένα ξεχωριστό παρουσιολόγιο, η τοποθέτηση του ονόματός μου στην ομάδα και το παιχνίδι στα κέντρα ενδιαφέροντος που αλλάζουν εβδομαδιαίως είναι οι ρουτίνες των πρώτων ημερών…

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο και παιχνίδια κανόνων:

CHoris titlo7 1CHoris titlo6

 

cropped cropped othonhs 126 e1696966016212

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο…

Πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο… 2025-2026

Οι πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο είναι ημέρες προσαρμογής τόσο για τους μαθητές/τριες, όσο και για τους εκπαιδευτικούς και γονείς! Η 1η συνάντηση με γονείς/κηδεμόνες νηπίων θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 08/09/2025 και ώρα 06:30 μ.μ. στο 4ο Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας.Θέμα της συνάντησης: α) η εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας, ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου, έντυπο υλικό ενημέρωσης σε γονείς νηπίων.

CHoris titlo30

Άσπρα καράβια τα όνειρά μας…

CHoris titlo19για κάποιο ρόδινο γιαλό… 5 Ιουνίου ημέρα περιβάλλοντος και τι καλύτερο από μια απογείωση της ομάδας “ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ” που αλλού; στη θάλασσα! Με θετική διάθεση και χαμόγελα νήπια και γονείς ετοιμαστήκαμε για την εκδρομή με οδηγό τον εξαιρετικό κ. Κώστα και στο λεωφορείο μας περίμενε κι άλλη έκπληξη, ένα αερόστατο. Τα παιδιά χάρισαν απλόχερα τραγούδια της ομάδας μας για το Καλοκαίρι…

CHoris titlo21Μοίρασμα αγάπης και ξεγνοιασιάς για τα παιδιά, αφού επισκεφτήκαμε την κα Βασιλική Παπαδοπούλου, φίλη μας από τη σχολική δράση του ενεργού πολίτη, που μας φιλοξένησε στο όμορφο παραθαλάσσιο τοπίο “Μέγα Ντράφι” Πέρδικας.

kalo kalokairi

Καλοκαίρι, Καλοκαίρι, τι καλά μας έχεις φέρει;

Poihma kalokairi 1Θέμα-Καλοκαίρι: …Φέρνω ξεγνοιασιά και χάρη και παιχνίδια στ΄ακρογιάλι! Φέρνω ζέστη περισσή και βουτιές και στο νησί!Μυρωδάτα πεπονάκια και γλυκά ροδακινάκια! Καρπουζάκια δροσερά , νεκταρίνια γευστικά!

  1. Καλοκαίρι μύρισε στο νηπιαγωγείο μας: Καλοκαίρι, μια λέξη με εννέα γράμματα  και τέσσερις φωνούλες αλλά πολλές, πολλές αναμνήσεις(Τραγούδι: Άσπρα καράβια τα όνειρά μας) ρωτάω τα παιδιά ..ποια λέξη σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς την λέξη ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ; και οι απαντήσεις έρχονται βροχή … Ιδεοθύελλα:  το Καλοκαίρι  είναι διακοπές, είναι να λερώνω το μπλουζάκι μου παγωτό, είναι να κολυμπώ στην θάλασσα, να κοιμάμαι αργά, να περπατώ ξυπόλυτος, να τρώω καρπούζι, να ματώνω τα πόδια μου από τα κουνούπια, κουβαδάκια, καπέλα, αντηλιακό, μπρατσάκια, πέδιλα,κάστρα στην άμμο!
  2. Σαν το Καλοκαίρι μπαίνει…πάντα η λύπη θα ξεμένει, στου μυαλού μας τους διαδρόμους, τις πιο κρυφές γωνιές, θα αναμετριέται το αύριο και το χτες…για τις στιγμές τις πιο αληθινές…

 

CHoris titlo 1

Δ΄ Θεματικός κύκλος- (“Εποχές και τέχνη”)

PRK Seasons Tree Four Seasons JPG 880x1024 1ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Δ΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

STEM / ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ  Τίτλος: “Εποχές και τέχνη”

Στον 4ο θεματικό κύκλο στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων διαπραγματευτήκαμε νέες μεθοδολογίες , όπως αυτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής (STEM) μέσα από το θέμα των εποχών μέσω της τέχνηςΣτην αρχή, γίνεται γνωριμία με το θέμα που επιλέξαμε για να προσεγγίσουμε το  πρόγραμμα STEM . Γνωρίζουμε τις εποχές μέσα από εικόνες,αινίγματα,παραμύθια,τραγούδια.

1 εργαστήριο: – Ποιες εικόνες σας έρχονται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη εποχές; (Οι εποχές του Βιβάλντι-μουσική και μίμηση με κινήσεις) Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες εργασίας και ζωγραφίζουν εικόνες σχετικές με κάθε εποχή… Παιχνίδι: ταίριασμα εικόνων με την ανάλογη εποχή Παραμύθι: “Όλες οι εποχές του χρόνου σ΄ένα δέντρο”

2 εργαστήριο: Τα παιδιά

images7

Καλώς το Μάη!

CHoris titloΚαλό Μήνα… ❤️

Λουλούδια ας διαλέξουμε
και ρόδα και κρίνα
κι ελάτε να πλέξουμε
στεφάνια με κείνα,
στο Μάη που σήμερα
προβάλλει στη γη…

Το Θέμα μας: Χαρακτηριστικά του μήνα και λίγα λόγια για την εργατική Πρωτομαγιά.Μιλούν για τη δική τους Πρωτομαγιά… Τι γνωρίζουν τα παιδιά για το μήνα Μάη; (έντομα, λουλούδια και γνωρίζουμε τον κύκλο της μέλισσας και της πεταλούδας,επίσης την ανάπτυξη των φυτών,λουλουδιών που γνωρίζουμε)

 

d37a261ca1b219a88b66dd90a6d3fc6d

Απρίλιος, έρχεται το… Πάσχα!

Screenshot 20250327 175856 GoogleΤο θέμα μας:α) Απρίλιος, 2ος μήνας της Άνοιξης, τα χαρακτηριστικά του μήνα, σιγά – σιγά αρχίζουν οι προετοιμασίες για την γιορτή του Πάσχα. Παιχνίδια για όμορφες στιγμές στο Νηπιαγωγείο, με αφορμή αυτήν την μεγάλη γιορτή,ας παίξουμε παιδιά! β) 2 Απριλίου παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου: Ποια βιβλία διαβάζουν τα παιδιά αυτή την εβδομάδα; Ποιο είναι το αγαπημένο τους βιβλίο;Σαν διαβάζω ένα βιβλίο…

γ) Τι είναι το Πάσχα;(Ιδεοθύελλα)Τι γνωρίζουν τα παιδιά; Τι θέλουν να μάθουν;

Τι κάνουμε το Πάσχα;
Στόχος είναι τα παιδιά να εξοικειωθούν με γεγονότα που αφορούν το Πάσχα, να διασκεδάσουν και να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν ομαδικές εργασίες.

CHoris titlo91. Δραστηριότητα:
Ανάγνωση του παραμυθιού: «Το Πάσχα του Πασχάλη». παραμύθι.
Πώς κατάφερε ο Πασχάλης να προσαρμοστεί στη νέα του ζωή;
Ζωγράφισε την απάντησή σου  σε ένα φύλλο και με τη βοήθεια της οικογένειάς σου συμπλήρωσε την απάντησή σου κάτω από τη ζωγραφιά σου. Ο Πασχάλης κατάφερε να προσαρμοστεί…

2. Δραστηριότητα: Παίζουμε «ο Πασχάλης λέει……..»
Γινόμαστε λαγοί και παίζουμε με την οικογένειά μας, το παιχνίδι «Ο Πασχάλης λέει…. ή Πασχαλιά λέει…». Φτιάχνουμε τα δικά μας αυτιά, τα φοράμε και δίνουμε τις οδηγίες που θέλουμε  να μας μιμηθούν( π.χ. ο Πασχάλης/ιά λέει να σηκωθείτε όλοι όρθιοι, να τραγουδήσετε…. κλπ).

3. Δραστηριότητα: Τι θα συμβεί αν τα αυγά αλλάξουν χρώμα;

Παρατηρούν τον παρακάτω πίνακα ζωγραφικής και συζητούν περιγράφοντας την:
-τι βλέπω;
-Σκέφτομαι γιατί μπορεί να βάφουν τα αυγά;
-τι θα συνέβαινε αν τα αυγά είχαν διαφορετικό χρώμα;

– Μπορούμε κι εμείς να βάψουμε πασχαλινά κόκκινα αβγά…

4. Δραστηριότητα: Τραγουδάμε τα κάλαντα του Λάζαρου
Ακούμε τα κάλαντα και τα τραγουδάμε όλοι μαζί.

484350544 1104680674795642 359019957356228544 n

3η Εκπαιδευτική ενημέρωση σε γονείς/ κηδεμόνες νηπίων

485213405 1001065988196515 2638005586184171058 nΠραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα 06:30 μ.μ. η 3η εκπαιδευτική ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων με θέμα συζήτησης: α) Απολογισμός και παρουσίαση του Β΄εκπαιδευτικού τριμήνου  και των σχολικών δράσεων και β) Προγραμματισμός και παρουσίαση της θεματογραφίας και των σχολικών δράσεων του Γ΄εκπαιδευτικού τριμήνου.

Ατομικός Φάκελος Νηπίου: Οι γονείς είχαν την ευκαιρία α) να δουν τον φάκελο κάθε νηπίου ατομικά και να συζητήσουμε σχετικά με την παρουσίαση των θεμάτων και των σχολικών δράσεων που πραγματοποιήθηκαν στο Β΄εκπαιδευτικό τρίμηνο. Επίσης β)  είδαν σε παρουσίαση τα νήπια σε ποικίλες δραστηριότητες βιωματικές και ομαδικές αλλά και ατομικές να συμμετέχουν σε παιχνίδια γλώσσας, προφορικού λόγου, μαθηματικών,  STEM, μαθηματικών κ.α. σύμφωνα με το νέο Α.Π.Σ. του Νηπιαγωγείου 2022.

images 2

Διπλή γιορτή είναι σήμερα…Ο Ευαγγελισμός και η 25η Μαρτίου 1821

Χωρίς τίτλο 2 Χωρίς τίτλο1ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!

17 Μαρτίου 1821 ξεκίνησε η επανάσταση με τον όρκο των προκρίτων στην Αρεόπολη Μεσσηνίαςμε αναπαράσταση των γεγονότων της ιστορίας μας και παρέλαση με παραδοσιακές φορεσιές και το φλάμπουρο (σημαία) της ελληνικής επανάστασης. Στη δική μας περιοχή στο ένδοξο Σούλι   οι αγώνες για την ελευθερία κράτησαν περισσότερα χρόνια, αν και οι Σουλιώτες κράτησαν την ανεξαρτησία τους με την γενναιότητά τους και την ενότητά τους (Μάρκος Μπότσαρης, Φώτος Τζαβέλας, Δέσπω Μπότση κ.α. )

Οι ρίζες του δέντρου μας: η παράδοση, οι παραδοσιακοί χοροί, η λαογραφία, η ελευθερία,η πίστη,ο αγώνας,η μάχη, η χώρα μας και το παρελθόν της ιστορίας μας ως πατρίδα ΕΛΛΑΔΑ.

1 634ee6b16411062792 649579181841171 3258261555627863463 nΤο θέμα μας: Ποια είναι η χώρα μας; ποιες οι γειτονικές χώρες και οι σημαίες τους; Ποιες είναι οι παραδόσεις μας; Ποιες είναι οι παραδοσιακές φορεσιές;Τι είναι η λαογραφία, ο μυστικός κώδικας του λαού μας τις μέρες της σκλαβιάς;

Παραμύθι: ” Τα Ελληνάκια”, “Τα ελληνάκια”είναι ένα παραμύθι σε κείμενο και εικόνες της Ευγενίας Φακίνου, εμπνευσμένο από τα κεντήματα, τα λιθόγλυπτα και τα υφαντά της ελληνικής λαϊκής τέχνης.Ένα όμορφο  παραμύθι  για την ζωή και τα γεγονότα που οδήγησαν στην επανάσταση τον Μάρτη του 1821.

PREVEZANEWS H 41520250314 164515Β΄Ενότητα: “Οι αγώνες των Ελλήνων για ελευθερία με την έναρξη της Ελληνικής επανάστασης”, στο χάρτη της Ελλάδας συζητάμε ξεκινώντας από την Αγία Λαύρα με τον όρκο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ. Συνεχίζουμε ανά περιοχή της χώρας μας στον χάρτη της Ελλάδας και μιλάμε για το ηρωικό Σούλι στην περιοχή μας στην Ήπειρο.Ποιοι ήταν οι ήρωες της ελληνικής επανάστασης του 1821;

Γ΄Ενότητα: Διπλή γιορτή:Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, η πίστη, η θρησκεία με την χαρμόσυνη είδηση από τον αρχάγγελο Γαβριήλ στην Μαρία ότι θα γεννήσει τον σωτήρα του κόσμου, Τον Χριστό. Η γιορτή μας: “Οι ρίζες του δέντρου μας-Διπλή γιορτή”

483027203 1010586670946764 1473810559015816661 nΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!20250319 130028

Χωρίς τίτλο

“Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω”

Χωρίς τίτλο2Χωρίς τίτλο4Α΄ Θεματικός κύκλος – Ζω καλύτερα – Ευ ζην- (Υποθεματική – Τομέας: Υγεία)

Τίτλος: “Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω”, ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ -ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ βασική επιδίωξη του προτεινόμενου προγράμματος είναι να ευαισθητοποιήσουμε τα νήπια σχετικά με το ζήτημα της στοματικής υγιεινής και τις συμπεριφορές που πρέπει να υιοθετήσουν για να έχουν υγιή δόντια.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ:Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Χωρίς τίτλο7imagesΕπικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα). -Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας). -Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Υπευθυνότητα).  -Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα). -Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές. -Στρατηγική σκέψη( επίλυση προβλημάτων) -Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός.

1ο εργαστήριο:Ας γνωριστούμε με ένα χαμογελάκι”, παρέα με τη Ειρήνη και το παραμύθι της :“Ιππόλυτος 483491540 1835608027217515 7150601236451605505 nεικονα 6 099Ιπποπόταμος”. Συνεχίζουμε με ερωτήσεις για να διερευνήσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών:- Τι κάνει αυτό το χαμόγελο όμορφο;- Σε τι μας χρησιμεύουν τα δόντια; Μόνο για ομορφιά;- Πώς θα περιγράφατε αυτά τα δόντια; ( εικόνες με υγιή και άρρωστα δόντια)- Πώς θα έχουμε υγιή δοντάκια;Κι έτσι δημιουργούμε τα ιστογράμματα με τις ιδέες των παιδιών. Φωτογραφίζουμε τα δικά μας χαμόγελα

2ο εργαστήριο: Τι κρύβεται μέσα στο στοματάκι μου;μετον οδοντοβουρτσάκια εναντίον τρυποδόντη, όπου τα παιδιά παρακολουθούν την ιστορία και μαθαίνουν τι κρύβεται μέσα στο στοματάκι τους…

Χωρίς τίτλο 13ο εργαστήριο: “Γνωρίζω τα δόντια”,1η Δραστηριότητα:“Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη ” Ο/Η
εκπαιδευτικός με τους/τις μαθητές /τριες κάθονται κυκλικά, σε ολομέλεια και τους/τις διαβάζει το παραμύθι με τίτλο: «Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών γύρω από το θέμα των δοντιών το οποίο και αναλύουν διεξοδικά. Γράφουμε ό,τι άρεσε ή δεν άρεσε στα παιδιά.
2η Δραστηριότητα:
“Οι φίλοι μου τα δόντια” Ο/Η εκπαιδευτικός μέσα από τη δραστηριότητα “Οι φίλοι μου τα δόντια” που έχει ως στόχο την κατανόηση της σπουδαιότητας των δοντιών για την καλή υγεία παρουσιάζει τους πίνακες αναφοράς (επισυνάπτονται) για τα νεογιλά δόντια και τα δόντια των ενηλίκων , τα ονομάζουμε σύμφωνα με τη δουλειά που κάνουν, τα μετράμε και τα συγκρίνουμε με τα δόντια των μεγάλων.

Τα δόντια μας είναι πολύτιμα: Μπορείτε να φανταστείτε τι θα γινόταν αν δεν είχαμε κανένα δόντι; Θα ήμασταν αστείοι και το χειρότερο δεν θα μπορούσαμε να μασήσουμε την τροφή μας για να την χωνέψουμε. Θα μπορούσαμε να πίνουμε μόνο υγρά, όπως κάνει ένα μωρό. Δε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε και να διαβάσουμε σωστά. Θα φωνάζαμε και θα βγάζαμε μόνο ήχους, φωνήεντα λέγονται. Κι αν γελούσαμε χωρίς δόντια, όλοι θα γελούσαν με μας.

images10Σε τι μας χρειάζονται τα δόντια;
Τα δόντια είναι πολύ σημαντικά για τον άνθρωπο και την υγεία του.Τα χρησιμοποιούμε καθημερινά, για να φάμε. Τα δόντια μας είναι αυτά που μασάνε και διαλύουν το φαγητό μας κι έτσι διευκολύνουν στην πέψη. Ακόμη, χρησιμοποιώντας τα δόντια μας, μπορούμε να πούμε στους άλλους για όλα όσα έχουμε στο μυαλό μας και μας απασχολούν αλλά και για να έχουμε ωραίο χαμόγελο. Το μωρό, όταν γεννιέται, δεν χρειάζεται δόντια γιατί πίνει γάλα. Ύστερα όμως από λίγους μήνες βγάζει τα πρώτα του δόντια, τους “νεογιλούς”. Αυτά είναι μικρά δοντάκια για να ταιριάζουν στο μικρό στόμα του μωρού.

Όταν το μωρό μεγαλώσει και γίνει παιδάκι θα αποβάλλει αυτά τα δοντάκια και θα βγούνε τα μόνιμα.
images 1Μάθαμε ότι μέσα στο στόμα μας έχουμε: Νεογιλά δόντια (έτσι λέγονται τα δοντάκια που έχουμε τώρα): 8 κοπτήρες (4 κάτω και 4 πάνω),
4 κυνόδοντες (2 κάτω και 2 πάνω) και 8 γομφίοι (4 κάτω και 4 πάνω) = 20 νεογιλά δόντια
Όταν βγάλουμε όλα τα καινούρια μόνιμα δοντάκια μας και μεγαλώσουμε αρκετά θα έχουμε:
νεογιλα κ μονιμα 300x225 1Μόνιμα δόντια (έτσι λέγονται τα καινούρια δοντάκια μας): 8 κοπτήρες (4 κάτω και 4 πάνω), 4 κυνόδοντες (2 κάτω και 2 πάνω), 8 προγόμφιοι (4 κάτω και 4 πάνω) – 12 γομφίοι-τραπεζίτες (6 κάτω και 6 πάνω) = 32 μόνιμα δόντια
Όλα τα δόντια δεν κάνουν την ίδια εργασία: Τα δόντια μας είναι σχεδιασμένα ειδικά για την εργασία που κάνουν.Τα μπροστινά, οι κοπτήρες, είναι ιδανικά για να κόβουν, επειδή είναι σαν λεπτά ορθογώνια και στην άκρη τους είναι κοφτερά. Δίπλα από τους κοπτήρες είναι οι κυνόδοντες, που επειδή είναι μυτεροί, είναι εξαιρετικοί για το σχίσιμο τροφών. Στα πλάγια και στο πίσω μέρος του στόματος είναι οι προγόμφιοι και γομφίοι, αυτοί ονομάζονται και τραπεζίτες. Είναι πλατιά και χοντρά δόντια και είναι σχεδιασμένα για να αλέθουν το
φαγητό που τρώμε. (διδακτικό σενάριο από το φωτόδεντρο με τον παρακάτω τίτλο: « ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ-ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ») & φύλλο εργασίας :
Τα Νεογιλά δόντια
3η Δραστηριότητα : Βιωματικό μαθηματικό παιχνίδι για κατανόηση της έννοιας της αφαίρεσης με δοντάκια γερά και χαλασμένα . Ακολουθεί σχετικό φύλλο εργασίας για εμπέδωση.

4ο εργαστήριο: “Η διατροφική πυραμίδα-οι ομάδες τροφών και η υγεία των δοντιών”,η Νηπιαγωγός με
τους/τις μαθητές /τριες με τη δραστηριότητα: «Η διατροφική πυραμίδα» έχει ως στόχο να αντιληφθούν οι μαθητές/τριες τον ρόλο που παίζει η σωστή διατροφή στην υγεία των δοντιών. Πίνακες αναφοράς, εργασίες (παλιότερες) και συζήτηση :υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, ποιες τροφές κάνουν τα δοντάκια χαρούμενα και ποιες λυπημένα, η Πυραμίδα της διατροφής και οι ομάδες των τροφών -Φ.Ε. : Χρωματίζω τις τροφές στην πυραμίδα της διατροφής.
Ηλεκτρονικό Παραμύθι : «Η ιστορία του δοντιού Πίκι Πίκι» – Συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων για τη σημασία της υγιεινής διατροφής και κυρίως των φρούτων στη ζωή μας και ως υποστηρικτικό υλικό χρησιμοποιεί μέρη ή και ολόκληρο το σενάριο διδασκαλίας του ΑΙΣΩΠΟΥ με τίτλο: ΦΤΙΑΞΕ ΤΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ ΣΟΥ! Στόχος είναι οι μικροί μαθητές να ξεχωρίσουν τα
διάφορα τρόφιμα σε υγιεινές και λιγότερο υγιεινές τροφές , ναεξοικειωθούν περισσότερο με την υγιεινή διατροφή και τις σωστές
διατροφικές συνήθειες . Χρησιμοποιούνται για αυτό τα παρακάτω διαδικτυακά παιχνίδια του Φωτόδεντρου:
1- Φτιάξε το ημερήσιο πρόγραμμα των γευμάτων σου
2- Φτιάξε το μεσημεριανό σου μενού
2η Δραστηριότητα : «Τι τρώει το χαρούμενο και τι τρώει το λυπημένο δοντάκι;» έχει ως στόχο να ξεχωρίσουν οι μαθητές/τριες τα διάφορα
τρόφιμα ανάλογα με το αν είναι πολύ καλές ή λιγότερο καλές επιλογές.(ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ)
– Φ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ : Ζωγράφισε τι τρώει το χαρούμενο και τι τρώει τολυπημένο δοντάκι
– ΕΡΓΑΣΙΑ: Κόλλησε στο χαρούμενο και στο λυπημένο δοντάκι τις τροφές που πρέπει.(κατασκευή) .Η κατασκευή αυτή χρησιμοποιήθηκε από ταπαιδιά στο κουκλοθέατρο.
 3η Δραστηριότητα: «Παιχνίδι της διατροφικής πυραμίδας»:-Φτιάξε τη δική σου διατροφική πυραμίδα (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ) –
Η εκπαιδευτικός με τους/τις μαθητές /τριες με τη δραστηριότητα «Βιβλίο της διατροφής των δοντιών» έχει ως στόχο μέσω της στρατηγικής σκέψης τη δημιουργία και διάχυση ενός οράματος- Τρέφομαι σωστά, δόντια γερά- κατασκευάζοντας ένα δημιουργικό παιχνίδι-βιβλίο. Οι μαθητές/τριεςκατασκευάζουν ένα βιβλίο για τη διατροφή των δοντιών.

5ο εργαστήριο: “Στον/στην οδοντίατρο”1η Δραστηριότητα : Παραμύθι «Η Δόνα Τερηδόνα», το παραμύθι του Ευγένιου
Τριβιζά έχει ως στόχο να αντιληφθούν οι μαθητές/τριες την αξία της προληπτικής ιατρικής και της διατροφής στην υγιεινή των δοντιών.         2η Δραστηριότητα:Τα παιδιά ζωγραφίζουν το παραμύθι :”Η Δόνα Τερηδόνα”, όπου τα παιδιά με πλαστελίνες κατασκευάζουν τεχνητές οδοντοστοιχίες. 3η Δραστηριότητα:«Συνέντευξη με έναν οδοντίατρο» έχει ως στόχο οι μαθητές/τριες να προετοιμάσουν τις ερωτήσεις για την επίσκεψη του οδοντίατρου στο σχολείο. Επίσκεψη οδοντιάτρου. Σχολική δράση με επίσκεψη οδοντιάτρου για οδοντιατρικό έλεγχο  των παιδιών στη σχολική μονάδα.

6ο εργαστήριο: “Δεξιότητες για τη φροντίδα του στόματος”,1 η Δραστηριότητα:«Η οδοντόβουρτσα»: Η δραστηριότητα αυτή εστιάζει στην οδοντόβουρτσα , την οδοντόκρεμα και το οδοντικό νήμα και έχει ως στόχο οι μαθητές/τριες να αντιληφθούν την
αξία και τη συμβολή τους στην υγιεινή των δοντιών.
2η Δραστηριότητα:
«ΤΟ ΒΟΥΡΤΣΙΣΜΑ»:Η δραστηριότητα αυτή εστιάζει στον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών από τους/τις μαθητές/τριες. Πίνακες αναφοράς και Βίντεο: α) ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ :Τα δόντια… σαν τα μάτια μας,όπου τα παιδιά μαθαίνουν για την τερηδόνα, τους παράγοντες που ευνοούν την εμφάνισή της, αλλά και τις συνήθειες που συμβάλλουν στην πρόληψη και αντιμετώπισή της. Στόχος του εκπαιδευτικού βίντεο είναι η ενημέρωση σχετικά με την τερηδόνα. Απώτεροι στόχοι του βίντεο είναι η ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των μαθητών για τη στοματική υγεία.
β)
Στοματική υγιεινή – Εκπαιδευτικό videoΤραγούδι: “Η οδοντοστοιχούλα”
3η Δραστηριότητα:
Πώς βουρτσίζω τα δόντια μου ; Πώς χρησιμοποιώ το οδοντικό νήμα; σχετικό βίντεο:Γιατί πλένουμε τα δόντια μας;”

Χρησιμοποιώντας τουβλάκια για δόντια και πλαστελίνη για φαγητό, καθαρίζουμε τα δόντια μας με οδοντόβουρτσα και οδοντικό νήμα.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΒΟΥΡΤΣΙΣΜΑΤΟΣ:Τα παιδιά παίρνουν το ημερολόγιο στο σπίτι πλαστικοποιημένο κι αναλαμβάνουν να πλένουν τα δόντια τους πρωί και βράδυ σημειώνοντας στο ημερολόγιο κάθε φορά την αντίστοιχη μέρα. Τα παιδιά πουσυμπληρώνουν όλο το ημερολόγιο για 3 συνεχείς εβδομάδες κερδίζουν ένα δωράκι ή ένα δίπλωμα.

7ο εργαστήριο: “Ανακεφαλαίωση-Αξιολόγηση”, Παρακολουθούμε το βίντεο: “Γερά δόντια” ,Αφίσα διάχυσης:Ομαδική ζωγραφική για δημιουργία αφίσας με θέμα τη στοματική υγεία Τα παιδιά σκέφτονται και γράφουν στην αφίσα το μήνυμα « ΝΑ ΤΡΩΜΕ ΥΓΙΕΙΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΛΕΝΟΥΜΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ » . Αντίγραφα της αφίσας δωρίζονται στο  3ο Δημοτικό σχολείου , στο Κ.Υ. Ηγ/τσας και στην Οδοντίατρο που μας επισκέφθηκε , προκειμένου να ευαισθητοποιηθεί η τοπική κοινωνία πάνω στο θέμα της υγιεινής των δοντιών.