49 Paramythokartes CHristoygenna 600x895 1

Χαρούμενα Χριστούγεννα και Χρυσή Πρωτοχρονιά 2026

με υγεία, αγάπη και ευτυχία σε όλους σας!

Το θέμα μας: Έρχονται Χριστούγεννατι γιορτάζουμε;

Το θέμα μας: Πρωτοχρονιά– Προετοιμασία για τη γιορτή μας: “Χάθηκε ο σάκος του Αι Βασίλη;”

archeio lhpshs 2

Κι αν ήσουν εσύ;

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Κι αν ήσουν εσύ;”- Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ

archeio lhpshs 1 1Το «Κι αν ήσουν εσύ;» είναι ένα εργαστήριο ευαισθητοποίησης των παιδιών πάνω στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος.
Δεξιότητες στόχευσης του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι: Δεξιότητες αναλυτικής κριτικής σκέψης, ευελιξίας και προσαρμοστικότητας, αυτοεξυπηρέτησης, ανεξαρτητοποίησης, γνώση και κριτική κατανόηση γλώσσας και επικοινωνίας, κατανόηση του κόσμου, γνώση κριτικής σκέψης, δεξιότητες ζωής, ψηφιακές δεξιότητες. Το έναυσμα  μας δόθηκε μέσα από την ανάγνωση του παραμυθιού: «Τι θα πει παιδί»

Οι πρόσφυγες και η ειρήνη  κπαιδευτικά εργαλεία, όπως το «Ειρήνη» που αναφέρεται στο ένα archeio lhpshs 3άρθρο του WordPress.com, βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν τις εμπειρίες των προσφύγων και να υιοθετήσουν στάσεις αλληλεγγύης και ειρήνης) συνδέονται στενά, καθώς οι πρόσφυγες συχνά αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους λόγω πολέμων και συγκρούσεων, αναζητώντας ασφάλεια, ενώ η ειρήνη είναι ο θεμέλιος λίθος για την επιστροφή τους, την ενσωμάτωση και τη βιώσιμη συνύπαρξη, με οργανισμούς όπως η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ να δουλεύουν για την προστασία τους και την προώθηση της κατανόησης.

Η Σχέση Μεταξύ Προσφύγων και Ειρήνης:

Αιτίες Φυγής: Οι πόλεμοι, οι διώξεις και οι βίαιες συγκρούσεις είναι οι κύριες αιτίες που αναγκάζουν archeio lhpshs 3 1ανθρώπους να γίνουν πρόσφυγες, διαταράσσοντας την ειρήνη στις χώρες τους.

Αναζήτηση Ειρήνης: Οι πρόσφυγες, στην ουσία, αναζητούν ειρήνη και ασφάλεια, μακριά από τη βία και την ανασφάλεια.

Ενσωμάτωση και Αποκατάσταση: Η ειρήνη στις χώρες υποδοχής είναι κρίσιμη για την ομαλή ενσωμάτωση των προσφύγων και την αποκατάσταση της ζωής τους.

imagesΠροκλήσεις: Η παρουσία προσφύγων μπορεί να δημιουργήσει εντάσεις σε μια κοινωνία, οπότε η διασφάλιση της ειρήνης και της αρμονικής συνύπαρξης απαιτεί πολιτικές ένταξης και αλληλοκατανόηση.

Ρόλος Διεθνών Οργανισμών: Ο ΟΗΕ, μέσω της Ύπατης Αρμοστείας (UNHCR), διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην προστασία των προσφύγων, την παροχή βοήθειας και την προώθηση λύσεων που συνδέονται με την ειρήνη.

Ο 
1372 856 505 76

Ένα Χειμώνα ακόμη και φτάσαμε…

8d48a39eeecf97157ca20362d0ef0237σε γιορτές! Καλό μήνα!Δεκέμβρης μήνας,γιος του Χειμώνα,φέρνει κοντά μας, τρανή γιορτή!(Τραγούδι)

Χειμώνας: Τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της εποχής και των μηνών της. Εικόνες και εμπειρίες των παιδιών στην εποχή του Χειμώνα.Ο χειμώνας είναι μια εποχή με διακριτά χαρακτηριστικά που επηρεάζουν το φυσικό περιβάλλον, τα ζώα και τις ανθρώπινες δραστηριότητες. Φυσικά Χαρακτηριστικά και Καιρός:

  • Χαμηλές Θερμοκρασίες: Το κύριο χαρακτηριστικό του χειμώνα είναι η πτώση της θερμοκρασίας, η οποία συχνά φτάνει ή πέφτει κάτω από το μηδέν, ειδικά σε ορεινές και βόρειες περιοχές.
  • Φυσικά Φαινόμενα: Συχνά παρατηρούνται φαινόμενα όπως χιονοπτώσεις, παγετός, βροχοπτώσεις και ισχυροί άνεμοι. Ο παγετός μπορεί να είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος, δημιουργώντας ολισθηρούς δρόμους.
  • Μικρή Διάρκεια Ημέρας: Οι μέρες είναι μικρότερες και οι νύχτες μεγαλύτερες, με λιγότερο ηλιακό φως.
  • Κλίμα: Στην Ελλάδα, το κλίμα χαρακτηρίζεται γενικά ως μεσογειακό, με ήπιους υγρούς χειμώνες κοντά στη θάλασσα και πιο  ψυχρούς 379990609 1350647748911903 2643839033188605517 n 1DSCN1928σε ηπειρωτικές και ορεινές περιοχές.

2/12/2025 : 1η Άσκηση αντισεισμικού κινδύνου-Φυσικές καταστροφές-σεισμοί

Η πρώτη άσκηση αντισεισμικού κινδύνου στο νηπιαγωγείο έχει ως στόχο την εξοικείωση των παιδιών με τις βασικές ενέργειες προστασίας με τρόπο παιγνιώδη και ψύχραιμο, ώστε να αποκτήσουν τη σωστή συμπεριφορά σε περίπτωση πραγματικού σεισμού. Βασίζεται στις οδηγίες του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) και αποτελεί μέρος του ετήσιου σχολικού σχεδιασμού. 

Στάδια 1ης Άσκησης Αντισεισμικού Κινδύνου στο Νηπιαγωγείο:

Η άσκηση περιλαμβάνει τρία βασικά στάδια: πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τον σεισμό.

1. Πριν την Άσκηση (Προετοιμασία)

  • Ενημέρωση και Συζήτηση: Συζητάμε με τα παιδιά τι είναι ο σεισμός, χρησιμοποιώντας απλή γλώσσα και εποπτικό υλικό (βίντεο, τραγούδι, εικόνες-γιατί γίνονται οι σεισμοί, ιστορίες). Τονίζεται ότι ο σεισμός είναι φυσικό φαινόμενο και όχι κάτι τρομακτικό, εστιάζοντας στην προστασία.
  • Παραμύθι: Ο Πάκυ που φοβάται το σεισμό
  • Γνωριμία με τον “Ασφαλή Χώρο”: Αναγνωρίζονται και υποδεικνύονται τα ασφαλή σημεία μέσα στην τάξη (π.χ., κάτω από γερά τραπέζια) και ο εξωτερικός χώρος καταφυγής (σημείο συνάντησης).
  • Εξοικείωση με το Σήμα: Καθορίζεται ένα συγκεκριμένο σήμα (π.χ. σφύριγμα ειδικής σφυρίχτρας) που θα ειδοποιήσει τα παιδιά για την έναρξη της άσκησης.
  • Σύνταξη Σχεδίου: Το σχολείο διαθέτει ήδη ένα γραπτό σχέδιο έκτακτης ανάγκης, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΟΑΣΠ, το οποίο αναρτάται σε εμφανή σημεία.

2. Κατά τη Διάρκεια της Άσκησης (Εφαρμογή)

Ηχείο Συναγερμού: Με την ενεργοποίηση του σήματος, τα παιδιά καθοδηγούνται να εφαρμόσουν άμεσα τον κανόνα: “Καλύπτομαι, Στηρίζομαι, Περιμένω” (Drop, Cover, and Hold On).

Ενέργειες Προστασίας:

Καλύπτουν το κεφάλι και τον αυχένα τους με τα χέρια.

Μπαίνουν κάτω από ένα γερό τραπέζι ή κάθονται δίπλα σε έναν εσωτερικό τοίχο, μακριά από παράθυρα και βαριά αντικείμενα.

Παραμένουν εκεί μέχρι να σταματήσει το σήμα ή δοθεί η οδηγία για εκκένωση.

Ψυχραιμία Εκπαιδευτικών: Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν ψύχραιμοι, καθοδηγούν τα παιδιά με ήρεμο τόνο και επιβλέπουν την ορθή εφαρμογή των μέτρων.

3. Μετά την Άσκηση (Εκκένωση και Αξιολόγηση)

  • Σχέδιο Εκκένωσης: Μετά το τέλος της “σεισμικής δόνησης” (όταν σταματήσει το σήμα), ακολουθεί η γραμμένη διαδικασία εκκένωσης του κτιρίου.
  • Σημείο Συνάντησης: Τα παιδιά κατευθύνονται με τάξη και ησυχία προς τον προκαθορισμένο ασφαλή εξωτερικό χώρο συνάντησης, περνώντας από τις εγκεκριμένες διαδρομές διαφυγής.
  • Καταμέτρηση: Στο σημείο συνάντησης γίνεται άμεσα η καταμέτρηση των παιδιών από τους εκπαιδευτικούς.
  • Αποτίμηση: Ακολουθεί συζήτηση με τα παιδιά για το πώς ένιωσαν και πώς αντέδρασαν, επιβραβεύοντας τη σωστή συμπεριφορά και διορθώνοντας τυχόν λάθη με θετικό τρόπο. Η επίσημη ιστοσελίδα του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ).

archeio lhpshsarcheio lhpshs 103/12/2025:

3 Δεκεμβρίου, είναι η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρίαμια ημέρα υπενθύμισης και δράσης για την προώθηση των δικαιωμάτων, της αξιοπρέπειας και της ευημερίας των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της ζωής.

Τα άτομα με αναπηρία δεν είναι μόνο αποδέκτες φροντίδας, αλλά πρωταγωνιστές στις αποφάσεις που καθορίζουν τη ζωή τους.
Έχουν τη γνώση, την εμπειρία και τη δύναμη να διαμορφώσουν έναν κόσμο που είναι πραγματικά προσβάσιμος και δίκαιος για όλους.
Για όσους θέλουν μια ιστορία για μικρά παιδιά!    https://gemini.google.com/share/7d6216ff2f67?hl=el

 

Stigmiotypo othonhs 2025 11 29 091008

Όλοι μαζί στη “Φλόγα” και “Κάνε μια ευχή Ελλάδας”

586984162 10229217614336393 3755738142408049002 n

“Φλόγα” και “Make A Wish !        Φλόγα: η ομάδα “Χαμόγελα” μαζί σας ως  υποστηρικτές για την αντιμετώπιση του καρκίνου της παιδικής ηλικίας. Μια σχολική δράση με τη συνεργασία γονέων /κηδεμόνων νηπίων,  που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στο Πάνθεον της πόλης μας για καλό σκοπό.                                   

Αποκτήστε ένα Αστέρι της Ευχής! ” Πίστεψέ το ΜΠΟΡΕΙΣ!”-Δώστε δύναμη στην ευχή με μια δωρεά! 

«Δεν είναι απλά μια ευχή. Είναι πολλά παραπάνω. Είναι φως στο σκοτάδι. Είναι δύναμη. Είναι ελπίδα. Είναι ζωή. Ας δώσουμε όλοι μαζί δύναμη στην ευχή. Γιατί είναι ο λόγος να πιστέψει ένα παιδί ότι όλα μπορούν να συμβούν. Ακόμα και το πιο σπουδαίο. Να γίνει καλά.»

Δεν είναι απλά μια ευχή. Είναι πολλά παραπάνω. Είναι o τρόπος να ξαναγίνει ένα παιδί, παιδί. Ξαναβρίσκοντας την παιδικότητα και την αθωότητα που χάθηκαν βίαια λόγω της ασθένειας. Για 27η χρονιά, με μία συμβολική δωρεά των 2€,  βοήθεια για την εκπλήρωση και άλλων ευχών, λαμβάνοντας ως αναμνηστικό το χάρτινο Αστέρι της Ευχής ώστε να μας υπενθυμίζει την προσφορά.
Γράφοντας τις ευχές στο αστεράκι και στέλνοντας πίσω μηνύματα αγάπης και αισιοδοξίας, τα οποία στη συνέχεια χαρίζονται στα παιδιά ευχής.

Tα αστέρια του Make a wish θα φτάσουν και φέτος στο Νηπιαγωγείο μας. Γιατί θέλουμε να είμαστε και εμείς κοινωνοί στην προσπάθεια του make a wish, ένα παιδί να αγκαλιάσει το όνειρο! Το παιδί σκέφτεται για το παιδί

Γίνε ο εθελοντής ήρωας του MAKE A WISH”

 

kyradimokratia2

Όταν σφίγγουν το χέρι… αφιερωμένο στη μνήμη του ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 1973

14682896Με τραγούδια, παραμύθια και συνθήματα τα παιδιά προσεγγίζουν τη μνήμη του Πολυτεχνείου 1973.

Τι είναι το πολυτεχνείο; Ποιες είναι οι βαθμίδες της εκπαίδευσης, ο δρόμος για τις σπουδές και την εργασία σαν μεγαλώνουμε;

Για εκείνες τις μέρες που οι φοιτητές φώναξαν για ελευθερία και ειρήνη. Με απλά λόγια, όταν σφίγγουν το χέρι...για να μάθουν τα παιδιά χωρίς να βαραίνει η καρδιά, μα να γεμίζει φως 🇬🇷

20251111 083727 20251111 083707 1Τα παιδιά ζωγραφίζουν, κάνουν κατασκευές χτίζοντας με τουβλάκια το Πολυτεχνείο και συνθέτοντας την εικόνα και όσα έμαθαν γι’  αυτό, παίζουν κουκλοθέατρο προσεγγίζοντας τις έννοιες της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας και της φωνής όλων ενάντια στη Δικτατορία.

Τα συνθήματά μας: Όλοι μαζί, όλοι μαζί ,είμαστε πάντα πιο δυνατοί! Ψωμί(εργασία), Παιδεία(μόρφωση),Ελευθερία(ελεύθερη γνώμη)!

και για την ομάδα μας: Γέλια, Τραγούδια, Δημοκρατία!

20251114 125114(Ομαδική εργασία) Τα παιδιά κατασκευάζουν πανό με τα συνθήματα και γράφουν τις λέξεις για την εκδήλωσή μας στις 17 Νοέμβρη στο Νηπιαγωγείο.

 

eikona Viber 2025 10 31 13 31 32 763

Γνωρίζοντας την πόλη μας…

 

31/10/2025-Παρασκευή: Επίσκεψη στον ποδηλατόδρομο…

eikona Viber 2025 10 31 13 31 31 218eikona Viber 2025 10 31 13 29 41 085eikona Viber 2025 10 31 13 29 40 938

Σχολική δράση με επίσκεψη στον ποδηλατόδρομο της πόλης μας…

Πως είναι η πόλη μας το Φθινόπωρο; Ευκαιρία λοιπόν ο καλός καιρός για πολλές αξέχαστες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στη φύση… Με καλή διάθεση και πολλά τραγούδια τα παιδιά παρατήρησαν τη φύση το Φθινόπωρο, άκουσαν τους ήχους της, είδαν την πόλη που μένουν σαν πίνακα ζωγραφικής, το λιμάνι, τα πλοία, το δάσος.

SYNAISTHHMATA E.D

Συναισθήματα πολλά…απλώνω μια αγκαλιά!

ERGASTHRIA DEXIOTHTON THEMATIKOI KYKLOI1ο Ε.Δ. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥΖΗΝ: “Συναισθήματα πολλά… απλώνω μια αγκαλιά”

Η ΕΙΡΗΝΗ έρχεται στην παρεούλα  συστήνεται στα παιδιά και με το ζάρι της παρουσιάζει τα συναισθήματά, ως δώρο στην ομάδα.

1ο Εργαστήριο: Ψάχνω, ψάχνω συναισθήματα, τη χαρά  να βρω-δημιουργία ομάδων”

Ο προβληματισμός και ο ορισμός του θέματος, συζητήσεις, ανταλλαγή πληροφοριών ,ανάπτυξη ερωτήσεων από τα παιδιά αλλά και από εμάς ώστε να βοηθηθούν στην κατανόηση και περαιτέρω επεξεργασία του Screenshot 2025 10 30 at 13 40 58 emotions dice 1.pdfθέματος.:“Είμαι χαρούμενος/η όταν… Γίνεται ο χωρισμός σε ομάδες και θέτουμε τους στόχους.  Συνεργαζόμαστε με τους γονείς νηπίων ώστε να μεταφέρουν σκηνές από την οικογένεια που τους κάνει χαρούμενους/νες και τις παρουσιάζουν στην ομάδα.  Ενημερώνουμε τους γονείς και ζητάμε τη συνεργασία και τη βοήθειά τους. Γίνεται καταγραφή των προβληματισμών των παιδιών και των ερωτήσεων τους σε ένα ιστόγραμμα (ιστόγραμμα 1).

Στη συνέχεια ακούμε τις προτάσεις τον παιδιών για το τι δραστηριότητες μπορούμε να κάνουμε ώστε να μάθουμε όλα όσα θέλουμε για τα συναισθήματα. Παροτρύνουμε τα παιδιά να καταθέσουν τις προτάσεις τους ,και στη συνέχεια κάνουμε ένα πλάνο εργασίας       (ιστόγραμμα 2) με το οποίο πιθανολογούμε ότι θα απαντηθούν οι ερωτήσεις και θα ικανοποιηθούν τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Επιδιώκουμε να προκύψει μια «ιδεοθύελλα» αξιοποιώντας κάθε πρόταση των παιδιών, δίνοντας ερεθίσματα να σκεφτούν πρωτότυπες δραστηριότητες ,προτείνοντας και εμείς ,ως ισότιμα μέλη της ομάδας ,δραστηριότητες που πιστεύουμε ότι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην επίτευξη των στόχων μας. Το ιστόγραμμα αυτό το αναρτούμε στην παρεούλα ώστε να ελέγχουμε ποιες δραστηριότητες έχουν γίνει και να προσθέτουμε -αν προκύψουν- καινούριες προτάσεις.

2ο Εργαστήριο: “Χρώματα και συναισθήματα” Κάθε συναίσθημα μπορούμε να το αποδώσουμε με χρώματα ανάλογα, σκούρα ή φωτεινά.

Παιχνίδι: Έχουμε φτιάξει 4 κάρτες με διάφορα συναισθήματα και ανάλογα χρώματα και βάζουμε μια κάρτα  μέσα σε ένα στεφάνι. Συνολικά 4 στεφάνια με κάρτες ( χαρά, λύπη, θυμός, φόβος). Στη συνέχεια δείχνουμε ένα προσωπάκι δικό μας και ζητάμε το κάθε παιδί να πάει στο αντίστοιχο στεφάνι και προσωπάκι. Τέλος το στεφάνι της χαράς πάει στα άλλα στεφάνια και φέρνει τη χαρά σε όλους.

Φύλλο  εργασίας:  Ζωγραφίζω 4 προσωπάκια με το ανάλογο χρώμα . & Φύλλο  εργασίας: Αντιστοίχιση εικόνων και συναισθημάτων

3ο Εργαστήριο: “Παρέα με την Ειρήνη μοιραζόμαστε την αντιμετώπιση των φόβων μας”  Η Ειρήνη, η κούκλα μας, μας είπε ότι το βράδυ που λείπαμε, φοβήθηκε μόνη. Έτσι μιλήσαμε για τον φόβο. Διαβάσαμε βιβλίο , είδαμε εικόνες και τον πίνακα του ΜΟΝΚ , ο φόβος. Ο καθένας είπε τους φόβους του. Φύλλο  εργασίας: Φοβάμαι όταν…  και Φύλλο  εργασίας: Βάζω τους φόβους μου όλους στον φούρνο να καούν.

4ο Εργαστήριο: “Μοιράζοντας τη λύπη, η λύπη μας μικραίνει” Μιλήσαμε για τη λύπη και τι μας κάνει εμάς λυπημένους. Φύλλο  εργασίας: Λυπάμαι όταν… και Φύλλο  εργασίας: Το σιρόπι της λύπης

5ο Εργαστήριο:  “Τι είναι ο Θυμός;”  με αφορμή ένα παιδί που θύμωσε για ένα παιχνίδι .Είδαμε εικόνες, διαβάσαμε για τον θυμό. Φύλλο  εργασίας:  Θυμώνω όταν…

