ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2025-2026
ΖΩΝΤΑΝΕΥΩ ΤΙΣ ΚΟΥΚΛΕΣ…..ΜΑΘΑΙΝΩ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ , ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ!
Με οδηγό τη συνεργασία που προσφέρει ένα Δίκτυο επιδιώκουμε μέσα από το κουκλοθέατρο, το οποίο είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για κάθε εκπαιδευτικό, τη γνωστική, γλωσσική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών του. Συγκεκριμένα, μέσα από το κουκλοθέατρο, στοχεύουμε στο να βοηθήσουμε τα παιδιά: να εκφράζονται πιο ελεύθερα πίσω από μια κούκλα, να μιλούν με αυτοπεποίθηση και να αναπτύσσουν γλωσσικές δεξιότητες. Η χρήση κουκλών ενεργοποιεί το συμβολικό παιχνίδι και τη δημιουργική σκέψη. Μέσα από τις κούκλες τα παιδιά εξωτερικεύουν συναισθήματα, επεξεργάζονται φόβους και κοινωνικές δυσκολίες με ασφαλή τρόπο. Η ομαδική δημιουργία και παρουσίαση μιας ιστορίας καλλιεργεί ομαδικότητα, σεβασμό και αλληλοϋποστήριξη. Παιδιά με διαφορετικά μαθησιακά ή γλωσσικά επίπεδα συμμετέχουν ισότιμα, αφού το παιχνίδι ρόλων επιτρέπει πολλαπλούς τρόπους συμμετοχής….
ερωτηματολογιο
Επιμόρφωση με σεμινάριο (3ωρών) “ΚΟΥΚΛΟΠΑΙΖΟΥΜΕ -ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΚΛΑ” από το εικαστικό θέατρο κούκλας “ΠΡΑΣΣΕΙΝ ΑΛΟΓΑ” για την κατασκευή κούκλας με ανακυκλώσιμα υλικά και τρόπους εμψύχωσης.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί του δικτύου κάναμε Ενδοσχολική Επιμόρφωση στην ΕΕΠΕΚ με θέμα: Μαθαίνω να αξιοποιώ την θετική ψυχολογία στην εκπαίδευση.
Τον Νοέμβρη παρακολουθήσαμε ,όλα τα σχολεία του Δικτύου την παράσταση : “ΤΟ ΚΑΝΟΝΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ¨από το Κουκλοθέατρο Κρήτης .
Καθώς στο σχολείο μας έχουμε εργαστήριο δεξιοτήτων για την Κυκλοφοριακή αγωγή, φτιάξαμε με τα παιδιά κούκλες -ήρωες και παίξαμε με αυτές το κουκλοθέατρο : Ο ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ. Έπαιξαν όλα τα παιδιά ενώ τις επόμενες μέρες φτιάξαμε από ρολό χαρτί υγείας μια κούκλα- ήρωα , τον τροχονόμο την οποία πήραν στο σπίτι τους!
Επίσκεψη στον Πολυχώρο Δημιουργικής έκφρασης ¨ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΠΟΡΤΑ¨ όπου τα παιδιά παρακολούθησαν την κουκλοθεατρική παράσταση ¨Το ρολόι των Χριστουγέννων ” ενώ στη συνέχεια κατασκεύασαν τη φιγούρα του Άι Βασίλη καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα.
Μέρος του Σχεδίου Δράσης του Δικτύου Νηπιαγωγείων ήταν και η επίσκεψη στα νηπιαγωγεία της χειροποίητης ( από το 6ο Νηπ. Τυρνάβου ) κούκλας των Ευχών!
Η μεγάλη χαρά των παιδιών μας δεν περιγράφεται!! Όλοι θέλανε μια αγκαλιά με την κούκλα που είχε το όνομα Αγάπη!
Αντιπροσωπεία νηπίων με την εκπαιδευτικό τους μας έφεραν την κούκλα και το LAPBOOK που έγινε για την ανταλλαγή ευχών των Χριστουγέννων στα νηπιαγωγεία του Δικτύου!
Διαβάσαμε τις ευχές τους στην κάρτα τους , τους υποσχεθήκαμε ότι θα την προσέχουμε για τις μέρες που θα παραμείνει στο σχολείο μας ,τους δώσαμε για δωράκι καραμελίτσες και τους αποχαιρετίσαμε!
Στη συνέχεια ετοιμάσαμε με πολύ αγάπη την κάρτα με τις δικές μας Χριστουγεννιάτικες ευχές τη βάλαμε στο LAPBOOK και θα την παραδώσουμε στο 1ο Νηπιαγωγείο Τυρνάβου
ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΜΕ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΟΥ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ME ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΦΡΑΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ!!
Παρακολουθήσαμε επίσης ,σαν Δίκτυο, στο θέατρο ΜΑΞΙΜ την παράσταση ¨ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΨΑΡΑΚΙ¨ που ήταν με τη μορφή Μαύρου θεάτρου η οποία ήταν διοργάνωση του Δήμου Τυρνάβου χωρίς οικονομικό κόστος στα σχολεία!
Πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών του Δικτύου για ενημέρωση της έως και τώρα υλοποίησης του σχεδίου Δράσης και ανατροφοδότηση για τη συνέχεια!
Με αφορμή την ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού που πλησιάζει, φτιάξαμε την κούκλα μας που την ονομάσαμε Φιλίτσα , από τη λέξη Φιλία. Η κούκλα αυτή μας έμαθε ένα ωραίο μήνυμα κατά της σχολικής βίας το οποίο και μάθαμε αλλά και το αποτυπώσαμε σε ομαδική εργασία . Το μήνυμα ήταν : ΟΙ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ ΧΤΥΠΑΝΕ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΡΥΘΜΟ…ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ! Στη συνέχεια συμμετείχαμε στην κοινή δράση που οργανώσαμε την Ημέρα Κατά Της Σχολικής Βίας στην πλατεία του Τυρνάβου όπου όλα τα νηπιαγωγεία ανήρτησαν τις αφίσες που δημιούργησαν τα παιδιά με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Στη συνέχεια, σχημάτισαν έναν μεγάλο κύκλο κρατώντας από ένα μπαλόνι και ένωσαν τις φωνές τους φωνάζοντας δυνατά τα συνθήματα: «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ – ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ» «ΧΕΡΙ ΧΕΡΙ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ – ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ» «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ – ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ» «ΣΠΑΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ» Η δράση κορυφώθηκε όταν έσπασαν τα μπαλόνια τους, στέλνοντας ένα συμβολικό και ηχηρό μήνυμα προς όλους: Κανείς δεν πρέπει να φοβάται να μιλήσει.
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας μέρας κουκλοθεάτρου ήρθε στο σχολείο μας το ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΛΑΜΙΑΣ με την παράσταση :”Οι ήρωες του 1821″.
Επίσκεψη στο Δημοτικό κουκλοθίασο ΤΙΡΙΤΟΜΠΑ στη Λάρισα όπου είδαμε την παράσταση : Ο ΒΙΒΛΙΟΠΟΝΤΙΚΑΣ ,ενώ στη συνέχεια κατασκευάσαμε εκεί την κούκλα Βιβλιοπόντικα. Έπειτα επισκεφτήκαμε το μουσείο κούκλας που πραγματικά ενθουσίασε τα παιδιά μας!
Φτιάξαμε από χαρτί και ξυλάκια κούκλες -ζωάκια με τις οποίες τα παιδιά δημιούργησαν ιστοριούλες που τις έπαιξαν στο κουκλοθέατρο.
Στο Δημοτικό θέατρο Τυρνάβου υλοποιήθηκε μεγάλη δράση με συνεργασία των νηπιαγωγείων ,των συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων ,του κουκλοθεάτρου Λαμίας , του Δήμου Τυρνάβου και του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ. Στο φουαγιέ έγινε έκθεση κούκλας με τις δημιουργίες μας. Παρακολουθήσαμε την παράσταση :ΣΤΑΣΟΥ ΠΛΑΙ ΜΟΥ και στο τέλος προσφέραμε σαν Δίκτυο στο σύλλογο Αυτισμού ένα χρηματικό ποσό , παιχνίδια ,βιβλία και κούκλες των νηπιαγωγείων ,με γνώμονα την αλληλεγγύη και την προσφορά!
Συμμετείχαμε στο 13ο μαθητικό συνέδριο ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΟΥΣ στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας.












































































































































