Σχολικό Έτος:2024-2025
Δράση Μετάβασης: «Τρέφομαι σωστά, κινούμαι συχνά, μεγαλώνω καλά»
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα διατροφής (16/10), γυμναστήκαμε με τους μαθητές/τριες του Γ1 και στη συνέχεια τους προσφέραμε μια ωραιόοοοοοοοτατη φρουτοσαλάτα που με πολλή χαρά και με τα ίδια μας τα χεράκια φτιάξαμε και όλοι μαζί την απολαύσαμε!!!
Δράση Μετάβασης: Be Active
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αθλητισμού 2024, η οποία είναι πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συμμετείχαμε και φέτος στη Δράση “#BeActive” («Να είστε ενεργοί»). Η δράση έχει στόχο την προαγωγή της σωματικής άσκησης σε όλη την Ευρώπη. Συνεργαστήκαμε με το συστεγαζόμενο 25ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών και το σύνθημά μας ήταν η «ΣΥΝύπαρξη». Πραγματοποιώντας διάφορες αθλητικές δραστηριότητες με τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής, ενθαρρύναμε τους μαθητές μας να ενεργοποιηθούν σωματικά και να αντιληφθούν ότι μπορούμε να συνυπάρχουμε αρμονικά και με τα μεγαλύτερα παιδιά του σχολικού μας συγκροτήματος.
Δράση Μετάβασης:
Κοινός Αγιασμός με το συστεγαζόμενο 25ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών.
Δράση Μετάβασης:
Αγιασμός κοινός των δύο σχολικών μονάδων
30ου Νηπ/γείου Πατρών και του 25ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών
Δράση Μετάβασης:
Επίσκεψη των δύο τμημάτων της πρώτης τάξης του συστεγαζόμενου 25ου Δημοτικού Σχολείου
στο Νηπιαγωγείο μας για να μας ευχηθούν “Καλή Σχολική Χρονιά’.
Τους υποδεχθήκαμε με χαρά και μικρά δωράκια.
Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Το σχολείο μας επισκέφθηκε Ελληνίδα Ολυμπιονίκης (με έγκριση των γονέων). Σε συνεργασία με τον γυμναστή του 25ου Δ.Σ. τα παιδιά πραγματοποίησαν αθλητικές δραστηριότητες.
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών:
Αναρτήσαμε την αφίσα μας με τίτλο “ΛΕΜΕ ΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ” που δημιουργήσαμε στο πλαίσιο συμμετοχής μας στην δράση “Γλώσσες στην τάξη του σχολείου μου”
του Ευρωπαϊκού Κέντρου σύγχρονων γλωσσών (European Center for Modern Languages)
στον χώρο του Δημοτικού Σχολείου”
Τα παιδιά του 1ου τμήματος, αφού εργάστηκαν σε μικρές ομάδες ως δημοσιογράφοι, με χαρά πρόσφεραν στους παλαιούς φίλους τους και τώρα μαθητές της Α΄ τάξης καθώς και στην κ. Διευθύντρια του 25ου Δημοτικού Σχολείου το πρώτο φύλλο της “Μικρής μας Εφημερίδας”.
Χριστούγεννα:
Είπαμε τα κάλαντα στο 25ο Δ.Σ.
Χελιδονίσματα:
Καλωσορίσαμε τα χελιδόνια και τον ερχομό της άνοιξης,
τραγουδώντας τα γνωστά κάλαντα της άνοιξης,
<< Τα χελιδονίσματα >>
Τα είπαμε στις υπόλοιπες τάξεις του νηπιαγωγείου μας
και στο 25ο Δημοτικό (στο πλαίσιο των δράσεων μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό) όπου μας υποδέχτηκαν με πολύ χαρά!!!
Φύλλο Μαρτίου της μικρής εφημερίδας μας
(1ου τμήματος) αφιερωμένη στον Σχολικό εκφοβισμό, προσφορά αυτής στη Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου και δραματοποίηση του “Μήλα γύρω-γύρω, στη μέση πορτοκάλι” και παρουσίασή του στη Δευτέρα Τάξη.
https://blogs.sch.gr/30npat/files/2024/04/Εφημερίδα-Μαρτίου.pdf
ΑΠΟΚΡΙΕΣ:
Παρουσίαση στο 25ο Δ.Σ. του παραδοσιακού τραγουδιού: “Ο γάμος του Χαραλάμπη”
Ξενάγηση στο 25ο Δημοτικό Σχολείο
Ξεναγηθήκαμε από τη Διευθύντρια του 25ου Δ. Σ. στους χώρους του δημοτικού σχολείου: Γραφείο εκπαιδευτικών, γραφείο Διευθύντριας/ Υποδιευθύντριας, αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα Μουσικής/ Πληροφορικής/ Βιβλιοθήκης, τουαλέτες, κυλικείο κλπ.
Άσκηση σεισμού (συνεργασία με την 6η ΕΜΑΚ Πατρών, με γονέα πυροσβέστη και το 25ο Δ.Σ.)
Ακολουθήθηκε σενάριο, κατά το οποίο έγινε αναζήτηση αγνοούμενου με εκπαιδευμένο σκύλο, εντοπισμός του αγνοούμενου και μεταφορά του τραυματία με φορείο. Τέλος, έγινε ενημέρωση για τους τρόπους κατάσβεσης. Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και γνώρισαν από κοντά τον εκπαιδευμένο σκύλο της ΕΜΑΚ, Τζόρνταν.
Δράση Μετάβασης (συνεργασία με τα μέλη της Ε.Δ.Υ. και το 25ο Δ.Σ.)
Γνωριμία/ συνάντηση παλαιών συμμαθητών, παρακολούθηση μαθήματος στην Α΄ Δημοτικού, συνεργασία μαθητών Α΄ Δημοτικού και νηπίων, παρουσίαση της αίθουσας (ομοιότητες, διαφορές…), της σχολικής τσάντας (τι περιέχει), τραγούδια, κεράσματα κλπ.
Συμμετοχή-Συνεργασία με το 25ο Δ.Σ. στην “Ολυμπιακή Εβδομάδα”
Παρουσίαση στο Δημοτικό Σχολείο παιχνίδι με μπάλες: “Ποντίκι – Γάτα – Σκύλος”
Ενδοσχολική Δράση για γονείς (σε συνεργασία με μέλη Ε.Δ.Υ. και το 25ο Δ.Σ.)
Θέμα: “Ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό”
Σχολικό Έτος: 2022-2023
Συμμετέχουμε στην λαογραφική έκθεση του Δημοτικού Σχολείου και τους χαρίζουμε την αφίσα με τους κανόνες του μουσείου που φτιάξαμε Επίσκεψη στο Δημοτικό:
γνωριμία με την κ. Διευθύντρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό,
ξενάγηση στους χώρους του. Με το τετράδιό μας και το μολύβι μας έτοιμοι
να επισκεφτούμε και τους παλιούς μας φίλους της πρώτης τάξης
στην αίθουσά τους.τα καραβάκια που φτιάξαμε και τους χαρίσαμε
Σχολικό Έτος:2021-2022
”Βήμα– βήμα προχωρούμε από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό να βρεθούμε”
(Σχέδιο δράσης σχολικού έτους 2021-2022)
Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σηματοδοτεί ένα σημαντικό στάδιο εξέλιξης τόσο του παιδιού όσο και της οικογένειάς του και γι’ αυτό θεωρείται μια από τις κρισιμότερες περιόδους της παιδικής ηλικίας.
Η περίοδος αυτή σηματοδοτεί σύνθετες αλλαγές στη ζωή του μαθητή όπως: αύξηση αριθμού μαθητών, μεγαλύτερο χρονικό διάστημα διαμονής μέσα στην τάξη, διαφορετικά, εναλλασσόμενα πρόσωπα, διαφοροποίηση του τρόπου διδασκαλίας και προσέγγισης των μαθητών, αλλαγές στον τύπο και το βαθμό εμπλοκής των γονέων.
Bασικός στόχος του νηπιαγωγείου μας είναι η διασφάλιση της ομαλής μετάβασης των νηπίων στο Δημοτικό.
Διάρκεια υλοποίησης δράσης Οκτώβριος 2021 – Μάϊος 2022
Δράσεις:
- Με αφορμή την υλοποίηση (νηπιαγωγείου) του 2ου κύκλου των Εργαστηρίων Δραστηριοτήτων: Φροντίζω το
περιβάλλον και τίτλο: «Οι θησαυροί της σκουπιδούπολης», υπήρξε συνεργασία με το τμήμα Β2 και την Εταιρεία«ΑΦΗΣ Α.Ε.».
Συμμετοχή στο 1ο Πανελλήνιο Σχολικό Τουρνουά Ανακύκλωσης Μπαταριών: «Οι Μεγάλοι- μικροί κυνηγοί».
Εφοδιασμός με τους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης μπαταριών. Ανταλλαγή θεματικής αφίσας.
- Θέμα: «Ζήτω η Αποκριά!». Συνεργατικά με τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής και τους μαθητές του Α1 στην αυλή
του σχολείου μας, μιλήσαμε για δύο παραδοσιακά έθιμα της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας: το γαϊτανάκι και ο χαρταετός.
Τα χαρήκαμε αξιοποιώντας τα!
- Επίσκεψη και η ξενάγηση από τον Διευθυντή σε όλους τους χώρους του 25ου Δημοτικού Σχολείου.
- 6 Μαρτίου: Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής,
που έχει φιλοτεχνήσει στο προαύλιό μας επιδαπέδιο γράφημα με τίτλο «Άστα να φύγουν» (τα μπαλόνια της λύπης, του φόβου, του θυμού, του μίσους…) και τους μαθητές/τριες της Γ τάξης του συστεγαζόμενου 25ου Δημοτικού Σχολείου συζητήσαμε για τη σχολική βία.
Καταλήξαμε στο σύνθημα: «ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ».
- Συμμετοχή σε εκδήλωση του 25ου Δημοτικού Σχολείου, για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου1821.
Διαβάστηκε το μήνυμα της Υπουργού Παιδείας, πραγματοποιήθηκε η παράδοση της Ελληνικής σημαίας στον μαθητή της ΣΤ, έγινε έπαρση της Ελληνικής σημαίας και οι μαθητές έψαλλαν τον Εθνικό Ύμνο συνοδεία μουσικού οργάνου από την καθηγήτρια μουσικής.
- Με αφορμή την υλοποίηση (νηπιαγωγείου) του 1ου κύκλου των Εργαστηρίων Δραστηριοτήτων: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» και τίτλο: «Ασφαλώς κυκλοφορώ», υπήρξε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο και την Τροχαία Πατρών.
Θέμα: «Κυκλοφοριακή Αγωγή- οδική ασφάλεια». Ακολούθησε συζήτηση.
- Με αφορμή την υλοποίηση του 3ου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη, με τίτλο: «Μικροί υπερασπιστές των δικαιωμάτων», συνεργαστήκαμε με το Α1 και τον εκπαιδευτικό της Αγγλικής Γλώσσας και το Ε1 και την εκπαιδευτικό της Γαλλικής Γλώσσας.
Δημιουργήσαμε από κοινού αφίσα: «Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν τα δικαιώματά τους σε γλώσσες του κόσμου».
Θεματική Εβδομάδα Μετάβασης:
Οργάνωση και πραγματοποίηση Θεματικής Εβδομάδας σε συνεργασία με το δημοτικό, η οποία περιλαμβάνει:
- Συμμετοχή στην «Ολυμπιακή Εβδομάδα» με: άθληση, καλλιτεχνικές δράσεις, έκθεση ζωγραφικής, γνωριμία με αρχαία ολυμπιακά αθλήματα, ομαδικά παιχνίδια…
- «Επισκεπτόμαστε και γνωρίζουμε το Δημοτικό Σχολείο»: καθημερινές ρουτίνες Α΄τάξης, ανάγνωση παραμυθιών, σχολική τσάντα δημοτικού, αίθουσα υπολογιστών και γνωριμία με το Tuxpaint, αίθουσα βιβλιοθήκης.
- Περιβαλλοντική δράση: «Προσέχω, φροντίζω, αγαπώ το σχολείο μου»
- Δράση στα αγγλικά: “We sing in English”.
Επίσης υλοποιήθηκαν μέσω webex ενημερωτικές – επιμορφωτικές συναντήσεις για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς από ειδικούς επιστήμονες, όπως, Σχολικός ψυχολόγος, Εξειδικευμένος παιδαγωγός, μέλη των Κοινωνικών Υπηρεσιών.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΟΡΟΝΟΙΟΥ