Άρθρα κατηγορίας Δραστηριότητες
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Το καλοκαίρι αποτελεί μια εποχή γεμάτη ζωντάνια, χρώματα και δημιουργικότητα, ιδανική για να εμπλουτίσουμε τις εμπειρίες των μαθητών και να τους μυήσουμε στον κόσμο της φύσης και της τέχνης. Στο νηπιαγωγείο μας, η καλοκαιρινή περίοδος αποτέλεσε μια ευκαιρία για να διερευνήσουμε διάφορες δραστηριότητες που ενίσχυσαν τη φαντασία, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την ομαδική συνεργασία. Από τις κατασκευές που δημιούργησαν μέχρι την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη μόλυνση των θαλασσών, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν και να διασκεδάσουν ταυτόχρονα.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία στην προσέγγιση του θέματος << Καλοκαίρι >>
Τρεις ομάδες, τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις!
Επίσκεψη από ένα αληθινό καβουράκι στην τάξη μας!
Προσέγγιση του θέματος << Η μόλυνση της θάλασσας >>
Πως είναι μια μολυσμένη θάλασσα;
Mπορούμε να την καθαρίσουμε εύκολα;
Ποιες είναι οι συνέπειες;
Eρωτήματα που έπρεπε να απαντηθούν!
Η αφίσα μας και το μήνυμά μας!
Οι καλοκαιρινές μας ζωγραφιές και κατασκευές!
Και η σχολική μας χρονιά ολοκληρώθηκε με δύο ξεχωριστές εκδηλώσεις!!!
Μια μαγική παιδική εκδήλωση στο Νηπιαγωγείο μας!!!
Μια γλυκιά και αξέχαστη ημέρα έζησαν οι μικροί μας μαθητές όταν υποδέχτηκαν έναν ξεχωριστό επισκέπτη: έναν κλόουν και ταχυδακτυλουργό με μαγικά κόλπα και χαμόγελα! Η επίσκεψή του μας γέμισε με αστεία, εκπλήξεις και πολύχρωμα χαμόγελα, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα γεμάτη διασκέδαση και μαγεία.
Ας μπούμε στον κόσμο των παιχνιδιών, των μαγικών τρικ και των χαρούμενων εκπλήξεων που έζησαν οι μαθητές μας σε αυτήν την αξέχαστη ημέρα.
Και το καλοκαιρινό μας πάρτι που πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας ήταν μια γιορτή γεμάτη γέλια και χαρά. Τα παιδιά απόλαυσαν νόστιμο φαγητό και δροσερές λιχουδιές που πρόσφεραν οι γονείς τους και τους ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την προσφορά τους, ενώ συμμετείχαν σε διασκεδαστικά παιχνίδια. Μια όμορφη ημέρα που έφερε όλους τους μικρούς μας μαθητές πιο κοντά και έδωσε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε αξέχαστες αναμνήσεις!
Καλό καλοκαίρι!!!
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΤΕΕΑΠΗ
Το σχολείο μας πραγματοποίησε επίσκεψη στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του πανεπιστήμιου Πατρών. Τα παιδιά συμμετείχαν στις βιωματικές παιγνιώδεις δραστηριότητες που είχαν ετοιμάσει οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του τμήματος και αποκόμισαν πλούσιες εμπειρίες σε γνωστικό και συναισθηματικό επίπεδο.
Συγκεκριμένα συμμετείχαν στις παρακάτω θεματικές δραστηριότητες:
Δικαιώματα των παιδιών
Κινητικά παιχνίδια
Αφήγηση του παραμυθιού << Αχ χταπόδι, λάθος πόδι >>
Πειράματα φυσικής
Ζωγραφική με παγάκια
Παραδοσιακοί χοροί και παραδοσιακές φορεσιές
Χελιδονίσματα
Αρχαιολογικές ανασκαφές
Και τέλος επισκέφθηκαν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Και του χρόνου να ξαναπάμε!!!
ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Το βιβλίο << Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων >> μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τα συναισθήματά μας.
Ένα ξενοδοχείο ανοίγει τις πόρτες του… σε όλα σου τα συναισθήματα!
Η Άννα μας προσκαλεί στο δικό της “Ξενοδοχείο των Συναισθημάτων”. Τι συμβαίνει όταν η Χαρά, η Λύπη, ο Φόβος, ο Θυμός και οι άλλοι απρόσμενοι επισκέπτες φτάνουν; Ένα παραμύθι που μας μαθαίνει να αναγνωρίζουμε και να καλωσορίζουμε κάθε συναίσθημα, χωρίς να το διώχνουμε.
Μετά την επεξεργασία του παραμυθιού τα παιδιά δημιούργησαν ομαδικά το δικό τους ξενοδοχείο όπου κατοικούν και είναι καλοδεχούμενα όλα τα συναισθήματα!
Στην συνέχεια επεξεργαστήκαμε και το παραμύθι << Το Τερατάκι των Χρωμάτων >>
Το Τερατάκι των Χρωμάτων έχει μπερδευτεί! Τα συναισθήματά του έχουν γίνει ένα πολύχρωμο κουβάρι και δεν μπορεί να καταλάβει τι του συμβαίνει. Είναι χαρούμενο, λυπημένο, θυμωμένο, ήρεμο ή φοβισμένο; Με τη βοήθεια μιας φίλης, θα βάλει κάθε συναίσθημα στο δικό του βαζάκι, δίνοντάς του το σωστό χρώμα.
Με έναν απλό, τρυφερό και πανέξυπνο τρόπο, το βιβλίο αυτό βοηθά τα παιδιά να ονομάσουν, να κατανοήσουν και να διαχειριστούν τον πολύπλοκο κόσμο των συναισθημάτων τους.
Τα παιδιά ελεύθερα προσπάθησαν να εκφράσουν τα συναισθήματα με τα χρώματα που τους ταιριάζουν!
Συνεχίζοντας αντιστοίχησαν κάθε τερατάκι με την ονομασία του.
Και αναγνώρισαν, ξεχώρισαν και τακτοποίησαν τα συναισθήματα τους σε σχετικό φύλλο εργασίας.
Τι νιώθει όμως το τερατάκι μου και τι του προκάλεσε αυτό το συναίσθημα;
Με το παιχνίδι << Μάντεψε πως νιώθω; >> τα παιδιά καλλιέργησαν την ενσυναίσθησή τους μπαίνοντας στην θέση των άλλων και προσπαθώντας να καταλάβουν τα συναισθήματά τους!!!
Με την βοήθεια του κουκλοθεάτρου προσπαθήσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν τα συναισθήματά τους.
Όταν τα συναισθήματά μας τα ζωγραφίζουμε τα συνειδητοποιούμε καλύτερα!
Ζωγραφίσαμε πότε νιώθουμε χαρά και πότε λύπη!
Ο θύμος είναι ένα πολύ έντονο συναίσθημα και πολλές φορές μας φέρνει σε δύσκολη θέση γιατί δεν μπορούμε να τον διαχειριστούμε.
Ζωγραφίσαμε τι μας κάνει να θυμώνουμε και πως μπορούμε να ηρεμήσουμε!
Σωστός και λάθος τρόπος διαχείρισης του θυμού!
Ο θυμός μοιάζει με ένα ηφαίστειο !
Εφαρμόσαμε την τεχνική της χελώνας για να διαχειριστούμε τον θυμό μας!
Αυτή η τεχνική αναπτύχθηκε ως εργαλείο για να βοηθήσει τα παιδιά να ελέγξουν και να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους. Χρησιμοποιείται μια μεταφορά με πρωταγωνιστή τη χελώνα: όταν μια χελώνα αισθάνεται ότι απειλείται από κάτι, κρύβεται στο καβούκι της μέχρι να μην υπάρχει κίνδυνος. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν να «κρύβονται» στο ψυχικό τους κέλυφος για να ηρεμούν και να μπορούν να ενεργούν με τον κατάλληλο τρόπο.
Επίσης κατασκευάσαμε τον δράκο του θυμού! Όταν είμαστε θυμωμένοι ο δράκος μάς βοηθάει να ηρεμήσουμε. Παίρνουμε βαθιά εισπνοή και εκπνέουμε στον δράκο μας!
Καταλήγουμε πως στον κήπο των συναισθημάτων φυτρώνουν όλα τα συναισθήματα γιατί όλα είναι αποδεκτά και χρήσιμα. Είναι σημαντικό να τα ξεχωρίζουμε, να τα μοιραζόμαστε και να τα διαχειριζόμαστε σωστά!!!
ΚΑΣΤΡΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΚΤΗΜΑ ΓΟΥΡΔΟΥΠΗ
ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΠΑΙΔΙΑ-ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΖΩΩΝ( Εργαστήριο Δεξιοτήτων-Δράσεις Ενεργού Πολίτη )
Χρησιμοποιώντας την τεχνική του καταιγισμού ιδεών καταγράψαμε τις γνώσεις των παιδιών σχετικά με τι προσφέρουν τα ζώα στον άνθρωπο και αυτά που προσφέρει ο άνθρωπος σε αυτά.
Μιλήσαμε για τα ζώα εκτροφής και αυτά που προσφέρουν στον άνθρωπο.
Αλλά και για αυτά που προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα.
Άνθρωποι και ζώα σε μια σχέση αλληλεξάρτησης! Άνθρωποι και ζώα είναι δεμένοι σαν μια αλυσίδα όπου ο κάθε κρίκος είναι απαραίτητος!!!
Παρουσιάσαμε εικόνες με ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και με ζώα σε συνθήκες εκτροφής και τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες επέλεξαν ζεύγη εικόνων τις παρατήρησαν και ανακοίνωσαν στην ολομέλεια τα συμπεράσματά τους .
Παρατήρησαν, έκαναν συγκρίσεις για τις συνθήκες διαβίωσης της κάθε ομάδας και συζητήσαν για το πως θα ένιωθαν σε κάθε περίπτωση τα ζώα.
Τι θα μας έλεγαν τα ζώα αν είχαν φωνή;
Τα παιδιά ζωγράφισαν με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο το μήνυμα του πίνακα ζωγραφικής του ζωγράφου Μαρκ Σαγκαλ, << Εγώ και το χωριό >>, δηλαδή τη σχέση αλληλεξάρτησης ανθρώπου-ζώου.
Μέσα από συζήτηση και έκφραση απόψεων τα παιδιά απεικόνησαν στο χαρτί αυτά που πρέπει τελικά να προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα!
Γιατί φυσικά τα ζώα έχουν δικαιώματα!!! Αν αυτά ζουν σε συνθήκες που μοιάζουν με το φυσικό τους περιβάλλον τότε και τα προϊόντα τους θα είναι πιο ποιοτικά!
Οι αφίσες μας για τα δικαιώματα των ζώων!!!
Επίσης δημιούργησαν μια μακέτα όπου τα ζώα εκτρέφονται με φυσικές συνθήκες προσπαθώντας να μεταδώσουν το μήνυμα της σωστής εκτροφής των ζώων!!!
Σημαντικός στόχος είναι και η μείωση κατανάλωσης ζωϊκών προϊόντων και η αύξηση κατανάλωσης φυτικών για μια βιώσιμη κτηνοτροφία!!!
Τέλος τα ζώα εκτροφής μας στέλνουν το δικό τους μήνυμα με την βοήθεια του ηλεκτονικού βοηθού και μας παρακαλάνε να τα βοηθήσουμε!!! Τους υποσχόμαστε πως θα τα βοηθήσουμε και θα φωνάξουμε παντού το μήνυμά τους προκειμένου να διαβιώνουν σε συνθήκες που τους αξίζουν!!!
Η γιορτή της μητέρας
Μάνα-Μητέρα-Μαμά!!!
Η δεύτερη Κυριακή του Μάη είναι κάθε χρόνο αφιερωμένη σε ένα πρόσωπο σημαντικό και καθοριστικό στην ζωή όλων μας, την μάνα!!! Το πρόσωπο που δίνει ζωή και μάχεται καθημερινά για τα παιδιά της με ανιδιοτελή αγάπη!!!
Το αφιέρωμά μας σε αυτό το ξεχωριστό πρόσωπο περιλάμβανε συζητήσεις, ανάγνωση παραμυθιών, ζωγραφική, φύλλα εργασίας, κατασκευές, δημιουργία αφισών για να κατανοήσουν τα παιδιά το σπουδαίο ρόλο κάθε μάνας στην ζωή του παιδιού της και για να εκφράσουν όλα αυτά που νιώθουν για την μαμά τους.
Τι σημαίνει η μαμά για μένα!
ΑΝΟΙΞΗ
Τα έντομα ζουζουνίζουν και τα λουλούδια ανθίζουν!!!
Ασχοληθήκαμε με τους πρωταγωνιστές της άνοιξης, τα έντομα και τα λουλούδια!
Αρχικά μιλήσαμε γενικά για τα έντομα και στην συνέχεια ασχοληθήκαμε με την πεταλούδα.
Στο μάθημα των αγγλικών τα παιδιά γνώρισαν τον κύκλο ζωής της πεταλούδας!
Επίσης γνώρισαν και την μέλισσα!
Και έπαιξαν το παιχνίδι << Περνά, περνά η μέλισσα >>!
Επίσης πραγματοποιήθηκε επίσκεψη μελισσοκόμου στο σχολείο μας ( ο οποίος ήταν μπαμπάς μαθητή μας και τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την ευγενική του προσφορά !!!). Με βιωματικό τρόπο τα παιδιά γνώρισαν τη ζωή της μέλισσας, τον ρόλο της στη φύση και τα προϊόντα της.
Στην συνέχεια μετά από μια εξερεύνηση στην αυλή μας κοιτάξαμε στο μικροσκόπιο διάφορα έντομα, αράχνες και σαλιγκάρια . Τα παρατηρήσαμε και περιγράψαμε όσα είδαμε!
Μετά από όλα αυτά κατασκευάσαμε και υπέροχα μυρμηγκάκια με αυγοθήκες!!!
Η γνωριμία μας με τα έντομα μας ήταν συναρπαστική!
Έπειτα ασχοληθήκαμε με τον κόσμο των λουλουδιών!
Γνωρίσαμε τα μέρη του φυτού και τί χρειάζεται ένα φυτό για να αναπτυχθεί.
Φυτέψαμε ένα φυτό για να παρακολουθήσουμε την ανάπτυξή του.
Παρατηρήσαμε με το τηλεσκόπιο διάφορα λουλούδια και ρίζες φυτών. Οι εικόνες ήταν εντυπωσιακές !!! Το τηλεσκόπιο μάς δίνει την δυνατότητα να δούμε έναν κόσμο φανταστικό που δεν τον βλέπουμε με γυμνό μάτι!!!
Συνεχίζοντας ζωγραφίσαμε την άνοιξη με τα λουλούδια της, κατασκευάσαμε στεφάνια λουλουδένια και ενώσαμε τους αριθμούς με την σωστή σειρά για να εμφανιστεί ένα λουλούδι.
Επίσης ζωγραφίσαμε λουλούδια με την ξεχωριστή τεχνική ( ζωγραφίζοντας κυρίως με τελείες ) της γιαπωνέζας ζωγράφου Γιαγιόι Κουσάμα!!!
Και με τα υπέροχα λουλούδια που μας πρόσφεραν οι γονείς φτιάξαμε το μαγιάτικο στεφάνι μας για να υποδεχτούμε την άνοιξη και τον Μάη στο σχολείο μας, να υποδεχτούμε την ζωή που ανθίζει αλλά και ό,τι ανθίζει μέσα από αγώνες, όπως αυτός ο αγώνας της εργατικής Πρωτομαγιάς!!!
Καλό μήνα !!!
ΠΑΣΧΑ
Αναφερθήκαμε στην μεγάλη γιορτή του Χριστιανισμού, το Πάσχα και στα αγία πάθη του Χριστού ζωγραφίζοντας την ιστορία του Πάσχα!
Το βιβλίο του Πάσχα!
Μιλήσαμε για τα θαύματα του Χριστού και τα ζωγραφίσαμε!
Επίσης μιλήσαμε για τις παραδόσεις του Πάσχα και βάψαμε κόκκινα αυγά !
Ζωγραφίσαμε την ιστορία της Παναγίας και της πασχαλίτσας!
Εμπνευστήκαμε την πασχαλινή μας κάρτα από την μυθολογική ιστορία << Ο κοκκινολαίμης και η παπαρούνα >.
Μαθηματικά και Πάσχα!
Ο αριθμός 11 και ζωγραφίζοντας 11 πασχαλινά κοτοπουλάκια στην σειρά!
Ο Μυστικός Δείπνος μέσα από τα μάτια των παιδιών και η εκμάθηση του αριθμού 12!
Και πασχαλινές συμμετρίες!
Συνεχίζοντας παίξαμε πασχαλινά παιχνίδια!
Κινητικό παιχνίδι ( ανάλογα με το χρώμα του αυγού που εμφανίζεται κάνουμε ανάλογες κινήσεις )
Επίσης τα παιδιά έπαιξαν με την εκπαιδευτικό των αγγλικών κυνήγι κρυμμένων αυγών και το χάρηκαν πραγματικά!
Αλλά και ενθουσιάστηκαν πολύ με τις αυγοδρομίες!
Οι φετινές πασχαλινές κατασκευές μας που δημιουργήσαμε μαζί με τα παιδιά !!!
Πασχαλινό καλάθι!
Η σταύρωση του Χριστού!
Ζωγραφίζω τι σημαίνει Πάσχα για μένα!
Πασχαλινά αυγά που πάντα μας ενθουσιάζουν!
Χάρτινες πασχαλινές λαμπάδες!
Και τα αγαπημένα μας πασχαλινά λαγουδάκια!
Η γιορτή του Πάσχα πάντα θα μας εμπνέει και θα μας συγκινεί!!!
Διπλή γιορτή, διπλή χαρά!!!
Γιορτάσαμε και φέτος όπως και κάθε χρόνο την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου!!!
Μιλήσαμε για τα γεγονότα της ελληνικής επανάστασης, ζωγραφίσαμε και αποτυπώσαμε στο χαρτί τους ήρωες της ελληνικής επανάστασης!
Μιλήσαμε για το κρυφό σχολειό και με την βοήθεια της τεχνολογίας κάνοντας προγραμματισμό πήραμε το κλειδί και απελευθερώσαμε το μικρό κλεφτόπουλο, τον Λάμπρο που ήταν φυλακισμένος στο μπαούλο του χρόνου, για να μας πει την ιστορία του!
Ο Λάμπρος, το μικρό κλεφτόπουλο που πηγαίνει στο κρυφό σχολειό, μέσα από τα μάτια των παιδιών!!!
Οι κατασκευές μας !!!
Ο Θούριος του Ρήγα Φεραίου, τσαρούχια, σημαιάκια, τσολιάδες, κρυφό σχολειό, ήρωες και ελληνοπούλες!
Χαρτόνι ζωγραφισμένο με καφέ αραιωμένο με νερό, για να θυμίζει πάπυρο!
Και pixel με τους τσολιάδες μας!
Το σκηνικό της γιορτής μας!!!
Και το αφιέρωμά μας στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου!!!
Χρόνια Πολλά Ελλάδα!!!



































































































































































































































































































































