Διδακτική Επίσκεψη στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος “Το Αμπέλι και ο Αμπελώνας”

Στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο “Το Αμπέλι και ο Αμπελώνας”, οι μαθητές,γονείς και κηδεμόνες,εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στην Ελασσόνα, στις 24 Απριλίου 2024.

Η εκδρομή ξεκίνησε με επίσκεψη στο οινοποιείο Λόλα – Φτίκα, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους παραγωγής κρασιού και ενημερώθηκαν για την ιστορία του αμπελιού στην περιοχή. Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν τη Μονή της Παναγίας Ολυμπιώτισσας, ένα ιστορικό μοναστήρι με πλούσια παράδοση,ξεναγήθηκαν από τη γερόντισσα του μοναστηριού και τους προσφέρθηκαν κεράσματα από τις μοναχές.

Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε με επίσκεψη στο χωριό Τσαριτσάνη, όπου οι μαθητές περιηγήθηκαν στα γραφικά σοκάκια και γνώρισαν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της περιοχής και τα φυτά της περιοχής

Η διδακτική επίσκεψη άφησε άριστες εντυπώσεις στους μαθητές, οι οποίοι ενθουσιάστηκαν από την εμπειρία τους.

Ευχαριστούμε:

  • Το οινοποιείο Λόλα – Φτίκα για την φιλοξενία και την ξενάγηση.
  • Την ηγουμενεία και τις μοναχές της Μονής της Παναγίας Ολυμπιώτισσας για την ξενάγηση κια τη φιλοξενία.
  • Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ολύμπου για την οργάνωση και την ξενάγηση.

Συνεχίζουμε το ταξίδι μας στον κόσμο της γνώσης.

 

“Αγάπη χωρίς όρους, Αγάπη με όρια”

 οκαναοκανα 2

Το 3ο  Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Αμπελώνα διοργάνωσε μια παιδαγωγική εκδήλωση με θέμα:”Αγάπη χωρίς όρους, Αγάπη με όρια”

“, η οποία πραγματοποιηθηκε την Τρίτη 23 Απριλίου 2024, στις 18:00, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

Εισηγήτρια της εκδήλωσης ήταν η κα Κική Τσιάτα, Κοινωνιολόγος, Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε. Λάρισας – ΟΚΑΝΑ.

Η κα. Τσιάτα, με το ήρεμο και ενημερωτικό ύφος της, κατάφερε να αγγίξει ένα τόσο σημαντικό και επίκαιρο θέμα, παρουσιάζοντας με σαφήνεια και ειλικρίνεια τις δύο βασικές μορφές της αγάπης: την αγάπη χωρίς όρους και την αγάπη με όρια.

Η ομιλία της κας. Τσιάτα άνοιξε τον δρόμο για ουσιαστικό διάλογο και προβληματισμό, προσφέροντας πολύτιμες συμβουλές στους γονείς και σε όλους όσους παρευρέθηκαν για το πώς μπορούν να καλλιεργήσουν υγιείς και ισορροπημένες σχέσεις με τα παιδιά τους.

Τόνισε ότι και στην οικογένεια αλλά και στο σχολείο, είναι απαραίτητο  να υπάρχουν κανόνες με προϋποθέσεις για την ασφάλεια,την υγιεινή,τον ύπνο,τη διατροφή,τα παιχνίδια, τη συμπεριφορά,κ.α.να είναι ευέλικτοι και όχι άκαμπτοι, να είναι όπως το δέρμα μας  διαπερατό,αναπνέει και αλλαλεπιδρά,δέχεται  τα ερεθίσματα από το περιβάλλον και ανάλογα με αυτά προφυλάσσεται και λειτουργεί.Είναι σημαντικο να εκπέμπουμε ξεκάθαρο μήνυμα στα παιδιά και να υπάρχει αποδοχή της προσωπικότητας του παιδιύ χωρίς να βαζουμε ταμπέλες όταν θέτουμε τα όρια στις συμπεριφορές του παιδιού μας.Τα όρια μπαίνουν πιο εύκολα, όταν έχουμε κατακτήσει μια καλή επικοινωνία είτε στην οικογένεια είτε στο σχολείο.Δύο πράγματα ειναι πολύ σημαντικά η ενεργετική ακρόαση και ενσυναίσθηση.Δεν υπερπροστατεύουμε τα παιδία μας και δεν νιώθου,με ενοχές γιατί με μαθηματική ακρίβεια οδηγούμαστε στην ανοχή και στη λύπηση που καμιά σχέση με την αγάπη δεν έχουν.

Είναι σημαντικό να  θυμόμαστε πως το παιδί μαθαίνει από αυτό που κάνουμε και όχι από αυτό που λέμε.Το προσωπικό μας παράδειγμα αποτελεί μοντέλο προς μίμηση για το παιδί.Πρέπει να φερόμαστε στον ευατό μας πρώτα με αγάπη και επιείκεια και να χαιρόμαστε τη ζωή, γιατί μόνο τότε θα το επιστρέψουμε και στο παιδί μας.

Ευχαριστούμε θερμά την κα. Τσιάτα για την πολύτιμη συμβολή της στην εκδήλωση. Η γνώση και η εμπειρία της αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και καθοδήγησης για όλους μας.

Ευχόμαστε στην κα. Τσιάτα κάθε επιτυχία στο μέλλον και ελπίζουμε σε μελλοντικές συνεργασίες.

Επίσκεψη εκπροσώπου του οινοποιείου Τυρνάβου στο 3ο Νηπιαγωγείο Αμπελώνα

Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος “Το αμπέλι και ο Αμπελώνας” που εντάσσεται στο  Διεθνές Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Πολιτιστικών Θεμάτων με θέμα “Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους”, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν τις θερμές ευχαριστίες τους στον Οινοποιητικό Συνεταιρισμό Τυρνάβου και ιδιαίτερα στην προϊσταμένη του γεωπονικού τμήματος, κα Ζαΐρα Παπαφίγκου για την οργάνωση της επίσκεψης στο χώρο του Νηπιαγωγείου, και στη γεωπόνο κα Δήμητρα Γκουντελίτσα, για την άψογη παρουσίαση, που πραγματοποίησε σήμερα Πέμπτη στους μαθητές και εκπαιδευτικούς του 3Ου Νηπιαγωγείου Αμπελώνα

Η παρουσίαση, εστιασμένη στο αμπέλι, το σταφύλι και τη διαδικασία παραγωγής κρασιού, ήταν άκρως ενδιαφέρουσα και κατατοπιστική. Η κα Γκουντελίτσα, με γνώση και ενθουσιασμό, μοιράστηκε μαζί μας πολύτιμες πληροφορίες, φέρνοντάς μας πιο κοντά στον κόσμο του αμπελιού και του κρασιού.

Ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη συμβολή σας στην υλοποίηση του προγράμματος “Το αμπέλι και ο Αμπελώνας”. Η παρουσίασή σας αποτέλεσε σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών μας και συνέβαλε στην ανάπτυξη της περιβαλλοντικής τους συνείδησης και της αγάπης τους για τον τόπο τους.

Ειδικότερα, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί:

  • Εκτίμησαν ιδιαίτερα τον τρόπο με τον οποίο η κα Γκουντελίτσα παρουσίασε το θέμα, με τρόπο εύληπτο, διαδραστικό και γεμάτο ενδιαφέρον.
  • Εντυπωσιάστηκαν από τις γνώσεις και την εμπειρία της εισηγήτριας, καθώς και από το πάθος της για τον αμπελώνα και το κρασί.
  • Βρήκαν την παρουσίαση άκρως ενημερωτική και ωφέλιμη, καθώς τους βοήθησε να κατανοήσουν καλύτερα την καλλιέργεια του αμπελιού, την παραγωγή κρασιού και τη σημασία του αμπελώνα για την περιοχή του δήμουΤυρνάβου.
  • Έμαθαν πολλά νέα πράγματα για το αμπέλι, το σταφύλι και το κρασί, και ενθουσιάστηκαν με την ιδέα να επισκεφθούν στο μέλλον ένα αμπέλι και ένα οινοποιείο.

Ευχαριστούμε θερμά για όλα!

 

οινοποιείο1οινοποιείο

“Φροντίζω και αναλαμβάνω δράση για το πάρκο της γειτονιάς”

Ανώνυμο σχέδιο 2 2lets do it Greecelets do it Greece 2lets do it Greece 2Τα παιδιά του  3ου Νηπιαγωγείου  Αμπελώνα, στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning με τίτλο “Detectkids in action!#skilllabs” και με τη συμμετοχή τους στο εθελοντικό πρόγραμμα ‘’let’s do it Greece ‘’υλοποίησαν το τρίτο εργαστήριο δραστηριοτήτων με τίτλο “Φροντίζω και αναλαμβάνω δράση για το πάρκο της γειτονιάς”.

Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα περιβάλλοντος και η ενεργή συμμετοχή τους στη βελτίωση του πάρκου που βρίσκεται κοντά στο σχολείο τους.Κατά τη διάρκεια επίσκεψής τους στο πάρκο, τα παιδιά εντόπισαν διάφορα προβλήματα. Ανησυχώντας για την ασφάλεια και την ποιότητα του περιβάλλοντος στο πάρκο, τα παιδιά του  3ου Νηπιαγωγείου  έγραψαν επιστολή στον Δήμαρχο, εκφράζοντας τις ανησυχίες τους και προτείνοντας λύσεις.

Πιστεύοντας στην αξία της συνεργασίας, τα παιδιά του νηπιαγωγείου δηλώνουν πρόθυμα να βοηθήσουν στην υλοποίηση αλλαγών και προσκαλούν τον Δήμαρχο και τους υπόλοιπους πολίτες να συνεργαστούν μαζί τους, για να μεταμορφώσουν το πάρκο σε ένα όμορφο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον μέρος για όλους.

Την επιστολή παρέδωσαν τη Δευτέρα 8-4-2024 επισκεπτόμενοι το πάρκο της γειτονιάς τους, στον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Αμπελώνα κ.Δημήτρη Θεοχαρίδη ,ο οποίος συνοδευόταν από το μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου κ.Γιώργο Σπάχο .Ο πρόεδρος ενημερώθηκε για τις δράσεις του σχολείου και συγχάρηκε τους μαθητές για τις πρωτοβουλίες τους. Η δήλωση του προέδρου:

«Η ευαισθητοποίηση και η ενεργή σας συμμετοχή σε θέματα που αφορούν την κοινότητα μας είναι ιδιαίτερα σημαντική και μας κάνει περήφανους. Η επιστολή σας προς τον Δήμαρχο για το πάρκο της γειτονιάς αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα της ωριμότητας και της υπευθυνότητας που σας διακρίνει. Η δική σας ματιά, γεμάτη αισιοδοξία και δημιουργικότητα, μας δίνει ώθηση να συνεργαστούμε για να κάνουμε το πάρκο, αλλά και όλη την πόλη μας, πιο όμορφη και φιλική προς το περιβάλλον. Η φωνή σας μετράει και η δράση σας μπορεί να κάνει τη διαφορά»

Στη συνέχεια οι μαθητές σε συνεργασία  με το προσωπικό της καθαριότητας του δήμου Τυρνάβου μάζεψαν τα σκουπίδια από το πάρκο και φρόντισαν για το κόψιμο των χόρτων.

Οι μαθητές του 3 Νηπιαγωγείου Αμπελώνα ευχαριστούν τον πρόεδρο κ.Δημήτρη Θεοχαρίδη,την αντιδήμαρχο κα Μαμανού  και το δήμο Τυρνάβου που στηρίζει τις δράσεις του σχολείου.lets do it Greece φωτοlets do it Greece 2

Ο κτηνίατρος στο Νηπιαγωγείο μας για τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας αδέσποτων ζώων

 Ο κτηνίατρος Ιωάννης Λυτροκάπης ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση των εκπαιδευτικών και επισκέφτηκε το 3ο Νηπιαγωγείο Αμπελώνα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων στις 4 Απριλίου 2024.

Είναι σημαντικό να ευαισθητοποιούνται τα παιδιά από μικρή ηλικία για την ευημερία των ζώων και η επίσκεψη ενός κτηνιάτρου μπορεί να προσφέρει πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες.

Ο κ. Λυτροκάπης να μίλησε στα παιδιά για:

  • Την ευθύνη που φέρουμε απέναντι στα ζώα συντροφιάς.
  • Την φροντίδα και τις ανάγκες ενός ζώου.
  • Την σημασία της υιοθεσίας αδέσποτων ζώων.
  • Την πρόληψη ασθενειών και τραυματισμών.
  • Την σωστή συμπεριφορά προς τα ζώα.

Η παρουσίαση του κ. Λυτροκάπη άφησε άριστες εντυπώσεις στα παιδιά και  λειτούργησε ως εφαλτήριο για περαιτέρω συζητήσεις και δράσεις σχετικά με τα αδέσποτα ζώα.

Είναι σημαντικό να καλλιεργήσουμε στα παιδιά την αγάπη και τον σεβασμό προς τα ζώα, καθώς μελλοντικά θα αποτελέσουν υπεύθυνους πολίτες ικανός να φροντίζουν για την ευημερία τους.

Οι μαθητές τον ευχαρίστησαν με την προσφορά ενός βιβλίου για τα ζώα που οι ίδιοι δημιουργησαν.

