Γιορτή λήξης 3ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου 2016-17
Πρόγραμμα
Χαιρετισμός κ. Χριστίνας
Είσοδος
- Λαχνίσματα
- Λίγα λόγια για το θέατρο
- <<Ηθοποιός>>,<<Αίσωπος>>Σέργιος Κουριδάκης, Σταύρος Ηλιάκης
- <<Καράβι μου, καραβάκι>> Τραγούδι
- <<Διόνυσος-Αρχαίο θέατρο>>, Γιώργος Καλλιτσουνάκης, Αντωνία Κόκκινου, Αλέξανδρος Γεωργιλάκης
- <<Το δέντρο>> Τραγούδι
- <<Μύθοι Αισώπου>> Άγγελος Μπαξεβάνης
- <<Τα τζιτζίκια>> Τραγούδι
- <<Ο τζίτζικας και ο μέμηγκας>> Γιώργος Λιουδάκης, Γρηγόρης Γεωργόπουλος, Μαρία- Χριστίνα Θεοδωράκη
10.<<Στου καινούριου χρόνου την αυλή>> Τραγούδι
11<<Δήμητρα-Περσεφόνη>>, Χριστίνα Εξαμελιώτη, Μαριλίζα Τσιριντάνη, Μουσταφά Σλέιμαν, Παναγιώτης Τζεκάκης
12.<<Χέρια σαν κι αυτά>> Τραγούδι
13.<<Ειρήνη>>, Ραφαήλ- Μάρκος Δερεδάκης, Σπυριδούλα Κοκολάκη, Ανδρέας Φραγιουδάκης
14.<<Διαξιφισμοί>> Τραγούδι
15.<<Ψεύτης βοσκός>>, <<Η αλεπού και τα σταφύλια>>Γιώργος- Θαλής Βάγιας, Σήφης Κουνδουράκης, Κατερίνα Βρουβάκη
16.<<Γλυκό καλοκαιράκι αγαπημένο>> Τραγούδι
17.Αποχαιρετισμός τέλος
Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από 2-5-2017 μέχρι 19-5-2017.
Κατά το σχολικό έτος 2017-2018 θα εγγράφονται νήπια γεννηθέντα το 2012 και προνήπια το 2013.
Δικαιολογητικά:
1.Αίτηση εγγραφής –Υπεύθυνη δήλωση (δίνεται από το Νηπ/γείο).
2.Αποδεικτικό στοιχείο μόνιμης κατοικίας του μαθητή.
3.Επίδειξη βιβλιαρίου υγείας στο οποίο φαίνονται τα προβλεπόμενα εμβόλια του μαθητή.
4.Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή (δίνεται από το Νηπιαγωγείο).
5.Πιστοποιητικό γέννησης μαθητή (αναζητείται από το Νηπ/γείο).
Προϋποθέσεις εγγραφής στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
1.Βεβαίωση εργασίας και των 2 γονέων ή κάρτα ανεργίας.
2.Πολύτεκνοι,τρίτεκνοι,μονογονεικές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις.
Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται από 12.00-1.00μμ.στις εργάσιμες ημέρες του Νηπιαγωγείου.Για περισσότερες πληροφορίες τηλ.Νηπ/γείου:2831022984.
Καλή Πρωτομαγιά!!!
Οι εντυπώσεις μας από τις δραστηριότητες της ημέρας.
Η άσκηση σεισμού πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 30 Μάρτη 2017
Και βραβείο συμμετοχής στην άσκηση σεισμού. Ευχαριστούμε κυρία Δήμητρα!!!
Το βαλιτσάκι του σεισμού με τα απαραιτητα είναι του σχολείου μας.
Οι γνώσεις μας για το σεισμό πριν και μετά το πρόγραμμα, με μαύρο χρώμα οι πρώτες απαντήσεις και με κόκκινο οι τελευταίες τη Δευτέρα και την Πέμπτη αντίστοιχα.Αξίζει προσοχής!!!
Το δικό μας ηφαίστειο εξερράγη…
Γη και διάστημα…
Η ΓΗ είναι το σπίτι μας…
Φτιάχνουμε τη γη και το εσωτερικό της με πλαστελίνη.
Οι λιθοσφαιρικές πλάκες τη γης και η κίνησή τους παρομοιάζονται με το φελιζόλ.
Λέξεις από Σ,σ και σύνθεση ιστορίας από αυτές.
Το επιδαπέδιο με τα στρώματα της γης. Ώρα για δημιουργικό παιχνίδι.
Με ιδιαίτερη επιμέλεια και συγκέντρωση φτιάχνουμε τα στρώματα της γης.
Πείραμα με το …γάιδαρο από πλαστελίνη.
Οι σεισμοί και τα ηφαίστεια αυτά τα μοναδικά γεωλογικά φαινόμενα προσεγγίστηκαν στο Νηπιαγωγείο μας την εβδομάδα από τις 27 μέχρι τις 30 Μάρτη στο Νηπιαγωγείο μας από τις φοιτήτριες του Δ’έτους του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ποικίλες δραστηριότητες και μέσα έκφρασης των παιδιών και άριστο εποπτικό υλικό (της Α’ Βάθμιας Εκπ/σης Ρεθύμνου).
<< Ψάχνοντας τα σημάδια της ιστορίας>>,
έτσι ονομάζεται το τριών εβδομάδων πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στα Νηπιαγωγεία που επόπτρια καθηγήτρια των πρακτικών ασκήσεων των φοιτητριών του Πανεπιστημίου Κρήτης είναι η κ.Αμπαρτζάκη, μεταξύ αυτών και το Νηπιαγωγείο μας.Η καθηγήτρια , οι φοιτήτριες,εμείς οι Νηπιαγωγοί,η Σύμβουλός μας και άλλοι που συνεργάστηκαν στην πραγματοποίηση του προγράμματος εργάστηκαν πραγματικά για την σωστή διεξαγωγή του που έκλεισε με την επίσκεψη στη Μονή Αρκαδίου, την Τετάρτη 22 Μάρτη, το Ολοκαύτωμα της οποίας αποτελεί κορυφαίο γεγονός στην τοπική ιστορία αλλά και στην ιστορία της Ελλάδας στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας.Αυτή η εμπειρία να ξεχύνονται ομάδες νηπίων 4 και 5 χρονών και να αναζητούν τα σημάδια της ιστορίας στο μοναστήρι με ενδιαφέρον, ζωντάνια, να ζωγραφίζουν ακουμπώντας στους τοίχους στα πεζούλια όπου βρουν ό,τι έβλεπαν, να προσπαθούν να προσανατολιστούν στα σημεία που έδιναν οι γρίφοι (μουσικοί γρίφοι σε ρίμες!) , να αναγνωρίζουν κορυφαία σημεία του μοναστηριού τα οποία είχαν επεξεργαστεί στις τάξεις τους, αποτέλεσε εμπειρία μοναδική για όλους μας που ζήσαμε στην πράξη ότι η ιστορία προσεγγίζεται στο Νηπιαγωγείο με την σοβαρότητα και την ευθύνη που της αξίζει χωρίς να χάνεται ο χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου ,η βιωματική μάθηση, η ελεύθερη έκφραση των νηπίων, η καλλιέργεια αξιών και δεξιοτήτων.Μπράβο και συγχαρητήρια σε όλους και όλες!!!Και βέβαια το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας που παρείχε τα έξοδα της μετακίνησης μας στη Μονή. Ευχαριστούμε!!!
Η αίθουσα με τα ιερά κειμήλια της Μονής.
Το ιερό λάβαρο της ΜονήςΗ πυριτιδαποθήκη…σεβασμός και δέος.
Στάβλος, ένα από τα σημεία αναζήτησης
Η κυρία Αμπαρτζάκη…εμπνευσμένο πρόγραμμα, μπράβο!!!
Φορεσιές από τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας.
Παρατηρούμε τον πολιτικό χάρτη της Ελλάδας , σημειώνοντας τα γεωγραφικά διαμερίσματα και τον ανασυνθέτουμε σε μορφή παζλ.
Η περίοδος της Τουρκοκρατίας μέσα από τα μνημεία της πόλης του Ρεθύμνου προσεγγίζονται στο Νηπιαγωγείο μας αυτήν την εβδομάδα από 6-3-2017 και θα συνεχιστεί μέχρι την εβδομάδα του εορτασμού της εθνικής γιορτής της 25ης Μαρτίου.Η προσέγγιση πραγματοποιείται από τις φοιτήτριες του Δ’έτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ.Μ Αμπαρτζάκη.
Ετοιμάσαμε ένα κείμενο με ό,τι μάθαμε από το γράμμα της Λενιώς…Το πήραμε στο σπίτι με την τσάντα της Δανειστικής Βιβλιοθήκης να το διαβάσουμε με τους γονείς μας και να το εικονογραφήσουμε…
«ΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ»
Είμαι η Λενιώ και γεννήθηκα στο Ρέθυμνο το 1860, όταν στην Κρήτη ζούσαν οι Οθωμανοί. Ήταν κατακτητές και η ζωή μας ήταν πολύ δύσκολη… Εμένα μου άρεσε να περπατάω στα σοκάκια και να κοιτάω τα κιόσκια των Οθωμανικών σπιτιών μαζί με τον πατέρα μου. Στην πόλη δεν μας άφηναν να ανεβαίνουμε στο γαϊδουράκι μας κι έτσι αναγκαζόμασταν να περπατάμε. Η πλατεία θυμάμαι είχε ένα Τούρκικο σχολείο με δύο εισόδους, μια για τα αγόρια και μια για τα κορίτσια. Εκεί ήταν ένα μεγάλο τζαμί και μία κρήνη με επιγραφή. Νερό δεν είχαμε στα σπίτια μας και γεμίζαμε τις κανάτες μας στις βρύσες. Πέντε φορές την ημέρα ακούγαμε τη φωνή του μουεζίνη που ανέβαινε στο ψηλό μπαλκόνι του μιναρέ και φώναζε ότι ήταν ώρα να προσευχηθούν οι Οθωμανοί… Δεν μας επέτρεπαν να πηγαίνουμε στις εκκλησίες… Μας ανάγκαζαν να πληρώνουμε φόρους, μας έπαιρναν τα χωράφια και τα σπίτια, ακόμα και τα αγόρια έπαιρναν στον Οθωμανικό στρατό και τα έκαναν Γενίτσαρους…
Βρίσκουμε λέξεις τούρκικες που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα της γλώσσας μας…
Γνωρίσαμε αντικείμενα της θρησκείας των Μουσουλμάνων σε κλίμα σεβασμού και αποδοχής της διαφορετικότητας…
Μεζούρες και αριθμογραμμές ανά δεκάδες, εκατοντάδες, χιλιάδες για να διαισθανθούν τα παιδιά μας την ιστοριογραμμή.
Συνθέτουμε παζλ με εικόνες της εποχής στο εργαστήριο των Εικαστικών
Περάσαμε τις φωτογραφίες των μνημείων στον υπολογιστή και ώρα να συμπληρώσουμε λεζάντες τη μέρα των εργαστηρίων με τις φοιτήτριες (εργαστήριο Γλώσσας)
Κρήνη με αραβική γραφή δίπλα στην παιδική χαρά του σχολείου μας…
Η ιστορία ζωντανή στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου…το <<Τούρκικο>> σχολείο όπως λέγεται ακόμη και σήμερα το 1ο Δημοτικό σχολείο …
Αναζητούμε μνημεία της εποχής στο Ρέθυμνο…τα ανακαλύπτουμε , τα παρατηρούμε…
Εικόνες, βιβλία για να ερευνήσουμε για την εποχή …
Η αρχή γίνεται με ένα παλιό κουτί που είχε πολλά…ένα γράμμα από τη Λενιώ , επιζήσασα του Ολοκαυτώματος του Αρκαδίου αλλά και προσωπικά της πράγματα…όπως τη φορεσιά της
καλό μήνα…Μάρτιος!!!
Αποχαιρετούμε το χειμώνα με το βιβλίο του…
Καλή Σαρακοστή και αισθητική καλλιέργεια με τον πίνακα του Σ. Βασιλείου <<Το τραπέζι της Καθαρής Δευτέρας>>
Με κέφι, χορό, μουσική, σερπαντίνες, συμμετοχή σε ομαδικό χορό στη μεγάλη αυλή του Δημοτικού τέλειωσαν σήμερα Παρασκευή 24 Φλεβάρη 2017 οι εκδηλώσεις του Νηπιαγωγείου μας για την Αποκριά.Τα παιδιά μας ήρθαν μασκαρεμένα με τις υπέροχες στολές τους δημιουργώντας μια αποκριάτικη ατμόσφαιρα.Η γιορτή μας είχε και φαγητό που προσφέρθηκε από το σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που συμμετέχει στα δρώμενα μας με χαρά και καλή διάθεση!!!Ευχαριστούμε πολύ όλους , γονείς, παιδιά, φοιτήτριες και ευχόμαστε καλό Ρεθεμνιώτικο Καρναβάλι!!!
κυνήγι θησαυρού στο Νηπιαγωγείο μας σήμερα, Πέμπτη 23 Φλεβάρη 2017
τα καταφέραμε είναι δικός μας ο θησαυρός…
συμπληρώνουμε κομμάτι κομμάτι για να φτιάξουμε το χάρτη που θα μας οδηγήσει στον πολύτιμο θησαυρό…
βρήκαμε το γρίφο…
ψάχνουμε παντού για τον επόμενο γρίφο…
οι γρίφοι για το θησαυρό και το σεντούκι με τα φλουριά…
Καρναβάλι στους δρόμους της παλιάς πόλης και συνάντηση στην πλατεία Μικρασιατών oργάνωσαν μαθητές από Νηπιαγωγεία της πόλης μας με τις Νηπιαγωγούς, τις φοιτήτριες του Δ’έτους με υπεύθυνη την κ.Μ.Αμπαρτζάκη και φυσικά οι γονείς μας ξεχύθηκαν οργανωμένοι σε καρναβαλικές ομάδες στους δρόμους και στα στενά τραγουδώντας με τα άρματα και τα λάβαρά τους!!!! Μία ωραία εκδήλωση οργανωμένη και φτιαγμένη από όλους για τα παιδιά και από τα παιδιά…καλή Αποκριά!
οι αγαπημένες μας <<μικρές κυρίες>>Ευσταθία Τριανταφυλλίδου, Ελευθερία Λιγοξυγκάκη, Δήμητρα Λαμπράκη, Μαρίζα Λαμπουσάκη, Δήμητρα Λαγουδάκη, Κρυσταλένια Λιονάκη, Γιώτα Αραπάι και η κυρία παράλληλης στήριξης Εύα Καραμπάση.
έτοιμο το καράβι των πειρατών…
…ετοιμάζουμε το άρμα της ομάδας μας κομφετί και σερπαντίνες…
η ιστορία του Αρλεκίνου και …φιδάκι για τις ερωτήσεις κατανόησης…
Συνεχίζουμε την Αποκριά…είχαμε μια επίσκεψη από παλαιότερο καρναβάλι…
ευχαριστούμε την καλλιτεχνική ομάδα <<Μαδέρι>> για τη διάθεση της…κεφάλας
ετοιμάζουμε το άρμα της ομάδας μας …οι πειρατές
Η Αποκριά και το Ρεθεμνιώτικο καρναβάλι είναι το κεντρικό θέμα της εβδομάδας και των εργαστηρίων που γίνονται στο Νηπιαγωγείο μας στα πλαίσια των πρακτικών ασκήσεων των φοιτητριών του Δ’ έτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ.Μ Αμπαρτζάκη.
Τσικνίσαμε…είναι γνωστό ότι το Νηπιαγωγείο μας κρατά τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας σε συνεργασία πάντα με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που στηρίζει οικονομικά και όχι μόνο…ευχαριστούμε και του χρόνου!!!
Μαθηματικά με τη μασκότ του καρναβαλιού…
έτοιμο το λάβαρο του πρώτου τμήματος…
σκέψη και δημιουργία …
- Με μεγάλη επιτυχία έγινε το αποκριάτικο πάρτυ που οργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας το Σάββατο 11 Φλεβάρη 2017.Πλούσια δώρα, ομαδικά και ψυχαγωγικά παιχνίδια ,μουσική, κεράσματα,νόστιμος μπουφές χάρισαν στα παιδιά και στους καλεσμένους ένα ωραίο αποκριάτικο βράδυ…Συγχαρητήρια σε όσους και όσες συνέβαλαν στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης!!!
