Άρθρα ανά μήνα: Ιούνιος 2026
ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2025-2026
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
ΥΓΕΙΑ: Ασφάλεια στο δρόμο
Τίτλος: Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.
Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Για αυτό πρέπει να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται κάθε ευκαιρία που τους δίνεται και να εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας.
Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Ο ρόλος μας είναι εμψυχωτικός και συντονιστικός, προσπαθώντας μέσα από τις ερωτήσεις που υποβάλουμε στην ομάδα να προκύψουν απορίες που όμως δεν θα δώσουμε την απάντηση εμείς, αλλά θα ωθήσουμε τα παιδιά να σκεφτούν και να αναζητήσουν με ποικίλους τρόπους την απάντηση.
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους και τους δίνουμε τις πρώτες βασικές ιδέες. Τίθεται ο αρχικός προβληματισμός.-Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο;-Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο
μεταφοράς;-Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι των γονιών
σας στο σχολείο;-Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο;-Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον δρόμο;-Ποιοι έφτιαξαν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας;
Φτιάχνουμε το ιστόγραμμα με αυτά που μας ενδιαφέρουν να μάθουμε σε αυτό το εργαστήριο
Ανάγνωση παραμυθιού: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.»


Συγγραφέας: Πιτσιδοπούλου Ελένη.
Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους.
Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.
Παίζουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων:
-Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε κόκκινο κύκλο;
-Μπορούμε να το «διαβάσουμε»;
– Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε μπλε κύκλο; Eπιτρέπει ή απαγορεύει;
-Τι σημαίνουν τα σήματα που βρίσκονται μέσα σε κόκκινο
τρίγωνο;
-Τι σηματοδοτεί το STOP και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί
όταν το βλέπουν;
– Τι σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα;
-Ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα
οχήματα;
– Tι σχήμα έχουν;
-Τα φανάρια που αφορούν του πεζούς, απεικονίζουν δύο
ανθρωπάκια, τον Σταμάτη (Κόκκινο) και τον Γρηγόρη
(Πράσινο).
-Τι σηματοδοτούν;
Εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας με καινούργιες έννοιες και
λέξεις όπως: δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, διάβαση πεζών,
τροχονόμος, …
Διαβάζουμε το αγαπημένο στα παιδιά βιβλίο : “Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης” όπου η μικρή μαγισσούλα Κατόνη ,όταν χάλασε η μαγική της σκούπα , αναγκάστηκε να κυκλοφορήσει με τα πόδια και έτσι χρειάστηκε να μάθει τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Πως περνάμε οι πεζοί από μια διάβαση;
Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο.
• Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω.
• Κοιτάζω αριστερά.
• Κοιτάζω δεξιά.
• Ξανακοιτάζω αριστερά.
• Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο.
• Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από τη διάβαση πεζών.
• Βαδίζω πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο.
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από το βιβλίο σε ατομικό φύλλο εργασίας.
Περπατήσαμε στους δρόμους γύρω από το σχολείο αλλά και σε ποιο κεντρικά σημεία και παρατηρήσαμε εάν υπαρχουν διαβάσεις για πεζούς και ποια σήματα βρήκαμε στη διαδρομή μας
Επιστρέφοντας στο σχολείο βλέπουμε σε power point σήματα οδικής κυκλοφορίας και σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ 3o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΥΡΝΑΒΟΥ
Και λίγο παιχνίδι -σειροθέτηση από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα
Για καλύτερη εμπέδωση των όσων μάθαμε για τα σήματα , κάνουμε ομαδική δουλειά: χρωματίζουμε με το σωστό χρώμα τα σήματα και αφού τα κόψουμε τα κολλάμε ταξινομώντας τα στις ανάλογες κατηγορίες: Κινδύνου, Υποχρέωσης, Απαγόρευσης και Πληροφόρησης
Σε ατομικό φύλλο εργασίας τα παιδιά παρατηρούν σήματα του Κ.Ο.Κ., τα ενώνουν με τα αντίστοιχα σχήματα (τετράγωνο, τρίγωνο, κύκλος,πολύγωνο)και τα αναπαράγουν¨.
Στη συνέχεια αναλάβαμε ρόλους: Αυτοκίνητα, πεζοί, φανάρια. Σε αυτοσχέδιο δρόμο με διάβαση πεζών σχεδιασμένη – προσομοιώσαμε μια τυπική μέρα με κίνηση στους δρόμους. Δυο παιδιά , ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης και τα αυτοκίνητα ή οι πεζοί κινούνταν αναλόγως. Πολύ καιρό αργότερα στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά ζητούσαν να παίξουν πάλι αυτο το παιχνίδι ρόλων.
Επίσκεψη τροχονόμου από το τμήμα τροχαίας του Δήμου Τυρνάβου.Τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα για όσα μας είπε, μας έδειξε και μας έμαθε!! Υποσχόμαστε να τηρούμε τους κανόνες σαν πεζοί, σαν ποδηλάτες και αργότερα σαν οδηγοί!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ :ΤΟΝ Κ.Ο.Κ ΑΓΑΠΩ-ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ

Τίτλος: Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.
Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Για αυτό πρέπει να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται κάθε ευκαιρία που τους δίνεται και να εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας.
Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. Ο ρόλος μας είναι εμψυχωτικός και συντονιστικός, προσπαθώντας μέσα από τις ερωτήσεις που υποβάλουμε στην ομάδα να προκύψουν απορίες που όμως δεν θα δώσουμε την απάντηση εμείς, αλλά θα ωθήσουμε τα παιδιά να σκεφτούν και να αναζητήσουν με ποικίλους τρόπους την απάντηση.
Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να αναφέρουν τις εμπειρίες τους και τους δίνουμε τις πρώτες βασικές ιδέες. Τίθεται ο αρχικός προβληματισμός.-Με ποιόν τρόπο έρχεστε στο σχολείο;-Πεζοί, με αυτοκίνητο, με μηχανάκι ή με κάποιο άλλο μέσο
μεταφοράς;-Φοράτε κράνος όταν έρχεστε με το μηχανάκι των γονιών
σας στο σχολείο;-Φοράτε ζώνη ασφαλείας όταν είστε στο αυτοκίνητο;-Υπάρχουν κανόνες που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στον δρόμο;-Ποιοι έφτιαξαν τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας;
Φτιάχνουμε το ιστόγραμμα με αυτά που μας ενδιαφέρουν να μάθουμε σε αυτό το εργαστήριο
Ανάγνωση παραμυθιού: «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.»


Συγγραφέας: Πιτσιδοπούλου Ελένη.
Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους.
Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.
Παίζουμε το παιχνίδι των ερωτήσεων:
-Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε κόκκινο κύκλο;
-Μπορούμε να το «διαβάσουμε»;
– Τι σημαίνει όταν ένα σήμα βρίσκεται σε μπλε κύκλο; Eπιτρέπει ή απαγορεύει;
-Τι σημαίνουν τα σήματα που βρίσκονται μέσα σε κόκκινο
τρίγωνο;
-Τι σηματοδοτεί το STOP και τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί
όταν το βλέπουν;
– Τι σημαίνουν τα χρώματα και τα σχήματα στα σήματα;
-Ποια είναι τα χρώματα του φωτεινού σηματοδότη για τα
οχήματα;
– Tι σχήμα έχουν;
-Τα φανάρια που αφορούν του πεζούς, απεικονίζουν δύο
ανθρωπάκια, τον Σταμάτη (Κόκκινο) και τον Γρηγόρη
(Πράσινο).
-Τι σηματοδοτούν;
Εμπλουτίζουμε τις γνώσεις μας με καινούργιες έννοιες και
λέξεις όπως: δρόμος ταχείας κυκλοφορίας, διάβαση πεζών,
τροχονόμος, …
Διαβάζουμε το αγαπημένο στα παιδιά βιβλίο : “Η περιπέτεια της μικρής Κατόνης” όπου η μικρή μαγισσούλα Κατόνη ,όταν χάλασε η μαγική της σκούπα , αναγκάστηκε να κυκλοφορήσει με τα πόδια και έτσι χρειάστηκε να μάθει τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Πως περνάμε οι πεζοί από μια διάβαση;
Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο.
• Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω.
• Κοιτάζω αριστερά.
• Κοιτάζω δεξιά.
• Ξανακοιτάζω αριστερά.
• Όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος, τότε περνώ προς το απέναντι πεζοδρόμιο.
• Επιλέγω να περάσω στο απέναντι πεζοδρόμιο από τη διάβαση πεζών.
• Βαδίζω πάντα πάνω στο πεζοδρόμιο.
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από το βιβλίο σε ατομικό φύλλο εργασίας.
Περπατήσαμε στους δρόμους γύρω από το σχολείο αλλά και σε ποιο κεντρικά σημεία και παρατηρήσαμε εάν υπαρχουν διαβάσεις για πεζούς και ποια σήματα βρήκαμε στη διαδρομή μας
Επιστρέφοντας στο σχολείο βλέπουμε σε power point σήματα οδικής κυκλοφορίας και σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ 3o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΥΡΝΑΒΟΥ
Και λίγο παιχνίδι -σειροθέτηση από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα
Για καλύτερη εμπέδωση των όσων μάθαμε για τα σήματα , κάνουμε ομαδική δουλειά: χρωματίζουμε με το σωστό χρώμα τα σήματα και αφού τα κόψουμε τα κολλάμε ταξινομώντας τα στις ανάλογες κατηγορίες: Κινδύνου, Υποχρέωσης, Απαγόρευσης και Πληροφόρησης
Σε ατομικό φύλλο εργασίας τα παιδιά παρατηρούν σήματα του Κ.Ο.Κ., τα ενώνουν με τα αντίστοιχα σχήματα (τετράγωνο, τρίγωνο, κύκλος,πολύγωνο)και τα αναπαράγουν¨.
Στη συνέχεια αναλάβαμε ρόλους: Αυτοκίνητα, πεζοί, φανάρια. Σε αυτοσχέδιο δρόμο με διάβαση πεζών σχεδιασμένη – προσομοιώσαμε μια τυπική μέρα με κίνηση στους δρόμους. Δυο παιδιά , ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης και τα αυτοκίνητα ή οι πεζοί κινούνταν αναλόγως. Πολύ καιρό αργότερα στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά ζητούσαν να παίξουν πάλι αυτο το παιχνίδι ρόλων.
Επίσκεψη τροχονόμου από το τμήμα τροχαίας του Δήμου Τυρνάβου.Τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα για όσα μας είπε, μας έδειξε και μας έμαθε!! Υποσχόμαστε να τηρούμε τους κανόνες σαν πεζοί, σαν ποδηλάτες και αργότερα σαν οδηγοί!
Ετοιμάσαμε τη γωνιά ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Μας επισκέφτηκε η σχολική τροχονόμος του σχολείου μας η οποία μας μίλησε για το σημαντικό ρόλο που έχει καθημερινά έξω από το σχολείο φροντίζοντας για την ασφαλή προσέλευση των μαθητών . Το φωσφοριζέ γιλέκο της και το μεγάλο STOP που κρατά είναι εργαλεία της δουλειάς της : Τα αυτοκίνητα σταματά , τους μαθητές από τη διάβαση περνά!! Την ευχαριστούμε θερμά για όσα μας έμαθε!!
Μάθαμε τους κανόνες για να διασχίζουμε σωστά μία διάβαση. Στη συνέχεια βάλαμε σε σωστή σειρά τους εικονογραφημένους κανόνες, ενώ σε δεύτερο χρόνο κάναμε και ανάλογο φύλλο εργασίας!
Παρακολουθούμε το ψηφιακό παραμύθι : Ο ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΠΑΝΕ ΕΚΔΡΟΜΗ
Με αφόρμηση το παραμύθι αυτό ,φτιάξαμε τη μεγάλη ομαδική μας δουλειά αποτυπώνοντας τους κανόνες Κυκλοφοριακής αγωγής!
