Ενημερωθήκαμε για την Αγία Σοφία της Κωνσταντινούπολης , όπου εμφανίζεται ένας νέος αρχιτεκτονικός τύπος η τρουλαία βασιλική. Ένα σημαντικό αρχιτεκτόνημα της εποχής χτισμένο από τον Ανθέμιο από τις Τράλλεις και τον Ισίδωρο από την Μίλητο. Μας μίλησε ακόμη για την αίσθηση του άπειρου που ενισχύεται από τον τρούλο που ελκύει τα βλέμματα προς τα πάνω, όσο και από τον υπέροχο διάκοσμο με τη ρυθμική του ομοιογένεια.


Η κ. Παπαδημητρίου Παρασκευή
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
Γνωστικό αντικείμενο: «Ιστορία και Αισθητική των Λειτουργικών Τεχνών»

Νωρίτερα επισκεφτήκαμε το εικαστικό εργαστήριο. με υπεύθυνο τον κ. Σαρηγιαννίδη Ιωάννη.
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό.
Με Γνωστικό αντικείμενο: “Εφαρμοσμένες Λειτουργικές Τέχνες με έμφαση στα Εικαστικά”

Χαιρετισμό μας απηύθηνε .Ο Κοσμήτορας
Της Θεολογικής Σχολής
Πρωτοπρεσβύτερος Αθανάσιος Γκίκας, Καθηγητής
Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού.
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 25 Μαρτίου 2025
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-2026, παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Γιάννη Κατσαρό.
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 22 Μαρτίου 2025
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Ξεκινάνε οι Ηλεκτρονικές εγγραφές μαθητών/τριών Α’ δημοτικού:
1. Οι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα«Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» (Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) KYA) στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών. Μετά την είσοδο τους στην εφαρμογή αντλείται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) μέσω διαλειτουργικότητας το κινητό τηλέφωνο και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Στην περίπτωση απουσίας αυτών οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια συμπληρώνουν και επιβεβαιώνουν υποχρεωτικά τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και προαιρετικά τα στοιχεία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω των οποίων θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.
Για την εγγραφή των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά, στην Α ́ τάξη, σε δημόσιο Δημοτικό σχολείο γενικής εκπαίδευσης, εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:
α) Από την 6η (12 το μεσημέρι) έως την 26η Μαρτίου οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια υποβάλλουν ηλεκτρονικά αίτηση – υπεύθυνη δήλωση εγγραφής μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), και συγκεκριμένα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», προκειμένου να εγγραφεί ο/η μαθητής/τρια στο δημοτικό σχολείο που έχει κατανεμηθεί, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας. Σε περίπτωση που η διεύθυνση κατοικίας, βάσει της οποίας πραγματοποιήθηκε η κατανομή, έχει μεταβληθεί, ο/η αιτών/αιτούσα καλείται να μεταβεί εντός της προθεσμίας εγγραφών στο Νηπιαγωγείο φοίτησης για επικαιροποίηση των σχετικών στοιχείων. Σε περίπτωση μη κατανομής, ιδίως, εξαιτίας μη καταχώρισης της διεύθυνσης κατοικίας του/της μαθητή/τριας κατά την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, ο/η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα απαιτούμενα στοιχεία και αναρτά έγγραφο (λογαριασμό Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Δ.Ε.Κ.Ο.), μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο πρόσφατο δημόσιο έγγραφο) από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας.
β) Μετά την ολοκλήρωση των περιγραφόμενων στην ανωτέρω περίπτωση, ο/η αιτών/αιτούσα δύναται να αναρτά: βα) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή/τριας, ββ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και βγ) τυχόν γνωμάτευση από Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια προς τούτο δημόσια υπηρεσία.
γ) Ο/Η αιτών/αιτούσα, εφόσον δεν αναρτήσει τα περιγραφόμενα στην περίπτωση β δικαιολογητικά, καλείται να τα προσκομίσει στο δημοτικό σχολείο κατανομής εντός της προθεσμίας εγγραφών.
2. Η σχολική μονάδα που θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες προσδιορίζεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή «GIS- based “Χωροταξικό”» με βάση τη διεύθυνση κατοικίας που έχει δηλωθεί και επικαιροποιηθεί στο Νηπιαγωγείο φοίτησης. Σε περίπτωση που έχει γίνει χωροταξική ανάθεση σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο, δεν υπάρχει δικαίωμα επιλογής διαφορετικού σχολείου. Εξαιρετικά, αιτήσεις εγγραφής δύναται να υποβάλει ηλεκτρονικά ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριων που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, από αυτήν στην οποία έχουν χωροταξικά κατανεμηθεί, εφόσον στη σχολική μονάδα φοιτούν ήδη αδέλφια του/της προς εγγραφή μαθητή/τριας.
3. Μετά την πιστοποίηση της παρ. 1 της ενότητας Β1, ο ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του, ορίζοντας ποιο/ποια εκ των τέκνων του θα φοιτήσει/ουν στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, ενώ επιβεβαιώνει ότι το/τα τελευταίο/α δεν είναι εγγεγραμμένο/α σε άλλη σχολική μονάδα. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» διαλειτουργεί με τα πληροφοριακά συστήματα «Μητρώο Πολιτών» και «myschool» και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα/έχοντα την επιμέλεια κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή μερίδα του. Τα στοιχεία αυτά είναι προσυμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει το τέκνο, το οποίο βρίσκεται σε ηλικία εγγραφής στην πρώτη τάξη του δημοτικού και για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Τα στοιχεία αυτά του/της μαθητή/τριας για τον/την οποίο/α αιτούνται την εγγραφή είναι τα εξής: (α) όνομα, (β) πατρώνυμο, (γ) μητρώνυμο και (δ) ημερομηνία γέννησης.
4. Ο γονέας/κηδεμόνας/έχων την επιμέλεια επιλέγει εάν και εφόσον επιθυμεί τη φοίτηση του τέκνου του στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή στο αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου ή και στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (υπό την προϋπόθεση ότι φοιτά στο ολοήμερο).
5. Ο/Η αιτών/αιτούσα συμπληρώνει τα στοιχεία των συνοδών του/της μαθητή/τριας κατά την αποχώρηση από τη σχολική μονάδα.
6. Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο έτερος γονέας/κηδεμόνας εισέρχεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) και επιβεβαιώνει την αίτηση που έχει υποβληθεί από τον άλλο γονέα/κηδεμόνα. Έχει τη δυνατότητα σε περίπτωση διαφωνίας να ακυρώσει την αίτηση και να υποβάλει νέα. Σε περίπτωση συνεχιζόμενης διαφωνίας των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 1510 και 1512 του ΑΚ.
7. Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια λαμβάνουν ενημερώσεις σχετικά με την εξέλιξη της αίτησής τους στο κινητό τηλέφωνο και στη διεύθυνση
ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχουν δηλώσει μετά την είσοδό τους στην εφαρμογή. Εφόσον απαιτούνται διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το δημοτικό σχολείο στους γονείς/ κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια, προκειμένου να προβούν στις υποδεικνυόμενες διορθώσεις και να την υποβάλουν εκ νέου μέσω της πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού».
8. Σε περίπτωση όπου ο γονέας/κηδεμόνας/έχων-ουσα την επιμέλεια αδυνατεί ή δεν επιθυμεί για οποιοδήποτε λόγο, να κάνει χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», η αίτηση υποβάλλεται διά ζώσης στον/η Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενο/η του δημοτικού σχολείου, εντός των ορίων της σχολικής περιφέρειας σύμφωνα με την διεύθυνση κατοικίας του, ο οποίος προβαίνει σε όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική εγγραφή των τέκνων κάνοντας χρήση των προσωπικών του κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.), σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 24 του ν. 4727/2020.
9. Η πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες/έχοντες την επιμέλεια την παρακολούθηση της κατάστασης επεξεργασίας της ηλεκτρονικής αίτησής τους, κάνοντας χρήση του Μοναδικού Αριθμού Υποβολής (Μ.Α.Υ.).
10. Οι γονείς/κηδεμόνες/έχοντες-ουσες την επιμέλεια εφόσον οριστικοποιήσουν την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής τους μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα και να παρακολουθούν την εξέλιξη της αίτησής τους χωρίς όμως να μπορούν να προβούν σε οποιαδήποτε τροποποίησή της, μέχρι την ενημέρωσή τους ως προς το σχολείο εγγραφής.
Πληροφορίες υπάρχουν στον οδηγό χρήσης: https://drive.google.com/file/d/1HaCd9i9vuKuLOSn6ItuL8GMGUq5OQJ_z/view?usp=sharing
Η πλατφόρμα είναι προσβάσιμη σε άτομα με αναπηρία.
Για όσους δεν μπορούν να κάνουν ηλεκτρονική εγγραφή, υπάρχει η δυνατότητα της δια ζώσης εγγραφής, σύμφωνα με το άρθρο 7 του π.δ. 79/2017 (Α’109).
Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε στο 2310221810.
Με εκτίμηση,
Η Διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 2 Μαρτίου 2025
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Ο πρώτος σχολικός λαχανόκηπος του Gerderyard είναι γεγονός! https://mamagea.gr/news/74_ThefirstGenderyardSchoolGardenwasjustcreated
Το έργο “Genderyard: Καλλιεργώντας την ισότητα των φύλων σε δημόσια σχολεία μέσω εκπαιδευτικών εργαστηρίων και δημιουργίας λαχανόκηπων” ενισχύει την κριτική αντιληπτικότητα μαθητριών/τών σε έμφυλες διαστάσεις σχεδιασμού και χρήσης του χώρου, δημιουργώντας τόπους συνεργατικής μάθησης. H Μαμαγαία σε συνεργασία με τη σχολική κοινότητα του 41ου Δημοτικού Σχολείου Θεσ/νίκης, τις υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης και με εθελοντές, κατασκεύασε τον πρώτο από τους τρεις λαχανόκηπους του προγράμματος της.Με τρυπάνια, τριβεία, πινέλα και γυαλόχαρτα στα χέρια μετατρέψαμε την αυλή του σχολείου σε εργαστήριο κατασκευών. Με πολύ όρεξη, μεράκι και την επιθυμία να φτιάξουμε παρέα μία διαφορετική αυλή, που μας φέρνει κοντά όχι μόνο στη φύση αλλά και τον έναν στην άλλη, παιδιά και ενήλικες αφιερώσαμε πολλές ώρες στη δημιουργία μιας ανοιχτή αίθουσα διδασκαλίας.
Ευχαριστούμε θερμά τον Δήμο Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα την Αντιδημαρχία Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης και την Α’ Δημοτική Κοινότητα για τη συνεργασία τους. Επιπλέον, τη Διεύθυνση Κατασκευών & Συντηρήσεων, τη Διεύθυνση Καθαριότητας και το Τμήμα Διαχείρισης Ογκωδών Αντικειμένων για τις δράσεις προετοιμασίας και τη συμβολή τους. Τέλος, ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλα τα άτομα που συμμετείχαν στην εθελοντική ομάδα εργασίας και συνέβαλαν στην κατασκευή του λαχανόκηπου!
*To έργο Genderyard τελεί υπό την Αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης και υποστηρίζεται από το Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης των Οργανώσεων της Κοινωνίας των Πολιτών που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Ισότητας των Φύλων και της Ενδυνάμωσης των Γυναικών, το οποίο σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Social Dynamo, το NGO Hub του Ιδρύματος Μποδοσάκη.

















Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 3 Ιανουαρίου 2025
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Τον Δεκέμβριο τα τμήματα των Γερμανικών της Ε’ και Στ’ τάξεων επισκέφτηκαν .
Το πρόγραμμα περιλάμβανε ξενάγηση στους χώρους της βιβλιοθήκης, πληροφορίες για την οργάνωση μίας βιβλιοθήκης, περιήγηση στην έκθεση “Fake less” με θέμα την παραπληροφόρηση, αλλά επιπρόσθετα και μία μικρή γεύση της Πύλης του Βρανδεμβούργου – Brandenburgertor με την χρήση γυαλιών VR!
Τέλος, στην αυλή του Ινστιτούτου είχαμε την ευκαιρία να δούμε ένα κομμάτι του τείχους του Βερολίνου και να μάθουμε την σχετική του ιστορία.
Ήταν μια ιδιαίτερα εποικοδομητική εκδρομή!!!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 31 Δεκεμβρίου 2024
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Τελευταία σχόλια