Ευχαριστήριο προς τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου.

Η σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της, και μαζί της κλείνει ένας κύκλος γεμάτος εμπειρίες, στιγμές, προκλήσεις και όμορφες αναμνήσεις. Σε αυτή τη διαδρομή, δεν ήμασταν μόνοι. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων στάθηκε δίπλα μας με αμέριστη υποστήριξη, διάθεση προσφοράς και πραγματικό ενδιαφέρον για τα παιδιά και το σχολείο μας.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες για την πολύτιμη συμβολή σας καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Η ενεργή συμμετοχή σας σε δράσεις, η οργάνωση εκδηλώσεων, η υλική και ηθική ενίσχυση, καθώς και η άριστη συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό, συνέβαλαν ουσιαστικά στο να προσφέρουμε στα παιδιά μας ένα περιβάλλον χαράς, ασφάλειας και δημιουργίας.

Η παρουσία σας έκανε πραγματικά τη διαφορά και αποτέλεσε στήριγμα για όλους μας.

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς και ευχόμαστε σε όλους ένα όμορφο και ξεκούραστο καλοκαίρι!

Colorful Floral Festive Thank You Card

Καλοκαιρινή γιορτή 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου.

Η καλοκαιρινη γιορτή του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου είναι εμπνευσμένη από την ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη.

Ο τίτλος της: Το καλοκαίρι του ποιητή.

To Nhpiagogeio mas sas proskalei 1

Η ποίηση του Ελύτη, με την έντονη εικονιστική γλώσσα, τον λυρισμό και την αγάπη για τη φύση και το ελληνικό φως, προσφέρεται για μουσική επένδυση και χορευτική έκφραση μέσα από τους ονειρικούς και παιχνιδιάρικους στίχους της. Ταξιδέψαμε με το τρελοβάπορο, τον ήλιο, τους γλάρους και τον ποιητή, τραγουδήσαμε και χορέψαμε, με το δελφινοκόριτσο, το θαλασσινό τριφύλλι και τον κύριο μενεξέ. Σας παρουσιάζουμε στιγμιότυπα της καλοκαιρινής μας γιορτής.

Τοσκηνικό της γιορτής μας, με τον ποιητή να ανατενίζει τη θάλασσα.

IMG 20250612 223258

Αξεσουάρ που δημιουργήσαμε για να συνοδεύσουν τα θεατρικά και τα χορευτικά των παιδιών.

IMG 20250611 112932 IMG 20250611 112936 IMG 20250611 112944 IMG 20250611 113010 IMG 20250611 113044 IMG 20250611 113054

Ο ήλιος ο ηλιάτορας

IMG 20250612 082314

IMG 20250612 095907

Και το τρελοβάπορο με τα ναυτάκια του.

IMG 20250612 100557

Follow the water!! Eυρωπαϊκό πρόγραμμα Ε-Twinning.

Τα παιδιά του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ε-Τwinning: Follow the water μαζί με συνεργάτες από Λετονία, Ρουμανία, Ελλάδα, Πολωνία.

Λίγα λόγια για το έργο

Το νερό ως σημαντικό στοιχείο της ζωής μας. Εμφανίζεται παντού. Ας προσπαθήσουμε να βρούμε την ύπαρξή του στην τέχνη, τους πίνακες ζωγραφικής, τη μουσική και τους ήχους, τα παραμύθια, τους μύθους, την κίνηση και το χορό, καθώς και στην παράδοση.

Η παροσίαση του σχολείου μας στο πρόγραμμα

Η θέση του σχολείου μας στο χάρτη του έργου.

IMG 20250623 210035 1

Η Παρουσίαση των δασκάλων του έργου

 

Η παρουσίαση των μαθητών μας.

3rd Experimental Kindergarten of Chios Greece 6

Οι προτάσεις μας για το logo του προγράμματος.

Μετάβαση στο padlet.com

Το logo του προγράμματός μας.

logo follow the water

Το video  προώθησης του έργου μας.

Project Board

Μετάβαση στο padlet.com

Surveys of our project.

pre-assessment of students

pre-assessment of teachers

pre-assessment of parents

final assessment-students

Teacher Evaluation Quastionnaire

Safer Internet Day

H ιστορία της Σταλλίτσας από όλους τους συνεργάτες του έργου.

 

Τhe story of Stallitsa.

https://app.bookcreator.com/library/-MoUziydksuj0_VAvIsO/nI8jxoIvQDVFRkO1pXukNIdxf8Z2/4kkZ1m5nTRa7zHe1xZJTBA/OzvKrRBoRqKnuHrHaJWIlw

Μια φορά κι έναν καιρό….

https://app.bookcreator.com/read/library/-MoUziydksuj0_VAvIsO/i4ha6lHowecVlNdoE7LuOOikpuu1/aL1xJlkTQWSCOkCz-sjeig/bxSXmjlMQn6tu5NR2Vq3OQ?from=editor

World Water Day

 

To νερό στους πίνακές μας

Monet

https://photos.google.com/share/AF1QipP7Atr9gG8noHOX0gi8zqv28q1CZEkcFebHc2mf7g9qdb8JzIB0FKtmOUH8mnqs4g?key=am5iWm9VWFBEVHVKMWR3ejI2TGhKNVRTNTZSTjlR

Το νερό στην παράδοση των συνεργαζόμενων σχολείων

Ακου τους ήχους του νερού. Τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων συναντιούνται on line και ζωγραφίζουν ελεύθερα με τους ήχους της μουσικής.

draw.chat dc2angsjy9jm14wq8mfz2co6nii6g1 p1

Γιορτάζουμε την παγκόσμια μέρα E-Twinning.

Snapshot of having fun and being creative.

Μετάβαση στο padlet.com

Games. Find the water in the winter area

Winter experiments with water.

Και κάπου εδώ το ταξίδι μας ολοκληρώνεται με πολλές γνώσεις και μοναδικές εμπειρίες. Σας ευχαριστούμε που μας κάνατε μέρος αυτού του ταξιδιού.

Follow the water teachers certificate

Anonymo schedio 95

Όμιλος Steam “Μαθαίνω μέσα από τη φύση”

Στα πλαίσιο του Ομίλου STEAM (Science – Technology – Engineering – Art – Mathematics) , τα παιδιά προσέγγισαν τον κόσμο της Άνοιξης μέσα από ένα πλήθος διαθεματικών δραστηριοτήτων, δίνοντας έμφαση στη μελέτη των λουλουδιών και της ζωής που γεννιέται.

🌸 Μελέτη των λουλουδιών της Άνοιξης

Παρατηρήσαμε και γνωρίσαμε λουλούδια που ανθίζουν την Άνοιξη μέσα από εικόνες, φυσικά δείγματα και μεγεθυντικό φακό. Τα παιδιά αναγνώρισαν τα μέρη ενός λουλουδιού, συζήτησαν τα χρώματα, τα αρώματα και τους τρόπους που τα φυτά πολλαπλασιάζονται.

🎲 Μαθηματικά παιχνίδια με λουλούδια

  • Σε ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες, τα παιδιά έριχναν το ζάρι και έβαλαν σε βάζα τόσα λουλούδια όσα έδειχνε ο αριθμός. Μέτρησαν, σύγκριναν και έκαναν προσθέσεις και αφαιρέσεις με φυσικό και βιωματικό τρόπο.📏 Μέτρηση κοτσανιών με χάρακα

Σε ομάδες, μέτρησαν με χάρακες το μήκος από τα κοτσάνια λουλουδιών, τα κατέγραψαν και συνέκριναν. Έκαναν προβλέψεις: «Ποιο λουλούδι έχει το πιο ψηλό κοτσάνι;» και επαλήθευσαν τις υποθέσεις τους.

 

🌼 Επιτραπέζιο παιχνίδι με μαργαρίτες

Τα παιδιά έπαιξαν ένα  επιτραπέζιο παιχνίδι με μαργαρίτες. Μέσα από τη συνεργασία και τη στρατηγική, προσπάθησαν να φτάσουν πρώτα στο τέρμα, ενισχύοντας τη μαθηματική σκέψη και την κοινωνική αλληλεπίδραση.

🧪 Πειράματα με λουλούδια

Πραγματοποιήσαμε δύο εντυπωσιακά πειράματα:

Πώς ανοίγουν τα πέταλα των λουλουδιών; (με χάρτινα λουλούδια και νερό)

Τι συμβαίνει όταν βάλουμε λουλούδια σε νερό με χρώμα ζαχαροπλαστικής;

 

Πριν από κάθε πείραμα, τα παιδιά διατύπωσαν τις υποθέσεις τους   εικαστικά: «Τι νομίζεις ότι θα συμβεί;». Στη συνέχεια παρατήρησαν και συζήτησαν τα αποτελέσματα.

🌱 Φύτεμα καρδάμου σε αυγοθήκες

 

Με σπορά σε μικρές αυγοθήκες, τα παιδιά φρόντισαν καθημερινά τους σπόρους, κατέγραψαν την εξέλιξή τους και έμαθαν για τις ανάγκες των φυτών. Το βιωματικό αυτό εργαστήριο έδωσε έμφαση στην έννοια της υπευθυνότητας και της οικολογικής συνείδησης.

🌞 Κατασκευή θερμοκηπίου

 

Φτιάξαμε αυτοσχέδια θερμοκήπια από χάρτινα πιάτα και διάφανες μεμβράνες. Τα παιδιά έμαθαν πώς δημιουργούνται οι κατάλληλες συνθήκες για την ανάπτυξη των φυτών και παρακολούθησαν την εξέλιξη των σπόρων στο εσωτερικό.

🐛 Ο μεταξοσκώληκας στην τάξη

Μία ξεχωριστή εμπειρία ήταν η φιλοξενία ενός μεταξοσκώληκα στην τάξη. Τα παιδιά τον παρατήρησαν με μεγεθυντικό φακό, κατέγραψαν το στάδιο ανάπτυξής του και παρακολούθησαν βίντεο με τον κύκλο ζωής του. Δημιουργήσαμε και δικούς μας “μεταξοσκώληκες” από χαρτί, τους οποίους “ζωντανέψαμε” με νερό, παρατηρώντας με ενθουσιασμό την αντίδραση του υλικού.

⚡ Πείραμα στατικού ηλεκτρισμού: Πώς πετάει η πεταλούδα;

Με απλά υλικά, πραγματοποιήσαμε ένα πείραμα ηλεκτρισμού: τρίβοντας ένα μπαλόνι και πλησιάζοντάς το σε μια χάρτινη πεταλούδα, παρατηρήσαμε την κίνησή της. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και έμαθαν πώς δημιουργείται και λειτουργεί ο στατικός ηλεκτρισμός.

 

Όμιλος Τέχνης

 

Ιανουάριος

10 Ιανουαρίου

<Η Μόνα Λίζα αλλιώς >

Παρατηρούμε τη μόνα Λίζα. Λέμε τι είναι ένα πορτραίτο και βλέπουμε βίντεο για το Λεονάρντο ντα Βίντσι. Σχολιάζουμε τα πολλαπλά ταλέντα του. Φτιάχνουμε τη δική μας Μόνα Λίζα. Ψάχνουμε να βρούμε τις κρυμμένες μόνα Λίζα στο σχολείο.

Messenger creation 6C61D34C B1EA 4568 9377 B4EB6AB12E51

 

 

17 Ιανουαρίου

Πως θα ήταν η μόνα Λίζα ζωγραφισμένη από τον Βαν Γκογκ .

Παρατηρούμε πίνακες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ και παρακολουθούμε βίντεο για το εργο του. Εστιάζουμε στο ιδιαίτερα στιλ του κ φτιάχνουμε μόνα Λίζα με φόντο τον έναστρο ουρανό του βαν Γκογκ.

  1. Messenger creation 9BBA9657 74F5 4ED3 9531 94414EA8EDE1 Messenger creation E5D34ABB B7C0 46AE BDA8 BA6D9AE4E8EE Messenger creation 75E01BA9 E28B 4F72 889A 178C682F5BE6 Messenger creation 63644D99 D49A 4245 AB03 C9761CEF3BA2 Messenger creation 3B7C7C49 7002 40DA ADC3 C39120095E43

 

 

24 Ιανουαρίου

Πως θα ήταν η μόνα Λίζα ζωγραφισμένη από το Μοντιλιανι .

Βλέπουμε βίντεο για τα εργα του και τη ζωή του και πίνακες του, παρατηρούμε τους μακριους λαιμους και τα μάτια χωρίς κόρες. Ανάμεσα σε άλλους πίνακες προσπαθούμε να ξεχωρίσουμε αυτούς του Μοντιλιανι.

Με λαδοπαστελ και νερομπογιές φτιάχνουμε τη μόνα Λίζα αλα Μοντιλιανι.

Messenger creation 486A3C91 4D1C 47F0 99BC CAD5DBE14507 Messenger creation 0CE50BB8 DDCD 4CA4 A2B7 8207F3C1CFF9 Messenger creation 20056706 1487 42EB 8561 6A0F9E16408E Messenger creation F716219D 3B30 4545 9BEB BBB07890BE02 Messenger creation 4D021D5E DE8B 43E4 9EBA B2352EA5BFCD

 

 

31 Ιανουαρίου

Πως θα ήταν η μόνα Λίζα ζωγραφισμένη από τον Γκουσταβ Κλιμτ .

 

Παρατηρούμε έργα και βίντεο για το Γκουσταβ Κλιμτ.

Βλέπουμε τα μοτίβα με τα σχήματα ,τις σπειρες ,τα λουλούδια, την επιλογή των χρυσών και κίτρινων τόνων και φτιάχνουμε τη μόνα Λίζα αλα Κλιμτ.

Messenger creation CC2B21F1 0492 43D4 AFB8 3F014C7834D5 Messenger creation B06C4D71 8724 4CD1 87D5 8631CC135265 Messenger creation 0D1885ED 491A 4379 BA05 EDAC9FBE6CBB Messenger creation 8A3C4111 4770 46D1 BCC5 5FA1B822BDD8 Messenger creation 35552B0A 6ABA 4D1A 9E6A 598B4D4A5F66 Messenger creation 3CED99DC F659 4BDF 90DA 5C7DFD0E3202

 

 

Φεβρουάριος

7 Φεβρουαρίου

Οι αρλεκίνοι του Πικάσο

Παρουσιάζουμε στα παιδιά πίνακες του Πικάσο με θέμα τους αρλεκίνους.

Ξεχωρίζουμε τους κυβιστικους από τους ρεαλιστικους. Δίνουμε ορισμένες πληροφορίες και τα παιδιά πρέπει να βρούνε τον σωστό πίνακα. Παίζουμε το παιχνίδι:”στο κεφάλι το έχω” με τους πίνακες. Προσπαθούμε να τους αναπαραστησουμε.

Αναφερόμαστε στο σχήμα του ρόμβου που επικρατεί στις στολές τους. Φτιάχνουμε όλοι μαζι έναν αρλεκίνο σε χαρτί του μέτρου.

Messenger creation 1A3914AA 30B0 4AF4 B76E 95D1FA0DD312

 

 

14 Φεβρουαρίου

Ο Πωλ ως αρλεκινος.

Επεξεργαζομαστε τον πίνακα που απεικονίζει το γιο του καλλιτέχνη ντυμένο αρλεκίνο. Τα παιδιά κόβουν τη στολή του αρλεκινου, τα αξεσουάρ του και μια φωτογραφία του προσώπου τους .

Με τη βοήθεια ενός χάρακα τραβούν πλαγιές γραμμές από τη μια και την άλλη πλευρά δημιουργώντας έτσι ρομβους. Βάφουν τους ρομβους με κίτρινο και γαλάζιο εναλλαξ και συνθέτουν τον αρλεκίνο τους κολλωντας τα υπόλοιπα κομμάτια και τη φωτογραφία τους.

Messenger creation 077ED7D1 8BD9 40EE B1FC 648DCA58FD19 Messenger creation 0B8675C8 5BF6 4264 856D 725D820396D5 Messenger creation EC0D8425 2D23 4488 B886 0784A642E1CA Messenger creation 33484A69 C979 4492 A4FA 25F38A6468B4 Messenger creation DF1B0A6F DED8 47A9 BF0C DC586C21CEFB Messenger creation E5C6CD42 E016 449B 91F3 5CFD2DD2CF1C

 

 

21 Φεβρουαρίου

Ο κιθαρίστας του Πικάσο

Παρατηρούμε πίνακες από τη μπλε περίοδο του Πικάσο. Αναφερόμαστε στα συναισθήματα που μας προκαλούν και σχολιάζουμε τα θέματα των πινάκων της μπλε περιόδου.

Δίνεται στο καθε παιδι μια παλετα με αποχρώσεις του μπλε, άσπρου και μαύρου ώστε να πειραματιστουν με τη μείξη χρωμάτων,να φτιάξουν διάφορες αποχρώσεις του μπλε και με αυτες να βάψει το καθένα τη δική του κιθάρα.

Messenger creation 0DF99BA8 9B7C 4399 A259 C6DAB5F4812B Messenger creation 84A31F43 3AA9 4214 9C3A 3CA7985B3AB3 Messenger creation F4D2BA8A 364F 4CA1 8CF2 9CC5B03EB765

 

 

 

 

Μάρτιος

Προσωπογραφιες μεγάλων ζωγράφων

7 Μαρτίου

Το κορίτσι με το μαργαριταρενιο σκουλαρίκι του Βερμεερ

 

 

Παρατηρούμε το πορτραίτο και προσπαθούμε να το αναλύσουμε. Με τη βοήθεια υφασμάτων τα αγόρια επιχειρούν να ντυσουν τα κοριτσια όπως τη φιγούρα του πίνακα και έπειτα τα φωτογραφιζουν.

Βλέπουμε βίντεο για τα έργα του Βερμεερ. Με την τεχνική του κολάζ φτιαχνει ο καθένας τον πίνακα του.

  1. Messenger creation AD3BA7E5 FDB3 4A9F 9B97 995E755FF0EF

 

14 Μαρτίου

Το πορτραίτο του Οδυσσέα Ανδρούτσου από το Θεόφιλο

 

Βλέπουμε βίντεο για τη ζωή του σπουδαίου Θεοφίλου

Εστιάζουμε στην ευαισθησία του και τη σκληρότητα των γύρω του. Αντιλαμβάνομαστε την αγάπη του για τους ήρωες του 1821 μελετώντας τους πίνακες του. Μελετούμε τις φορεσιές των ηρώων του 1821 που αγαπούσε να φοράει και ο ίδιος. Φιλοτεχνουμε το πορτραίτο του Οδυσσέα Ανδρούτσου με τεμπερες και πινέλα.

Messenger creation 35F9C2BE CC6B 4E96 92FF 25DBA75BB0E3 Messenger creation CF387B71 2076 4014 870F 38DC674EAE67

 

 

Απρίλιος

 

4 Απριλίου

Τα λαγουδάκια του Ανρί Ματίς.

Διαβάζουμε το βιβλίο:Ο κήπος του Ματίς. Συζητάμε για την περιπέτεια υγείας που τον καθήλωσε στο αναπηρικό αμαξιδιο και πως παρόλα αυτά δεν παρατησε την τέχνη του. Εφόσον του ήταν δύσκολο πια να ζωγραφισει, επικεντρωθηκε στην τεχνική του κολάζ. Παρακολουθούμε βίντεο του επί το έργο.

Εφοσον πλησιάζει η γιορτή του Πάσχα , συμφωνούμε να φτιάξουμε πασχαλινά λαγουδάκια στολισμένα με τα χαρακτηριστικά φυλλα του Ματίς. Το κάθε παιδί κόβει τα δικά του και τα τοποθετεί όπως επιθυμεί στο λαγουδάκι του.

  • Messenger creation AB9F0893 0FDE 416D 85E0 23CF5136F87F Messenger creation 793736CA 9C4D 465F 9C56 A6D830F26FFB Messenger creation 0D14BC27 5481 48DF 90C4 CF04A50E598D Messenger creation A7A44EF2 AF63 42E4 B566 F11E3424372B

 

 

11 Απριλίου

Τα πουλιά του matisse

 

Εμπνευσμένοι από έναν πίνακα με πουλιά του Ματίς δημιουργούμε με κολάζ το δικό μας πίνακα. Με τα περιγραμματα των σχημάτων που κόψαμε, φτιάχνουμε στενσιλ με τα οποία πειραματιζομαστε ελεύθερα.

Παίζουμε μαθηματικά παιχνίδια με πίνακες που έχουν θεμα τα πουλιά

  • Messenger creation 6EC9DB02 755A 480B A535 09881ABB89F6 Messenger creation B065233B A572 4C38 B202 E3F800E6CF2B Messenger creation 0AF85332 D199 4AAA 8F51 C1B24F74732F

 

Μάιος

2 Μαΐου

Τα ηλιοτρόπια του βαν Γκογκ

Διαβάζουμε το βιβλίο:Βίνσεντ βαν Γκογκ. Ακολουθεί συζήτηση για τη ζωή και το έργο του. Παρατηρούμε τις επιλογές χρωμάτων και το ζωγραφικό του στυλ. Τα ηλιοτρόπια είναι ένα αγαπημένο του θέμα. Παρατηρούμε και συγκρίνουμε μεταξύ τους τους πίνακες με τα ηλιοτρόπια. Βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορες . Μετράμε τα ηλιοτρόπια σε κάθε πίνακα. Βρίσκουμε τα περισσότερα και τα λιγότερα.

Φτιάχνουμε πίνακες με τα ηλιοτρόπια όπως ο Βίνσεντ. Μέσα σε ένα κουτί όπου έχουμε τοποθετήσει ένα λευκό χαρτονι όπου έχει πάνω ζωγραφισμένο ένα ηλιοτρόπια, βάζουμε πάνω πλαστικές μικρες μπαλες και σταγόνες κίτρινης και πορτοκαλι μπογιας. Κουνώντας το κουτί και μετακινωντας έτσι τις μπαλες, βάφονται τα ηλιοτρόπια. Αφού στεγνώσουν κολλάμε στο κέντρο τους ηλιοσπορους.

Messenger creation A141AC77 3225 477E 80DD E5D59E4573CB Messenger creation 198FE751 7F14 42AF A321 EA6ACF2CEA42 Messenger creation 1D60A8AF C373 493E 8EFD 2DB2DC6CA22C Messenger creation FCEAEE4B DD49 481B 8B93 35332A3EEE12

 

9 Μαΐου

Αυτοπροσωπογραφια της Φρίντα Κάλο

 

Δίνουμε στα παιδιά ένα φύλλο για να χρωματισουν που αποτελεί κομμάτι από ένα μεγάλο παζλ με το πορτραίτο της Φρίντα Κάλο. Αφού τα ολοκληρώσουν προσπαθουν να συνθεσουν το παζλ για να αποκαλυφθεί η ταυτότητα της ζωγραφου με την οποία θα ασχοληθούμε. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τη Φρίντα Κάλο. Παρακολουθούμε βίντεο που αναφέρεται μεταξύ άλλων και στο ατύχημα που την ταλαιπωρούσε σε όλη της τη ζωή.

Ξαπλωσαμε στα κρεβατάκια του ολοήμερου και προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε στο κρεβάτι. Διαπιστώσαμε πως δεν ήταν εύκολο.

Φτιάξαμε πορταιτα της Φρίντα με μεικτή τεχνική και σε ένα μεγάλο πορτραίτο της Φρίντα, που είχε φτιάξει η μαμά μιας μαθήτριας που ήταν καλεσμένη στην τάξη εκείνη την ημέρα ,τα παιδιά βάλανε λουλούδια με τυπωματα. Στο τέλος η καλεσμενη ζωγράφισε έναν πίνακα μπροστά στα παιδιά με θέμα μια καρδια που άρεσε σαν θέμα και στη Φρίντα και το κάθε παιδί ζωγράφισε μια μικρότερη καρδια και την πρόσθεσε στον πίνακα.

Screenshot 20250620 201948 Instagram Screenshot 20250620 201903 Instagram Screenshot 20250620 201927 Instagram Screenshot 20250620 201918 Instagram Screenshot 20250620 201938 Instagram Screenshot 20250620 201854 Instagram Screenshot 20250620 201846 InstagramMessenger creation E3C9F267 45C5 475C 9B66 728BCC763233Messenger creation 6B67E6A9 03C3 49FB A5D0 A1FE13B1C0FF

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχέδιο Δράσης σχολικής μονάδας 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Χίου “Δανειστική βιβλιοθήκη για μικρούς και μεγάλους”

Σχέδιο Δράσης σχολικής μονάδας 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Χίου “Δανειστική βιβλιοθήκη για μικρούς και μεγάλους”

 

Οι στόχοι του σχεδίου Δράσης είναι πολλαπλοί και προσαρμοσμένοι στην ηλικία και το αναπτυξιακό επίπεδο των παιδιών. Παρακάτω παρουσιάζονται οι βασικοί παιδαγωγικοί και συναισθηματικοί στόχοι:

Γενικοί στόχοι:

  1. Καλλιέργεια της αγάπης για το βιβλίο και την ανάγνωση.

Να συνδέσουν τα παιδιά το βιβλίο με τη χαρά, τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.

  1. Ανάπτυξη φωνολογικής και γλωσσικής επίγνωσης.

Μέσω της ανάγνωσης ιστοριών να εμπλουτίζεται το λεξιλόγιο και να ενισχύεται η κατανόηση του προφορικού λόγου.

  1. Καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικής σκέψης.

Μέσα από παραμύθια και αφηγήσεις να ενισχύεται η φαντασία και να ενθαρρύνεται η δημιουργική έκφραση.

  1. Ανάπτυξη δεξιοτήτων ακρόασης και προσοχής.

Τα παιδιά να μάθουν να ακούν με προσοχή, να παρακολουθούν και να συμμετέχουν ενεργά.

  1. Εξοικείωση με τη δομή και τα στοιχεία ενός βιβλίου.  τίτλος, συγγραφέας, εικονογράφος, αρχή–μέση–τέλος ιστορίας).
  2. Ενίσχυση της συναισθηματικής ανάπτυξης.

Μέσω της ταύτισης με χαρακτήρες και καταστάσεις, ενισχύεται η ενσυναίσθηση και η κατανόηση συναισθημάτων.

Ειδικοί στόχοι:

  1. Να αναγνωρίζουν τα παιδιά διαφορετικά είδη βιβλίων (παραμύθια, ποιήματα, επιστημονικά, αστεία κ.λπ.).
  2. Να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας (θεατρικό παιχνίδι, ζωγραφική, δραματοποίηση).
  3. Να δημιουργούν δικές τους ιστορίες προφορικά ή μέσω εικαστικής έκφρασης.
  4. Να αναπτύξουν θετική στάση προς τη συνεργασία, την ανταλλαγή απόψεων και την ομαδική εργασία.
  5. Να χρησιμοποιούν βιβλία ως πηγή γνώσης και απόλαυσης.

Η αρχή του σχεδίου Δράσης για τη Δανειστική βιβλιοθήκη έγινε τον Ιανουάριο, όπου τα παιδιά γνώρισαν τη γωνιά της βιβλιοθήκης και πραγματοποιήθηκαν διάφορες δραστηριότητες μέσα στην τάξη.

Η έναρξη του σχεδίου δράσης πραγματοποιήθηκε με την αφήγηση του παιδικού βιβλίου «Η Κρυψώνα» της Γιολάντας Τσορώνη. Το εν λόγω παραμύθι αποτέλεσε αφορμή για προβληματισμό και συζήτηση γύρω από την αξία των βιβλίων, αλλά και κινητήριο δύναμη για την οργάνωση της δανειστικής μας βιβλιοθήκης.

Ζωγραφίσαμε τις τσάντες της βιβλιοθήκης, προσδίδοντας στην όλη διαδικασία προσωπικό χαρακτήρα και ενισχύοντας το αίσθημα υπευθυνότητας των παιδιών απέναντι στο υλικό.

Η Δευτέρα ορίστηκε ως ημέρα επιστροφής των βιβλίων. Κάθε εβδομάδα αφιερώναμε χρόνο στην παρουσίαση των βιβλίων που διάβασαν τα παιδιά στο σπίτι, καθώς και των συνοδευτικών εργασιών τους (ζωγραφιές, σύντομες αφηγήσεις, δραματοποιήσεις), δίνοντας έμφαση στην προφορική έκφραση, την αναδιήγηση και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των νηπίων.

drfxhdchf CHoris titlo 1

Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί του τμήματος συμμετείχαμε σε επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο: «Η δημιουργική γραφή στο νηπιαγωγείο», με εισηγήτρια τη Δέσποινα Γεμέλου, αποκομίζοντας πολύτιμες γνώσεις και ιδέες για ενίσχυση της γλωσσικής δημιουργικότητας των παιδιών.

CHoris titlo 2 dxdxr frhdse

Για την ενίσχυση της επαφής των παιδιών με το περιεχόμενο και τους ήρωες των βιβλίων, οργανώθηκε δράση κατά την οποία τα παιδιά ντύθηκαν ως οι αγαπημένοι τους ήρωες. Παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης το βιβλίο από το οποίο προέρχεται ο ήρωάς τους, μιλώντας για την ιστορία, τα χαρακτηριστικά του ήρωα και το μήνυμα του παραμυθιού.

gkfk dxdxr 1 hgg xfxf xftxf

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε Φεστιβάλ Παιδικού Βιβλίου, όπου κάθε παιδί έφερε από το σπίτι του ένα αγαπημένο του βιβλίο, το οποίο τοποθέτησε σε έναν μεγάλο πάγκο, συνοδευόμενο από ειδική κάρτα-ετικέτα με τον τίτλο και τον συγγραφέα. Όλα τα παιδιά συνεργάστηκαν για να φιλοτεχνήσουν την αφίσα του φεστιβάλ, ενώ τους δόθηκε η ευκαιρία να ξεφυλλίσουν και να παρατηρήσουν τα βιβλία των συμμαθητών τους, αναπτύσσοντας έτσι την αισθητική, την παρατηρητικότητα και την περιέργεια.

nchd xx xxd fxf

Σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, αφού πρώτα τους παρουσιάσαμε το σχέδιο δράσης και τους παιδαγωγικούς του στόχους, καταρτίστηκε λίστα με επιλεγμένους τίτλους βιβλίων. Ο σύλλογος ανταποκρίθηκε θερμά, ενισχύοντας τη δανειστική βιβλιοθήκη με βιβλία ποιοτικής παιδικής λογοτεχνίας, εγκυκλοπαιδικού και πληροφοριακού περιεχομένου, αλλά και με βιβλία σχετικών με τις τέχνες, συμβάλλοντας έτσι καθοριστικά στον εμπλουτισμό του υλικού μας.

drxd xfpsx

Πραγματοποιήθηκε επίσης συνεργασία με την Πέμπτη τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Χίου. Οι μαθητές του δημοτικού μας υποδέχθηκαν στη σχολική βιβλιοθήκη και μας διάβασαν πασχαλινά παραμύθια ανά ομάδες, σε μια ζεστή και δημιουργική ατμόσφαιρα. Η δράση έκλεισε με ένα διασκεδαστικό κυνήγι πασχαλινών αυγών στην αυλή του σχολείου, ενισχύοντας τις διασχολικές σχέσεις και την κοινωνική αλληλεπίδραση των παιδιών.

dhchpschd   hchdhch

Επιπλέον, συμμετείχαμε σε διαδικτυακή αφήγηση παραμυθιού από τη συγγραφέα Σταυρούλα Βενιέρη, μια εμπειρία που ενθουσίασε τα παιδιά και επιβραβεύθηκε με σχετική βεβαίωση συμμετοχής.

hfchdh  gmxgf hfdhd  nps CHoris titlo 2

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, αναλύσαμε μαζί με τα παιδιά τα μέρη ενός βιβλίου (εξώφυλλο, τίτλος, συγγραφέας, εικονογράφος, εκδότης) και μιλήσαμε για όλα τα επαγγέλματα που συντελούν στη δημιουργία ενός βιβλίου, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της εκδοτικής διαδικασίας.

hyihl x΄px

Στο πλαίσιο της δημιουργικής γραφής, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι. Σχεδιάσαμε μαζί την πλοκή, τους ήρωες, τον χρόνο και τον τόπο δράσης, και έπειτα τα παιδιά εικονογράφησαν τις σελίδες. Το παραμύθι εκδόθηκε σε μορφή εντύπου και αποτέλεσε πηγή υπερηφάνειας και χαράς για όλα τα παιδιά.

΄nlo nxlnl ΄m΄m lnln ΄nl΄l lxp m΄΄m nlox nloo ooho

Τέλος, επισκεφθήκαμε τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοραή, όπου συμμετείχαμε σε οργανωμένο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με επίκεντρο τον γνωστό ελέφαντα Έλμερ και το θέμα της διαφορετικότητας. Το πρόγραμμα περιελάμβανε αφηγήσεις, συζητήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με θεμελιώδεις αξίες όπως ο σεβασμός και η αποδοχή.

hdx hpsdx nfnpsfdx nchnd xtxfrt    xfri fgxkfkf xkf  xfpsxfps fnxpsfxd xgfk

Το σχέδιο Δράσης θα συνεχιστεί και του χρόνου με την ενίσχυση της Δανειστικής Βιβλιοθήκης, και τον εμπλουτισμό της με βιβλία Ενηλίκων, για τη λειτουργία Δανειστικής Βιβλιοθήκης Ενηλίκων.

Σχέδιο δράσης: Ενωμένοι ενάντια στον εκφοβισμό. Κανείς ποτέ μόνος!!

3o PEIRAMATIKO NHPIAGOGEIO CHIOY

ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ-ΣΤΟΧΟΙ

Αναγκαιότητα

1. Αύξηση του φαινομένου του εκφοβισμού:Ο εκφοβισμός (bullying) στις σχολικές κοινότητες αποτελεί ένα διαρκώς αυξανόμενο πρόβλημα που επηρεάζει την ψυχική υγεία και την ευημερία των θυμάτων.

2. Προστασία της ψυχικής και συναισθηματικής υγείας

3. Ανάγκη για πρόληψη και παρέμβαση:

4. Προώθηση της ενσυναίσθησης και της κοινωνικής αλληλεγγύης

ΣΤΟΧΟΙ

1. Ανάπτυξη δεξιοτήτων ενσυναίσθησης και κατανόησης της διαφορετικότητας.

2. Καλλιέργεια συνεργατικότητας και φιλικών σχέσεων.

3. Δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος.

4. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων και των εκπαιδευτικών.

Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε από Γενάρη του 2025 και ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2025.

Πόροι

Εκπαιδευτικό υλικό: Σχετικά παραμύθια : Ο Σεβαστιανός ο Τρομερός (Λητώ Τσακίρη-Παπαθανασίου), Ένας Νταής στο σχολείο μας (Αναστασία Χριστοπούλου, εκδ. Ψυχογιός), Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε (Βιργινία Αρβανιτίδου, ΒΑΡΦΗ ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ), Ένας Νταής στο σχολείο μας,  Η Τσιμπηματού( Μαρία Ρουσάκη, εκδ. Ψυχογιός)., Ένα φαντασματάκι στην τάξη (ΜΑ ΒU, εκδ. Διόπτρα) , Μήλα γύρω-γύρω στη μέση πορτοκάλι (Γιώργος Σακελαρίδης), Η μέρα που έγινα κι εγώ λύκος (JAVAUX AMELIE).

Αρχικά δημιουργήθηκαν ερωτηματολόγια μέσω της google forms για παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς με στόχο να καταγραφεί το επίπεδο κατανόησης του εκφοβισμού, να εντοπιστούν πιθανές ανησυχητικές συμπεριφορές και να ενισχυθεί η ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων μερών.

Ερωτηματολόγιο Μαθητών

Ερωτηματολόγιο γονέων για σχέδιο δράσης

Ερωτηματολόγιο εκπαιδευτικών

Ακολούθησε σεμινάριο επιμορφωτικό από την ΕΔΥ του σχολείου με θέμα: “Ο εκφοβισμός στην προσχολική ηλικία-φαντασία ή πραγματικότητα”, εστιάζοντας σε τι είναι και τι όχι εκφοβισμός και αν από τόσο μικρή ηλικία παρουσιάζονται τέτοια περιστατικά αναλύοντας τις οριοθετήσεις μεταξύ φυσιολογικής σύγκρουσης και εκφοβιστικής συμπεριφοράς και την παρουσία ή μη φαινομένων εκφοβισμού στην τόσο μικρή ηλικία.

IMG 20250219 172904 1 IMG 20250219 173149 1 IMG 20250219 173248 1 IMG 20250219 173659 1 IMG 20250219 174156 1 IMG 20250219 175614 1

Eπιμορφωτική συνάντηση με θέμα: Screenshot 20250404 180931 1

Σε αυτή την τρυφερή ηλικία, όπου τα παιδιά μας κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην κοινωνικοποίηση, είναι φυσικό να εμφανίζονται κάποιες φορές συμπεριφορές που μας προβληματίζουν. Η επιθετικότητα και ο εκφοβισμός, όμως, είναι φαινόμενα που δεν πρέπει να αγνοούμε. Έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχολογία, την αυτοπεποίθηση και την κοινωνική εξέλιξη των παιδιών μας, τόσο αυτών που βιώνουν τέτοιες συμπεριφορές όσο και αυτών που τις ασκούν.

Για τον λόγο αυτό, η ΕΔΥ του σχολείου μας, η ψυχολόγος μας κυρία Γιάννα Κουμή και η κοινωνική λειτουργός μας κυρία Χριστίνα Ματθαίου, με την εξειδικευμένη τους γνώση και εμπειρία, οργάνωσαν αυτή την ενημερωτική συνάντηση. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε χρήσιμες πληροφορίες, εργαλεία και στρατηγικές για την πρόληψη και την αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων. Θα συζητήσουμε πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα σημάδια, πώς να ενισχύσουμε την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό στα παιδιά μας, και πώς να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον στο νηπιαγωγείο και στο σπίτι.

IMG 20250402 194312 1 IMG 20250402 201752 1

Ο Σεβαστιανός ο Φοβερός, ο πρώτος ήρωας του σχέδιου δράσης, που είχε συμπεριφορά απαράδεκτη απέναντι στους συμμαθητές του χωρίς να μετανιώει για την στενοχώρια που τους δημιουργούσε. Μέχρι που ο ίδιος πέρασε μια περιπέτεια με την υγεία του αλλά οι συμμαθητές του τον στήριξαν παρόλα όσα τους είχε κάνει και κατάλαβε πόσο λάθος έκανε απέναντί τους και προσπάθησε να επανορθώσει με κάθε τρόπο.

Messenger creation 826B8F01 C53D 4FB8 BB5B 30CE6BECAD7F 1

 

Διαβάζουμε  ‘ΤΟ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ” και μιλάμε στα παιδιά για τις μορφές που μπορεί να έχει ο εκφοβισμός. Στη συνέχεια κατηγοριοποιούμε συμπεριφορές ανάλογα με το πού εντάσσονται.

Messenger creation 3537DB90 79FE 4C10 AAF1 4E6EF8AAC76C Messenger creation A3B885BC 1012 46E8 B9DB CFB622C30D74

Ένας Νταής στο σχολείο μας. Πώς συμπεριφερόταν ο Νταής στους συμμαθητές του, πώς ένιωθαν τα παιδιά με την συμπεριφορά του; Τι θα μπορούσαμε να πούμε στον Νταή;

IMG 20250227 122105 IMG 20250227 124158 IMG 20250227 124651 IMG 20250227 124721

Messenger creation E9C3AF1F 8DD8 4C97 BE2E 55CA84D3946F 1

Δημιουργούμε τις δικές μας ασπίδες απέναντι στον εκφοβισμό.

Messenger creation 01CCC14B 17A3 405D 9277 C0FCCC2F407A Messenger creation 4B6E64FA ADE1 4A0C 8473 D8DA077F5443 Messenger creation 94F03ACA 66CE 4635 903E 3C48D12A44F5 Messenger creation 7083C0C6 BF4D 49B7 AFDE 2A9879307164 Messenger creation 7740ACC5 4D5B 43C7 8620 E723710F2C7E

Και ο αγαπημένος μας Τριγονοψαρούλης μας μίλησε για τον τρόπο που του συμπεριφέρονταν οι συμμαθητές του και πόσο πληγώνονταν από την στάση τους. Τα παιδιά μας τότε αποφάσισαν να του γράψουν λόγια συμπαράστασης, που θα τον γλυκάνουν και θα του δώσουν θάρρος να συνεχίσει να προσπαθεί για το καλύτερο..

IMG 20250226 112233 IMG 20250226 112239 IMG 20250226 112242 IMG 20250226 112249 IMG 20250226 112253 IMG 20250226 112256

Η Τσιμπηματού μας έμαθε πόσο ενοχλητική γίνεται μια φήμη ιδιαίτερα όταν αυτή μας ακολουθεί για όλη τη ζωή μας. Αυτό συνέβη και στην Τσιμπηματού που το αληθινό της όνομα είναι Κατερίνα. Όταν ήταν μικρή όποιος την ενοχλούσε τουν Τσιμπούσε και την φοβόταν τα παιδιά. Τώρα τσιμπάει τρυφερά τα μαγουλάκια της εγγονής της κι εκείνη προσπαθεί να πείσει τους φίλους της ότι έχει την καλύτερη γιαγιά του κόσμου και δεν πρέπει να την φοβούνται.

IMG 20250204 111257 IMG 20250204 111300 IMG 20250204 124621 IMG 20250204 124638 IMG 20250204 124655

Και το παραμύθι του Σακελαρίδη ήρθε για να μας παρουσιάσει έναν εκφοβισμό μέσα σε μια φρουτιέρα που σε μια μηλοπαρέα βρέθηκε ανάμεσά τους ένα πορτοκάλι. Τα μήλα προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να μειώσουν το πορτοκάλι, να το γεμίσουν με τύψεις ότι φταίει που κανένας δεν του συμπεριφέρεται με σεβασμό. Μέχρι τη στιγμή που βρέθηκε ένα σοφό μήλο που εκτιμώντας την κατάσταση πλησίασε το πορτοκάλι και ανέδειξε όλα τα καλά του γεμίζοντάς το με αυτοπεποίθηση κάνοντας και τα άλλα μήλα να μιμηθούν το παράδειγμά του και να γίνουν μια όμορφη παρέα!! Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δυο ομάδες, η μία ομάδα έγραφε μηνύματα εκφοβισμού και η άλλη μηνύματα συμπαράστασης. Τα παιδιά δραματοποίησαν το παραμύθι με μεγάλη επιτυχία.

IMG 20250120 080858 1 IMG 20250120 083515 1 IMG 20250120 083847 1 IMG 20250120 084625 1 IMG 20250120 084647 1 IMG 20250120 084656 1 IMG 20250120 084728 1

IMG 20250120 084622 1

Τα παιδιά δραματοποιούν την ιστορία και δημιουργείται ένα βίντεο το οποίο και στείλαμε στο φεστιβάλ της Δράμας για τον σχολικό εκφοβισμό, το οποίο είχαμε την τιμή να παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια της ημερίδας.

Δημιουργήσαμε σελιδοδείκτες με μηνύματα ενάντια στον εκφοβισμό

.IMG 20250310 094519 IMG 20250310 094523 IMG 20250310 094529 IMG 20250310 094534 IMG 20250310 094539

Συνεχίσαμε με το υπέροχο παραμύθι: “Την μέρα που έγινα κι εγώ λύκος” με την ηρωίδα την Σάρλοτ να γίνεται θύμα  εκφοβισμού από την συμμαθήτριά της και την παρέα της αλλά και ως παρατηρητής να βλέπει τα ίδια τα άτομα που έκαναν τη δική της ζωή δύσκολη να βασανίζουν και άλλα αδύναμα παιδιά του σχολείου.Τ α παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν πώς μετετρέπεται το θύμα σε θύτη, την κλιμάκωση των συναισθημάτων , τον αναστοχασμό και την τελική λύτρωση. Με αφόρμηση το παραμύθι δημιουργήσαμε την δική μας αφίσα.

IMG 20250307 131412

Παρατηρήσαμε το έργο του Mahurin, σε τρία ξεχωριστά κομμάτια θύτης, θύμα και παρατηρητής και μετά ως σύνολο. Τα παιδιά εκφράζουν σκέψεις και συναισθήματα.

Messenger creation EFDA337C A0CA 44AF 99E0 A4EE0FEA157B 1

Πώς μπορεί μια καρδιά να χαρεί και πώς να πληγωθεί; Γράψαμε λέξεις που ραγίζουν καρδιές και λέξεις που τις κάνουν χαρούμενες και τις επουλώνουν. Τις κατηγοριοποιούμε ανάλογα με το περιεχόμενο.

Messenger creation 35A83698 344C 45A9 8343 F2037DCE6D4C Messenger creation 47A199C2 A506 456D A0BD 8A814E23A647 Messenger creation 82292B15 4499 4AFC A1D4 A138637F4B18 Messenger creation B0356313 2E94 4756 95E3 A7E6493227BB Messenger creation BFA7F9BE A2B4 4BC0 8478 DCF001BDB26E

Ολοκληρώσαμε τον κύκλο των παραμυθιών ευαισθητοποίησης με το παραμύθι της Γιάννας Κουμή, “Το δέντρο στην άκρη του δάσους” όπου σε μια κοινωνία πουλιών και άλλων ζώων σε μια περιοχή του δάσους, την φιλήσυχη κοινωνία τάραξε το μοχθηρό καρακάλ. Με δόλιους τρόπους κατάφερε να αναδειχτεί σε αρχηγό της κοινότητας ασκώντας κλίμα τρομοκρατίας και αδικίας στα άλλα ζώα που αναγκάστηκαν σιγά σιγά να εγκαταλείψουν το αγαπημένο τους δέντρο για να απαλλαγούν από τη βάναυση και εκφοβιστική συμπεριφορά του Καρακάλ.

Τα παιδιά απέδωσαν εικαστικά την ιστορία .

Collage 20250620 020102 Collage 20250620 020200

Και την δραματοποήσαν με μεγάλη επιτυχία.

IMG 20250217 141038 IMG 20250217 141146 IMG 20250217 141201 IMG 20250217 141230 IMG 20250217 141247 IMG 20250219 132509IMG 20250217 143744 IMG 20250217 143939IMG 20250217 142702

Εκτυπώσαμε καρτέλες σωστής και λανθασμένης συμπεριφοράς και τα παιδιά τις κατηγοριοποιούσαν εξηγώντας το σκεπτικό τους στην ομάδα.

Messenger creation 46D3D6E0 DAC8 46A0 8714 98E2E08ABBC0Messenger creation C28EA1B2 4F43 4AE0 AD79 0877805464DFMessenger creation 3E6D5C7F F232 4E10 8C1D D5931AFE646E Messenger creation 5A7F5DC1 DC39 4CD5 AF5F 302A6CD9C0A6

Αξιολογήσαμε τα παιδιά και με αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

Messenger creation F93A52D7 176F 4B08 804B 3601A7EA8208 Messenger creation 46F2C71E 4A69 4092 8092 F5182EDC800B Messenger creation 23E5FD23 2334 4C18 8015 5CD2D0C26438 Messenger creation 0851B508 4A74 4ADF B670 99F703B32BA3

Το σχέδιο δράσης έκλεισε με μια ιδιαίτερη εκδήλωση , με σύνθημα: η αγάπη είναι δύναμη ετοιμάζουμε με την βοήθεια της ΕΔΥ και των Ομίλων του σχολείου μας μια ανοικτή εκδήλωση και bazaar για να ενισχύσουμε τον τοπικό σύλλογο  γονέων και κηδεμόνων παιδιών με αυτισμό.

IMG 20250521 073954 IMG 20250521 201222 IMG 20250521 201237

Collage 20250523 203538 Collage 20250523 203021 IMG 20250523 195850 Messenger creation E826394D 73FE 4318 A754 5F1F95D85B71

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Το σχέδιο δράσης του σχολείου μας: “Ενωμένοι ενάντια στον εκφοβισμό. Κανείς πια μόνος”, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, επιβεβαιώνοντας την αποτελεσματικότητα της έγκαιρης και συστηματικής παρέμβασης. Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, παιχνίδια ρόλων, και συζητήσεις προσαρμοσμένες στην ηλικία των νηπίων, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της ενσυναίσθησης και της αλληλεγγύης μεταξύ των παιδιών. Οι μαθητές ανέπτυξαν την ικανότητα να αναγνωρίζουν συμπεριφορές εκφοβισμού, να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να ζητούν βοήθεια, ενώ παράλληλα ενισχύθηκαν οι δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων με ειρηνικό τρόπο. Η ενεργός συμμετοχή των νηπιαγωγών και η συνεργασία με τους γονείς συνέβαλαν καθοριστικά στη δημιουργία ενός ασφαλούς, υποστηρικτικού και χωρίς αποκλεισμούς σχολικού περιβάλλοντος, όπου κάθε παιδί νιώθει αποδεκτό και προστατευμένο, θέτοντας έτσι τις βάσεις για υγιείς κοινωνικές σχέσεις στο μέλλον.

Όμιλος STEAM- ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ” Τα παιχνίδια του αέρα”

Στο πλαίσιο του Ομίλου Καινοτομίας STEAM στο Νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά εξερεύνησαν με βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο το στοιχείο του αέρα. Μέσα από επιστημονικές παρατηρήσεις, πειράματα, κατασκευές και διαθεματικές δραστηριότητες, μικροί ερευνητές και ερευνήτριες γνώρισαν φαινόμενα που σχετίζονται με τον αέρα, τη δύναμη και τις ιδιότητές του.

Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν:

🪟 Παρατήρηση του εξωτερικού χώρου
Από το παράθυρο της τάξης, παρατηρήσαμε πώς ο αέρας επηρεάζει τα στοιχεία της φύσης: τα φύλλα, τα δέντρα, τα σύννεφα, τις κουρτίνες. Καταγράψαμε τι κινείται και πώς, όταν φυσάει.

🎨 Art: Πώς φαντάζομαι τον αέρα
Αφού συζητήσαμε τι είναι ο αέρας και πώς τον αντιλαμβανόμαστε, ζωγραφίσαμε τη δική μας φανταστική εικόνα για αυτό το “αόρατο” αλλά πανταχού παρόν στοιχείο.

🎏 Κατασκευή ανεμοκάλτσας” ουράνιου τόξου”
Δημιουργήσαμε πολύχρωμες ανεμοκάλτσες, παρατηρώντας πώς κινούνται όταν φυσάει και τι μας δείχνουν για την κατεύθυνση και την ένταση του ανέμου.

🧪 Πειράματα στην τάξη για την ύπαρξη του αέρα

  • Ποτήρι με βαμβάκι και νερό: το βαμβάκι δεν βράχηκε γιατί ο αέρας πήρε τη θέση του.

  • Βάζο και κερί: διαπιστώσαμε πώς ο αέρας είναι απαραίτητος για τη φλόγα.

  • Ανεμόμετρο και παρατήρηση από το παράθυρο: υπολογίσαμε την ένταση του αέρα με βάση την κλίμακα Μποφόρ.

🧭 Γνωριμία με τα σημεία του ορίζοντα
Μάθαμε τα βασικά σημεία του ορίζοντα (Βορράς, Νότος, Ανατολή, Δύση) και πώς μας βοηθούν να προσανατολιστούμε.

🧭 Κατασκευή ανεμοδείκτη & παρατήρηση ανέμων
Κατασκευάσαμε απλούς ανεμοδείκτες και παρατηρήσαμε προς ποια κατεύθυνση φυσάει ο άνεμος στην αυλή μας.

🌪️ Πείραμα: Ανεμοστρόβιλος σε μπουκάλι
Δημιουργήσαμε έναν μικρό ανεμοστρόβιλο σε γυάλινο βάζο, παρατηρώντας την κυκλική κίνηση του αέρα.

🐝 Πλοήγηση με το Bee-Bot
Ο καπετάνιος Bee-Bot έπρεπε να οδηγήσει το πλοίο στο λιμάνι αποφεύγοντας περιοχές με ισχυρούς ανέμους. Τα παιδιά έδωσαν εντολές, σχεδίασαν τη διαδρομή και αποτύπωσαν την πορεία του ρομπότ στο χαρτί.

🚀 Πόσο μακριά φτάνει ο πύραυλος;
Κατασκευάσαμε “πυραύλους” με καλαμάκι και χαρτί, τους φυσήξαμε και μετρήσαμε πόσο μακριά έφτασαν ανάλογα με τη δύναμη του αέρα.

🎈 Μπαλόνια σε δράση!

  • Πείραμα με μπαλόνι που ξεφουσκώνει: πώς κινείται με τη δύναμη του αέρα;

  • Ρουκέτες μπαλονιών: τα παιδιά κατασκεύασαν ρουκέτες με μπαλόνια και κορδόνια και παρατήρησαν πώς ο αέρας δημιουργεί κίνηση.

  • Παιχνίδι με καλαμάκι και αέρα: με τη χρήση καλαμακιού φυσούσαμε μικρά αντικείμενα σε διαδρομές, μαθαίνοντας για την κατεύθυνση και την ταχύτητα.


🌟 Συμπεράσματα

Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι, την παρατήρηση και την εμπειρία κατανόησαν ότι ο αέρας, παρόλο που δεν φαίνεται, υπάρχει, κινείται, έχει δύναμη και παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Οι δράσεις ενίσχυσαν τη συνεργασία, την επίλυση προβλημάτων, την υπομονή και κυρίως την αγάπη για τη μάθηση μέσα από τη χαρά της ανακάλυψης.

Φροντίζω το περιβάλλον: “Μια μέλισσα στην τάξη μας”

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Θεματική Ενότητα Φροντίζω το περιβάλλον: “Μια μέλισσα στην τάξη μας”

Στο πλαίσιο της θεματικής «Φροντίζω το Περιβάλλον», υλοποιήσαμε το εργαστήριο «Μια μέλισσα στην τάξη μας», με σκοπό να ευαισθητοποιήσουμε τα νήπια γύρω από τη θαυμαστή ζωή της μέλισσας και τον κρίσιμο ρόλο της στη φύση. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, αφήγηση παραμυθιού, πειράματα και δημιουργικές κατασκευές, τα παιδιά ανακάλυψαν πώς η μέλισσα βοηθάει στη γονιμοποίηση φυτών, γιατί προστατεύουμε τα έντομα και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να στηρίξουμε τη βιοποικιλότητα και την περιβαλλοντική μας ευθύνη.

Στόχοι Εργαστηρίου:

  • Να μάθουν τα νήπια για τον βιολογικό ρόλο της μέλισσας ( γονιμοποίηση, παραγωγή μελιού, οικοσύστημα).

  • Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση προς τα έντομα και τη φύση, κατανοώντας τη σημασία τους.

  • Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τις απειλές για τις μέλισσες (π.χ. αγροχημικά, υποβάθμιση περιβάλλοντος) και τους τρόπους προστασίας τους.

  • Να καλλιεργήσουν περιβαλλοντικές συμπεριφορές, όπως η φύτευση λουλουδιών, η κατασκευή “σπιτιών για ωφέλιμα έντομα” ή η περιορισμένη χρήση φυτοφαρμάκων στον κήπο.

  • Να ενισχύσουν τις δημιουργικές και συνεργατικές δεξιότητες τους μέσα από πειραματισμό, ζωγραφιές, θεατρικό παιχνίδι και κατασκευές.

  • Να συνδέσουν τη γνώση με την καθημερινή τους ζωή, παίρνοντας πρωτοβουλίες για τη φροντίδα του σχολικού ή γειτονικού φυσικού περιβάλλοντος.

Εργαστήριο:

Ξεκινήσαμε το εργαστήριο συζητώντας λίγο για την εποχή της Άνοιξης, τι συμβαίνει στην φύση, τι αλλάζει στα λουλούδια, τα ζώα και τα έντομα.

ordhnxo

Παίξαμε λεξιλογικά παιχνίδια με λέξεις σχετικές με την Άνοιξη…

xogs prxhp CHoris titlo

Αναγνωρίσαμε κάποια από έντομα που κρύβονταν σε ένα βάζο…

0 02 05 3112cccd926bfbce3a67b5613bd266252f2420e88e1fefac795c0341be171125 6008a5783b24edbd 0 02 05 e1f46520c3fe7b3106a07f5fa99e582e0dc3c59b0b26c222ff4c55208484fb7c e532d6ac2e307a76 0 02 05 ebce8929b44b37128c925af955066aabd3788beb73756100c2783b30b2afe48d 11cdf014512e486f

και κάναμε ταύτιση με τις σκιές τους.

0 02 05 ff08c1ca86ae77674252af604080edc8989c791b0fabb3aad0a958bed562d38e 1a5b244613dc9abc 0 02 05 15e0d4681795d3a164ac436e1007c69d338b7bf5181ccf2f559931957c2449ab dbda4aabac9a6ee0 0 02 05 3e382c89581c1c35a2394a76dd805e974a3fb0cf974e3089261691aac32c519a 3ba32b3bb36beee6

Στη συνέχεια, εστιάσαμε στα χαρακτηριστικά των εντόμων και πιο συγκεκριμένα στην ανατομία της μέλισσας…

hsh gsg opsm kgfkf oo bh xxf xpsfx bchh

δουλέψαμε τη συμμετρία…

xfxr fnfdxr

και εξασκήσαμε την λεπτή κινητικότητα, παίζοντας με μια μέλισσα…

0 02 05 510b1e5b47d16d247d4dbcd32fc6c61ecefdbafdacfc73ff1ee2f3d41b7d17a0 5057366d66cc8436 0 02 05 7a98d35539c9250c60d30ccb73f696e4548d52ec1d7c6b75377e0969a8792a17 13c165d876d77d8a 0 02 05 2ff3a6b1f6bea592178876754c32539fb9be2622c46c779dc69d7115cfb1e168 204fcf9e9b42cb2 0 02 05 67e7d2d86ac66dc90035244c49701ac78ba104b46ae43e0050f24357c71143d6 248b232f1057371d

0 02 05 7d1db84ff02cdd64d384166658b86550ecbf6c4181e669af6a0df7182f9b9919 f63fd26c1007c4f5  0 02 05 b0309fe945a36e01626f7f829da0ddef2c1a0455b78f93af5b677c0ce86fd58f eefd65f823812aaa

Μιλήσαμε για την ζωή της μέλισσας, τα είδη που υπάρχουν μέσα σε μια κυψέλη και τα στάδια εξέλιξής της…

0 02 05 c4f73cd96f2a7cc75eb6cd85d6e6b86c4e9c95485e590abca2b387bbce2ba241 e3203ecef8ee4654

Συζητήσαμε για το σπίτι της, την κυψέλη,

thdreth xfxfd rdxdx

παίξαμε παιχνίδια αριθμητικής και μαθηματικών

drthxdeth 2 xtxfrdth gtxfd

0 02 05 7c2c06f0899dd642727de1e9e839539833578040ebc78bf8652bd30db18757f8 4fff6081f9397b30 0 02 05 a0f9f51cc0190839a7f773e977928e067731ed3587f9eae38046edb750e7d507 abb92806f85a9eeb 0 02 05 ff89c798b0d0ba1daf6f12e093bad7bab3c45e8ab49e4cbc630d61536d802a4f cd1405b22d4e3784

και δημιουργήσαμε μια όλοι μαζί μια μεγάλη κυψέλη για να στολίσει την τάξη μας…

0 02 05 2afd1dc70925a3ebea733d6bb0f2ef204b51c90b31ee0e502d3f4e6fd3dbaa42 eca5c6f2466002e0

Έπειτα, συζητήσαμε για την επικονίαση και υλοποιήσαμε σχετικά πειράματα…

xftxkfrt xdrth xtfr

dd lhylg hsesh fhd gxpsfx

Διαβάσαμε το παραμύθι “Δώσε λύση στο μελίσσι”…

hblhyl

φτιάξαμε μελισσούλες…

0 02 05 5ed2c595761d32be4bc765617febfc55accb92e8d7cd317b7b4bfcc3f34f52b7 54d0a806fea07639

και με μια αριθμογραμμή, τις βοηθήσαμε να φτάσουν στην κυψέλη…

lhl hggh gkgtk

Ασχοληθήκαμε με τη φωνούλα “Μ, μ” της μέλισσας…

0 02 05 d3fcec3fbd9899b1c80a1d13d78218ad63b4a16a7db2c371a6c435d3434b615a d09d5bec54f48bc2 kgyl

και μιλήσαμε για τα προϊόντα της, φτιάχνοντας το δικό μας μέλι…

Anonymo schedio

Ααα, να μην ξεχάσουμε! Το σχολείο μας επισκέφθηκε και μελισσοκόμος  που μας μίλησε για τη δουλειά του και μας ταξίδεψε στον κόσμο της μέλισσας.  Δείτε εδώ: https://blogs.sch.gr/3nippeirchi/2025/06/03/enas-melissokomos-sto-scholeio-mas/

Τέλος, μας επισκέφθηκε και μια αληθινή μέλισσα και τη φροντίσαμε δίνοντάς της λίγο ζαχαρόνερο!

xxftrx