- Η Αποκριά στο Νηπιαγωγείο μας ξεκίνησε…
Ετοιμάζουμε αφίσα…
- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
- Το 3ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου, σας προσκαλεί στο αποκριάτικο πάρτι που οργανώνει το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου και ώρα 5:30 το απόγευμα στην αίθουσα του 3ου Δημοτικό Σχολείου.Σας υποσχόμαστε πολύ κέφι, τραγούδι, χορό, παιχνίδι, πολλά πλούσια δώρα και ατελείωτη διασκέδαση με τις φίλες μας Άννα και Δανάη!!!Απαραίτητη προϋπόθεση για την είσοδο Μικρών και Μεγάλων παιδιών, η αποκριάτικη αμφίεση και η καλή διάθεση.Όσοι γονείς επιθυμούν μπορούν να ετοιμάσουν κάτι αλμυρό ή γλυκό για τον μπουφέ μας!!!Είσοδος: 2 ευρώ το άτομο!!!Σ’ ένα κάστρο, πιθανότατα στο κάστρο του Τρίκαρδου στην Αιτωλοακαρνανία, όπως μου είπανε οι νεράιδες που μου μαρτυρούνε όλα τα αυτά τα υπέροχα μυστικά, ζούσε έναν καιρό και μια φορά ένας λεβέντης όμορφος, ο Ανήλιαγος, πρωτότοκος, θαρρώ, γιος του βασιλιά της περιοχής. Μου είπαν ακόμη οι αγαπημένες μου νεράιδες, πως όταν ακόμα ήταν μωρό μέσα στην κούνια του, έσβησε το φως από το λυχνάρι που του είχε ανάψει ο πατέρας του και οι Νεράιδες τον καταράστηκαν να ζήσει για πάντα δίχως το φως του ήλιου να μπορεί να αντικρίσει. Αλλιώς…θα πέθαινε! Έτσι τον ονόμασαν “Ανήλιαγο” και ο πατέρας του ένα βαθύ του ‘χε φτιάσει παλάτι που έμπαινε μες τη γη, τόσο που δεν έφτανε ποτέ το φως από τις χρυσοφτέρουγες ακτίνες του ήλιου.Κάθε βράδυ όμως, όταν ο βασιλιάς και παντεπόπτης ήλιος έδυε, έβγαινε απ’ το παλάτι του, περνούσε τον μεγάλο ποταμό του δάσους με τ’ άσπρο άλογό του και πήγαινε ν’ ανταμώσει την αγαπημένη του αρχόντισσα, την κυρά Ρήνη (Ειρήνη), που ζούσε στο δικό της κάστρο.Γινόταν καιρό αυτό κι όμορφα κυλούσε ο καιρός. Μα ήρθανε μέρες που σκέψεις κακές ρίζωσαν στο μυαλό της κυρά Ρήνης. «Γιατί έρχεται κοντά μου μονάχα νύχτα;», αναρωτιόταν. «Και γιατί πάντοτε φεύγει πριν ξημερώσει;»Σκέψεις κακές όταν ριζώσουν στο μυαλό μας σαν άρρωστοι φερνόμαστε και πράματα παράλογα θα κάνουμε. Να το ξέρεις και ακόμα καλύτερα να το θυμάσαι: ό,τι σκεφτόμαστε γίνεται η ζωή μας η ίδια λίγο καιρό μετά.Καθόλου δεν της άρεσε της κυρά Ρήνης αυτή η συνήθεια του αγαπημένου της. «Μην αγαπά κάποια άλλη ο βασιλιάς μου;», δηλητηρίασε το μυαλό της ακόμη περισσότερο κι άλλο να κρατηθεί δε μπόρεσε. Βάλθηκε την αλήθεια να βρει κι ας μη γνώριζε το τίμημα το ακριβό που θα πληρώσει.Αποφάσισε λοιπόν τον αγαπημένο της να ξεγελάσει και τι συμβαίνει να γνωρίσει. Διέταξε τους έμπιστους υπηρέτες της και σφάξανε όλα τα κοκόρια της περιοχής. Όλα!Κι ήρθε το επόμενο βράδυ και ο Ανήλιαγος πήγε όπως πάντα στην κυρά Ρήνη με το άλογο του και πέρασε τη νυχτιά μαζί της. Αλλά κοκόρια να λαλήσουν δεν υπήρχαν κι έτσι ξεχάστηκε λίγο περισσότερο ο Ανήλιαγος. Κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και καβάλησε το άλογό του. Έτρεχε σαν αστραπή για να προλάβει. Πάνω που περνούσε τον ποταμό, λίγο πριν φτάσει στο κάστρο του, τον βρήκαν οι πρώτες αχτίδες του ήλιου στην πλάτη, ξεπέζεψε και μαρμάρωσε εκεί για πάντα, πλάι στο ποτάμι του κάστρου του, θαμπωμένος από τη λάμψη του βασιλιά Ήλιου. Η κυρά Ρήνη είχε μάθει επιτέλους την αλήθεια αλλά μάλλον την είχε πληρώσει πολύ ακριβά…Ο ποιητής Γεώργιος Δροσίνης είχε γράψει για το μύθο του Ανήλιαγου το εξής όμορφο ποίημα:Ο Βασιλιάς Ανήλιαγος
Στο βασιλιά του Τρίκαρδου, το μοναχό παιδί
οι μοίρες που το μύρωσαν κατάρα είχαν κάνει
πως άμα ο ήλιος το ειδή
ευθύς θε να πεθάνει
Κι’ ο βασιλιάς πατέρας του μ’ ελπίδα να σωθεί
από του ήλιου το κακό και φλογισμένο μάτι
τώχτισε επίτηδες βαθύ
μέσα στη γη παλάτιΧρόνια πέρασαν…Πέθανε ο γέροντας γονιός
και με την ώρα την καλή θα βασιλέψει τώραΑνήλιαγος ο μορφονιός
στου Τρίκαρδου τη χώρα
Κι ο βασιλιάς Ανήλιαγος τις μέρες του περνά
μες’ στα βαθιά παλάτια του και μοναχά το βράδυ
βουνά και κάμπους τριγυρνά
στης νύχτας το σκοτάδιΚι’ η Κυρά Ρήνη η όμορφη τον είδε μια βραδιά
στο κάστρο εμπρός να κυνηγά μ’ ολόφωτο φεγγάρι
κι ένιωσε αγάπη στην καρδιά
για τ’ άξιο το παλικάρι …Ο βασιλιάς Ανήλιαγος σαν κάθε βασιλιάς,
τώρα κι αυτός ολονυχτίς στη χώρα δε γυρίζει.
Σ’ αγαπημένη αγκαλιά γυρμένος ξενυχτίζει.
Μα στη χαρά του δεν ξεχνά της μοίρας το γραφτό.Και πριν να φέξει στο βουνό και πριν να φέξει τ’ άστρο
αφήνει ταίρι ζηλευτό
και φεύγει από το κάστρο.Του κάκου τον ρωτά η Κυρά γιατ’ έτσι πρωινά
την παρατάει μονάχη ! Εκείνος δεν της κρήνει
και μαύρη ζήλεια τυραννά
τη δόλια Κυρά Ρήνη.Τόσο, που τι σοφίζεται η πονηρή Κυρά:
Όλους με μια τους πετεινούς του κάστρου της σκοτώνει
για να μη νιώσει μια φορά
ο νιος πως ξημερώνει
Ο βασιλιάς Ανήλιαγος γελιέται την αυγή!
Και πριν να ρθεί στον Τρίκαρδο κοντά στην Παλιο-Μάνη,
κατάρα! Ο ήλιος είχε βγει
κι ο νιος είχε πεθάνει
Οι έννοιες του χρόνου, μέρες, μήνες, εποχές, προσεγγίζονται στο Νηπιαγωγείο μας αυτή την εποχή με ποικίλους και διάφορους τρόπους μέσα από τη Γλώσσα, τα Μαθηματικά, τα Εικαστικά, τη Μουσική,το Περιβάλλον και την Παράδοση…και στόχος η κατάκτηση των αριθμών…
Η κυρά Καλή και οι δώδεκα μήνες!
Αρχή του παραμυθιού, καλησπέρα της αφεντιάς σας!
Σε ένα μικρό χωριό, πριν πολλά-πολλά χρόνια, ζούσε μια γυναίκα η κυρά –Καλή. Ήταν χειμώνας κι έκανε κρύο. Έτσι, η κυρά-Καλή, σηκώθηκε το πρωί και πήγε στο δάσος να μαζέψει ξύλα για το τζάκι της. Εκεί που περπατούσε, ο ουρανός άστραψε και μια ξαφνική μπόρα ξέσπασε, βρίσκοντάς την αφύλαχτη. Για καλή της τύχη όμως, εκεί παραδίπλα, υπήρχε μια καλύβα που ποτέ άλλοτε δεν την είχε προσέξει. Λες κι εμφανίστηκε μαγικά εκείνη τη στιγμή. Χωρίς να το σκεφτεί και πολύ, πλησίασε και χτύπησε την πόρτα. Της άνοιξαν αμέσως και μπήκε μέσα. Στο καθιστικό, ένα μεγάλο τζάκι έκαιγε για τα καλά και μπροστά του καθότανε ένας συμπαθητικός γέρος με μια άσπρη μακριά γενειάδα. Γύρω του υπήρχαν δώδεκα όμορφα παλικάρια. Τα τρία φορούσαν γούνες, τρία είχαν στα μαλλιά τους στεφάνια από λουλούδια, τρία είχαν στεφάνια από στάχυα και τα τρία τελευταία φορούσαν στεφάνια από σταφύλια. Η κυρά-Καλή τα έχασε μα δεν φοβήθηκε.
Καλώς την κυρούλα…κάτσε να ξαποστάσεις.
…της είπαν τα παλικάρια με μια φωνή!
Α! Σας ευχαριστώ καλά μου παιδιά!
…απάντησε η κυρά-Καλή κι έκατσε δίπλα στο τζάκι.
Πιάσαν την κουβέντα και κάποια στιγμή ο γέροντας τη ρώτησε:
Ποιο μήνα αγαπάς περισσότερο; Ποιος είναι ο καλύτερος απ’ όλους;
Η κυρά-Καλή, αφού το σκέφτηκε για λίγο, απάντησε με ευγενική και καλοσυνάτη φωνή :
Όλοι οι μήνες του χρόνου είναι καλοί και ευλογημένοι. Όλοι έχουν τις χάρες τους και τις ομορφιές τους. Για παράδειγμα, ο Γενάρης φέρνει τα χιόνια και τα παιδιά βγαίνουν έξω να παίξουν μαζί του και να φτιάξουν χιονάνθρωπους. Ο Φλεβάρης φέρνει την αποκριά κι όλοι μασκαρεύονται ζητώντας από τους άλλους να τους αναγνωρίσουν. Ο Μάρτης φέρνει τα χελιδόνια, προάγγελοι της Άνοιξης και του καλοκαιριού. Ο Απρίλης την Πασχαλιά, την μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης και ο Μάης τα λουλούδια που κάνει όλη την πλάση να μοιάζει με πολύχρωμο πίνακα ζωγραφικής. Ο Ιούνης τα χρυσά τα στάχυα και ο Ιούλης τα θαλασσινά τα μπάνια. Αχ… κι ο Αύγουστος μας δίνει φρούτα καλοκαιρινά, δροσιστικά και απολαυστικά. Κι έπειτα ο Σεπτέμβρης φέρνει τρύγο και χαρά. Ο Οκτώβρης τις βροχές που ζητάει η γης να ξεδιψάσει κι ο Νοέμβρης τις ελιές, το πιο παρθένο αγαθό. Ε κι ο Δεκέμβρης τέλος, τι χαρά, τις μεγάλες τις γιορτές, κάλαντα και παιδικές φωνές! Γι’ αυτό σας λέω… όλοι οι μήνες είναι καλοί κι ευλογημένοι!
Ο γέροντας έκανε ένα νεύμα στα παλικάρια κι εκείνα βγήκαν από το δωμάτιο κι υστερα από λίγο γύρισαν κρατώντας ένα δεμάτι ξύλα και ένα βελούδινο πουγγί.
Κυρούλα αυτά είναι για σένα…ξύλα για το τζάκι σου και αυτό το πουγγί που θα το ανοίξεις μόνο όταν φτάσεις στο σπίτι σου και κλείσεις καλά πρώτα την πόρτα. Καλό δρόμο να ‘χεις!
Η κυρά-Καλή τους ευχαρίστησε και τους αποχαιρέτησε παίρνοντας τον δρόμο της επιστροφής. Όταν έφτασε στο φτωχικό της, έκλεισε την πόρτα, άνοιξε το πουγγί και τι να δει!!! Ήταν γεμάτο με χρυσά φλουριά! Σε λίγο καιρό το φτωχικό της κυρά-Καλής έγινε ένα καινούριο όμορφο σπίτι. Φυτεμένο γύρω-γύρω με δέντρα, θάμνους και λουλούδια. Ζούσε ευτυχισμένη με τα παιδιά της και περνούσαν όλοι πολύ καλά. Κι επειδή ήταν καλόψυχη γυναίκα, φρόντιζε να μοιράζει τη χαρά της και τα υπόλοιπα λεφτά της σε όσους συγχωριανούς της, είχαν ανάγκη. Μια γειτόνισσά της βλέποντας αυτές τις αλλαγές τη ρώτησε με κακία:
Τι συμβαίνει με σένα; Πού βρήκες εσύ φτωχιά γυναίκα τόσα λεφτά; Μπας και τα κλεψες;
Η κυρά-Καλή έκατσε και της τα εξιστόρησε όλα, με το νι και με το σίγμα. Η γειτόνισσα ήταν πλούσια και δεν είχε ανάγκη, όμως ζήλεψε και χωρίς να χάσει καιρό ξεκίνησε την επόμενη μέρα το πρωί για το δάσος. Αφού έφτασε στην καλύβα, χτύπησε την πόρτα και της άνοιξαν τα παλικάρια.
Καλημέρα θείτσα…πέρασε να ξαποστάσεις και να σε φιλέψουμε.
Κακή, ψυχρή κι ανάποδη…
…τους απάντησε θυμωμένη και συνέχισε στο ίδιο ύφος…
Ξυλιάσανε τα χέρια μου και πάγωσαν τα πόδια μου μ΄ αυτόν το βρωμόκαιρο.
Παρόλα αυτά, έκατσε δίπλα στο τζάκι και πιάσαν την κουβέντα. Κάποια στιγμή ο γέροντας τη ρώτησε:
Για πες μου να χαρείς, ποιό μήνα αγαπάς περισσότερο; Ποιός είναι πιο καλός;
Όλοι τους είναι χάλια…πάρτον τον έναν και χτύπα τον στον άλλο! Κανέναν δεν αγαπώ. Ο Γενάρης με παγώνει με τα χιόνια και ο Φλεβάρης με ζαλίζει με τα καρναβάλια του που έρχονται όλοι στο σπίτοι και ζητάνε να βρω ποιοί είναι μασκαρεμένοι. Ο Μάρτης φέρνει χελιδόνια και κουτσουλάνε τις αυλές και ο Απρίλης μου φέρνει αλλεργία, φτερνίζομαι και γεμίζω σπυριά. Ο Μάης φέρνει τα λουλούδια, τρέχουν τα παιδιά, φωνές παντού…μου παίρνουνε τ’ αυτιά. Ο Ιούνης φέρνει δουλειές, μπελάδες, ….τρέχα να θερίσεις και τον Ιούλη ν’ αλωνίσεις…ούφ…Ιούλης κι Αύγουστος τι ζέστη! ιδρώτας, μπάνια … άμμο παντού, καύσωνας, μύγες και κουνούπια. Σωστή φρίκη! Ο Σεπτέμβρης πάλι; Τρύγος, κούραση… α πα πα πα… Και τον Οκτώβρη πιο πολλές δουλειές, έρχονται οι βροχές, με τρελαίνουν οι βροντές κι οι αστραπές! Ο Νοέμβρης στρώσε- ξέστρωσε, ψάξε μάλλινα, στρώσε χαλιά και κάνε υπομονή για να αντέξεις του Δεκέμβρη το μπελά: καλικάντζαροι, γλυκά, δώρα, κάλαντα και πάει ο παράς!
Ο γέροντας έκανε ένα νεύμα στα παλικάρια και εκείνα αφού βγήκαν από το δωμάτιο, επέστρεψαν μετά από λίγο φέρνοντας στην κυρά το δεμάτι με τα ξύλα και το πουγγί.
Ορίστε! Αυτά είναι για σένα. Ξύλα για το τζάκι και αυτό το πουγγί που θα το ανοίξεις μόνο όταν φτάσεις στο σπίτι σου, μα μην ξεχάσεις πρώτα να κλείσεις καλά καλά την πόρτα!
…της είπαν τα παλικάρια κι η κυρά έφυγε γρήγορα-γρήγορα και χωρίς να χαιρετήσει κανέναν. Μόλις έφτασε στο σπίτι, πέταξε το δεμάτι με τα ξύλα έξω από την καλύβα και κρατώντας σφιχτά το πουγγί έτρεξε στο σπίτι της. Πρώτα έκλεισε και μαντάλωσε τα παραθύρια και την πόρτα και μετά αναποδογύρισε το πουγγί περιμένοντας να ξεχυθούν τα χρυσά φλουριά. Μα αυτό ήταν γεμάτο φαρμακερά φίδια που απλώθηκαν στο σπιτικό της. Έτσι πήρε ένα μάθημα για τον κακό της τρόπο και τα απαίσια λόγια της ενώ η κυρά-Καλή έζησε ευτυχισμένη κι αγαπημένοι με όλους.
Ψέμματα ή αλήθεια, έτσι λεν’ τα παραμύθια!!
Τη θεατρική παράσταση << Το τραγούδι της γης>> παρακολουθήσαμε την Τρίτη 17-1-2017 στο σπίτι του Πολιτισμού.
Καλή χρονιά, χρόνια πολλά!!!
Την βασιλόπιτα κόψαμε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας 11-1-2017!
Καλή πρόοδο με υγεία και χαρά στα παιδιά μας και στις οικογένειές τους!!!
Τα τρόφιμα που συγκεντρώθηκαν από τις οικογένειες των μαθητών του Νηπιαγωγείου μας παρέλαβε ο ιερέας της ενορίας της<<Κυρίας των Αγγέλων>> για το συσσίτιο της εκκλησίας.Ευχαριστούμε τους γονείς ,τα παιδιά και ευχόμαστε σε όλους Καλές γιορτές!!
Ο Αη Βασίλης στη γιορτή μας…
Πρόσκληση
Σας προσκαλούμε να θυμηθούμε μελωδίες παιδικές και να νιώσουμε το πνεύμα των Χριστουγέννων παρέα με τα παιδιά μας την Τρίτη 20 Δεκέμβρη και ώρα 9:00΄π.μ. στο Νηπιαγωγείο μας!!
οι κάρτες μας με πολλές ευχές για καλές γιορτές…
παρακολουθούμε τη συνταγή, τα υλικά και τα εργαλεία…ετοιμάζουμε χριστουγεννιάτικα γλυκά…
Ετοιμασίες για τη γιορτή μας…
Ευχαριστούμε τους γονείς και τα παιδιά μας ,συγγενείς και φίλους, τα παιδιά και τους δασκάλους του Δημοτικού μας, όλους και όλες που ήρθαν στο παζάρι μας 9-12-2016 και μας τίμησαν με την συμμετοχή τους!Ιδιαίτερες ευχαριστίες στις κυρίες του Συλλόγου Γονέων του Νηπιαγωγείου μας, κορίτσια μπράβο!!!
H γειτονιά μας είναι το θέμα της εβδομάδας 5-8 Δεκέμβρη 2016 με το οποίο ασχολούνται οι φοιτήτριες Δ΄ έτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ.Μ.Αμπαρτζάκη.
…βγήκαμε στη γειτονιά για παρατήρηση ακολουθώντας το χάρτη μας
…σταματήσαμε,παρατηρήσαμε, φωτογραφήσαμε συγκεκριμένα σημεία της γειτονιάς και μιλήσαμε για αυτά…
…καταγράψαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση
…επισκεφτήκαμε το Τάγμα Εθνοφυλακής Ρεθύμνης όπου μας υποδέχτηκαν με χαρά και τύχαμε ιδιαίτερης φιλοξενίας με κεράσματα και χυμούς…και μια πρόταση έκπληξη:να στολίσουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο τους
…και να το αποτέλεσμα…ευχαριστούμε πολύ και ευχόμαστε καλές Γιορτές στους γείτονές μας
Αέρας χριστουγεννιάτικος , καλή διάθεση και χαρά πλημμύρισαν το Νηπιαγωγείο μας το Σάββατο 3-12-2016 το απόγευμα στα χριστουγεννιάτικα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν με μεράκι και δημιουργικότητα.Γονείς, παιδιά, νηπιαγωγοί συμμετείχαν με διάθεση σε μια ατμόσφαιρα που αναδύει γιορτή χαρά και αγάπη.
Ευχαριστούμε όλους και σας ευχόμαστε Καλές Γιορτές!!!
Δεκέμβρης 2016
Το Νηπιαγωγείο μας υποδέχεται το Δεκέμβριο, στολίζεται, μεταμορφώνεται και ανοίγει διάπλατα πόρτες, παράθυρα και τις καρδιές μας για να μας αγγίξει το πνεύμα των Χριστουγέννων,
οργανώνοντας μαζί με τους γονείς και τα
παιδιά μας:
Εργαστήρια Παραμυθιού, Καλλιτεχνικών και Ζαχαροπλαστικής.
Πότε: Το Σάββατο 3 Δεκέμβρη 2016 και ώρα 5:00μ.μ.
Κόστος: Καλή διάθεση και όρεξη για δημιουργία.
Συνοδός: Οπωσδήποτε ένας για κάθε παιδί
Απαραίτητη προϋπόθεση: η συμμετοχή μικρών και μεγάλων.
Χώρος: οι 3 αίθουσες του Νηπιαγωγείου μας.
Σας περιμένουμε!!!
Η παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία προσεγγίστηκε με βιωματικό τρόπο στο Νηπιαγωγείο μας την Παρασκευή 2-12-2046 με βιωματικό τρόπο έχοντας σαν αφόρμηση το βιβλίο της Γιώτας Αλεξάνδρου <<Φένια , η αγαπημένη των ήχων>> από τις φοιτήτριες Γ’ έτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ.Μ.Κρέζα.
παρατηρούμε το χάρτη του νησιού μας…
η χαρτογράφηση της τάξης με αποτύπωμα
επιδαπέδιο παχνίδι <<μπρος πίσω δεξιά αριστερά πάνω κάτω…>>
Νοέμβρης 2016
Αποχαιρετούμε το Φθινόπωρο με το <<Βιβλίο του Φθινοπώρου>>…καλώς να έρθεις , χειμώνα
Έννοιες χώρου…πάνω κάτω μακριά κοντά αριστερά δεξιά
παρατήρηση αντικειμένου κοντά μακριά μέσα από <<κορνίζα>>
κατασκευή μακέτας πόλης και χαρτογράφηση με αποτύπωμα …
Η ελιά, το μάζεμα , το λάδι και τα προϊόντα του προσεγγίστηκαν στο Νηπιαγωγείο μας σήμερα Παρασκευή 25-11-2016 μέσα από διάφορες και ποικίλες δραστηριότητες στα πλαίσια των πρακτικών ασκήσεων των φοιτητριών του Γ’ έτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ.Μ.Κρέζα.
Η ΕΛΙΑ
Είμαι του ήλιου η θυγατέρα
Η πιο απ’όλες χαϊδευτή,
Χρόνια η αγάπη του πατέρα
σ’αυτόν τον κόσμο με κρατεί.
Όσο να γείρω νεκρωμένη
Αυτόν το μάτι μου ζητεί.
Ειμ’ η ελιά η τιμημένη.
Όπου κι αν λάχω κατοικία
Δε μ’ απολείπουν οι καρποί,
ως τα βαθειά μου γηρατεία
Δε βρίσκω στη δουλειά ντροπή..
Μ’έχει ο Θεός ευλογημένη
Κι είμαι γεμάτη προκοπή.
Ειμ’ η ελιά η τιμημένη.
………………………………………
Εδώ στον ίσκιο μου αποκάτου
Ηρθ’ ο Χριστός ν’ αναπαυθεί
Κι ακούστήκ’ η γλυκιά λαλιά του
Λίγο προτού να σταυρωθεί.
Το δάκρυ του δροσιά αγιασμένη
Έχει στη ρίζα μου χυθεί.
Ειμ’ η ελιά η τιμημένη.
Κωστής Παλαμάς
Τα συναισθήματα στο Νηπιαγωγείο μας…
Τα συναισθήματα προσεγγίστηκαν με ποικίλους και διάφορους τρόπους στο Νηπιαγωγείο μας αυτήν την εβδομάδα 21-24 Νοέμβρη…από τις φοιτήτριες του Δ’ έτους του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ.Μ.Αμπαρτζάκη.
<<τα κορίτσια μας>>….Ελευθερία Λιγοξυγκάκη, Ευσταθία Τριανταφυλλίδου, Μαρίζα Λαμπουσάκη, Δήμητρα Λαμπράκη, Γιώτα Αραπάι, Κρυσταλλένια Λιονάκη, Δήμητρα Λαγουδάκη
Η συναισθηματική διαπαιδαγώγηση είναι μια τέχνη. Μια τέχνη που πρέπει να διδαχτεί. Η μόνη δυσκολία κάποιου να τη διδάξει έγκειται στο ότι μπορεί να μην την έχει διδαχτεί ο ίδιος. Αυτό όμως είναι και η γοητεία… να μαθαίνουμε στα παιδιά μας την ίδια ώρα που μας μαθαίνουν κι εκείνα…
Περπατούμε στους δρόμους των συναισθημάτων μας…
Tο νησί των συναισθημάτων, Μάνος Χατζιδάκις, μια υπέροχη ιστορία
Μία πολύ ευαίσθητη ιστορία που έγραψε ο Μάνος Χατζιδάκης, για την αγάπη και την αντοχή της στον χρόνο.
“Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα Συναισθήματα.
Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Μια μέρα έμαθαν ότι το νησί τους θα βούλιαζε και έτσι όλοι επισκεύασαν τις βάρκες τους και άρχισαν να φεύγουν.
Η Αγάπη ήταν η μόνη που έμεινε πίσω. Ήθελε να αντέξει μέχρι την τελευταία στιγμή.
Όταν το νησί άρχισε να βυθίζεται, η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια.
Βλέπει τον Πλούτο που περνούσε με μια λαμπερή θαλαμηγό.
Η Αγάπη τον ρωτάει: «Πλούτε, μπορείς να με πάρεις μαζί σου;»,
«Όχι, δεν μπορώ» απάντησε ο Πλούτος. «Έχω ασήμι και χρυσάφι στο σκάφος μου και δεν υπάρχει χώρος για σένα»
Η Αγάπη τότε αποφάσισε να ζητήσει βοήθεια από την Αλαζονεία που επίσης περνούσε από μπροστά της σε ένα πανέμορφο σκάφος.
«Σε παρακαλώ βοήθησέ με» είπε η Αγάπη.
«Δεν μπορώ να σε βοηθήσω Αγάπη. Είσαι μούσκεμα και θα μου χαλάσεις το όμορφο σκάφος μου» της απάντησε η Αλαζονεία.
Η Λύπη ήταν πιο πέρα και έτσι η Αγάπη αποφάσισε να ζητήσει από αυτή βοήθεια.
«Λύπη άφησέ με να έρθω μαζί σου».
«Ω Αγάπη, είμαι τόσο λυπημένη που θέλω να μείνω μόνη μου» είπε η Λύπη.
Η Ευτυχία πέρασε μπροστά από την Αγάπη αλλά και αυτή δεν της έδωσε σημασία.
Ήταν τόσο ευτυχισμένη, που ούτε καν άκουσε την Αγάπη να ζητά βοήθεια.
Ξαφνικά ακούστηκε μια φωνή: «Αγάπη, έλα προς τα εδώ! Θα σε πάρω εγώ μαζί μου!».
Ήταν ένας πολύ ηλικιωμένος κύριος που η Αγάπη δεν γνώριζε, αλλά ήταν γεμάτη από τέτοια ευγνωμοσύνη, που ξέχασε να ρωτήσει το όνομά του.
Όταν έφτασαν στην στεριά ο κύριος έφυγε και πήγε στο δρόμο του.
Η Αγάπη γνωρίζοντας πόσα χρωστούσε στον κύριο που τη βοήθησε, ρώτησε την Γνώση:
«Γνώση, ποιος με βοήθησε»;
«Ο Χρόνος» της απάντησε η Γνώση.
«Ο Χρόνος;;» ρώτησε η Αγάπη. «Γιατί με βοήθησε o Χρόνος;»
Τότε η Γνώση χαμογέλασε και με τη βαθιά σοφία της είπε:
«Μόνο ο Χρόνος μπορεί να καταλάβει πόσο μεγάλη σημασία έχει η Αγάπη».
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, που αποτελεί το πλέον αποδεκτό κείμενο για τα ανθρώπινα δικαιώματα παγκοσμίως, υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Την έχουν επικυρώσει όλα τα κράτη του κόσμου, εκτός των ΗΠΑ και της Σομαλίας (η χώρα μας την επικύρωσε στις 2 Δεκεμβρίου 1992 με τον νόμο 2101), και τα 54 άρθρα της καλύπτουν όλα τα δικαιώματα των παιδιών που χωρίζονται σε 4 τομείς: Δικαιώματα Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Δικαιώματα Συμμετοχής.
Παρά τα διεθνή κείμενα προστασίας των παιδιών, που σε πολλές χώρες αποτελούν κενό γράμμα, εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να υποφέρουν από τη φτώχεια και να στερούνται της στοιχειώδους σχολικής εκπαίδευσης, εκατοντάδες χιλιάδες υφίστανται τις τραγικές συνέπειες συρράξεων και οικονομικού χάους, δεκάδες χιλιάδες ακρωτηριάζονται στους πολέμους και πολλά ακόμη ορφανεύουν ή και σκοτώνονται από τον ιό του AIDS και από άλλες ασθένειες. Τα στοιχεία και οι αριθμοί είναι καταπέλτης στο εφησυχασμό της συνείδησης.
…χρόνια πολλά, Ρέθυμνο !!!
Εδώ Πολυτεχνείο!!!
Οικογένεια
ο κύκλος του νερού
σπιτάκια όρασης, αφής, όσφρησης …
κουτιά αφής,όρασης,όσφρησης
μελισσούλες ακοής
Χρόνια πολλά!!!