Τέχνη και συναισθήματα: Είδαμε πίνακες γνωστών ζωγράφων και μιλήσαμε για τα πρόσωπα και τα συναισθήματα που βλέπουμε. Φύλλο  εργασίας: Η χαρά και ο θυμός, με πίνακες γνωστούς ,να τους αναπαράγουν και αυτοί. Μουσική και συναισθήματα. Ακούμε μουσικές που νιώθουμε χαρά, άλλες λύπη, άλλες θυμό και φόβο. Χορεύουμε κίνηση και έκφραση ανάλογα το συναίσθημα…              Κατασκευή δαχτυλόκουκλας για όλα τα παιδιά  και παιχνίδι στο κουκλοθέατρο.

archeio lhpshs6ο Εργαστήριο: “Νιώθω ντροπή” παραμύθι με θεατροποιημένη αφήγηση.

EIRHNH NA APLOTHEI

Γιορτάζοντας την εθνική μας επέτειο!

28η Οκτωβρίου 1940

eir2 1(Γ. Ρίτσος)

-Τι είναι ΕΙΡΗΝΗ και τι ΠΟΛΕΜΟΣ  για τα παιδιά;Εκφράζονται με λέξεις και ζωγραφίζουν ανάλογες εικόνες (ομαδική εργασία) Παραμύθι: “Ο σπόρος της ειρήνης”

Θέατρο-Συμβολικό παιχνίδι:Τα παιδιά με βιωματικό τρόπο αναπαρέστησαν  τις λέξεις με σκηνές ειρήνης και πολέμου σε ομάδες.

Η γιορτή της σημαίαςΗ χώρα μας Ελλάδα: “Δεν χορταίνω να βλέπω τον ήλιο, που το φως του σκορπάει στην πλάση…”, Τραγούδι: “Της πατρίδας μου η σημαία…”

LsHwC676fQRXdaΕξιστόρηση του πολέμου Ελλάδας, Ιταλίας και Γερμανίας :Τραγούδι- “Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του…”, μέσα από εικόνες και τραγούδια εξιστορούμε τα γεγονότα και τα παιδιά περιγράφουν εικόνες εκείνης της εποχής…(ασπρόμαυρες φωτογραφίες οικογένειας, γεγονότων του πολέμου,κατοχή, γυναίκες Ηπειρώτισσες κ.α.)

557841604 24727821836912375 3671909248026374784 n

Εβδομάδα Κώδικα-Eu CodeWeek 2025

Ζωγραφίζοντας τον Έλμερ βήμα βήμα

Screenshot 1Αυτή η δραστηριότητα είναι εμπνευσμένη από το πνεύμα της Εβδομάδας Κώδικα και συνδέει την τέχνη με τις πρώτες εμπειρίες προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης. Τα παιδιά θα ζωγραφίσουν τον Έλμερ, τον Ελέφαντα Patchwork, ακολουθώντας προσεκτικά μια σειρά από απλά, σαφή βήματα — έναν αλγόριθμο. Κάθε οδηγία τα καθοδηγεί στη διαδικασία (για παράδειγμα: σχεδιάστε ένα μεγάλο ορθογώνιο, προσθέστε τα αυτιά, χρωματίστε τα τετράγωνα σε διαφορετικά χρώματα).

Elmer step by stepΑκολουθώντας αυτές τις οδηγίες, τα παιδιά μαθαίνουν πώς να κατανοούν και να εκτελούν οδηγίες με τη σωστή σειρά, να παρατηρούν και να διορθώνουν λάθη και να συνεργάζονται ως ομάδα. Η δραστηριότητα συνδυάζει τη δημιουργικότητα, τη λογική και τις επικοινωνιακές δεξιότητες με έναν διασκεδαστικό και παιχνιδιάρικο τρόπο, βοηθώντας τα παιδιά να βιώσουν τον προγραμματισμό μέσω της τέχνης.

Στόχοι

* Να κατανοήσουν τι είναι ένας αλγόριθμος — μια ακολουθία σαφών, απλών βημάτων.

* Να ακολουθήσουν οπτικές ή λεκτικές οδηγίες βήμα προς βήμα

* Να αναλύσουν ένα σύνθετο σχέδιο σε μικρότερα μέρη (αποσύνθεση).

* Να εξασκηθούν στην αλληλουχία και να κατανοήσουν τη σημασία της τάξης.

20251017 142901* Να μάθουν πώς να βρίσκουν και να διορθώνουν λάθη

* Να βελτιώσουν τις λεπτές κινητικές δεξιότητες και τον συντονισμό χεριού-ματιού μέσω του σχεδίου. Να αναπτύξουν ομαδική εργασία, δεξιότητες ακρόασης και επικοινωνίας.

* Να εκφράσουν τη δημιουργικότητα ενώ σκέφτονται με λογικό και δομημένο τρόπο.

* Να εξοικειωθούν με βασικές λέξεις υπολογιστικής σκέψης όπως αλγόριθμος, ακολουθία, βήμα, επανάληψη και διόρθωση.

ΠΟΡΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Δόθηκε στα παιδιά ένας προκατασκευασμένος αλγόριθμος (σειρά οδηγιών) που περιέγραφε βήμα-βήμα πώς να ζωγραφίσουν τον Elmer. Κάθε βήμα ήταν σαφές και συγκεκριμένο (π.χ. «σχεδίασε το σώμα», «πρόσθεσε δύο αυτιά», «διακόσμησε με τετράγωνα»).

Τα παιδιά δούλεψαν ατομικά ή σε μικρές ομάδες και εκτέλεσαν τις οδηγίες με ακρίβεια, παρατηρώντας τη σημασία της σωστής ακολουθίας.

Στο τέλος παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους, σύγκριναν τα αποτελέσματα και συζήτησαν πώς η σειρά των βημάτων επηρέασε το αποτέλεσμα.

Η δραστηριότητα συνδέει την καλλιτεχνική έκφραση με βασικές έννοιες του προγραμματισμού — αλγοριθμική σκέψη, αλληλουχία και «debugging» (διόρθωση οδηγιών).Συμμετέχουμε σε μια ομάδα σχολείων στην Εβδομάδα Κώδικα 2025.

CHoris titlo

“Ο Υπέροχος Εαυτός Μου”

500x558x90 2600 1729751469“Ο Υπέροχος Εαυτός Μου” εστιάζει στην ανακάλυψη και και ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης των παιδιών,(σώμα, σχέσεις, συναισθήματα)

ώστε να κάνουν θετικές επιλογές για τη σωματική, συναισθηματική και ψυχική τους υγεία.

Τι μας αρέσει περισσότερο σε αυτόν και πόσα πολλά πράγματα μπορούμε πλέον να κάνουμε μόνοι μας.

Το κάθε παιδί παρουσίασε τον εαυτό του στα υπόλοιπα παιδιά, μίλησε για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ικανότητες του κι ένιωσε μοναδικό!

Ανακαλύπτουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των φίλων μας!

 Δραστηριότητες:

IMG 20251008 124156Ανακάλυψη του εαυτού:Τα παιδιά μαθαίνουν να παρατηρούν και να περιγράφουν τον εαυτό τους, τι τους αρέσει και τι τους κάνει μοναδικούς, μέσα από το μαγικό καθρέφτη.

Κατασκευές πορτρέτων:Μπορεί να φτιάξουν τα δικά τους πορτρέτα χρησιμοποιώντας υλικά όπως χάρτινα πιάτα, χαρτιά και κηρομπογιές, εκφράζοντας έτσι τη δική τους εικόνα. Κοιτάμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και τον ζωγραφίζουμε

Ενδυνάμωση και αλληλογνωριμία:Μέσω ομαδικών παιχνιδιών, ( παιχνίδι στον υπολογιστή με ζάρι), τα παιδιά γνωρίζονται καλύτερα μεταξύ τους, ενδυναμώνοντας έτσι και την ομάδα. 

IMG 20251007 125048Ομαδική εργασία: Κάθε παιδί αφού περιγράψει τον εαυτό του κρατώντας το μαγικό καθρέφτη, στην ομάδα, κατασκευάζει τον καθρέφτη του ζωγραφίζοντας τον εαυτό του. Όλοι μαζί συνθέτουμε την ομάδα μας, όπου ο καCHoris titlo33θένας είναι διαφορετικός.

Βιβλιοϊστορίες:Υπάρχουν βιβλία με παρόμοια θέματα, όπως το “Ο υπέροχος εαυτός μου” των Εκδόσεων Susaeta, καθώς

και “Εγώ ο Απίθανος” της Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη, που βοηθούν τα παιδιά να μεγαλώσουν με αγάπη και σεβασμό για τον εαυτό τους και τους γύρω τους.