Φροντίζω το περιβάλλον: “Μια μέλισσα στην τάξη μας”
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Θεματική Ενότητα Φροντίζω το περιβάλλον: “Μια μέλισσα στην τάξη μας”
Στο πλαίσιο της θεματικής «Φροντίζω το Περιβάλλον», υλοποιήσαμε το εργαστήριο «Μια μέλισσα στην τάξη μας», με σκοπό να ευαισθητοποιήσουμε τα νήπια γύρω από τη θαυμαστή ζωή της μέλισσας και τον κρίσιμο ρόλο της στη φύση. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, αφήγηση παραμυθιού, πειράματα και δημιουργικές κατασκευές, τα παιδιά ανακάλυψαν πώς η μέλισσα βοηθάει στη γονιμοποίηση φυτών, γιατί προστατεύουμε τα έντομα και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να στηρίξουμε τη βιοποικιλότητα και την περιβαλλοντική μας ευθύνη.
Στόχοι Εργαστηρίου:
-
Να μάθουν τα νήπια για τον βιολογικό ρόλο της μέλισσας ( γονιμοποίηση, παραγωγή μελιού, οικοσύστημα).
-
Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση προς τα έντομα και τη φύση, κατανοώντας τη σημασία τους.
-
Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τις απειλές για τις μέλισσες (π.χ. αγροχημικά, υποβάθμιση περιβάλλοντος) και τους τρόπους προστασίας τους.
-
Να καλλιεργήσουν περιβαλλοντικές συμπεριφορές, όπως η φύτευση λουλουδιών, η κατασκευή “σπιτιών για ωφέλιμα έντομα” ή η περιορισμένη χρήση φυτοφαρμάκων στον κήπο.
-
Να ενισχύσουν τις δημιουργικές και συνεργατικές δεξιότητες τους μέσα από πειραματισμό, ζωγραφιές, θεατρικό παιχνίδι και κατασκευές.
-
Να συνδέσουν τη γνώση με την καθημερινή τους ζωή, παίρνοντας πρωτοβουλίες για τη φροντίδα του σχολικού ή γειτονικού φυσικού περιβάλλοντος.
Εργαστήριο:
Ξεκινήσαμε το εργαστήριο συζητώντας λίγο για την εποχή της Άνοιξης, τι συμβαίνει στην φύση, τι αλλάζει στα λουλούδια, τα ζώα και τα έντομα.
Παίξαμε λεξιλογικά παιχνίδια με λέξεις σχετικές με την Άνοιξη…
Αναγνωρίσαμε κάποια από έντομα που κρύβονταν σε ένα βάζο…
και κάναμε ταύτιση με τις σκιές τους.
Στη συνέχεια, εστιάσαμε στα χαρακτηριστικά των εντόμων και πιο συγκεκριμένα στην ανατομία της μέλισσας…
δουλέψαμε τη συμμετρία…
και εξασκήσαμε την λεπτή κινητικότητα, παίζοντας με μια μέλισσα…
Μιλήσαμε για την ζωή της μέλισσας, τα είδη που υπάρχουν μέσα σε μια κυψέλη και τα στάδια εξέλιξής της…
Συζητήσαμε για το σπίτι της, την κυψέλη,
παίξαμε παιχνίδια αριθμητικής και μαθηματικών
και δημιουργήσαμε μια όλοι μαζί μια μεγάλη κυψέλη για να στολίσει την τάξη μας…
Έπειτα, συζητήσαμε για την επικονίαση και υλοποιήσαμε σχετικά πειράματα…
Διαβάσαμε το παραμύθι “Δώσε λύση στο μελίσσι”…
φτιάξαμε μελισσούλες…
και με μια αριθμογραμμή, τις βοηθήσαμε να φτάσουν στην κυψέλη…
Ασχοληθήκαμε με τη φωνούλα “Μ, μ” της μέλισσας…
και μιλήσαμε για τα προϊόντα της, φτιάχνοντας το δικό μας μέλι…
Ααα, να μην ξεχάσουμε! Μας επισκέφθηκε κι ένας μελισσοκόμος που μας μίλησε για τη δουλεία του και μας έδειξε κάποια πράγματα. Δείτε εδώ: https://blogs.sch.gr/3nippeirchi/2025/06/03/enas-melissokomos-sto-scholeio-mas/
Τέλος, μας επισκέφθηκε και μια αληθινή μέλισσα και τη φροντίσαμε δίνοντάς της λίγο ζαχαρόνερο!