ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΑΣ

Με χαρά  παραλάβαμε το βραβείο του σχολείου μας από τη συμμετοχή μας στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΣΗ”  της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης για τη σχολική χρονιά 2019-2020. Το βραβείο απονεμείθηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2022 σε διαδικτυακή εκδήλωση. Μαζί παραλάβαμε και το σακίδιο του δικτύου.

οικολογικά σχολεία

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 7ο

Δημιουργία αφίσας

Ανασκόπηση όλων των εργαστηρίων και των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Φτιάξαμε στον υπολογιστή μια αφίσα με τη βοήθεια του WordArt, που αναγράφει όλα τα δικαιώματα που αναφέραμε παραπάνω, η οποία θα υπάρχει στην τάξη μας και θα μας τα θυμίζει καθ’ όλη τη διάρκεια της χρόνιας!

image1 1

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 6ο

«Όλοι ίσοι όλοι διαφορετικοί»
Δραστηριότητα 1η 23/11/2021
Επίσκεψη στο σχολείο μας του διαπολιτισμικού εργαστηρίου η Αλκυόνη: Όλη η γη ένα τόπι. Μας παρουσίασαν παιγνίδια, μουσικές, έθιμα και ιστορίες από τις πέντε ηπείρους συμμετέχοντας βιώματικα τα παιδιά στα παιγνίδια. Τα παιδιά κατανόησαν μέσα από το ταξίδι που έκαναν στις διαφορες χώρες ότι είτε μένεις στην Αφρική είτε στη  Ρωσία είτε στην Ελλάδα, όλοι οι άνθρωποι ακούν μουσική και χορεύουν, παίζουν για να διασκεδάσουν, μιλούν τη δίκη τους γλώσσα και έχουν τα δικά τους έθιμα δηλαδή μπορεί να είμαστε διαφορετικοί αλλά κάνουμε τα ίδια πράγματα.

image3 image4 image5


 

Δραστηριότητα 2η 24/11/2021
Έγινε παρουσίαση τεσσάρων εικόνων με τα σύμβολα ατόμων με ειδικές ανάγκες. Τα παιδιά αναγνώρισαν κάποιες από αυτές και ανέφεραν τις εμπειρίες τους. Είδαμε και εξηγήσαμε αναλυτικά το κάθε σύμβολο και έπειτα δραματοποίησαμε τις δυσκολίες των ανθρωπων με προβλήματα όρασης και ειδικών αναγκών για να μπούμε στη θέση τους και τελικά καταλήξαμε ποσό δύσκολο είναι.

image9 image7 image6


Δραστηριότητα 3η 26/11/2021
Παρακολουθήσαμε βίντεο από το διαδίκτυο με άτομα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες όρασης, ακοής, κίνησης. Είδαμε πως επικοινωνούν οι άνθρωποι αυτοί και πως λειτουργούν στην καθημερινότητα τους( νοηματική, σύστημα Braille, αναπηρικό αμαξίδιο ). Στο τέλος τέθηκε στα παιδια ο προβληματισμός  αν ερχόταν στο σχολείο μας ένα παιδί με αναπηρικό αμαξίδιο τι θα μπορούσαμε να παίξουμε μαζί του. Τα παιδιά αποτύπωσαν τις ιδέες τους ζωγραφίζοντας και κατέληξαν ότι θα έπαιζαν μαζί του όπως παίζουν και με τα υπόλοιπα παιδιά γιατί μπορεί να είμαστε διαφορετικοί αλλά είμαστε και ίσοι!

image13 image12 image11

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 5ο

«Καταπάτηση δικαιωμάτων»
Δραστηριότητα 1η:
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα πήρε δυο εικόνες που απεικόνιζαν ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και η άλλη εικόνα να καταπατείται ένα δικαίωμα (παιδική εκμετάλλευση, νερό από ακατάλληλες πηγές …). Συζητήσαμε τις διαφορές ανάμεσα στις δυο καταστάσεις και ποιες οργανώσεις προστατεύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα (unicef, χαμόγελο του παιδιού ). Έπειτα σε φύλλο εργασίας ζωγράφισαν ποιο δικαίωμα θα έπρεπε να έχουν τελικά αυτοί που είδαμε στις εικόνες.
Δραστηριότητα 2η:
Η ιστορία της Ειρήνης.
Παρακολουθήσαμε από το διαδίκτυο την ιστορίας της Ειρηνης https://www.unhcr.org/gr/, ενός κοριτσιού πρόσφυγα. Έπειτα βάλαμε σε σειρά την ιστορία και από ποιες πόλεις (φιλόξενες και μη) πέρασε η Ειρήνη και τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το βασικό δικαίωμα που στερούνταν το κορίτσι αυτό ήταν να ζει σε ειρηνικό περιβάλλον.
IMG 5261 IMG 5263 IMG 5264
image2.jpeg

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 4ο

«Ειρήνη – πόλεμος»
Δραστηριότητα 1η:
Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου και την γιορτή της σημαίας συζητήσαμε τι συμβαίνει όταν υπάρχει πόλεμος και πως νιώθουν οι άνθρωποι. Κάθε παιδί πήρε από μια κάρτα που απεικόνιζε είτε μια κατάσταση σε περίοδο πολέμου είτε σε κατάσταση ειρήνης. Έπειτα κάθε παιδί παρουσίαζε την κάρτα του και την έβαζε στον σωστό πίνακα, άσπρο για την Ειρήνη, μαύρο για τον πόλεμο.
Δραστηριότητα 2η:
Τα παιδιά χώρισαν μια σελίδα χαρτιού στα δυο και στο ένα μέρος ζωγράφισαν τον πόλεμο όπως τον σκέφτονται και στο άλλο μέρος την Ειρήνη.

 

IMG 5226 1IMG 5231 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3ο

Δραστηριότητα 1η:
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες και φανταστήκαμε ότι ήταν ναυαγοί σε νησί και το μόνο που είχαν ήταν τα βρεγμένα ρούχα τους! Τέθηκε το ερώτημα τι άλλο χρειάζονται για να ζήσουν στο νησί αυτό και κάθε ομάδα ζωγράφισε τι είναι αναγκαίο γι αυτήν. Έγινε καταγραφή των αναγκών σε πίνακα και διαχωρισμός σε αυτά που έχω ανάγκη για να ζήσω και σε αυτά που επιθυμώ να έχω.Δραστηριότητα 2η:
Για επιβράβευση των ναυαγών ήρθε για κάθε ομάδα ένας φάκελος με εικόνες όσα και τα παιδιά. Κάθε μέλος έβαζε στον πράσινο κύκλο την εικόνα που απεικόνιζε αυτό που έχω ανάγκη για να ζήσω και στον κόκκινο κύκλο αυτή που απεικόνιζε πράγματα που επιθυμώ να έχω αλλά ζω και χωρίς αυτά. Έτσι τα παιδιά κατάλαβαν ότι άλλο είναι το δικαίωμα που έχω σαν άνθρωπος και άλλο οι επιθυμίες και τα θέλω του ανθρώπου!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2ο

«Δημιουργία πίνακα με τα δικαιώματα μας»

1η δραστηριότητα:
Κάθε παιδί διαλέγει μια εικόνα απο τα ανθρώπινα δικαιώματα και περιγράφει ποιο δικαίωμα είναι και στο τέλος την κολλάει στον πίνακα, ο οποίος θα υπαρχει στην τάξη μας  καθ’ όλη τη διάρκεια των εργαστηρίων του κύκλου κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.

2η δραστηριότητα:
Τα παιδιά ζωγράφισαν σε φύλλο εργασίας το δικαίωμα που θεωρούν το πιο σημαντικό από όλα. Στο τέλος τέθηκε ο αναστοχασμός: Είναι μόνο ένα δικαίωμα σημαντικό ; Καταλήξαμε ότι είναι όλα τα δικαιώματα σημαντικά!

.jpgIMG 5127IMG 5131IMG 5134

EΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 1ο -ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΙ ΕΝΕΡΓΩ

Δραστηριότητα 1η:
«Τα χέρια δεν χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε»

Αφήγηση του παραμυθιού τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε. Αποτυπώσαμε τις παλάμες μας σε χαρτί και γράψαμε τι μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια μας. Καταλήξαμε ότι δεν έχει το δικαίωμα κάποιος να μας χτυπάει αλλά έχουμε και εμείς την υποχρέωση να σεβόμαστε τον άλλο και να μην τον χτυπάμε !

Δραστηριότητα 2η:

«Συμβόλαιο της τάξης»

Φτιάξαμε το συμβόλαιο της τάξης αφού συμφωνήσαμε τι επιτρέπεται, τι δεν επιτρέπεται  και τι πρέπει να ξανά σκεφτόμαστε. Στο τέλος υπογράψαμε με το όνομα του ο καθένας και έχουμε την υποχρέωση να το τηρούμε. Το συμβόλαιο υπάρχει στην τάξη μας για να μας θυμίζει τους κανόνες συμπεριφοράς σε περίπτωση που τους ξεχνάμε.image1