Στο πρώτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων εργαστήκαμε με τα παιδιά δημιουργικά, χωρισμένα σε ομάδες αλλά και ατομικά προκειμένου να αποκτήσουμε γνώσεις για τη σημασία της διατροφής και τη σωστή επιλογή των τροφών που προάγουν την υγεία μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες απέκτησαν τη συνήθεια να κρίνουν το πρωινό και το μεσημεριανό τους γεύμα που έτρωγαν στο σχολείο και σχολίαζαν αναλόγως την ποιότητα τους για την υγεία τους. Διέκριναν τα υγιεινά από τα ανθυγιεινά φαγητά και εμπέδωσαν τη σημασία του φαγητού στη ζωή μας. Ένιωσαν επίσης τη χαρά με τη δημιουργία του βιβλίου μας αλλά και με τα ψηφιακά παιχνίδια. Παρακάτω παραθέτω τις δραστηριότητές μας αναλυτικά.
Θεατρική Παράσταση στο χώρο του σχολείου 11/12/2024
Μια Χριστουγέννιατικη διαδραστική θεατρική παράσταση είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας στο χώρο του σχολείου στις 11/12/2024 με τίτλο “Η μαγεία των Χριστουγέννων”. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες ανέβηκαν στη σκηνή κι έγιναν κι εκείνα μέρος του θεατρικού. Διασκέδασαν και απόλαυσαν τη παράσταση.
Το νόημα των Χριστουγέννων είναι να δίνουμε και όχι να παίρνουμε. Είναι η αγάπη την οποία απλόχερα χαρίζουμε ώστε να υπάρχουν άνθρωποι χαρούμενοι γύρω μας. Με την ίδια χαρά οι μαθητές και οι γονείς τους από το 3ο, το 4ο και το 7ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδος χάρισαν βιβλία στη βιβλιοθήκη του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης στα πλαίσια της κοινής δράσης φιλαναγνωσίας με τίτλο ” ΧΑΡΙΣΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ- ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ ΦΩΣ” που διοργανώνει κάθε χρόνο το elniplex. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους γονείς και τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και ευχόμαστε οι πράξεις όλων μας να καθοδηγούνται από αγάπη και η ζωή μας να ορίζεται από αυτήν. ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 1ος θεματικός κύκλος Οκτώβριος-Νοέμβριος « Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτεια στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 1ος θεματικός κύκλος Οκτώβριος-Νοέμβριος « Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτεια στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»
Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των μαθητών του Νηπιαγωγείου στην
υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίησης των ψηφιακών εργαλείων. Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.)καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ
Εργαστήριο 1ο
Με τη βοήθεια του κοκκινολαίμη (λούτρινο της τάξης, από χέρι σε χέρι), πραγματοποιήθηκε συζήτηση, αναφορικά με το αγαπημένο φαγητό του κάθε παιδιού. Έπειτα, προβλήθηκε βίντεο με τίτλο “Θυμωμένα λαχανικά” https://www.youtube.com/watch?v=bOXbLtvrgCQ&t=151s , και ακολούθησε συζήτηση σχετικά με την ιστορία, αλλά και γενικότερα την υγιεινή διατροφή και το τι γνωρίζουν σχετικά. Τέλος τα παιδιά κλήθηκαν να αποτυπώσουν, μέσω της ζωγραφικης τι τους έκανε εντύπωση στην ιστορία και να παρουσιάσουν τις ζωγραφιές τους στην παρεούλα.
Εργαστήριο 2ο
Τα παιδιά παρακολούθησαν ένα βίντεο με τίτλο “Μαθαίνω για την υγιεινή διατροφή” https://www.youtube.com/watch?v=kdQGThTTsEI&t=9s . Ακολούθησε συζήτηση αναφορικά με το βίντεο, καθώς και το ποιες τροφές γνωρίζουν πως είναι υγιεινές και ποιες τους αρέσουν απο αυτές. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε παιχνίδι κατα το οποίο τα παιδιά επέλεξαν ποιά τα προϊόντα, του μπακάλικου της τάξης, είναι υγιεινά και είναι ανθυγιεινά.

Στη συνέχεια, τα παιδια δημιούργησαν αφίσα με υγιεινά και μη υγιεινά φαγητά που ζωγράφισαν τα ίδια και τα τοποθέτησαν στη σωστή κατηγορία.
Τέλος, τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας, όπου κλήθηκαν να αναγνωρίσουν και να επιλέξουν τα υγιεινά φαγητά.
Εργαστήριο 3ο
Με αφορμή το βίντεο “Ο Λάκης και τα τρόφιμα του ψυγείου” https://www.youtube.com/watch?v=-czG_w1tVvw&t=171s , πραγματοποιήθηκε συζήτηση στην παρεούλα για την προέλευση των τροφών, αλλά και τις κατηγορίες τροφίμων και ποια προϊόντα γνωρίζουν πως ανήκουν σε αυτές. Έπειτα ακολούθησε συζήτηση για την διατροφική αξία των διαφόρων προϊόντων αλλά και παρουσίαση βίντεο για την τροφική πυραμίδα https://www.youtube.com/watch?v=BoOPz-4Sou8&t=9s . Ακολούθησε συζήτηση για το κάθε επίπεδο της πυραμίδας και στη συνέχεια τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τα προϊόντα του μπακάλικου κλήθηκαν να φτιάξουν μια τροφική πυραμίδα στην παρεούλα της τάξης.
Στη συνέχεια το κάθε παιδί έφτιαξε την δική του διαδικτυακή πυραμίδα https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3550, Τέλος, δημιουργήθηκε το φανάρι της διατροφής, όπου τα παιδιά τοποθέτησαν τις τροφές ανάλογα με την ποσότητα που θα ήταν καλό να τις καταναλώνουμε, αντίστοιχα στο πράσινο, κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα.
Εργαστήριο 4ο
Η δραστηριότητα ξεκίνησε συζητώντας με τα παιδια για την υγιεινή διατροφή, λέγοντας τα ίδια αυτα που θυμούνται και θυμίζοντας ποιες τροφές είναι υγιεινές και αν θυμούνται γιατί (βιταμίνες). Έπειτα, με τη βοήθεια εικόνων αναφοράς τα παιδιά γνώρισαν ποιες τροφές βοηθούν ποια όργανα του σώματος και την γενικότερη υγεία του οργανισμού.
Στη συνέχεια, ακολούθησε κινητικό παιχνίδι όπου τα παιδιά αφού χωρίστηκαν σε δυο ομάδες μετατράπηκαν σε ρομπότ, όπου όταν ήταν πεινασμένα πήγαιναν πολύ σιγά, ενώ όταν ήταν χορτάτα πήγαιναν γρήγορα.
Ακόμη, τα παιδιά έμαθαν ένα τραγούδι και ένα ποίημα για την υγιεινή διατροφή.
Έπειτα, ακολούθησε συζήτηση για το αν φτάνει μόνο η υγιεινή διατροφή για να έχουμε καλή υγεία και βγήκε το συμπέρασμα πως και η άφθονη κατανάλωση νερού αλλά και η γυμναστική είναι εξίσου σημαντικοί παράγοντες.
Υιοθεσία τραυματισμένης χελώνας
Με μεγάλη χαρά και περηφάνια το σχολείο μας παρέλαβε το πιστοποιητικό υιοθεσίας της τραματισμένης χελώνας Φοίβη από το σύλλογο προστασίας και περίθαλψης Αρχέλων. Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν για την εκδρομή μας εκεί, δόθηκαν για τα έξοδα της μικρής Φοίβης που φιλοξενείται στο κέντρο μέχρις ότου γίνει καλά και είναι σε θέση να επιστρέψει στο φυσικό περιβάλλον. Ένα μεγάλο μπράβο αξίζει σε γονείς και παιδιά που με τη συμμετοχή τους βοήθησαν στην προστασία της θαλάσσιας ζωής.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού ελέγχου στο σχολείο μας, το οποίο στοχεύει στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών, εκπαιδευτικών και μελών της σχολικής κοινότητας ενημερώνουμε ότι έγινε έρευνα στο σχολείο σχετικά με τη χρήση πλαστικών μπουκαλιών, την ανακύκλωση των σκουπιδιών, τη χρήση αναμμένων φωτών και συσκευών, τη διαρροή των καζανακίων. Οι μαθητές διαπίστωσαν διαρροή στο καζανάκι μας, κάποιους μαθητές που σπαταλούσαν το νερό την ώρα του πλυσίματος των χεριών καθώς και τα σκουπίδια της τάξης μας, τα οποία δεν χωρούσαν στους κάδους. Οι εκπαιδευτικοί παρατήρησαν ότι κάποιοι/οιες μαθητές/τριες δεν γνώριζαν τι σημαίνει ανακύκλωση σκουπιδιών με αποτέλεσμα να πετούν όλα τα σκουπίδια σε έναν κάδο. Επίσης διαπιστώσαμε ότι το αυτόματο πότισμα δεν λειτουργούσε με αποτέλεσμα την ξηρασία του χώματος στα παρτέρια της αυλής. Για το λόγο αυτό, ο Σύλλογος Διδασκόντων αποφάσισε να ασχοληθεί με το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα που σχετίζεται με την Κλιματική Αλλαγή, προκειμένου να διαπιστώσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τις επιπτώσεις που έχουν οι ανθρώπινες συμπεριφορές στο κλίμα της Γης και κατ΄επέκταση στη ζωή στον πλανήτη.
Αρχέλων
Το σχολείο μας επισκέφθηκε την 1η Νοεμβρίου του 2024 τον Αρχέλωνα στη 3η μαρίνα Γλυφάδας. Εκεί τα παιδιά είδαν και έμαθαν για το κέντρο διάσωσης θαλάσσιων χελωνών Αρχέλων. Συνάντησαν θαλάσσιες χελώνας που βρίσκονται εκεί υπό περίθαλψη και έμαθαν για τους κινδύνους που απειλούν τα θαλάσσια αυτά πλάσματα.
Πρόγραμμα etwinning 2024-2025
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας για ακόμη μια χρονιά συμμετέχουν σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning. Το φετινό μας πρόγραμμα έχει τίτλο “Όχι άλλη αδιαφορία στων βιβλίων την αγωνία”.
Πολλοί ήρωες των παραμυθιών αναμεσά τους ο Κοντορεβιθούλης, η μάγισσα Φρικαντέλα, ο εγωιστής γίγαντας, κατεβαίνουν σε απεργία, διαμαρτύρονται γιατί τα παιδιά δεν διαβάζουν πια βιβλία, μένουν μόνα τους στα ράφια των βιβλιοθηκών λυπημένα και σκονισμένα. Ασχολούνται μόνο με ηλεκτρονικά παιχνίδια σε ταμπλετ, υπολογιστές και κονσόλες. Οι χαρακτήρες των βιβλίων δεν κάνουν πια παρέα στα παιδιά και δεν ταξιδεύουν μαζί σε φανταστικούς κόσμους. Οι ήρωες των παραμυθιών ζητούν τη βοήθεια των παιδιών για να διώξουν τη τεχνολογία από τη ζωή των παιδιών. Είναι τελικά όμως η τεχνολογία υπεύθυνη για όλα δεινά των ηρώων μας; Ή μήπως μπορεί αυτή να γίνει βοηθός τους και να βρεθεί μια λύση στο πρόβλημα τους; Τα παιδιά καλούνται να συνεχίσουν την ιστορία, προβληματίζονται και διερευνούν τρόπους να βοηθήσουν τους ήρωες των παραμυθιών, αλλά με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Διερευνούν νέους τρόπους δημιουργίας ιστοριών με παλιούς και νέους ήρωες ώστε να συνδυαστεί η παραδοσιακή προφορική αφήγηση με φωτογραφίες, βίντεο, κινούμενη εικόνα, ήχο, μουσική και κείμενο. Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων η οποία μπορεί να αποτελέσει μέσο για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ΤΠΕ και για την μάθηση στο πλαίσιο των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων, ενώ υποστηρίζει την ανάπτυξη σύγχρονων ικανοτήτων όπως η συνεργασία, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα και η καινοτομία (Σεραφείμ & Φεσάκης, 2010).
Κάποιες από τις συνεργατικές δράσεις με τα συνεργαζόμενα σχολεία είναι τα παρακάτω:
https://europeanschoolradio.eu/episode/11143
Παρακάτω μπορείτε να ακούσετε τα podcasts που δημιούργησαν τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1 και τα οποία ποτελούν ηχοιστορίες εμπνευσμένες από κάποιες θεματικές που ασχοληθήκαμε. Επίσης ακολουθεί και padlet με δραστηριότητες και δράσεις του προγράμματος.
https://europeanschoolradio.eu/el/library/podcasts

















