Με αφορμή την εθνική μας επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, ταξιδέψαμε πίσω στο χρόνο για να γνωρίσουμε τα γεγονότα που στιγμάτισαν την ιστορία της πατρίδας μας. Στην τάξη μας έφτασε ένα “κουτί του 1940”, γεμάτο με φωτογραφίες, πρωτοσέλιδα εφημερίδων, κάλτσες, ένα μικρό όπλο και άλλα αντικείμενα από την εποχή του πολέμου. Τα παρατηρήσαμε, βάλαμε τις εικόνες σε σειρά και προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε την ιστορία τους. Μέσα από αυτά μιλήσαμε για τα γεγονότα του πολέμου και για τη σημασία του μεγάλου «ΟΧΙ» που ειπώθηκε τότε.
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, είδαμε φωτογραφικό υλικό, και δραματοποιήσαμε τη στιγμή που ο Ιωάννης Μεταξάς αρνήθηκε να παραδώσει την Ελλάδα. Μιλήσαμε για το Ξυπόλητο Τάγμα και ζωντανέψαμε με θεατρικό τρόπο τη δύναμη, την ελπίδα και το θάρρος των παιδιών εκείνης της εποχής μαζεύοντας και μοιράζοντας φαγητό.
Μάθαμε για την ελληνική σημαία, τα χρώματά της και το τι συμβολίζει. Με το μελισσάκι Bee-Bot, παίξαμε και βρήκαμε τα γράμματα της λέξης ΣΗΜΑΙΑ και του ΟΧΙ, κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας, μάθαμε το «Ο» του ΟΧΙ και δημιουργήσαμε όμορφες κατασκευές εμπνευσμένες από την επέτειο.
Τέλος, πραγματοποιήθηκε η σχολική μας γιορτή, όπου τα παιδιά, μπροστά σε γονείς και εκπαιδευτικούς, είπαν ποιήματα, τραγούδησαν, χόρεψαν και απέδωσαν φόρο τιμής στους ήρωες του ’40. Κρατώντας τις σημαίες και τα μικρά στρατιωτάκια, τα παιδιά αποχαιρέτησαν τη γιορτή με το μήνυμα του «ΟΧΙ» μήνυμα δύναμης, ενότητας και ειρήνης που ταξιδεύει από γενιά σε γενιά.
Mε χαρά πληροφορηθήκαμε ότι η πρόταση του σχολείου μας για το logo του ευρωπαϊκού έργου : Τhe voice of kindness” ήρθε στην πρώτη θέση στις επιλογές των συνεργατών. Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες για την επιλογή του νικητήριου σχεδίου!!
Βασική φιλοσοφία τουομίλου “παραμυθοπαίζοντας” είναι η σύνδεση του λόγου, του παραμυθιού και της τέχνης με το παιχνίδι .
Βασικά χαρακτηριστικά και στόχοι:
Βιωματική Μάθηση: Χρησιμοποιεί το παραμύθι ως αφετηρία για να αναπτύξει τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών.
Πολυαισθητηριακή Προσέγγιση: Οι δράσεις συνδυάζουν τη αφήγηση (λόγος), το θεατρικό παιχνίδι (κίνηση/δράση), τις εικαστικές τέχνες (ζωγραφική, κατασκευές) και μερικές φορές τη μουσική.
Ανάπτυξη Δεξιοτήτων: Στόχος είναι να ενισχύσει τη γλωσσική ανάπτυξη, τη συναισθηματική νοημοσύνη και τη συνεργασία, καθώς τα παιδιά υποδύονται ρόλους, εκφράζουν συναισθήματα και δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες.
Συνοπτικά, πρόκειται για έναν δημιουργικό τρόπο για να “ζωντανέψουν” τα παραμύθια μέσα από το παιχνίδι και την τέχνη, προσφέροντας στα παιδιά ένα πλούσιο περιβάλλον μάθησης και έκφρασης.
1η συνάντηση: Η πρώτη μας συνάντηση περιλαμβάνει ζέσταμα, με ασκήσεις γνωριμίας, κίνησης και φωνής.
Τα παιδιά δημιουργούν τα στεφάνια των παραμυθάδων και το ζέσταμα ξεκινά.
Και η μαγεία συνεχίζεται …..τα παιδιά περνούν την μαγική πύλη των παραμυθιών που θα μας συντροφεύσουν σε όλες τις θεατρικές περιπέτειες της χρονιάς.
Και ήρθε η στιγμή να γνωρίσουμε τους πρώτους παραμυθάδες με τους οποίους θα ασχοληθούμε. Παρακολουθούμε βίντεο για την ζωή και το έργο των αδερφών Γκριμ.
Ολοκληρώνουμε την πρώτη μας συνάντηση δημιουργώντας τις προσωπογραφίες των αδερφών Γκριμ.
Tα παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν σήμερα στην εθελοντική δράση της ΗELMEPA: “Μπορούμε να σώσουμε τις θάλασσες” για παράκτιο εθελοντικό καθαρισμό. Ο εθελοντικός καθαρισμός μιας παραλίας από παιδιά νηπιαγωγείου προσφέρει πολυδιάστατα οφέλη που υπερβαίνουν την καθαριότητα της ακτής. Αποτελεί μια εξαιρετική βιωματική μαθησιακή διαδικασία, καθώς τα παιδιά ευαισθητοποιούνται από νωρίς για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και συνειδητοποιούν έμπρακτα τις αρνητικές επιπτώσεις των απορριμμάτων. Μέσα από τη συλλογή και την αναγνώριση των σκουπιδιών, καλλιεργούν την οικολογική συνείδηση, αναπτύσσουν το αίσθημα ευθύνης απέναντι στον πλανήτη και μαθαίνουν την αξία του εθελοντισμού και της συλλογικής προσπάθειας, μετατρέποντας μια απλή εξόρμηση σε μια σημαντική πράξη ενεργού πολιτειότητας.
Οι μικροί μας εξερευνητές και οι μικρές μας εξερευνήτριες ξεκίνησαν με χαρά για την παραλία της Λευκωνιάς στο Κοντάρι της Χίου.
Με βιωματικό τρόπο αντιλήφθηκαν τον όγκο των σκουπιδιών που μολύνουν τις ακτές και αλλοιώνουν το φυσικό τοπίο.
Ολοκληρώσαμε την δράση μας χαρούμενοι μεταφέροντας τα μηνύματά μας στις αφίσες μας για ένα περιβάλλον καθαρό και θάλασσες που να τις χαίρονται όλοι. ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά μας.
Mindful Explorers – Εξερευνητές της Ενσυνειδητότητας»
Το «Mindful Explorers – Εξερευνητές της Ενσυνειδητότητας» είναι ένα διεθνές έργο eTwinning που απευθύνεται σε μαθητές της πρώτης σχολικής ηλικίας. Στόχος του είναι η ανάπτυξη της ενσυνειδητότητας (mindfulness) μέσω του παιχνιδιού, της παρατήρησης, της δημιουργικότητας και απλών καθημερινών πρακτικών.
Μαθητές από διαφορετικές χώρες εξερευνούν τι τους βοηθά να παραμένουν «εδώ και τώρα», μοιραζόμενοι συναισθήματα, ήχους, εικόνες και ιδέες για ηρεμία.
Το έργο βασίζεται στη συνεργασία, σε κοινές δραστηριότητες και στη δημιουργία διαδραστικών υλικών, όπως ένας χάρτης ενσυνειδητότητας, ένα ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book) και ένα εικονικό κουτί ηρεμίας (virtual calm box). Είναι μια περιπέτεια για την ανακάλυψη της εσωτερικής γαλήνης και την ενίσχυση της ενσυνειδητότητας – όλοι μαζί!
Στόχος
Σκοπός αυτού του έργου είναι η εισαγωγή των μικρών μαθητών στον κόσμο της ενσυνειδητότητας (mindfulness) μέσω παιχνιδιών, ασκήσεων και δημιουργικών δραστηριοτήτων που τους βοηθούν να αναπτύξουν την προσοχή, την αυτογνωσία, την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική ρύθμιση.
Το έργο θα βασιστεί στη διεθνή συνεργασία, όπου μαθητές από διαφορετικές χώρες θα συνδημιουργήσουν έναν «Χάρτη Ενσυνειδητότητας» γεμάτο πρακτικές, εικόνες, ήχους και συναισθήματα που τους βοηθούν να παραμένουν παρόντες στη στιγμή.
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Παραδείγματα Κοινών Αποτελεσμάτων του Έργου:
Διαδραστικός Χάρτης Ενσυνειδητότητας της Ευρώπης: Θα παρουσιάζει μέρη όπου τα παιδιά αισθάνονται ήρεμα και ενσυνείδητα.
Διεθνές e-book «Οι Τρόποι μας για να Νιώθουμε Ήρεμοι»: Εικονογραφημένο από τα παιδιά, θα παρουσιάζει τεχνικές και ιδέες για την ενσυνειδητότητα.
Εικονικό Κουτί Ενσυνειδητότητας (Virtual Mindfulness Box): Μια συλλογή πολυμέσων με εργαλεία και ιδέες από τα συνεργαζόμενα σχολεία.
Ημερολόγιο Ημερών Ενσυνειδητότητας: Ένα συνεργατικό μηνιαίο ημερολόγιο γεμάτο με καθημερινές μικρο-πρακτικές ενσυνειδητότητας.
Έκθεση Συναισθημάτων (Emotion Gallery): Μια κοινή έκθεση με έργα τέχνης και εκφράσεις συναισθημάτων των παιδιών, συνοδευόμενη από σύντομους προβληματισμούς.
Εργαλεία Συνεργασίας:
Padlet, Genially, Canva, Wakelet: Για τη δημιουργία κοινών οπτικών χώρων.
Google Slides / Book Creator: Για τη συνεργατική δημιουργία του ηλεκτρονικού βιβλίου (e-book).
Jamboard / Whiteboard.fi: Για καταιγισμό ιδεών και διαδραστικούς πίνακες.
TwinSpace / eTwinning Live: Για τακτική επικοινωνία και ανταλλαγή υλικών.
Παρουσίαση του έργου.
Αναλυτική παρουσίαση του έργου ανά μήνα.
Γονική συναίνεση συμμετοχής μαθητών στο έργο.
Παρουσίαση μαθητών που συμμετέχουν στο έργο.
που συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο των μαθητών του έργου.
Για να συμμετέχουν τα παιδιά στο έργο απαντούν σε ερωτηματολόγιο και λαμβάνουν το εισιτήριο εισόδου στο΄έργο.
Τα παιδιά επιλέγουν ένα χαρακτήρα κια δημιουργούν μία ιστορία γι αυτόν. Οι χαρακτήρες που θα δημιουργηθούν από όλα τα σχολεία μπαίνουν σε ψηφοφορία προκειμένου να επιλεχθεί ένας που θα γίνει η μασκότ του έργου και θα μας συντροφεύει σε όλη την πορεία του.
Αυτό το Ευρωπαϊκό έργο eTwinning καλεί τους νεαρούς μαθητές να εξερευνήσουν τη σύνδεση μεταξύ φύσης, μύθου και δημιουργικότητας μέσα από τη φωνή της Γαίας — της προσωποποίησης της Γης στην ελληνική μυθολογία.
Εμπνευσμένο από συμβολικές μυθολογικές φιγούρες και δομημένο γύρω από τέσσερις θεματικούς κύκλους, το έργο ενσωματώνει την αφήγηση ιστοριών, τα ψηφιακά εργαλεία, την προσέγγιση Reggio Emilia και τη μάθηση βασισμένη στο STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics).
Τα παιδιά θα ασχοληθούν με ιστορίες που αντιπροσωπεύουν βασικές έννοιες της φύσης, όπως οι εποχές, το νερό, το φως και η μεταμόρφωση — μέσα από τους συμβολικούς μύθους της Δήμητρας και της Περσεφόνης, του Ποσειδώνα και της Αθηνάς, του Διονύσου και του Ερμή, της Άρτεμης και του Απόλλωνα. Αυτοί οι μύθοι δεν αντιμετωπίζονται ως θρησκευτικά ή ιστορικά κείμενα, αλλά ως δημιουργικά σημεία εκκίνησης για την εξερεύνηση της φύσης και της γνώσης.
Το έργο προωθεί τα παιδιά ως ενεργούς πρωταγωνιστές στη μαθησιακή τους διαδικασία. Μέσα από πρακτικές δραστηριότητες με φυσικά υλικά, συνεργατικές ψηφιακές δημιουργίες, πειράματα με ήχους, εικαστικές τέχνες και παιγνιώδη κωδικοποίηση (playful coding), οι μαθητές θα συνδημιουργήσουν μια «μυθολογική συμφωνία» — μια συλλογική έκφραση της σχέσης τους με τη φύση, καθοδηγούμενη από τις διαχρονικές φωνές του μύθου και τα εργαλεία της σύγχρονης εκπαίδευσης.
Στόχοι
Αυτό το έργο στοχεύει στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων παρατήρησης, δημιουργικότητας και συνεργασίας των νεαρών μαθητών μέσω της ουσιαστικής αλληλεπίδρασης με τη φύση και τις συμβολικές ιστορίες εμπνευσμένες από την ελληνική μυθολογία. Πιο συγκεκριμένα, το έργο θα βοηθήσει τους μαθητές:
Να αναπτύξουν την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες διερεύνησης μέσω ανοιχτών ερωτήσεων και προβληματισμών εμπνευσμένων από τους μύθους και τη φύση.
Να ενισχύσουν τον ψηφιακό γραμματισμό μέσω της δημιουργικής χρήσης συνεργατικών εργαλείων (π.χ., Canva, Genially, Google Slides, κώδικες QR).
Να καλλιεργήσουν την καλλιτεχνική και αισθητηριακή έκφραση πειραματιζόμενοι με φυσικά υλικά, χρώματα, ήχους και κίνηση.
Να ενισχύσουν τις πρώιμες δεξιότητες STEAM συμμετέχοντας σε παιγνιώδεις εξερευνήσεις και βασικά πειράματα σχετικά με το νερό, τις εποχές, το φως, τον ήχο και την κωδικοποίηση.
Να βελτιώσουν τις λεκτικές και οπτικές δεξιότητες επικοινωνίας μέσω της αφήγησης, του θεατρικού παιχνιδιού, της ερμηνείας συμβόλων και των μηνυμάτων που βασίζονται σε εικόνες.
Να οικοδομήσουν κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, όπως η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός για τη φύση, η συνεργασία και η κοινή ευθύνη.
Να ενθαρρύνουν την πολυτροπική μάθηση ενσωματώνοντας τη γλώσσα, την επιστήμη και την τέχνη σε μια ολιστική εκπαιδευτική εμπειρία.
Το έργο στοχεύει επίσης στη δημιουργία ενός περιεκτικού, παιγνιώδους μαθησιακού περιβάλλοντος όπου τα παιδιά είναι πρωταγωνιστές και η μάθηση διαμορφώνεται από τον θαυμασμό, την ανακάλυψη και το συμβολικό νόημα.
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Το έργο αυτό στοχεύει στη δημιουργία μιας ποικιλίας ορατών και άυλων αποτελεσμάτων που αντικατοπτρίζουν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και τη διεπιστημονική μάθηση των σχολείων που συμμετέχουν.
Τα Τελικά Προϊόντα θα Περιλαμβάνουν:
Μια συνεργατική «Μυθολογική Έκθεση της Φύσης» στο TwinSpace (με φωτογραφίες, ηχογραφήσεις και ψηφιακά τεχνουργήματα από όλες τις δραστηριότητες).
Έναν Ψηφιακό Χάρτη του Ταξιδιού της Γαίας, που θα παρουσιάζει τα φυσικά σύμβολα, τους μύθους και τα δημιουργικά αποτελέσματα κάθε χώρας.
Μια σειρά από συνεργατικές καλλιτεχνικές δημιουργίες, όπως:
«Κύπελλα Χαράς» (υγιεινές καλλιτεχνικές δημιουργίες από φρούτα και λαχανικά).
«Συμμετρικός Κήπος της Περσεφόνης» (συνθέσεις συμμετρίας με φυσικά υλικά).
«Ο Χάρτης των Δώρων» (μοντέλα των δίδυμων πόλεων του Ποσειδώνα και της Αθηνάς).
«Το Μυστικό Μήνυμα του Δάσους» (παζλ κωδικοποίησης βασισμένα στη φύση με αποτυπώματα από πηλό και αποκωδικοποίηση QR).
Ένα ψηφιακό βιβλίο ιστοριών ή «e-book» που θα συνδυάζει παιδικά σχέδια, φωτογραφίες, αινίγματα και ερμηνείες των μύθων που εμπνέονται από τη φύση.
Συνθέσεις βασισμένες στον ήχο («Ηχοτοπία Ήλιου & Σελήνης») φτιαγμένες από φυσικά αντικείμενα και αυτοσχέδια όργανα.
Συνεργατικά ψηφιακά εργαλεία (π.χ., Padlet, Google Slides, πίνακες Canva, Whiteboard.chat, Jamboard) όπου όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία θα μοιράζονται και θα συνδημιουργούν σε πραγματικό χρόνο.
Πρόσθετα Αποτελέσματα:
Ενίσχυση της δημιουργικής έκφρασης, της περιβαλλοντικής συνείδησης και του ψηφιακού γραμματισμού μεταξύ των μαθητών.
Ανάπτυξη νέων πρακτικών για την ενσωμάτωση της μυθολογίας, της φιλοσοφίας εμπνευσμένης από το Reggio Emilia, και της μάθησης STEAM στην προσχολική εκπαίδευση.
Ενίσχυση των διαπολιτισμικών συνδέσεων και των μακροχρόνιων σχολικών συνεργασιών μέσω παιγνιώδους συνεργασίας.
Αυξημένη ικανότητα των εκπαιδευτικών να σχεδιάζουν από κοινού διεπιστημονικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας προσβάσιμα φυσικά υλικά και συμπεριληπτικές μεθοδολογίες.
Συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα με τους γρίφους της Γαία. Το ένα σχολείο γράφει τον γρίφο και το άλλο τον επιλύει. Σκοπός είναι η δημιουργία ενός κώδικα για να φτάσουμε στην σωστή εικόνα της Γαίας που αναφέρεται η επίλυση του γρίφου δημιουργώντας την αντίστοιχη διαδρομή με το bee bot.
« Οι Μικροί Εξερευνητές του Γαλάζιου Πλανήτη» (“Little Explorers of the Blue Planet”) είναι ένα έργο eTwinning σχεδιασμένο να πυροδοτήσει την περιέργεια για τη θαλάσσια διατήρηση σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (ηλικίας 4-11 ετών).
Μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων όπως ο καθαρισμός παραλιών, πειράματα Επιστήμης του Πολίτη (citizen science) και δημιουργικά καλλιτεχνικά έργα, οι μαθητές θα εξερευνήσουν τη σημασία των υγιών ωκεανών, ενώ θα συνεργάζονται με συνομηλίκους τους στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν.
Χρησιμοποιώντας εργαλεία του πραγματικού κόσμου, όπως τον Ευρωπαϊκό Άτλαντα των Θαλασσών, θα συλλέξουν δεδομένα για την ποιότητα των υδάτων και τη θαλάσσια ζωή, μετατρέποντας τα ευρήματά τους σε πολύχρωμες αφίσες, έργα τέχνης από ανακυκλωμένα υλικά και ακόμη και σε ένα κοινό βιβλίο ιστοριών. Αυτό το έργο συνδυάζει STEM, δημιουργικότητα και περιβαλλοντική δράση, για να δείξει στους νεαρούς μαθητές ότι η προστασία της θάλασσας είναι μια ομαδική προσπάθεια πέρα από τα σύνορα.
Το έργο προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να συνδεθούν σχολικές τάξεις σε όλη την Ευρώπη, καλύπτοντας παράλληλα τα κριτήρια του European Blue School (Ευρωπαϊκό Γαλάζιο Σχολείο). Οι μαθητές θα αποκτήσουν αυθεντικές εμπειρίες — παίρνοντας συνεντεύξεις από τοπικούς ψαράδες, δημιουργώντας τέχνη από σκουπίδια της θάλασσας και πραγματοποιώντας βιντεοκλήσεις με Ευρωπαίους εταίρους για να συγκρίνουν τα παράκτια οικοσυστήματα. Μαζί, θα παράγουν ορατά αποτελέσματα, όπως μια ψηφιακή εκστρατεία «Μπλε Υπόσχεση» (Blue Pledge) και μια έκθεση με ανακυκλωμένα θαλάσσια γλυπτά, ενισχύοντας την περηφάνια τους για τον ρόλο τους ως μελλοντικοί φύλακες των ωκεανών. Είναι ιδανικό για εκπαιδευτικούς που αναζητούν διεπιστημονική, βασισμένη στη δράση μάθηση με μια παγκόσμια πινελιά!
Στόχοι
Οι μαθητές θα κατανοήσουν γιατί οι ωκεανοί είναι σημαντικοί και πώς να τους προστατεύουν.
Οι μαθητές θα συλλέγουν και θα καταγράφουν πληροφορίες σχετικά με το νερό, τα απόβλητα και τη θαλάσσια ζωή.
Οι μαθητές θα δημιουργήσουν τέχνη και αφίσες χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά για να μοιραστούν τις ιδέες τους.
Οι μαθητές θα χρησιμοποιούν απλά ψηφιακά εργαλεία, όπως χάρτες και βίντεο, για να μάθουν για τη θάλασσα.
Οι μαθητές θα συζητούν και θα συνεργάζονται με συμμαθητές και παιδιά από άλλες χώρες.
Οι μαθητές θα νιώσουν υπεύθυνοι για τη φύση και περήφανοι για τις ενέργειές τους για τη βοήθεια του ωκεανού.
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε ένα δημόσιο TwinSpace που θα παρουσιάζει την πρόοδο και τα αποτελέσματα του έργου, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών των μαθητών, φωτογραφιών, βίντεο και τελικών προϊόντων. Αυτό θα βοηθήσει στην ευαισθητοποίηση στις σχολικές κοινότητες και πέρα από αυτές, σχετικά με τη σημασία της προστασίας των ωκεανών.
Τα κύρια τελικά προϊόντα του έργου θα είναι:
Ένα ψηφιακό βιβλίο ιστοριών, που θα συνδημιουργηθεί από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία, συνδυάζοντας ιστορίες και εικονογραφήσεις μαθητών για τη θάλασσα.
Μια ψηφιακή εκστρατεία «Μπλε Υπόσχεση» (Blue Pledge), όπου οι μαθητές θα μοιράζονται απλές δράσεις για την προστασία του ωκεανού, μέσω αφισών, βίντεο ή ηχογραφήσεων.
Μια εικονική έκθεση με θαλάσσια γλυπτά και τέχνη φτιαγμένα από ανακυκλωμένα υλικά.
Ένας χάρτης της θάλασσας φτιαγμένος από τους μαθητές, με δεδομένα και σχέδια από κάθε χώρα.
Ένα κοινό βίντεο που θα δείχνει στιγμιότυπα από τη διεθνή συνεργασία και τις δραστηριότητες στην τάξη.
Εκτός από αυτά τα προϊόντα, αναμένονται τα ακόλουθα αποτελέσματα:
Βελτιωμένες διδακτικές πρακτικές στις φυσικές επιστήμες, την περιβαλλοντική εκπαίδευση και την ψηφιακή συνεργασία.
Μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και γνώση των μαθητών σχετικά με τη θαλάσσια διατήρηση και τη βιωσιμότητα.
Ενίσχυση των ψηφιακών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών.
Ισχυρότερες συνεργασίες μεταξύ σχολείων σε όλη την Ευρώπη, οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε μελλοντικά έργα.
Στόχος μας είναι να αφήσουμε ένα μόνιμο αντίκτυπο στα σχολεία μας, ενσωματώνοντας τον “Γραμματισμό του Ωκεανού” στο πρόγραμμα σπουδών μας και ενθαρρύνοντας τους μαθητές να γίνουν ενεργοί, ενημερωμένοι νέοι πολίτες.
Παρουσίαση του έργου
Γονική συναίνεση για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών μας.
Η ομάδα του σχολείου μας που συμμετέχει στο έργο.
Εργαζόμαστε για να φτιάξουμε την πρόταση του logo του σχολείου μας για το έργο.
Tο σχολείο μας για την χρονιά 2025-2026 συμμετέχει στο ευρωπαϊκό έργο E-Twinning:” Τhe Voice of kindness” μαζί με άλλα 11 ευρωπαϊκά σχολεία από Ρουμανία, Ελλάδα, Τουρκία, Πολωνία, Ουκρανία, Μολδαβία, Ιαπανία, Λιθουανία, Κροατία, Βουλγαρία και Αλβανία.
«Η Φωνή της Καλοσύνης» (“The Voice of Kindness”) είναι ένα διεθνές έργο eTwinning που στοχεύει στην προώθηση των αξιών της ενσυναίσθησης, του σεβασμού και της καλοσύνης μεταξύ των μαθητών.
Μέσα από δημιουργικές και συνεργατικές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται διαδικτυακά, μαθητές από διαφορετικές χώρες εξερευνούν τη σημασία της θετικής συμπεριφοράς στο σχολείο και στην κοινότητα.
Το έργο ενθαρρύνει την έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων μέσω της τέχνης, της λογοτεχνίας, του παιχνιδιού ρόλων και των ψηφιακών τεχνολογιών, αναπτύσσοντας έτσι κοινωνικές, γλωσσικές και διαπολιτισμικές δεξιότητες.
Ανάπτυξη των κοινωνικών και πολιτικών δεξιοτήτων των μαθητών.
Αύξηση της ικανότητας έκφρασης συναισθημάτων μέσω της τέχνης, της γραφής, του θεάτρου ή της τεχνολογίας.
Χρήση ψηφιακών πλατφορμών για συνεργασία και πολιτισμική ανταλλαγή μεταξύ των μαθητών.
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Το έργο «Η Φωνή της Καλοσύνης» στοχεύει στην ανάπτυξη ηθικών αξιών, της ενσυναίσθησης και των θετικών συμπεριφορών μεταξύ των μαθητών, μέσω συνεργατικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων. Μετά την ολοκλήρωση του έργου, αναμένονται τα ακόλουθα συγκεκριμένα, διαμορφωτικά και εκπαιδευτικά αποτελέσματα:
Διαμόρφωση θετικών στάσεων και προκοινωνικών συμπεριφορών.
Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και δημιουργικής έκφρασης.
Ανάπτυξη ψηφιακών και δεξιοτήτων μέσων (media skills).
Τόνωση της καλλιτεχνικής και πολιτιστικής δημιουργικότητας.
Ενίσχυση του ομαδικού πνεύματος και της διαπολιτισμικής συνεργασίας.
Ορατά τελικά προϊόντα του έργου:
Θεματικά βίντεο φτιαγμένα από τους μαθητές («Voice of kindness – messages for the world» / «Φωνή της καλοσύνης – μηνύματα για τον κόσμο»).
Ψηφιακές αφίσες με θετικά και υποβλητικά οπτικά μηνύματα.
Συνεργατικό Ηλεκτρονικό Βιβλίο (eBook) με ιστορίες και ποιήματα με θέμα την καλοσύνη.
Πρωτότυπα ακροστιχίδες γραμμένες από τους μαθητές και δημοσιευμένες online.
Συλλογές Wakelet με τις πιο σχετικές δραστηριότητες και υλικά του έργου.
Εικονικές εκθέσεις οργανωμένες στο TwinSpace ή στο Genially.
Πιστοποίηση της συμμετοχής των μαθητών μέσω διπλωμάτων και ψηφιακών σημάτων (badges)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝΗ Τεχνολογία και η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) αποτελούν πλέον βασικούς πυλώνες για την επιτυχία και την καινοτομία των Ευρωπαϊκών έργων. Η χρήση τους είναι κρίσιμη για την αποτελεσματική διαχείριση, τη διάδοση των αποτελεσμάτων και την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των εταίρων.Τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούμε με τους μαθητές μου είναι τα εξής: Canva, Google Docs, Book Creator, Story Jumper, Kling AI, Gemini AI, Wheel of Names, Vidnoz, PicCollage, Voila.
ΓΟΝΙΚΉ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΕΡΓΟ
ΟΜΑΔΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ
Το άλμπουμ της φιλίας. Ποιοι είμαστε και από ποια χώρα προερχόμαστε.
Συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα με την έγκριση της δραστηριότητας: Coding emotions
Οι μαθητές θα μάθουν να «προγραμματίζουν» (“code”) σε χαρτί χρησιμοποιώντας ένα πλέγμα από τετράγωνα και μια σειρά από αριθμητικούς κώδικες. Ακολουθώντας τις οδηγίες, θα χρωματίσουν τα τετράγωνα σύμφωνα με τον δοσμένο κώδικα και, στο τέλος, θα αναδυθούν συναισθήματα που θα αποτυπωθούν μέσα από αυτή τη διαδικασία..
Η δραστηριότητα στοχεύει να εξοικειώσει τους μαθητές με την αλγοριθμική σκέψη και τη λογική βήμα-προς-βήμα με έναν δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο. Οι μαθητές θα ανακαλύψουν πώς, ξεκινώντας από έναν απλό κώδικα, μπορούν να δημιουργήσουν σαφείς και εκφραστικές εικόνες. Ταυτόχρονα, θα προβληματιστούν πάνω στα συναισθήματα, μαθαίνοντας να τα εκφράζουν μέσα από τη ζωγραφική και το χρώμα.
Ο δικός μας κώδικας: Μια καρδιά που αγαπά δυνατά!!
To σχολείο μας συμμετέχει για το σχολικό έτος 2ο25-2026 ως συνιδρυτής στο ευρωπαϊκό έργο Ε-Twinning: Small World, Great Adventure, μαζί με άλλους 10 εταίρους από Βουλγαρία, Γαλλία, Τσεχία, Ρουμανία, Κροατία, Ελλάδα, Πολωνία, Τουρκία, Λιθουανία και Σερβία.
Το πρόγραμμα αυτό συνδέει ομάδες παιδιών προσχολικής ηλικίας από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τα παιδιά θα μοιραστούν πτυχές της καθημερινότητάς τους – πώς παίζουν, τι τρώνε, πώς είναι ο καιρός, πώς γιορτάζουν τις αργίες και τι τραγούδια τραγουδούν στο σχολείο τους. Κάθε μήνας έχει διαφορετική θεματική ενότητα που βοηθά τα παιδιά να εξερευνήσουν τον κόσμο με φυσικό τρόπο και να διακρίνουν τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ τους. Όλες οι δραστηριότητες είναι προσαρμοσμένες στην προσχολική ηλικία – βασίζονται στη μουσική, τις εικόνες, τα συναισθήματα και τη δημιουργικότητα.
Στόχοι
Ανάπτυξη περιέργειας και ανοιχτότητας απέναντι σε άλλους πολιτισμούς και γλώσσες.
Παρουσίαση της κουλτούρας κάθε ομάδας με απλό, χαρούμενο και δημιουργικό τρόπο.
Παρατήρηση των εποχιακών αλλαγών και των αλλαγών στη φύση σε διαφορετικές χώρες.
Ενθάρρυνση της συνεργασίας, της ενσυναίσθησης και των πρώιμων δεξιοτήτων επικοινωνίας.
Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Διεθνές ηλεκτρονικό βιβλίο συνταγών (e-book).
Εικονική γκαλερί τέχνης με έργα των παιδιών.
Χάρτης καιρού και φύσης της Ευρώπης.
Λίστα αναπαραγωγής (playlist) με παιδικά τραγούδια.
Συνεργατικό ψηφιακό άλμπουμ αναμνήσεων.
Αυξημένη πολιτισμική συνείδηση και δεξιότητες επικοινωνίας
Αναλυτικό Πρόγραμμα του έργου
Γονική συναίνεση για την συμμετοχή των μαθητών μας στο έργο
Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας που συμμετέχουν στο έργο.
Το βίντεο προώθησης του έργου
Το link της πλήρους παρουσίασης του έργου: https://prezi.com/p/ewhtqd9fqnho/?present=1
Tα σχολεία που συμμετέχουν στο εργο στο χάρτη της Ευρώπης.
Η μικρή σκιουρίνα Sammy παρουσιάζει τις υποχρεώσεις των συνεργατών για τον μήνα Σεπτέμβριο καλωσορίζοντας την πρώτη ομάδα του έργου.
Προτάσεις για το logo του έργου
Δημιουργήθηκε ένα συνεργατικό βιβλίο από την διαδικασία της ψηφοφορίας του logo μεταξύ των μαθητών/τριών των συνεργαζόμενων σχολείων.
Για την συνεργατική επεξεργασία του τίτλου του έργου δημιουργήσαμε τον τροχό με τα γράμματα του τίτλου του έργου. Κάθε συνεργάτης γυρνάει τον τροχό και επιλέγει το γράμμα που θα δουλέψει με την ομάδα του.
https://wheelofnames.com/7xk-xju
Επιλέγουμε γράμμα με τη βοήθεια του τροχού και το διακοσμούμε με τους μαθητές/τριες μας.
Επιλέγουμε με τους μαθητές μας να αποτυπώσουμε εικαστικά τον καιρό μιας ημέρας του Οκτώβρη και να το μοιραστούμε με τους φίλους μας από τις άλλες χώρες της ευρώπης.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή