Οι μικροί μαθητές Ενεργοί Πολίτες

Στα πλαίσια της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας τα παιδιά εκδήλωσαν κάποια επιθυμία για την αισθητική παρέμβαση στο χώρο της αυλής, δεδομένου ότι το σχολείο είναι ο χώρος που προρίζεται για αυτά και θέλουν να εκφράζουν τη γνώμη τους.

Με γνώμονα τον Παγκόσμιο Στόχο 4 που αφορά στην Ποιοτική Εκπαίδευση, υλοποιήσαμε δράσεις που καλλιεργούν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα απαιτούν την εφαρμογή διδασκαλίας που επιτρέπει στους μαθητές να αναλαμβάνουν την ευθύνη της μάθησής τους, να χρησιμοποιούν ουσιαστικά την τεχνολογία και να συνεργάζονται. Εφαρμόσαμε την παιδαγωγική μέθοδο “Μάθηση μέσω Επίλυσης Προβλημάτων” (Problem-Based Learning – PBL).  Η Μάθηση μέσω Επίλυσης Προβλημάτων (PBL) είναι ένα μοντέλο διδασκαλίας με επίκεντρο τον μαθητή και βασίζεται στη διερεύνηση, όπου οι μαθητές ασχολούνται με ένα αυθεντικό, ασαφώς διατυπωμένο πρόβλημα που απαιτεί περαιτέρω έρευνα. Συνέχεια

3ο Φεστιβάλ Προσχολικής Εκπαίδευσης STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2025

Το Σάββατο 10 Μαΐου το 2ο Νηπιαγωγείο Περαίας συμμετείχε στο  3ο Φεστιβάλ Προσχολικής Εκπαίδευσης STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2025 με θέμα: Μπορούμε να επιβιώσουμε στον Άρη;

2025 03 17  AFISA web 3o festival prosxolikis 2025

Messenger creation 391034D3 DEC9 4CF6 83AD DBF0BA67D71A  1000022822 Exported   1000022826 Exported   1000022843 Exported   BRABEIO page 0001

Το Νηπιαγωγείο μας απέσπασε το βραβείο : Πιο αποτελεσματικών λύσεων για την επιβίωση στον Άρη!

Ευχαριστούμε θερμά παιδιά και γονείς για τη συνεργασία !

Η δράση μας !

 

Συνεχίζουμε με νέες προκλήσεις …..

Eπίσκεψη στο Μουσείο της Β’ Δημοτικού του 2ου Δ.Σ Περαίας

Στα πλαίσια του προγράμματος της Ενεργού Πολιτειότητας  με βάση του 17 Παγκόσμιους Στόχους , η Β΄Δημοτικού του 2ου Δ.Σ Περαίας με την εκπαιδευτικό κα Μαίρη Σιαμπάνη  δημιούργησε ένα Μουσείο με παλιά αντικέιμενα που έφεραν οι γιαγιάδες , οι παππούδες και οι γονείς των μαθητών. Πραγματικά είναι ένα  Λαογραφικό Μουσείο με παλιά και σπάνια εκθέματα, που αντανακλούν την ιστορία και την ζωή γενεών, τα οποία τα έχουν εκθέσει με πολύ σεβασμό και αγάπη για την παράδοση. Συνέχεια

Global Action Days 2025

Stigmiotypo othonhs 2025 05 08 143221 Stigmiotypo othonhs 2025 05 08 143342

Το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (FEE) ιδρυμένο το 1981,είναι ένας από τους μεγαλύτερους οργανισμούς περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στον κόσμο, με πάνω από 100 οργανισμούς-μέλη σε 81 χώρες.
Με 40 χρόνια ουσιαστικής εμπειρίας στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ESD), το νέο στρατηγικό  σχέδιο – GAIA 20:30 – δίνει προτεραιότητα στη δράση για το κλίμα και οι πέντε τομείς του προγράμματός του, με στόχο την αντιμετώπιση των επειγόντων κινδύνων της κλιματικής αλλαγής, της απώλειας βιοποικιλότητας και της ρύπανσης του περιβάλλοντος.

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στη δραστηριότητα :

Ας Δραστηριοποιηθούμε για τα Οικοσυστήματα! Συνέχεια

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

FB IMG 1743602986146

Στο Νηπιαγωγείο μας στις 2 Απριλίου 2025 συμμετείχαμε στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Πιδικού Βιβλίου με τη συμμετοχή μας στη δράση φιλαναγνωσίας ” ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”, που οργανώθηκε από την “Κυψέλη” , τη σχολική βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας  Αλικαρνασσού, σε συνεργασία με την ομάδα ” Νηπιαγωγοί εν δράσει” του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “Δ. Θεοτοκόπουλος”.

Το “Διαβάζουμε Μαζί” δεν είναι απλώς ένας τίτλος, αλλά μια φιλοσοφία. Η ανάγνωση γίνεται πιο ζωντανή, πιο ουσιαστική και πιο  απολαυστική όταν τη μοιραζόμαστε. Το “μαζί” ενισχύει τη συνεργασία, τη συζήτηση και τη δημιουργική ανταλλαγή ιδεών. Μέσα από αυτή τη δράση, δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να δουν το βιβλίο ως ένα μέσο που τα ενώνει, καλλιεργώντας έτσι την έννοια της κοινότητας και της συλλογικότητας στη μάθηση.

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για να καλλιεργήσουμε την αγάπη των παιδιών για την ανάγνωση. Στις 2 Απριλίου 2025, σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, πραγματοποιήθηκε ανάγνωση παραμυθιού, με κάθε τάξη να επιλέγει ελεύθερα το βιβλίο που επιθυμούσε. Στη συνέχεια, δώθηκε χρόνος για δημιουργική επεξεργασία του υλικού και οι μαθητές συμμετείχαν  σε ποικίλες δραστηριότητες που έδωσε την ευκαιρία  να εκφραστούν, να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν με τα παραμύθια.

Εμείς επιλέξαμε “Το Ασχημόπαπο” του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν για να επεξεργαστούμε με τα παιδιά την αποδοχή της διαφορετικότητας , την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους και να συνδέσουμε τη δράση με τον  παγκόσμιο στόχο 10: Λιγότερες Ανισότητες.

Η αφίσα μας :

IMG 3fd8c6fda46775b6f2503a6251bb22ca V

την οποία αναρτήσαμε και στο συνεργατικό padlet της δράσης https://padlet.com/chariklia84/padlet-hw2fkewmu9vynxc5

FB IMG 1743618268496 IMG 65fb090e1b60910db0175ff1877c780c V

 

2ος Θεματικός Κύκλος- «Ταξίδι στο διάστημα»

Στο 2ο ΕΔ από το θεματικό κύκλο Δημιουργώ & Καινοτομώ, Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία υλοποιήσαμε ένα πρόγραμμα με τίτλο «Ταξίδι στο διάστημα».

Το συγκεκριμένο ΕΔ το συνδέσαμε και με τη συμμετοχή του σχολείου μας στο 3ο Φεστιβάλ STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2025. 2025 03 17Το  ΕΔ ολοκληρώθηκε με την επίσκεψή μας στο φορητό Πλανητάριο, μετά από πρόσκληση του ΣΓΚ 2ου Δημοτικού Σχολείου. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία , μέσα από κατάλληλες παρουσιάσεις και προσομοιώσεις , να  ανατροφοδοτήσουν  τις επιστημονικές γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διδακτική παρέμβαση.

20250325 212058 20250325 212128

Ακολουθεί ενδεικτική παρουσίαση με τις δραστηριότητες του ΕΔ.



Λήψη αρχείου

Εορτασμός της 25ης Μαρτίου

Στις 24 Μαρτίου 2025 γιορτάσαμε την Επέτειο της 25ης Μαρτίου. Διπλή Γιορτή, η έναρξη της Επανάστασης και ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου με ποιήματα, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς αναφέρθηκαν στους Ήρωες της Επανάστασης και στο Θαύμα του Ευαγγελισμού!

collage 1

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ !

5η Συνάντηση Ομάδας Γονέων – Οι σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των παιδιών

Στις 18 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας η 5η συνάντηση της Ομάδας Γονέων με ομιλητή τον κο Μπάρμπα Γεώργιο , πρ. Επίκουρο Καθηγητή Ειδικής Αγωγής ΑΠΘ.

Ο καθηγητής παρουσίασε στην ομάδα με απλό και επικοινωνιακό τρόπο τη σημασία της ανάπτυξης των σχέσεων μεταξύ των παιδιών στην ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Πως μπορούν να εκπαιδευτούν τα παιδιά να αναπτύσσουν αυτόνομα  πρωτοβουλίες και να βάζουν τα  κριτήρια για τη δημιουργία σχέσεων συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ τους , έτσι ώστε να αναπτύσσουν επικοινωνιακές δεξιότητες.

Ακολούθησε  μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τα ερωτήματα – ανησυχίες των μελών της ομάδας.

Ευχαριστούμε θερμά τον κο Μπάρμπα για την ενδιαφέρουσα συζήτηση. PROSKLHSH

7oς Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

openellak 2 1

To 2o Νηπιαγωγείο Περαίας σε συνεργασία με το 7ο Νηπιαγωγείο Πυλαίας, για πρώτη χρονιά φέτος, δήλωσε συμμετοχή  στον 7o  Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, 

επικεντρώνεται στη θεματική ενότητα της Ανοιχτής Σχεδίασης για έναν Άμεσο Δημόσιο Χώρο και καλεί μαθητές να ενσωματώσουν έξυπνες και βιώσιμες λύσεις που βελτιώνουν τη λειτουργικότητα και την αισθητική των δημόσιων χώρων και την εμπειρία των κατοίκων σε αυτούς. Οι συμμετέχοντες καλούνται να εξερευνήσουν τα όρια της δημιουργικότητας και της τεχνολογίας, με στόχο τη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους.

Ο κύριος στόχος του διαγωνισμού είναι ο διαμοιρασμός της γνώσης ανάμεσα στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και ευρύτερα στην κοινωνία.

Στον φετινό διαγωνισμό, υπέβαλαν προτάσεις συμμετοχής 227 ομάδες μαθητών από σχολεία όλης της Ελλάδας , και 160 από αυτές υπέβαλαν επιτυχημένες προτάσεις έργων ανοιχτών τεχνολογιών υλικού και λογισμικού  και παραγωγής σχετικών ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων. Με μας μεγάλη μας χαρά, σας ανακοινώνουμε ότι η πρόταση μας, με τίτλο: Biocitizens Well come to Bio Park, αξιολογήθηκε ως επιτυχημένη και περνάμε στη 2η Φάση !!! Συνέχεια