Η σπορά
Και ήρθε η εποχή της σποράς από τους γεωργούς και εμείς δεν ξεχάσαμε να αναφερθούμε σε αυτή την γεωργική ασχολία. Γνωρίσαμε αρκετούς σπόρους αλλά και μιλήσαμε για το πως γινόταν η σπορά τα παλιά χρόνια και πως γίνεται σήμερα.
Αναφερθήκαμε φυσικά και στην ανάπτυξη του φυτού και δραματοποιήσαμε τα στάδια ανάπτυξής του.
Φυτέψαμε και τους δικούς μας σπόρους με σκοπό να παρακολουθήσουμε την εξέλιξή τους.
Η ελιά
Διαβάζοντας ένα υπέροχο παραμύθι << Η σοφή ελιά >> που πραγματεύεται τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, αναφερθήκαμε στην συνέχεια στο δέντρο ελιά και στην συμβολή της στην ζωή μας.
Αξιοποιήσαμε διδακτικά το παραμύθι
και παίξαμε διαδικτυακά παιχνίδια.
Σειροθέτηση εικόνων και αναδιήγηση παραμυθιού.
Ακολούθησε βιωματική προσέγγιση της συγκομιδής της ελιάς!
Τα παιδιά έμαθαν για την διαδικασία παραγωγής του λαδιού και έκαναν σειροθέτηση εικόνων από την ελιά στο λάδι.
Επίσης δραματοποίησαν τον μύθο <<Πως η Αθήνα πήρε το όνομά της >>,
και τον ζωγράφισαν πάνω σε αμφορείς.
Τραγούδησαν το παραδοσιακό τραγούδι << Ντίλι, Ντίλι, το καντήλι >> και το ζωγράφισαν.
Έμαθαν πως γράφεται η λέξη <<ελιά >> και έπαιξαν μαθηματικά παιχνίδια με τις ελιές.
Επίσης έμαθαν το γράμμα Ε, ε όπως ελιά.
Κατασκευή του Ε, ε με το σώμα μας
και με διάφορα υλικά.
Στη συνέχεια τα παιδιά έγιναν μικροί επιστήμονες και πειραματίστηκαν με το νερό και το λάδι. Δοκίμασαν με πολλούς τρόπους που πρότειναν να αναμίξουν το νερό με το λάδι, αλλά δεν τα κατάφεραν. Κατέγραψαν τις παρατηρήσεις τους σε φύλλο εργασίας.
Τέλος δημιούργησαν υπέροχες κατασκευές
και αφού εμπνεύστηκαν από τον πίνακα ζωγραφικής του ζωγράφου Θεόφιλου, << Το λιομάζωμα >>,
δημιούργησαν τον δικό τους πίνακα ζωγραφικής με θέμα την ελιά.
Η επέτειος του Πολυτεχνείου
Το βιβλίο << Η κυρά-Δημοκρατία >> της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε στα παιδιά για την επέτειο του Πολυτεχνείου και να εισάγουμε τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας.
Το θέμα μας συνεχίστηκε με την επεξεργασία του βιβλίου << Στο δάσος >> της Σοφίας Ζαραμπόυκα.
Η λέξη δημοκρατία και η λέξη αρχηγία πρέπει να συμβαδίζουν με γνώμονα την ελευθερία , την ασφάλεια και τη σοφία … !
Τα παιδιά κατασκεύασαν το Πολυτεχνείο με τουβλάκια και play mobile !!!
Κατασκεύασαν επίσης μια μακέτα για το Πολυτεχνείο!!!
Οι υπόλοιπες κατασκευές μας !!!
Ομαδική εργασία
Πως νιώθει η δημοκρατία;
Τι κάνει χαρούμενη την δημοκρατία και τι την κάνει λυπημένη;
Επίσης διαβάσαμε την Ντενεκεδούπολη και πραγματοποιήσαμε δραστηριότητα προγραμματισμού (η μελισσούλα Bee-Bot έπρεπε να φτάσει στον ήλιο χωρίς να πέσει πάνω στον δικτάτορα Λαδένιο ).
Μάθαμε και το γράμμα Π από την λέξη Πολυτεχνείο!
Βρήκαμε λέξεις από Π, σχηματίσαμε το Π με το σώμα μας, εντοπίσαμε το Π την ώρα του δεκατιανού.
Η αναφορά μας στο Πολυτεχνείο ολοκληρώθηκε με την κουκλοθεατρική παράσταση << Η Ντενεκεδούπολη >> που παρουσιάσαμε στα παιδιά στην γιορτή που ήταν αφιερωμένη στην επέτειο του Πολυτεχνείου.
Μικρόβια και Ιοί μας ταλαιπωρούν πολύ!!!
Είμαι Εγώ -Είμαι μοναδικός ( εργαστήριο δεξιοτήτων)
Με το παραμύθι << Το κάτι άλλο >> προσπαθήσαμε να εισάγουμε τα παιδιά στο θέμα μας (ο εαυτός μου και η μοναδικότητά μου). Όλοι μοιάζουμε, μα είμαστε διαφορετικοί και ξεχωριστοί!!!
Ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και φτιάξαμε το πορτρέτο μας!
Παρατηρώ και περιγράφω τον εαυτό μου!!!
Φτιάξαμε και κόψαμε τις παλάμες μας. Διαλέξαμε τυχαία μια παλάμη και είπαμε κάτι θετικό για αυτόν στον οποίο ανήκει η παλάμη. Τέλος φτιάξαμε τη γλάστρα με τα πολύχρωμα χερολούλουδά μας.
Φτιάξαμε την ταυτότητά μας !!!
Στην συνέχεια ασχοληθήκαμε με την έννοια της διαφορετικότητας.
Το παραμύθι << Το χαρούμενο λιβάδι >> μας θύμισε πως ένα λιβάδι είναι πιο όμορφο όταν σε αυτό φυτρώνουν διαφορετικά λουλούδια.
Αλλά και ο Έλμερ ο πολύχρωμος ελέφαντας πρόσθεσε πως η διαφορετικότητα κάνει την ζωή μας πιο όμορφη!!!
Συνεχίζοντας διαβάσαμε το βιβλίο <<Φένια, η αγαπημένη των ήχων >> θέλοντας να αναφερθούμε στα άτομα με ειδικές ανάγκες. Η Φένια ένα τυφλό κορίτσι παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει καταφέρνει να βρει χαρά στις ομορφιές των ήχων που ζωντανεύουν τον κόσμο γύρω της!!!
Προσπαθήσαμε να λειτουργήσουμε με τις υπόλοιπες αισθήσεις μας εκτός της όρασής μας, να γνωρίσουμε τον κόσμο όπως η Φένια μέσα από τη αφή, την ακοή, την όσφρηση, την γεύση αλλά και με τα μάτια της καρδιάς μας.
Θέλοντας να μπούμε στην θέση των τυφλών περπατήσαμε όπως αυτοί! Είναι εύκολο να περπατήσω χωρίς να βλέπω? Περπατώ με την βοήθεια του μπαστουνιού.
Περπατήσαμε με καθοδήγηση
Εμπιστεύομαι τον εαυτό μου σε έναν φίλο μου να με καθοδηγήσει-άσκηση εμπιστοσύνης.
Γνωρίσαμε την γραφή Βraille γράφοντας το αρχικό μας γράμμα.
Στη συνέχεια γνωρίσαμε την ζωγράφο Φρίντα Κάλο, η οποία ήταν άτομο με αναπηρία, αλλά κατάφερε να μετατρέψει τον πόνο της λόγω του προβλήματος υγείας της σε τέχνη!!!
Επίσης τα παιδιά ζωγράφισαν με το στόμα!!!
Κατά την διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού << Η Αργυρώ γελάει >> δόθηκε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας με το ερώτημα << Αν έρθει στο σχολείο μου ένα παιδί με αναπηρία, πως του συμπεριφέρομαι ?>>.
Μερικές φορές μπορούν να ακουστούν λέξεις και φράσεις που αφορούν χαρακτηριστικά της διαφορετικότητάς μας και μπορεί να μας πληγώνουν. Τώρα ξέρουμε πως να απαντήσουμε και να προστατευτούμε ώστε να μην στεναχωρηθούμε!!!
Το σχολείο μας όμως είναι ένα σχολείο που μας χωράει όλους!!!
Οι αφίσες μας !!!
Και τέλος το ξεχωριστό κομμάτι του εαυτού μου ενώθηκε με τα υπόλοιπα ξεχωριστά κομμάτια των συμμαθητών μου και δημιουργήθηκε το μοναδικό παζλ της τάξης μας!!!
Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης (31 Οκτωβρίου)
<< Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι >>, λέει ο σοφός λαός μας και εμείς αναφερόμαστε στην αξία της αποταμίευσης με διάφορες δραστηριότητες .
Αξιοποίηση του παραμυθιού << Αν κάθε μέρα… >>. Τι θα συμβεί αν κάθε μέρα μαζεύω ένα βότσαλο; Σε μερικά χρόνια θα φτιάξω ένα κάστρο.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τις δικές τους ιδέες.
Επίσης τα παιδιά έψαξαν μέσα στην τάξη να βρουν τα κρυμμένα ευρώ. Τα χώρισαν ανάλογα με την αξία τους.
Ένα ακόμα φύλλο εργασίας για την κατανόηση των χρημάτων και της αποταμίευσης.
Επεξεργασία του παραμυθιού << Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας >>
Και η κατασκευή μας!!!
28η Οκτωβρίου
Τιμούμε την εθνική μας γιορτή, την γιορτή του << ΟΧΙ >> με πολλές αναφορές στα γεγονότα και στις ιδέες της πατρίδας και της ελευθερίας!!!
Αλλά και στην επικράτηση της πολυπόθητης ειρήνης στην γη!!!
Επεξεργασία του παραμυθιού << Το κανόνι της ειρήνης >>
Ομαδικές εργασίες
Ζωγραφίζουμε αυτά που μας φέρνει στο μυαλό ο πόλεμος και αυτά που μας φέρνει η ειρήνη.
Τα σύμβολα της ειρήνης!
Κουκλοθεατρική απόδοση του παραμυθιού << Το κανόνι της ειρήνης >>
Τι σημαίνει πόλεμος και τι ειρήνη
Το << ΟΧΙ >> και το γράμμα ο
Σχετικά φύλλα εργασίας με το θέμα μας.
Τα παιδιά ζωγράφισαν αυτά που ονειρεύεται ο στρατιώτης που πολεμάει για να νιώσει πιο όμορφα!
Την ημέρα αυτή δεν γιορτάζει μόνο η πατρίδα μας, γιορτάζει και η σημαία μας!!!
Ανάλυση της ελληνικής σημαίας :χρώμα , συμβολισμός, πόσες είναι οι γραμμές της και τι σημαίνουν.
Ορθογώνιο το σχήμα της σημαίας μας. Αναγνώριση και εμπέδωση του σχήματος.
Κατασκευή σημαίας
Στο μάθημα των αγγλικών τα παιδιά γνώρισαν την αγγλική σημαία.
Και η αναφορά μας στην εθνική μας επέτειο έκλεισε με την γιορτή μας και την παρέλαση στην αυλή του σχολείου!!!
Φθινόπωρο
Ανιχνεύσαμε τις γνώσεις των παιδιών για το φθινόπωρο δίνοντάς τους εικόνες και βιβλία με θέμα το φθινόπωρο προκειμένου να τα επεξεργαστούν.
Στη συνέχεια με την μέθοδο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας αναπαράστησαν στο χαρτί ανά ομάδες τις εντυπώσεις τους.
Η επεξεργασία του θέματος << ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ >> συνεχίστηκε με πολλές δραστηριότητες.
Με την συνοδεία της μουσικής του Βιβάλντι << Το φθινόπωρο >> πήγαμε περίπατο στο φθινοπωρινό δάσος, ακούσαμε τους ήχους, μυρίσαμε τις μυρωδιές, παρατηρήσαμε τα φθινοπωρινά χρώματα των φύλλων και αναζητήσαμε το μαγικό φθινοπωρινό φύλλο που ικανοποιεί τις ευχές μας. Όταν το βρήκαμε κάναμε όλοι μια ευχή!!!
Το δέντρο της τάξης μας φόρεσε την φθινοπωρινή του φορεσιά!
Ο πράσινος χλωροφυλλούλης, ο κίτρινος ξανθοφυλλούλης και πορτοκαλί καροτένιος μας έμαθαν γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα το φθινόπωρο.
Ομαδική εργασία <<Το δέντρο του φθινοπώρου >>.
Επίσης φτιάξαμε φθινοπωρινά δεντράκια με τα χέρια μας.
Μάθαμε τους μήνες του φθινοπώρου και ζήσαμε τα πρωτοβρόχια!
Φυσικά μετά την φθινοπωρινή βροχή είδαμε και το ουράνιο τόξο ( εργασία στο μάθημα των αγγλικών ).
Βρήκαμε φύλλα και τα παρουσιάσαμε στους φίλους μας!!!
Παιχνίδια με τα φύλλα ( ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις, σειροθετήσεις με βάση το μέγεθος, το χρώμα, το σχήμα )
Ακολουθήσαμε με τον μαρκαδόρο την διαδρομή των φύλλων που τα φυσάει ο αέρας,
χρωματίσαμε φύλλα και φτιάξαμε το αποτύπωμά τους,
παίξαμε με τα φύλλα ( χρησιμοποιώντας μανταλάκι παίρνω από τον διπλανό μου το φύλλο και το δίνω στον επόμενο, χωρίς να μου πέσει ).
Φτιάξαμε σκαντζοχοιράκια που ετοιμάζουν τη φωλιά τους για τον χειμώνα,
αλλά και βάλαμε στον σκαντζόχοιρο τόσα αγκάθια όσα λέει ο αριθμός.
Μάθαμε τα φθινοπωρινά φρούτα,
και διαβάσαμε το παραμύθι << Το δέντρο που έδινε >>. Τι θα δίναμε και σε ποιον αν ήμασταν μηλιές;
Συνθέσαμε ένα μήλο,
ακολουθήσαμε με το δάχτυλό μας το νούμερο 1 και τοποθετήσαμε 1 μήλο πάνω στα κυκλάκια με τον αριθμό 1
Μάθαμε και το Φ του φθινοπώρου!
Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε!!!
Με αφορμή το βιβλίο << Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε >>…
Ένα παραμύθι με χέρια που… που αγγίζουν το φαινόμενο της βίας… δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και… ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.
Τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας?
Παιχνίδι συνεργασίας
Οι καλοί τρόποι κάνουν τους καλούς φίλους, τα χέρια αγαπάνε, χαιρετάνε !
Οι ομαδικές μας εργασίες!
Επίσης ζωγραφίσαμε τα χέρια μας με την τεχνική του πουαντιγισμού!
Και τέλος τα χέρια μας έγιναν λουλούδια για να μεταφέρουν το μήνυμά μας!


































































































































































































































