Το project με τίτλο “Playing with water” υλοποιείται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και η τάξη μας συμμετέχει σε αυτό μαζί με άλλα 6 νηπιαγωγεία από την Ιταλία, τη Λιθουανία, την Πάτρα, τη Δράμα, την Καστοριά και την Αθήνα. Το νερό αποτελεί σημείο αναφοράς και κάθε μήνα οι μαθητές καλούνται μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων να γνωρίσουν, να δημιουργήσουν, να εκφραστούν και να παίξουν με το νερό.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Στο padlet που οδηγεί ο σύνδεσμος https://padlet.com/mail4961/s716ow82y8y0h1ol ,θα βρείτε τις ιστορίες που έγραψαν και εικονογράφησαν οι μαθητές των σχολείων για το νερό.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας για την εικονογράφηση του ποιήματος “Ψιλή Βροχούλα”
Αυτόν το μήνα, συμμετείχαμε επίσης στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Εμείς συμμετείχαμε με unplugged δραστηριότητες με θέμα το νερό.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Ο μήνας ξεκίνησε με βροχές και μας έδωσε την αφορμή να δημιουργήσουμε ένα συννεφόλεξο με λέξεις τις οποίες σκέφτηκαν αυθόρμητα τα παιδιά στο άκουσμα της λέξης “Νερό”.
Είχε πολλές εκφάνσεις. Αρχικά το σχεδιάσαμε στον άσπρο πίνακα, στη συνέχεια δημιουργήσαμε ένα κολάζ με τις λέξεις που υπήρχαν στον πίνακα και στο τέλος πληκτρολογήσαμε τις λέξεις στον Η/Υ και με την κατάλληλη εφαρμογή φτιάξαμε κι ένα ψηφιακό συννεφόλεξο που μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.
Στη συνέχεια ασχολούμαστε με το νερό στην τέχνη. Βλέπουμε και συζητάμε έργα τέχνης που έχουν ως θέμα το νερό, πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, ποιήματα και τραγούδια. Χρησιμοποιούμε νερομπογιές και υδατοδιαλυτά χρώματα για τις δικές μας ζωγραφιές. Ιδιαίτερη εντύπωση έκαναν στα παιδιά οι καταρράκτες όπως τους έχουν αποδώσει διάφοροι ζωγράφοι. Αποφασίσαμε να αναζητήσουμε στο διαδίκτυο τρόπους για να ζωγραφίσουμε καταρράκτες και βρήκαμε πολλούς. Οι προσπάθειές μας κατέληξαν σε αυτό το έργο το οποίο θα σταλεί σε ένα από τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Το μετατρέψαμε και σε παζλ για να παίζουμε και εμείς και οι φίλοι μας από τα υπόλοιπα σχολεία
Δείτε το εδώ.https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=162a7b2f7cdb
Περιμένουμε με αγωνία τη ζωγραφιά που σταλεί σε εμάς….
Μερικές ημέρες αργότερα……
Ο φάκελος που λάβαμε ταξίδεψε από τη Λιθουανία μέχρι το σχολείο μας. Από μέσα ξεχύθηκε μια πανέμορφη παραλία με κοχύλια, άμμο και αποξηραμένα φυτά του Βορρά. Εντοπίσαμε τη χώρα στο χάρτη και καταλάβαμε πόσο μακρύ ταξίδι έκανε ο φάκελος που κρατούσαμε στα χέρια μας.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και με το δίκιο τους.
…και νομίζαμε ότι μόνο η Ελλάδα έχει όμορφες αμμουδιές και μαγευτικά κοχύλια.
Όλα τα έργα των παιδιών συγκεντρώθηκαν στο παρακάτω album
https://view.genial.ly/63790a10775d4000184e6bb3/presentation-playing-with-water-november-art
Φτιάξαμε και ένα memory game για να εξασκούμε τη μνήμη μας. Θέλετε να παίξετε κι εσείς; Κάντε κλικ εδώ https://learningapps.org/display?v=pntr3nzzn22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Ο Δεκέμβριος είναι αφιερωμένος στα πειράματα με το νερό. Οι φίλοι μας από τη Λιθουανία μας ανέθεσαν να ανακατέψουμε νερό με λάδι και να παρατηρήσουμε τι συμβαίνει. Δεν είχαμε παρά να οργανωθούμε και να δοκιμάσουμε.
Δείτε την εξέλιξη και τα ευρήματά μας στο video https://youtu.be/JweSIiviD-8
Εμείς, ως ανήσυχα πνεύματα θελήσαμε να αναθέσουμε το ίδιο πείραμα στους φίλους μας, στο 34ο Νηπιαγωγείο της Πάτρας, για να δούμε εάν η αλλαγή του περιβάλλοντος θα επηρεάσει το συμπέρασμα στο οποίο καταλήξαμε.
Αναμένουμε τα αποτελέσματα.
…κάνοντας κλικ εδώ θα δείτε τα πειράματα που υλοποίησαν όλα τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Η καινούρια χρονιά θα ξεκινήσει με τη δημιουργία μιας συνεργατικής ιστορίας στην οποία οι σταγόνες κάνουν ένα ταξίδι στις πόλεις που βρίσκονται τα σχολεία μας.
Διαβάστε την εδώ
https://www.storyjumper.com/book/read/147000391/63da0ff765389
Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε ένα παιχνίδι με καλές πρακτικές για την ορθολογική χρήση του νερού
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Τον Φεβρουάριο εργαστήκαμε όλοι για να καταλήξουμε σε χρήσιμεες συμβουλές σχετικά με τη διαχείριση του νερού. Κάθε σχολείο έκανε μια πρόταση και την εικονογράφησε. Η δική μας, αφορά την ορθολογική χρήση του νερού όταν ποτίζουμε. Τα παιδιά, αξιοποιώντας τη γνώση που απέκτησαν όλο το χρόνο μέσα από τη φροντίδα του μικρού κήπου που διαμορφώσαμε στην τάξη, σκέφτηκαν να συστήσουν σε όλους όσους ποτίζουν, να χρησιμοποιούν ποτιστήρι και όχι λάστιχο ποτίσματος.
Το μήνυμα εικονογραφήθηκε και ηχογραφήθηκε.
‘Ολες οι προτάσεις και τα ηχογραφημένα μηνύματα των παιδιών συγκεντρώθηκαν σε ένα ψηφιακό poster μπορείτε να τις δείτε και να τις ακούσετε εδώ :
https://www.thinglink.com/scene/1689637259013259877
Επίσης, για να αποκτήσει το project μας ένα logo φτιαγμένο από τα παιδιά, ετοίμασε κάθε σχολείο το δικό του λογότυπο και μέσα από ψηφοφορία καταλήξαμε να μας εκπροσωπήσει το πιο δημοφιλές.
Η δική μας πρόταση φαίνεται εδώ.
Νικητής της ψηφοφορίας ωστόσο αναδείχθηκε η πρόταση της Λιθουανίας.
Τα παιχνίδια πάντα βοηθούν στην εμπέδωση της γνώσης και για αυτό δημιουργήσαμε και αυτόν το μήνα κάποια που μπορείτε να βρείτε εδώ:
https://wordwall.net/el/resource/7716406
https://wordwall.net/el/resource/7712695
ΜΑΡΤΙΟΣ
Το νερό δεν είναι μόνο πηγή ζωής. Μας ψυχαγωγεί και μας ξεκουράζει. Παιχνίδια με το νερό ακολουθούν αυτό τον μήνα, που τα μοιραζόμαστε μαζί σας στο σύνδεσμο που ακολουθεί.
https://docs.google.com/presentation/d/1IvauL8QiZ1-NsU1ekqARLvS5ThyecQcOSBn5wpEFMyc/edit?usp=sharing
Και μην ξεχνάτε, το παιχνίδι δεν είναι μόνο για τα παιδιά….Κι αν ξεχάσατε πως να παίζετε δείτε εμάς για να πάρετε ιδέες.
https://wakelet.com/i/invite?code=xjp31wkk
Πείτε μας τη γνώμη σας
O σύνδεσμος που ακολουθεί σας οδηγεί σε ένα Padlet στο οποίο μπορείτε να γράψετε τη γνώμη σας για το project. Η άποψή σας μας ενδιαφέρει!
Δυο λόγια για εμάς…
Γνωρίστε τις εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα μέ ένα κλικ εδώ
Παίζουμε παιχνίδια με το νερό
Αφήσαμε την πιο απολαυστική δραστηριότητα για το τέλος. Παίζουμε παιχνίδια με το νερό και διασκεδάζουμε! Δείτε τα στο link https://wakelet.com/i/invite?code=xjp31wkk
..κι ένα ψηφιακό παιχνίδι προσοχής και προσανατολισμού https://scratch.mit.edu/projects/829946431
Τελική αξιολόγηση του project μέσα από τα μάτια των παιδιών