Εργαστήρια Δεξιοτήτων -Σχολική Χρονιά 2024-2025
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ENOTHTA: « ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ»
«Το παιδί σκέφτεται για το παιδί- Γίνε ο εθελοντής ήρωας του Make–A–Wish (Κάνε – Μια- Ευχή Ελλάδος)»
Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος 2024 – Ιανουάριος 2025
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ
Εργαστήριο 1: « Το ταξίδι της ευχής μέσα από το ταξίδι του εθελοντισμού».
Εργαστήριο 2:
Ενεργοποίηση: Παιχνίδι με κορδέλες .
Ιδεοθύελλα με τη λέξη εθελοντισμός, όπου τα παιδιά αναφέρουν σχετικές φράσεις που τους έρχονται στο μυαλό ακούγοντας τη φράση.

- Πορεία μαθήματος : Με αφορμή τη μουσική που ακούστηκε οι μαθητές εκφράζουν ποιους θεωρούν υπερήρωες στη ζωή. Αναφέρουν ποιες υπερδυνάμεις/αξίες χαρακτηρίζουν τους εθελοντές/ντριες. Με τη μουσική οι μαθητές μεταμορφώνονται σε υπερήρωες…
- Σε φύλλο εργασίας φτιάχνουν το βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών του εθελοντή/ντριας και ζωγραφίζουν τις υπερδυνάμεις “γιατρικά” που χρησιμοποιεί ο εθελοντή/ντρια για να θεραπεύει όποιους ανθρώπους το έχουν ανάγκη.
- Παιχνίδια με κάρτες για τα συναισθήματα του εθελοντή/ντριας, καθώς και του δέκτη/ριας εθελοντισμού. Τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι και οι δύο νιώθουν τα ίδια θετικά συναισθήματα.
- Κλείσιμο μαθήματος: “Διάδρομος ευγνωμοσύνης”. Τα παιδιά παρατάσσονται σε δύο γραμμές και όταν περνά ανάμεσά τους το παιδί που υποδύεται τον εθελοντή/ντρια του/της εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους.
- Μιά μικρή σύνοψη
Ολοκλήρωση του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Ένα Αστέρι στην Καρδιά”
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων “Ένα Αστέρι στην Καρδιά” – Make-A-Wish. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, συνεργάστηκαν και έμαθαν την αξία του εθελοντισμού, της προσφοράς και της ελπίδας. Μια ξεχωριστή εμπειρία που γέμισε τις καρδιές όλων με αγάπη και αισιοδοξία!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ
«Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω»
Εργαστήριο 1:
«Συνεργάζομαι και αλληλεπιδρώ»
- Οι μαθητές/τριες γίνονται ζευγάρια και μετά τετράδες. Βρίσκουν το όνομα της ομάδας τους. Στη συνέχεια ακολουθεί καταιγισμός ιδεών, όπου αναφέρουν ό,τι γνωρίζουν για τη βία και τον εκφοβισμό. Για την καταγραφή των προτάσεων τους χρησιμοποιείται η πλατφόρμα coogle it.
Εργαστήριο 2:
«Ο κύκλος των απόψεων και των προτάσεων»
- Δημιουργία συμβολαίου τάξης για πρόληψη περιστατικών εκφοβισμού.
- Η ιστορία του Νταή του σχολικού με τα δικά μας λόγια και εικόνες!
- Τι είναι ο νταής;- Ο νταής του σχολικού.
Εργαστήριο 3:
«Μπαίνω στην θέση του άλλου»
- Μέσα από το σενάριο Μιμή η κουταλαυτού, εμβαθύνουμε στο θέμα της βίας και τα παιδιά αποτυπώνουν τις σκέψεις και τις απόψεις τους μέσα από την οπτική των ρόλων που καλούνται να ερμηνεύσουν.
Εργαστήριο 4:
«Τα μαγικά καπέλα εν δράση!»
- Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Μatt Mahurin με τίτλο: Βullying και εμβαθύναμε περισσότερο στο θέμα με τη μεθοδολογία των 6 καπέλων σκέψης .
Εργαστήριο:5
«Τα δικά μας μηνύματα»
- Τα παιδιά κατασκεύασαν μια πολυτροπική αφίσα με ζωγραφιές και μηνύματα κατά της βίας. Τίτλος της αφίσας μας “Φιλία και Όχι Βία”.
- Δημιουργία τραγουδιού από τους ίδιους τους μαθητές ,για τη βία με τη βοήθεια του προγράμματος suno.com
Θα το ακούσετε στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://suno.com/song/eaa164d8-d140-494d-be7b-8f2a32c33757
- Κατασκευή των παιδιών: « Η καρδιά της φιλίας.»
- Δημιουργία τραγουδιού από τους μαθητές: « Λέμε όχι στην βία ,λέμε ναι στην φιλία»
- Δημιουργία βιβλίου από τα ίδια τα παιδιά: «Το μικρό βιβλίο της φιλίας»
- Δημιουργία πολυτροπικής και δια δραστικής αφίσας.
Θα τα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://view.genially.com/6729df1bfa55b60709643689/interactive-image-oxi-sth-bia-nai-sth-filia
- Εκπαιδευτική παράσταση της ομάδας Ονειρόδραμα με τίτλο «Μπες στα παπούτσια μου». Μέσα από την παράσταση αυτή και το εργαστήρι που ακολούθησε τα παιδιά κατανόησαν με βιωματικό τρόπο την σημασία της εν συναίσθησης και της διαφορετικότητας.
- Τα δικά μας μηνύματα… Δημιουργία μικρού βιβλίου φιλίας με την τεχνική των Μικρών Βιβλίων στην τάξη του Φρενέ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: « ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ.»
«Ξεναγός στην Πόλη μου»
1.a_ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ_Ξεναγοί στην πόλη μας
Εργαστήριο1:
- Πόσες φορές έχεις κάνει τη διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο; Την ξέρεις από έξω και ανακατωτά! Ωστόσο, μπορείς να γίνεις ξεναγός και να δώσεις οδηγίες; Τι είναι όμως ο ξεναγός; Σε μια νέα σειρά από διασκεδαστικές δραστηριότητες που συνδοιαζουν STEM και ομαδοσυνεργατικη προσέγγιση μας εισάγει το εργαστήριο δεξιοτήτων «Ξεναγός στην Πόλη μου».
- Με αφορμή την επίσκεψη στο σχολείο μας μιας κούκλας άβαταρ μαθαίνουμε τι σημαίνει ξενάγηση και ποιος ο ρόλος του ξεναγού. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες τριών ατόμων, φωτογραφίζουν τα μέρη του σχολείου στα οποία θα ξεναγήσουν την κούκλα άβαταρ και σε επιδαπέδιο πλέγμα δημιουργούν το δικό τους αλγοριθμικό μονοπάτι της ξενάγησης της κούκλας άβαταρ.
-
- Εργαστήριο 2:
Αξιοποιήσαμε το διαδικτυακό εργαλείο χαρτογράφησης google maps, αναζητήσαμε το σχολείο μας κι ένα σημείο στη γειτονιά.Επιλεον ορίσαμε τη διαδρομή που ακολουθούν καθημερινά τα παιδιά από το σπίτι στο σχολείο .Στη συνέχεια οι μαθητές δημιούργησαν ένα χάρτη της γειτονιάς τους, παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους περιγράφοντας τη διαδρομή που ακολούθησαν κάνοντας δημιουργικές συγκρίσεις αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης Βλεπω-Αναρωτιεμαι-Συνδέω.Στη συνέχεια σχεδίασαν τη διαδρομή που επέλεξαν από το σημείο που βρίσκεται το ρομπότ beebot μέχρι το σχολείο.
Εργααστήριο 3:
- Με αφορμή την παρακολούθηση ενός βίντεο για την ξενάγηση στην Παλιά Πόλη των Χανίων, συζητάμε στην ολομέλεια αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης Τίτλοι, γισ την ιδιότητα του ξεναγού και για τις κατηγορίες στις οποίες εστιάζει μια ξενάγηση. Κατα τη διάρκεια προβάλλονται στιγμιότυπα από το βίντεο που παρακολουθήσαμε. Τα παιδιά συμπληρώνουν σχετικό φύλλο εργασίας.
- Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονέων τους, οργανώνουν έναν περίπατο ως ξεναγοί και φωτογραφίζουν ένα σημείο της πόλης τους.Έπειτα οι μαθητές/-τριες σε ομάδες αξιοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης Αρχή-Μέση-Τέλος, δημιουργούν μια ιστορία με αφορμή τις φωτογραφίες και τις τοποθετούν στα αντίστοιχα πεδία σχετικού φύλλου εργασίας. Στη συνέχεια κάθε ομάδα παρουσιάζει την ιστορία της στο πλέγμα και σχεδιάζουν ένα αλγοριθμικό μονοπάτι που θα εκτελέσει το επιδαπέδιο ρομπότ.
- Εργαστήριο 4:
- Αξιοποιώντας το διαδικτυακό εργαλείο δημιουργίας hotspots σε εικόνα “genially” , όπου η εικόνα θα είναι ο χάρτης της πόλης που βρίσκεται το σχολείο και τα σημεία (hotspots) οι φωτογραφίες που έφεραν τα παιδιά στο προηγούμενο εργαστήριο, οι μαθητές/τριες ενθαρρύνονται να κάνουν την τελική επιλογή σχετικά με τα σημεία που θα τοποθετήσουν στη μακέτα/πλέγμα. Συγκεντρώνουν σε ομάδες πληροφορίες σχετικά με τα σημεία της πόλης που θα τοποθετηθούν στη μακέτα.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«ΘΑΛΑ-SOS-A ΧΩΡΙΣ ΠΛΑΣΤΙΚΑ.»
-
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 :
Τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο και πετούσαν ένα μπαλάκι το ένα στο άλλο λέγοντας μια λέξη σχετική με τη θάλασσα. Αναπαριστούσαν τις λέξεις (κίνηση-φωνή) με το σώμα τους. Στο τέλος του παιχνιδιού τα παιδιά ζωγράφισαν αυτό που είπαν. Στο κέντρο του κύκλου τοποθετήθηκε ένα μεγάλο μπλε πανί και τα παιδιά με τις ζωγραφιές τους δημιούργησαν ένα θαλάσσιο τοπίο. Σε μικρές ομάδες δημιούργησαν μια ιστορία του βυθού. Μια μια ομάδα, στην ολομέλεια, παρουσίασε την ιστορία της παίζοντας ένα μικρό δρώμενο.
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2:
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3
- Εργαστήριο 2:
- Εργαστήριο 3:
Τα παιδιά σε ομάδες δημιουργούν τις ερωτήσεις που θα ρωτούσαν ειδικούς για τη θαλάσσια ρύπανση και την προστασία των θαλάσσιων ειδών. Παρακολουθούν σχετικά βίντεο από ειδικούς που απαντούν στις ερωτήσεις τους και συμπληρώνουν τον νοητικό χάρτη του προηγούμενου εργαστηρίου με τα νέα συμπεράσματα που κατέγραψαν.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2023-2024
4)ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ-STEM-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ: «ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ»
Προγραμματισμός micro bit.
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από την ομάδα «Πειραματίξ» με θέμα «Μικροί Μετεωρολόγοι»
Η μελισσούλα Bee- Bot πετάει δεξιά και αριστερά ψάχνοντας να βρει τα σύμβολα του καιρού!
3) ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ: «Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ»
Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων μελετάμε τους διαφόρους τύπους οικογενειών .Οι μαθητές/τρεις έρχονται σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσω παραμυθιού. Δίνουν λύσεις σε προβληματικές καταστάσεις των διαφόρων τύπων οικογενειών. Οι απόψεις τους καταγράφονται στον λευκό πίνακα google jamboard και δημιουργούν σχετικά ατομικά εικαστικά έργα!
Φτιάχνω τα πορτρέτα της οικογένεια μου-Φτιάχνω το βιβλίο της οικογένειας μου.
Θεατρική Παράσταση με θέμα την οικογένεια, από την Ομάδα Θέατρο Για Παιδιά με τίτλο «ΑΣΤΡΕΛΙΑ»
2) ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:« ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗ ΓΥΑΡΟ»
Παιχνίδι ταύτισης θαλάσσιου είδους και βιότοπου.
Φτιάχνω τον Βιότοπο της Μεσογειακής Φώκιας.
Κόβουμε και συναρμολογούμε την δική μας φώκια.
Υποβρύχια μονοπάτια της Γυάρου
Φτιάχνω την δική μου αφίσα για την Φώκια Monachus- Monachus.
Παιχνίδι διαδοχής για την τροφική αλυσίδα.
Πλαγκτόν-Καβούρι-Σουπιά-Μπαρμπούνι-Φώκια
Ποσειδωνία-Γαρίδα-Μέδουσα-Χταπόδι-Φώκια.
Ένα ψηφιακό παιχνίδι κουίζ για τη μεσογειακή φώκια
Όλοι μαζί συνεργαζόμαστε, φτιάχνουμε και παίζουμε το γιγάντιο επιδαπέδιο παιχνίδι της φώκιας!
1) ΖΩ ΛΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥΖΗΝ: «ΜΕΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΩ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΜΗΝ ΕΧΩ»
«ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΕΚΤΑΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ»
«ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ»
ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ. ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ
ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ 1
ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ 2
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ: ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΟΣ:«ΠΑΙΔΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ»
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω” (Ζω καλύτερα-Ευζήν)
Στα πλαίσια του 4ου εργαστηρίου Δεξιοτήτων: “H πρόληψη σώζει ζωές”, δημιουργήθηκαν από τους μαθητές ψηφιακές αφίσες…
































































































































































