Το “Εε” της ελιάς και το “Λλ” του λαδιού σε ομάδες.
Ντίλι-ντίλι το καντήλι
Παγκόσμια Ημέρα των δικαιωμάτων του Παιδιού
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των δικαιωμάτων των Παιδιών, φτιάξαμε την ακόλουθη αφίσα και συζητήσαμε με τα παιδιά τα δικαιώματα τους για στέγη, τροφή, εκπαίδευση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
17 Νοέμβρη- Πολυτεχνείο
Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι: “Ντενεκεδούπολη” της Ευγενίας Φακίνου.
Πραγματοποιήσαμε εκλογές και ψηφίσαμε τον αγαπημένο μας ήρωα από το παραμύθι.
Με αφορμή το παραπάνω παραμύθι γνωρίσαμε και τις ιδιότητες του μαγνήτη.
Έπειτα, συζητήσαμε για την δημοκρατία και τη δικτακτορία με τη βοήθεια ενός πειράματος. Σε δύο μπολ τοποθετήσαμε νερό και πιπέρι (πιπερούληδες) και ρίξαμε στο ένα μπολ σαπούνι και το πιπέρι σκορπίστηκε, και στο άλλο μπολ ζάχαρη και το πιπέρι συγκεντρώθηκε στη μέση του μπολ.
Τραγουδήσαμε τα τραγούδια: “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο.” και “Ένα το χελιδόνι.” του Μίκη Θεοδωράκη και φτιάξαμε αντίστοιχες ομαδικές κατασκευές.
Φτιάξαμε πανό το σύνθημα του Πολυτεχνείου: “Ψωμί Παιδεία Ελευθερία” και επεξεργαστήκαμε τις φωνούλες Ψψ, Ππ και Εε από το “Ψωμί Παιδεία Ελευθερία”.
Η πορεία μας…
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ -Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: “Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”
Εργαστήριο 1 (Ας γνωριστούμε παίζοντας)
Παιχνίδι ενεργοποίησης- δέσιμο ομάδας : Συνοδεία κατάλληλης μουσικής τα παιδιά περπατούν στο χώρο και με το σταμάτημα της μουσικής βρίσκουν κάποιο άλλο παιδί, λένε το όνομά τους και χαιρετιούνται με τη βοήθεια των μερών του σώματος τους (γόνατα, κεφάλι, αγκώνες).
Ομαδική κατασκευή: Ένα μπουκέτο λουλούδια
Εργαστήριο 2 (Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του νηπιαγωγείου)
Η νηπιαγωγός παρουσίαση στην τάξη ένα παιδί με κινητικές δυσκολίες. Το παιδί το κοροϊδεύουν στο σχολείο για τις δυσκολίες στην κίνηση και το λόγο του (ψευδίζει). Τα παιδιά συζητούν με τη νηπιαγωγό τα συναισθήματα του και προτείνουν λύσεις για να αισθανθεί καλύτερα.
Δίνεται η οδηγία στα παιδιά: «Περπατάς σαν κατάσκοπος με την εφημερίδα, κρύβοντας το πρόσωπό σου. Με το σταμάτημα της μουσικής, βρίσκεις ένα παιδί και περιγράφεις τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά.”
Κατασκευή: Ο εαυτός μου…
Σε ομάδες τα παιδιά προσπαθούν να φτιάξουν τον εαυτό τους με τουβλάκια (κεφάλι, χέρια, πόδια κλπ) και στη συνέχεια με τη βοήθεια της τεχνολογίας ζωντανεύουν τις δημιουργίες τους.
Χωριστήκαμε σε ομάδες και βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από το “Ο”, το “Χ” και το “Ι” από τη λέξη “ΌΧΙ”¨.
Διαβάσαμε: ” Το κανόνι της ειρήνης” και φτιάξαμε το δικό μας κανόνι της ειρήνης με λουλούδια.
Σχηματίσαμε με τα τουβλάκια τις λέξεις: “ΕΙΡΗΝΗ”, “ΕΛΛΑΔΑ” & “ΑΕΡΑ”.
Μελετήσαμε τον πίνακα: “Το παιδί με το περιστέρι” του Pablo Picasso και φτιάξαμε το δικό μας αντίστοιχο πίνακα ζωγραφικής.
Φτιάξαμε το δικό μας περιστέρι της ειρήνης με τις παλάμες μας.
Εβδομάδα codeweek
Φέτος το σχολείο μας συμμετείχε στο code week (https://codeweek.eu/) με δύο δραστηριότες, μία για το πρωινό τμήμα με τα αρχικά του ονόματος των παιδιών και μία για το ολοήμερο τμήμα με το αρχικό γράμμα των φρούτων του φθινοπώρου.
Τα παιδιά πήραν και βεβαίωση για τη συμμετοχή τους.
Γνωρίσαμε τα είδη των μήλων (κόκκινο μήλο, ξινόμηλο, μπανανόμηλο και φιρίκι) και ψάξαμε λεξούλες που ξεκινούν από ξ όπως ξινόμηλο, μ όπως μπανανόμηλο, φ όπως φιρίκι.
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε το τραγούδι: ” Μίλα μου για μήλα.”
Είδαμε τα μέρη του δέντρου (κορμός, κλαδιά, φύλλα, καρπός) και παίξαμε ένα παιχνίδι. Στο παιχνίδι ζητούσε η εκπαιδευτικός από τα παιδιά να τοποθετήσουν συγκεκριμένο αριθμό μήλων μέσα στο πιάτο και συγκεκριμένο αριθμό φύλλων έξω από το πιάτο.
Η Φιλαρμονική Φιλιατρών επισκέφτηκε το 3ο Νηπιαγωγείο Φιλιατρών και το 3ο Δημοτικό Σχολείο Φιλιατρών. Η Φιλαρμονική τραγούδησε στους μικρούς μαθητές μας.
Η Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού είναι μία ετήσια εκδήλωση, στην οποία προέγεται η άξια του αθλητισμού και της φυσικής άσκησης. Οι μαθητές μας την εν λόγω ημέρα δοκίμασαν τα ταλέντα τους στην άθληση, τα ομαδικά παιχνίδια και την άσκηση γενικότερα.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή