Στο σχολείο μας υλοποιήθηκε μια καινοτόμος παιδαγωγική δράση, με έμφαση στην ενσυνειδητότητα στην εκπαιδευτική πράξη. Η δράση βασίστηκε στο διεθνές πρόγραμμα παρέμβασης Friendship και στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ Mindfulness in Education Context, με στόχο την ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις.
Την υλοποίηση ανέλαβε η Ομάδα της Ε.Δ.Υ., Όλγα Μακρή Ψυχολόγος και Κυριακή Βίγλη Κοινωνική Λειτουργός, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση του σχολείου, Αικατερίνη Ζυγούρα, και τη δασκάλα της Β’ τάξης, Γεωργία Τσαλαβρέτα, με κοινό σκοπό τη δημιουργία θετικού και υποστηρικτικού κλίματος στην τάξη. Η δράση αποτέλεσε μέρος του Σχεδίου Δράσης «Μπες στο παιχνίδι, κάνε το σχολείο σου ασφαλές», προωθώντας τον σεβασμό, τη συνεργασία και την ειρηνική συνύπαρξη.
Η πρώτη συνάντηση επικεντρώθηκε στην καλύτερη γνωριμία των μαθητών και στη θεμελίωση εμπιστοσύνης μεταξύ τους, μέσω βιωματικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων εικαστικής έκφρασης. Οι δραστηριότητες αυτές στόχευαν στην αναγνώριση βασικών συναισθημάτων, όπως η χαρά, ο θυμός και η λύπη, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να εκφράσουν και να κατανοήσουν τα συναισθήματα τους.
Η δεύτερη συνάντηση περιλάμβανε ασκήσεις ενσυνειδητότητας (mindfulness), οι οποίες βοήθησαν τα παιδιά να επικεντρωθούν στο παρόν και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν παιχνίδια ρόλων που ενίσχυσαν τη διαχείριση συγκρούσεων, την ενσυναίσθηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας, προωθώντας την ουσιαστική συνεργασία και τη θετική επικοινωνία μεταξύ των μαθητών.
Μέσα από αυτές τις βιωματικές δράσεις, οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες αυτορρύθμισης, συνεργασίας και ουσιαστικής επικοινωνίας. Οι δράσεις συνέβαλαν στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αλληλοκατανόησης βοηθώντας τα παιδιά να νιώσουν πιο ασφαλή και αποδεκτά στο σχολικό τους περιβάλλον.
Θερμές ευχαριστίες εκφράζονται στα μέλη της Ομάδας της Ε.Δ.Υ. για την πολύτιμη συμβολή τους στην υλοποίηση της δράσης. Η ενεργή παρουσία, η υποστήριξη και ο συντονισμός τους συνέβαλαν ουσιαστικά στην επιτυχία του προγράμματος και στην θετική ανταπόκριση των μαθητών.