Α΄-Β΄ Τάξη
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός:
- να διακρίνει τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος και τη λειτουργία τους
- να θέτει σε λειτουργία και να τερματίζει το υπολογιστικό σύστημα
- να χειρίζεται αποτελεσματικά το ποντίκι (αριστερό κλικ, διπλό κλικ, επιλογή και μετακίνηση)
- να κατονομάζει και να χειρίζεται βασικά στοιχεία του γραφικού περιβάλλοντος εργασίας (εικονίδιο, παράθυρο, γλώσσα εργασίας)
- να εφαρμόζει απλές ρυθμίσεις στο γραφικό περιβάλλον εργασίας (επιφάνεια εργασίας, προφύλαξη οθόνης)
- να εκκινεί και να τερματίζει εφαρμογές λογισμικού
- να διακρίνει το λογισμικό και τη χρησιμότητά του στο υπολογιστικό σύστημα
- να αναγνωρίζει τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχος)
- να αναγνωρίζει τις βασικές ψηφιακές συσκευές ως μέσα αναπαράστασης ψηφιακής πληροφορίας
- να υιοθετεί κανόνες εργονομίας στη χρήση του υπολογιστή
Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη Ζωγραφική
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να χρησιμοποιεί γεωμετρικά σχήματα για τη δημιουργία ζωγραφικής σύνθεσης
- να ρυθμίζει το χρώμα ενός εργαλείου/φόντου ζωγραφικής
- να χρησιμοποιεί τα βασικά εργαλεία του λογισμικού ζωγραφικής (πινέλο, μαρκαδόρο, σπρέι κλπ.) για ελεύθερη σχεδίαση
- να επιλέγει, μετακινεί, επαναλαμβάνει τμήμα ζωγραφικής σύνθεσης
- να προσθέτει κείμενο σε μία ζωγραφική σύνθεση
- να αποθηκεύει μια ζωγραφική σύνθεση
- να εκτυπώνει μια ζωγραφική σύνθεση
Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να εκφράζεται δημιουργώντας ψηφιακά κείμενα
- να χειρίζεται αποτελεσματικά βασικά πλήκτρα του πληκτρολογίου (γράμματα, αριθμοί, κενό, διαγραφή, αλλαγή γραμμής, κεφαλαία, αλλαγή γλώσσας)
- να αποθηκεύει κείμενα που θα του δοθούν ή θα συνθέσει ο ίδιος
- να μορφοποιεί ένα κείμενο με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γραμματοσειράς (π.χ. μέγεθος, χρώμα, υπογράμμιση)
- να εισάγει εικόνες σε ένα κείμενο
- να εκτυπώνει ένα κείμενο
Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι
- Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να χρησιμοποιεί φυλλομετρητή και να πλοηγείται σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους
- να χρησιμοποιεί διαδικτυακούς πόρους, π.χ. βίντεο, εκπαιδευτικά παιχνίδια
- να ανακτά πληροφορίες από πολυτροπικό κείμενο
- να αναγνωρίζει το Διαδίκτυο ως μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας
- Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή
- να διακρίνει τις διαφορές του ηλεκτρονικού από το συμβατικό ταχυδρομείο
- να αναγνωρίζει τη χρησιμότητα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
- να συνθέτει ένα ηλεκτρονικόμήνυμα
- να αναγνωρίζει βασικά στοιχεία ενός ηλεκτρονικού μηνύματος (αποστολέα, θέμα, παραλήπτη, περιεχόμενο)
- να απαντά σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα
Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός:
- να περιγράφει έννοιες/αντικείμενα με επίθετα/ιδιότητες
- να κατατάσσει/ομαδοποιεί αντικείμενα σε κατηγορίες
- να προσδιορίζει τις επιδράσεις ενός γεγονότος
- να αναγνωρίζει τις αιτίες και τα αποτελέσματα ενός γεγονότος
- να προσδιορίζει τις ομοιότητες και τις διαφορές δύο καταστάσεων
Υλοποιώ σχέδια έρευνας με ΤΠΕ
Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή:
- να αναλύει σύνθετες εργασίες σε επιμέρους απλούστερα έργα
- να επιλέγει τα κατάλληλα εργαλεία ΤΠΕ για την υλοποίηση των εργασιών που αναλαμβάνει
- να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά διάφορα εργαλεία ΤΠΕ για την ολοκλήρωση των έργων του
- να επιλέγει, να οργανώνει και να ταξινομεί πληροφορίες
- να συνθέτει, να δημιουργεί και να μετασχηματίζει πληροφορίες
- να ολοκληρώσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που έχει αναπτύξει στα διάφορα αντικείμενα του Π.Σ.
- να εφαρμόζει τεχνικές και μεθόδους οργάνωσης και χρονοπρογραμματισμού των εργασιών που αναλαμβάνει
- να αξιοποιεί προηγούμενα έργα και τις γνώσεις του για να βελτιώσει τις δημιουργίες του
- να παρουσιάζει και να επικοινωνεί τις ιδέες του
- να συνεργάζεται και να προσφέρει τις γνώσεις και τις ικανότητές του στην ομάδα για την υλοποίηση μιας δραστηριότητας-εργασίας
- να αναπτύσσει την αυτοεκτίμησή του μέσα από την ολοκλήρωση και την παρουσίαση των έργων του
- να αντιλαμβάνεται τη σπουδαιότητα των ΤΠΕ στη ζωή του σημερινού ανθρώπου