20240403 08580520240403 09062120240403 09381520240403 091814White Gray Modern Winter Photo Collage 1

PUZZLE ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΖΩΩΝ

Οι μαθητές του 30υ νηπιαγωγείου Αμπελώνα ζωγράφισαν το δικό τους ζώο,το φωτογράφησαν και με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού εργαλείου jigsaw puzzle το μετέτρεψαν σε Puzzle με το όνομα του κάθε δημιουργού.Βρείτε το όνομα του κάθε δημιουργού και απολαυστε παιχνίδι με τα παιδιά σας!

 

 

2Απριλίου Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου σήμερα!

Στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με σκοπό να τονώσει την αγάπη για το διάβασμα και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία.

Γιορτάσουμε και εμείς αυτή την ημέρα με αφιέρωμα στον Χανς Άντερσεν και στα παραμύθια του και φτιάξαμε τους δικούς μας σελιδοδείκτες για ατελείωτο διάβασμα.20240402 12412920240402 124202

“Ο ταξιδιώτης της γραφής”

Προσθέστε επικεφαλίδα 120240401 12020020240401 12020720240401 12070520240401 120722Πρόκειται για εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή βαλίτσας, που παρέχεται δωρεάν προς δανεισμό στα σχολεία μετά από αίτηση του σχολείου. Ο «ταξιδιώτης της γραφής» περιέχει βιβλία, παρουσίαση, παιχνίδια, δραστηριότητες, υλικά και όργανα γραφής, δηλαδή κατάλληλο υλικό, με το οποίο ο εκπαιδευτικός μπορεί να διδάξει την ιστορία της γραφής στην τάξη του.

Από το υλικό που περιέχεται μπορεί ο εκπαιδευτικός να χρησιμοποιήσει τα παιχνίδια και τις δραστηριότητες μετατρέποντας με αυτόν τον τρόπο την κατανόηση του θέματος σε μία ευχάριστη διαδικασία.

Μπορούν επίσης οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τα υλικά και τα όργανα γραφής του παρελθόντος, δοκιμάζοντάς τα στην πράξη (γι’ αυτόν τον λόγο υπάρχουν στη βαλίτσα και αναλώσιμα υλικά, τα οποία αντικαθιστά μετά τη χρήση τους η Βιβλιοθήκη μας).

Τη δαπάνη για την αποστολή της εκπαιδευτικής δραστηριότητας στα δημόσια σχολεία εκτός Αθηνών, αναλαμβάνει το Ίδρυμα Ευγενίδου.

Ακολουθεί αναλυτικός κατάλογος του περιεχομένου της βαλίτσας:
1 Βιβλίο: Robinson, Andrew, Ιστορία γραφής. – Αθήνα: Polaris, 2007
1 Βιβλίο: Ντόναχιου, Κάρολ, Ιστορία της γραφής. – Αθήνα: Μεταίχμιο, 2009
1 Έντυπο δραστηριοτήτων
1 Μαυροπίνακας
2 Μεταλλικές γραφίδες
2 Ξύλινες γραφίδες
1 Φτερό χήνας
2 Πένες
2 Πένες καλαμένιες
1 Πινέλο καλλιγραφίας
1 Μπουκαλάκι μελάνι
1 Κάρβουνο ζωγραφικής
1 Κιμωλία
1 Πακέτο πηλός
1 Στυπόχαρτο
1 Δίσκος της Φαιστού
1 Κεραμικό όστρακο
2 Πλάκες γραφής με κερί
1 Βιβλίο με δείγματα «χαρτιών»
17 Καρτέλες με δείγματα γραφής
1 Καρτέλα με σύγχρονα υλικά γραφής
1 Φάκελος με στοιχεία για το σύστημα Braille

Το πρόγραμμα έχει λάβει την έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Ο ταξιδιώτης της γραφής ενθουσίασε τους μαθητές του 3ου νηπιαγωγείου Αμπελώνα.Είχαν την ευκαιριά να γνωρίσουν την ιστορία της γραφής και τα διάφορα υλικά της κατά το πέρασμα των χρόνων

 

ο ταξιδιώτης της γραφής 5 ο ταξιδιώτης της γραφής 6 Ο ταξιδιωτης της γραφής Ο ταξιδιωτης της γραφής1 Ο ταξιδιωτης της γραφής2 Ο ταξιδιωτης της γραφής3 Ο ταξιδιωτης της γραφής4 Ο ταξιδιωτης της γραφής5