Ενημέρωση από ΕΔΕΑΥ

Οδηγίες προς τους Γονείς

Τις τελευταίες μέρες πολλά κράτη όπως και η χώρα μας βιώνουν μία πρωτόγνωρη κρίση που επιβαρύνει κυρίως την υγεία αλλά η αρνητική της επιρροή προχωρά και σε κοινωνικό, εκπαιδευτικό, επαγγελματικό, οικονομικό και προσωπικό επίπεδο για όλους τους πολίτες. Είναι φυσιολογικό να παρατηρείται άγχος, θλίψη και ανησυχία μέχρι ένα βαθμό καθώς βιώνουμε μία πανδημία, η οποία μας επηρεάζει σε όσα αναφέρθηκαν παραπάνω. Ωστόσο, είναι απαραίτητο όλα τα άτομα και κυρίως οι γονείς να διατηρούν τη ψυχραιμία τους, να μην μεταφέρουν ανησυχία και φόβο στα παιδιά και να είναι σε θέση να διαχειριστούν το άγχος των εφήβων και των παιδιών. Συγκεκριμένα:

  • Είναι απαραίτητο να αποφεύγεται η υπερβολική έκθεση των παιδιών σε ειδήσεις και πληροφορίες σχετικές με το θέμα του COVID-19.
  • Ακόμη, είναι σημαντικό να γίνεται κατάλληλη και ειλικρινής ενημέρωση προς τα παιδιά και τους εφήβους αναλόγως την ηλικία τους ώστε να γνωρίζουν με λίγα και απλά λόγια την πραγματικότητα που βιώνει η κοινωνία και την ανάγκη τήρησης περιοριστικών μέτρων από όλους μας για να υπάρξει έγκαιρη πρόληψη και αντιμετώπιση της πανδημίας.
  • Προωθούμε, υποστηρίζουμε και ενισχύουμε την ενασχόληση των παιδιών με το παιχνίδι και με διάφορες δημιουργικές δραστηριότητες.
  • Επιπλέον, η οργάνωση ενός προγράμματος με τις ώρες παιχνιδιού, δραστηριοτήτων, ξεκούρασης, συζητήσεων και φαγητού θα βοηθήσει τα παιδιά να προσαρμοστούν ευκολότερα και πιο ευχάριστα στη νέα καθημερινότητα.
  • Η έκφραση καθημερινά των συναισθημάτων εκ μέρους κάθε μέλους της οικογένειας και ιδιαίτερα των παιδιών είναι αναγκαία. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσουν οι καθημερινές συζητήσεις, το παιχνίδι, η ζωγραφική και η συχνή έκφραση αγάπης και τρυφερότητας από τους γονείς προς τα παιδιά. Όταν ένα παιδί εκφράζεται και μοιράζεται τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς του αισθάνεται ανακούφιση και ηρεμία, δύο πολύ σημαντικά στοιχεία για τη σωστή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του.
  • Η τήρηση κανόνων υγιεινής διατροφής, σωστού ύπνου και φυσικής δραστηριότητας είναι απαραίτητα εφόδια για τη σωματική και ψυχική υγεία του κάθε παιδιού.
  • Διατηρούμε τις κοινωνικές σχέσεις της οικογένειας μέσω εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας όπως μέσω τηλεφώνου, μέσων κοινωνικής δικτύωσης κτλ.
  • Σε περίπτωση που παρατηρηθούν έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις είναι καλό να απευθυνθούμε τηλεφωνικά σε ειδικό ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων.
  • Για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω και τα παιδιά να παραμείνουν ασφαλή είναι ανάγκη οι γονείς να προστατεύουν την υγεία τους.
  • Τέλος, προτείνεται η αποφυγή κατηγοριών και στιγματισμού προς άλλους. Πρέπει να γίνει κατανοητό από τα παιδιά πως ο ιός μπορεί να προσβάλλει τον οποιονδήποτε ανεξαρτήτως φυλής ή εθνικότητας.

ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ:

https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/03/odigies_paidia.pdf

Κοινωνική λειτουργός ΕΔΕΑΥ Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου «ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΑΔΗ»: Μαρία Μιχαηλίδου

 

Παιδί και ελεύθερος χρόνος

Ανάλογα με την ηλικία και τα ενδιαφέροντα του παιδιού, προτείνονται ενδεικτικά οι παρακάτω δραστηριότητες:

  • Συμμετοχή των παιδιών σε διαδικασίες της καθημερινότητας του σπιτιού, όπως για παράδειγμα στο μαγείρεμα. Το μαγείρεμα είναι μια ευχάριστη και συχνά δημιουργική διαδικασία για τα παιδιά. Μπορείτε να ενθαρρύνετε το παιδί να σας προτείνει κάποιο αγαπημένο φαγητό και μαζί να εκτελέσετε τη συνταγή. Αν το παιδί είναι μεγαλύτερης ηλικίας μπορείτε να συμφωνήσετε μία ημέρα την εβδομάδα να μαγειρεύει εκείνο για την οικογένεια με βάση τις δικές του προτιμήσεις.
  • Ασχολία στο σπίτι με δραστηριότητες όπως πάζλ, επιτραπέζια παιχνίδια. Υπάρχουν πάρα πολλά επιτραπέζια παιχνίδια, διασκεδαστικά και εκπαιδευτικά παράλληλα, κατάλληλα για όλες τις ηλικίες, με τα οποία μπορεί να απασχοληθεί ευχάριστα όλη η οικογένεια μαζί.
  • Ζωγραφική, σχέδιο, κολάζ. Δραστηριότητες για όλους. Πολλά παιδιά, (ιδίως νήπια ή παιδιά δημοτικού) ενθουσιάζονται όταν ζωγραφίζουν, εκφράζονται και αξιοποιούν δημιουργικά το χρόνο τους. Παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας μπορούν να ασχοληθούν με πιο σύνθετες εικαστικές δραστηριότητες, δημιουργώντας για παράδειγμα ένα κολάζ από φωτογραφίες.
  • Ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων, παραμυθιών, μυθιστορημάτων. Στο διαδίκτυο μπορείτε επίσης, να βρείτε παραμύθια και για τον κορωνοϊό, τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν να εξηγήσετε στο παιδί την κατάσταση που συμβαίνει.
  • Σταυρόλεξα, κουίζ, σουντόκου, σπαζοκεφαλιές. Αυτού του τύπου οι δραστηριότητες εξασκούν πολύτιμες γνωστικές δεξιότητες, θέτουν σε εγρήγορση το μυαλό ενώ παράλληλα είναι πολύ διασκεδαστικές.
  • Αναθέστε στο παιδί να τακτοποιήσει το δωμάτιό του, την ντουλάπα του, ώστε να καλλιεργήσει την υπευθυνότητα και την ανεξαρτησία του.
  • Οργανώστε στο σπίτι ανακύκλωση. Μπορείτε μαζί με το παιδί να οργανώσετε σε ένα σημείο του σπιτιού ή στο μπαλκόνι κουτιά ανακύκλωσης. Μπορείτε να ορίσετε το παιδί ως υπεύθυνο για τη δραστηριότητα αυτή.
  • Χρησιμοποιείστε τον υπολογιστή σας και περιηγηθείτε μαζί με το παιδί σε κάποιο ελληνικό μουσείο. Αρκετά μουσεία έχουν δώσει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής επίσκεψης. Είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα και ελκυστική δραστηριότητα για τα παιδιά αλλά και για σας!
  • Ακούστε μουσική μαζί με το παιδί. Η μουσική μας χαλαρώνει και μας γεμίζει με θετικά συναισθήματα.
  • Κάνετε μαζί γυμναστική. Υπάρχουν αρκετές διαθέσιμες προτάσεις γυμναστικής στο διαδίκτυο. Επιλέξτε την πιο κατάλληλη και ασφαλή για εσάς και το παιδί.
  • Μπορείτε να οργανώστε κάτι σαν ένα «κυνήγι θησαυρού» στο σπίτι. Ειδικά τα πιο μικρά παιδιά ενθουσιάζονται με αυτή τη δραστηριότητα και θα νιώσουν ότι το σπίτι είναι ένας μαγικός τόπος κι όχι ένας τόπος γεμάτος με περιορισμούς και «μη».
  • Ασχοληθείτε με τον κήπο και τα λουλούδια. Εκπαιδεύστε το παιδί στην φροντίδα των φυτών και φυτέψτε κάτι μαζί.
  • Δείτε παλιά οικογενειακά βίντεο και φωτογραφίες. Μπορείτε να αφηγηθείτε στα παιδιά ευχάριστες αναμνήσεις των παιδικών σας χρόνων.
  • Μπορείτε να συγκεντρώσετε ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια που δεν χρειάζεστε πια με σκοπό να τα προσφέρετε.

ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ:

Πηγή κειμένου:  ekelalonia.gr,  ΚΕΣΥ νομού Κεφαλονιάς

Ψυχολόγος ΕΔΕΑΥ Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου «ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΑΔΗ»: Ευτυχία Γεωργίου

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Ο αριθμός Μητρώου του κάθε μαθητή-τριας είναι απαραίτητος για την εγγραφή στην πλατφόρμα. Είναι γραμμένος στο φύλλο ελέγχου της βαθμολογίας. 

Τηλ. Επικοινωνίας: 2641031385, mail:mail@3dim-neapol.ait.sch.gr 



Λήψη αρχείου

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Παρακαλούνται οι Γονείς & Κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου να γνωστοποιήσουν ΑΜΕΣΑ στο email: mail@3dim-neapol.ait.sch.gr τα παρακάτω στοιχεία:
1. Έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου στον οποίο μπορούν να δέχονται ανά πάσα στιγμή sms και
2. Το email τους αναφέροντας οπωσδήποτε τα ονοματεπώνυμα των παιδιών τους, την τάξη και το τμήμα φοίτησης, προκειμένου να γίνει ευκολότερα η επικαιροποίηση των στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα του σχολείου.

Τσικνίσαμε και φέτος…

Την Πέμπτη,  20 φεβρουαρίου 2020, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, πραγματοποίησε και φέτος εκδήλωση για την Τσικνοπέμπτη με ιδιαίτερη επιτυχία.

Στον προαύλιο χώρο του  σχολείου μας γονείς και δάσκαλοι έβαλαν όλη τους την τέχνη στο ψήσιμο και γευτήκαμε τα πιο νόστιμα σουβλάκια. Γίναμε όλοι, μικροί και μεγάλοι, μια όμορφη παρέα. Δημιουργήθηκε μια πολύ εορταστική ατμόσφαιρα και διασκεδάσαμε χορεύοντας παραδοσιακά και αποκριάτικα τραγούδια.

Ευχαριστούμε πολύ τοn Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για την προσφορά του!!!

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ !!!

Καλή και Ευλογημένη Χρονιά!

Μέσα σε ένα χαρούμενο και εορταστικό κλίμα, γεμάτο αισιοδοξία, χαρά και χαμόγελα πραγματοποιήθηκε η κοπή της βασιλόπιτας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020.

Ποιος θα κερδίσει το φλουρί; Σε ποιον θα χαμογελάσει η τύχη; Με τέτοιες σκέψεις περιμέναμε όλοι χαρούμενοι  πότε θα φτάσει αυτή η στιγμή. Ο Σύλλογος Γονέων μας έφερε μια λαχταριστή βασιλόπιτα που έκρυβε δύο φλουριά μέσα. Η πίτα μας ευλογήθηκε από τον ιερέα της ενορίας μας, τον πατέρα Κοσμά, ο οποίος δεν παρέλειψε να μας ενισχύσει όλους με λόγους παραμυθητικούς και υποστηρικτικούς για τον αγώνα της ζωής, που έχουμε όλοι μπροστά μας. Τη βασιλόπιτα μας έκοψε ο δ/ντης του σχολείου μας, κ. Πιτταροκοίλης Γεώργιος, ο οποίος με τη σειρά του ευχήθηκε υγεία, δύναμη, προκοπή και κάθε πρόοδο σε όλους μας.

Τα δύο φλουριά κέρδισαν ο μαθητής της Δ΄τάξης Α. Κ. και η μαθήτρια της Γ΄τάξης  Χ. Β. Στους δύο τυχερούς μας δόθηκαν βιβλία ως δώρο, για να θυμούνται και οι δυο τους αυτή την ευχάριστη στιγμή.

Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων για τη συνεισφορά του και ελπίζουμε στη συνέχιση της συνεργασίας μας.

Χριστουγεννιάτικες Σκέψεις!

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν… Τα σπίτια μας στολίζονται, φοράμε όλοι τα γιορτινά μας και  τα πρόσωπα όλων χαλαρώνουν  σιγά σιγά από την πίεση της καθημερινότητας. Τα Χριστούγεννα έχουν σίγουρα τη δική τους ξεχωριστή ομορφιά μέσα στη μουντάδα του χειμώνα.

Σε αυτό το κλίμα κινήθηκαν και οι δικές μας  σχολικές εορταστικές δραστηριότητες: φτιάξαμε κάρτες και χριστουγεννιάτικα στολίδια, στολίσαμε και ανάψαμε το δέντρο του χωριού,  τραγουδήσαμε τα κάλαντα, μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας, αναφερθήκαμε στην ιστορία της γέννησης του Θεανθρώπου και πήραμε τα δωράκια μας από τον δικό μας Αη Βασίλη, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας.

Και εκείνη τη στιγμή συνειδητοποιούμε ότι το πνεύμα των ημερών δεν είναι μόνο λαμπερά δέντρα με πολύχρωμα λαμπάκια, τα φώτα και τις μουσικές. Η χαρά των Χριστουγέννων δεν πρέπει να διαρκεί μόνο όσο διαρκεί κι ένα φωτάκι στο χριστουγεννιάτικο δέντρο.  Αισθανθήκαμε βαθιά ότι τις μέρες αυτές μαζί με τον Υιό του Θεού γεννιέται η ελπίδα του κόσμου, της ζωής μας, το φως που μας οδηγεί από τα σκοτεινά μονοπάτια μας στην ελπίδα και τη χαρά.

Ας ευχηθούμε αυτές οι γιορτές να σημάνουν την αρχή για μια καλύτερη ζωή γεμάτη αλήθεια και φως!

Καλά Χριστούγεννα και Καλή Πρωτοχρονιά!!!!


 

 

Μια ενημέρωση… γεμάτη αρώματα!

Την Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας είχαμε μια ενδιαφέρουσα ενημέρωση από μια ομάδα γεωπόνων του Δήμου Αγρινίου για τα αρωματικά βότανα του τόπου μας.
Ένα video για τη γεωργία, το οποίο οι μαθητές μας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και προσοχή, αποτέλεσε το ερέθισμα για να μιλήσουν για τα τοπικά μας προϊόντα.
Αφού δόθηκε ο ορισμός των αρωματικών φυτών, οι γεωπόνοι μας μίλησαν με απλό και κατανοητό τρόπο για την κατανομή των καλλιεργούμενων ειδών, τη χρήση των αρωματικών φυτών στην κοσμετολογία και τη φαρμακευτική, παρουσιάστηκε η εξέλιξη της καλλιέργειας τους ανά δεκαετία και αναφέρθηκαν αναλυτικότερα στα πιο γνωστά αρωματικά φυτά.
Τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις και τα βιώματά τους, αφού οι γονείς τους ασχολούνται με τη γεωργία και μίλησαν με αγάπη για τη σπουδαιότητα της καλλιέργειας της γης και τονίστηκε ο σεβασμός στη φύση και την προστασία του περιβάλλοντος.

Επίσκεψη στο Θεματικό Πάρκο «Κόκκινο στα ατυχήματα – Πράσινο στη Ζωή»

Την Τρίτη, 10-12-2019 οι μαθητές της Α΄, Β΄, Γ΄και Δ΄ Τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Θεματικό Πάρκο με αντικείμενο την Κυκλοφοριακή Αγωγή και τίτλο Κόκκινο στα Ατυχήματα – Πράσινο στη Ζωή.

Εκεί τα παιδιά μας συμμετείχαν σε τέσσερις βιωματικές δραστηριότητες. Συγκεκριμένα στην 1η δραστηριότητα αφού πραγματοποιήθηκε μια σύντομη παρουσίαση με αντικείμενο την Κυκλοφοριακή Αγωγή, οι μαθητές κλήθηκαν να παίξουν το τηλεπαιχνίδι buzzer με τίτλο «Κυκλοφορώ Σωστά;», ένα παιχνίδι γνώσεων αρκετά διασκεδαστικό! Στη 2η δραστηριότητα  μέσα από δυο κουτιά με 60 πινακίδες οδικής κυκλοφορίας (ρυθμιστικές, πληροφοριακές και κινδύνου) τα παιδιά έβρισκαν εκείνη που περιέγραφε ο Αξιωματικός της Τροχαίας. Όποιος παίκτης την έβρισκε πρώτος έτρεχε κατά μήκους ενός τάπητα διαδρόμου και κολλούσε το αντίστοιχο σήμα στον μαυροπίνακα. Στην 3η δραστηριότητα οι μαθητές έπαιξαν παιχνίδι παρόμοιο με τη Μονόπολη με τίτλο «Τάπητας Πράσινο Κόκκινο» Στην τελευταία δραστηριότητα κλήθηκαν να σχεδιάσουν ελεύθερα τις εντυπώσεις τους από το θεματικό πάρκο βάζοντας όλη τους τη δεξιοτεχνία ελπίζοντας σε ένα βραβείο.

Μέσα από την επίσκεψη αυτή τα παιδιά με βιωματικό και συνάμα διασκεδαστικό τρόπο ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας.




17 Νοέμβρη- Η επέτειος του Πολυτεχνείου!

«Πάνω σ’ κείνη …τη πεσμένη πόρτα
δώσανε ξανά τον όρκο,
όρκο της νιότης
της ζωής, της λευτεριάς
όρκο του ονείρου και της πράξης».

Με αυτούς τους στίχους ο ποιητής μας Γιάννης Ρίτσος, σημάδεψε το ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ του Νοέμβρη του 1973, την επέτειο εξέγερσης της ελληνικής νεολαίας ενάντια στην ξενοκίνητη δικτατορία που επιβλήθηκε με τα όπλα, τον Απρίλη του 1967 στη πατρίδα μας, καταλύοντας έτσι τη δημοκρατία. Από τότε 46 χρόνια μετά, η επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, γιορτάζεται και θυμίζει…
Οι καιροί όμως άλλαξαν…
Και η επέτειος αναζητά τον σημερινό συμβολισμό της.
Έτσι λοιπόν, την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019 οι μαθητές της Ε’ τάξης του σχολείου μας με τη βοήθεια της δασκάλας τους, κας Σκεπετάρη Διαμάντως έκαναν με τη δική τους παιδική οπτική μια αναδρομή στα γεγονότα που διαδραματίστηκαν εκείνα τα χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα, απήγγειλαν ποιήματα, τραγούδησαν και απέδωσαν θεατρικά το έργο «Εμένα με νοιάζει» του Θωμά Μενεξέ. Το σημαντικότερο νόημα του θεατρικού αυτού έργου αλλά και της επετείου του Πολυτεχνείου δεν είναι άλλο από την ανάγκη κάθε δημοκρατικός πολίτης να βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση και να προστατεύει τη δημοκρατία, η οποία εξάλλου ως πολίτευμα είναι από μόνη της αδύναμη και στηρίζεται στην υποστήριξή της από την κοινωνία των ενεργών πολιτών. Ας σταθούμε και εμείς σήμερα ταπεινοί προσκυνητές μπροστά στη μνήμη των αγωνιστών του Πολυτεχνείου και ας αναλογιστούμε το πόσο μεγάλο είναι το χρέος μας να διαφυλάξουμε τα αγαθά της δημοκρατίας και της ελευθερίας. Το Πολυτεχνείο θα μείνει για πάντα σύμβολο της δημοκρατίας και της ελευθερίας.



Ευρωπαϊκή Ημέρα για την προστασία των παιδιών ενάντια στη σεξουαλική κακοποίηση

Η 18η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως ευρωπαϊκή ημέρα για την προστασία των παιδιών ενάντια στη σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση.
Στο πλαίσιο αυτής της ημέρας οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας αντάλλαξαν σκέψεις, πληροφορίες, ιδέες και διεξήγαγαν δράσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Πιο συγκεκριμένα έγινε ενημέρωση από τον δ/ντή του σχολείου μας για τα δικαιώματα των παιδιών και τις ενέργειες που πρέπει να γίνονται για την προστασία τους από τέτοιου είδος κακόβουλες ενέργειες. Παρουσιάστηκαν video εγκεκριμένα από τον ιστότοπο του Συμβουλίου της Ευρώπης σχετικά με το θέμα, έγιναν συζητήσεις των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους και παρουσιάστηκαν εικαστικές δημιουργίες, που εξέφραζαν τα συναισθήματα των παιδιών.
Στόχος των δράσεων αυτών είναι η ενθάρρυνση ανοιχτών συζητήσεων σχετικές με το θέμα και η ενδυνάμωση των παιδιών για την εξάλειψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης.