Αρχική » 2021 » Ιανουάριος

Αρχείο μηνός Ιανουάριος 2021

Translate

Kατηγορίες

Ιανουάριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

O καιρός στον Πειραιά

O καιρός στον Πειραιά

Σαν σήμερα

18/9/1834: Πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, ορίζεται η Αθήνα.

Ψηφιακός παιδότοπος

Ψηφιακός παιδότοπος

Λογισμικό Ζωγραφικής

Λογισμικό Ζωγραφικής

Ώρα για παραμύθι

Ώρα για παραμύθι

Γνωρίστε το νέο κόμβο του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου για παιδιά

European Radio Logo

Σελίδες

27 Ιανουαρίου, Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος

Στην 20η Σύνοδο της Μόνιμης Διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε στις 15-17 Οκτωβρίου 2000 στην Κρακοβία, υιοθετήθηκε η πρόταση για τη
θεσμοθέτηση Ημέρας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος και την πρόληψη των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας στα σχολεία (άρθρο 9 της Διακήρυξης των Υπουργών Παιδείας).
Η Ελληνική Βουλή με το νόμο 3218/2004 (ΦΕΚ Α’ 12) καθιέρωσε την 27η Ιανουαρίου ως ημέρα μνήμης των Ελλήνων Εβραίων μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος, ενώ και ο ΟΗΕ με το Ψήφισμα Α/RES/60/7 της 1ης Νοεμβρίου του 2005, καθιέρωσε την ίδια ημέρα ως Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος.

 

Ολοκαύτωμα

Με τον όρο Ολοκαύτωμα περιγράφεται ο υποκινούμενος από το κράτος συστηματικός διωγμός και η γενοκτονία διαφόρων εθνικών, θρησκευτικών, κοινωνικών και πολιτικών ομάδων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου από τη Ναζιστική Γερμανία και τους συνεργάτες της. Στα αρχικά στοιχεία που συνθέτουν το Ολοκαύτωμα είναι το πογκρόμ της Νύχτας των Κρυστάλλων και το Πρόγραμμα Ευθανασίας T-4, τα οποία οδήγησαν στη συνέχεια στα τάγματα θανάτου και στα στρατόπεδα εξόντωσης τα οποία αποτελούσαν μαζική και κεντρικά οργανωμένη προσπάθεια για την εξόντωση κάθε μέλους των κοινοτήτων που αποτελούσαν στόχο των Ναζί. Η ίδια λέξη, συνήθως με μικρό αρχικό[1] και συνοδευόμενη από κάποιο προσδιοριστικό, χρησιμοποιείται και για άλλες γενοκτονίες ή μαζικούς διωγμούς όπως π.χ. για τη Γενοκτονία των Αρμενίων[2].

Οι Εβραίοι της Ευρώπης ήταν τα κύρια θύματα του Ολοκαυτώματος, μέσω αυτού που οι Ναζί ονόμαζαν «Τελική Λύση του Εβραϊκού Ζητήματος». Ο αριθμός των θυμάτων του εβραϊκού πληθυσμού συνήθως προσδιορίζεται στα έξι εκατομμύρια, αν και οι τυπικές εκτιμήσεις από τους ιστορικούς για το εύρος των θυμάτων κυμαίνονται από πέντε εκατομμύρια ως και πάνω από έξι εκατομμύρια. Εκτός από τους Εβραίους, περίπου 220.000 Ρομά και Σίντι θανατώθηκαν στο Ολοκαύτωμα (μερικές εκτιμήσεις φτάνουν ως και τις 800.000), δηλαδή το 25-50% του ευρωπαϊκού τους πληθυσμού. Άλλες ομάδες που κρίθηκαν «φυλετικά κατώτερες» ή «ανεπιθύμητες» ήταν οι εξής: Σοβιετικοί στρατιώτες και πολίτες αιχμάλωτοι σε κατεχόμενες περιοχές (περιλαμβανομένων των Ρώσων και άλλων Σλάβων), Πολωνοί μη Εβραίοι (2,8 έως 3 εκατομμύρια Πολωνοί Εβραίοι και πάνω από 3 εκατομμύρια Πολωνοί μη Εβραίοι[3]), διανοητικά ασθενείς ή σωματικά ανάπηροι, ομοφυλόφιλοι, Μάρτυρες του Ιεχωβά, Ελευθεροτέκτονες, Κομμουνιστές και άλλοι πολιτικοί αντιφρονούντες, συνδικαλιστές, καλλιτέχνες και κάποιοι Καθολικοί και Προτεστάντες κληρικοί που διώχτηκαν ή θανατώθηκαν. Αν συνυπολογιστούν και αυτές οι πληθυσμιακές ομάδες, ο αριθμός των θυμάτων ανεβαίνει σημαντικά. Κάποιες εκτιμήσεις τοποθετούν το συνολικό αριθμό θυμάτων του Ολοκαυτώματος στα 26 εκατομμύρια ανθρώπους, όμως τα 9 έως 11 εκατομμύρια θύματα συνήθως θεωρείται η πιο αξιόπιστη εκτίμηση.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε

Βικιπαίδεια

Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος

Εκπαιδευτικές Δράσεις

Η γωνιά των εκπαιδευτικών

Η ζωή της Άννας Φρανκ, βασισμένο σε βιογραφικό κόμικ

Για το Ημερολόγιο της Άννα Φρανκ



Λήψη αρχείου

 

 

 

Αγαπητοί γονείς και φίλοι, σας καλωσορίζουμε στον δικτυακό τόπο του σχολείου μας.
Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά είναι ένα ανθρώπινο, σύγχρονο σχολείο, που στοχεύει στη διαμόρφωση των ενεργών πολιτών του αύριο παρέχοντας στους μαθητές του τα εφόδια που χρειάζονται, για να καλλιεργήσουν πολύπλευρα την  προσωπικότητά τους, αλλά και ικανότητες που θα τους βοηθήσουν να υλοποιήσουν τις προσδοκίες και τα όνειρά τους.
Επιδίωξή μας είναι η παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές και η ενθάρρυνση συμμετοχής τους σε βιωματικές δράσεις συνύπαρξης και συνεργασίας, καθώς ζητούμενο δεν είναι μόνο η γνώση, αλλά και η ευρύτερη παιδευτική καλλιέργεια τους με αξίες και ιδανικά. Έτσι προτρέπουμε τα παιδιά να γίνουν πυρήνες δράσης και έκφρασης, ανάλογα με τις κλίσεις και τις δεξιότητες που τα διακρίνει, αναδεικνύοντας τα ταλέντα και την ενέργεια που κρύβουν μέσα τους.   
Καλή περιήγηση…
      Η Διευθύντρια και 
  Ο Σύλλογος Διδασκόντων

Το Χαμόγελο του Παιδιού

Το Χαμόγελο του Παιδιού

Εικονική περιήγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης

Εικονική περιήγηση στο Μουσείο της Ακρόπολης

Μουσείο Μπενάκη

Μουσείο Μπενάκη

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών

Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών

Μουσείο Γουλανδρή

Μουσείο Γουλανδρή

Μουσείο Δελφών

Μουσείο Δελφών

Περιήγηση στα Μουσεία του κόσμου

Περιήγηση στα Μουσεία του κόσμου
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση