Η κυρά Καλή και οι 12 Μήνες
Έγινε αφήγηση του παραμυθιού “Η κυρά Καλή και οι 12 Μήνες “, μετά συζήτηση για ότι τους έκανε εντύπωση και ζωγράφισαν τον κύκλο των 4 εποχών. Επίσης ξεχώρισαν μήνες και εποχές.
Μάθαμε και το τραγούδι 12 μήνες αθλητές και το αποτύπωσαν ζωγραφίζοντας στο χαρτί.
Εναλλακτικά επιλέξαμε να δούμε το κουκλοθέατρο”Η κυρά καλή και οι 4 εποχές”.
Στη συνέχεια φτιάξαμε μια πολύ μεγάλη ομαδική εργασία/ζωγραφιά με την κυρά Καλή και τις 4 εποχές, με τη μέθοδο του κολάζ. Τα παιδιά το διασκέδασαν πραγματικά!
Δείτε τους ήρωες του παραμυθιού :
Παραδοσιακά παραμύθια
Αφόρμηση υπήρξε από ένα παλιό μπαούλο που βρήκα στην εξώπορτα του σχολείου!
Τι λέτε να έχει μέσα;
Θέλετε να το ανοίξουμε;
Βρήκαμε παλιές φωτογραφίες, παλιά νομίσματα, παλιά εργαλεία και ένα κιτρίνισμα βιβλίο.
Το ξεφυλλίζουμε κ μέσα έχει παραδοσιακά παραμύθια!
Κάναμε και συμβόλαιο της παραμυθοσυμπεριφοράς!
Όσοι δεν το τηρούν, έχουν την επιλογή να βγουν από τον μαγικό κύκλο και να χάσουν τη μαγεία του παραμυθιού.
Κάναμε και το ερωτηματολόγιο σχετικά με τα παραδοσιακά παραμύθια.
Τα παιδιά με τη βοήθεια του beebot λύνουν γρίφους για παραμύθια ακολουθώντας οδηγίες. Πίσω από κάθε καρτέλα, κρύβεται ένα γράμμα. Στο τέλος θα σχηματιστεί η λέξη ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
![]()
“ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΚΑΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ” Αξίες – Στόχοι: – Να κατανοήσουν ότι είναι σημαντικό να μην ασχολούμαστε με το τι κάνουν οι άλλοι, αλλά με αυτό που κάνουμε εμείς. – Να κατανοήσουν ότι μόνο αν παραμείνουμε επικεντρωμένοι, θα φτάσουμε στον προορισμό -στόχο μας. – Να κατανοήσουμε πόσο σημαντικό είναι να αναγνωρίσουμε και να διαχειριζόμαστε το θυμό μας, να παίρνουμε το χρόνο μας και να μην βγάζουμε αβίαστα συμπεράσματα. – Δεν υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα αλλά αντιδράσεις-συμπεριφορές. Φτιάξαμε το κουτί του θυμού όπου βάλαμε μέσα ότι μας θυμώνει και η ομάδα ζητάει λύσεις. Τι κάνω για να μου φύγει ο θυμός… Φτιάξαμε και ένα επιδαπέδιο παιχνίδι και το παίξαμε ως επιτραπέζιο.





Το γάντι
Τα παιδιά παρακολούθησαν το Ουκρανικό παραμύθι “Το γάντι” και στη συνέχεια πήραν μέρος σε διαθεματικές δραστηριότητες. Αρχικά συζητήσαμε ποιο ήταν το τέλος της ιστορίας , πως πέρασαν τα ζώα μέσα στο γάντι, τι εποχή ήταν και πως κατάφεραν να συνυπάρχουν χωρίς να φάει το ένα το άλλο….Καταλήξαμε πως τα ζώα ζήσαν αγαπημένα και τηρούσαν κανόνες, όπως κι εμείς στο νηπιαγωγείο.
Έβαλαν τα ζώα σε σειρά , όπως μπήκαν στο γάντι.
Στη συνέχεια οι μαθητές σχεδίασαν με τη βοήθεια του χεριού τους το δικό τους γάντι και το διακόσμησαν.
Τελικά αυτό το γάντι “χίλιους καλούς χωρούσε” !!!
Ενδοσχολική βία
Αναφορικά με τη διαχείριση ζητημάτων Ε.ΒΙ.Ε. παραθέτουμε προς ενημέρωση τα παρακάτω:

ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΕΑΥΤΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ
ΟΡΙΣΜΟΙ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ 2026.01.02_12.58.10_Export
ΦΕΚ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ-5029
Εσωτερικός κανονισμός 2025-2026
Ανακοινώνουμε το νέο εσωτερικό κανονισμό του 2025-26 του Νηπιαγωγείου μας.
ΟΚ. ΕΣ_ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2025-26
Χριστουγεννιάτικες κατασκευές
Τα Χριστούγεννα είναι μια μαγική περίοδος του χρόνου, γεμάτη χαρά, αγάπη και ζεστασιά, είναι η καλύτερη εποχή για να μοιραζόμαστε, να αγαπάμε, να δημιουργούμε μαζί!
Τα μικρά χεράκια έφτιαξαν χριστουγεννιάτικες κατασκευές κ έγραψαν ευχές για τους αγαπημένους τους!Και του χρόνου με υγεία! Χρόνια πολλά!
Οι προσκλήσεις μας για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή
Ετοιμάζοντας τις προσκλήσεις για τη γιορτή μας!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων για την πρόληψη της βίας
Μια δραστηριότητα των εργαστηρίων αποτέλεσε η “Ενδυνάμωση του εαυτού “. Κάθε παιδί παρουσίασε τον εαυτό του, μίλησε για τα μέλη της οικογένειάς του, το αγαπημένο του φαγητό, το αγαπημένο παραμύθι, παιχνίδι και χρώμα. Ύστερα ζωγράφισε τον εαυτό του κι έκανε μια ζωγραφιά με το αγαπημένο του χρώμα! Χρειάζεται θάρρος να μιλήσεις μπροστά στο κοινό. Ας αρχίσουμε την προσπάθεια τώρα!
Εργασία της Τζωρτζίνας.
Εργασία της Εύας
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τις καλές και κακές συμβουλές που μπορεί κάποιος να μας πει. Θα πρέπει να πούμε όχι σε όσους μας προτρέπουν να κάνουμε κάτι κακό. Τα παιδιά με τυχαία σειρά διάλεξαν μια συμβουλή (καλή ή κακή )…για να την πούνε στους συμμαθητές τους στο παιχνίδι που ακολούθησε.
Παίξαμε το ”Διάδρομο της συνείδησης”. Τα παιδιά μοιράστηκαν σε δυο σειρές . Τα παιδιά δεξιά είπαν στον/η συμμαθητή τους κακές συμβουλές προσπαθώντας να τον παρασύρουν. Τα παιδιά δεξιά είπαν καλές συμβουλές προσπαθώντας να τον βάλουν να ακολουθήσει το δρόμο της καλοσύνης. Η μάχη ήταν σκληρή. Οι μαθητές που βάδισαν τον διάδρομο της Συνείδησης αποφάσισαν στο τέλος να ακολουθήσουν το δρόμο της καλοσύνης κι ενσωματώθηκαν με την ομάδα των παιδιών που έδινε καλές συμβουλές. Τα παιδιά κατάλαβαν ότι έπαιξαν ένα ρόλο ηθοποιού και δεν ταυτιζόταν με κακά παιδιά όσοι έδωσαν κακές συμβουλές.
Τα παιδιά συμβουλεύουν τη μαθήτρια που βαδίζει στον διάδρομο της Συνείδησης να ακούει τους γονείς και να αγαπά τους συμμαθητές της!
Γυρίζοντας στην τάξη συζητάμε με τα παιδιά τις εντυπώσεις τους και εστιάζουμε στο συμπέρασμα πως πρέπει να αγνοούμε όσους μας συμβουλεύουν με ανάρμοστες συμπεριφορές. Ας πετάξουμε στον κάδο τις κακές συμβουλές!
Ας φτιάξουμε ένα όμορφο σύννεφο με τις καλές συμβουλές! Το διακοσμούμε και το αναρτούμε στην τάξη μας!
Η Νηπιαγωγός διαβάζει όλες τις συμβουλές και τα παιδιά φωνάζουν ανάλογα “Όχι”…ή ”Ναι”.
” Να βοηθάς τους συμμαθητές σου! ΝΑΙ! ” Παίζουμε πόλεμο; ” ΌΧΙ!
Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μια μέρα που μας θυμίζει πόσο σημαντικό είναι να αγκαλιάζουμε τη διαφορετικότητα και να δημιουργούμε έναν κόσμο που όλοι αισθάνονται αποδεκτοί. Συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι σημαίνει η λέξη αναπηρία και παίξαμε παιχνίδια για να κατανοήσουν πως μπορεί να νιώθει κάποιος που αντιμετωπίζει δυσκολίες στην όραση, ακοή ή κίνηση. Φτιάξαμε ομαδική αφίσα με το μήνυμα “Είμαστε όλοι ίδιοι, είμαστε διαφορετικοί”!





Εδώ Πολυτεχνείο
Φέτος στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε με σεβασμό την επέτειο του Πολυτεχνείου, μιλώντας με τα παιδιά για την έννοια της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της ειρηνικής διεκδίκησης.
Μέσα από συζήτηση, εικόνες και βιωματικές δραστηριότητες, τα νήπια κατανόησαν – όσο επιτρέπει η ηλικία τους – το νόημα της ημέρας και συμμετείχαν με ενθουσιασμό.Διαβάσαμε επίσης την αγαπημένη «Ντενεκεδούπολη» και παρουσιάσαμε στα παιδιά μια μικρή κουκλοθεατρική παράσταση, ζωντανεύοντας τους ήρωες και τα μηνύματα της ιστορίας.
Στο τέλος, δημιούργησαν τις παρακάτω όμορφες κατασκευές, δίνοντας το δικό τους χρώμα και βλέμμα στα γεγονότα του Πολυτεχνείου.
“Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”.
































































