2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

FB IMG 1743602986146

Στο Νηπιαγωγείο μας στις 2 Απριλίου 2025 συμμετείχαμε στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Πιδικού Βιβλίου με τη συμμετοχή μας στη δράση φιλαναγνωσίας ” ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”, που οργανώθηκε από την “Κυψέλη” , τη σχολική βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας  Αλικαρνασσού, σε συνεργασία με την ομάδα ” Νηπιαγωγοί εν δράσει” του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “Δ. Θεοτοκόπουλος”.

Το “Διαβάζουμε Μαζί” δεν είναι απλώς ένας τίτλος, αλλά μια φιλοσοφία. Η ανάγνωση γίνεται πιο ζωντανή, πιο ουσιαστική και πιο  απολαυστική όταν τη μοιραζόμαστε. Το “μαζί” ενισχύει τη συνεργασία, τη συζήτηση και τη δημιουργική ανταλλαγή ιδεών. Μέσα από αυτή τη δράση, δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να δουν το βιβλίο ως ένα μέσο που τα ενώνει, καλλιεργώντας έτσι την έννοια της κοινότητας και της συλλογικότητας στη μάθηση.

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για να καλλιεργήσουμε την αγάπη των παιδιών για την ανάγνωση. Στις 2 Απριλίου 2025, σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, πραγματοποιήθηκε ανάγνωση παραμυθιού, με κάθε τάξη να επιλέγει ελεύθερα το βιβλίο που επιθυμούσε. Στη συνέχεια, δώθηκε χρόνος για δημιουργική επεξεργασία του υλικού και οι μαθητές συμμετείχαν  σε ποικίλες δραστηριότητες που έδωσε την ευκαιρία  να εκφραστούν, να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν με τα παραμύθια.

Εμείς επιλέξαμε “Το Ασχημόπαπο” του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν για να επεξεργαστούμε με τα παιδιά την αποδοχή της διαφορετικότητας , την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους και να συνδέσουμε τη δράση με τον  παγκόσμιο στόχο 10: Λιγότερες Ανισότητες.

Η αφίσα μας :

IMG 3fd8c6fda46775b6f2503a6251bb22ca V

την οποία αναρτήσαμε και στο συνεργατικό padlet της δράσης https://padlet.com/chariklia84/padlet-hw2fkewmu9vynxc5

FB IMG 1743618268496 IMG 65fb090e1b60910db0175ff1877c780c V

 

2ος Θεματικός Κύκλος- «Ταξίδι στο διάστημα»

Στο 2ο ΕΔ από το θεματικό κύκλο Δημιουργώ & Καινοτομώ, Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία υλοποιήσαμε ένα πρόγραμμα με τίτλο «Ταξίδι στο διάστημα».

Το συγκεκριμένο ΕΔ το συνδέσαμε και με τη συμμετοχή του σχολείου μας στο 3ο Φεστιβάλ STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2025. 2025 03 17Το  ΕΔ ολοκληρώθηκε με την επίσκεψή μας στο φορητό Πλανητάριο, μετά από πρόσκληση του ΣΓΚ 2ου Δημοτικού Σχολείου. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία , μέσα από κατάλληλες παρουσιάσεις και προσομοιώσεις , να  ανατροφοδοτήσουν  τις επιστημονικές γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διδακτική παρέμβαση.

20250325 212058 20250325 212128

Ακολουθεί ενδεικτική παρουσίαση με τις δραστηριότητες του ΕΔ.



Λήψη αρχείου

Εορτασμός της 25ης Μαρτίου

Στις 24 Μαρτίου 2025 γιορτάσαμε την Επέτειο της 25ης Μαρτίου. Διπλή Γιορτή, η έναρξη της Επανάστασης και ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου με ποιήματα, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς αναφέρθηκαν στους Ήρωες της Επανάστασης και στο Θαύμα του Ευαγγελισμού!

collage 1

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ !

5η Συνάντηση Ομάδας Γονέων – Οι σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των παιδιών

Στις 18 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας η 5η συνάντηση της Ομάδας Γονέων με ομιλητή τον κο Μπάρμπα Γεώργιο , πρ. Επίκουρο Καθηγητή Ειδικής Αγωγής ΑΠΘ.

Ο καθηγητής παρουσίασε στην ομάδα με απλό και επικοινωνιακό τρόπο τη σημασία της ανάπτυξης των σχέσεων μεταξύ των παιδιών στην ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Πως μπορούν να εκπαιδευτούν τα παιδιά να αναπτύσσουν αυτόνομα  πρωτοβουλίες και να βάζουν τα  κριτήρια για τη δημιουργία σχέσεων συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ τους , έτσι ώστε να αναπτύσσουν επικοινωνιακές δεξιότητες.

Ακολούθησε  μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τα ερωτήματα – ανησυχίες των μελών της ομάδας.

Ευχαριστούμε θερμά τον κο Μπάρμπα για την ενδιαφέρουσα συζήτηση. PROSKLHSH

7oς Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

openellak 2 1

To 2o Νηπιαγωγείο Περαίας σε συνεργασία με το 7ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας, για πρώτη χρονιά φέτος, δήλωσε συμμετοχή  στον 7o  Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 

επικεντρώνεται στη θεματική ενότητα της Ανοιχτής Σχεδίασης για έναν Άμεσο Δημόσιο Χώρο και καλεί μαθητές να ενσωματώσουν έξυπνες και βιώσιμες λύσεις που βελτιώνουν τη λειτουργικότητα και την αισθητική των δημόσιων χώρων και την εμπειρία των κατοίκων σε αυτούς. Οι συμμετέχοντες καλούνται να εξερευνήσουν τα όρια της δημιουργικότητας και της τεχνολογίας, με στόχο τη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους.

Ο κύριος στόχος του διαγωνισμού είναι ο διαμοιρασμός της γνώσης ανάμεσα στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και ευρύτερα στην κοινωνία.

Στον φετινό διαγωνισμό, υπέβαλαν προτάσεις συμμετοχής 227 ομάδες μαθητών από σχολεία όλης της Ελλάδας , και 160 από αυτές υπέβαλαν επιτυχημένες προτάσεις έργων ανοιχτών τεχνολογιών υλικού και λογισμικού  και παραγωγής σχετικών ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων. Με μας μεγάλη μας χαρά, σας ανακοινώνουμε ότι η πρόταση μας, με τίτλο: Biocitizens Well come to Bio Park, αξιολογήθηκε ως επιτυχημένη και περνάμε στη 2η Φάση !!! Συνέχεια

6 Μαρτίου – Ημέρα Κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

2025 03 10 2

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), καθώς και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization), αναφέρονται σε συμπεριφορές που περιλαμβάνουν εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη άσκηση βίας ή επιθετικότητας από μαθητές προς συμμαθητές τους. Στόχος αυτών των ενεργειών είναι η επιβολή εξουσίας, ο εκφοβισμός και η πρόκληση σωματικού ή ψυχικού πόνου, τόσο στο πλαίσιο του σχολείου όσο και εκτός αυτού. Τα μικρότερα παιδιά εκφράζουν την επιθετικότητα τους περισσότερο με το σώμα τους, ενώ τα μεγαλύτερα παιδιά χρησιμοποιούν πιο πολύ το λόγο και αργότερα διάφορες συγκαλυμμένες μορφές της, όπως η υπονόμευση και και η περιθωριοποίηση. Τα αγόρια είναι πιο άμεσα και συνήθως εκφράζουν την επιθετικότητά τους με σωματικό τρόπο, ενώ τα κορίτσια πιο έμμεσα στην πρώτη σχολική ηλικία. Βέβαια ο εκφοβισμός δεν αφορά μόνο το παιδί που υφίσταται εκφοβισμό και το παιδί που του ασκεί εκφοβισμό αλλά και όλους όσοι είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξη του εκφοβισμού δηλαδή τους παρατηρητές. Συνέχεια

Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το Σχολικό έτος 2025-2026

istockphoto 2184074327 1024x1024 1

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα
πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025.

Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το
νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του
Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην
ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ Συνέχεια

Απόκριες στο 2ο Νηπιαγωγείο Περαίας

Φεβρουάριος!!! Είναι από τους αγαπημένους μήνες του χρόνου για παιδιά και μεγάλους! Και η αγάπη  γίνεται χαρά και τρέλα, μόλις στολιστεί η τάξη, κατασκευάζονται οι πρώτες μάσκες για τη γιορτή της αποκριάς !!! Και ακούς κάθε μέρα “τι θα φτιάξουμε σήμερα;”, “κι αυτό κυρία…”,  και ζούμε το Τριώδιο με μια χαρά στολισμένη με κομφετί και σερπαντίνες!!!

IMG 2f9fab639eaf25dc337bf8b626fc737e V Συνέχεια

Μουσικοθεατρική παράσταση

Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025 παρακολουθήσαμε στο σχολέιο μας την μουσικο θεατρική παράσταση ” Το Γαϊτανάκι” από την Θεατρική Ομάδα ” Παραμυθωνία”. Ήταν μία πολύ ωραία παράσταση με τους μουσικούς ήχους της κιθάρας και την ωραία αφήγηση της κας Αντωνίας. ήταν μία διαδραστική παράσταση καθώς συμμετείχαν και τα παιδιά και στο τέλος χορέψαμε και το παραδοσιακό γαϊτανάκι !

    20250228 07345020250228 073531

4η Συνάντηση Ομάδας Γονέων – Σχέσεις Σχολείου Οικογένειας

 

3

Την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2025 πραγαματοποιήθηκε η 4η Συνάντηση της Ομάδας Γονέων, που έχει δημιουργηθεί στο 2ο Νηπιαγωγείο Περαίας, με Θέμα “Σχέσεις Σχολέιου -Οικογένειας” και ομιλήτρια την Προϊσταμένη του  νηπιαγωγείου κα Μπούκλα Ελένη .

Οι διαστάσεις που παρουσιάστηκαν ήταν :

– Με ποιον τρόπο επιδρούν το Σχολείο και η Οικογένεια, ως Φορείς Κοινωνικοποίησης

  • στην ανάπτυξη 
  • στην μάθηση
  • & στην κοινωνικοποίηση του παιδιού

-Ποια ήταν η εξέλιξη στις σχέσεις σχολείου – οικογένειας 

Το βιο-οικοσυστημικό μοντέλο στις σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Το μοντέλο των επικαλυπτόμενων σφαιρών της Epstein

Γονεϊκότητα, Τι είναι;

Μοντέλα γονεϊκής συμμετοχής στη σχολική κοινότητα

Οφέλη συνεργασίας Σχολείου – Οικογένειας.

Ακολούθησε Συζήτηση- Προβληματισμοί.