Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 8 Νοεμβρίου 2024
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Στο μάθημα των Γερμανικών ασχοληθήκαμε αυτόν τον μήνα με το γνωστό Oktoberfest!
Μάθαμε την ιστορία του, τα έθιμα που το συνοδεύουν, σχετικό λεξιλόγιο και φυσικά το γιορτάσαμε με τον δικό μας μοναδικό τρόπο …!!
Και του χρόνου!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 19 Οκτωβρίου 2024
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Μέρα Γλωσσών που είναι στις 26. Σεπτεμβρίου οι Στ τάξεις του σχολείου μας στο μάθημα των Γερμανικών και Γαλλικών ασχολήθηκαν με την σημασία και την σπουδαιότητα της πολυγλωσσίας δημιουργώντας ένα συνεργατικό κολάζ!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 26 Σεπτεμβρίου 2024
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός του 41 ου Δημ. Σχολ Θεσσαλονίκης και του 28 ου Νηπιαγωγείου θα γίνει την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στις 8.30.
Στη συνέχεια οι μαθητές και μαθήτριες θα παραλάβουν τα βιβλία τους και θα αποχωρήσουν στις 9,45 , ( δεν θα παραλάβουν βιβλία οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης). Η προσέλευση το γονέων της Α’ τάξης κρίνεται απαραίτητη.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων.
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 5 Σεπτεμβρίου 2024
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
https://drive.google.com/file/d/1i_F5V44MDZpkod3mMoti24HYfTKsBVgC/view
Στο πλαίσιο του 3ου Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών που διοργανώθηκε στις 26 και 27 Μαϊου 2024 στον κινηματογράφο Ολύμπιον στη Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία του Περιφερειακού Κινηματογραφικού Δικτύου με το τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. προβλήθηκε και η ταινία μικρού μήκους του Ε2 τμήματος του σχολείου μας με τίτλο «Ο κύκλος της φιλίας». Η ταινία δημιουργήθηκε εξολοκλήρου από τους μαθητές και τις μαθήτριες του τμήματος με την καθοδήγηση του Νίκου Μαντζαρίδη και της Ελένης Τσίλη, φοιτητή και φοιτήτριας του τμήματος κινηματογράφου του Α.Π.Θ., μέσα από οργανωμένα προγράμματα της Παιδαγωγικής του Κινηματογράφου.
Η ταινία, όπως μαρτυρά και ο τίτλος της, αφηγείται την ιστορία της φιλίας ενός δεκάχρονου αγοριού με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές του. Με αφορμή έναν σχολικό αγώνα χάντμπολ το αγόρι δέχεται λεκτική επίθεση από τους/τις συμπαίκτες/τριες του, νιώθει ότι βιώνει ένα τραύμα, ότι κλονίστηκε η εμπιστοσύνη του και αποφασίζει να απομονωθεί για να μην πληγωθεί ξανά. Παρά τις προσπάθειες των φίλων του να ενταχθεί στις ομάδες των παιχνιδιών, παραμένει το ίδιο απομονωμένος. Έως ότου κάποιο άλλο παιδί με τυχαίο τρόπο, μέσα από ένα ξεχασμένο ημερολόγιο, ανακαλύπτει τον λόγο της απομάκρυνσής του και μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά αποφασίζουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη του φίλου τους μέσα από τη δύναμη της συγγνώμης!
Τα παιδιά απόλαυσαν κάθε στιγμή της διαδικασίας και ικανοποιήθηκαν πολύ με το τελικό προϊόν! Μοναδική και αξέχαστη εμπειρία ήταν η προβολή της ταινίας τους στη μεγάλη οθόνη!!!
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 9 Ιουνίου 2024
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Το τετράποδο σκαθάρι
Με το Δ1 δημιουργήσαμε το ρομπότ τετράποδο σκαθάρι.Το σκαθάρι μας έχει τη δυνατότητα να επιλέξει να πάει ευθεία μπροστά ή να κινηθεί με την όπισθεν πατώντας το κουμπί Α.Με το κουμπί Β μπορούμε να επιλέξουμε αν θα κινηθεί με αργό ρυθμο επιλέγοντας του μικρό κύλινδρο ή με γρήγορο ρυθμό επιλέγοντας το μεγαλύτερο κύλινδρο.
Ο Ελλειψογράφος
Το Δ2 βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το Εργαστήριο Πληροφορικής. Τα παιδιά παρατήρησαν ότι με τις μεγαλύτερες τάξεις φτιάχνουμε ρομπότ και από μόνα τους ζήτησαν να συμμετέχουν. Δεν γινόταν να το αρνηθούμε!Εκείνα επέλεξαν το σχέδιο του ελλειψογράφου και ακολούθησαν τις οδηγίες δημιουργίας του ρομπότ. Με μεγάλη επιτυχία και πολύ γρήγορα μία μικρή ομάδα κατάφερε να δημιουργήσει το ρομπότ του ελλειψογράφου στο οποίο το τμήμα με το μαρκαδόρο δημιουργεί κάθε φορά ένα πέταλο ενώ όταν κινείται το τμήμα που έχει το χαρτί δημιουργείται το ίδιο πέταλο πιο δίπλα!
Η τρίκυκλη μηχανή
Η τρίκυκλη μηχανή μας με το πλήκτρο Α αυξάνει και με το πλήκτρο Β μειώνει έτσι ώστε να επιλέξουμε μεταξύ 5 καταστάσεων:
0:Πάει ευθεία
1:Στρίβει όλο δεξιόστροφα
2:Στρίβει όλο αριστερόστροφα
3:Κάνει ζικ-ζακ
4:Σχηματίζει τετράγωνο
Για να αρχίζει να εκτελείται καθεμία από τις καταστάσεις. Χρειάζεται ταυτόχρονο πάτημα των πλήκτρων Α και Β!
Το τραμ το τελευταίο
VID_20240523_115850
Κατασκευάσαμε το τραμ με το Ε΄2 τμημα. Το τραμ διαθέτει δύο ανιχνευτές φωτός. Αυτοί είναι σε θέσει να εντοπίσουν την μαύρη γραμμή η οποία αντανακλά πίσω το λιγότερο φως σε σχέση με τα άλλα χρώματα. Με την βοήθεια των ανιχνευτών φωτός το τραμ καταφέρνει να κινηθεί κατά μήκος της. Όλα τα ερπυστριοφόρα καθώς δεν διαθέτουν τιμόνι καταφέρνουν να στρίβουν με εναλλαγές στην ταχύτητα. Αντιμετωπίσαμε το πρόβλημά ότι το τραμ κινούνταν με την όπισθεν καθώς υπήρχε λάθος στο ηλεκτρονικό βιβλίο για τις συνδέσεις τόσο των κινητήρων όσων και των αισθητήρων. Όταν αλλάξαμε τις συνδέσεις όλα δούλεψε κανονικά!!
Ο ρομποτικός βραχίονας
Ο ρομποτικός βραχίονας δημιουργήθηκε σε μία προσπάθεια να λειτουργήσει όπως έναν ανθρώπινο χέρι. Στην αρχή ο ρομποτικός βραχίονας χρησιμοποιήθηκε στην αυτοκινητοβιομηχανία και να σηκώνει βαριά αντικείμενα. Στην πορεία χρησιμοποιήθηκε ακόμη και στην τηλεϊατρική για να κάνει λεπτές χειρουργικές επεμβάσεις. Ο βραχίονος που εμείς δημιουργήσαμε έχει τη δυνατότητα με τους ανιχνευτές κίνησης να κινείται δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα όταν είναι στην κατάσταση 0.Στην κατάσταση 1 μπορεί κίνησης να κινηθεί μπροστά και πίσω. Βέβαια υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην κατασκευή και πολλές φορές χρειάζεται λίγο υποβοήθηση για να λειτουργήσει. Με τα κουμπιά Α ανοίγει η δαγκάνα και με το κουμπί Β κλείνει τη δαγκάνα.
Ο εκσκαφέας
Με το ΣΤ΄2 φτιάξαμε το ρομπότ εκσκαφέας. Οι εκσκαφείς είναι βαριά μηχανήματα και λόγω του βάρους του στρίβουν με τις πίσω ρόδες για να μην ανατραπούν. Το ρομπότ μας πατώντας ταυτόχρονα τα κουμπιά Α και Β αλλάζει κατάσταση. Στην κατάσταση Χ μένει ακίνητο. Στην κατάστασή που το βελάκι δείχνει μπροστά ↑ κατευθύνεται μπροστά με το φως του φακού. Στην κατάσταση που το βελάκι δείχνει πίσω ↓ κατευθύνεται πίσω. Ομοίως όταν επιλέξουμε δεξιά ↗ και αριστερά ↖. Με την διαφορά ότι αυτή επιλογή δεν γίνεται πατώντας τα κουμπιά Α και Β ταυτόχρονα αλλά πατώντας μόνο το Α πάει αριστερά και το Β πάει δεξιά.
Επίσης μπορείτε να επισκεφτείτε το padlet για να πάρετε μια μικρή γεύση από τις εργασίες στο μάθημα ΤΠΕ ακολουθώντας τον σύνδεσμο :
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 3 Ιουνίου 2024
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Κατά την επίσκεψή ενεργοποιήθηκαν οι πέντε μας αισθήσεις. Είδαμε φυτά, λαχανικά και δέντρα, ακούσαμε το θρόισμα των φύλλων, γευτήκαμε καρπούς, μυρίσαμε διάφορα άνθη και φυτά, πιάσαμε λαχανικά και φρούτα. Περπατήσαμε κάτω από την σκιά ψηλών δέντρων , ανάμεσα από θάμνους, φράουλες και άλλα μικρά καρποφόρα δέντρα και τροφοπαραγωγικά φυτά. Ήταν ένα μάθημα βιωματικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και εξοικείωσης των μαθητών και μαθητριών με την πορεία της διατροφικής αλυσίδας, στην επίσκεψή μας, μας συνόδευαν άνθρωποι από την περιβαλλοντική οργάνωση Μαμαγαία.
Δημοσιευμένο στην κατηγορία Ανακοινώσεις 1 Ιουνίου 2024
41o Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Προηγούμενα άρθρα
Τελευταία σχόλια