Μένουμε στο σπίτι παρέα με τα παραμύθια

Αγαπητοί γονείς

Κάποτε ήσασταν και ήμασταν παιδιά αλλά ακόμα και σήμερα αγαπάμε όλοι μας το παραμύθι!

Τι θα μπορούσαμε να σας προτείνουμε στο πλαίσιο του παραμυθιού σε πέντε απλά βήματα;

1…δημιουργούμε μια γωνιά

Οπουδήποτε μπορώ να κάτσω με το παιδί μου: να αισθάνομαι άνετα, να υπάρχει ησυχία, να είμαι κοντά στο παιδί μου, να μπορώ να έχω επαφή με το βλέμμα για να μπορώ να του μεταδώσω τη μαγεία της φωνής μου κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης.

2…πώς διαβάζω το παραμύθι;

Διαβάζω αργά με σταθερή φωνή που αλλάζει χρώματα καθώς μπαίνω στη φωνή του κάθε ήρωα όταν αυτός μιλάει! Δεν  βιάζομαι, κάνω μικρές στάσεις καθώς διαβάζω, ώστε να δώσω χρόνο στο παιδί να απολαύσει την ιστορία. Χρειάζεται πολλές φορές να παίξω και με το ύψος της φωνής, για παράδειγμα όταν κάποιος ήρωας πει κάτι σημαντικό εγώ να δώσω ένταση στα λόγια του.

3…προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε την εικονογράφηση!

Γυρνάμε αργά την κάθε σελίδα. Δίνουμε χρόνο να την επεξεργαστεί το βλέμμα του παιδιού, καθώς διαβάζουμε το κείμενο που έχει πάνω σε αυτή. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις εικόνες ή κάποια από τις εικόνες ως αφορμή για συζήτηση με το παιδί μας με σκοπό να το προκαλέσουμε να περιγράψει ή να εξηγήσει μια σκηνή της ιστορίας.

4…θα ήταν πολύ όμορφη η ιδέα να παίξετε το παραμύθι με το παιδί σας. Πάρτε τη θέση των ηρώων και διασκεδάστε! Αλλάξτε ρόλους! Αυτοσχεδιάστε!

5…εντάξει κι η ζωγραφική μας δίνει ευκαιρίες να αναπαραστήσουμε κάτι από την ιστορία. Αλλά θα ήταν πολύ αστείο αν αυτό το κάτι προσπαθούσατε να το αναπαραστήσετε με έναν τρόπο πιο δημιουργικό, πιο αστείο. Για παράδειγμα γιατί να μην προσθέσουμε στο λύκο της κοκκινοσκουφίτσας  ένα πατίνι καθώς την κυνηγάει, ενώ εκείνη οδηγεί ένα αυτοκίνητο;Ίσως θα μπορούσατε να ζωγραφίσετε τα 3 γουρουνάκια σε ένα αερόστατο κλπ Κάντε τις δικές σας ανατροπές αφού κεντρίσετε τη φαντασία του παιδιού σας.

Βέλκου Κυριακή

ΣΕΕ Π60