Εργαστήρια δεξιοτήτων

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
Ανθρώπινα Δικαιώματα
«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία

«Η μονα-δική μου οικογένεια»

Οι μαθητές να ζωγραφίσαν την οικογένειά τους σε μία κόλλα Α4, δίνοντας ένα πρότυπο  Οι μαθητές έκάναντη ζωγραφιά τους στο σπίτι και τη έφεραν στην τάξη την πρώτη ημέρα του προγράμματος.
Ο εκπαιδευτικός  έχει αναρτήσει σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελάκια με αριθμούς που αφορούν στο πλήθος των μελών μιας οικογένειας (πχ. καρτελάκια με αριθμούς από το 2 έως το 10). Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν, κατευθύνεται στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι.
Οι μαθητές αυτόματα δημιουργούν μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες, ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειάς τους. Τους ζητείται να παρουσιάσουν την οικογένειά τους στην ομάδα τους με τη βοήθεια της ζωγραφιάς τους. Στο τέλος της δραστηριότητας, οι μαθητές αναρτούν τις ζωγραφιές τους σε συγκεκριμένο χώρο κάτω από το σχετικό καρτελάκι.
Στην ολομέλεια της τάξης, οι μαθητές καλούνται να σχολιάσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που παρατηρούν στις οικογένειες των συμμαθητών τους, όπως αυτές εικονίζονται στις ζωγραφιές τους.
Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών. Ο εκπαιδευτικός προβάλλει στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» Όλοι μαζί συζητούν για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.

Παραμύθι ” η μονα- δική μου οικογένεια”

IMG 20241016 112301

IMG 20241016 093719

Οικογένεια και μέλη αυτής

20241030 112223 1ο εργαστηριο δεξιοτητων οικογενεια 1

 

Οι οικογένειες των ζώων και τα χαρακτηριστικά τους:

«Πες μας, Πιγκουίνε!» – Διαβάσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε για την πυρηνική οικογένεια, για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγησε στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.

1 ο εργαστηριο δεξιοτητωνη οικογένεια των πιγκουινων 1

«Πες μας, λύκε!» – Διαβάσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε για την εκτεταμένη οικογένεια, για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγησε στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΛΥΚΟΣ

«Πες μας, καγκουρό!» – Διαβάσαμε το παραμύθι και συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια ,για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδήγησε στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας.

«Πες μας, χελωνάκι!» -Διαβάσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε για την οικογένεια χωρίς γονείς, για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγησε στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας

Ακολούθησε η Αξιολόγηση και η Διάχυση δράσεων μας

Οι μαθητές χωρίζονται σε πενταμελείς ομάδες. Κάθε μαθητής στην ομάδα του αναλαμβάνει να ζωγραφίσει έναν διαφορετικό τύπο οικογένειας από τις πέντε που μελέτησαν (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, ορφανά παιδιά), με βάση ένα κοινό πρότυπο. Η ζωγραφιά θα έχει ένα σπιτάκι, στο οποίο κατοικεί η οικογένεια που εκπροσωπεί ο μαθητής, ενώ ο ίδιος καλείται να γράψει α) μέσα στο σπιτάκι, λέξεις που εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη μέσα στην οικογένειά τους, και β) έξω από το σπιτάκι, λέξεις που εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη για τις γειτονικές οικογένειες, που εκπροσωπούν οι συμμαθητές του στην ίδια ομάδα. Στο τέλος της δραστηριότητας, τα έργα αναρτήθηκαν στον πίνακα της τάξης . Μετά την ανάρτηση των έργων, οι μαθητές συζητούν για το πώς νιώθουν τα μέλη διαφορετικών οικογενειών σε κάθε «γειτονιά».Στη συνέχεια οι μαθητές συμπλήρωσαν ατομικά  Φύλλο Αξιολόγησης για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας που γνώρισαν στα Εργαστήρια.  Ακολούθησε η δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του 1ου Εργαστηρίου με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» για να εντοπιοστούν οι αλλαγές που των γνώσεων στους μαθητές .οικογένεια

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά: Ζωοφιλία, δικαιώματα ζώων και αειφορία “Με τα ζώα έτσι και αλλιώς”

1ο εργαστήριο- οι άνθρωποι και τα ζώα

Δραστηριότητες:

  • Τραγούδια με ζώα
  • Μιμήσεις ζώων με συνοδεία μουσικής
  • Καταιγισμός ιδεών
  • IMG 20250204 082453
  • Καταιγισμός ιδεών: με κατάλληλες ερωτήσεις σημειώνουμε σε ένα μεγάλο χαρτί τι θα θέλαμε να μάθουμε για τα ζώα
  • Με αφορμή τις φωτογραφίες περιγράφουν τα κατοικίδια τους τις σχέσεις που έχουν μαζί τους και πως αισθάνονται για αυτά
  • Δημιουργούμε ένα ημερολόγιο προγράμματος.
  • IMG 20250203 080410IMG 20250204 082446

2ο εργαστήριο-ζώα στο σχολείο και τη γειτονιά

Δραστηριότητες:

  • Περιήγηση αρχικά στους χώρους έξω από το σχολείο. Βγάζουμε φωτογραφίες.
  • Περιήγηση στην αυλή του σχολείου παρατήρηση και καταγραφή με τους ιδίους τρόπους
  • Ζωγραφίζουμε το αγαπημένο μας ζωάκι
  • 20250109 114638 COLLAGE 120250109 114728 COLLAGE 20250109 114839 COLLAGE 1

 

3ο εργαστήριο – ταξινομίες ζώων

 

Δραστηριότητες:

Ταξινομήσεις ζώων με βάση τα κριτήρια που θέτουμε

Περιβάλλον που ζουν

  • στεριά, αέρας, νερό

20250113 115512 COLLAGE

  • Ζούγκλα, σαβάνα, δάσος, αγρόκτημα

20250113 115123 COLLAGE20250113 115210 COLLAGE 1

  • Τα ζώα των πόλων της γης

IMG 20250128 193453 IMG 20250127 102138

Την τροφή τους, Τι γεννούν

  • Χορτοφάγα – σαρκοφάγα
  • Ωοτόκα θηλαστικά

20250115 105547 COLLAGE

 

4ο εργαστήριο – τα εξωτερικά μέρη των ζωών και η χρησιμότητα τους

Δραστηριότητες:

(κεφάλι, σώμα, αυτιά, μύτη, ουρά…).

  • Κατασκευάζουμε με τις εικόνες παζλ

20250120 110256 COLLAGE

  • Πίσω από κάθε κομμάτι του παζλ γράφουν το μέρος του σώματος που αντιστοιχεί, γράφουν την ονομασία κάθε μέρους του σώματος του ζώου.

IMG 20250120 102126

  • Με τις ιδίες εικόνες παίζουμε παίζουμε παζλ στον υπολογιστή.

20250123 212337 COLLAGE

  • Παίζουν παιχνιδια με αντιστοιχίες λέξεων στο word wall όπως:

https://wordwall.net/el/resource/18610420/greek/%ce%b6%cf%8e%ce%b1-%cf%84%ce%b7%cf%82-%ce%b8%ce%ac%ce%bb%ce%b1%cf%83%cf%83%ce%b1%cf%82

 

5ο εργαστήριο Τα σπίτια των ζώων – ζώα υπό εξαφάνιση

 

Δραστηριότητες

 

  • Βλέπουμε βίντεο με τις φωλιές των ζωών και συζητάμε γι’ αυτές.
  • Μιλάμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμέρια νάρκη και τις φωλιές τους

20250123 212203 COLLAGE 20250123 212113 COLLAGE

  • Κατασκευάζουμε τη φωλιά της αρκούδας

20250123 212017 COLLAGE

  • Βλέπουμε βίντεο με ζώα υπό εξαφάνιση και διαπιστώνουμε τους λογούς που μπορεί να οδηγήσουν σε εξαφάνιση τα ζώα

 

6ο Εργαστήριο Τα αδέσποτα ζώα – Ζώα σε αιχμαλωσία –

Κακοποίηση ζώων

 

Δραστηριότητες:

Διαπιστώνουμε μετά από μια βόλτα έξω από το σχολείο ότι υπάρχουν πολλά ζώα που δεν έχουν σπίτι και είναι αδέσποτα.

IMG 20250130 101506 COLLAGEτα αδεσποτα

Τα παιδιά προβληματίζονται και με καταιγισμό ιδεών αναφέρουν δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αδέσποτα ζώα. Προφορικά συνεχίζουν τη φράση «Αν ήμουν ένα αδέσποτο σκυλάκι στον δρόμο…». Χωρίζονται σε ομάδες και κατασκευάζουν αφίσες με θέμα τα αδέσποτα Γράφουν συνθήματα πάνω σε αυτές.

IMG 20250131 121208αφισα για τα ζωα

Διαβάζουμε το βιβλίο  του Χορέ Μπουκάι (2011) «Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας»,

Με αφορμή το βιβλίο ξεκινά συζήτηση για κακοποιημένα ζώα.

Βλέπουμε εικόνες με ζώα βρίσκονται σε ζωολογικό κήπο, στο τσίρκο και ζώα που χρησιμοποιούσαν παλιά σε παραστάσεις στο δρόμο

Κατασκευάζουμε το δικό μας ελέφαντα

20250123 205302 COLLAGE 1

Με αφορμή το βιβλίο δημιουργούμε το δικό μας παραμύθι


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

 

 

 

 

 

 

 Θεματική: Ζω καλύτερα- Ευ ζην – Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία και Πρόληψη

« Τα παραμύθια της  γιαγιάς πάνε σχολείο»

 

Βασικός στόχος του εργαστηρίου είναι να συμβάλλει στην απόκτηση και ενίσχυση των ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών του νηπιαγωγείου, μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, την συνεργασία και την εργασία σε ομάδες.

Τα παιδιά μαθαίνουν με ένα τρόπο ευχάριστο και δημιουργικό και παράλληλα βελτιώνουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Μέσα  από το συμβολισμό και τους μηχανισμούς ταύτισης και προβολής των παραμυθιών κατανοούν τον εαυτό τους και τους άλλους, διαπραγματεύονται θέματα που τα απασχολούν στην καθημερινότητα τους και συγχρόνως ασκούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.

Ως εργαλείο πρόληψης, το παραμύθι, αποσκοπεί στο να προσεγγίσουν τα παιδιά ζητήματα, όπως η συνεργασία, η διαφορετικότητα, η συλλογικότητα, η λήψη αποφάσεων, η επίλυση συγκρούσεων, η ατομική και κοινωνική ευθύνη κ.α., συμβάλλοντας έτσι στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξή τους. Το παραμύθι έχει ως σκοπό  να ψυχαγωγήσει τα παιδιά , να τους γεμίσει εικόνες, να διεγείρει τη φαντασία τους να ταυτιστούν με τους ήρωες να τους εισάγει σε κόσμους μυθικούς, ονειρικούς, όπου τα πάντα είναι εφικτά.

Το παραμύθι καλλιεργεί το πνεύμα των παιδιών, τα βοηθάει να ξεκαθαρίζουν τα συναισθήματά τους, να αντιλαμβάνονται τις δυσκολίες και ταυτόχρονα προτείνει λύσεις στα προβλήματά τους. Κάνει το αδύνατο δυνατό.

Τα παραδοσιακά παραμύθια εντυπωσιάζουν τα παιδιά, γίνονται ένας τρόπος μάθησης γι’ αυτά, διότι είναι ο λαϊκός πολιτισμός του τόπου μας και παράλληλα τα ψυχαγωγεί.

Το παραδοσιακό λαϊκό παραμύθι, είναι ένας εξαιρετικός δρόμος για να ταξιδέψουν τα παιδιά στο μακρινό τους παρελθόν και να γνωρίσουν τις ρίζες του τόπου τους, τη γλώσσα των γιαγιάδων τους και των παππούδων τους. Να έρθουν σε επαφή με τις ντοπιολαλιές, τις λαϊκές παραδόσεις και τα έθιμα του τόπου μας, τη νοσταλγική μαγεία της απλής αφήγησης που διαθέτει τόσο πνευματική πληρότητα, όσο και μορφολογική αρτιότητα και ομορφιά.

 Ο γεωργός και ο λύκος

Στόχοι

  • Να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα τους και να κατανοήσουν ότι δεν υπάρχουν θετικά και αρνητικά συναισθήματα
  • Να κατανοήσουν ότι στον εκφοβισμό απαντάμε , μιλώντας και ζητώντας βοήθεια. Η σιωπή δεν είναι λύση
  • Να κατανοήσουν ότι η ψυχραιμία και η λογική , είναι δύναμη ενάντια στο φόβο και τον πανικό
  • μαθηματικά  – Ταξινομήσεις
  • Γλώσσα – Ανάγνωση και γραφή συναισθημάτων
  • Ανάπτυξη προφορικού λόγου

Δραστηριότητες

  • Χωρισμός σε ομάδες.

Κάθε ομάδα ζωγραφίζει μια σκηνή του παραμυθιού. Οι ζωγραφιές των ομάδων δένονται και γίνονται βιβλίο.

10000099361000009939

Μιλάμε για τα συναισθήματα τα διαχωριζούμε.

1000009959

τα ζωγραφίζουμε και τα ονομάζουμε

20250317 191704 20250317 191812 20250317 191606

 

Τα ταξινομούμε σε κατηγορίες: αυτά που μας κάνουν να αισθανόμαστε όμορφα αυτά που μας δυσκολεύουν

Δημιουργία λίστας συναισθημάτων

1000009937  ΛΙΣΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ Ο ΓΕΩΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΛΥΚΟΣ

 

  • Κατασκευή παζλ των συναισθημάτων

Ο γεωργός και λύκος Παζλ συναισθηματων εργαστήρια δεξιοτήτων 1000009938

 

Ο Λιόντος

Στόχοι

  • Να κατανοήσουν ότι στη βία δεν απαντάμε με βία και επιστρατεύουμε το μυαλό μας.
  • Να κατανοήσουν ότι ο φόβος που δεν αντιμετωπίζεται δημιουργεί μεγαλύτερο φόβο.
  • Ανάπτυξη προφορικού λόγου.

 

  • Δραστηριότητες
  • Το κουτί των φόβων

Μιλάμε για τους φόβους

Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε ένα χαρτάκι τους φόβους τους και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού γράφουν το φόβο τους.

Στη συνέχεια διπλώνουν και βάζουν τα χαρτάκια τους σε ένα κουτί. Αφού ανακατέψουμε τα χαρτάκια, το κάθε παιδί περνάει και παίρνει ένα. Κάθονται όλα στον κύκλο, και ένα – ένα διαβάζει το φόβο που γράφει στο χαρτάκι του.

Αφού το παιδί διαβάσει το φόβο, ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια σε δύο επίπεδα.

  1. Τι γίνεται στο σώμα μας όταν νιώθουμε τον συγκεκριμένο φόβο.
  2. Λύσεις που προτείνουμε για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου φόβου.

ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΩΝ ΦΟΒΩΝ Ο ΛΙΟΝΤΟΣ το κουτι των φοβων γιατο παραμυθι ο λιοντος

 

– Ζωγραφική: ο δράκος που παίρνει μακριά τους φόβους μας

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τους φόβους τους σε στρογγυλά κάνσον. Στη συνέχεια φτιάχνουμε ένα κεφάλι δράκου, το βάζουμε στην αρχή και τοποθετούμε τα κανσον το ένα πίσω από το άλλο. Έτσι φτιάχνουμε ένα δράκο που θα πάρει μακριά τους φόβους μας.

o δρακος των φοβων ΛΙΟΝΤΟΣΟ ΔΡΑΚΟΣ ΤΩΝ ΦΟΒΩΝ Ο ΛΙΟΝΤΟΣIMG 20250310 122114δρακος 2

 

 

Το Δεσποινί                       

Στόχοι

– Να κατανοήσουν ότι η κακοτυχία δεν κρατάει για πάντα και μπορούμε να επηρεάσουμε την τύχη μας.

– Να αναγνωρίσουν την αξία της επιμονής και της υπομονής προκειμένου να επιτύχουμε τους στόχους μας

Δραστηριότητες

  • Χωρισμός σε τέσσερις ομάδες και επεξεργασία του παραμυθιού

Τα παιδιά χωρίζονται σε 4 ομάδες κάθε ομάδα επεξεργάζεται ένα θέμα του παραμυθιού και στη συνέχεια το ζωγραφίζει.

1η ομάδα: Αν ήσουν πατέρας, τι θα έκανες;

2η ομάδα: Αν ήσουν η χήρα γιαγιά, τι θα έκανες;

3η ομάδα: Αν ήσουν ο γαμπρός, τι θα έκανες;

4η ομάδα: Αν ήσουν το Δεσποινί, πώς θα αισθανόσουν για τον πατέρα;

 

IMG 20250312 100611IMG 20250312 100832 1IMG 20250312 100726IMG 20250312 100954

IMG 20250318 121401IMG 20250319 102628

  • Ατομική ζωγραφική

Το παραμύθι χωρίζεται σε 6- 8 σκηνές , τα παιδιά επιλέγουν ποια σκηνή θα ζωγραφίσουν

20250317 200929 COLLAGE

  • Κολλάζ

Οι ζωγραφιές των παιδιών που απεικονίζονται οι σκηνές του παραμυθιού γίνονται ομαδικό κολλάζ. Τις τοποθετούμε σε χαρτί του μέτρου και τις κρεμάμε στον τοίχο.

 

20250317 201013 COLLAGE1000009957

Οι τρείς καλές συμβουλές

Στόχοι

Να κατανοήσουν ότι είναι σημαντικό να μην ασχολούμαστε με το τι κάνουν οι άλλοι, αλλά με αυτό που εμείς κάνουμε.

– Να κατανοήσουν ότι μόνο αν παραμείνουμε επικεντρωμένοι, θα φτάσουμε στον προορισμό – στόχο μας.

– Να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να αναγνωρίζουμε και να διαχειριζόμαστε δημιουργικά το θυμό μας, να παίρνουμε το χρόνο μας και να μη βγάζουμε αβίαστα συμπεράσματα.

– Δεν υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα αλλά αντιδράσεις-συμπεριφορές

Δραστηριότητες

  • Ζωγραφίζουμε τους ήρωες του παραμυθιού
  • IMG 20250331 130519IMG 20250331 131050IMG 20250331 131512

– Κατασκευάζουμε το φανάρι του θυμού προκειμένου να κατανοήσουμε τρόπους διαχείρισής τους.

20250331 235304 COLLAGEIMG 20250331 120024

  • Ζωγραφίζουμε το θυμόμετρο και γράφουμε τα συναισθήματα που νιώθουμε όταν αισθανόμαστε θυμωμένοι.
  • 20250331 235438 COLLAGE

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Ψηφιακές δεξιότητες         

ΤΙΤΛΟΣ «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Σκοπιμότητα προγράμματος

Η μεθοδολογία STEAM προσφέρει τη δυνατότητα σε παιδαγωγούς και δασκάλους να χρησιμοποιούν διδακτικές-μαθησιακές στρατηγικές βασισμένες σε προγράμματα που εμπλέκουν και τους 5 τομείς-πεδία (φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, επιστήμες των μηχανικών, τέχνες, μαθηματικά) και δημιουργούν ένα περιβάλλον μάθησηςχωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να συμμετάσχουν και να συνεισφέρουν. Το πρόγραμμα ακολουθεί 5 φάσεις (στάδια) που περιλαμβάνουν: το στάδιο του προσανατολισμού, της ανάδειξης των ιδεών των μαθητών, της αναδόμησης γνώσεων. Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη Η μεθοδολογία STE(A)M βασίζεται και στη μάθηση με βάση ένα πρόβλημα (PBL) με στόχο να κάνει τους μαθητές καλούς επιλυτές προβλημάτων στον πραγματικό κόσμο. Συγκεκριμένα, ορισμένοι από τους τομείς με κύριο επίκεντρο αυτής της μεθόδου είναι η ομαδική εργασία, η ακρόαση, ο σεβασμός των απόψεων και των δεξιοτήτων παρουσίασης των άλλων (Wood, 2003).

1ο Εργαστήριο

Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις

Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική. Τοποθετούμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και τα παιδιά περπατούν αναμεσά τους, γίνονται ζευγάρια κινούνται με αυτές.

IMG 20250506 093840 COLLAGE EDIT 1

 

2η Δραστηριότητα:

Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και γράφουμε σε χαρτόνι όλες τις ιδέες που έχουν οι μαθητές.

IMG 20250512 090602

3η Δραστηριότητα

Βλέπουμε το βίντεο από το YouTube «National Geographic |Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα»   και μιλούμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες.

IMG 0018

4η Δραστηριότητα:  Δημιουργία puzzle με το ψηφιακό εργαλείο jigsawplane  IMG 20250506 114554 με εικόνες  της Γης του ηλίου και πλανητών.

IMG 0021IMG 0019IMG 0022IMG 20250506 114954 1IMG 20250506 114837

 

2ο Εργαστήριο: Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά….Υπάχει ζωή εκεί έξω;

1η Δραστηριότητα                         

Πλανήτες από κοντά…με τη ψηφιακή εφαρμογή Artificial Intelligence της NASA

20250508 204254(Technology-Ψηφιακές Δεξιότητες)

2η Δραστηριοτητα:

Με το https://www.mindomo.com/  δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες των παιδιών αναφορικά με το υπό διερεύνηση θέμα του ηλιακού μας συστήματος, με ερωτήματα που θέτεi η νηπιαγωγός

IMG 20250507 112305

3η Δραστηριότητα:

Κυκλική τροχιάς πλανητών με βιωματικό τρόπο, χρησιμοποιώντας μπαλόνια διαφορετικών χρωμάτων (ένα για κάθε πλανήτη)

και με μουσική με το έργο Πλανήτες του Gustav Holst.

IMG 20250507 100124IMG 20250507 095623IMG 20250507 100002

4η Δραστηριότητα:

Παίζουμε με τις καρτέλες των πλανητών. Μαθαίνουμε τα ονόματα τους καθώς και τη θέση στο ηλιακό μας σύστημα.

IMG 0056 IMG 005720250508 204237 20250508 194238 COLLAGE IMG 005520250508 194156 COLLAGE

3ο Εργαστήριο: Ο Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας….

 

1η Δραστηριότητα:

Βίντεο προσομοίωσης για τον Ήλιο και ερωτήματα διερεύνησης στα παιδιά

Τι βλέπετε εδώ;

Πώς κινείται ο Ήλιος;

Παρατηρείστε και δείτε πως είναι η επιφάνεια

του Ήλιου;

Με τι μοιάζει ο Ήλιος;

20250508 193126

2η Δραστηριότητα:

Ήλιος και Μυθολογία- Μύθος του Φαέθωνα, και σύνδεση με περιβαλλοντικό πρόβλημα.

Τα παιδιά παρακολουθούν τον Μύθο του Φαέθωνα, γιο του Ήλιου και της Κλυμένης και συζητάει με τα παιδιά για τις συνέπειες όταν ο Ήλιος είναι πολύ κοντά ή πολύ μακριά από τη Γη. Μπορεί να συνδέσει την υπερβολική θερμότητα από τον Ήλιο με την υπερθέρμανση του Πλανήτη κάνοντας αναφορά στα περιβαλλοντικά προβλήματα και σύνδεση με την ΖΩΗ στο Πλανήτη μας ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ.

Screenshot 2025 05 08 18 39 54 023

 

3η Δραστηριότητα:

Χωρίζουμε τον μύθο σε κομμάτια, με εικόνες, τις ανακατεύουμε και ζητάμε από τα παιδιά να βάλουν την ιστορία στη σωστή σειρά. Αυτό διδάσκει τις δεξιότητες της αλληλουχίας, η οποία αποτελεί ζωτικό μέρος της κατανόησης του τρόπου κωδικοποίησης (κωδικοποίηση – μαθηματικά)

IMG 006420250508 193009

4η Δραστηριότητα

Τα παιδιά εικονογραφούν το μύθο και έπειτα τον ψηφιοποιούμε


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

5η Δραστηριότητα

Συζητάμε για το φως και τη θερμότητα του Ήλιου τα οφέλη και τις συνέπειες που μπορεί να έχει η θερμότητα που εκπέμπει. Τα παιδιά σε ένα φύλλο εργασίας ενώνουν τις εικόνες που ταιριάζουν με τον χαρούμενο και τον λυπημένο ήλιο. στη συνέχεα εισάγουμε το επιδαπέδιο ρομπότ beebot  και με βάση το Φύλλο εργασίας η beebot μας βοηθάει να προστατευθούμε από τον Ήλιο επιλέγοντας τη σωστή διαδρομή και κάνοντας πρώτα τη διαδρομή βιωματικά και στο χαρτί (Επίλυση προβλήματοςΡομποτική)

Stigmiotypo othonhs 2025 05 12 15454320250512 13561320250512 135514

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;     

1η Δραστηριότητα

Εργαστήριο: Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;     

Κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της μέσα από το Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης NASA Visualization Technology Applications andDevelopmen (VTAD).

20250518 105815

2η Δραστηριότητα

Πείραμα με φακό για την κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της γης γύρω από τον άξονά της.

3η Δραστηριότητα

Παίζουμε με τις σκιές του ήλιου

20250519 10505320250519 10522820250519 105425 1Polish 20250518 110512121 1

4η Δραστηριότητα

Ψηφιακό παιχνίδι με αντιστοίχιση εικόνων και σκιών με το εργαλείο wardwall

20250518 11011820250518 110153

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Όμορφες κόρες του Χρόνου

1η Δραστηριότητα

Ποιες είναι οι εποχές του Χρόνου; Παρακολούθηση σύντομου βίντεο προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και την εναλλαγή των εποχών.

IMG 20250514 092139IMG 20250514 092123

2η Δραστηριότητα

Τι γνωρίζουν τα παιδιά για τις εποχές; Πως τις ξεχωρίζουν; Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με το λογισμικό kidspiration

IMG 20250519 192415

3η Δραστηριότητα 

Ζωγραφίζουμε την αγαπημένη μας εποχή.

IMG 20250519 192127IMG 20250519 192151IMG 20250519 192238

4η Δραστηριότητα: εκπαιδευτική ρομποτική

Λύνουμε αινίγματα που αφορούν τις τέσσερις εποχές του χρόνου στη συνέχεια τοποθετούμε τις εικόνες με τις εποχές στον επιδαπέδιο χάρτη και προγραμματίζουμε τις κινήσεις της Beebot έτσι ώστε λύνοντας τα αινίγματα να περάσει από όλες τις εποχές.

20250518 10562320250518 105657 20250518 105724

6ο Εργαστήριο: Ταξίδι στη σελήνη

1η Δραστηριότητα

Παρακολουθούμε βίντεο με την κίνηση της σελήνης γύρω από τη γη, βλέπουμε εικόνες με τις διάφορες φάσεις της σελήνης και εικόνες από  σεληνιακά τοπία.

IMG 20250514 091856 1IMG 20250514 092414 1IMG 20250514 092346 1

2η Δραστηριότητα  – πείραμα

Μετράμε στην αυλή την απόσταση της γης από τη σελήνη

3η δραστηριότητα

Κατασκευάζουμε το δικό μας σεληνιακό τοπίο

4η δραστηριότητα

Διαβάζουμε την ιστορία του “Φεγγαροσκεπαστή”

5η δραστηριότητα

Ζωγραφίζουμε την ιστορία

7ο Εργαστήριο Τι γνωρίζαμε και τι μάθαμε

1η Δραστηριότητα

Δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη με αυτά που μάθαμε. Συγκρίνουμε τους δυο χάρτες από τη δραστηριότητα του 2ου εργαστηρίου.

2η Δραστηριότητα

Παίζουμε παιχνίδια κουίζ με ερωτήσεις εμπέδωσης στον υπολογιστή

3η Δραστηριότητα

Δημιουργία αφίσας μαζί με τα παιδιά με το λογισμικό

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2023-2024

«Ο ντετέκτιβ Βαν  ανακαλύπτει το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό»

1οΕργαστήριο Δεξιοτήτων

Στο πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων οι μαθητές γνωρίζουν τον ντετέκτιβ Βάνς

Δραστηριότητες:1.Ας γνωριστούμε: Περπατήματα των ντετέκτιβ
2. Αποκρυπτογράφηση στοιχείων «Μάντεψε το αγαπημένο μου φρούτο»
3. Προτείνω λύσεις στο πρόβλημα του Ντετέκτιβ Βανς
4. Το πιάτο της διατροφής μου
5. Αναστοχασμό

6.Εβδομάδα προγραμματισμού

20231101 213410 20231030 110904 20231030 115644 20231101 225352το πιατο της διατροφής

2οΕργαστήριο Δεξιοτήτων

Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν την πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας( Εργαστήριο Δεξιοτήτων)

Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον πρώτο γρίφο σε φάκελο:

1ος γρίφος: «Ψάξτε για μια πυραμίδα που δεν αφορά τη διατροφή, αλλά είναι εξίσου σημαντική. Ποια είναι;»Τα παιδιά ανακαλύπτουν την πυραμίδα της άσκησης.

Οι ντετέκτιβ συνθέτουν την πυραμίδα της άσκησης.  Ακολουθώντας τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω, σκέφτομαι αναρωτιέμαι» εξερευνούν την πυραμίδα της άσκησης .Στην ολομέλεια αναφέρονται οι απόψεις  και μαγνητοφωνούνται  Προβολή βίντεο με πληροφορίες για την πυραμίδα φυσικής δραστηριότητας προκειμένου να επιλυθούν απορίες και να ενημερωθούν για τη συχνότητα των δραστηριοτήτων που απεικονίζονται σε αυτήν.Αφίσα, ΝΑΙ & ΟΧΙ φυσικής δραστηριότητας, δραστηριότητες
που αυξάνουν τη φυσική δραστηριότητα και αυτές που έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε
αυτήν. Η αφίσα δημιουργήθηκε από φρούτα και λαχανικά με τα οποία σχημάτισαν παιδιά που συμμετέχουν σε διάφορα αθλήματα.Σε χαρτί  δημιουργείται πίνακας διπλής εισόδου με τα ονόματα όλων και το είδος των
κινητικών δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν στο διάστημα μιας εβδομάδας.Ακολούθησε σύγκριση της φυσικής δραστηριότητας κάθε μαθητή/τριας με αυτή που προτείνεται στη σχετική πυραμίδα. Οι μαθητές κατατάσσουν τον εαυτό τους ως προς τη συχνότητα της φυσικής τους δραστηριότητας (π.χ. δραστήριος,).Στη συνέχεια οι μαθητές κινήθηκαν στο ρυθμό του τραγουδιού https://www.youtube.com/watch?v=w_oCHkCjueQ

και έφτιαξαν το δικό τους βίντεο με τις δικές τους προτότυπες κινήσειςhttps://www.youtube.com/watch?v=BxT-HbCOd0Q

Ακολούθησε συζήτηση- αναστοχασμός σχετικά με τις συνήθειες που θα πρέπει να μεταβληθούν για να αυξηθεί η φυσική τους δραστηριότητα και να μειωθεί η καθιστική ζωή και ο χρόνος στις οθόνες.Τελικά έλαβαν το πρώτο γράμμα το Υ για την επίλυση του πρώτου γρίφου και το επικολλούν σε σχετικό φύλλο εργασίας.

.20231103 11491320231106 11195920231103 11211220231106 11194320231106 12041220231106 10011120231106 124002ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

pyramid 1st team

 30Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν τα οφέλη της άσκησης .Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον δεύτερο γρίφο.Οι μαθητές/μαθήτριες προετοιμάζουν τις ερωτήσεις για τον γυμναστή που θα
συναντηθούν διαδικτυακά  μέσω της ευρωπαϊκής πλατφόρμας esep .  Υλοποίηση της συνέντευξης. Ενημέρωση των μαθητών/μαθητριών για τα οφέλη της άσκησης.
Δημιουργούν το ψηφιακό βιβλίο με τα οφέλη της άσκησης  που  ζωγραφίσαν οι μαθητές σύμφωνα με αυτά που ανέφερε ο γυμναστής.
Ηχογράφηση των μαθητών για τα οφέλη της άσκησης. Στη συνέχεια πώς μπορούμε να παίξουμε σε ομάδες με ένα μαντήλι, ένα πλαστικό μπουκάλι, μια κορδέλα;  Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα σχολείων επιλέγει ένα αντικείμενο (ένα μαντήλι, ένα πλαστικό μπουκάλι, μια κορδέλα) και συζητά με ποιο τρόπο μπορεί να αξιοποιηθεί το αντικείμενο αυτό σε κινητικό παιχνίδι.Η ομάδα η κόκκινη στην οποία ανήκουμε έχει επιλέξει να παίξει με τη μπάλα. Τα παιδία με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών γράφουν τους κανόνες του παιχνιδιού και το παίζουν στην αυλή.
συνάντηση με γυμναστή 2συνάντηση με γυμναστήΣυνάντηση με γυμναστη 1

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον τρίτο γρίφο σε φάκελο.
Συνθέτουμε την πυραμίδα μεσογειακής διατροφής.Τα νήπια συνθέτουν την πυραμίδα τρισδιάστατη, αφού πρώτα αναζητήσουν  σχετικές πληροφορίες.Σε κουτί τοποθετούνται φωτογραφίες των ομάδων τροφών που περιλαμβάνονται στην πυραμίδα . Η  ομάδα μας  (κρεατικά) αναζητά πληροφορίες παρακολουθώντας σχετικά βίντεο στον υπολογιστή και κρατά σημειώσεις. Στη συνέχεια  οι ομάδες των τροφών διαλύονται και τα μέλη έρχονται στην αρχική τους ομάδα για να μεταφέρουν τις πληροφορίες που συνέλεξαν. Κάθε σχολείο ενημερώνει τα υπόλοιπα σχολεία του δικτύου etwinning ποια τρόφιμα περιλαμβάνονται στην ομάδα τροφών που ανήκει και σε ποιο επίπεδο της πυραμίδας βρίσκεται η ομάδα αυτή. Συνθέτουν την πυραμίδα(κολάζ, ζωγραφική)Οι μαθητές/μαθήτριες προετοιμάζουν τις ερωτήσεις για τον/την διατροφολόγο που θα συναντήσουν διαδικτυακά και τις καταγράφουν. Υλοποίηση της συνέντευξης και ενημέρωση για τη σωστή διατροφή.
Σε χαρτί δημιουργείται πίνακας διπλής εισόδου με τα ονόματα τους και τις τροφές που έφαγαν για πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό. Σύγκριση του ατομικού δελτίου διατροφής κάθε μαθητή με τη μεσογειακή διατροφή
Το πιάτο της διατροφής -Αναστοχασμός
Ζωγραφίζουν τις τροφές που θα πρέπει να περιέχει το πιάτο του μεσημεριού .
Σύγκριση με αρχικό πιάτο του 1ου εργαστηρίου-αναστοχασμός ως προς τις επιλογές. Ποια είναι η λύση του γρίφου; Λαμβάνουν το τρίτο γράμμα, το Ε, για την επίλυση του τρίτου
γρίφου και το επικολλούν στο σχετικό φύλλο εργασίας.

to_ygieino_moy_kolatsio_fylladio3ο νηνυμα ντετεκτιβ βανς 1collage 1συναντηση με διατροφολόγοcanvas 0αρχείο λήψης 1

50   ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Τα νήπια αναζητούν το στοιχείο που τους έδωσε ο ντεντέκτιβ στην πυραμίδα της
μεσογειακής διατροφής και ανακαλύπτουν τα φρούτα και τα λαχανικά. Στην
ολομέλεια  παρατηρούν πίνακες του Giuseppe Arcimboldo για τις εποχές προκειμένου να ανακαλύψουν τα φρούτα και λαχανικά
κάθε εποχής κάνοντας χρήση της ρουτίνας σκέψης «Τι σε κάνει να το λες αυτό ;».Δημιουργούν ηλεκτρονικά τη δική  τους προσωπογραφία με φρούτα για να μυηθούν στην τέχνη του Giuseppe Arcimboldo .Φτιάχνουν  με τα φρούτα, λαχανικά της εποχής στο σχολείο για κολατσιό (φρουτοσαλάτα, σαλάτα κλπ) για το Ντετέκτιβ Βάνς.Οι γονείς μας βοήθησαν σε αυτό φέρνοντας διάφορα φρούτα.Η ομάδα καταγράφει τη συνταγή της φρουτοσαλάτας με το δικό της τρόπο. Στη συνέχεια ψηφίζουν ποια συνταγή του φίλου τους θα κάνουν.Αποφασίζουν να φτιάξουν τη συνταγή του 5ου Νηπιαγωγείου Τυρνάβου.Ποια είναι η λύση του γρίφου; Τι έμαθαν σήμερα; Τι κατασκεύασαν; Λαμβάνουν το τέταρτο γράμμα, το Ι, για την επίλυση του τέταρτου γρίφου και το επικολλούν στο σχετικό φύλλο εργασίας.

Λήψη αρχείου

20231123 095742 20231123 10024920231124 12394320231122 114628 20231124 124430 20231124 124845 20231124 125002 20231124 125031 20231124 125106 20231124 12522720231123 100807 20231123 100810 20231123 101501

Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης”

Φιλοσοφία – Σκοπιμότητα προγράμματος Μέσω του διδακτικού σεναρίου οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν
σε δραστηριότητες διερεύνησης και ανακάλυψης, ομαδικές δραστηριότητες και δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων.
Μέσα από τις προγραμματισμένες δραστηριότητες οι μαθητές θα έχουν την
ευκαιρία να αναπτύξουν υπολογιστική σκέψη με

δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων.

1ο εργαστήριο «Ας γίνουμε ζευγάρια!»

Διαλέξτε την άκρη μιας κόκκινης κλωστής.

Στην άλλη άκρη του νήματος θα βρείτε το ζευγάρι σας.

Σε αυτό το παιχνίδι είναι ακριβώς σαν να παίζετε το Memory

στο σαλόνι σας με κάρτες, αλλά χωρίς το χάος. Προσκαλέστε φίλους να παίξουν και επιλέξτε το θέμα των καρτών και επιλέξτε δύο τη φορά.

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑPLAYS WITH TEAMΖΕΥΓΆΡΙΑ

ΜΗΝΥΜΑ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΒΑΝΣ

ΜΗΝΥΜΑ ΝΤΕΚΤΙΒ ΒΑΝΣdetective vansτο προβλημα του βανς

Πήραμε φωτογραφίες από τη γειτονιά μας και τις ανεβάσαμε στην παρακάτω φόρμα

https://docs.google.com/document/d/1SOocsWGDkquOe8nKr7nBL8xyhWWUu2HGF8E6ObzI7cg/edit?usp=sharing

Συγκρίναμε τις φωτογραφίες τις δικές μας με τις φωτογραφίες του ντετεκτιβ βανς.Διαπιστώσαμε ότι έχουμε το ίδιο πρόβλημα.

Αξιολογήσαμε το εργαστήριο:

reflection jif 4

New message from Detective Vans

https://app.animaker.com/animo/bt8MMZYT20wgPimc/

Sifa and Matheo

https://www.youtube.com/watch?v=0-EOnaliBBs

https://www.youtube.com/watch?v=rLldSLXEa9M

message1

Ψηφίσαμε για τα σκουπίδια που πετάμε καθημερινά

THINK ABOUT RUBISH1

Στη συνέχεια ζητήσαμε από τους μαθητές να φέρουν
συσκευασίες τροφίμων από το σπίτι.
-Κάθε ομάδα σχολείων χωρίζει τις συσκευασίες τροφίμων σε ομάδες(μεταλλο,χαρτί,γυαλί,πλαστικό)
-Οι μαθητές σε αυτή τη φάση μαθαίνουν να γράφουν και να διαβάζουν τις λέξεις
«χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί», «, στη μητρική τους
γλώσσα και επίσης στα αγγλικά (αν θέλουν)

Οι ομάδεςlearning the materials

Κάθε ομάδα θα μετρήσει συσκευασίες τροφίμων από ένα υλικό.

Έτσι, η κόκκινη ομάδα θα μετρήσει τα πακέτα χαρτιού

η μπλε ομάδα θα μετρήσει τα μεταλλικά πακέτα

η πράσινη ομάδα θα μετρήσει τις πλαστικές συσκευασίες

η κίτρινη ομάδα θα μετρήσει τις γυάλινες συσκευασίες

και η μωβ ομάδα θα γεμίσει τον πίνακα διπλής εισόδου

write the wordsπινακας

Πινακας μωβ ομάδας

ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος etwinning με τίτλο “Detectkids in action!#skillslabs” που είναι συνδεδεμένο με τα εργαστήρια δεξιοτήτων  και για τις ανάγκες του δεύτερου εργαστηρίου με θέμα την ανακύκλωση ” robots at the service of recycling” οι μαθητές φώναξαν συνθήματα για την ανακύκλωση και δημιούργησαν ένα φύλλο εφημερίδας με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν την ευρύτερη κοινωνία. Ας τους ακούσουμε και ας συμβάλλουμε και ο καθένας μας με το δικός του τρόπο.

ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΚΥΚΛΩΣΗ 3

3Ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ

1ο Εργαστήριο

3Ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ

1ο Εργαστήριο

Σε αυτό το εργαστήριο:
παρακολουθούμε το μήνυμα του κ. Βανς γράφουμε τις απόψεις μας.3rd lab
Συζητάμε με τα παιδιά για τις εικόνες με θέμα τον εθελοντισμό και την προσφορά. Τους ζητάμε να παρατηρήσουν προσεκτικά τις 
εικόνεςκαι με διαφορες ερωτήσεις, ακολουθώντας τις ρουτίνες σκέψης, όπως: "δώστε ένα όνομα στην εικόνα σας. Τι σκέψεις κάνετε; Τι σκέφτεστε; Τι βλέπετε;"
εισάγουμε την έννοια του εθελοντισμού.φωτογραφιες για τον εθελοντισμό
Στη συνέχεια γινόμαστε ζευγάρια γυρίζοντας τον τροχό 
γινόμαστε ζευγαρια

Το 3ο Νηπιαγωγείο Αμπελώνα γίνεται ζευγάρι με το σχολείο της Πορτογαλίας.Ετσι συνεχίζουν μαζί το Παιχνίδι : Χέρι βοηθείας.Οι μαθητές του 3ου Νηπιαγωγειου
 Αμπελώνα επιλέγουν μια εικόνα απο το αρχείο του εργου etwinning.
Στη συνέχεια καταγράφουν  οδηγίες για να βοηθήσουν το ζευγάρι τους να σχεδιάσει την ίδια εικόνα. Στείλνουν τις οδηγίες μέσω email.
 εικονες



ζευγαρια

Στη συνέχεια οι μαθητές εγραψαν έννα γράμα στο δημαρχο Τυρνάβου για τα προβληματά τους και ιδιάιτερα για το πάρκο της γειτονιάς τους.lets do it Greece 2lets do it Greece  3rd workshop 01 10 April 1   Συνδεθηκαν τσην ευρωπαική πλατφόρμα Lets do it Greece και ανέβασαν τη δράση τους στην πλατφόρμα

Εθελοντική δράση στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος etwinning

Δευτερα 8-04-2024 το 30 Νηπιαγωγείο Αμπελώνα περιποιείται το πάρκο της γειτονιάς του σχολείου μας.

https://www.letsdoitgreece.org/map

lets do it Greece

Ανώνυμο σχέδιο 2 2lets do it Greecelets do it Greece 2lets do it Greece 2Τα παιδιά του  3ου Νηπιαγωγείου  Αμπελώνα, στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning με τίτλο “Detectkids in action!#skilllabs” και με τη συμμετοχή τους στο εθελοντικό πρόγραμμα ‘’let’do it Greece ‘’υλοποίησαν το τρίτο εργαστήριο δραστηριοτήτων με τίτλο “Φροντίζω και αναλαμβάνω δράση για το πάρκο της γειτονιάς”.

Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα περιβάλλοντος και η ενεργή συμμετοχή τους στη βελτίωση του πάρκου που βρίσκεται κοντά στο σχολείο τους.Κατά τη διάρκεια επίσκεψής τους στο πάρκο, τα παιδιά εντόπισαν διάφορα προβλήματα. Ανησυχώντας για την ασφάλεια και την ποιότητα του περιβάλλοντος στο πάρκο, τα παιδιά του  3ου Νηπιαγωγείου  έγραψαν επιστολή στον Δήμαρχο, εκφράζοντας τις ανησυχίες τους και προτείνοντας λύσεις.

Πιστεύοντας στην αξία της συνεργασίας, τα παιδιά του νηπιαγωγείου δηλώνουν πρόθυμα να βοηθήσουν στην υλοποίηση αλλαγών και προσκαλούν τον Δήμαρχο και τους υπόλοιπους πολίτες να συνεργαστούν μαζί τους, για να μεταμορφώσουν το πάρκο σε ένα όμορφο, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον μέρος για όλους.

Την επιστολή παρέδωσαν τη Δευτέρα 8-4-2024 επισκεπτόμενοι το πάρκο της γειτονιάς τους, στον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας Αμπελώνα κ.Δημήτρη Θεοχαρίδη ,ο οποίος συνοδευόταν από το μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου κ.Γιώργο Σπάχο .Ο πρόεδρος ενημερώθηκε για τις δράσεις του σχολείου και συγχάρηκε τους μαθητές για τις πρωτοβουλίες τους. Η δήλωση του προέδρου:

«Η ευαισθητοποίηση και η ενεργή σας συμμετοχή σε θέματα που αφορούν την κοινότητα μας είναι ιδιαίτερα σημαντική και μας κάνει περήφανους. Η επιστολή σας προς τον Δήμαρχο για το πάρκο της γειτονιάς αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα της ωριμότητας και της υπευθυνότητας που σας διακρίνει. Η δική σας ματιά, γεμάτη αισιοδοξία και δημιουργικότητα, μας δίνει ώθηση να συνεργαστούμε για να κάνουμε το πάρκο, αλλά και όλη την πόλη μας, πιο όμορφη και φιλική προς το περιβάλλον. Η φωνή σας μετράει και η δράση σας μπορεί να κάνει τη διαφορά»

Στη συνέχεια οι μαθητές σε συνεργασία  με το προσωπικό της καθαριότητας του δήμου Τυρνάβου μάζεψαν τα σκουπίδια από το πάρκο και φρόντισαν για το κόψιμο των χόρτων.

Οι μαθητές του 3 Νηπιαγωγείου Αμπελώνα ευχαριστούν τον πρόεδρο κ.Δημήτρη Θεοχαρίδη,την αντιδήμαρχο κα Μαμανού  και το δήμο Τυρνάβου που στηρίζει τις δράσεις του σχολείου

team work 1το παρκο της γειτονιας

Αξιολόγηση εργαστηρίου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-23

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: “Νιώθω ασφαλής στο δρόμο όταν βγαίνω”

4  1

3  2

262845966 616248639496225 1209042411233930954 n 1  264346307 1064608094335238 4929251421347667470 n