Δημοσιεύθηκε στην Δράσεις

Δράσεις Ενεργής Πολιτειότητας “Ο Αθλητισμός δίνει φτερά σε σώματα γερά” (σχολικό έτος 2025-2026)

Στα πλαίσια του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025, οργανώθηκαν, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν δράσεις, εντός και εκτός του σχολικού χώρου, με την έννοια του «ενεργού πολίτη», υιοθετώντας μια ολιστική προσέγγιση που εναρμονίζεται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και την φετινή εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ εορτασμού της ημέρας.

Το φετινό σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ»

Οι δράσεις υλοποιήθηκαν σε τρία μέρη.  Παρακάτω μπορείτε να δείτε ενδεικτικά στιγμιότυπα…

  • 1ο μέρος: «Ο Αθλητισμός δίνει φτερά σε σώματα γερά»

  • 2ο μέρος: «Τρέφομαι σωστά, ζω υγιεινά»
  • 3ο μέρος: «Με άσκηση και διατροφή, η τρίτη ηλικία …μακροζωεί!»

Δημοσιεύθηκε στην Εκπαιδευτικά προγράμματα

Εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο (ΕΑΝ) – Σχολικό έτος 2025-2026

logoEAN 150 3times

Το logo από τη σελίδα του https://ean.auth.gr/

Σκοπός της ενσωμάτωσης της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος του Νηπιαγωγείου – μεθοδολογικά και θεματικά – σε σχέση με τη γλωσσική και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων για την ενίσχυση της πολυγλωσσικής επίγνωσης, της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και τη διαμόρφωση της ταυτότητας του/της ενεργού πολίτη στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία (βλ. Αλεξίου & Πεντέρη, 2020).

Το πρόγραμμα υλοποιείται 2 ώρες την εβδομάδα (ανά τμήμα) με την παρουσία εκπαιδευτικού Αγγλικής γλώσσας, η οποία συνεργάζεται με τις νηπιαγωγούς της τάξης, μέσα σε ένα περιβάλλον ομαδικότητας, παιχνιδιού και δημιουργικής μάθησης.

Τι προσφέρει το Πρόγραμμα ΕΑΝ (https://ean.auth.gr/educational-material/);

Μέσα από το πρόγραμμα, οι μαθητές/τριες:

  • Έρχονται σε επαφή με την Αγγλική γλώσσα μέσα από τραγούδια, ιστορίες, ρυθμικά/κινητικά παιχνίδια
  • Εξοικειώνονται με νέους ήχους και λεξιλόγιο με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο,
  • Μαθαίνουν να αγαπούν τις γλώσσες, να σέβονται τη διαφορετικότητα και να επικοινωνούν μέσα από το παιχνίδι.
  • Δημιουργικές δραστηριότητες και κατασκευές (ανάλογα με τη θεματική ενότητα)

Ενδεικτικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν τις πρώτες εβδομάδες στο 3ο Νηπιαγωγείο Βέροιας:

kollaz english

Βασικός πρωταγωνιστής των δραστηριοτήτων είναι η κούκλα Kiki the coala, που γνωρίζει τους συμμαθητές της: What’s your name?… Nice to meet you!, τους στέλνει γράμμα, τους μιλάει για τα συναισθήματά της (What makes Kiki happy? What makes Kiki sad?), τραγουδούν όλοι μαζί (I Love my School, Let’s Take a Tour!), γνώρισαν τις γωνιές (corners) της τάξης, έφτιαξαν τα δικά τους puppets για την puppet show corner…

Η εκπαιδευτικός Κατερίνα Νάτσιου (ΠΕ06)

 

Δημοσιεύθηκε στην Δημιουργίες

Μαθαίνω το όνομά μου…παίζοντας με το αρχικό μου γράμμα!

kollaz archiko onomatos

Στο ξεκίνημα της νέας μας σχολικής χρονιάς, κάναμε τις πρώτες μας γνωριμίες, όχι μόνο μεταξύ μας αλλά και με… το όνομά μας!
Μέσα από ευχάριστες, βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την καρτέλα του ονόματός τους – μια πρώτη επαφή με τη γραφή και την αναγνώριση του ονόματός τους, αυτού του τόσο μοναδικού και σημαντικού στοιχείου της ταυτότητάς τους.

Τα παιδιά εντόπισαν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους, το σύνδεσαν με τα αρχικά γράμματα ζώων (Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων), το στόλισαν, το σχεδίασαν, το “ψάρεψαν”, το αποτύπωσαν με διάφορα υλικά και έφτιαξαν στην άμμο διαδρομές με το δάχτυλό τους. Οργανώθηκε  γωνιά με τα γράμματά μας, που διακόσμησε την τάξη μας! Όλες οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν είναι απόλυτα εναρμονισμένες με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών. Ειδικότερα:

  • Α΄ Θεματικό Πεδίο «Παιδί και Επικοινωνία»: Οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με γραφημικά σύμβολα (τα γράμματα), αναγνωρίζουν το αρχικό του ονόματός τους, συγκρίνουν, αναπαράγουν και ενισχύουν την φωνολογική και γραφημική τους επίγνωση.
  • Β΄ Θεματικό Πεδίο «Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία»: Με τα παιχνίδια και τις δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες εμβαθύνουν στην έννοια της ταυτότητας — το όνομά τους ως μοναδικό στοιχείο της ύπαρξής τους — και ενισχύουν την αίσθηση του ανήκειν στην ομάδα, της αναγνώρισης της μοναδικότητάς τους και του σεβασμού στους άλλους.
  • Γ΄ Θεματικό Πεδίο «Παιδί και Θετικές Επιστήμες»: Μέσα από τη σύνδεση του αρχικού του ονόματός τους με το αρχικό ενός ζώου, διερευνούν σχέσεις, αντιστοιχίες και έννοιες όπως αρχικό γράμμα, ήχος, κατηγορία (ανήκει σε ζώα) — έτσι ενθαρρύνεται η αναζήτηση και η διερευνητική προσέγγιση.
  • Δ΄ Θεματικό Πεδίο «Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση»: Η δραστηριότητα του σχεδιασμού στην άμμο, των διαδρομών με το δάχτυλο, των κατασκευών και διακόσμησης του αρχικού τους γράμμα, συμβάλλει στη δημιουργική έκφραση, στην αισθητηριακή εμπλοκή, στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και στην απόλαυση της μάθησης.

 

Δημοσιεύθηκε στην Γενικά

Μαθαίνω για τον σεισμό και προστατεύομαι!

kollaz

Στην Ελλάδα (η οποία είναι η πιο σεισμογενής χώρα στην Ευρώπη και η έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο) γίνονται συχνά σεισμοί για αυτό όλοι μας πρέπει να ξέρουμε τι κάνουμε όταν γίνεται σεισμός. Στα πλαίσια της ενημέρωσης και προστασίας από το σεισμό της σχολικής μας κοινότητας, την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025 οι μαθητές/τριες και ο Σύλλογος Διδασκουσών του Νηπιαγωγείου συμμετείχε σε κοινή άσκηση εκκένωσης κτιρίων λόγω σεισμού με τους μαθητές/τριες και το εκπαιδευτικό προσωπικό του συστεγαζόμενου 16ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας. Στην πρόβα εκκένωσης συμμετείχε όλο το προσωπικό του σχολικού συγκροτήματος (Σχολική Φύλακας, Προσωπικό Καθαριότητας).

Ο σκοπός της άσκησης είναι κυρίως οι μαθητές να μάθουν για το σεισμό, να προετοιμαστούν από τώρα, ώστε να μπορούν να προστατεύσουν τον εαυτό τους κατά τη διάρκεια του σεισμού και να έχουν την κατάλληλη αντισεισμική συμπεριφορά μετά το τέλος της δόνησης (https://oasp.gr/odigies-aytoprostasiashttps://civilprotection.gov.gr/odigies-prostasias/seismoi).

Στη διάρκεια της εβδομάδας οι μαθητές/τριες προσέγγισαν με διάφορες δραστηριότητες την έννοια του σεισμού. Ειδικότερα για το τι είναι ο σεισμός, ποια μέτρα προστασίας πρέπει να λάβουμε πριν από το σεισμό, τι κάνουμε κατά την διάρκεια του σεισμού είτε είμαστε στην τάξη, στο σπίτι ή στο δρόμο και τι θα κάνουμε μετά από το σεισμό μέσα από εικόνες, αφίσες και πολυμεσικό υλικό του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας (ΟΑΣΠ  https://oasp.gr/  )

Ειδικότερα οι μαθητές/τριες προσέγγισαν το φυσικό φαινόμενο του σεισμού με πειράματα με απλά υλικά, όπου οι πλάκες/χάρτινα τουβλάκια συγκρούονται και δονούνται, έφτιαξαν σεισμόσπιτα με ελατήρια για να κατανοήσουν πότε τα σπίτια έχουν μεγαλύτερη ελαστικότητα και αντέχουν . Εφάρμοσαν τα βήματα προστασίας από τον σεισμό. Έμαθαν το τραγούδι «η χελώνα του σεισμού», έπαιξαν το παιχνίδι «Ο εγκέλαδος ξυπνά», γνώρισαν τα 3ψήφια τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και κατέγραψαν σε φύλλο εργασίας την ένταση του σεισμού.

Τέλος ενημερώθηκαν για τον προσδιορισμένο υπαίθριο χώρο καταφυγής (στην αυλή του σχολικού συγκροτήματος) μετά το τέλος του σεισμού, από όπου θα παραληφθούν από τους γονείς/κηδεμόνες τους σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο.



Λήψη αρχείου

Σεισμός και προστασία στον εργασιακό χώρο, αφίσα ΟΑΣΠ

Δημοσιεύθηκε στην Δημιουργίες

Οι πρώτες μέρες των μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο!

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να ξεφυλλίσετε το ψηφιακό μας βιβλίο!

bookcreator exofyllo

Κατά τις πρώτες εβδομάδες στο νηπιαγωγείο, οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν σε δραστηριότητες γνωριμίας, παιχνίδια, ζωγραφιές και δημιουργίες που τα βοήθησαν να νιώσουν άνετα, να κάνουν φίλους και να αγαπήσουν τον νέο τους χώρο!

Δημοσιεύθηκε στην Δημιουργίες

4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων

4 1

Στο νηπιαγωγείο, η Παγκόσμια Ημέρα Ζώων στις 4 Οκτωβρίου γιορτάστηκε με δραστηριότητες που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των παιδιών για τα δικαιώματα των ζώων και την φιλοζωία γενικότερα.

Οι μαθητές/τριες επεξεργάστηκαν ποικίλο εποπτικό υλικό (έντυπο και ψηφιακό), συζήτησαν για τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ζώων και εκφράστηκαν λεκτικά και εικαστικά. Υλοποιήθηκαν ποικίλες δραστηριότητες …

  • Ευαισθητοποίησης και συζήτησης: Τα παιδιά συζητούν για την αγάπη, τη φροντίδα και τον σεβασμό προς τα ζώα, μαθαίνουν για τις ανάγκες τους και μοιράζονται προσωπικές τους εμπειρίες.
  • Προστασίας και δικαιωμάτων των ζώων: Γνωρίζουν τα δικαιώματα των ζώων και την έννοια της φιλοζωίας.
  • Δημιουργικές δραστηριότητες: Δημιούργησαν ομαδικές αφίσες, κατασκευές και χαρτόκουκλες, ενώ ζωγράφισαν, έκοψαν και έφτιαξαν κολλάζ
  • Βιωματικής μάθησης: Μέσα από παραμύθια, κουκλοθέατρο και δραματοποιήσεις, τα παιδιά κατανόησαν καλύτερα τον κόσμο των ζώων και γνώρισαν τρόπους φροντίδας και περιποίησης.
  • Συναισθηματικής σύνδεσης: εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και ενισχύθηκε η θετική τους στάση προς τα ζώα.

kollaz 1

Πρόσθετες Πληροφορίες:

  • Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. Πρώτη φορά γιορτάστηκε το 1931 σ’ ένα συνέδριο  στη Φλωρεντία, επειδή συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος. Στόχος της γιορτής η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλων των ανθρώπων για την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των ζώων. Αρχικά για τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και στη συνέχεια η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου.

Υλικό/ιδέες που αξιοποιήθηκαν:

  • Το μαγικό ευχόδεντρο από τις Ζω.Ε.Σ. (Ζωοφιλικές Ενημερώσεις Σχολείων), το παραμύθι “ΞΟΥΤ – η ιστορία ενός αδέσποτου σκύλου”, ιστορίες με τη μασκότ της τάξης Μίμης, ο οποίος γύρισε από το Νυμφαίο όπου είχε πάει εκδρομή το Σαββατοκύριακο για να γιορτάσει την ημέρα των ζώων με τα ξαδέλφια του και έφερε μια βαλίτσα με όμορφα πράγματα, διαδραστικό παιχνίδι φροντίδας σκυλιού, που τον χτύπησε αμάξι στο δρόμο,  από κτηνίατρο. 

 

Δημοσιεύθηκε στην Ανακοινώσεις

Πρόσκληση σε Ημερίδα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στην Δημιουργίες

1 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

cheria

Η 1η Οκτωβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας (ή Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων). Η ημέρα αυτή εορτάζεται για να τιμήσει τους ηλικιωμένους και να αναδείξει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ενώ δίνει έμφαση στη σημασία της φροντίδας, του σεβασμού και της στήριξης που χρειάζονται.

Σκοπός: Να τιμήσει τη συμβολή των ηλικιωμένων στην κοινωνία και την οικογένεια, καθώς και να αναδείξει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους.

Ιστορικό: Υιοθετήθηκε από τον ΟΗΕ το 1990.

Σημασία: Υπενθυμίζει τη σοφία και την εμπειρία των μεγαλύτερων, τονίζοντας την ανάγκη να τους προσφέρουμε αγάπη, σεβασμό και φροντίδα.

kollaz 2

«Οι δικοί μας παππούδες και γιαγιάδες στον 21ο αιώνα!»

Σήμερα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, κάνουμε μια ιδιαίτερη αφιέρωση στους ανθρώπους που γεμίζουν τις καρδιές των παιδιών μας με αγκαλιές, παραμύθια, λιχουδιές, φροντίδα και… ενέργεια!

Για τα 5χρονα παιδιά του νηπιαγωγείου, ο παππούς και η γιαγιά δεν είναι «ηλικιωμένοι» — είναι συχνά νέοι, δραστήριοι, γεμάτοι ζωή! Τρέχουν μαζί τους στην παιδική χαρά, τα πηγαίνουν σε δραστηριότητες, παίζουν μπάλα, τραγουδούν, χορεύουν, μαγειρεύουν, κάνουν βιντεοκλήσεις!

💛 Ο ρόλος τους στη ζωή των παιδιών:

🔸 Είναι δεύτεροι γονείς — πολλές φορές αναλαμβάνουν τη φροντίδα των παιδιών όταν οι γονείς εργάζονται.
🔸 Είναι σύντροφοι στο παιχνίδι — βρίσκουν χρόνο και τρόπο να παίξουν με τα εγγόνια τους χωρίς βιασύνη.
🔸 Είναι παραμυθάδες — λένε ιστορίες από τη δική τους παιδική ηλικία, με τρόπο που γοητεύει και μαθαίνει.
🔸 Είναι γεφυροποιοί — συνδέουν το παλιό με το νέο, τις ρίζες με τα φτερά.
🔸 Είναι πρότυπα — δείχνουν τι σημαίνει φροντίδα, σεβασμός, υπομονή, ήθος.