Φύλλο εργασίας : Ζωγραφίζω τον Τροχονόμο όπως μπορώ
Αντιγράφουμε λέξεις με τις οποίες έχουμε εμπλουτίσει το λεξιλόγιό μας σχετικές με το θέμα της κυκλοφοριακής αγωγής!
Στον διαδραστικό πίνακα συνθέσαμε παζλ με σήματα του Κ.Ο.Κ
Με θέμα ανάλογο ντυθήκαμε την Τσικνοπέμπτη : ΦΑΝΑΡΙΑ
Διαβάσαμε τη γνωστή ιστορία : Ο ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ,την ζωγραφίσαμε και μετατρέψαμε το κείμενο σε μορφή διαλόγου για να κάνουμε την ιστορία, κουκλοθεατρική παράσταση! Στη συνέχεια ετοιμάσαμε τις κούκλες ήρωες, ετοιμάσαμε το σκηνικό και ….ώρα για παράσταση!!!Η κουκλίτσα -τροχονόμος έγινε για όλα τα παιδιά !
Ο Τροχονόμος έγινε και ένα εντυπωσιακό LAPBOOK που περιέχει πληροφορίες του προγράμματος
Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ανέλαβε δράση : έβαψε με υπέροχα σχέδια κυκλοφοριακής αγωγής έναν εξωτερικό τοίχο του σχολείου μας! Έγινε πανέμορφος και θα μας υπενθυμίζει το πρόγραμμά μας και όσα μάθαμε! Τους ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΠΟΛΥ!!!
Μπροστά από αυτό τον υπέροχο τοίχο υλοποιήθηκε βιωματική δράση ενεργού πολίτη την ημέρα προστασίας του Περιβάλλοντος καθώς καλέσαμε στο νηπιαγωγείο μας την κ . Εύη Ευαγγέλου που υλοποιεί το πρόγραμμα ¨Ποδηλατώ και μαθαίνω , παρέα με τον Κ.Ο.Κ¨. Η κ.Εύη Ευαγγέλου είναι καθηγήτρια φυσικής αγωγής ,προπονήτρια ποδηλασίας και εκπαιδεύτρια ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ !
Η γνωριμία με το ποδήλατο και τους κανόνες ασφαλούς χρήσης του συμβάλλει στην ανάπτυξη υπευθυνότητας, αυτονομίας και περιβαλλοντικής συνείδησης!
Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε δραστηριότητες βιωματικής μάθησης και γνώρισαν τους βασικούς κανόνες ασφαλούς ποδηλασίας.
Η ποδηλασία ,σαν καθημερινή δραστηριότητα μπορεί να μετατραπεί σε μάθημα ζωής !!!Εμείς το πήραμε το μάθημά μας και το αγαπήσαμε!!
Η Δράση δημοσιεύτηκε στο paidis.com
Ξεχωριστή δράση κυκλοφοριακής αγωγής στο 3ο νηπιαγωγείο Τυρνάβου
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2025-2026
ΖΩΝΤΑΝΕΥΩ ΤΙΣ ΚΟΥΚΛΕΣ…..ΜΑΘΑΙΝΩ, ΕΚΦΡΑΖΟΜΑΙ , ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ!
Με οδηγό τη συνεργασία που προσφέρει ένα Δίκτυο επιδιώκουμε μέσα από το κουκλοθέατρο, το οποίο είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για κάθε εκπαιδευτικό, τη γνωστική, γλωσσική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών του. Συγκεκριμένα, μέσα από το κουκλοθέατρο, στοχεύουμε στο να βοηθήσουμε τα παιδιά: να εκφράζονται πιο ελεύθερα πίσω από μια κούκλα, να μιλούν με αυτοπεποίθηση και να αναπτύσσουν γλωσσικές δεξιότητες. Η χρήση κουκλών ενεργοποιεί το συμβολικό παιχνίδι και τη δημιουργική σκέψη. Μέσα από τις κούκλες τα παιδιά εξωτερικεύουν συναισθήματα, επεξεργάζονται φόβους και κοινωνικές δυσκολίες με ασφαλή τρόπο. Η ομαδική δημιουργία και παρουσίαση μιας ιστορίας καλλιεργεί ομαδικότητα, σεβασμό και αλληλοϋποστήριξη. Παιδιά με διαφορετικά μαθησιακά ή γλωσσικά επίπεδα συμμετέχουν ισότιμα, αφού το παιχνίδι ρόλων επιτρέπει πολλαπλούς τρόπους συμμετοχής….
ερωτηματολογιο
Επιμόρφωση με σεμινάριο (3ωρών) “ΚΟΥΚΛΟΠΑΙΖΟΥΜΕ -ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΚΛΑ” από το εικαστικό θέατρο κούκλας “ΠΡΑΣΣΕΙΝ ΑΛΟΓΑ” για την κατασκευή κούκλας με ανακυκλώσιμα υλικά και τρόπους εμψύχωσης.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί του δικτύου κάναμε Ενδοσχολική Επιμόρφωση στην ΕΕΠΕΚ με θέμα: Μαθαίνω να αξιοποιώ την θετική ψυχολογία στην εκπαίδευση.
Τον Νοέμβρη παρακολουθήσαμε ,όλα τα σχολεία του Δικτύου την παράσταση : “ΤΟ ΚΑΝΟΝΙ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ¨από το Κουκλοθέατρο Κρήτης .
Καθώς στο σχολείο μας έχουμε εργαστήριο δεξιοτήτων για την Κυκλοφοριακή αγωγή, φτιάξαμε με τα παιδιά κούκλες -ήρωες και παίξαμε με αυτές το κουκλοθέατρο : Ο ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ. Έπαιξαν όλα τα παιδιά ενώ τις επόμενες μέρες φτιάξαμε από ρολό χαρτί υγείας μια κούκλα- ήρωα , τον τροχονόμο την οποία πήραν στο σπίτι τους!
Επίσκεψη στον Πολυχώρο Δημιουργικής έκφρασης ¨ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΠΟΡΤΑ¨ όπου τα παιδιά παρακολούθησαν την κουκλοθεατρική παράσταση ¨Το ρολόι των Χριστουγέννων ” ενώ στη συνέχεια κατασκεύασαν τη φιγούρα του Άι Βασίλη καθώς πλησιάζουν τα Χριστούγεννα.
Μέρος του Σχεδίου Δράσης του Δικτύου Νηπιαγωγείων ήταν και η επίσκεψη στα νηπιαγωγεία της χειροποίητης ( από το 6ο Νηπ. Τυρνάβου ) κούκλας των Ευχών!
Η μεγάλη χαρά των παιδιών μας δεν περιγράφεται!! Όλοι θέλανε μια αγκαλιά με την κούκλα που είχε το όνομα Αγάπη!
Αντιπροσωπεία νηπίων με την εκπαιδευτικό τους μας έφεραν την κούκλα και το LAPBOOK που έγινε για την ανταλλαγή ευχών των Χριστουγέννων στα νηπιαγωγεία του Δικτύου!
Διαβάσαμε τις ευχές τους στην κάρτα τους , τους υποσχεθήκαμε ότι θα την προσέχουμε για τις μέρες που θα παραμείνει στο σχολείο μας ,τους δώσαμε για δωράκι καραμελίτσες και τους αποχαιρετίσαμε!
Στη συνέχεια ετοιμάσαμε με πολύ αγάπη την κάρτα με τις δικές μας Χριστουγεννιάτικες ευχές τη βάλαμε στο LAPBOOK και θα την παραδώσουμε στο 1ο Νηπιαγωγείο Τυρνάβου
ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΜΕ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΤΟΥ ΤΥΡΝΑΒΟΥ ME ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΦΡΑΣΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ!!
Παρακολουθήσαμε επίσης ,σαν Δίκτυο, στο θέατρο ΜΑΞΙΜ την παράσταση ¨ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΨΑΡΑΚΙ¨ που ήταν με τη μορφή Μαύρου θεάτρου η οποία ήταν διοργάνωση του Δήμου Τυρνάβου χωρίς οικονομικό κόστος στα σχολεία!
Πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών του Δικτύου για ενημέρωση της έως και τώρα υλοποίησης του σχεδίου Δράσης και ανατροφοδότηση για τη συνέχεια!
Με αφορμή την ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού που πλησιάζει, φτιάξαμε την κούκλα μας που την ονομάσαμε Φιλίτσα , από τη λέξη Φιλία. Η κούκλα αυτή μας έμαθε ένα ωραίο μήνυμα κατά της σχολικής βίας το οποίο και μάθαμε αλλά και το αποτυπώσαμε σε ομαδική εργασία . Το μήνυμα ήταν : ΟΙ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ ΧΤΥΠΑΝΕ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΡΥΘΜΟ…ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ! Στη συνέχεια συμμετείχαμε στην κοινή δράση που οργανώσαμε την Ημέρα Κατά Της Σχολικής Βίας στην πλατεία του Τυρνάβου όπου όλα τα νηπιαγωγεία ανήρτησαν τις αφίσες που δημιούργησαν τα παιδιά με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό. Στη συνέχεια, σχημάτισαν έναν μεγάλο κύκλο κρατώντας από ένα μπαλόνι και ένωσαν τις φωνές τους φωνάζοντας δυνατά τα συνθήματα: «ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ – ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ» «ΧΕΡΙ ΧΕΡΙ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ – ΤΗ ΒΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ» «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ – ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ» «ΣΠΑΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ» Η δράση κορυφώθηκε όταν έσπασαν τα μπαλόνια τους, στέλνοντας ένα συμβολικό και ηχηρό μήνυμα προς όλους: Κανείς δεν πρέπει να φοβάται να μιλήσει.
Στα πλαίσια της Παγκόσμιας μέρας κουκλοθεάτρου ήρθε στο σχολείο μας το ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ΛΑΜΙΑΣ με την παράσταση :”Οι ήρωες του 1821″.
Επίσκεψη στο Δημοτικό κουκλοθίασο ΤΙΡΙΤΟΜΠΑ στη Λάρισα όπου είδαμε την παράσταση : Ο ΒΙΒΛΙΟΠΟΝΤΙΚΑΣ ,ενώ στη συνέχεια κατασκευάσαμε εκεί την κούκλα Βιβλιοπόντικα. Έπειτα επισκεφτήκαμε το μουσείο κούκλας που πραγματικά ενθουσίασε τα παιδιά μας!
Φτιάξαμε από χαρτί και ξυλάκια κούκλες -ζωάκια με τις οποίες τα παιδιά δημιούργησαν ιστοριούλες που τις έπαιξαν στο κουκλοθέατρο.
Στο Δημοτικό θέατρο Τυρνάβου υλοποιήθηκε μεγάλη δράση με συνεργασία των νηπιαγωγείων ,των συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων ,του κουκλοθεάτρου Λαμίας , του Δήμου Τυρνάβου και του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ. Στο φουαγιέ έγινε έκθεση κούκλας με τις δημιουργίες μας. Παρακολουθήσαμε την παράσταση :ΣΤΑΣΟΥ ΠΛΑΙ ΜΟΥ και στο τέλος προσφέραμε σαν Δίκτυο στο σύλλογο Αυτισμού ένα χρηματικό ποσό , παιχνίδια ,βιβλία και κούκλες των νηπιαγωγείων ,με γνώμονα την αλληλεγγύη και την προσφορά!
Συμμετείχαμε στο 13ο μαθητικό συνέδριο ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΕΣΒΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΟΥΣ στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας.














































































































































































































































































































