Από τα καπάκια ….στα φώτα της σκηνής

Από τα καπάκια ….στα φώτα της σκηνής

Τι συμβαίνει όταν η ανακύκλωση συναντά τη φαντασία, τη μουσική, τη δημιουργία και την προσφορά; Η απάντηση δόθηκε στο 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ευαισθητοποιημένης Ανακύκλωσης (31/5/2026) του εθελοντικού συλλόγου ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ, όπου το σχολείο μας συμμετείχε με ενθουσιασμό, έμπνευση και πολλή… καρδιά! Ένα απλό πλαστικό καπάκι έγινε η αφορμή για ένα μεγάλο ταξίδι μάθησης. Μέσα από μια διαθεματική προσέγγιση, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας ανακάλυψαν ότι η ανακύκλωση δεν είναι απλώς μια συνήθεια, αλλά ένας τρόπος να φροντίζουμε τον πλανήτη και τους ανθρώπους γύρω μας.

 

Στο μάθημα των Αγγλικών και των Ν. Ελληνικών οι λέξεις απέκτησαν δύναμη, μεταφέροντας μηνύματα ελπίδας, αειφορίας και ενεργού συμμετοχής. Στην Τεχνολογία γεννήθηκαν πρωτότυπες ιδέες και κατασκευές, ενώ στα Καλλιτεχνικά και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων τα «άχρηστα» υλικά μεταμορφώθηκαν σε έργα γεμάτα χρώμα, φαντασία και οικολογικούς συμβολισμούς. Κάθε δημιουργία αφηγούνταν τη δική της ιστορία για έναν κόσμο που μπορεί να αλλάξει όταν όλοι γίνουμε μέρος της λύσης. Και καθώς οι εικόνες των δράσεων ξεδιπλώνονταν στην παρουσίασή μας, η μουσική έδωσε τον δικό της παλμό στη γιορτή. Η χορωδία του σχολείου μας ένωσε τις φωνές της με τους μαθητές από το 3ο ΓΕΛ Αργυρούπολης και μαζί δημιούργησαν  στιγμές χαράς, συγκίνησης και αληθινής μέθεξης. Γιατί όταν οι φωνές ενώνονται, τα μηνύματα ακούγονται πιο δυνατά.

 

Η εκδήλωση ανέδειξε με τον πιο ουσιαστικό τρόπο το κοινωνικό αποτύπωμα της ανακύκλωσης. Μέσα από την παράδοση αναπηρικών αμαξιδίων έγινε σαφές ότι η ανακύκλωση δεν περιορίζεται στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά μετατρέπεται σε πράξη αλληλεγγύης και προσφοράς. Κάθε καπάκι αποκτά ιδιαίτερη αξία, καθώς συμβάλλει έμπρακτα στη στήριξη συνανθρώπων μας, αποδεικνύοντας ότι η φροντίδα για τον πλανήτη και την κοινωνία πορεύονται μαζί.

 

Φεύγοντας από το φεστιβάλ, κρατήσαμε κάτι περισσότερο από εικόνες και τραγούδια. Κρατήσαμε τη βεβαιότητα ότι οι μεγάλες αλλαγές ξεκινούν από μικρές πράξεις, από συνεργασίες που εμπνέουν και από παιδιά που ονειρεύονται έναν καλύτερο κόσμο.

 

Θερμές ευχαριστίες αξίζουν στον Σύλλογο ΠΡΟΑΣΠΙΖΩ και στον πρόεδρό  κ.Λιάτσο  Γιώργο  για το πολύτιμο έργο του και για την ευκαιρία που δίνει στα σχολεία να μετατρέπουν την ανακύκλωση σε πράξη κοινωνικής προσφοράς και ενεργού πολιτειότητας. Ευχαριστούμε ,επίσης, το Ειδικό Γυμνάσιο  Λύκειο Κωφών & Βαρηκόων Αργυρούπολης για τη φιλοξενία του Μαθητικού Φεστιβάλ στο υπέροχο αμφιθέατρο του σχολείου. Επίσης, αξίζουν συγχαρητήρια στη μουσικό του σχολείου μας, κ.Τζιάτζιου Ναδίνα ,καθώς  και  στις μαθήτριες της χορωδίας μας (Α’ Τάξη : Αϊδόνη Ε. ,Γόλη Δ.,  Δασκαλάκη Α. –   Γ’ Τάξη : Λάνι Ε. ,Σουλιώτη Δ. , Σούτα Α. ) που με το ταλέντο, την αφοσίωση και το χαμόγελό τους γέμισαν τη σκηνή με ζωντάνια, αποδεικνύοντας ότι η μουσική μπορεί να ενώσει ανθρώπους και να δώσει φωνή στα πιο όμορφα μηνύματα.

Τέλος ,ευχαριστούμε τους γονείς και τον εκπρόσωπο του συλλόγου γονέων & κηδεμόνων κ. Γόλη Ι. για την παρουσία τους.

 

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί

Κουτσούλη Α. ,  Μαντέλλου Ε. ,  Νομικού  Ε. , Σουρίδη Π. ,   Τζιάτζιου Ν.

 

POWER POINT ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ

 

1780765206152

ivan aleksic PDRFeeDniCk unsplash1780765206194178076520618217807652061721780765206161GOLH

1780765206205 1780765206214 1780765206228 1780765206241

Πανελλήνιος Ποιητικός Διαγωνισμός για εφήβους  του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη και θέμα «Μεσόγειος και Ταξίδι»

Μία ακόμη ευκαιρία δημιουργικής γραφής δόθηκε στους μαθητές της Γ τάξης, με τη συμμετοχή τους στον Πανελλήνιο Ποιητικό Διαγωνισμό για εφήβους  του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη και θέμα «Μεσόγειος και Ταξίδι» , με αφορμή τη δράση «Η θάλασσα στη λογοτεχνία» και τη σύνδεσή της με τις θεματικές του μαθήματος της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Τα 13 μαθητικά ποιήματα κατατέθηκαν στην ψηφιακή εφαρμογή poesea.gr, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Δημιουργία, Ανάδειξη και Αξιοποίηση Ψηφιακού Πολιτιστικού Αποθέματος», με το έργο με τίτλο: «Από το Αιγαίο στο Ιόνιο: Μία θάλασσα γνώσεων. Διατήρηση, διαχείριση και ανάδειξη του ιστορικού αρχείου του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη». Ευχόμαστε καλή επιτυχία στους μαθητές μας!

Υπ. Καθηγ. Σουρίδη Παναγιώτα

Stigmiotypo othonhs 2026 05 25 074753

Μαθητικό Συνέδριο Σχολικής Διαμεσολάβησης «Χτίζοντας Γέφυρες αντί για τείχη στην Επικοινωνία»

Στο Μαθητικό Συνέδριο Σχολικής Διαμεσολάβησης «Χτίζοντας Γέφυρες αντί για τείχη στην Επικοινωνία» στις 8/5/2026, η μαθητική μας ομάδα είχε τη χαρά να παρουσιάσει τη μαθητική εισήγηση με τίτλο «Τα οφέλη του Προγράμματος Δημιουργικής και Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης ACAδΙΜΙΑ». Οι μαθήτριες Αχιλαδέλλη Άννα και Κουτρουλιά Ζωή έκαναν έναν απολογισμό της εμπειρίας μας από τη διετή εφαρμογή μεθοδολογιών και εργαλείων του Προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Εκπαιδευτικών ΑCAδΙΜΙΑ, μεταφέροντας στην ευρύτερη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα την πολύτιμη ανατροφοδότηση από τη συνειδητή επιλογή του σχολείου μας για την προώθηση της δημιουργικότητας και της συμπερίληψης ως στοιχείο της σχολικής μας κουλτούρας.

Υπ. Καθηγ. Σουρίδη Παναγιώτα

logo new 1 Stigmiotypo othonhs 2026 05 07 220433

«Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών»

Μια σημαντική ευκαιρία έρευνας και παρουσίασης είχαν οι μαθητές της Γ τάξης, καθώς στη θεματική «Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών» της Νέας Ελληνικής Γλώσσας γνώρισαν τις ποικίλες μορφές ενεργού δράσης και εθελοντισμού, τοπικές, εθνικές και διεθνείς. Οι μαθητές μοιράστηκαν γνώσεις, εμπειρίες και στάσεις, σε μια γόνιμη αλληλεπίδραση ανταλλαγής καλών πρακτικών για την καθημερινή μας ζωή.

Υπ. Καθηγ. Σουρίδη Παναγιώτα

Arktoyros Golh N Archelon Achiladellh A CHamogelo toy Paidioy Dhmhtrakoy E


Φόρτωση PDF…


Φόρτωση PDF…


Φόρτωση PDF…


Φόρτωση PDF…

 

Πρόγραμμα SMOKEFREE

Στη θεματική Διατροφή και Υγεία της Νέας Ελληνικής Γλώσσα Α Γυμνασίου, οι μαθητές του Α3 υλοποίησαν το Πρόγραμμα SMOKEFREE, μαθαίνοντας για το κάπνισμα μέσα από την επιστημονική γνώση και συνειδητοποιώντας τους μύθους και τις αλήθειες αναφορικά με την επιβλαβή αυτή συνήθεια. Στη συνέχεια, δημιούργησαν πολυτροπικές αφίσες, ενισχύοντας τα μηνύματα προστασίας της δημόσιας υγείας από το κάπνισμα.

Υπ. Καθηγ. Σουρίδη Παναγιώτα

archeio lhpshs Markakhs M. Afisa Foytrhs G. Afisa

Κάθε καπάκι κρύβει μια σταγόνα αλλαγής

Για ακόμη μία χρονιά, το σχολείο μας μπήκε δυναμικά στο… κυνήγι των καπακιών!
Σε συνεργασία με τον  εθελοντικό Σύλλογο « Προασπίζω» συνεχίζουμε μια αγαπημένη δράση που έχει γίνει πλέον παράδοση για τη σχολική μας κοινότητα.

Μικρά πολύχρωμα καπάκια, μεγάλες ιδέες και ακόμη μεγαλύτερη προσφορά! Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας απέδειξαν πως όταν η ανακύκλωση συναντά τον ενθουσιασμό, τότε η αειφορία γίνεται πράξη και η προστασία του περιβάλλοντος… παιχνίδι με ουσία!

Η δράση μας ταξίδεψε και μέσα στις σχολικές αίθουσες, συνδέοντας τη δημιουργικότητα με τη μάθηση. Στο μάθημα των Αγγλικών, οι μαθητές επεξεργάστηκαν λέξεις, συνθήματα και ιδέες γύρω από το περιβάλλον, την ανακύκλωση και την αειφορία, ενώ στα Καλλιτεχνικά και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων τα καπάκια μεταμορφώθηκαν σε πρωτότυπα έργα τέχνης γεμάτα φαντασία και οικολογικά μηνύματα.

Με χαμόγελα, συνεργασία και οικολογική διάθεση στείλαμε  το μήνυμα πως όλοι μπορούμε να συνεισφέρουμε σε έναν πιο καθαρό, βιώσιμο και ανθρώπινο κόσμο.

Και φυσικά… το challenge συνεχίζεται! Πόσα καπάκια λέτε να συγκεντρώσουμε την επόμενη χρονιά;

 

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί

Mαντέλλου Ε. &  Νομικού Ε.

1778864975185 1778864975204 1778864975210 1779212191263 1779212191273 1779212191278 1779212191283 1779212191288

«ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Δ’ ΑΘΗΝΑΣ» – ΜΑΪΟΣ 2026

 

Η Οργανωτική Επιτροπή Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων (Ο.Ε.Σ.Α.Δ) Δ΄ Αθήνας, διοργάνωσε κατά το χρονικό διάστημα 11-13/05/2016  Δράσεις ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ με την επωνυμία «ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Δ’ ΑΘΗΝΑΣ», με σκοπό την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών-τριών σε αθλητικές δραστηριότητες, χωρίς διακρίσεις, προσδοκώντας  στην υιοθέτηση των δια βίου υγιεινών συνηθειών και στοχεύοντας στην καλλιέργεια των ηθικών και συμπεριληπτικών αξιών, καθώς και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης, μέσα από τη χαρά του παιχνιδιού.

Οι αγώνες που συμμετείχε το σχολείο μας διεξάχθηκαν στο Πάρκο Σταύρος Νιάρχος την Δευτέρα 11/5. Το 3ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης συμμετείχε στις Δράσεις με ομάδες στα αθλήματα της καλαθοσφαίρισης κοριτσιών / αγοριών, foot tennis, επιτραπέζιας αντισφαίρισης και bowling. Οι μαθητές-τριες μας απόλαυσαν κάθε λεπτό του παιχνιδιού και της συμμετοχής τους, πέρα από σκοπιμότητες και σκορ.

Ο Υπεύθυνος Καθηγητής, Σεχίδης Νικόλαος ( ΠΕ11 )

IMG 399a5fe4818c922f689ba781628626ff V

20260511 102529 20260511 104459 20260511 111146

1ο Μαθητικό Συνέδριο Σχολικής Διαμεσολάβησης «Χτίζοντας γέφυρες αντί για τείχη στην επικοινωνία»

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η συμμετοχή του Ομίλου Διαμεσολάβησης του σχολείου μας στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Σχολικής Διαμεσολάβησης «Χτίζοντας γέφυρες αντί για τείχη στην επικοινωνία», η οποία διοργανώθηκε από τα «Εκπαιδευτήρια Γεωργίου Ζώη» το διήμερο 7-8 Μαΐου 2026. Οι μαθητές/μαθήτριες παρουσίασαν σε μορφή κόμικ και Video το έργο «Το Ντουέτο»  σε κείμενο που έγραψαν και επιμελήθηκαν οι ίδιοι. Παράλληλα, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα έργα μαθητών από όλη την Ελλάδα και να συμμετέχουν σε βιωματικά εργαστήρια. Ευχαριστούμε θερμά τα «Εκπαιδευτήρια Γεωργίου Ζώη» για την ζεστή φιλοξενία και την πολύτιμη εμπειρία που μας πρόσφεραν.

Οι Υπεύθυνες καθηγήτριες : Γκίκα Δώρα  ,  Παυλοπούλου Μαργαρίτα

Μαθητές-μαθήτριες του Ομίλου Διαμεσολάβησης

Γόλη Νάντια, Ζαράνης Αριστοτέλης, Λατζουρἀκη Αγγελική, Τζώτζου Έλενα,

Γεωργίου Μυρτώ, Γρηγοράκου Άννυ, Κοντοράβδη Φρειδερίκη, Γόλη Δήμητρα Αϊδόνη Ευαγγελία.

 

«Το Ντουέτο»

GOLH

Το κόμικ σχεδιάστηκε από τις μαθήτριες Γόλη Νάντια και Γόλη Ντέμη.

20260508 110927 20260508 112134 20260508 124412

 

«Ρητορική, Επικοινωνία και Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση»

Ο Όμιλος Ρητορικής του σχολείου μας συμμετείχε στις 29/3 στους  Ι΄ Διασχολικούς Αγώνες Ρητορικής τέχνης Γυμνασίων «Ρήσεις και Αντι-Ρήσεις» που πραγματοποιήθηκαν στο 5ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου. Τους Αγώνες διοργάνωσε η «Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση», σε συνεργασία με το Διαπανεπιστημιακό – Διατμηματικό Π.Μ.Σ. του Π.Τ.Δ.Ε. του Ε.Κ.Π.Α. «Ρητορική, Επικοινωνία και Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση». Οι μαθητές του Ομίλου Αϊδόνη Εύη, Γόλη Ντέμη, Δρακούλη Χριστίνα και Μητρελιάς Άγγελος πήραν μέρος στα αγωνίσματα της Εκφραστικής Ανάγνωσης, του Αυθόρμητου Λόγου και των Διττών Λόγων, ενώ σημειώθηκε σημαντική διάκριση στο αγώνισμα της Εκφραστικής Ανάγνωσης, όπου η Αϊδόνη Εύη κατέκτησε θέση στην τελική 10άδα! Συγχαίρουμε τους μαθητές μας για την αφοσίωση και τη διάκρισή τους, καθώς και για τη συνολική τους πορεία κατά τη φετινή χρονιά στον Όμιλο Ρητορικής!

AFISA RHSEON2026 2