Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη ζωή κάθε παιδιού. Με στόχο να υποστηρίξουμε τα νήπιά μας σε αυτή τη νέα αρχή και να τα βοηθήσουμε να νιώσουν ασφάλεια, αυτοπεποίθηση και ενθουσιασμό για το επόμενο σχολικό τους βήμα, υλοποιήσαμε πρόγραμμα ομαλής μετάβασης σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Βάρης.
Πριν από την επίσκεψή μας στο Δημοτικό, είχε προηγηθεί στην τάξη μας ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα από την ψυχολόγο του Νηπιαγωγείου μας. Μέσα από συζητήσεις, ενημερωτικές δραστηριότητες, ψηφιακά παιχνίδια, βιωματικές ασκήσεις, ζωγραφική και χειροτεχνίες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις σκέψεις, τις απορίες και τα συναισθήματά τους σχετικά με τη μετάβασή τους στο Δημοτικό Σχολείο. Παράλληλα, γνώρισαν τις αλλαγές που θα συναντήσουν στη νέα τους σχολική καθημερινότητα και προετοιμάστηκαν ψυχολογικά για τη νέα αυτή εμπειρία.

Στις 12 Ιουνίου 2026, πραγματοποιήθηκε η επίσκεψή μας στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Βάρης. Τα παιδιά υποδέχθηκε με ιδιαίτερη ζεστασιά η Διευθύντρια του σχολείου, κυρία Ρένα, η οποία τα καλωσόρισε και τα συνόδευσε στους χώρους του σχολείου.

Πρώτος σταθμός ήταν η τάξη της Α΄ Δημοτικού, όπου η δασκάλα κυρία Ελεάννα υποδέχθηκε τα παιδιά με χαμόγελο και χαρά. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν ένα μικρό μέρος του μαθήματος και γνώρισαν από κοντά την καθημερινότητα των μαθητών της πρώτης τάξης.

Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η συνάντηση των νηπίων με τα «πρωτάκια», πολλά από τα οποία είχαν βρεθεί την προηγούμενη χρονιά στην ίδια τάξη του Νηπιαγωγείου ως νήπια και προνήπια. Τα παιδιά αντάλλαξαν αγκαλιές, χαμόγελα και αναμνήσεις, γεφυρώνοντας το παρελθόν με το μέλλον τους.

Στη συνέχεια, τα νήπια κάθισαν στα θρανία μαζί με τους μαθητές της Α΄ Δημοτικού και έκαναν τη δική τους «πρόβα» ως μαθητές του Δημοτικού. Είδαν από κοντά τα σχολικά βιβλία, τα τετράδια, τις σχολικές τσάντες και τις κασετίνες, ενώ συζήτησαν με τα μεγαλύτερα παιδιά για όσα τα περιμένουν τον Σεπτέμβριο.

Η επίσκεψη συνεχίστηκε με ξενάγηση στους χώρους του σχολείου από την κυρία Ρένα. Τα παιδιά γνώρισαν τη βιβλιοθήκη, την αίθουσα ρομποτικής, τις τουαλέτες, το γραφείο των εκπαιδευτικών, το θέατρο εκδηλώσεων και το κυλικείο. Εκεί συμμετείχαν και σε ένα διασκεδαστικό θεατρικό παιχνίδι, μέσα από το οποίο έμαθαν πώς πραγματοποιούν τις αγορές τους στο κυλικείο με υπευθυνότητα και ευγένεια.

Πριν την αναχώρησή μας, η κυρία Ρένα προσέφερε στα παιδιά νόστιμα μπισκοτάκια, ενώ τα πρωτάκια τους χάρισαν όμορφες χειροποίητες κάρτες με ευχές για καλή αρχή στο νέο τους σχολείο.

Φεύγοντας, τα παιδιά πήραν μαζί τους πολύτιμες εμπειρίες, όμορφες αναμνήσεις και πολλά χαμόγελα. Στο Νηπιαγωγείο άφησαν συμβολικά τις ζωγραφιές τους και τις «βαλίτσες των αναμνήσεων», γεμάτες στιγμές από τα πρώτα τους σχολικά χρόνια, κλείνοντας έναν σημαντικό κύκλο της ζωής τους.

Ευχόμαστε σε όλα μας τα νήπια καλή πρόοδο, όμορφες εμπειρίες και ένα δημιουργικό ξεκίνημα στο Δημοτικό Σχολείο. Είμαστε βέβαιοι ότι είναι έτοιμα να ανοίξουν τα φτερά τους και να συνεχίσουν το ταξίδι της μάθησης με αυτοπεποίθηση, χαρά και αισιοδοξία!