Επέτειος 28ης Οκτωβρίου 1940

163ee1ce a165 45cb a9b4 ed061cc258a6

Με αφορμή την εθνική μας επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, ταξιδέψαμε πίσω στο χρόνο για να γνωρίσουμε τα γεγονότα που στιγμάτισαν την ιστορία της πατρίδας μας.
Στην τάξη μας έφτασε ένα “κουτί του 1940”, γεμάτο με φωτογραφίες, πρωτοσέλιδα εφημερίδων, κάλτσες, ένα μικρό όπλο και άλλα αντικείμενα από την εποχή του πολέμου. Τα παρατηρήσαμε, βάλαμε τις εικόνες σε σειρά και προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε την ιστορία τους. Μέσα από αυτά μιλήσαμε για τα γεγονότα του πολέμου και για τη σημασία του μεγάλου «ΟΧΙ» που ειπώθηκε τότε.

e1f0435c 11b7 41b6 b5f8 5cdb0657e093370e6929 ad75 4580 acbd 41a9319c8728c3e95922 74d7 46f7 af4f 955869400fc345cd79e4 214e 4546 93a7 a60d0c241b6f

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, είδαμε φωτογραφικό υλικό, και δραματοποιήσαμε τη στιγμή που ο Ιωάννης Μεταξάς αρνήθηκε να παραδώσει την Ελλάδα. Μιλήσαμε για το Ξυπόλητο Τάγμα και ζωντανέψαμε με θεατρικό τρόπο τη δύναμη, την ελπίδα και το θάρρος των παιδιών εκείνης της εποχής μαζεύοντας και μοιράζοντας φαγητό.

7727d62e 00c4 4724 9bf5 37e45c9b7f36 128c3b8dc ffa5 4f4e afd0 436c9ba91989 4d92fbf4 9960 44d7 a424 f46303efa68504277fad 2516 4a65 b2f8 4d4a838ebccecb9720f8 f23e 4fb7 84ea 1c7f0f855f3a

Μάθαμε για την ελληνική σημαία, τα χρώματά της και το τι συμβολίζει. Με το μελισσάκι Bee-Bot, παίξαμε και βρήκαμε τα γράμματα της λέξης ΣΗΜΑΙΑ και του ΟΧΙ, κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας, μάθαμε το «Ο» του ΟΧΙ και δημιουργήσαμε όμορφες κατασκευές εμπνευσμένες από την επέτειο.

5df39f47 3ff8 4610 bf08 5b2ffdfb08aa b07b15b4 fc86 4fe1 927c 84d3d2f3ab7d5f596671 3eb1 40bb 877f c13852da4adb499a8ae2 c895 4731 9097 83b89bfd9672 86e70311 e77f 49bd 8471 de56cd13bdc4 48113dc0 283d 4edf ab28 0aa3934802e22d3bce3c dd3a 4e24 b5ad 787eb0b1a4ca 0821d333 6d64 4f58 bbae c5b099c769b3 b7a2cc0f 9bf2 4b1a bdbc 0ceb179bdffa 6ff2b507 c69c 4585 bb77 d0648c526de7 d939bdad 4d4a 4b68 8900 2fdf3abd5f61 3929b0ef b0a5 44d3 9ae5 fb448f597de0

Τέλος, πραγματοποιήθηκε η σχολική μας γιορτή, όπου τα παιδιά, μπροστά σε γονείς και εκπαιδευτικούς, είπαν ποιήματα, τραγούδησαν, χόρεψαν και απέδωσαν φόρο τιμής στους ήρωες του ’40. Κρατώντας τις σημαίες και τα μικρά στρατιωτάκια, τα παιδιά αποχαιρέτησαν τη γιορτή με το μήνυμα του «ΟΧΙ» μήνυμα δύναμης, ενότητας και ειρήνης που ταξιδεύει από γενιά σε γενιά.

2422107e 53ae 4b1d 9a6f e1aa98b1648b eaf9fbe4 a534 4477 a48d fdfc9248ebcd 2c0f7902 4ebd 445b ba95 56516d4bc5c0 7b42bfb3 a80f 4f6d a947 4e669dd64e3054d60221 a1f8 4660 8810 47093204e195

Αποτελέσματα ψηφοφορίας του Ευρωπαϊκού προγράμματοςE-Twinning:”Τhe voice of kindness”

Mε χαρά πληροφορηθήκαμε ότι η πρόταση του σχολείου μας για το logo του ευρωπαϊκού έργου : Τhe voice of kindness” ήρθε στην πρώτη θέση στις επιλογές των συνεργατών. Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες για την επιλογή του νικητήριου σχεδίου!!

Screenshot 20251029 062203

Screenshot 20251029 062613 Screenshot 20251029 062559 Screenshot 20251025 092154 com.whatsapp

1ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων: Η πολύχρωμη παλέτα των συναισθημάτων!

https://www.canva.com/design/DAG2Q9AyhiU/0dNV4N8tClW28UKOUocFww/view?utm_content=DAG2Q9AyhiU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=ha91a4ce61f

Όμιλος θεάτρου: Παραμυθοπαίζοντας

Βασική φιλοσοφία τουομίλου “παραμυθοπαίζοντας” είναι η σύνδεση του λόγου, του παραμυθιού και της τέχνης με το παιχνίδι .

Βασικά χαρακτηριστικά και στόχοι:

  • Βιωματική Μάθηση: Χρησιμοποιεί το παραμύθι ως αφετηρία για να αναπτύξει τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών.
  • Πολυαισθητηριακή Προσέγγιση: Οι δράσεις συνδυάζουν τη αφήγηση (λόγος), το θεατρικό παιχνίδι (κίνηση/δράση), τις εικαστικές τέχνες (ζωγραφική, κατασκευές) και μερικές φορές τη μουσική.
  • Ανάπτυξη Δεξιοτήτων: Στόχος είναι να ενισχύσει τη γλωσσική ανάπτυξη, τη συναισθηματική νοημοσύνη και τη συνεργασία, καθώς τα παιδιά υποδύονται ρόλους, εκφράζουν συναισθήματα και δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες.

Συνοπτικά, πρόκειται για έναν δημιουργικό τρόπο για να “ζωντανέψουν” τα παραμύθια μέσα από το παιχνίδι και την τέχνη, προσφέροντας στα παιδιά ένα πλούσιο περιβάλλον μάθησης και έκφρασης.

1η συνάντηση: Η πρώτη μας συνάντηση περιλαμβάνει ζέσταμα, με ασκήσεις γνωριμίας, κίνησης και φωνής.

Τα παιδιά δημιουργούν τα στεφάνια των παραμυθάδων και το ζέσταμα ξεκινά.

Messenger creation 3C748795 789D 47A4 BB1E 5BB1AB031488 1 Messenger creation 7300A43E FAC4 4970 BAA6 73B3356BA8C4 1Messenger creation E762534B 5F83 4D9B B9C8 6591E8F85013

Messenger creation 922C71A7 1532 4F9B 9B78 6A421FAE6408Messenger creation A3782BD1 B5FA 4A70 A824 EE09715267E3 1Messenger creation 5C3235E7 9FA4 4D9A 923B 9322895BC37E 1Messenger creation 4CD97389 BB48 41A4 9CD9 A05CA02921E7 1Messenger creation 5E4B8F93 3C65 4753 AB2F 7FAEA9D85EC5Messenger creation D2A01690 C32B 4427 9296 7ED8CC91E065 1

Messenger creation 7DDF3A37 261D 4B5D B306 227B04A4356A 1 Messenger creation 13CBAE38 302C 4763 9B34 787C328E0B86 1Messenger creation A3782BD1 B5FA 4A70 A824 EE09715267E3 Messenger creation 827EF467 9234 44BD A94E FA15B5CED658 1 Messenger creation C14B1FDE 2308 4734 B4AC 0C72CFAA0D8A 1 Messenger creation F4D4B35E 549B 4E67 9C6A C5B3523A57FF

Και η μαγεία συνεχίζεται …..τα παιδιά περνούν την μαγική πύλη των παραμυθιών που θα μας συντροφεύσουν σε όλες τις θεατρικές περιπέτειες της χρονιάς.

Collage 20251019 211228 Collage 20251019 211254 Collage 20251019 211319

Και ήρθε η στιγμή να γνωρίσουμε τους πρώτους παραμυθάδες με τους οποίους θα ασχοληθούμε. Παρακολουθούμε βίντεο για την ζωή και το έργο των αδερφών Γκριμ.

Messenger creation D7D8CD1B 68A1 45E0 9C3D 5811F69039A7 1

Ολοκληρώνουμε την πρώτη μας συνάντηση δημιουργώντας τις προσωπογραφίες των αδερφών Γκριμ.

Collage 20251019 204015 Collage 20251019 203951 Collage 20251019 203929

 

Συμμετοχή του σχολείου μας στον εθελοντικό καθαρισμό ακτών υπό την αιγίδα της HELMEPA.

Tα παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν σήμερα στην εθελοντική δράση της ΗELMEPA: “Μπορούμε να σώσουμε τις θάλασσες” για παράκτιο εθελοντικό καθαρισμό. Ο εθελοντικός καθαρισμός μιας παραλίας από παιδιά νηπιαγωγείου προσφέρει πολυδιάστατα οφέλη που υπερβαίνουν την καθαριότητα της ακτής. Αποτελεί μια εξαιρετική βιωματική μαθησιακή διαδικασία, καθώς τα παιδιά ευαισθητοποιούνται από νωρίς για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και συνειδητοποιούν έμπρακτα τις αρνητικές επιπτώσεις των απορριμμάτων. Μέσα από τη συλλογή και την αναγνώριση των σκουπιδιών, καλλιεργούν την οικολογική συνείδηση, αναπτύσσουν το αίσθημα ευθύνης απέναντι στον πλανήτη και μαθαίνουν την αξία του εθελοντισμού και της συλλογικής προσπάθειας, μετατρέποντας μια απλή εξόρμηση σε μια σημαντική πράξη ενεργού πολιτειότητας.

IMG 20251020 103211 IMG 20251020 103309

Οι μικροί μας εξερευνητές και οι μικρές μας εξερευνήτριες ξεκίνησαν με χαρά για την παραλία της Λευκωνιάς στο Κοντάρι της Χίου.

 

Collage 20251020 173523

Με βιωματικό τρόπο αντιλήφθηκαν τον όγκο των σκουπιδιών που μολύνουν τις ακτές και αλλοιώνουν το φυσικό τοπίο.

Collage 20251020 173558Collage 20251020 172952

Collage 20251020 173229Collage 20251020 173122

Collage 20251020 173340Collage 20251020 173323

Ολοκληρώσαμε την δράση μας χαρούμενοι μεταφέροντας τα μηνύματά μας στις αφίσες μας για ένα περιβάλλον καθαρό και θάλασσες που να τις χαίρονται όλοι. ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά μας.

Collage 20251020 173433

 

Συμμετοχή σε Ευρωπϊκό πρόγραμμα Ε-Τwinning: ” Mindful Explorers”

logo

Mindful Explorers – Εξερευνητές της Ενσυνειδητότητας»

Το «Mindful Explorers – Εξερευνητές της Ενσυνειδητότητας» είναι ένα διεθνές έργο eTwinning που απευθύνεται σε μαθητές της πρώτης σχολικής ηλικίας. Στόχος του είναι η ανάπτυξη της ενσυνειδητότητας (mindfulness) μέσω του παιχνιδιού, της παρατήρησης, της δημιουργικότητας και απλών καθημερινών πρακτικών.

Μαθητές από διαφορετικές χώρες εξερευνούν τι τους βοηθά να παραμένουν «εδώ και τώρα», μοιραζόμενοι συναισθήματα, ήχους, εικόνες και ιδέες για ηρεμία.

Το έργο βασίζεται στη συνεργασία, σε κοινές δραστηριότητες και στη δημιουργία διαδραστικών υλικών, όπως ένας χάρτης ενσυνειδητότητας, ένα ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book) και ένα εικονικό κουτί ηρεμίας (virtual calm box). Είναι μια περιπέτεια για την ανακάλυψη της εσωτερικής γαλήνης και την ενίσχυση της ενσυνειδητότητας – όλοι μαζί!

Στόχος

Σκοπός αυτού του έργου είναι η εισαγωγή των μικρών μαθητών στον κόσμο της ενσυνειδητότητας (mindfulness) μέσω παιχνιδιών, ασκήσεων και δημιουργικών δραστηριοτήτων που τους βοηθούν να αναπτύξουν την προσοχή, την αυτογνωσία, την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική ρύθμιση.

Το έργο θα βασιστεί στη διεθνή συνεργασία, όπου μαθητές από διαφορετικές χώρες θα συνδημιουργήσουν έναν «Χάρτη Ενσυνειδητότητας» γεμάτο πρακτικές, εικόνες, ήχους και συναισθήματα που τους βοηθούν να παραμένουν παρόντες στη στιγμή.

 

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

Παραδείγματα Κοινών Αποτελεσμάτων του Έργου:

  • Διαδραστικός Χάρτης Ενσυνειδητότητας της Ευρώπης: Θα παρουσιάζει μέρη όπου τα παιδιά αισθάνονται ήρεμα και ενσυνείδητα.
  • Διεθνές e-book «Οι Τρόποι μας για να Νιώθουμε Ήρεμοι»: Εικονογραφημένο από τα παιδιά, θα παρουσιάζει τεχνικές και ιδέες για την ενσυνειδητότητα.
  • Εικονικό Κουτί Ενσυνειδητότητας (Virtual Mindfulness Box): Μια συλλογή πολυμέσων με εργαλεία και ιδέες από τα συνεργαζόμενα σχολεία.
  • Ημερολόγιο Ημερών Ενσυνειδητότητας: Ένα συνεργατικό μηνιαίο ημερολόγιο γεμάτο με καθημερινές μικρο-πρακτικές ενσυνειδητότητας.
  • Έκθεση Συναισθημάτων (Emotion Gallery): Μια κοινή έκθεση με έργα τέχνης και εκφράσεις συναισθημάτων των παιδιών, συνοδευόμενη από σύντομους προβληματισμούς.

 

Εργαλεία Συνεργασίας:

 

  • Padlet, Genially, Canva, Wakelet: Για τη δημιουργία κοινών οπτικών χώρων.
  • Google Slides / Book Creator: Για τη συνεργατική δημιουργία του ηλεκτρονικού βιβλίου (e-book).
  • Jamboard / Whiteboard.fi: Για καταιγισμό ιδεών και διαδραστικούς πίνακες.
  • TwinSpace / eTwinning Live: Για τακτική επικοινωνία και ανταλλαγή υλικών.

Παρουσίαση του έργου.

Αναλυτική παρουσίαση του έργου ανά μήνα.

mindful explorers kolorowa naukaclassroom newsletter septrmber classroom newsletter septrmber classroom newsletter septrmber 2 classroom newsletter septrmber 3 classroom newsletter septrmber 4 classroom newsletter septrmber 5 classroom newsletter septrmber 6 classroom newsletter septrmber 7 classroom newsletter septrmber 8 classroom newsletter septrmber 10

Γονική συναίνεση συμμετοχής μαθητών στο έργο.

parents consent 2

Παρουσίαση μαθητών που συμμετέχουν στο έργο.

που συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο των μαθητών του έργου.

Για να συμμετέχουν τα παιδιά στο έργο απαντούν σε ερωτηματολόγιο και λαμβάνουν το εισιτήριο εισόδου στο΄έργο.

 

zrzut ekranu 2025 08 01 110526

3rd experimental kindergarten of chios greece 29

Τα παιδιά επιλέγουν ένα χαρακτήρα κια δημιουργούν μία ιστορία γι αυτόν. Οι χαρακτήρες που θα δημιουργηθούν από όλα τα σχολεία μπαίνουν σε ψηφοφορία προκειμένου να επιλεχθεί ένας που θα γίνει η μασκότ του έργου και θα μας συντροφεύει σε όλη την πορεία του.

 

 

 

Συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ε-Twinning: ‘ The hundred ways to be”.

Hundreds Ways to Be 1

Αυτό το Ευρωπαϊκό έργο eTwinning καλεί τους νεαρούς μαθητές να εξερευνήσουν τη σύνδεση μεταξύ φύσης, μύθου και δημιουργικότητας μέσα από τη φωνή της Γαίας — της προσωποποίησης της Γης στην ελληνική μυθολογία.

Εμπνευσμένο από συμβολικές μυθολογικές φιγούρες και δομημένο γύρω από τέσσερις θεματικούς κύκλους, το έργο ενσωματώνει την αφήγηση ιστοριών, τα ψηφιακά εργαλεία, την προσέγγιση Reggio Emilia και τη μάθηση βασισμένη στο STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).

Τα παιδιά θα ασχοληθούν με ιστορίες που αντιπροσωπεύουν βασικές έννοιες της φύσης, όπως οι εποχές, το νερό, το φως και η μεταμόρφωση — μέσα από τους συμβολικούς μύθους της Δήμητρας και της Περσεφόνης, του Ποσειδώνα και της Αθηνάς, του Διονύσου και του Ερμή, της Άρτεμης και του Απόλλωνα. Αυτοί οι μύθοι δεν αντιμετωπίζονται ως θρησκευτικά ή ιστορικά κείμενα, αλλά ως δημιουργικά σημεία εκκίνησης για την εξερεύνηση της φύσης και της γνώσης.

Το έργο προωθεί τα παιδιά ως ενεργούς πρωταγωνιστές στη μαθησιακή τους διαδικασία. Μέσα από πρακτικές δραστηριότητες με φυσικά υλικά, συνεργατικές ψηφιακές δημιουργίες, πειράματα με ήχους, εικαστικές τέχνες και παιγνιώδη κωδικοποίηση (playful coding), οι μαθητές θα συνδημιουργήσουν μια «μυθολογική συμφωνία» — μια συλλογική έκφραση της σχέσης τους με τη φύση, καθοδηγούμενη από τις διαχρονικές φωνές του μύθου και τα εργαλεία της σύγχρονης εκπαίδευσης.

Στόχοι

Αυτό το έργο στοχεύει στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων παρατήρησης, δημιουργικότητας και συνεργασίας των νεαρών μαθητών μέσω της ουσιαστικής αλληλεπίδρασης με τη φύση και τις συμβολικές ιστορίες εμπνευσμένες από την ελληνική μυθολογία. Πιο συγκεκριμένα, το έργο θα βοηθήσει τους μαθητές:

  • Να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες διερεύνησης μέσω ανοιχτών ερωτήσεων και προβληματισμών εμπνευσμένων από τους μύθους και τη φύση.
  • Να ενισχύσουν τον ψηφιακό γραμματισμό μέσω της δημιουργικής χρήσης συνεργατικών εργαλείων (π.χ., Canva, Genially, Google Slides, κώδικες QR).
  • Να καλλιεργήσουν την καλλιτεχνική και αισθητηριακή έκφραση πειραματιζόμενοι με φυσικά υλικά, χρώματα, ήχους και κίνηση.
  • Να ενισχύσουν τις πρώιμες δεξιότητες STEAM συμμετέχοντας σε παιγνιώδεις εξερευνήσεις και βασικά πειράματα σχετικά με το νερό, τις εποχές, το φως, τον ήχο και την κωδικοποίηση.
  • Να βελτιώσουν τις λεκτικές και οπτικές δεξιότητες επικοινωνίας μέσω της αφήγησης, του θεατρικού παιχνιδιού, της ερμηνείας συμβόλων και των μηνυμάτων που βασίζονται σε εικόνες.
  • Να οικοδομήσουν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, όπως η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός για τη φύση, η συνεργασία και η κοινή ευθύνη.
  • Να ενθαρρύνουν την πολυτροπική μάθηση ενσωματώνοντας τη γλώσσα, την επιστήμη και την τέχνη σε μια ολιστική εκπαιδευτική εμπειρία.
  • Το έργο στοχεύει επίσης στη δημιουργία ενός περιεκτικού, παιγνιώδους μαθησιακού περιβάλλοντος όπου τα παιδιά είναι πρωταγωνιστές και η μάθηση διαμορφώνεται από τον θαυμασμό, την ανακάλυψη και το συμβολικό νόημα.

 

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

Το έργο αυτό στοχεύει στη δημιουργία μιας ποικιλίας ορατών και άυλων αποτελεσμάτων που αντικατοπτρίζουν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και τη διεπιστημονική μάθηση των σχολείων που συμμετέχουν.

 

Τα Τελικά Προϊόντα θα Περιλαμβάνουν:

  • Μια συνεργατική «Μυθολογική Έκθεση της Φύσης» στο TwinSpace (με φωτογραφίες, ηχογραφήσεις και ψηφιακά τεχνουργήματα από όλες τις δραστηριότητες).
  • Έναν Ψηφιακό Χάρτη του Ταξιδιού της Γαίας, που θα παρουσιάζει τα φυσικά σύμβολα, τους μύθους και τα δημιουργικά αποτελέσματα κάθε χώρας.
  • Μια σειρά από συνεργατικές καλλιτεχνικές δημιουργίες, όπως:
    • «Κύπελλα Χαράς» (υγιεινές καλλιτεχνικές δημιουργίες από φρούτα και λαχανικά).
    • «Συμμετρικός Κήπος της Περσεφόνης» (συνθέσεις συμμετρίας με φυσικά υλικά).
    • «Ο Χάρτης των Δώρων» (μοντέλα των δίδυμων πόλεων του Ποσειδώνα και της Αθηνάς).
    • «Το Μυστικό Μήνυμα του Δάσους» (παζλ κωδικοποίησης βασισμένα στη φύση με αποτυπώματα από πηλό και αποκωδικοποίηση QR).
  • Ένα ψηφιακό βιβλίο ιστοριών ή «e-book» που θα συνδυάζει παιδικά σχέδια, φωτογραφίες, αινίγματα και ερμηνείες των μύθων που εμπνέονται από τη φύση.
  • Συνθέσεις βασισμένες στον ήχο («Ηχοτοπία Ήλιου & Σελήνης») φτιαγμένες από φυσικά αντικείμενα και αυτοσχέδια όργανα.
  • Συνεργατικά ψηφιακά εργαλεία (π.χ., Padlet, Google Slides, πίνακες Canva, Whiteboard.chat, Jamboard) όπου όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία θα μοιράζονται και θα συνδημιουργούν σε πραγματικό χρόνο.

 

Πρόσθετα Αποτελέσματα:

 

  • Ενίσχυση της δημιουργικής έκφρασης, της περιβαλλοντικής συνείδησης και του ψηφιακού γραμματισμού μεταξύ των μαθητών.
  • Ανάπτυξη νέων πρακτικών για την ενσωμάτωση της μυθολογίας, της φιλοσοφίας εμπνευσμένης από το Reggio Emilia, και της μάθησης STEAM στην προσχολική εκπαίδευση.
  • Ενίσχυση των διαπολιτισμικών συνδέσεων και των μακροχρόνιων σχολικών συνεργασιών μέσω παιγνιώδους συνεργασίας.
  • Αυξημένη ικανότητα των εκπαιδευτικών να σχεδιάζουν από κοινού διεπιστημονικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας προσβάσιμα φυσικά υλικά και συμπεριληπτικές μεθοδολογίες.

Γονική συναίνεση συμμετοχής μαθητών στο έργο

parents consent 2

Ομάδα μαθητών που συμμετέχοουν στο έργο

Τα σχολεία που συμμετέχουν στον χάρτη της Ευρώπης

Μετάβαση στο padlet.com

Οι δασκάλες των σχολείων που συμμετέχουν στο έργο.

Η σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα της κάθε χώρας ξεχωριστά.

 

Ερωτηματολόγιο μαθητών

Ερωτηματολόγιο Εκπαιδευτικών

Ερωτηματολόγιο γονέων

Eβδομάδα κώδικα

Συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα με τους γρίφους της Γαία. Το ένα σχολείο γράφει τον γρίφο και το άλλο τον επιλύει. Σκοπός είναι η δημιουργία ενός κώδικα για να φτάσουμε στην σωστή εικόνα της Γαίας που αναφέρεται η επίλυση του γρίφου δημιουργώντας την αντίστοιχη διαδρομή με το bee bot.

Screenshot 20251019 084311 Screenshot 20251019 084334 Screenshot 20251019 084347

 

 

Συμμετοχή στο ευρωπαϊκό έργο: “Little Explorers of the Blue Planet”

 

« Οι Μικροί Εξερευνητές του Γαλάζιου Πλανήτη» (“Little Explorers of the Blue Planet”) είναι ένα έργο eTwinning σχεδιασμένο να πυροδοτήσει την περιέργεια για τη θαλάσσια διατήρηση σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (ηλικίας 4-11 ετών).

Μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων όπως ο καθαρισμός παραλιών, πειράματα Επιστήμης του Πολίτη (citizen science) και δημιουργικά καλλιτεχνικά έργα, οι μαθητές θα εξερευνήσουν τη σημασία των υγιών ωκεανών, ενώ θα συνεργάζονται με συνομηλίκους τους στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν.

Χρησιμοποιώντας εργαλεία του πραγματικού κόσμου, όπως τον Ευρωπαϊκό Άτλαντα των Θαλασσών, θα συλλέξουν δεδομένα για την ποιότητα των υδάτων και τη θαλάσσια ζωή, μετατρέποντας τα ευρήματά τους σε πολύχρωμες αφίσες, έργα τέχνης από ανακυκλωμένα υλικά και ακόμη και σε ένα κοινό βιβλίο ιστοριών. Αυτό το έργο συνδυάζει STEM, δημιουργικότητα και περιβαλλοντική δράση, για να δείξει στους νεαρούς μαθητές ότι η προστασία της θάλασσας είναι μια ομαδική προσπάθεια πέρα από τα σύνορα.

Το έργο προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να συνδεθούν σχολικές τάξεις σε όλη την Ευρώπη, καλύπτοντας παράλληλα τα κριτήρια του European Blue School (Ευρωπαϊκό Γαλάζιο Σχολείο). Οι μαθητές θα αποκτήσουν αυθεντικές εμπειρίες — παίρνοντας συνεντεύξεις από τοπικούς ψαράδες, δημιουργώντας τέχνη από σκουπίδια της θάλασσας και πραγματοποιώντας βιντεοκλήσεις με Ευρωπαίους εταίρους για να συγκρίνουν τα παράκτια οικοσυστήματα. Μαζί, θα παράγουν ορατά αποτελέσματα, όπως μια ψηφιακή εκστρατεία «Μπλε Υπόσχεση» (Blue Pledge) και μια έκθεση με ανακυκλωμένα θαλάσσια γλυπτά, ενισχύοντας την περηφάνια τους για τον ρόλο τους ως μελλοντικοί φύλακες των ωκεανών. Είναι ιδανικό για εκπαιδευτικούς που αναζητούν διεπιστημονική, βασισμένη στη δράση μάθηση με μια παγκόσμια πινελιά!

Στόχοι

  • Οι μαθητές θα κατανοήσουν γιατί οι ωκεανοί είναι σημαντικοί και πώς να τους προστατεύουν.
  • Οι μαθητές θα συλλέγουν και θα καταγράφουν πληροφορίες σχετικά με το νερό, τα απόβλητα και τη θαλάσσια ζωή.
  • Οι μαθητές θα δημιουργήσουν τέχνη και αφίσες χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά για να μοιραστούν τις ιδέες τους.
  • Οι μαθητές θα χρησιμοποιούν απλά ψηφιακά εργαλεία, όπως χάρτες και βίντεο, για να μάθουν για τη θάλασσα.
  • Οι μαθητές θα συζητούν και θα συνεργάζονται με συμμαθητές και παιδιά από άλλες χώρες.
  • Οι μαθητές θα νιώσουν υπεύθυνοι για τη φύση και περήφανοι για τις ενέργειές τους για τη βοήθεια του ωκεανού.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

 

Σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε ένα δημόσιο TwinSpace που θα παρουσιάζει την πρόοδο και τα αποτελέσματα του έργου, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών των μαθητών, φωτογραφιών, βίντεο και τελικών προϊόντων. Αυτό θα βοηθήσει στην ευαισθητοποίηση στις σχολικές κοινότητες και πέρα από αυτές, σχετικά με τη σημασία της προστασίας των ωκεανών.

Τα κύρια τελικά προϊόντα του έργου θα είναι:

  • Ένα ψηφιακό βιβλίο ιστοριών, που θα συνδημιουργηθεί από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία, συνδυάζοντας ιστορίες και εικονογραφήσεις μαθητών για τη θάλασσα.
  • Μια ψηφιακή εκστρατεία «Μπλε Υπόσχεση» (Blue Pledge), όπου οι μαθητές θα μοιράζονται απλές δράσεις για την προστασία του ωκεανού, μέσω αφισών, βίντεο ή ηχογραφήσεων.
  • Μια εικονική έκθεση με θαλάσσια γλυπτά και τέχνη φτιαγμένα από ανακυκλωμένα υλικά.
  • Ένας χάρτης της θάλασσας φτιαγμένος από τους μαθητές, με δεδομένα και σχέδια από κάθε χώρα.
  • Ένα κοινό βίντεο που θα δείχνει στιγμιότυπα από τη διεθνή συνεργασία και τις δραστηριότητες στην τάξη.

Εκτός από αυτά τα προϊόντα, αναμένονται τα ακόλουθα αποτελέσματα:

  • Βελτιωμένες διδακτικές πρακτικές στις φυσικές επιστήμες, την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την ψηφιακή συνεργασία.
  • Μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και γνώση των μαθητών σχετικά με τη θαλάσσια διατήρηση και τη βιωσιμότητα.
  • Ενίσχυση των ψηφιακών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών.
  • Ισχυρότερες συνεργασίες μεταξύ σχολείων σε όλη την Ευρώπη, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε μελλοντικά έργα.

Στόχος μας είναι να αφήσουμε ένα μόνιμο αντίκτυπο στα σχολεία μας, ενσωματώνοντας τον “Γραμματισμό του Ωκεανού” στο πρόγραμμα σπουδών μας και ενθαρρύνοντας τους μαθητές να γίνουν ενεργοί, ενημερωμένοι νέοι πολίτες.

sea creatures presentation in blue illustrative style

Παρουσίαση του έργου

Γονική συναίνεση για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών μας.

parents consent 2

Η ομάδα του σχολείου μας που συμμετέχει στο έργο.

Εργαζόμαστε για να φτιάξουμε την πρόταση του logo του σχολείου μας για το έργο.

 

IMG 20251018 200324

IMG 20251014 132003 IMG 20251014 151406

Code week activity: Save the sea

To συνεργατικό βιβλίο από την εβδομάδα κώδικα.

https://www.storyjumper.com/sjeditor/edit/174389751/Little-Explorers-ofthe-Blue-Planet-EU-Code-Week-2025

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ε-Twinning: The voice of kindness

Tο σχολείο μας για την χρονιά 2025-2026 συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο E-Twinning:” Τhe Voice of kindness” μαζί με άλλα 11 ευρωπαϊκά σχολεία από Ρουμανία, Ελλάδα, Τουρκία, Πολωνία, Ουκρανία, Μολδαβία, Ιαπανία, Λιθουανία, Κροατία, Βουλγαρία και Αλβανία.

«Η Φωνή της Καλοσύνης» (“The Voice of Kindness”) είναι ένα διεθνές έργο eTwinning που στοχεύει στην προώθηση των αξιών της ενσυναίσθησης, του σεβασμού και της καλοσύνης μεταξύ των μαθητών.

Μέσα από δημιουργικές και συνεργατικές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται διαδικτυακά, μαθητές από διαφορετικές χώρες εξερευνούν τη σημασία της θετικής συμπεριφοράς στο σχολείο και στην κοινότητα.

Το έργο ενθαρρύνει την έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων μέσω της τέχνης, της λογοτεχνίας, του παιχνιδιού ρόλων και των ψηφιακών τεχνολογιών, αναπτύσσοντας έτσι κοινωνικές, γλωσσικές και διαπολιτισμικές δεξιότητες.

Στόχοι

  • Προώθηση ηθικών αξιών: καλοσύνη, ενσυναίσθηση, σεβασμός, ανεκτικότητα.
  • Ανάπτυξη των κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων των μαθητών.
  • Αύξηση της ικανότητας έκφρασης συναισθημάτων μέσω της τέχνης, της γραφής, του θεάτρου ή της τεχνολογίας.
  • Χρήση ψηφιακών πλατφορμών για συνεργασία και πολιτισμική ανταλλαγή μεταξύ των μαθητών.

 

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

Το έργο «Η Φωνή της Καλοσύνης» στοχεύει στην ανάπτυξη ηθικών αξιών, της ενσυναίσθησης και των θετικών συμπεριφορών μεταξύ των μαθητών, μέσω συνεργατικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων. Μετά την ολοκλήρωση του έργου, αναμένονται τα ακόλουθα συγκεκριμένα, διαμορφωτικά και εκπαιδευτικά αποτελέσματα:

  • Διαμόρφωση θετικών στάσεων και προκοινωνικών συμπεριφορών.
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και δημιουργικής έκφρασης.
  • Ανάπτυξη ψηφιακών και δεξιοτήτων μέσων (media skills).
  • Τόνωση της καλλιτεχνικής και πολιτιστικής δημιουργικότητας.
  • Ενίσχυση του ομαδικού πνεύματος και της διαπολιτισμικής συνεργασίας.
  • Ορατά τελικά προϊόντα του έργου:

Θεματικά βίντεο φτιαγμένα από τους μαθητές («Voice of kindness – messages for the world» / «Φωνή της καλοσύνης – μηνύματα για τον κόσμο»).

  • Ψηφιακές αφίσες με θετικά και υποβλητικά οπτικά μηνύματα.
  • Συνεργατικό Ηλεκτρονικό Βιβλίο (eBook) με ιστορίες και ποιήματα με θέμα την καλοσύνη.
  • Πρωτότυπα ακροστιχίδες γραμμένες από τους μαθητές και δημοσιευμένες online.
  • Συλλογές Wakelet με τις πιο σχετικές δραστηριότητες και υλικά του έργου.
  • Εικονικές εκθέσεις οργανωμένες στο TwinSpace ή στο Genially.
  • Πιστοποίηση της συμμετοχής των μαθητών μέσω διπλωμάτων και ψηφιακών σημάτων (badges)

 

  • ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝΗ Τεχνολογία και η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αποτελούν πλέον βασικούς πυλώνες για την επιτυχία και την καινοτομία των Ευρωπαϊκών έργων. Η χρήση τους είναι κρίσιμη για την αποτελεσματική διαχείριση, τη διάδοση των αποτελεσμάτων και την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των εταίρων.Τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούμε με τους μαθητές μου είναι τα εξής: Canva, Google Docs, Book Creator, Story Jumper, Kling AI, Gemini AI, Wheel of Names, Vidnoz, PicCollage, Voila.
  • ΓΟΝΙΚΉ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ
  • parents consent 2

ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ

Το άλμπουμ της φιλίας. Ποιοι είμαστε και από ποια χώρα προερχόμαστε.

Τι σημαίνει για εμάς η καλοσύνη.

ΜΙΑ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΚΑΡΔΙΑ

Collage 20251016 195147 1

Οι προτάσεις των σχολείων για το logo του έργου

 

Η δική μας πρόταση logo.

The voice of kindness 2

Συμμετοχή στην εβδομάδα  κώδικα με την έγκριση της δραστηριότητας: Coding emotions

Οι μαθητές θα μάθουν να «προγραμματίζουν» (“code”) σε χαρτί χρησιμοποιώντας ένα πλέγμα από τετράγωνα και μια σειρά από αριθμητικούς κώδικες. Ακολουθώντας τις οδηγίες, θα χρωματίσουν τα τετράγωνα σύμφωνα με τον δοσμένο κώδικα και, στο τέλος, θα αναδυθούν συναισθήματα που θα αποτυπωθούν μέσα από αυτή τη διαδικασία..

Η δραστηριότητα στοχεύει να εξοικειώσει τους μαθητές με την αλγοριθμική σκέψη και τη λογική βήμα-προς-βήμα με έναν δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο. Οι μαθητές θα ανακαλύψουν πώς, ξεκινώντας από έναν απλό κώδικα, μπορούν να δημιουργήσουν σαφείς και εκφραστικές εικόνες. Ταυτόχρονα, θα προβληματιστούν πάνω στα συναισθήματα, μαθαίνοντας να τα εκφράζουν μέσα από τη ζωγραφική και το χρώμα.

Collage 20251016 195753 1

Ο δικός μας κώδικας: Μια καρδιά που αγαπά δυνατά!!

Eυρωπαϊκό πρόγραμμα E-Twinning: “Small World, great adventure”

To σχολείο μας συμμετέχει για το σχολικό έτος 2ο25-2026 ως συνιδρυτής στο ευρωπαϊκό έργο Ε-Twinning: Small World, Great Adventure, μαζί με άλλους 10 εταίρους από Βουλγαρία, Γαλλία, Τσεχία, Ρουμανία, Κροατία, Ελλάδα, Πολωνία, Τουρκία, Λιθουανία και Σερβία.

Το πρόγραμμα αυτό συνδέει ομάδες παιδιών προσχολικής ηλικίας από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά θα μοιραστούν πτυχές της καθημερινότητάς τους – πώς παίζουν, τι τρώνε, πώς είναι ο καιρός, πώς γιορτάζουν τις αργίες και τι  τραγούδια τραγουδούν στο σχολείο τους. Κάθε μήνας έχει διαφορετική θεματική ενότητα που βοηθά τα παιδιά να εξερευνήσουν τον κόσμο με φυσικό τρόπο και να διακρίνουν τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ τους. Όλες οι δραστηριότητες είναι προσαρμοσμένες στην προσχολική ηλικία – βασίζονται στη μουσική, τις εικόνες, τα συναισθήματα και τη δημιουργικότητα.

Στόχοι

  • Ανάπτυξη περιέργειας και ανοιχτότητας απέναντι σε άλλους πολιτισμούς και γλώσσες.
  • Παρουσίαση της κουλτούρας κάθε ομάδας με απλό, χαρούμενο και δημιουργικό τρόπο.
  • Παρατήρηση των εποχιακών αλλαγών και των αλλαγών στη φύση σε διαφορετικές χώρες.
  • Ενθάρρυνση της συνεργασίας, της ενσυναίσθησης και των πρώιμων δεξιοτήτων επικοινωνίας.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

 

  • Διεθνές ηλεκτρονικό βιβλίο συνταγών (e-book).
  • Εικονική γκαλερί τέχνης με έργα των παιδιών.
  • Χάρτης καιρού και φύσης της Ευρώπης.
  • Λίστα αναπαραγωγής (playlist) με παιδικά τραγούδια.
  • Συνεργατικό ψηφιακό άλμπουμ αναμνήσεων.
  • Αυξημένη πολιτισμική συνείδηση και δεξιότητες επικοινωνίας

Αναλυτικό Πρόγραμμα του έργου

small world great adventure 3 small world great adventure 4

Γονική συναίνεση για την συμμετοχή των μαθητών μας στο έργο

parents consent 2eccde1bc be36 447d b675 fcedb493a6da1Screenshot 2025 09 21 202020

Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας που συμμετέχουν στο έργο.

Το βίντεο προώθησης του έργου

Το link της πλήρους παρουσίασης του έργου: https://prezi.com/p/ewhtqd9fqnho/?present=1

Screenshot 20251017 234858

Tα σχολεία που συμμετέχουν στο εργο στο χάρτη της Ευρώπης.

Μετάβαση στο padlet.com

Παρουσίαση των χωρών που συμμετέχουν στο έργο

https://app.bookcreator.com/read/library/-OaGM_rGEFKcC22I2yAr/LHCgGU88L6Ql4BeYD7tUnVvADdP2/ZOO3ECmSRGGJ_iKo_xYjQA/W9o3wjKqRvmby2gxBD67Rw

Παρουσίαση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο έργο

Παρουσίαση των μαθητών/τριών του έργου.

Δραστηριότητες έργου

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

Η μικρή σκιουρίνα Sammy παρουσιάζει τις υποχρεώσεις των συνεργατών για τον μήνα Σεπτέμβριο καλωσορίζοντας την πρώτη ομάδα του έργου.

Προτάσεις για το logo του έργου

Collage 20250919 002403 1

Δημιουργήθηκε ένα συνεργατικό βιβλίο από την διαδικασία της ψηφοφορίας του logo μεταξύ των μαθητών/τριών των συνεργαζόμενων σχολείων.

Για την συνεργατική επεξεργασία του τίτλου του έργου δημιουργήσαμε τον τροχό με τα γράμματα του τίτλου του έργου. Κάθε συνεργάτης γυρνάει τον τροχό και επιλέγει το γράμμα που θα δουλέψει με την ομάδα του.

https://wheelofnames.com/7xk-xju

Screenshot 20251018 002336 com.android.chrome

Επιλέγουμε γράμμα με τη βοήθεια του τροχού και το διακοσμούμε με τους μαθητές/τριες μας.

Ερωτηματολόγιο μαθητών

Students survey

Ερωτηματολόγιο εκπαιδευτικών

Teachers survey

Eρωτηματολόγιο γονέων

Parents survey

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Δημιουργία συνεργατικού βιβλίου βοτανολογίας.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Ψηφίζουμε για το avatar  του μετερεολόγου μας.

Επιλέγουμε με τους μαθητές μας να αποτυπώσουμε εικαστικά τον καιρό μιας ημέρας του Οκτώβρη και να το μοιραστούμε με τους φίλους μας από τις άλλες χώρες της ευρώπης.

Τι ρούχα φοράμε αυτήν την εποχή του χρόνου; Ανεβάζουμε εικόνες στο χάρτη της Ευρώπης.

https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?hl=cs&mid=1xpswyLlznA-OJCKmTPflUTqfhvfnBN8&ll=50.62759121424901%2C13.45188151220806&z=13