Υποδειγματική διδασκαλία στην Ιστορία από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο του προγράμματος erasmus+ ” Past Continuous”

Την Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024 οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ «Past Continuous: Γραμματισμός στα Μέσα και ανίχνευση προπαγάνδας», Ευτυχία Κούστα, Παύλος Κουσουνής, Ξανθή Λευτεριώτη, Θεοδώρα Παπαδοπούλου και Μαρία Ανυφαντή μαζί με τα τμήματα Α1 και Α5, επισκέφτηκαν το Ιόνιο Πανεπιστήμιο με σκοπό να παρακολουθήσουν μια υποδειγματική διδασκαλία βασισμένη στο Διδακτικό Σενάριο «Η Προπαγάνδα κατά τη Δικτατορία Μεταξά (1936-1941)».

12 1aΜε τη χρήση του Διαδικτύου αλλά και οπτικοακουστικού υλικού, οι διδάσκοντες του Ιονίου Πανεπιστημίου Κωνσταντίνος Αγγελάκος  και Στάθης Πουλιάσης, βοήθησαν αρχικά τους μικρούς μαθητές να κατανοήσουν την έννοια της προπαγάνδας μέσα από σύγχρονα παραδείγματα. Στη  συνέχεια, οργάνωσαν τη διδασκαλία με βιωματικό τρόπο και διαλεκτική μέθοδο και προσέφεραν μια πανοραμική και αμερόληπτη εικόνα της μεταξικής προπαγάνδας. Η συμμετοχή των μαθητών εντυπωσίασε, αποτέλεσμα του ενδιαφέροντος που προκάλεσε η διδασκαλία και το θέμα. Η εμπειρία τους, όπως φάνηκε από τη συζήτηση που ακολούθησε, ήταν εξαιρετικά θετική, αφού για πρώτη φορά στη σχολική τους διαδρομή το μάθημα της Ιστορίας απέκτησε μεγάλο ενδιαφέρον.

14 13

Πρόγραμμα Erasmus+ «Past Continuous»

 Το πρόγραμμα Erasmus+  «Past Continuous»  με συντονιστή το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, στο οποίο συμμετέχει και το σχολείο μας,  ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2023 και η πρώτη διακρατική  συνάντηση  πραγματοποιήθηκε  τον Μάρτιο 2024 στο Μιλάνο με συμμετοχή εταίρων από Ιταλία, Ουγγαρία, Ισπανία και Ελλάδα. Σε κλίμα άψογης συνεργασίας έγινε η γνωριμία των εταίρων, παρουσιάστηκαν οι προτάσεις των συμμετεχόντων και συμφωνήθηκαν τα βασικά σημεία για την οργάνωση του προγράμματος.

Μέσα στο καλοκαίρι  συναντηθήκαμε ξανά, διαδικτυακά αυτή τη φορά και επαναπροσδιορίσαμε σημαντικές λεπτομέρειες.  Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2024-2025 τέσσερις φιλόλογοι του σχολείου μας, η Ξανθή Λευθεριώτη, ο Παύλος Κουσουνής,  η Μαρία Ανυφαντή και  η Θεοδώρα Παπαδοπούλου με την καθοδήγηση του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης και του Ιονίου Πανεπιστημίου θα υλοποιήσουμε βιωματικά πλέον το νέο πρόγραμμα με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις πιο εξελιγμένες ψηφιακές μεθόδους που εντάσσονται με παιδαγωγικό τρόπο στο πρόγραμμα σπουδών  του μαθήματος της Ιστορίας και στην αξιοποίηση σύγχρονης μεθοδολογίας καθώς και στην παραγωγή ψηφιακού διδακτικού υλικού με βάση τις αρχές του ιστορικού γραμματισμού.

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες

Μαρία Ανυφαντή, Ευτυχία Κούστα, Θεοδώρα Παπαδοπούλου.

 

foto 1

 

foto 5 foto 8 foto 4meeting 3 de julio

Συνεργασία του Ιονίου Πανεπιστημίου με το 3ο Λύκειο Κέρκυρας σε ένα νέο πρόγραμμα Erasmus+

Το Ιόνιο Πανεπιστήμιο (η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών: Τμήμα Ιστορίας και Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας) και το 3ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας θα συνεργαστούν στο πρόγραμμα  Erasmus+ “Past Continuous”.

Το πρόγραμμα στοχεύει στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις πιο εξελιγμένες ψηφιακές μεθόδους που εντάσσονται με παιδαγωγικό τρόπο στο πρόγραμμα σπουδών  του μαθήματος της Ιστορίας και στην αξιοποίηση σύγχρονης μεθοδολογίας καθώς και στην παραγωγή ψηφιακού διδακτικού υλικού με βάση τις αρχές του ιστορικού γραμματισμού.

Πρόκειται για μια δημιουργική πρόταση ομάδας εκπαιδευτικών του 3ου Λυκείου Κέρκυρας προς  το Ιόνιο Πανεπιστήμιο η οποία  υλοποιείται μέσα από μια  ευρύτερη συνεργασία  τριών ευρωπαϊκών σχολείων και δύο Πανεπιστημίων με συντονιστή το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης. Με την καθοδήγηση  του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης σε συνεργασία με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο η μεθοδολογία που θα παραχθεί θα εφαρμοστεί στα σχολεία εταίρους και θα προταθεί στα ευρωπαϊκά προγράμματα σπουδών.

 Τμήμα Ιστορίας  
Κώστας Αγγελάκος,  Νικολέτα Ρούσσου, Πάνος Μηλιώνης

Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας
Σωτήρης Λίβας, Αναστασία Παριανού

3ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας
Μαρία Ανυφαντή, Δώρα Παπαδοπούλου, Ευτυχία Κούστα

Συμμετοχή του σχολείου μας σε διημερίδα για το σχολικό εκφοβισμό

Την Πέμπτη και την Παρασκευή 9 και 10 Μαρτίου εκπαιδευτικοί του σχολείου μας  συμμετείχαν στην Διημερίδα που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με θέμα τον Σχολικό Εκφοβισμό. Οι τρεις καθηγήτριες Μαρία Ανυφαντή, Ευτυχία Κούστα, Θεοδώρα Παπαδοπούλου  και ο καθηγητής Σταμάτης Οικονόμου, έχοντας πάρει μέρος τα προηγούμενα χρόνια στο πρόγραμμα erasmus + “Eirene” με θέμα την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού με τεχνικές θεάτρου, έκαναν διάχυση της  μεθοδολογίας του προγράμματος στο Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης (ΔΣΣΔ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών (ΠΤΝ) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Την Πέμπτη της διημερίδας, με την ευκαιρία ανταλλαγής καλών πρακτικών, παρουσιάστηκε εκτενής εισήγηση για τη μεθοδολογία του  προγράμματος “Eirene” , ενώ ζωγραφικό έργο της μαθήτριάς του Α1 Νάσιας Δημουλή καθώς και πανό που φιλοτέχνησαν τα παιδιά της Ομάδας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων κόσμησαν το φουαγιέ του Πανεπιστημίου.
Την Παρασκευή  56 μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου του 6ου ΓΕΛ Αγρινίου συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήρι που οργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, χρησιμοποιώντας τεχνικές θεάτρου. Με πολλή χαρά συμμετείχε στο εργαστήρι και η παλιά μας μαθήτρια και νυν φοιτήτρια του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Έφη Παπακώστα. Η ανταπόκριση των μαθητών και μαθητριών του ΓΕΛ Αγρινίου ήταν μεγάλη και συγκινητική και τα σχόλιά τους θερμά.
4 562 3

Η ομάδα «EIRENE» του σχολείου μας δρα δυναμικά ενάντια στο bullying…

Η ομάδα «EIRENE» του σχολείου μας, απαρτιζόμενη από τέσσερις εκπαιδευτικούς και 14 μαθητές και μαθήτριες, παρουσίασε την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου στο τμήμα Α6 με καινοτόμο τρόπο την έννοια του bullying, τις συνέπειες και ενδεικτικούς τρόπους αντιμετώπισής του. Με βιωματικό τρόπο, στηριγμένο εξ ολοκλήρου στις τεχνικές θεάτρου που εισάγει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ «EIRENE» με θέμα την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού μέσω τεχνικών εφαρμοσμένου θεάτρου, ευαισθητοποίησε τους μαθητές και τις μαθήτριες του Α6 στο σοβαρό αυτό ζήτημα. Μέσω της ενσυναίσθησης που μόνο το θέατρο πετυχαίνει με τόσο άμεσο τρόπο, η ομάδα του «EIRENE»  κατάφερε να εμπνεύσει και να ενθαρρύνει τα παιδιά του Α6 να πάρουν θέση και ανάλογα με τις συνθήκες να υιοθετήσουν τον πιο κατάλληλο τρόπο ώστε να επέμβουν και να σταματήσουν περιστατικά bullying.

Ήταν ένα δίωρο γεμάτο γνώση, εμπειρία και δράση στο οποίο οι μαθητές και μαθήτριες του Α6 εκτίμησαν τον παιγνιώδη τρόπο της διδασκαλίας και κυρίως τον πρωταγωνιστικό ρόλο των μαθητών και μαθητριών της ομάδας «EIRENE».

Τη συγκεκριμένη δράση υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί του προγράμματος «EIRENE»: Μαρία Ανυφαντή ΠΕΟ2 , Ευτυχία Κούστα ΠΕΟ3, Τάκης Οικονόμου ΠΕ04, Θεοδώρα Παπαδοπούλου ΠΕ02