Οι μαθητές/τριες αφιέρωσαν την Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025 στους/στις αγαπημένους/νες παππούδες/γιαγιάδες. Επεξεργάστηκαν ποικίλο εκπαιδευτικό υλικό, αλλά κυρίως οι εκπαιδευτικοί ενθάρρυναν τους/τις μαθητές/τριες να εκφραστούν λεκτικά και εικαστικά, μέσα από κατάλληλες και στοχευμένες ερωτήσεις, όπως “Πώς περνάω με τον παππού ή την γιαγιά;”, “Γιατί τους αγαπώ;”…

Ενδεικτικές απαντήσεις των μαθητών/τριών:

  • κάνουν ωραία φαγητά
  • παίζουν μαζί μου
  • μου αγοράζουν παγωτά
  • ανεβαίνω με τον παππού στο τρακτέρ
  • έχουν αυλή/χωριό και παίζω
  • με κοιμίζουν
  • μου διαβάζουν παραμύθια
  • μας φιλοξενούν όταν χρειάζεται
  • με αφήνουν να δω τηλεόραση  …

Από όλους εμάς στο Νηπιαγωγείο, στέλνουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους παππούδες και γιαγιάδες …

Χρόνια Πολλά παππού και γιαγιά!

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στην Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Εργαστήρια Δεξιοτήτων (σχολικό έτος 2025-2026)

Kybos Ergasthrion Dexiothton choris fonto

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και σύμφωνα με το «Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων όλων των τύπων σχολικών μονάδων, Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και των Γυμνασίων» (ΥΑ 94236/ΓΔ4/29-7-2021 – ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2021 του ΥΠΑΙΘ) ο Σύλλογος Διδασκουσών προγραμμάτισε για το σχολικό έτος 2025-2026 το ετήσιο Σχέδιο Δράσης για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, κοινό σε όλα τα πρωινά τμήματα του Νηπιαγωγείου, με δράσεις και δραστηριότητες αφενός προσαρμοσμένες στις δεξιότητες κα τα ενδιαφέροντα των μαθητών και μαθητριών του κάθε τμήματος και αφετέρου της δυναμικής της κάθε ομάδας.

Οι δράσεις επίσης θα είναι εστιασμένες στις δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (4cs) κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία και δημιουργικότητα.

Ειδικότερα οι θεματικές που επιλέχθηκαν είναι οι ακόλουθες:

1η  Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη

Τίτλος: «Κάθε αλλαγή, μια φωτεινή αρχή! Μικρές ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το…παράθυρο! Κοινωνικο-συναισθηματική υποστήριξη μαθητών/-τριών για την ομαλή μετάβαση στο Νηπιαγωγείο και την Α΄Δημοτικού»

Χρόνος υλοποίησης:  10 Οκτωβρίου 2025 – 30 Νοεμβρίου 2025

2η Θεματική ενότητα : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη

Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τίτλος: «Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο»

Χρόνος υλοποίησης: Δεκέμβριος 2025 – 7 Φεβρουαρίου 2026

3η  Θεματική ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική: Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τίτλος: «Παιδική HELMEPA – Η φίλη μας η θάλασσα (HELMEPA – Ελληνική Ένωση Προστασίας θαλάσσιου Περιβάλλοντος»

Χρόνος υλοποίησης: 10 Φεβρουαρίου 2026 – τέλη Μαρτίου 2026

4η Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία, STEM – Ρομποτική  

Υποθεματική: STEM – Ρομποτική

Τίτλος: «Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης»

Χρόνος υλοποίησης: Απρίλιος 2026 – Μάιος 2026