Τάξη Α1
Class Α1
Ο αγαπημένος φίλος των παιδιών, ο Κούκη, φέρνει στο σχολείο μας τη Σαλλυ,το σαλιγκάρι! Η Σάλλυ ζητάει τη βοήθεια των παιδιών καθώς τα ζώα που θα πέσουν σε χειμερία νάρκη ή θα ταξιδέψουν προς το Νότο ανησυχούν για το τι θα συμβεί στη φύση ενώ θα λείπουν. Έτσι, μαζί με τη Σαλλυ θα φροντίσουμε το πιο κοντινό μας μέρος που είναι γεμάτο με ζωή, τον κήπο του σχολείου μας! Δέντρα, έντομα, φυτά είναι εκεί και περιμένουν να τα μελετήσουμε, να παιξουμε κοντά τους και να καταλάβουμε πόσο απαραίτητα είναι στον κύκλο της ζωής. Συνοδοιπόροι μας σε αυτό το ταξίδι είναι άλλα δύο σχολεία από την Αθήνα, το 1ο Νηπ/γείο Ηλιούπολης και το 18ο Νηπ/γείο Αγίου Δημητρίου μαζί με άλλα δύο σχολεία από την Τουρκία το Hüseyin Girgin İlkokulu και το Yayla Secondary School.
Ας γνωρίσουμε τη Σάλλυ – Lets meet Sally
Θέλοντας να γνωρίσουμε καλύτερα τη Σάλλυ κάναμε μια έρευνα σχετικά με τα σαλιγκάρια από την οποία προέκυψαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες οι οποίες βρήκαν τη θέση τους σε ένα όμορφο βιβλίο με συγγραφείς και εικονογράφους τα παιδιά. Τα παιδιά επιδόθηκαν επίσης σε κατασκευές σαλιγκαριών με υλικά που συλλέξαμε από την αυλή μας αλλά και σε διάφορες εικαστικές δημιουργίες όπως βλέπετε στις εικόνες.
Κάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε μερικές από τις στιγμές μας.
Aρχίζοντας τη συνεργασία μας δημιουργούμε το logo μας χρησιμοποιώντας το συνεργατικό εργαλείο ζωγραφικής https://colorillo.com/.
Ώρα να γνωριστούμε μεταξύ μας
Time to introduce ourselves
Συστηνόμαστε στους φίλους μας και διασκεδάζουμε με το παρακάτω βίντεο..
https://view.genial.ly/61c0bf976069e80e065357d0/presentation-introduce-yourself
….ενώ στη διαδραστική εικόνα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τα βίντεο γνωριμίας που αναρτήσαμε όλοι οι εταίροι του έργου δείχνοντας τις πόλεις μας και τα σχολεία μας.
Κι εδώ το video με τη δική μας γειτονιά.
Τη γνωριμία ενδυνάμωσαν ψηφιακά παιχνίδια και puzzles που δημιουργήσαμε έχοντας ως θέμα τα σχολεία και τις σημαίες των χωρών μας.
Λίγο πριν τα Χριστούγεννα όλα τα σχολεία ανταλλάξαμε ευχετήριες κάρτες. Δείτε τις στο Padlet που ακολουθεί.
Δίνουμε ραντεβού για τη νέα χρονιά όπου η Σάλλυ θα έχει προετοιμάσει για εμάς “πράσινες αποστολές”!
Αποστολή 1η : Μικροί φωτογράφοι
Mission 1 : Little Photographers
Φωτογραφίζουμε τον κήπο του σχολείου μας έτσι ώστε να τον γνωρίσουν και οι εταίροι μας. Στη συνέχεια αποτυπώνουμε πώς θα θέλαμε να είναι ιδανικά ο κήπος μας και δημιουργούμε ένα συνεργατικό κολλάζ, που αντιπροσωπεύει τις επιθυμίες των συνεργαζόμενων σχολείων και δείχνει τον κήπο των ονείρων μας.
Δείτε τον κήπο που προέκυψε..
Μετά από ψηφοφορία στην οποία πήραμε όλοι μερος, ο κήπος μας μαζί με αυτόν του 18ου Νηπιαγωγείου Ηλιουπόλεως άρεσε πιο πολύ!
Αποστολή 2η: Η ζωή στον κήπο
Mission2: Live in the garden
Ώρα για παρατήρηση. Τα παιδιά βγαίνουν στον κήπο, ερευνούν και καταγράφουν έντομα, ζωύφια και ζωάκια που ζουν εκεί.

UNDERGROUND LIFE (image από 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ κάτω από CC BY-NC-ND 4.0)

LIFE IN THE AIR (image από 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ κάτω από CC BY-NC-ND 4.0)

LIFE ON THE GROUND (image από 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ κάτω από CC BY-NC-ND 4.0)
Με τις ιδέες των παιδιών δημιουργήσαμε τον παρακάτω εννοιολογικό πίνακα
https://www.spiderscribe.net/app/?0faebb4dce18a9e5827f281daca22c35
και στη συνέχεια συγκεντρώσαμε τις καταγραφές όλων των σχολείων-εταίρων, ομαδοποιήσαμε τα τρία στοιχεία (υπέδαφος, έδαφος, αέρα) και φτιάξαμε συνεργατικές αφίσες-κολάζ.
Αποστολή 3η: Λύσε τον γρίφο
Mission 3: Solve the riddle
Τα σχολεία ετοίμασαν γρίφους που οι λύσεις τους αφορούν στοιχεία που συναντήσαμε στους κήπους μας. Εμείς ετοιμάσαμε έναν γρίφο για το Yayla Secondary School.
Δείτε τον εδώ.
Το 1ο Νηπιαγωγείο Ηλιουπόλεως μας κάλεσε να λύσουμε τον παρακάτω γρίφο.
…και στρωθήκαμε στη δουλειά!
Δείτε την πορεία της επίλυσης του γρίφου από τα παιδιά της τάξης μας στο βίντεο που ακολουθεί.
Όλες οι αποστολές που ετοίμασαν τα σχολεία βρίσκονται στα interactive buttons.
Οι δημιουργίες όλων των σχολείων συνοψίστηκαν και παρουσιάζονται εδώ :
Αποστολή 4η : Ας μάθουμε από τους άλλους Mission 4: Learning from each other
Μελετάμε τις παρουσιάσεις των άλλων σχολείων και φτιάχνουμε ένα συνεργατικό βιβλίο με όλες τις καινούριες γνώσεις που αποκτήσαμε!
Αποστολή 5η: Μικροί συγγραφείς εν δράση
Mission 5: Little writers in action
Τα συνεργαζόμενα σχολεία πρέπει να γυρίσουμε διαδοχικά έναν τροχό ο οποίος περιέχει φωτογραφίες τις οποίες συνεισέφερε κάθε σχολείο. Το στοιχείο που δείχνει κάθε φορά ο τροχός είναι και ο ήρωας της ιστορίας που θα γράψουμε. Κάθε σχολείο που παραλαμβάνει την ιστορία πρέπι να την συνεχίσει συνδέοντας το κομμάτι του.
Ο τροχός
Η συνεργατική ιστορία γραμμένη και εικονογραφημένη από τα παιδιά.
Αποστολή 6η: Ας ομορφύνουμε τους κήπους μας
Mission 6: Lets make our gardens more pretty, more green.
Σκοπός του project που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της χρονιάς είναι, μεταξύ άλλων, η καλλιέργεια θετικής στάσης απέναντι στο περιβάλλον, ο σεβασμός και η αγάπη για τη φύση. Κατανοώντας τον κόσμο που μας περιβάλλει κατανούμε και πόσο σημαντικό είναι να τον αγαπάμε και να τον φροντίζουμε.
Μια μικρή έρευνα στην αυλή έκανε τα παιδιά να παρατηρήσουν τα πουλιά που στέκονται στα σύρματα και στα κλαδιά των δέντρων. Θυμήθηκαν πως αυτή την εποχή όλα τα αποδημητικά έχουν επιστρέψει και ενδεχομένως να μην έχουν καταφέρει να φτιάξουν όλα φωλιές. Σε αυτό βοήθησε και ο Κούκη, η κουκουβάγια της τάξης μας, η οποία επιβεβαίωσε ότι πολλοί φίλοι του είναι σε διαδικασία ανεύρεσης στέγης….φωλιάς δηλαδή. Συζητήσαμε και αποφασίσαμε λοιπόν να φτιάξουμε από υλικά που υπήρχαν στη γωνιά της δημιουργίας “Bungulows για Πουλιά”. Κόψαμε, βάψαμε, γράψαμε και επιλέξαμε ψηλά κλαδιά των δέντρων της αυλής για να προσφέρουμε τις δημιουργίες μας στους φτερωτούς μας φίλους.
Επίσης, όπως το Φθινόπωρο έτσι και τώρα, με μεγάλο ενθουσιασμό φυτέψαμε σποράκια λουλουδιών και πεπονιών δημιουργώντας μικρά φυτώρια για τo καλοκαίρι. Προς το παρόν ποτίζουμε και αναμένουμε τα πρώτα φυλλαράκια να εμφανιστούν…
….και δεν άργησαν πολύ.
Στο εξής ο καθένας έχει τη δική του αποστολή. Να πρασινίζουμε τον πλανήτη και να σεβόμαστε όλες τις μορφές ζωής που ζουν σε αυτόν!
Έφτασε όμως η ώρα να αποχαιρετιστούμε…
Αντίο φίλοι!
Bye Bye friends
…και η επιβράβευση των κόπων μας.