Φροντίζω το περιβάλλον: “Μια μέλισσα στην τάξη μας”

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Θεματική Ενότητα Φροντίζω το περιβάλλον: “Μια μέλισσα στην τάξη μας”

Στο πλαίσιο της θεματικής «Φροντίζω το Περιβάλλον», υλοποιήσαμε το εργαστήριο «Μια μέλισσα στην τάξη μας», με σκοπό να ευαισθητοποιήσουμε τα νήπια γύρω από τη θαυμαστή ζωή της μέλισσας και τον κρίσιμο ρόλο της στη φύση. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, αφήγηση παραμυθιού, πειράματα και δημιουργικές κατασκευές, τα παιδιά ανακάλυψαν πώς η μέλισσα βοηθάει στη γονιμοποίηση φυτών, γιατί προστατεύουμε τα έντομα και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να στηρίξουμε τη βιοποικιλότητα και την περιβαλλοντική μας ευθύνη.

Στόχοι Εργαστηρίου:

  • Να μάθουν τα νήπια για τον βιολογικό ρόλο της μέλισσας ( γονιμοποίηση, παραγωγή μελιού, οικοσύστημα).

  • Να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση προς τα έντομα και τη φύση, κατανοώντας τη σημασία τους.

  • Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τις απειλές για τις μέλισσες (π.χ. αγροχημικά, υποβάθμιση περιβάλλοντος) και τους τρόπους προστασίας τους.

  • Να καλλιεργήσουν περιβαλλοντικές συμπεριφορές, όπως η φύτευση λουλουδιών, η κατασκευή “σπιτιών για ωφέλιμα έντομα” ή η περιορισμένη χρήση φυτοφαρμάκων στον κήπο.

  • Να ενισχύσουν τις δημιουργικές και συνεργατικές δεξιότητες τους μέσα από πειραματισμό, ζωγραφιές, θεατρικό παιχνίδι και κατασκευές.

  • Να συνδέσουν τη γνώση με την καθημερινή τους ζωή, παίρνοντας πρωτοβουλίες για τη φροντίδα του σχολικού ή γειτονικού φυσικού περιβάλλοντος.

Εργαστήριο:

Ξεκινήσαμε το εργαστήριο συζητώντας λίγο για την εποχή της Άνοιξης, τι συμβαίνει στην φύση, τι αλλάζει στα λουλούδια, τα ζώα και τα έντομα.

ordhnxo

Παίξαμε λεξιλογικά παιχνίδια με λέξεις σχετικές με την Άνοιξη…

xogs prxhp CHoris titlo

Αναγνωρίσαμε κάποια από έντομα που κρύβονταν σε ένα βάζο…

0 02 05 3112cccd926bfbce3a67b5613bd266252f2420e88e1fefac795c0341be171125 6008a5783b24edbd 0 02 05 e1f46520c3fe7b3106a07f5fa99e582e0dc3c59b0b26c222ff4c55208484fb7c e532d6ac2e307a76 0 02 05 ebce8929b44b37128c925af955066aabd3788beb73756100c2783b30b2afe48d 11cdf014512e486f

και κάναμε ταύτιση με τις σκιές τους.

0 02 05 ff08c1ca86ae77674252af604080edc8989c791b0fabb3aad0a958bed562d38e 1a5b244613dc9abc 0 02 05 15e0d4681795d3a164ac436e1007c69d338b7bf5181ccf2f559931957c2449ab dbda4aabac9a6ee0 0 02 05 3e382c89581c1c35a2394a76dd805e974a3fb0cf974e3089261691aac32c519a 3ba32b3bb36beee6

Στη συνέχεια, εστιάσαμε στα χαρακτηριστικά των εντόμων και πιο συγκεκριμένα στην ανατομία της μέλισσας…

hsh gsg opsm kgfkf oo bh xxf xpsfx bchh

δουλέψαμε τη συμμετρία…

xfxr fnfdxr

και εξασκήσαμε την λεπτή κινητικότητα, παίζοντας με μια μέλισσα…

0 02 05 510b1e5b47d16d247d4dbcd32fc6c61ecefdbafdacfc73ff1ee2f3d41b7d17a0 5057366d66cc8436 0 02 05 7a98d35539c9250c60d30ccb73f696e4548d52ec1d7c6b75377e0969a8792a17 13c165d876d77d8a 0 02 05 2ff3a6b1f6bea592178876754c32539fb9be2622c46c779dc69d7115cfb1e168 204fcf9e9b42cb2 0 02 05 67e7d2d86ac66dc90035244c49701ac78ba104b46ae43e0050f24357c71143d6 248b232f1057371d

0 02 05 7d1db84ff02cdd64d384166658b86550ecbf6c4181e669af6a0df7182f9b9919 f63fd26c1007c4f5  0 02 05 b0309fe945a36e01626f7f829da0ddef2c1a0455b78f93af5b677c0ce86fd58f eefd65f823812aaa

Μιλήσαμε για την ζωή της μέλισσας, τα είδη που υπάρχουν μέσα σε μια κυψέλη και τα στάδια εξέλιξής της…

0 02 05 c4f73cd96f2a7cc75eb6cd85d6e6b86c4e9c95485e590abca2b387bbce2ba241 e3203ecef8ee4654

Συζητήσαμε για το σπίτι της, την κυψέλη,

thdreth xfxfd rdxdx

παίξαμε παιχνίδια αριθμητικής και μαθηματικών

drthxdeth 2 xtxfrdth gtxfd

0 02 05 7c2c06f0899dd642727de1e9e839539833578040ebc78bf8652bd30db18757f8 4fff6081f9397b30 0 02 05 a0f9f51cc0190839a7f773e977928e067731ed3587f9eae38046edb750e7d507 abb92806f85a9eeb 0 02 05 ff89c798b0d0ba1daf6f12e093bad7bab3c45e8ab49e4cbc630d61536d802a4f cd1405b22d4e3784

και δημιουργήσαμε μια όλοι μαζί μια μεγάλη κυψέλη για να στολίσει την τάξη μας…

0 02 05 2afd1dc70925a3ebea733d6bb0f2ef204b51c90b31ee0e502d3f4e6fd3dbaa42 eca5c6f2466002e0

Έπειτα, συζητήσαμε για την επικονίαση και υλοποιήσαμε σχετικά πειράματα…

xftxkfrt xdrth xtfr

dd lhylg hsesh fhd gxpsfx

Διαβάσαμε το παραμύθι “Δώσε λύση στο μελίσσι”…

hblhyl

φτιάξαμε μελισσούλες…

0 02 05 5ed2c595761d32be4bc765617febfc55accb92e8d7cd317b7b4bfcc3f34f52b7 54d0a806fea07639

και με μια αριθμογραμμή, τις βοηθήσαμε να φτάσουν στην κυψέλη…

lhl hggh gkgtk

Ασχοληθήκαμε με τη φωνούλα “Μ, μ” της μέλισσας…

0 02 05 d3fcec3fbd9899b1c80a1d13d78218ad63b4a16a7db2c371a6c435d3434b615a d09d5bec54f48bc2 kgyl

και μιλήσαμε για τα προϊόντα της, φτιάχνοντας το δικό μας μέλι…

Anonymo schedio

Ααα, να μην ξεχάσουμε! Μας επισκέφθηκε κι ένας μελισσοκόμος  που μας μίλησε για τη δουλεία του και μας έδειξε κάποια πράγματα. Δείτε εδώ: https://blogs.sch.gr/3nippeirchi/2025/06/03/enas-melissokomos-sto-scholeio-mas/

Τέλος, μας επισκέφθηκε και μια αληθινή μέλισσα και τη φροντίσαμε δίνοντάς της λίγο ζαχαρόνερο!

xxftrx

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Συναίσθηση και Ευθύνη: “Και αν ήμουν Εγώ;”

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Θεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Συναίσθηση και Ευθύνη: “Και αν ήμουν Εγώ;”

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, το σχολείο μας υλοποίησε το εργαστήριο δεξιοτήτων «Κι αν ήμουν Εγώ;». Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και δημιουργικές προσεγγίσεις, τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από θέματα όπως: Η ενσυναίσθηση και η κατανόηση του άλλου, η διαφορετικότητα και ο σεβασμός, η ισότητα και η δικαιοσύνη, τα δικαιώματα όλων των παιδιών, όπως κατοχυρώνονται από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Μέσα από ερωτήματα όπως “Πώς θα ένιωθα αν ήμουν στη θέση του άλλου;” ή “Τι θα ήθελα να κάνουν οι άλλοι για μένα;”“Τι είναι ανάγκη και τι επιθυμία;” τα παιδιά οδηγούνται στην αναγνώριση της αξίας κάθε ανθρώπου, αναπτύσσοντας παράλληλα την αίσθηση ευθύνης και συμμετοχής σε μια πιο δίκαιη κοινωνία.

Στόχοι του Εργαστηρίου:

  • Να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της ενσυναίσθησης και να την εξασκήσουν.
  • Να γνωρίσουν και να συζητήσουν τα δικαιώματά τους (όπως το δικαίωμα στην ασφάλεια, στην έκφραση, στο παιχνίδι, στη διαφορετικότητα).
  • Να μάθουν να σέβονται τον εαυτό τους και τους άλλους, ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας ή ιδιαιτεροτήτων.
  • Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι σε φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού, ρατσισμού ή αδικίας.
  • Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και την ικανότητά τους να συνεργάζονται με ισοτιμία.Να δημιουργήσουν μια μικρή κοινότητα με αρχές
  • σεβασμού, ισότητας και αποδοχής.

Εργαστήριο:

Ξεκινήσαμε το εργαστήριο ζωγραφίζοντας τον ξεχωριστό, υπέροχο εαυτό μας! Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε εικόνες παιδιών από διαφορετικά περιβάλλοντα, συγκρίναμε, συζητήσαμε για τις ανάγκες τους…

psnfpsdn dsegse gessgse gzsg esgsg

και τις αποτυπώσαμε στο χαρτί…

hrhs hseh bshbe  gsg bothx

Παρακολουθήσαμε το βίντεο “Ειρήνη – Η Ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” (https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo). Το βίντεο μας έδωσε αφορμή για συζήτηση γύρω από την πολιτισμική διαφορετικότητα, την ανοχή και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλά παιδιά στον κόσμο.  Μας έβαλε σε σκέψεις και μας ώθησε να βρούμε λύσεις σε διάφορα προβλήματα…

geg degse 1

Μάθαμε το τραγούδι: ” Τα δικαιώματα των παιδιών – Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα” (https://youtube.com/watch?v=1WhcIhsqDfw&si=Nb95sS1zZryOS1Ct).

Διαβάσαμε τα παραμύθια “Η βαλίτσα” και “Το Κάτι άλλο”, τα δραματοποιήσαμε και μπήκαμε στη θέση των ηρώων. Μέσα από τη συζήτηση, τα παιδιά εντόπισαν τι έκανε τους υπόλοιπους χαρακτήρες να αλλάξουν στάση απέναντι στον διαφορετικό ήρωα…

oxoh

Δημιουργήσαμε ένα Συννεφόλεξο σε σχήμα καρδιάς, με λέξεις που εκφράζουν όλα όσα πιστεύουμε πως χρειάζονται όλα τα παιδιά του κόσμου.

fesgesg bdre gegss gess rhrdeh

Διαβάσαμε το βιβλίο “Που κρύβονται τα δικαιώματα;” της Μαρίζας Ντεκάστρο. Μιλήσαμε για την έννοια του δικαιώματος, τη διαφορά ανάμεσα στο «έχω ανάγκη» και στο «επιθυμώ», και κατανοήσαμε πώς κατοχυρώνονται τα δικαιώματα των παιδιών.

gseg esheh rfs sgsesh ibk

Αφορμώμενοι από τη λέξη “Δικαιώματα”, προσπαθήσαμε να τη συνθέσουμε δημιουργικά…

0 02 05 b9e6103bec2a6b19c620380522c2f5347b4b8c2be75beda07ba349270bb5677f 7a94826b26146e50 0 02 05 e6f4c3858d97288e54c8ce40f62aa13ee43ea94510eb9ffcbdb3ff201db9c772 957d30d648f134e8 0 02 05 e9490d95379ba5070c5834e00f3089b80918d97f9444d8f354263821c2329e95 bc082c9d35547409

0 02 05 688291252ceb8b7f4edef3616a48202c45d5ec67c5b734eb3e9bd8807950ad50 db285de370871339

Παρακολουθήσαμε στο youtube παιδικά βιντεάκια μικρού μήκους που έχει ανεβάσει η Unicef  (https://www.youtube.com/watch?v=nyJ5qwOoWbA&list=PLB5401BDACBDEF6D0, ,https://www.youtube.com/watch?v=nEzLyfIe69w&list=PLB5401BDACBDEF6D0&index=3, https://www.youtube.com/watch?v=PqMSolgrYtg). Μιλήσαμε για τα δικαιώματα που εμείς έχουμε, αλλά που πολλά παιδιά σε άλλες χώρες δεν απολαμβάνουν. Εστιάσαμε στο παραμύθι «Το Μαγικό Μολύβι της Μαλάλα» …

CHoris titlotx5rx

και είδαμε με ποιον τρόπο παραβιάζονται τα δικαιώματα παιδιών σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, καθώς και τι μπορούμε να κάνουμε για να τα προστατεύσουμε…

0 02 05 0c8655d825bab8ebedfe7c5d2c8bc0f0f37fac8ac062a6e2ea5e33183cd3d6fa 4fedaf71a053280c 0 02 05 ac1f4d5db9124f4659aad2620c9fa66cb60eef30f578b3a18bcb5fdbda049130 73721d187f1fbdad 0 02 05 c645238b0a60119785467e839639aff8e2fa967347bad1d3ef5907c1781c9219 560ba17e036d4a28

Παίξαμε με τις συλλαβές λέξεων που σχετίζονται με δικαιώματα…

0 02 05 29612c01975b6a39274d3dc56798d414d234fc3bf40255d66af59e358b4f636c d2b61e1b446863b9 0 02 05 a42858304ee182a24a8e26c68633605e03e4e65f0d6bbd5e73d2de7b0413e472 16008b9027fa22e3

και κάναμε τον αριθμό 9…

oxop

Επιπλέον, ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα που εμείς θεωρούμε πιο σημαντικά…

dbs segses olnolh

και με αφορμή το δικαίωμα στο παιχνίδι, παίξαμε messy play, δίνοντας έμφαση στο ελεύθερο παιχνίδι, που τα ίδια τα παιδιά επέλεξαν ως το πιο σημαντικό!

ihho m nlonl nolxl nfnxchd xnplx xpx nlo

Ευχαριστούμε πολύ τη μαμά του Νικόλα για την όμορφη δράση που υλοποίησε μαζί μας!

Τέλος, κλείσαμε το εργαστήριο με μια ραδιοφωνική παρουσίαση στον σταθμό «Αλήθεια», όπου τα παιδιά μίλησαν για τα δικαιώματά τους με ενθουσιασμό και αυτοπεποίθηση.

gse dhd 1 CHoris titlo

Μέσα από αυτό το εργαστήριο, τα παιδιά όχι μόνο γνώρισαν τα δικαιώματά τους, αλλά έμαθαν να τα υπερασπίζονται, να αναγνωρίζουν την αξία τους και να βλέπουν τον κόσμο με μια πιο δίκαιη, ανθρώπινη ματιά.

gaddafi rusli 2ueUnL4CkV8 unsplash npsfn fbchs chnchdn CHoris titlo 1 odgzsg

Όμιλος θεατρου: Ερωτόκριτος και Αρετούσα.

Ο Ερωτόκριτος” είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής λογοτεχνίας, γραμμένο από τον Βιτσέντζο Κορνάρο τον 17ο αιώνα. Πρόκειται για μια ρομαντική ιστορία αγάπης ανάμεσα στον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα, κόρη του βασιλιά της Αθήνας. Παρά τις κοινωνικές διαφορές και τα πολλά εμπόδια, οι δύο νέοι παραμένουν πιστοί στον έρωτά τους. Η ιστορία εξυμνεί την αρετή, τη γενναιότητα και την αφοσίωση, και αποτελεί διαχρονικό σύμβολο της δύναμης της αγάπης. Η θεατρική της παρουσίαση δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν την κρητική παράδοση και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τον λόγο, την κίνηση και τη μουσική. Παρόλο που γράφτηκε στην Κρήτη τον 17ο αιώνα από τον Βιτσέντζο Κορνάρο, το σκηνικό του έργου είναι η αρχαία Αθήνα, όπως την φανταζόταν ο ποιητής , ένας τόπος όπου συνυπάρχουν στοιχεία ιπποτισμού, βασιλικών αυλών και λαϊκών παραδόσεων.

Οι θεατρόκουκλές μας, ο Σοφοκλής και η Ηλέκτρα μας είχαν μια έκπληξη!! Εμφανίστηκαν κρατώντας ένα βιβλίο που τα παιδιά δεν είχαν ξαναδεί. Ο τ’ιτλος του: Ερωτόκριτος και Αρετούσα. Ποιοι να είναι άραξε τούτοι εδώ οι ήρωες; Τα παιδιά δεν γνώριζαν τίποτα γι αυτούς.

Και η ιστορία ξεκινά……Μιαφορά κι έναν καιρό, όπως γίνεται σε όλα τα παραμύθια στην πόλη της Αθήνας ζούσε ο βασιλιάς Ηράκλης με την γυναίκα του την Αρτέμη και την πανέμορφη κόρη τους Αρετούσα. Τα παιδιά μαθαίνουν τους ήρωες του έργου και τον ρόλο που διαδραμάτισε ο καθένας στην πλοκή της ιστορίας. Το έργο χωρίζεται στις βασικές σκηνές για να μπορεί να αφομοιωθεί καλύτερα από τα παιδιά, η γνωριμία των δύο νέων, η αγάπη τους, η αντίδραση του βασιλιά, ο χωρισμός και το τελικό αίσιο τέλος.

Messenger creation 11FC23F3 480D 4541 8823 25EDA3A11F73Messenger creation 187BBDEE 086A 4EEE 8F93 409C862313D0

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της ιστορίας είχαμε και μουσικά ακούσματα που αγαπήσαμε πολύ και μάθαμε να τα τραγουδάμε κι εμείς!!

Τα παιδιά απέδωσαν εικαστικά τους ήρωες της ιστορίας.

Collage 20250607 162124 Collage 20250607 162146

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Θεόφιλου Χατζιμιχαήλ: “Ερωτόκριτος και Αρετούσα”.

erotokritos kai Aretoysa

Εντύπωση έκαναν στα παιδιά τα ενδύματα εκείνης της εποχής, τα φωτεινά χρώματα του πίνακα και το γεγονός ότι ο Ερωτόκριτος για να βρει την καλή του ανέβαινε στο μπαλκόνι της με μία αυτοσχέδια σκάλα.

Προσπάθησαν και τα παιδιά να ζωντανέψουν τον πίνακα με τον δικό τους τρόπο.

Collage 20250607 162229

Collage 20250607 162211

Μάθαμε το τραγούδι του Αποχαιρετισμού με τη φωνή του αείμνηστου Νίκου Ξυλούρη.

Τ άκουσες, Αρετούσα μου, τα θλιβερά μαντάτα;

ο Kύρης σου μ’ εξόρισε εις τση ξενιτιάς τη στράτα;

Tέσσερεις μέρες μοναχά μου ‘δωκε ν’ ανιμένω,

κι αποκεί να ξενιτευτώ, πολλά μακρά να πηαίνω.

Kαι πώς να σ’ αποχωριστώ, και πώς να σου μακρύνω,

και πώς να ζήσω δίχως σου το χωρισμόν εκείνο.

Για τις ανάγκες του θεατρικού μας δημιουργήσαμε τον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα σε κούκλες.

IMG 20250514 074815 IMG 20250514 074810 IMG 20250514 074822 IMG 20250514 074828 IMG 20250514 074836 IMG 20250514 083410 IMG 20250514 083556 IMG 20250514 083557 IMG 20250514 083601

Η  παρουσίαση του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας έγινε στην ανοικτή εκδήλωση της 21 Μαϊου 2025 με μεγάλη επιτυχία  όπου τα παιδιά αφηγούνταν και αναπαραστούσαν τις σκηνές της ιστορίας συνδυαστικά με χορευτικά και τραγούδια.

IMG 20250523 195850 IMG 20250523 200037 IMG 20250523 195939

 

 

 

 

 

 

Ημερήσια εκδρομή του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου με προορισμό Πυργί και Κώμη!!

Παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου πραγματοποίησαν την ημερήσια εκδρομή με προορισμό Πυργί και Κώμη. Η πρώτη στάση μας ήταν στο Πυργί, το χωριό με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και την γραφική πλατεία. Εκεί καναμε την πρώτη μας στάση για να ξεκουραστούμε λίγο από την διαδρομή και να απολαύσουμε ένα όμορφο πρωινό. Περπατήσαμε στα γραφικά σοκάκια του χωριού με τις χαρούμενες φωνές των παιδιών να ζωντανεύουν τις γειτονιές στο πέρασμά τους!! Επόμενος προορισμός η Κώμη ένα παραθαλάσσιο θέρετρο με πολύ μεγάλη παραλία και έχοντας εφοδιαστεί κουβαδάκια και φτυαράκια τα παιδιά ξεκίνησαν αμέσως το παιχνίδι. Ακόμα και αν δεν μας επιτρέπονταν να κάνουμε μπάνιο, τα παιδιά βρήκαν εναλλακτικούς τρόπους να παίξουν με το νερό!! Οι Νεροεξερευνητές απόλαυσαν κάθε στιγμή της παρουσίας τους στην Κώμη βιώνοντας μια ξεχωριστή μέρα!!

IMG 20250602 093745 IMG 20250602 093840 IMG 20250602 093841 IMG 20250602 094738 IMG 20250602 095234 IMG 20250602 095237 IMG 20250602 095243 IMG 20250602 095615 IMG 20250602 101810 IMG 20250602 104007 IMG 20250602 104058 received 573005025854451 received 678908081639719 received 992592856369897 received 1083984250303740 received 1698884097667705

Ένας μελισσοκόμος στο σχολείο μας!!

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τον κύριο Γιάννη Νικήτα, συνταξιούχο δάσκαλο και μελισσοκόμο,  ο οποίος στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων: “Μια μέλισσα στην τάξη μας”, μας ταξίδεψε στον υπέροχο κόσμο των μελισσών! Μέσα από μια βιωματική παρουσίαση, τα παιδιά είδαν, άγγιξαν, μύρισαν και γεύτηκαν τα θαυμαστά προϊόντα της μέλισσας: αγνό μέλι, μελισσοκέρι και γύρη – υλικά που για πολλούς μικρούς μας μαθητές ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία!

Είχαν επίσης την ευκαιρία να παρατηρήσουν από κοντά ένα άδειο μελίσσι με τις κηρήθρες του και να μάθουν πώς αυτές χτίζονται από τις εργάτριες μέλισσες με μεθοδικότητα και σοφία. Εντυπωσιάστηκαν με τον εξοπλισμό του μελισσοκόμου, τον οποίο και φόρεσαν, μπαίνοντας για λίγο στον ρόλο του!

Η σημερινή μέρα ήταν γεμάτη ενθουσιασμό, γνώσεις και… γλυκές γεύσεις! Ένα μεγάλο ευχαριστώ για την τόσο εμπνευσμένη παρουσίαση, τη ζεστή σας διάθεση και φυσικά για το υπέροχο μέλι που μας προσφέρατε! Θα το τιμήσουμε όπως του αξίζει – μικροί και μεγάλοι! 💛🍯

IMG 20250603 114500 IMG 20250603 114731 IMG 20250603 114829 IMG 20250603 114834 IMG 20250603 114841 IMG 20250603 114940 IMG 20250603 115207 IMG 20250603 120113 IMG 20250603 120117 IMG 20250603 121940 IMG 20250603 122023 IMG 20250603 122107 IMG 20250603 122156 IMG 20250603 122255 IMG 20250603 122328 IMG 20250603 122401 IMG 20250603 122433 IMG 20250603 122525 IMG 20250603 122831 IMG 20250603 122801

Το μικρό ψαράκι και η βρώμικη θάλασσα!!

Τα παιδιά εικονογραφούν το παραμύθι και με την βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης δημιουργήσαμε εικόνες για την ιστορία μας και φτιάξαμε  το δικό μας παραμύθι. Απολαύστε το!!

Collage 20250601 223302 Collage 20250601 223446

 

Ολοκλήρωση του καινοτόμου προγράμματος: “Το κλάμα του Γλάρου” με μελέτη πεδίου στην Ιχθυόσκαλα.

IMG 20250523 100644 IMG 20250523 100651 IMG 20250523 100703

Την Παρασκευή  23/05/2025 τα παιδιά του Α2 τμήματος του νηπιαγωγείου μας επισκέφθηκαν την ιχθυόσκαλα πλησίον του λιμένος Χίου προκειμένου να ολοκληρώσουν το Καινοτόμο πρόγραμμα: “Το κλάμα του Γλάρου” με μελέτη πεδίου. Τα παιδιά απόκτησαν πολλές γνώσεις για τα γλαροπούλια κατά τη διάρκεια του προγράμματος, που αφορούν το φυσικό τους περιβάλλον, τον τρόπο που πετούν και αναζητούν τροφή . Μέσα από παρατήρηση εικόνων ή βίντεο, τα παιδιά έμαθαν πώς πετούν, πώς φωνάζουν και πού φτιάχνουν τις φωλιές τους. Επίσης, έμαθαν πώς να σέβονται το περιβάλλον των γλάρων, αποφεύγοντας να πετούν σκουπίδια στη θάλασσα. Με  την επίσκεψή μας στην Ιχθυόσκαλα με απλό και ευχάριστο τρόπο, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη φύση και αναπτύσσουν αγάπη για τα ζώα και τη θάλασσα. Οι μικροί καλλιτέχνες του σχολείου μας πήραν μαζί τους τα μπλοκ ζωγραφικής τους να αποθανατίσουν με τις δημιουργίες τους τη θάλασσα. Με την ελπίδα ότι θα δούμε γλάρους στην Ιχθυόσκαλα πήραμε μαζί μας και ψίχουλα, μια που μάθαμε ότι οι γλάροι είναι παμφάγα πουλιά να τους τα προσφέρουμε ως ένδειξη αγάπης. Αλλά και οι γλάροι μας είχαν εκπλήξεις γιατι είδαμε πολλά ζευγάρια γλάρων να πετούν κοντά στη θάλασσα, αλλά και ψηλά στον ουρανό με αποκορύφωμα την άφιξη ενός ψαροκάικου το οποίο ακολουθούσαν πολλοί γλάροι με την ελπίδα ότι οι ψαράδες θα τους προσφέρουν κανένα μεζεδάκι. Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο μας η ομάδα των παιδιών μας ηταν χαρούμενη από τους ήχους της φύσης που μετέφεραν μαζί τους. Τι όμορφο να ζεις κοντά σε θάλασσα!!

IMG 20250523 102355 IMG 20250523 104030 IMG 20250523 102755 IMG 20250523 103948 IMG 20250523 103440 IMG 20250523 102801 IMG 20250523 104254 IMG 20250523 104337 IMG 20250523 104607 IMG 20250523 104625 IMG 20250523 104633 IMG 20250523 105650 IMG 20250523 110012 IMG 20250523 110230 IMG 20250523 110236IMG 20250523 113336IMG 20250523 113345

IMG 20250523 110027 IMG 20250523 104907 1IMG 20250523 110310 1 1IMG 20250523 110614 1 1IMG 20250523 110624IMG 20250523 110213IMG 20250523 105400IMG 20250523 105020IMG 20250523 110029 IMG 20250523 110102 IMG 20250523 110107 IMG 20250523 110350 IMG 20250523 110351IMG 20250523 112155 1IMG 20250523 112301

Ομαλή Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο.

Το πρόγραμμα της μετάβασης ξεκίνησε με ένα παραμύθι, με θέμα το φόβο ενός μικρού μαθητή Νηπιαγωγείου για το άγνωστο μεγάλο σχολείο. Η κοινωνική λειτουργός της ΕΔΥ του σχολείου μας κ. Χριστίνα Ματθαίου προσέγγισε το θέμα με τις συναισθηματικές προεκτάσεις του, βοήθησε τους/τις μικρούς μαθητές/τριες να πάρουν για λίγο τη θέση του μικρού Νικόλα, να αντιληφθούν τα συναισθήματά του αλλά συγχρόνως να εξωτερικεύσουν τους δικούς τους προβληματισμούς και να μιλήσουν για τους δικούς τους φόβους. Τ α παιδιά ζωγράφισαν τους φόβους του μικρού ήρωα και τις τοποθέτησαν στο καινούριο σχολείο κι έπαιξαν παιχνίδια για να τον ενθαρρύνουν.

Messenger creation AF71C196 45AE 4594 9D8D A7BD62FB224C Messenger creation 56533458 9DEF 4F45 B3CE 484092DCB80F IMG 20250526 093627Messenger creation B3D6B5FE 2945 499D A629 8B2A5D297699 IMG 20250526 095341 IMG 20250526 095450IMG 20250526 095623IMG 20250526 101830IMG 20250526 101905Messenger creation FFAD5000 7CE3 4896 9380 32BBA5518772Messenger creation 4B933DC4 1A18 449E 869D 6A49BEA57674

Αφού ολοκληρώσαμε την ενότητα προετοιμάσαμε τα δωράκια μας για τα παιδιά και την δασκάλα της Α΄τάξης του 3ου Δημοτικού  σχολείου Χίου που θα μας φιλοξενήσουν στο χώρο τους για να πάρουμε μία μικρή γεύση από την δράση των παιδιών εντός σχολικής τάξης. Φουσκώσαμε χρωματιστά μπαλόνια και με τους σελιδοδείκτες-δωράκια για τα παιδιά της Α τάξης ξεκινήσαμε με ενθουσιασμό!!

IMG 20250527 085156 IMG 20250527 085207 IMG 20250527 085245 IMG 20250527 085301

Ξεκινήσαμε για το όμορο 3ο Δημοτικό και ανυπομονουμε να συναντήσουμε παιδιά και δασκάλες. Μας υποδέχτηκε η κυρία Κορίνα και η κυρία Ελένη, φρόντισαν να μοιραστούμε τον χώρο τους, είδαμε και παιδάκια της περσινής χρονιάς και συγκινηθήκαμε και ξεκίνησε μία ώρα δημιουργικής συνεργασίας. Η κυρία Κορίνα μας εξήγησε τον τρόπο που εργάζονται τα παιδιά στην τάξη, μοιραστήκαμε σκέψεις, τα παιδιά εξέφρασαν απορίες και με την βοήθεια των παιδιών της Α’ τάξης τα παιδιά του νηπιαγωγείου συμπλήρωσαν ένα φυλλάδιο με ασκήσεις και στο τέλος ανταλάξαμε δωράκια ολοκληρώνοντας την επίσκεψή μας με τον καλύτερο τρόπο.

Messenger creation 8E64FDED E856 43C1 A463 91EE1ADE40A1

Messenger creation 37A2F340 BE1E 48D0 81AA 36D46A5CF754 Messenger creation 4F85A9EF 92D5 487A BFAF 94C33A65CB82 Messenger creation 8BB5EA72 D50F 4D67 8842 7761718CF138 Messenger creation 33089D5F DBD3 4B00 9027 D5490C16928B

Messenger creation 8638B701 AB22 4354 AD7E 6AA665187153

Γεια σας φίλοι μας. Ευχαριστούμε για την φιλοξενία και για τα δώρα!!

IMG 20250527 100325

 

 

 

Αποχαιρετηστήρια συνάντηση των μαθητών/τριών των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Ε-Τwinning: “Are you a cricket or an ant” και “Welcome”

Την τελευταία συνάντηση της σχολικής χρονιάς με τους εταίρους μας από Ελλάδα και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες των ευρωπιϊκών προγραμμάτων E-Twinning: “Are you a cricket or an ant” και “Welcome”, είχαμε σήμερα για να τους δείξουμε τις ζωγραφιές που ετοιμάσαμε για εκείνους και να τους ευχηθούμε: “Καλό Καλοκαίρι”. Tα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα και ανυπομονούσαν.

Anonymo schedio 89

Anonymo schedio 94

 

Δυναμικό παρόν των Ομίλων του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου στην ανοικτή εκδήλωση που διοργάνωσε το σχολείο μας με κοινωνικό σκοπό!!

Την Τετάρτη 21/05/2024 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας μια ανοικτή εκδήλωση με το σύνθημα :”Δυνατοί μαζί” και την διοργάνωση bazaar για κοινωνικό σκοπο Τα έσοδα του οποίου διατέθηκαν στον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων ατόμων με αυτισμό Χίου. Εκπρόσωποι του συλλόγου μας μίλησαν για το έργο που επιτελούν μέσω του συλλόγου τους και τον προσωπικό τους αγώνα για μια κοινωνία συμπερίληψης και σεβασμού για κάθε ανθρώπινο πλάσμα. Την εκδήλωση πλαισίωσαν με το πρόγραμμα τους οι 4 Όμιλοι Αριστείας και Καινοτομίας του σχολείου μας με τους μικρούς μας μαθητές και μαθήτριες να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους ως ενεργοί πολίτες της χώρας μας. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε μέσα από την καρδιά μας  όσους παρευρέθηκαν και τίμησαν την εκδήλωση μας γίνοντας κι εκείνοι με την σειρά τους κοινωνοί του μηνύματος μας:”Δυνατοί μαζί”. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους συνεργάστηκαν μαζί μας για την προετοιμασία και την υλοποίηση της εκδήλωσης, την ψυχολόγο μας κ. Γιάννα Κουμη που ανέλαβε δράσεις ευαίσθητοποίησης των παιδιών μας, την κ. Χριστίνα Ματθαίου με τις ωραίες της προτάσεις και την γενικότερη επιμέλεια της εκδήλωσης, τον καταπληκτικό σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας που αποτελεί την δύναμη μας και φρόντισε και τις τελευταίες λεπτομέρειες, τον γονέα κ. Μανώλη Βερβεράκη για την ηχητική κάλυψη της εκδήλωσης και τέλος τις αγαπημένες συναδέλφους Ειρήνη, Μαρίνα, Γεωργία, Μαρία, Σοφία και Νίκη που φρόντισαν με μεγάλη αγάπη το πρόγραμμα της εκδήλωσης παρουσιάζοντας θέαμα υψηλών απαιτήσεων με πρωταγωνιστές τα παιδιά!! Σας ευχαριστούμε όλους!!

Collage 20250523 203021 Collage 20250523 203538

IMG 20250523 195850 IMG 20250523 200037 IMG 20250523 195658 IMG 20250523 195257 IMG 20250523 195615 IMG 20250523 200703 IMG 20250523 195939 IMG 20250523 200116Messenger creation E826394D 73FE 4318 A754 5F1F95D85B71