ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Το βιβλίο << Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων >> μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τα συναισθήματά μας.
Ένα ξενοδοχείο ανοίγει τις πόρτες του… σε όλα σου τα συναισθήματα!
Η Άννα μας προσκαλεί στο δικό της “Ξενοδοχείο των Συναισθημάτων”. Τι συμβαίνει όταν η Χαρά, η Λύπη, ο Φόβος, ο Θυμός και οι άλλοι απρόσμενοι επισκέπτες φτάνουν; Ένα παραμύθι που μας μαθαίνει να αναγνωρίζουμε και να καλωσορίζουμε κάθε συναίσθημα, χωρίς να το διώχνουμε.
Μετά την επεξεργασία του παραμυθιού τα παιδιά δημιούργησαν ομαδικά το δικό τους ξενοδοχείο όπου κατοικούν και είναι καλοδεχούμενα όλα τα συναισθήματα!
Στην συνέχεια επεξεργαστήκαμε και το παραμύθι << Το Τερατάκι των Χρωμάτων >>
Το Τερατάκι των Χρωμάτων έχει μπερδευτεί! Τα συναισθήματά του έχουν γίνει ένα πολύχρωμο κουβάρι και δεν μπορεί να καταλάβει τι του συμβαίνει. Είναι χαρούμενο, λυπημένο, θυμωμένο, ήρεμο ή φοβισμένο; Με τη βοήθεια μιας φίλης, θα βάλει κάθε συναίσθημα στο δικό του βαζάκι, δίνοντάς του το σωστό χρώμα.
Με έναν απλό, τρυφερό και πανέξυπνο τρόπο, το βιβλίο αυτό βοηθά τα παιδιά να ονομάσουν, να κατανοήσουν και να διαχειριστούν τον πολύπλοκο κόσμο των συναισθημάτων τους.
Τα παιδιά ελεύθερα προσπάθησαν να εκφράσουν τα συναισθήματα με τα χρώματα που τους ταιριάζουν!
Συνεχίζοντας αντιστοίχησαν κάθε τερατάκι με την ονομασία του.
Και αναγνώρισαν, ξεχώρισαν και τακτοποίησαν τα συναισθήματα τους σε σχετικό φύλλο εργασίας.
Τι νιώθει όμως το τερατάκι μου και τι του προκάλεσε αυτό το συναίσθημα;
Με το παιχνίδι << Μάντεψε πως νιώθω; >> τα παιδιά καλλιέργησαν την ενσυναίσθησή τους μπαίνοντας στην θέση των άλλων και προσπαθώντας να καταλάβουν τα συναισθήματά τους!!!
Με την βοήθεια του κουκλοθεάτρου προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν τα συναισθήματά τους.
Όταν τα συναισθήματά μας τα ζωγραφίζουμε τα συνειδητοποιούμε καλύτερα!
Ζωγραφίσαμε πότε νιώθουμε χαρά και πότε λύπη!
Ο θύμος είναι ένα πολύ έντονο συναίσθημα και πολλές φορές μας φέρνει σε δύσκολη θέση γιατί δεν μπορούμε να τον διαχειριστούμε.
Ζωγραφίσαμε τι μας κάνει να θυμώνουμε και πως μπορούμε να ηρεμήσουμε!
Σωστός και λάθος τρόπος διαχείρισης του θυμού!
Ο θυμός μοιάζει με ένα ηφαίστειο !
Εφαρμόσαμε την τεχνική της χελώνας για να διαχειριστούμε τον θυμό μας!
Αυτή η τεχνική αναπτύχθηκε ως εργαλείο για να βοηθήσει τα παιδιά να ελέγξουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους. Χρησιμοποιείται μια μεταφορά με πρωταγωνιστή τη χελώνα: όταν μια χελώνα αισθάνεται ότι απειλείται από κάτι, κρύβεται στο καβούκι της μέχρι να μην υπάρχει κίνδυνος. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν να «κρύβονται» στο ψυχικό τους κέλυφος για να ηρεμούν και να μπορούν να ενεργούν με τον κατάλληλο τρόπο.
Επίσης κατασκευάσαμε τον δράκο του θυμού! Όταν είμαστε θυμωμένοι ο δράκος μάς βοηθάει να ηρεμήσουμε. Παίρνουμε βαθιά εισπνοή και εκπνέουμε στον δράκο μας!
Καταλήγουμε πως στον κήπο των συναισθημάτων φυτρώνουν όλα τα συναισθήματα γιατί όλα είναι αποδεκτά και χρήσιμα. Είναι σημαντικό να τα ξεχωρίζουμε, να τα μοιραζόμαστε και να τα διαχειριζόμαστε σωστά!!!























































