Ενημέρωση για το πρόγραμμα Erasmus+KA3 “PROW”

Το ProW (ακρωνύμιο του Promoting well-being δηλ προωθώντας την ευημερία)  στηρίζεται σε 2 πυλώνες:

  • της Θετικής Ψυχολογίας που έχει να κάνει με την βελτίωση, ανάπτυξη της ανθεκτικότητας του εκπαιδευτικού μέσα από το μοντέλο PERMA .
  • της Προώθησης Θετικής Συμπεριφοράς (SWPBS) που στοχεύει τους μαθητές/τριες της τάξης μας. Γίνεται προσπάθεια να ενισχυθούν  να επιβραβευτούν, να επαναληφθούν οι θετικές συμπεριφορές και να απαλειφθούν τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητά του σχολείου μας, στην τάξη μας  και μέσα από αυτή την διαδικασία να βελτιωθεί το σχολικό κλίμα και κατά συνέπεια η ευημερία των εκπαιδευτικών.

Τι είναι το «Σύστημα υποστήριξης θετικής συμπεριφοράς» SWPBS- (School Wide Positive Behavior System)

  • Διασχολικό υποστηρικτικό πλαίσιο για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες.
  • Μια θεωρητική και βασισμένη σε στοιχεία εκπαιδευτική προσέγγιση.

Στοχεύει να

  • αποτρέψει την εμφάνιση προβληματικής συμπεριφοράς.
  • παρέμβει αποτελεσματικά με στρατηγικές όταν συμβαίνουν προβλήματα συμπεριφοράς.
  • συμβάλλει στη διατήρηση κοινωνικών συμπεριφορών που ακολουθούν σχολικές αξίες.
  • υιοθετήσει κοινό σχέδιο δράσης για τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς.
  • αυξήσει θετικής συμπεριφοράς.βελτιώσει το σχολικό κλίμα.

Οι «Πρακτικές» που θα εφαρμοστούν, αφορούν:

  • τη δημιουργία κοινού οράματος και πίνακα αξιών/θετικών προσδοκώμενων συμπεριφορών.
  • τη διδασκαλία των κοινών αξιών, κοινωνικών συμπεριφορών και ρουτινών
  • την εφαρμογή κοινού συστήματος αναγνώρισης
  • τη συμμετοχή των παιδιών σε δράσεις που προωθούν τις αξίες
  • την ενημέρωση και συνεργασία γονέων.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Νοέμβριο αρχικά με την ενημερωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών με την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, με σκοπό την επίλυση αποριών σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος. Στην συνέχεια ακολούθησαν επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών στην Θετική Ψυχολογία και στο Σύστημα Ενίσχυσης Θετικής Συμπεριφοράς (SWPBS) από καταρτισμένους επιμορφωτές . (Νοέμβριος-Δεκέμβριος)

Συγκεκριμένα:
  • 1η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Σύντομη εισαγωγή στο έργο proW. Εισαγωγή στη Θετική Ψυχολογία και το μοντέλο PERMA.Θετικά συναισθήματα.
  • 2η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Tο μοντέλο PERMA.Θετικά Συναισθήματα + Δέσμευση.
  • 3η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Tο μοντέλο PERMA. Θετικές Σχέσεις.
  • 4η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: Tο μοντέλο PERMA. Νόημα +Επιτεύγματα.
  • 5η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: SWPBS: Δημιουργία Κοινού Οράματος Φιλοσοφίας και Στόχων. Σχέδιο Παρέμβασης/Το Σύστημα Θετικής Ενίσχυσης της Συμπεριφοράς
    για όλο το Σχολείο.

Συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια που δόθηκαν από την οργανωτική ομάδα και αφορούσαν την:
1) Διερεύνηση μεταβλητών σχετικά με τον παιδαγωγό και το πλαίσιο της εργασίας του.
(Nοέμβριος)

2) Ανατροφοδότηση σχετικά με την επιμόρφωση των παιδαγωγών(Δεκέμβριος)
3) Διερεύνηση μεταβλητών σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου(Δεκέμβριος)
4) Διερεύνηση μεταβλητών σχετικά με την συμπεριφορά των παιδιών

Έγινε μια πρώτη ενημέρωση των γονέων για την συμμετοχή του νηπιαγωγείου στο πρόγραμμα(Νοέμβριος). Συγκεκριμένα δόθηκαν πληροφορίες για το περιεχόμενο
του προγράμματος και για τον απώτερο στόχο του, και υπεύθυνη δήλωση συμμετοχής
των παιδιών τους στο Έργο. Επιπλέον τους δόθηκε ερωτηματολόγιο με σκοπό να διερευνηθούν οι απόψεις και οι σκέψεις τους για το πρόγραμμα.

Ερωτηματολόγιο γονέων

Μετά το τέλος των επιμορφώσεων ακολούθησε συνεργασία με την ΣΕΕ για την διαμόρφωση του Σχεδίου μαθήματος κοινωνικών δεξιοτήτων & επίλυση αποριών.(Δεκέμβριος 2021).

Πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και συνεργασία των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με την επιλογή αξιών & συμπεριφορών προς βελτίωση στην τάξη καθώς και καταγραφή του σχεδίου παρέμβασης. Αποφασίστηκε το σχέδιο παρέμβασης να περιλαμβάνει δύο κοινωνικές δεξιότητες: την Υπευθυνότητα/Διατηρώ τον χώρο μου καθαρό και την Ευγένεια/Χρησιμοποιώ ευγενικές λέξεις. (Δεκέμβριος 2021).

Κατηγορίες: 2021-2022 “Συμμετοχή σε σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus ΚΑ3”, ERASMUS, Ενίσχυση της Ευζωίας των Εκπαιδευτικών μέσω της Προώθησης της Θετικής Συμπεριφοράς στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *