Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα e-Twinning:Welcome- Aξιοθέατα της πόλης μας, του τόπου μας.

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Welcome τα παιδιά ζωγράφισαν και παρουσίασαν αξιοθέατα του τόπου μας που μπορεί ένας επισκέπτης να απολαύσει στο νησί μας με τον δικό τους μοναδικό τρόπο.

 

Ευρωπαίκό Πρόγραμμα Ε-Τwinning: The Extraordinary Existence of Values Education and well-being at school: Social and emotional learning.

H BΑΡΚΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

Ζωγραφίζουμε μια μεγάλη βάρκα και συζητάμε τι χρειάζεται μια φιλία για να “επιπλεύσει”. H συνεργασία κρατά τη βάρκα σταθερή.

Ε

Ο Καθρέφτης των Συναισθημάτων
Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων

Τα παιδιά κοιτάζονται στον καθρέφτη και μιμούνται διάφορες εκφράσεις προσώπου ή επιλέγουν μια κάρτα με ένα συναίσθημα και το αναπαριστούν. Στη συνέχεια, συζητούν πότε νιώθουν έτσι.

Mood of the Day

Το βάζο με τις γλυκιές λέξεις!!

Messenger creation 00D12A63 C7AA 488E A798 2545CEDA1259

Ενδοσχολική επιμόρφωση: “Το θέατρο στην εκπαίδευση”

Την Τετάρτη 5/02/2025΄και ώρα 5:00 μ.μ πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόφωση στο χώρο του 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Χίου με επιμορφωτή τον κύριο Σταύρο Σπυράκη  διευθυντή του ΚΕΠΕΑ Ομηρούπολης και με τη συμμετοχή των συναδέλφων του 8ου Νηπιαγωγείου Χίου με θέμα: Θέατρο και Εκπαίδευση”. Ήταν ένα βιωματικό θεατρικό εργαστήρι με ασκήσεις χαλάρωσης, πολλά παιχνίδια και τεχνικές να διατηρούμε τον έλεγχο της κίνησης του σώματός μας καθώς και δραματοποίηση τραγουδιών. Οι προτάσεις του επιμορφωτή μας, κ. Σταύρου Σπυράκη για την μεταφορά όσων μάθαμε στην εκπαιδευτική πράξη αναβαθμίζει την ποιότητα εκπαίδευσης που μπορεί να παρέχει μια σχολική μονάδα στους μαθητές/τριες της. Μοιραζόμαστε στιγμιότυπα της επιμόρφωσης κι έπεται και δεύτερος κύκλος.

IMG 20250205 172440 IMG 20250205 172446 IMG 20250205 173556

IMG 20250205 173614IMG 20250205 173707IMG 20250205 173705

IMG 20250205 173637IMG 20250205 174125IMG 20250205 174720

IMG 20250205 174723IMG 20250205 174851IMG 20250205 174853

IMG 20250205 184849 IMG 20250205 184853 IMG 20250205 184858Messenger creation 87B18361 3CBF 483D 928B 77A38FA194B6

 

Σε ποιον ανήκει τούτη η κούκλα; Από την ομάδα του ΚΕΠΕΑ Ομηρούπολης.

Σήμερα Τετάρτη 5/02/2025 είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε στο χώρο του σχολείου μας την ομάδα του ΚΕΠΕΑ Ομηρούπολης που μας παρουσίασε το θεατροπαιδαγωγικό δρώμενο: “Σε ποιον ανήκει τούτη η κούκλα”, βασισμένο στο θεατρικό έργο του Μπρεχτ, ο κύκλος με την κιμωλία. Έντονες είναι οι κοινωνικές ανισότητες που τις ενσαρκώνουν με επιτυχία οι πρωταγωνίστριες, Λολίτα και Πάκα. Η Λολίτα, ένα πλουσιοκόριτσο που πάντα είχε ό,τι ήθελε κακομεταχειρίζεται την κούκλα της και αφού την κατέστρεψε την πέταξε στα σκουπίδια. Την πεταμένη κούκλα την βρήκε στα σκουπίδια, η Πάκα, το κορίτσι που δούλευε στο σπίτι της Λολίτας. Μάζεψε την κούκλα και την έφτιαξε από την αρχή. Την νανούριζε και της τραγουδούσε. Η Πάκα δεν είχε παιχνίδια. Αυτό ήταν το πρώτο της παιχνίδι και ένιωθε τόσο χαρούμενη!! Η χαρά της όμως δεν κράτησε για πολύ. Η Λολίτα βγήκε να αναζητήσει την κούκλα που είχε πετάξει στα σκουπίδια μετά την απειλή της μητέρας της ότι δεν θα της δώσει χαρτζιλίκι κι επιπλέον θα φάει κι “ένα χεράκι ξύλο” που για ακόμα μία φορά κατέστρεψε το παιχνίδι της.

Σε ποιον ανήκει τούτη η κούκλα 1

Η Λολίτα βγήκε να αναζητήσει την κούκλα της και βλέπει την Πάκα να κρατάει στα χέρια της την κούκλα της. Επιτίθεται στην Πάκα να της την πάρει όμως η Πάκα αρνείται να της την δώσει πίσω. Κυνηγητό και φωνές μεταξύ των κοριτσιών για την διεκδίκηση της κούκλας!! Ποια θα κρατήσει τελικά την κούκλα; Την απόφαση αυτή θα την πάρουν τα παιδιά μας. Έκαναν πολλές ερωτήσεις στην Λολίτα και την Πάκα. Ότα όμως έμαθαν ότι η Λολίτα αν δεν πάει πίσω την κούκλα θα τιμωρηθεί αυτό το κίνητρο στάθηκε πιο ισχυρό για τα παιδιά να αποφασίσουν να δώσουν σε εκείνη την κούκλα.

ΚΕΠΕΑ Ομηρούπολης

Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πολύ και ευχαρίστησαν τους συντελεστές του δρώμενου και φωτογραφήθηκαν μαζί τους!!

 

Ανώνυμο σχέδιο 71

Εκπαιδευτική εκδρομή στο κέντρο διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών της ΔΙΑΝΟΧ στο Χαλκειό.

Στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης με στόχο την προστασία του πλανήτη μας τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον χώρο διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών της ΔΙΑΝΟΧ στη ΒΙΑΛ στο Χαλκειό. Στόχος της επίσκεψής μας ήταν να καταλάβουν τα παιδιά μας γιατί είναι σημαντική η ανακύκλωση υλικών κα η επαναχρησιμοποίησή τους και πώς αυτή η διαδικασία δίνει ζωή στον πλανήτη μας. Η μετακίνησή μας έγινε με λεωφορείο που πάντα ενθουσιάζει τα παιδιά με την συνοδεία της τροχαίας καθόλη τη διάρκεια της επίσκεψης μέχρι την επιστροφή των παιδιών στο σχολείο μας γεγονός για το οποίο εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας για την ασφάλεια που μας παρείχαν καθόλη τη διάρκεια της μετακίνησής μας. Και το μικρό μας ταξίδι ξεκινά…

Άφιξη στο Κέντρο διαλογής ανακυκλώσιμων υλικών.

IMG 20250129 100854IMG 20250129 100842

Μας υποδέχτηκε ο πρόεδρος της ΔΙΑΝΟΧ με έναν αρμόδιο υπάλληλο και η ξενάγησή μας ξεκίνησε αντικρίζοντας τα παιδιά ένα βουνό από ανακυκλώσιμα υλικά-σκουπίδια, εργαζομένους που έκαναν την διαλογή και μηχανήματα που επιτελούσαν συγκεκριμένους ρόλους.

 

IMG 20250129 101403

IMG 20250129 101353

Ένα βουνό από ανακυκλώσιμα σκουπίδια!! Έκαναν μεγάλη εντύπωση στα παιδιά καθώς και τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνταν για να τα μεταφέρουν στον διάδρομο διαλογής τους από το προσωπικό που επιτελεί το έργο αυτό.

IMG 20250129 101714

IMG 20250129 101122 IMG 20250129 101149IMG 20250129 101501

Το βουνό με τα ανακυκλώσιμα σκουπίδια έκανε τελικά μεγάλη εντύπωση και τα παιδιά ζήτησαν να φωτογραφηθούν μπροστά τους!!

IMG 20250129 102030

Ιδιαίτερη εντύπωση έκαναν και τα πακέτα των ανακυκλώσιμων υλικών, έτοιμα να ταξιδέψουν για να ανακυκλωθούν και να ξαναχρησιμοποιηθούν.

IMG 20250129 101605IMG 20250129 101632IMG 20250129 101635IMG 20250129 101639IMG 20250129 101646IMG 20250129 101654

Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με την υπόσχεση του προέδρου της ΔΙΑΝΟΧ ότι θα μας επισκεφθεί στο χώρο του σχολείου μας για μια μικρή ενημέρωση φέρνοντας και οικολογικές τσάντες δώρο της ΔΙΑΝΟΧ στα παιδιά μας!!

IMG 20250129 102540

 

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning: Are you a cricket or an ant? – Dehydration

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος: Are you a cricket or an ant συνεχίζουμε με την αφυδάτωση φρούτων. Προετοιμάσαμε την δραστηριότητά μας επιλέγοντας τα φρούτα που θα χρησιμοποιήσουμε για να αφυδατώσουμε, λεμόνια, πορτοκάλια, μήλα, μπανάνες. Κόψαμε σε φέτες τα φρούτα μας, τα μυρίσαμε, τα αγγίξαμε για να δούμε ότι περιέχουν χυμό τον οποίο θα πρέπει να αφαιρέσουμε . Και αυτό πώς θα το καταφέρουμε: είτε ψήνοντάς τα σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία για να αφυδατωθούν είτε εκθέτοντάς τα στον ήλιο. Προς το παρόν λόγω καιρικών συνθηκών χρησιμοποιούμε την πρώτη μέθοδο σιγοψήνοντάς τα στο φούρνο. Τα παιδια ευχαριστήθηκαν τη δραστηριότητα και συμμετείχαν με χαρά. Στη συνέχεια μετά το βιωματικό κομμάτι της δραστηριότητας ακολούθησε η αποτύπωση της όλης διαδικασίας εικαστικά.

Προσθέστε λίγο κείμενο 3

Ανώνυμο σχέδιο 70

3rd Experimental kindergarten of Chios Greece 14

 

Κοπή της πίτας του σχολείου μας!!

Ευχαριστούμε θερμά τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας για την αγορά των βασιλόπιτων και των δώρων των τυχερών της χρονιάς!! Όλα προσεγμένα στη λεπτομέρεια!!! Και του χρόνου να είμαστε καλά και οι τυχεροί/ές μας κάθε καλό!!

Ανώνυμο σχέδιο 67 Οι τυχεροί της χρονιάς

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning: Unite against bulling: International day of non Violence in school.

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος σχεδιάσαμε δραστηριότητες για την παγκόσμια μέρα μη βίας στα σχολεία. Η αφόρμηση δόθηκε με το παραμύθι του Γιώργου Σακελαρίδη: “Μήλα γύρω, γύρω στη μέση πορτοκάλι” που αναφέρεται στο φαινόμενο του εκφοβισμού με τρόπο παραστατικό και ανταποκρίνεται στην ηλικία των παιδιών του νηπιαγωγείου. Μέσα σε μια φρουτιέρα με φρούτα, τα μήλα που είναι η πλειοψηφία εκφοβίζουν ένα πορτοκάλι και το πληγώνουν λέγοντάς του λέξεις αιχμηρές που στενοχωρούν και πονούν. Το πορτοκάλι θύμα αισθάνεται ότι του αξιζει που του συμπεριφέρονται έτσι γιατί ριχνει το φταίξιμο της συμπεριφοράς των μήλων στο ίδιο.

Τα παιδιά προβληματίστηκαν με την συμπεριφορά των ηρώων, και με τους θύτες – μήλα αλλά και το θύμα- πορτοκάλι. Ζωγράφισαν χαρακτηριστικές σκηνές του παραμυθιού, τα ίδια μπαίνοντας στο ρόλο και του θύματος και του θύτη έγραψαν λέξεις που πληγώνουν αλλά και λέξεις που χαροποιούν τον άλλο. Και στο τέλος δραματοποίησαν με επιτυχία την ιστορία.

Oι ζωγραφιές μας

Ενωμένοι ενάντια στο bullying 1 1

Ενωμένοι ενάντια στο bullying 2 1

Ενωμένοι ενάντια στο bullying 3

Συνεχίσαμε τις δραστηριότητές μας με την αφίσα για την παγκόσμια μέρα της μη βίας στα σχολεία. Τα παιδιά ολοκλήρωσαν από ένα κομμάτι της αφίσας και στην συνέχεια έγινε η σύνθεσή της.

Ανώνυμο σχέδιο 64

3rd Experimental Kindergarten of Chios Greece 12

Το νου σου… Όμιλος Τέχνης

Το Νοέμβριο ασχοληθήκαμε με τη σπουδαία χαράκτρια και ζωγράφο Βάσω Κατράκη.

Η ενασχόληση μας συνδυάστηκε με το παραμύθι ‘το νου σου’. Ο νους ήταν ένα παράξενο ον που μπορούσε να αλλάζει μορφές και χρώματα, να μεγαλώνει και να μικραίνει. Γινόταν κόκκινος όταν αγαπούσε, κίτρινος όταν γελούσε και μαύρος όταν τον κατέκλυζαν στενόχωρες σκέψεις. Κάποιοι όμως τον ζήλευαν πολύ για τις άπειρες δυνατότητες του. Κατάφεραν λοιπόν να πείσουν το βασιλιά να τον φυλακίσει. Ο νους ζούσε φυλακισμένος και λυπημένος μέχρι που εμφανίστηκε ένα μικρό, κόκκινο πουλί που του θύμισε τι μπορούσε να κάνει. Μεταμορφώθηκε σε πουλί , δραπέτευσε και από τότε πετάει ελεύθερος και δε φυλακίζεται!

Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού ο καθένας μεταμόρφωσε το νου του σε ότι φαντάστηκε… Πήρε τη μορφή φιδιού, καρδιάς ,πεταλούδας, κύκλου κοκ…

20241122 133640 20241122 133053 20241122 133604

Ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση…

20241122 150233 20241122 150155

Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στη Βάσω Κατράκη. Μιλήσαμε για την Τέχνη της, μέσω της οποίας εξέφραζε τη δυστυχία και τον αγώνα των φτωχών ανθρώπων και για τα βότσαλα που ζωγράφιζε ως εξόριστη στη Γυάρο. Παραλληλίσαμε το νου της με το νου του παραμυθιού , ο οποίος παρέμεινε ελεύθερος παρά την εξορία και τις διώξεις. Παρατηρήσαμε μερικά από τα βότσαλα που έφτιαξε και φτιάξαμε κι εμείς τα δικά μας.

20241122 150509

Φυσικά στο τέλος ακούσαμε το τραγούδι ‘αερικό’ του Θανάση Παπακωνσταντίνου.

Όσες κι αν χτίζουν φυλακές

κι αν ο κλοιός στενεύει

ο νους μας είναι αληταριό

πάντα θα δραπετεύει…

Σχήματα και χρώματα στην Τέχνη. Piet Mondrian

Παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βιντεάκι για τον Mondrian.

Παρατηρούμε τα έργα του ,τα χρώματα, τα σχήματα και τις γραμμές που χρησιμοποιεί σε αυτά. Αναφερόμαστε στα βασικά χρώματα που κυριαρχούν στους πίνακές του, στα σχήματα που σχηματίζει -τετράγωνα και παραλληλόγραμμα- και στις κάθετες και οριζόντιες γραμμές.

Έπειτα το κάθε παιδί προσπαθεί να εντοπίσει τον πίνακα με τις πιο παχιές ή πιο λεπτές γραμμές, αυτόν με τα περισσότερα παραλληλόγραμμα, αυτόν με τα μεγαλύτερα σχήματα κτλ.

20241213 135146 20241213 134845

Με τη βοήθεια των lego προσπαθούμε να μιμηθούμε τα έργα του…

Συνεχίζουμε στα τραπεζάκια ,για να φτιάξουμε τα χριστουγεννιάτικα δεντράκια του Μόντριαν.

20241213 143945 20241213 141700 20241213 141720 20241213 142112 20241213 142142 20241213 142440 20241213 143938

Και τα ελατάκια μας ολοκληρωμένα!

20241213 151915

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση