ΟΛΟΗΜΕΡΟ Σχολείο Παρακολουθώ και Κανόνες Ακολουθώ…

Σήμερα, Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024, ήταν μια ξεχωριστή μέρα στο Ολοήμερο Σχολείο μας, γεμάτη δημιουργικότητα, συμμετοχή και – το κυριότερο – έμπνευση! Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είχαν την ευκαιρία να δουλέψουν όλοι μαζί για έναν πολύτιμο σκοπό: τη διαμόρφωση του δικού τους Συμβολαίου Κανόνων του Ολοήμερου Σχολείου!

ολ3

Συνεργασία και Ιδέες

Από την πρώτη στιγμή που συζητήθηκε η ιδέα, ενθουσιάστηκαν. Αυτό δεν ήταν ένα συμβόλαιο που θα επιβάλλονταν από κάποιον άλλο – θα ήταν δικό τους, φτιαγμένο από κοινού, με σκέψεις, ιδέες και αξίες που εκφράζει όλη η ομάδα του Ολοημέρου. Και έτσι ξεκίνησε η δράση μας!

Η Δημιουργία του Συμβολαίου

Καθισμένοι σε έναν μεγάλο κύκλο, όλα τα παιδιά μοιράστηκαν τις απόψεις τους για το πώς θέλουν να είναι το Ολοήμερο. Κάποιοι πρότειναν ιδέες για το πώς να φροντίζουν και να σέβονται τον χώρο, ενώ άλλοι εστίασαν στο πώς θα στηρίζουν ο ένας τον άλλον και πώς θα έχουν ένα κλίμα όπου όλοι θα νιώθουν αποδεκτοί.

Με όλες αυτές τις σκέψεις, ξεκίνησαν να γράψουν το Συμβόλαιο. Κάθε ιδέα καταγράφηκε, ενώ τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να προσθέσουν τις προσωπικές τους πινελιές, σχεδιάζοντας, χρωματίζοντας και διακοσμώντας το χαρτί κάνοντας την δημιουργία τους μοναδική.

Μόλις ολοκληρώθηκε το Συμβόλαιο, όλα τα παιδιά έβαλαν από κάτω την υπογραφή τους – μια συμβολική κίνηση που έδειχνε ότι ήταν μια συμφωνία που όλοι αποδέχονταν και στην οποία όλοι έβαλαν ένα κομμάτι του εαυτού τους (μας λείπουν βέβαια κάποιες υπογραφές παιδιών που αποχώρησαν στις 15:00, ανυπομονούμε να τις έχουμε αύριο…)

Η Δέσμευση των Μαθητών

Αυτό το συμβόλαιο δεν ήταν μόνο ένα χαρτί με κανόνες, αλλά ένας δεσμός που ένωσε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ολοημέρου σε μια κοινή προσπάθεια για ένα αρμονικό, ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον.

Μικροί Διασώστες Εν Δράσει: Πρώτες Βοήθειες για τις Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξεις

Την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024, οι μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης συμμετείχαν σε ένα πολύτιμο βιωματικό μάθημα Πρώτων Βοηθειών από τη σχολική μας νοσηλεύτρια, την κ. Χριστίνα Τζάνη. Η αίθουσα μετατράπηκε σε διαδραστικό εργαστήρι, όπου οι μαθητές μας, σε ομάδες, εκπαιδεύτηκαν σαν μικροί διασώστες και έζησαν το ρόλο τους μέσα από την πράξη. Με ζήλο, έμαθαν πώς να φροντίζουν μικροτραυματισμούς, να καθαρίζουν τα μάτια από σκουπιδάκια, να αντιμετωπίζουν διαστρέμματα αλλά και να διαχειρίζονται εγκαύματα και ρινορραγίες. Μέσα από το παιχνίδι και την εξάσκηση, οι μαθητές μας βίωσαν τι σημαίνει να είσαι δίπλα στον συνάνθρωπο τη στιγμή της ανάγκης και απέκτησαν δεξιότητες που τους εφοδιάζουν για τη ζωή.

Την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2024, η σκυτάλη πέρασε στην Ε΄ Τάξη, που με την ίδια διάθεση αγκάλιασε το πρόγραμμα Πρώτων Βοηθειών μέσα από διαδραστικά παιχνίδια και συνεργατικές ασκήσεις. Η κ. Χριστίνα καθοδήγησε τους μαθητές, ώστε να ξέρουν πώς να βοηθήσουν έναν φίλο που χρειάζεται φροντίδα: πως να αντιμετωπίσουν ένα έγκαυμα, πως να αποτρέψουν τον πνιγμό με πέντε ελαφρά χτυπήματα στην πλάτη και πως να περιποιηθουν μια πληγή με ηρεμία και αυτοπεποίθηση. Τα παιδιά έμαθαν, ακόμη, τη σημασία της ψυχραιμίας και της ενσυναίσθησης — δύο βασικά στοιχεία που χρειάζονται όταν κάποιος βρίσκεται σε ανάγκη. Έτσι, η φροντίδα και η υποστήριξη του φίλου τους έγινε κομμάτι της καθημερινότητάς τους.

Η εμπειρία αυτή δεν ήταν απλώς γνώση· ήταν ένα πολύτιμο μάθημα ζωής! Ευχαριστούμε θερμά την κ. Χριστίνα για την πολύτιμη καθοδήγηση και συγχαίρουμε τους μαθητές μας για το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό τους!

Ανυπομονούμε για τα επόμενα μαθήματα και για την εξέλιξη των «μικρών διασωστών» του σχολείου μας!

Εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου 1940

Την Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2024, το σχολείο μας τίμησε με υπερηφάνεια την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, αποδίδοντας φόρο τιμής στους ήρωες που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Το ιστορικό «ΟΧΙ» της εποχής αναδεικνύει τη δύναμη και την αποφασιστικότητα της αδούλωτης ελληνικής ψυχής, αποτελώντας σύμβολο θάρρους και εθνικής υπερηφάνειας.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την ανάδειξη των Σημαιοφόρων και των Παραστατών του σχολείου μας, που θα μας εκπροσωπούν στις εθνικές εκδηλώσεις ως τις 31 Ιανουαρίου του σχολικού έτους 2024-2025.

 

Αμέσως μετά, στο αμφιθέατρο του σχολείου και παρουσία γονέων και κηδεμόνων, ακολούθησε η εορταστική εκδήλωση, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ’ και Δ’ τάξεων πήραν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, Βούλας Αλεξίου, Ματίνας Κοντονίνα, Ντορίτας Ζερβοπάνου και Μαρίας Θεοδωρίδου, παρουσίασαν το χρονικό του Έπους του 1940, αναπαριστώντας τα γεγονότα και αναδεικνύοντας τις αξιώσεις της εποχής μέσα από θεατρικά δρώμενα, απαγγελίες ποιημάτων και λογοτεχνικών αποσπασμάτων. Με τα λόγια τους, μετέφεραν το πνεύμα του αγώνα και την αποφασιστικότητα των ηρώων, αποδίδοντας τον οφειλόμενο σεβασμό και την ευγνωμοσύνη στους άνδρες και τις γυναίκες που πολέμησαν για την ελευθερία.

Συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν για τη συγκινητική τους προσπάθεια, καθώς και στους εκπαιδευτικούς που ανέλαβαν τη διοργάνωση και την καθοδήγηση της γιορτής.

“100 Χρόνια Νέα Ιωνία”: Η Τοπική Ιστορία Ζωντανεύει

Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι μαθητές των Ε’  και ΣΤ’  Τάξεων, τη Δευτέρα 21/10/2024, ξεναγήθηκαν στην Πολιτιστική Εστία Μικρασιατών Νέας Ιωνίας Μαγνησίας “ΙΩΝΕΣ”, για να θαυμάσουν την έκθεση ζωγραφικής του κυρίου Ιωάννη Κονταξή με θέμα “100 Χρόνια Νέα Ιωνία”.

Η έκθεση αποτύπωνε τις μνήμες των προσφύγων, τις δυσκολίες, τις στιγμές διασκέδασης, τα προσφυγικά “Τετράγωνα”, τα ομαδικά παιχνίδια των παιδιών, τον “Φαρδύ” ή “Βόλτα” όπου γίνονταν γνωριμίες που συχνά κατέληγαν σε γάμους, και τον Ιερό Ναό της Ευαγγελίστριας, την πρώτη προσφυγική εκκλησία. Όλα αυτά παρουσιάζονται με ζωντάνια στα έργα του ζωγράφου.

Η πρόεδρος της Εστίας, κ. Αργυρώ Μάμαλη-Κοπάνου, παρουσία της κ. Ελένης Δικαίου, μίλησε για τα δύσκολα χρόνια των προσφύγων που έφτασαν σε τρία κύματα στον τόπο μας και για τον πρώτο συνοικισμό με τα πρώτα σπιτάκια του με ένα μόνο δωμάτιο, τα οποία όμως διακρίνονταν για την καλαισθησία και την καθαριότητά τους. Παρά τις δυσκολίες, οι πρόσφυγες αναγεννήθηκαν μέσα από τις στάχτες τους και σημείωσαν πρόοδο σε όλους τους τομείς, όπως η λογοτεχνία, η εκπαίδευση και ο αθλητισμός. Ας μην ξεχνάμε και την αγαπημένη τους ομάδα ποδοσφαίρου, την “Νίκη Βόλου”.

Η όμορφη εμπειρία μας ολοκληρώθηκε με έναν περίπατο στις προσφυγικές γειτονιές, και όλοι συμφωνήσαμε πως ο “Λαός που δεν γνωρίζει την ιστορία του, χάνεται…”.

Ένας λαός όμως που γνωρίζει και τιμά την ιστορία του, όχι μόνο δεν χάνεται, αλλά βρίσκει τη δύναμη να προχωράει μπροστά και να δημιουργεί ένα λαμπρότερο αύριο. Γι’ αυτό, τα μαθήματα τοπικής ιστορίας είναι σημαντικά και απαραίτητα…

Ευχαριστούμε τις κυρίες Αργυρώ Μάμαλη-Κοπάνου και Ελένη Δικαίου για την ξενάγηση και την φιλοξενία!

Οι Μικροί Μαθητές μας Ανακαλύπτουν τη Μαγεία των Βιβλίων

Σήμερα είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στη σχολική βιβλιοθήκη τις μικρές τάξεις του σχολείου μας, την Α και τη Β τάξη. Οι εθελοντές – βιβλιοθηκάριοι από την Ε και ΣΤ τάξη ήταν παρόντες για να εξυπηρετήσουν τους μικρούς βιβλιόφιλους.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στα παιδιά της Α τάξης που δανείζονταν για πρώτη φορά ένα βιβλίο της βιβλιοθήκης μας. Αφιέρωσαν μια ολόκληρη διδακτική ώρα με την υπεύθυνη/συνοδό δασκάλα κα Ελένη Κουρελά, ώστε να απολαύσουν την ομορφιά των βιβλίων… Ξεφύλλισαν τα βιβλία, είπαν τις ιστορίες που σκέφτηκαν για τις εικόνες του βιβλίου που διάλεξαν , ζωγράφισαν το εξώφυλλο. Επίσης ακολούθησαν τους κανόνες μιας δανειστικής βιβλιοθήκης και συγκεκριμένα διάλεξαν βιβλία με ησυχία, περίμεναν υπομονετικά στη σειρά για να καταγραφεί ο δανεισμός τους, σεβάστηκαν τον ιερό χώρο των βιβλίων.

Έγινε ένα μικρό βήμα για τον μαθητή,

ένα μεγάλο άλμα για τον μελλοντικό αναγνώστη…

Ψυχική Υγεία: Ένας Κρυμμένος Θησαυρός

Η 10η Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, αποτέλεσε την αφορμή για το σχολείο μας να αναλάβει δράση με πρωταγωνιστές τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης και τις δασκάλες τους, Ζωή Μαργαρίτη και Μαρία Θεοδωρίδου. Με κεντρικό θέμα την ιδέα ότι η ψυχική υγεία είναι ένας πραγματικός «Κρυμμένος Θησαυρός», τα παιδιά μας εξέφρασαν τη χαρά τους και ενίσχυσαν την καλή τους διάθεση μέσα από ένα συναρπαστικό παιχνίδι.

Η αυλή και το σχολείο μας μετατράπηκαν σε πεδίο δράσης για μικρούς “πράκτορες ψυχικής υγείας” που ανέλαβαν να λύσουν το μυστήριο και να ανακαλύψουν τον θησαυρό. Επτά σταθμοί γεμάτοι γρίφους τους περίμεναν, με τελευταίο προορισμό το γραφείο της Διευθύντριας. Οι μικροί μας εξερευνητές έψαξαν εξονυχιστικά κάθε γωνιά, συλλέγοντας τα γράμματα που κρύβονταν στους φακέλους και σχηματίζοντας τη μυστική λέξη που θα τους οδηγούσε στον πολύτιμο θησαυρό.

26 2

Και πράγματι, η λέξη αποκάλυψε το κρυμμένο σημείο: το αγαπημένο μας γυμναστήριο! Εκεί, μέσα σε ένα σεντούκι, οι μαθητές βρήκαν μικρά παιχνίδια αντιστρές και πολύτιμες συμβουλές για τη φροντίδα της ψυχικής υγείας και της θετικής διάθεσης. Όμως, όπως οι ίδιοι τόνισαν, ο πραγματικός θησαυρός ήταν η χαρά της συνεργασίας, η ομαδικότητα και η ικανοποίηση της επιτυχίας, που έκαναν αυτή την εμπειρία μοναδική και αξέχαστη.

ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ: Ένας Κρυμμένος Θησαυρός

Δημιουργός: aikzygoura, στις: 20-10-2024, διάρκεια: 00:01:32

ΣΤ Τάξη 30ού Δημοτικού Σχολείου Βόλου 2024-2025

Με αυτόν τον τρόπο, το σχολείο μας έκανε ένα βήμα παραπέρα στην προώθηση της ψυχικής ευεξίας και έδωσε το μήνυμα πως η φροντίδα της ψυχής μπορεί να γίνει με παιχνίδι, χαρά και αλληλεγγύη!

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΚΜΙΣΘΩΣΗΣ ΚΥΛΙΚΕΙΟΥ ΤΩΝ 16ΟΥ& 30ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΟΛΟΥ



Λήψη αρχείου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ ΠΟΥ ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ:

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΚΥΛΙΚΕΙΟΥ ΤΩΝ 16ο ΚΑΙ 30ο ΔΣΧ ΒΟΛΟΥ

ΑΙΤΗΣΗ 16ο και 30ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ(1)

υπεύθυνη δήλωση

ΦΥΛΛΟ ΠΡΟΣΦΟΡΑ(1)

etwinning «4 seasons challenge»

Η συνεργασία μας με το Zespół Szkół w Lubczy της Πολωνίας συνεχίζεται και φέτος με το νέο πρόγραμμα etwinning «4 seasons challenge». Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει να ενισχύσει τη διαπολιτισμική επικοινωνία, τη φιλία και την αλληλοκατανόηση μεταξύ των μαθητών μας και των Πολωνών μαθητών μέσα από μια ποικιλία δημιουργικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια ολόκληρου του σχολικού έτους.

4 seasons
Οι μαθητές, μαζί με τους δασκάλους τους, θα ασχοληθούν με δραστηριότητες που αφορούν τις τέσσερις εποχές του χρόνου. Θα δημιουργήσουν πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο θα συγκεντρωθεί σε ένα κοινό βιβλιαράκι και θα αντικατοπτρίζει τις ιδέες και τις δημιουργίες μας.
Οι βιντεοσυναντήσεις θα αποτελούν βασικό κομμάτι του προγράμματος, επιτρέποντας στους μαθητές να συνεργάζονται και να επικοινωνούν, ενώ κάθε συνάντηση θα έχει διαφορετικό θέμα, ανάλογα με την εποχή.
Όλες οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν μέσω της πλατφόρμας etwinning, που προσφέρει ένα ασφαλές και διαδραστικό περιβάλλον για την αποτελεσματική συνεργασία των σχολείων προάγοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών.

Με ενθουσιασμό μοιραζόμαστε μαζί σας ένα ιδιαίτερο βίντεο από τους φίλους μας στο Zespół Szkół w Lubczy της Πολωνίας για το φθινόπωρο!

Είμαστε σίγουροι ότι θα σας εμπνεύσει! Ως το παρακολουθήσουμε!

 

Ο Απόηχος της Άσκησης Σεισμού

Σήμερα, Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2024, η σχολική μας κοινότητα πραγματοποίησε με επιτυχία την 1η προγραμματισμένη άσκηση σεισμού για το σχολικό έτος 2024-2025, επιδεικνύοντας την ετοιμότητα και την υπευθυνότητα όλων των μαθητών/τριών και του προσωπικού.

Η άσκηση πραγματοποιήθηκε με βάση τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας, με στόχο την εξοικείωση όλων μας με τις διαδικασίες ασφαλείας σε περίπτωση σεισμού. Οι μαθητές ακολούθησαν τις οδηγίες με ψυχραιμία και πειθαρχία, ενώ το προσωπικό φρόντισε για την ομαλή εκκένωση των αιθουσών.

Συγχαρητήρια σε μικρούς και μεγάλους για την άψογη συνεργασία και την υπευθυνότητά τους!

Μια Μοναδική Θεατρική Εμπειρία

Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια μοναδική θεατρική εμπειρία στη Λάρισα, παρακολουθώντας την παράσταση «Αγαπητέ μου Τσάρλυ, καλά Χριστούγεννα» της Σοφιάννας Θεοφάνους στο θέατρο “Κώστας Τσιάνος” .

Το θεατρικό έργο, το οποίο έχει τιμηθεί με το Κρατικό Βραβείο “Συγγραφής Θεατρικού Έργου για Παιδιά”, προσεγγίζει με ευαισθησία και χιούμορ την πραγματικότητα των προσφύγων και τη σημασία της φιλίας, της αλληλεγγύης και της ελπίδας. Βασισμένο σε αληθινές ιστορίες, το έργο διηγείται την ιστορία του Τσάρλυ, ενός μικρού πρόσφυγα που αναζητά την ελπίδα και την παρηγοριά σε έναν νέο, άγνωστο κόσμο.

Οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν με μεγάλο ενθουσιασμό την παράσταση, απολαμβάνοντας τις εξαιρετικές ερμηνείες των ηθοποιών Πέτρου Μάλαμα και Λυδίας Βύρλα, οι οποίοι με την αμεσότητά τους και τη δυναμική τους παρουσία κέντρισαν την προσοχή όλων. Η σκηνοθεσία του Σίμου Κακάλα, οι μαγευτικές μάσκες και τα κοστούμια της Μάρθας Φωκά, καθώς και οι φωτισμοί της Σοφίας Αλεξιάδου, δημιούργησαν μια μαγευτική ατμόσφαιρα.

Αμέσως μετά την παράσταση, οι μαθητές κατευθύνθηκαν στο Μουσείο του Κουκλοθιάσου “Τιριτόμπα” . Εκεί είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τον κόσμο του κουκλοθέατρου, μαθαίνοντας για την τέχνη της κατασκευής και του χειρισμού κούκλας, καθώς και για τις ιστορίες που κρύβονται πίσω από αυτές.

Η ημέρα έκλεισε με ελεύθερο χρόνο στον πανέμορφο χώρο του Μύλου του Παπά.

Αυτή η εκπαιδευτική επίσκεψη αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία που συνδύασε την τέχνη, τη μάθηση και την ψυχαγωγία, προσφέροντας στους μαθητές μας την ευκαιρία να γνωρίσουν τη μαγεία του θεάτρου και του κουκλοθεάτρου.

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις πιο θερμές μας ευχαριστίες προς το Θεσσαλικό Θέατρο που έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές μας να έρθουν σε επαφή με τον μαγικό κόσμο του θεάτρου, ενισχύοντας την αγάπη τους για την τέχνη και τη δημιουργικότητα. Ανυπομονούμε να επισκεφτούμε ξανά το θέατρό σας και να ζήσουμε νέες μαγευτικές στιγμές μαζί σας.