5 Ioυνίου: Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

IMG 8fa9c85062f148705cab023f2c8d1025 V

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου και καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ το 1972, με στόχο την αφύπνιση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Ο πρώτος εορτασμός έλαβε χώρα  2 έτη αργότερα, το 1974.

Με αφορμή αυτήν τη μέρα και μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων(παιχνίδια, τραγούδια, παραμύθια, βίντεο, κατασκευές..), πληροφοριών, καθώς και την προβολή του κατάλληλου εκπαιδευτικού εποπτικού υλικού, σκοπός μας ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά τη σημασία και την αξία του Περιβάλλοντος για τη ζωή μας και τον πλανήτη μας, να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση, να μάθουν να το φροντίζουν και να το σέβονται.

1000021147 1000021149

Καλέσαμε λοιπόν τους γονείς μας-κηδεμόνες να μας βοηθήσουν στην προσπάθεια αυτή και ξεκινήσαμε από πού αλλού…από την ίδια μας την αυλή…τη σκουπίσαμε, κόψαμε τα αγριόχορτα από τα παρτέρια και το βοτανόκηπο, κλαδέψαμε ό,τι χρειάστηκε κλάδεμα, ποτίσαμε τα φυτά μας..πήραμε τα βραβεία μας ως υποστηρικτές του περιβάλλοντος

1000021151 1000021148 1000021146 2

κι εκτιμήσαμε τη σκιά των δέντρων μας πίνοντας το χυμό μας στο τέλος της δράσης μας!

1000021150

Τα νηπιάκια μας σήμερα έδειξαν το δρόμο…ας ενώσουμε  όλοι τις ευχές μας και ας δείξουμε με πράξεις ότι αγαπάμε και σεβόμαστε το περιβάλλον και τον πλανήτη μας…γιατί Η ΓΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ!!!

3 Ιουνίου: Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου

3eb68f96 d102 446f be33 24b5a314791a

Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου σήμερα Τρίτη 3 Ιουνίου, και στο νηπιαγωγείο μας υλοποιήσαμε σχετική δράση.  Συγκεκριμένα προσκλήθηκε και επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας ο ποδηλάτης κ. Δημήτρης Σαββάλας.

7b7a9102 5dcd 4d07 89d1 66b73847c5f5

Μίλησε στα παιδιά για τα  διάφορα είδη ποδηλάτων που υπάρχουν, τους έδειξε τα μέρη του αγωνιστικού του ποδηλάτου , τα εξαρτήματα, τα ρούχα και τα ειδικά παπούτσια που  φορά.  Τόνισε την αξία  και το όφελος του ποδηλάτου στο σώμα, στην ψυχή και στο περιβάλλον. Στην συνέχεια, αυτός ως οδηγός και τα παιδιά ακολουθώντας τον κανόνα που όρισε,  κάνανε  μία όμορφη και ξεχωριστή  ποδηλατάδα στην αυλή του νηπιαγωγείου μας.

f0687678 37fc 4697 adf9 f8d467b0c9f1 93bbbb25 0ca4 48a4 b041 1bf4ed5eae11 51023865 965f 4745 8964 64fd986bedb49e745b62 41df 4c9c baed 2854be354194

Ευχαριστούμε από καρδιάς τον κ. Δημήτρη Σαββάλα  για την επίσκεψή του και την καθοριστική του συμβολή στην υλοποίηση της δράσης,  καθώς και για το  το σημαντικό μήνυμα που επικοινώνησε  στους μικρούς μας μαθητές για την αξία του ποδηλάτου.

Η δράση ολοκληρώθηκε με την δημιουργία  ομαδικής αφίσας και ατομικές κατασκευές με ποδηλάτες  με το σύνθημα” ποδηλατώ…  το περιβάλλον αγαπώ!” που πήραν τα παιδιά κατά την αποχώρησή τους.

3eb68f96 d102 446f be33 24b5a314791a c73d4fd5 b31d 41f5 b291 ec35fa49d1e0

ΔΡΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: «Δέντρα, βότανα, λουλούδια, της φύσης όμορφα καλούδια!»

Φέτος, τη σχολική χρονιά 2024-25 στην σχολική μας μονάδα υλοποιήσαμε δράση για την ενίσχυση της Ενεργού Πολιτειότητας, με τίτλο «Δέντρα, βότανα, λουλούδια, της φύσης όμορφα καλούδια!»
Οι μαθητές/-τριες αποφάσισαν να φυτεύσουν αρωματικά φυτά και βότανα σε παρτέρι που δημιουργήσαμε, λουλούδια και δέντρα σε κενές θέσεις, στην αυλή του σχολείου.
• Μέσα από την παραπάνω δράση οι μαθητές μας αναγνώρισαν την αξία, χρησιμότητα και τα οφέλη των δέντρων, αρωματικών φυτών, βοτάνων και λουλουδιών στην ζωή τους.
• έμαθαν να παρατηρούν τον χώρο στον οποίο ζουν και κινούνται με στόχο την εύρεση παλιών και νέων θέσεων για φύτευση βοτάνων, λουλουδιών και δέντρων.
• να σχεδιάζουν και να υλοποιούν δράσεις προκειμένου να φυτέψουν φυτά σε σημεία που κάποτε υπήρχαν και δεν υπάρχουν πια.

Είδαν τα λουλούδια και τα βότανα μέσα από έργα τέχνης. Στην  ολομέλεια τέθηκαν ερωτήσεις κι απαντήθηκαν από τα νήπια με το δικό τους μοναδικό τρόπο:

  • Έχετε λουλούδια στο σπίτι σας;
  • Είναι αρωματικά;
  • Ξέρετε τη χρησιμότητά τους;
  • Έχετε ποτέ σκαρφαλώσει σε ένα δέντρο;

Αφού όλα τα μέλη των ομάδων  μοιραστηκαν τις εμπειρίες τους, κλήθηκαν να παρατηρήσουν συγκεκριμένους πίνακες ζωγραφικής.

Δείξαμε πίνακες ζωγραφικής της Μεξικανής ζωγράφου Φρίντα Κάλο, η οποία κοσμούσε σχεδόν πάντα το κεφάλι της και τα έργα που φιλοτεχνούσε με λουλούδια. Τα νήπια απάντησαν σε ερωτήσεις….Γιατί άραγε η πολυπονεμένη ζωγράφος, που ζωγράφιζε με το δικό της τρόπο την πραγματικότητα και όσα η ζωή της στέρησε,  το έκανε αυτό;(τα λουλούδια είναι πάντα φρέσκα και της έδιναν ξανά ζωή…τα λουλούδια είναι όμορφα…ήθελε να μας δείξει ότι όλα καλά θα πάνε…) Τι εννοεί με τη δήλωσή της: «Ζωγραφίζω λουλούδια που δε θα πεθάνουν ποτέ;»(και οι δυο ομάδες συμφώνησαν πως τα φυσικά λουλούδια μπορεί κάτι να τα καταστρέψει…τα λουλούδια σε έναν πίνακα ζωγραφικής θα μένουν πάντα εκει να μας θυμίζουν πως η ζωή είναι ωραία!)

FRINTA FRINTA1

Είδαμε το συνεργατικό πίνακα του Ρούμπενς και του Γιαν Μπρίγκελ με τίτλο: «Η όσφρηση» και κάναμε ερωτήσεις, όπως: Τι βλέπετε; Τι νιώθετε όταν τον βλέπετε;(Θέλουμε να είμαστε εκεί…χαρά…έχει πολύ ψηλά δέντρα για να κάνουμε δεντρόσπιτο…) Γιατί άραγε του έδωσαν αυτόν τον τίτλο;(με τόσα λουλούδια είναι φυσικο να μοσχοβολάει..!) Αναγνωρίζετε κάποια από αυτά τα λουλούδια;(τριαντάφυλλα…μαργαριτες…γαρύφαλα..). Εκτός από λουλούδια τι άλλο βλέπετε;(μαμά και παιδί…παγώνι..γάτα ). Πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους πρωταγωνιστές του πίνακα;(δέντρα…μαμά και παιδί…να παίξουν στη σκιά τους, να φτιάξουν μια κούνια για το παιδί..)

SYNERGATIKOS12

 

Οι ομάδες κλήθηκαν  να συζητήσουν τι βλέπουν και ποιο το κοινό στοιχείο των πινάκων(τα πολύχρωμα λουλούδια). Στην ολομέλεια οι εκπρόσωποι των ομάδων κατέθεσαν  τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.

SYNERGATIKOS1

Η ομάδα της τάξης αποφασίζει να προχωρήσει σε μια σειρά δραστηριότητες για τη φύτευση και καλλωπισμό της αυλής, με λουλούδια και βότανα, τα οποία θα υιοθετήσουν και θα φροντίσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Νηπιαγωγείο.

Οι μαθητές/τριες βγαίνουν στην αυλή του σχολείου, παρατηρούν προσεκτικά, αναγνωρίζουν,anagnorish dentronκαταγράφουν και μετράνε τα δέντρα της αυλής, τις γλάστρες- παρτέρια με τα λουλούδια

fyllo katagrafhs fyton

και εντοπίζουν το σημείο της αυλής που θα το διαμορφώσουν παρτέρι για την φύτευση αρωματικών φυτών και βοτάνων.

CHOROS 1Στο πλαίσιο της καταγραφής εντοπίζουν χαρακτηριστικά όπως το είδος και το όνομα του δέντρου (φυλλοβόλο, αειθαλές, καρποφόρο),

katagrafh dentronτα μέρη του (ρίζες, κορμός, κλαδιά, φύλλα, άνθη, καρποί),

merh fytoyτη διάμετρο του κορμού του,b2ab5885 018e 4a4b 9fdd d7d0fc38db8eτα ονόματα των λουλουδιών που υπάρχουν στην αυλή .952ee717 b63e 416f 9192 06cb422c9a4f Συζητάμε για την σημαντικότητα και χρησιμότητα των φυτών και με τις απαντήσεις των παιδιών δημιουργούμε ιστόγραμμα5446f86f 5572 496e befe 4ebc65525a4b 1 h chrhsimothta ton fyton

Παρακολουθούν στο you tube μύθους που αφορούν δέντρα (ελιά, δάφνη, αμυγδαλιά) και συζητάμε για την χρησιμότητά τους, τα προϊόντα που μας προσφέρουν. Δάφνινο στεφάνι για την κατάθεση στο ηρώο, στις εθνικές επετείους,

514d087b f205 4582 9021 b09ba5b5b134 ελαιόλαδο, ελιές και στεφάνι από κλαδί ελιάς (κότινος) για τους ολυμπιονίκες,

1025f5e4 0efc 4701 bc1f 47505353c59a

αμύγδαλα ως σούπερ τροφή.

e4e9aaa3 5454 4518 90f8 76bcab0319fe483328667 1836043140496922 5565803833447009015 n 1Παρατηρούν τον κύκλο ζωής της αμυγδαλιάς kyklos zohs ths amygdalias

καθώς και πίνακες ζωγραφικής με θέμα την αμυγδαλιά.  Με αφορμή τον πίνακα του Βαν Γκογκ  δημιουργούνε μοναδικά  έργα τέχνης ατομικά και ομαδικά.

BAN GKOGK amygdaliaAMYGDALIA 1

Διαπιστώνουν ότι στην αυλή του σχολείου δεν υπάρχει δέντρο αμυγδαλιάς και αποφασίζουν να φυτέψουν,

amygdalia

καθώς και να συμπληρώσουν με λουλούδια τις κενές γλάστρες και να δημιουργήσουν από την αρχή έναν μικρό βοτανόκηπο σε ένα αδιαμόρφωτο κομμάτι της αυλής. Ζητάνε και την συνδρομή των γονιών τους οι οποίοι ανταποκρίνονται με χαρά και προθυμία! Έτσι λοιπόν στις αρχές Μαρτίου, μικροί-μεγάλοι ανέλαβαν δράση: Αρχικά, στην πρώτη συνάντηση καθαρίστηκε ο χώρος που επιλέχθηκε για τον βοτανόκηπο από τα αγριόχορτα καθώς και οι γλάστρες από τα ζιζάνια, σκορπίστηκε η κοπριά και προετοιμάστηκε το έδαφος με σκάλισμα και αφράτεμα.

CHOMA1

Στην συνέχεια, ζητήθηκε από τους γονείς να φέρουν σπόρους, αρωματικά φυτά και μοσχεύματα λουλουδιών.

5497098c d752 49d0 8407 69ea399d7ad3 efbf2086 2a43 4643 a932 ffeacb045d7a loyloydia loyloydia1

Το δέντρο αμυγδαλιάς και το αναρριχώμενο γιασεμί ήταν προσφορά της Προϊσταμένης του νηπιαγωγείου. Συνεργατικά, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές φυτεύουν βότανα, λουλούδια, την αμυγδαλιά και το γιασεμί. Περιφράζουν τον βοτανόκηπο, και την αμυγδαλιά.

BOTANOKHPOS1fdda159f 7515 4e3c a4be 2a0285299f46

Γράφουν ταμπελίτσες με τα ονόματα των δέντρων της αυλής και των βοτάνων  και τις κρεμούν.

TAMPELES ONOMASIES DENTRONTAMPELES

Συμβουλεύονται γεωπόνο, ο οποίος μετά από πρόσκλησή μας ήρθε στο χώρο μας, και μας έδωσε πληροφορίες για τις ανάγκες των φυτών μας, τη συχνότητα και την ποσότητα του ποτίσματος, τον τρόπο χρησιμοποίησής τους.

geoponos.1jpg

Τα νήπια:
αναλαμβάνουν την φροντίδα και περιποίηση των λουλουδιών, βοτάνων και δέντρων. Συγκεκριμένα παρακολουθούν τα φυτά, τα προσέχουν, τα ποτίζουν όποτε χρειάζεται, αφαιρούν τα αγριόχορτα…

6038dda7 6dfe 4b45 8a65 09c409d343371683fb7d 079a 4c8f 9e25 4318bf95fc371515d000 750f 481b 8337 92b6c39769dc PERIPOIHSH

αναγνωρίζουν ότι η ελιά μας χρειάζεται κλάδεμα, απευθύνονται σε πατέρα μαθήτριάς μας που διαθέτει ελαιόδεντρα  και ζητούν την βοήθειά του.

KLADEMA ELIAS
Αξιοποιούν τα λουλούδια της αυλής του νηπιαγωγείου στολίζοντας  το καλαθάκι για τα κάλαντα του Λάζαρου, φτιάχνοντας  το πρωτομαγιάτικο στεφάνι  το οποίο και  κρεμούν στην πόρτα του νηπιαγωγείου, στολίζοντας  τα βάζα της τάξης τους.

9a11bf01 e347 4116 b63d 3e0b94083a18
Παρασκευάζουν λικέρ αρμπαρόριζα και το προσφέρουν στις μητέρες τους μαζί με γλαστράκια βασιλικού στην εκδήλωση που κάνουν για τη γιορτή της μητέρας.

LIKER 949320cb 05fc 41fe 9cff 46fb51fae89b
Κάνουν κατασκευή γλαστράκι με τις ανάγκες των φυτών.

ti chreiazontai ta fyta
Φτιάχνουν ψηφιακό βιβλίο για τα βότανα και την χρήση τους(στην μαγειρική, στη λογοτεχνία, στην θεραπεία, στην λαϊκή τέχνη).


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Ηχογραφούν το μήνυμα:”μαζεύοντας τα βότανα στην πιο καλή τους ώρα, τη φύση κάνουμε γιατρό και τα φυτά της δώρα”, το κάνουν QRcode και το κρεμούν στην είσοδο του σχολείου για να το δουν οι γονείς τους. Σκανάρετε για να το ακούσετε..

QR CODE PORTA

Μαζεύουν λουλούδια από τις φλαμουριές της αυλής και τα αποξηραίνουν με σκοπό να χρησιμοποιηθούν ως ζεστό αφέψημα τον χειμώνα.

flamoyri
Στη φάση της αξιολόγησης, ζωγραφίζουν ιστορίες οραματισμού για το πώς φαντάζονται ύστερα από είκοσι χρόνια τα φυτά που φύτεψαν και πως αισθάνονται που συμμετείχαν στην δράση.

63c0a6d2 09e9 43e1 9052 46a17638de0f

Μέσα από την παραπάνω συνεργατική  δράση οι μαθητές/τριες  μέσω της ενεργής συμμετοχής τους έγιναν ενεργοί, υπεύθυνοι, δημοκρατικοί  πολίτες  και απέκτησαν  σωστή περιβαλλοντική συμπεριφορά.

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: ΜΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΙ ΑΡΩΜΑΤΑ!

BOTANOKHPOS1

Στα πλαίσια του Σχεδίου δράσης για την αξιολόγηση  της σχολικής μονάδας, τη σχολική χρονιά 2024-2025 ασχοληθήκαμε με τον Άξονα «Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας» και συγκεκριμένα με τη  δημιουργία βοτανόκηπου.

Στόχος μας ήταν να χρησιμοποιηθεί ένα μέρος της αυλής του Νηπιαγωγείου μας για τη δημιουργία βοτανόκηπου με τη συνέργεια εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων-κηδεμόνων τους, προκειμένου οι άμεσα εμπλεκόμενοι να το  εντάξουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 Τον Σεπτέμβριο(1/9), στην πρώτη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ένα από τα θέματα συζήτησης ήταν και η διερεύνηση των τρόπων αξιοποίησης της αυλής στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια, το λόγο είχαν τα παιδιά. Τους ζητήθηκε να παρατηρήσουν προσεκτικά την αυλή και να εντοπίσουν ένα μέρος που θα ήθελαν να γίνει ο βοτανόκηπος. Πραγματικά, επέλεξαν ένα κομμάτι της αυλής, «επικίνδυνο» όπως χαρακτηριστικά είπαν, λόγω του ανώμαλου εδάφους.

CHOROS 1

Στη συνέχεια απευθυνθήκαμε στο τμήμα πρασίνου του Δήμου Καρδίτσας για προμήθεια φυτοχώματος και κατάλληλων φυτών, αλλά δυστυχώς δήλωσαν αδυναμία να ανταποκριθούν στο αίτημα του Νηπιαγωγείου μας, λόγω έλλειψης υλικών. Έτσι στραφήκαμε στους γονείς και κηδεμόνες των νηπίων, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν με χαρά!

 Όμως, ο βροχερός Φεβρουάριος μας ανάγκασε να πραγματοποιήσουμε τη φύτευση των βοτάνων μας στις αρχές Μαρτίου, οπότε και καλέσαμε τους γονείς-κηδεμόνες στο σχολείο μας. Μικροί-μεγάλοι ανέλαβαν δράση: καθαρίστηκε ο χώρος, που είχε από την αρχή της χρονιάς επιλεχθεί από τα ίδια τα νήπια, σκορπίστηκε η κοπριά που φρόντισε να φέρει φίλος του Νηπιαγωγείου μας, καθώς κι εκείνη που είχε δημιουργηθεί στον κομποστοποιητή μας.

CHOMA1 CHOMA2

Δημιουργείται εννοιολογικός χάρτης με τις γνώσεις των νηπίων για τα βότανα και τα αρωματικά φυτά και γίνεται συζήτηση για το τι θα ήθελαν να μάθουν επιπλέον.

ISTOGRAMMA

Δημιουργούν  συννεφόλεξο με τις ονομασίες των βοτάνων που γνωρίζουν.

SYNNEFOLEXO

Σε επόμενο κάλεσμα των γονέων-κηδεμόνων  δημιουργούνται ομάδες βοτάνων, τα οποία φρόντισαν να φέρουν οι γονείς των παιδιών, αλλά κι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Δημιουργούνται βραγιές για το κάθε είδος βοτάνου κι αρωματικού φυτού και τα μικρά χεράκια φυτεύουν φυτά και σπόρους. 

FYTEYSH BOTANON FYT

Γράφουν ταμπελίτσες με τα ονόματα των αρωματικών φυτών(δεντρολίβανο, θυμάρι, αλόη…).

TAMPELES

Γίνεται καταγραφή της πληθυκότητας των φυτών από τα νήπια και ζωγραφίζουν όπως μπορούν το βοτανόκηπό τους.

PLHTHYKOTHTA BOTANOKHPOS

Σκέφτονται πως τα φυτά κινδυνεύουν από τις μπάλες τους κατά την ώρα του διαλείμματος, αλλά και από τα πουλιά. Προτείνουν να  περιφραχτεί και να τοποθετηθεί στη μέση του ένα σκιάχτρο, με υλικά του νηπιαγωγείου, ή και άλλα που έφεραν από το σπίτι τους(καπέλο, μπλούζα…).

SKIACHTRO

Φιλοτεχνούν την ταμπέλα του βοτανόκηπου.

PINAKIDA

Τα νήπια προσπαθούν να μάθουν όσα περισσότερα γίνεται από το  διαδίκτυο και από το γεωπόνο που καλέσαμε στο χώρο  μας, ο οποίος μας έδωσε πληροφορίες για τις ανάγκες των φυτών μας, τη συχνότητα  και την ποσότητα του ποτίσματος, τον τρόπο χρησιμοποίησής τους.

GEOPONOS

Μέσα στην τάξη τα παιδιά:

παίζουν διαδραστικά παιχνίδια

DIADRASTIKA

επιτραπέζια παιχνίδια

epitrapezio paichnidi botana

κάνουν ρομποτική

rompot botana

βρίσκουν και  ακούνε προσεκτικά στο  you tube τραγούδια που αναφέρονται σε βότανα, χορεύουν και αναφωνούν το όνομά του κάθε φορά που αυτό ακούγεται…

CHOROS

 

φτιάχνουν εικονόλεξο

eikonolexo botana

δημιουργούν ψηφιακό παζλ

φτιάχνουν ποίημα χαϊκού

CHAIKOY

παρακολουθούν στο you tube μύθους που αφορούν σε διάφορα βότανα και ζωγραφίζουν τον αγαπημένο τους.

AGAPHMENO

ζωγραφίζουν ποιο βότανο θα ήθελαν να είναι και γιατί.

AGAPHMENO BOTANO

βρίσκουν παροιμίες για τα βότανα και ζωγραφίζουν μία από αυτές

PAROIMIA

μαθαίνουν που χρησιμοποιούνται τα βότανα και φτιάχνουν ψηφιακό βιβλίο


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

μαθαίνουν για το γιατρό της αρχαιότητας Ιπποκράτη και για τις θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων που φιλοξενούνται στο βοτανόκηπό μας και δημιουργούν ένα κολλάζ.

IPPOKRATHS

Στο βοτανόκηπο τα νήπια:

αναλαμβάνουν να παρακολουθούν τα φυτά, να τα προσέχουν, να τα ποτίζουν όποτε χρειάζεται, να αφαιρούν τα αγριόχορτα…

PERIPOIHSH

φτιάχνουν πίνακα καταγραφής ανάπτυξης των φυτών τους κατά τους μήνες  Απρίλιο και Μάιο και κάνουν τις σχετικές συγκρίσεις

KATAMETRHSH YPSOYS  KATAMETRHSH2

 

κόβουν φύλλα από κάθε βότανο και με κλειστά μάτια προσπαθούν να το αναγνωρίσουν από  τη μυρωδιά του.

στη συνέχεια τα τοποθετούν στις σελίδες ενός χοντρού βιβλίου…

FYLLA

τα παρακολουθούν καθημερινά…και σιγά σιγά φτιάχνουν το δικό τους φυτολόγιο, με μερικές πληροφορίες για κάθε βότανο.

FYTOLOGIO

ηχογραφούν το μήνυμα: «μαζεύοντας τα βότανα στην πιο καλή τους ώρα, τη φύση κάνουμε γιατρό και τα φυτά της δώρα!», το κάνουν QR code και το τοποθετούν στο εσωτερικό μέρος του εξωφύλλου του φυτολογίου, αλλά και στην είσοδο του σχολείου προκειμένου να το δουν οι γονείς τους.

QR CODE  PORTA

Παρασκευάζουν λικέρ αρμπαρόριζα και το προσφέρουν στις μητέρες τους με γλαστράκια βασιλικού στην εκδήλωση που κάνουν για τη γιορτή της μητέρας.

BASILIKOS LIKER

κάθε νήπιο διαλέγει και κόβει μερικά κλαδάκια από ένα βότανο, το συσκευάζει σε σακουλάκι και το πηγαίνει στο σπίτι του με την παράκληση-υπόσχεση: «βάλε με στο επόμενό σου φαγητό κι εγώ θα σου το νοστιμέψω..!» Πράγματι τις επόμενες ημέρες, αρκετά παιδιά έφεραν στο μεσημεριανό τους φαγητό μαγειρεμένα τα φυτά τους, όπως είπαν χαρακτηριστικά( το σέλινο στους γίγαντες, τη δάφνη στις φακές, το μαϊδανό στα φασολάκια, το δεντρολίβανο στις πατάτες φούρνου…)

SAKOYLAKIA FAGHTA

 αρωματίζουν ελαιόλαδο με δεντρολίβανο, ρίγανη και δάφνη και μετά από λίγες ημέρες φτιάχνουν χωριάτικη σαλάτα στο Νηπιαγωγείο και τη γεύονται την ώρα του μεσημεριανού γεύματος.

LADISALATA

Στη φάση της αξιολόγησης, περιγράφουν πως νιώθουν όσον αφορά τη δράση τους και ζωγραφίζουν το βοτανόκηπο όπως είναι τώρα

AXIO

 

Ήταν ομολογουμένως μία όμορφη δράση  που ευαισθητοποίησε και ενεργοποίησε παιδιά, γονείς-κηδεμόνες, εκπαιδευτικούς, τοπική και ευρύτερη κοινότητα και συνέβαλε   να αποκτήσουν, τα  νήπια μεν, σωστή περιβαλλοντική συμπεριφορά, η αυλή μας δε, ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΙ ΑΡΩΜΑΤΑ!!!!

Μαμά, χρόνια σου πολλά!

6395a034 92e0 44de 8223 c825419f7dff

Η δεύτερη Κυριακή του Μάη  είναι αφιερωμένη στο πρόσωπο που μας έφερε στη ζωή, σε έναν από τους πιο αγαπημένους ανθρώπους στη ζωή μας: Στη μητέρα! Στο σχολείο μας, σήμερα Παρασκευή 9 Μαίου, ετοιμάσαμε μία μικρή γιορτή για τις μανούλες μας . Τις προσκαλέσαμε το μεσημέρι στην αυλή του νηπιαγωγείου,

140c1f00 0a29 455a a8ad d81f3ae63d5a6d6ff1e4 d02d 42f2 b7ec 21d6924e5ffe
τις κεράσαμε λικέρ αρμπαρόριζα που ετοιμάσαμε την προηγούμενη μέρα, τις χαρίσαμε γλαστράκι με αγιορείτικο βασιλικό ,φωτογραφία – μαγνητάκι για το ψυγείο, ζωγραφιά, κάρτα που φτιάξαμε με την κυρία Δώρα των Αγγλικών…

6eca965f b455 4572 a47c 139ee72bd8ca Antigrafh c383b0a6 4486 4283 8bf2 6408d8aaf3a0 Antigrafh2636a076 47b4 4de6 bafc 1a5ffa50f985

κάρτα 3D με καλά κρυμμένο  ένα μυστικό για τη μαμά μας..

5e7c2404 645c 4a6c a301 495b7e85d563

και βέβαια μια έκτακτη είδηση στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ της μαμάς, για την καλύτερη μαμά του κόσμου..

8d2fa430 bc1b 409c ade0 49b6988380f8

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε χορούς και τις αφιερώσαμε και ένα τραγούδι με αγγλικό στίχο.

1ddf54b0 aa01 4904 b93e 33a89262ec46 67bb511b c378 4d8d bd43 8140b5b196fe aa6d442b e9b4 464e 842c f47c1737dc28 f75294ff 567f 4aa1 ae8a 08cfc7f9bd53

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!

Outdoor Classroom Day – May 2025

462556518 1080051027030083 6060950680782957493 n

Ημέρα Υπαίθριας τάξης η σημερινή,  Πέμπτη 8 Μάϊου και εμείς γνωρίζοντας το όφελος των παιδιών από την επαφή τους με την φύση,  απολαύσαμε   την σχολική μας μέρα  στην αυλή του σχολείου,  συμμετέχοντας στον καλλωπισμό αυτής. Ποτίσαμε , σκαλίσαμε, βοτανίσαμε τα λουλούδια, τα δέντρα και τα βότανα.

ade8b298 e52d 4869 81dc c1d7a5a579e5 d613786c 54ae 44d8 a008 050dd2808ebc fc41a9a0 4b56 485b b6a7 73503c752bdd

Συλλέξαμε φύλλα από το βότανο αρμπαρόριζα , τα πλύναμε και παρασκευάσαμε  με κρασί και ζάχαρη ,  αρωματικό λικέρ.

153e0258 0a19 4b0b bd47 92b7ffa3459d 949320cb 05fc 41fe 9cff 46fb51fae89b

Μετρήσαμε το ύψος των βοτάνων μας, το καταγράψαμε,

8a8eb2bd 80ac 4e28 b2d5 c990bbee2cfa

μάθαμε για το γιατρό της αρχαιότητας, τον Ιπποκράτη και τις θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων που φιλοξενεί ο βοτανόκηπός μας!

a29c1bcc 3788 47d9 bb6e 00d10670b2d5

Ήταν ομολογουμένως μία ξεχωριστή, δημιουργική  και πολύ αρωματική μέρα !!!



Λήψη αρχείου

ΕΠΑΙΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Έπαινος για το 2ο Νηπιαγωγείο Μητρόπολης από το Make-A-Wish Greece (Κάνε-Μια -Ευχή Ελλάδος) στον διαγωνισμό του προγράμματος Αστέρι της Ευχής 2024-25 και στην κατηγορία σχεδίασε το αστέρι σου….

Εύγε σε όλα τα παιδάκια μας!!!!



Λήψη αρχείου

462567262 3930636817166249 2106657191468894288 n

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: “Τα φυτά του τόπου μου”

wardart TA FYTA TOY TOPOY MOY

Στα πλαίσια του τρίτου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Φροντίζω το Περιβάλλον» για φέτος ασχοληθήκαμε με την Οικολογία -Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά, και συγκεκριμένα με «Τα φυτά του τόπου μου».
Στόχος μας ήταν τα νήπια να ευαισθητοποιηθούν και να αναλάβουν δράση σε ζητήματα άμεσης εμπειρίας τους σε σχέση με περιβαλλοντικά θέματα που αφορούν την αειφόρο ανάπτυξη. Ειδικότερα, να αντιληφθούν τη συνολική προσφορά των φυτών του τόπου τους αλλά και την πολιτιστική αξία τους και να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη διάσωση και τη διατήρηση της.
• Ορίζουμε τη μουσική του εργαστηρίου που θα οριοθετεί την έναρξη και τη λήξη του.

• Τα φυτά του σχολείου μου
Αρχικά δείχνουμε εικόνες φυτών από το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό
(Φωτόδεντρο)

και ακολουθεί συζήτηση κάνοντας ερωτήσεις και εφαρμόζοντας την ρουτίνα σκέψης (Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι): (Περιγράψτε τι είδατε στο βίντεο; Τι ακριβώς τράβηξε την προσοχή σας; Σκεφτείτε πόσα διαφορετικά είδη φυτών υπάρχουν).
Στη συνέχεια χωρίζουμε τους/τις μαθητές/τριες σε ομάδες των 3-4 ατόμων, βγαίνουμε στην αυλή του σχολείου μας παρατηρούμε και καταγράφουμε σε φύλλο παρατήρησης τις απαντήσεις στις ακόλουθες ερωτήσεις που τους έχουν τεθεί: Πόσα διαφορετικά είδη φυτών υπάρχουν στην αυλή του σχολείου;
Τι είδους φυτά υπάρχουν στην αυλή; Ποιος τα φροντίζει;
Τι προσφέρουν τα φυτά αυτά στην καθημερινότητα σας;
Πώς νιώθετε όταν τα βλέπετε;

anagnorish dentron katagrafh dentron TAMPELES ONOMASIES DENTRON

Ως εμπέδωση δίνεται σχετικό ατομικό φύλλο εργασίας.

c77db1b6 19a7 4772 9d42 65fccd6bea5e
• Τα φυτά της γειτονιάς του σχολείου μου
Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια με χρήση του προγράμματος γραφικής απεικόνισης της Γης, Google Earth https://www.google.com/earth
το νηπιαγωγείο και τη περιοχή γύρω από αυτό. Στη συνέχεια ακολουθεί συζήτηση βασισμένη στις παρακάτω ερωτήσεις (ρουτίνα σκέψης Βλέπω – Αναρωτιέμαι – Συνδέω):(Παρατηρήστε προσεκτικά. Τι βλέπετε; Πού εντοπίζετε ότι υπάρχουν πράσινοι χώροι/φυτά στην περιοχή γύρω από το σχολείο;)

483963748 1082873280243120 2300053651301507304 nStigmiotypo othonhs 2025 03 09 234217
Στη συνέχεια, οργανώνουμε έναν περίπατο προσεκτικής παρατήρησης στη γειτονιά του σχολείου με στόχο να ανακαλύψουμε όλους τους χώρους που υπάρχουν φυτά.

484338543 1158835149357932 6230927950936478619 n peripatos sth geitonia

• Όλοι μαζί φτιάχνουμε το χάρτη της γειτονιάς του σχολείου μας.
Δημιουργούμε τον χάρτη της γειτονιάς του σχολείου σε χαρτόνι, στον οποίο αποτυπώνονται οι πράσινοι χώροι που υπάρχουν στην περιοχή γύρω από το σχολείο.

Οι μαθητές εργάζονται ομαδικά και δημιουργούν τον χάρτη της γειτονιάς του σχολείου σε χαρτόνι , στον οποίο αποτυπώνονται οι πράσινοι χώροι που υπάρχουν στην περιοχή γύρω από το σχολείο. Εκτυπώνουμε φωτογραφίες της γειτονιάς του νηπιαγωγείου και μία ομάδα τις κολλάει στις αντίστοιχες θέσεις τους στο χαρτόνι. Τέλος, άλλη ομάδα δημιουργεί καρτέλες με τα ονόματα των τοπόσημων στο χάρτη.

charths
• Γίνομαι μικρός δημοσιογράφος  και μαθαίνω για τα φυτά του τόπου μου. 

Συζητάμε για τη σημαντικότητα και χρησιμότητα των φυτών και δημιουργούμε με τις απαντήσεις των παιδιών ιστόγραμμα.

486759435 611162025231087 5837456787132445487 n h chrhsimothta ton fyton
Προσκαλούμε γεωπόνο στο νηπιαγωγείο μας και πραγματοποιούμε ομαδική συνέντευξη με στόχο να αντλήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τα φυτά του τόπου μας, κυρίως για τα αρωματικά φυτά και βότανα, τον τρόπο ανάπτυξης και φροντίδας τους καθώς και πώς αξιοποιούνται για τις ανάγκες των κατοίκων.

geoponos.1jpg geoponos
Γνωρίζω την πολιτιστική αξία των φυτών του τόπου μου
Φέρνουμε τους/τις μαθητές/τριες σε επαφή με μύθους που αναφέρονται σε φυτά. Παρουσιάζουμε τον μύθο της αμυγδαλιάς, https://www.youtube.com/watch?v=zo8zn3ODW94&t=12s
παρατηρούμε πίνακες αναφοράς με τα προϊόντα που μας προσφέρει.

483328667 1836043140496922 5565803833447009015 n

Τα νήπια αναγνωρίζουν την αξία της και αποφασίζουν να φυτέψουν ένα δέντρο αμυγδαλιάς στην αυλή και αναλαμβάνουν την φροντίδα του.

484169657 1391372578544597 17871971863369312 n

Ακούμε τα τραγούδια «το δέντρο» https://www.youtube.com/watch?v=6QlZYsmGGfg
και «το δεντράκι» https://www.youtube.com/watch?v=-j6z1C4sog8
και παρακολουθούμε τα διαδικτυακά παραμύθια «το δέντρο που έδινε» https://www.youtube.com/watch?v=UmZulvbllPU
και «το περήφανο δέντρο» https://www.youtube.com/watch?v=oYGp8gZvprI
ακολουθεί συζήτηση.
Στην συνέχεια παρουσιάζουμε τον μύθο της ελιάς https://www.youtube.com/watch?v=O7U61C8gvjg
και του Έρωτα του Απόλλωνα για τη Δάφνη

Τα παιδιά αναφέρουν ότι υπάρχουν στην αυλή του νηπιαγωγείου μας τα δέντρα ελιά και δάφνη, αναλαμβάνουν την φροντίδα  τους  πότισμα, ( κλάδεμα  ελιάς  από πατέρα  μαθήτριάς μας)

KLADEMA ELIAS KLADEMA ELIAS1

και τους  δείχνουμε εικόνες αγγείων, σκευών στα οποία αποτυπώνονται διάφορα φυτά.

9e5b8677 bcea 49df 80b5 7659e51f8f26
Ακολουθεί συζήτηση για το που συναντάμε τα φυτά στην καθημερινότητα μας (π.χ. αγιασμός με βασιλικό, στεφάνι ελιάς ή δάφνης για νικητές αγώνων, βότανα για θεραπεία ή παραδοσιακές συνταγές). Θέτουμε τα ακόλουθα ερωτήματα:
Θεραπεία: Ποια φυτά του τόπου χρησιμοποιούνται για θεραπευτικούς σκοπούς; Με ποιον τρόπο;
Μαγειρική: Ποια φυτά του τόπου χρησιμοποιούνται στη μαγειρική; Με ποιον τρόπο;
Τέχνη: Ποια φυτά του τόπου χρησιμοποιούνται στη λαϊκή τέχνη; Με ποιον τρόπο; (π.χ. πίνακες ζωγραφικής, εξώφυλλα ή περιγράμματα σελίδων παλιών βιβλίων, κεντήματα και φορεσιές κτλ)
Λογοτεχνία: Αναφέρονται φυτά σε διάφορα κείμενα, ποιήματα ή τραγούδια του τόπου σας; Σε ποια;
Χωρίζουμε τους μαθητές σε τέσσερις ομάδες όσες και τα ερωτήματα και τους ζητάμε με την βοήθεια των γονιών τους να αναζητήσουν απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα.
Στην συνέχεια, με τις πληροφορίες που μας φέρνουν οι ομάδες, δημιουργούμε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με την εφαρμογή Storyjumper, όπου παρουσιάζει την αξιοποίηση των φυτών ως σύστημα πολιτισμού


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

και το προωθούμε στους γονείς τους, στους μαθητές του Δημοτικού σχολείου, όμορων νηπιαγωγείων, προτρέποντάς τους να συμμετέχουν σε αντίστοιχες δράσεις. Το αναρτούμε και στο ιστολόγιο του σχολείου.
• Προστατεύω όπως μπορώ τα φυτά του τόπου μου
Αποφασίζουν την δημιουργία παρτεριού με αρωματικά φυτά και βότανα στην αυλή του σχολείου με την συνέργεια των γονιών τους αλλά τα ίδια τα παιδιά θα αναλάβουν την φροντίδα του βοτανόκηπου (πότισμα, σκάλισμα κλπ.).

botanokhpos o botanokhpos mas481576231 1205945811089946 1253749464787870434 n 486220301 568482892251417 5851763086773979959 n
Δημιουργούν εικονόλεξο, παίζουν επιτραπέζιο εκπαιδευτικό παιχνίδι με καρτέλες βοτάνων καθώς και εκπαιδευτικά παιχνίδια σχετικά με χρήση βοτάνων στον διαδραστικό πίνακα και κάνουν ρομποτική.

eikonolexo botana epitrapezio paichnidi botana484979990 661854233093165 4820187533833399984 npshfiaka paichnidia gia chrhsh botanon kai diachorismo me lachanikarompot botana

• Βάζω στόχους για την προστασία των φυτών του τόπου μου.
Αποφασίζουμε να ενημερώσουμε τους γονείς και την κοινότητα για τη δράση μας(δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου και παρτεριού στο σχολείο μας) μέσω του ιστολογίου, όπου επισημαίνουμε την σημασία της ανάδειξης της πολιτιστικής αξίας των φυτών και τις προσπάθειες μας για την διάσωση της φυσικής κληρονομιάς του τόπου μας.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό»

484320586 1361244238553937 673742781825271431 n

Στα πλαίσια του δεύτερου εργαστηρίου δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα – Ευ ζην “για φέτος ασχοληθήκαμε με την Διατροφή και Άσκηση. Τίτλος του Εργαστηρίου: «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό» το οποίο εισάγει τους μαθητές/τριες στις σωστές διατροφικές συνήθειες και στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους, υπό το πρίσμα των δεξιοτήτων μάθησης “4C” (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη δημιουργικότητα).
Αρχικά, πριν την έναρξη του εργαστηρίου προκειμένου να αξιοποιήσουμε πληροφορίες για τις συνήθειες των παιδιών, δόθηκαν στους γονείς των νηπίων δύο φύλλα καταγραφής: ένα για τις διατροφικές συνήθειες κι ένα για την καταγραφή της φυσικής δραστηριότητας για το χρονικό διάστημα μιας εβδομάδας.
Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός ενημέρωσε τα νήπια ότι στο e-mail του σχολείου ήρθε ένα μήνυμα από το ντετέκτιβ Βανς, ο οποίος ζητάει τη βοήθειά τους στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Για να τον βοηθήσουν θα γίνουν ντετέκτιβ και θα αναζητήσουν στοιχεία.
Για να δείτε το μήνυμα πατήστε https://www.voki.com/site/pickup?scid=17972346&chsm=e4d1e6a0359e5a2f0f3fe5b5106a6902
Ας γνωριστούμε: Περπατήματα των ντετέκτιβ
Οι μαθητές/τριες κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής μυστηρίου. https://youtu.be/1xSHyH1loBU?si=63FQcqwzk9HpBFod

473442125 1334189924252050 8004489358044266831 n 476457659 1818327768991243 790003276104506235 n

Αποκρυπτογράφηση στοιχείων «Μάντεψε το αγαπημένο μου φρούτο»
Αρχικά, τους δίνουμε εικόνες φρούτων, τις παρατηρούν, συζητούν ποιας εποχής φρούτο είναι και ψηφίζουν το αγαπημένο τους.

476331150 1206661347742265 7061063073979873471 n 473419061 633665652679828 397094486134710347 n

Ακούμε τα τραγούδια «φρούτα φρούτα φρούτ». https://youtu.be/GXNQqsq-l6w?si=Ouh88TVfdAZz1ayH
Και «η παρέλαση των φρούτων»
https://youtu.be/I4YlEUWpwpM?si=sV0CWKGZAJu6PUpI
Ακούνε αινίγματα φρούτων και βρίσκουν την λύση τους.
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες. Παίζουμε το παιχνίδι “στο κεφάλι το ‘χω”

476354976 2278347692546455 6649467890788874740 n
Προτείνω λύσεις στο πρόβλημα του Ντετέκτιβ Βανς
Οι μαθητές/τριες, θέλοντας να βοηθήσουν το ντετέκτιβ Βανς, αναφέρουν τι γνωρίζουν για τη διατροφή και την άσκηση και συγκεκριμένα τι χρειάζεται για σώμα γερό και μυαλό δυνατό και προτείνουν ιδέες (καταιγισμός ιδεών). Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με την υποστήριξη της εκπ/κού με το πρόγραμμα Coggle. https://coggle.it/diagram/Z6un03KA46ZTBFrn/t/%CF%83%CF%8E%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CF%8C-%CE%BC%CF%85%CE%B1%CE%BB%CF%8C-%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CF%84%CF%8C!
Οι μαθητές/μαθήτριες ζωγραφίζουν σε ατομικό φύλλο εργασίας τις τροφές που τρώνε το μεσημέρι. Παρουσιάζουν το πιάτο τους στην ολομέλεια.
Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν την πυραμίδα της άσκησης
Οι ντετέκτιβ χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες. Αναζητούν κομμάτια από πυραμίδα άσκησης σε διάφορα σημεία μέσα στην τάξη. Τα συγκεντρώνουν και προσπαθούν να συνθέσουν την πυραμίδα.

476918153 613361744778960 9052583801651123373 n 476116930 1305352037429118 4548983852271525173 n476184478 509998815055979 3950578285391666713 n

Προβολή βίντεο https://youtu6.be/Cbtix7i5_7I?si=TWpaVTi2TGRtteoA
με πληροφορίες για την πυραμίδα φυσικής δραστηριότητας προκειμένου να επιλυθούν απορίες και να ενημερωθούν για τη συχνότητα των δραστηριοτήτων που απεικονίζονται σε αυτήν.
Ακούνε το τραγούδι των σπορ https://youtu.be/m2CXTdk3ixg?si=3OLS5WJg-ow0bxdW
Και αποφασίζουμε να γυμναζόμαστε καθημερινά το πρωί στο νηπιαγωγείο με το ακόλουθο βίντεο

477703740 1354305135716028 1191465067813696135 n

Δίνονται εικόνες με αθλήματα, τις παρατηρούν, ψηφίζουν το αγαπημένο τους

476965951 531730789336253 4077603058887342807 n 477015146 2685454768312485 3544334669454501648 n

και σε ατομικό φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους άθλημα και γράφουν το όνομά του.
Δημιουργούν την πυραμίδα άσκησης με τα αγαπημένα τους αθλήματα.

477277246 971207831225197 9002260340745278336 n 476324262 1090205776242360 8727697527021871131 n 1

Πόσο δραστήριος είμαι;
Αποδελτίωση του φύλλου εργασίας φυσικής δραστηριότητας των μαθητών/τριων στην ολομέλεια της τάξης. Σε χαρτί Α3 δημιουργείται πίνακας διπλής εισόδου με τα ονόματα όλων και το είδος των κινητικών δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν στο διάστημα μιας εβδομάδας.  Ακολουθεί σύγκριση της φυσικής δραστηριότητας κάθε μαθητή/τριας με αυτή που προτείνεται στη σχετική πυραμίδα. Οι μαθητές κατατάσσουν τον εαυτό τους ως προς τη συχνότητα της φυσικής τους δραστηριότητας (π.χ. δραστήριος,). Συζήτηση- αναστοχασμός σχετικά με τις συνήθειες που θα πρέπει να μεταβληθούν για να αυξηθεί η φυσική τους δραστηριότητα και να μειωθεί η καθιστική ζωή.

480430423 1084251000171473 6601976003364419146 n

Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν τα οφέλη της άσκησης και γυμνάζονται
Παρακολουθούν το βίντεο τα οφέλη της σωματικής άσκησης

συζητάνε, ανταλλάσσουν απόψεις και αποφασίζουν να επισκεφτούν το Δημοτικό σχολείο να πάρουν συνέντευξη από τον γυμναστή και να γυμναστούν με τα παιδιά του δημοτικού.
Υλοποιείται η δράση, ο γυμναστής επισημαίνει τα οφέλη της σωματικής άσκησης και τα παιδιά του κάνουν διάφορες ερωτήσεις.
476889465 2684540161740817 4357469221576675906 n 1 474790280 1018655370318891 124248264968579445 n 1 480440523 1295175291810564 1005087573946204454 n
Ερχόμενα στο νηπιαγωγείο ζωγραφίζουν τα οφέλη της άσκησης σε ατομικό φύλλο εργασίας το οποίο και κάνουμε ψηφιακό βιβλίο.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Πώς μπορούμε να παίξουμε σε ομάδες με ένα μαντήλι, ένα πλαστικό μπουκάλι, ένα σχοινάκι;
475895350 557581927327531 4819330848430254635 n 476288931 1176667511133363 3006376343933505258 n472895574 498022136678133 5657147039049593871 n476980567 1986514085156332 2413145380667945057 n
Δημιουργούν αυτοσχέδιο παιχνίδι-καλάθι, όπου στοχεύουν με  μπάλα φτιαγμένη από εφημερίδες και αλουμινόχαρτο.
479531463 1556978228352212 7298864425534390520 n
Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν την πυραμίδα της διατροφής και τις ομάδες των τροφών.
Παρακολουθούμε τα εκπαιδευτικά βίντεο για την υγιεινή διατροφή

και την πυραμίδα των τροφών

Παρουσιάζουμε πίνακες αναφοράς με τις διατροφικές ομάδες. Δίνονται εικόνες από τρόφιμα των ομάδων και τα παιδιά χωρισμένα σε 5 ομάδες(δημητριακά, φρούτα-λαχανικά, γαλακτοκομικά, κρεατικά, γλυκά), καλούνται να τις τοποθετήσουν στην αντίστοιχη ομάδα τροφών που περιλαμβάνονται στην πυραμίδα.
476351426 1186184843119770 6104466239112328728 n 476963947 1537885203565536 5433627633475425458 n 476761495 1198220688593152 2174555556402019616 n 476331775 1530670310959562 7646455896634653460 n
Στη συνέχεια, κάθε ομάδα πρέπει να συνθέσει την πυραμίδα με κολάζ, τοποθετώντας τρόφιμα που περιλαμβάνονται στην ομάδα τροφών που ανήκε και στο σωστό επίπεδο της πυραμίδας όπου βρίσκεται η ομάδα αυτή.
476346398 1151561426693291 4449133236794404566 n 476338371 1274823730239942 2107277783401107641 n
Ακούμε το τραγούδι η Κυρία Διατροφή https://youtu.be/D2RNrkxc4OI?si=gCVXmHT2exeiqu1B
και παίζουμε διαδικτυακά παιχνίδια.
477017951 596758126587347 2911008191786275197 n Antigrafh

Ενημέρωση από διατροφολόγο
Διατροφολόγος επισκέπτεται την τάξη μετά από πρόσκλησή μας και μας ενημερώνει για τη σωστή διατροφή. Ακολουθεί συζήτηση, λύση αποριών , εξαγωγή συμπερασμάτων.
474149835 1937379403457063 126805133232318812 n 480838212 1411907323121781 6406396984476399479 n 480271739 621816987376104 1649763286658460353 n

  • Τρέφομαι σωστά;
    Αποδελτίωση των διατροφικών επιλογών των μαθητών/τριών στην ολομέλεια της τάξης. Σε χαρτί Α3 δημιουργείται πίνακας διπλής εισόδου με τα ονόματα τους και τις τροφές που έφαγαν για πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό. Σύγκριση του ατομικού δελτίου διατροφής κάθε μαθητή με τη μεσογειακή διατροφή.
    480435650 9787648037947109 4100295135426247866 n
    Το πιάτο της διατροφής -Αναστοχασμός
    Συνθέτουν το πιάτο της διατροφής διαδικτυακά από το φωτόδεντρο.
    Ζωγραφίζουν, κόβουν και κολλούν εικόνες με τις τροφές που θα πρέπει να περιέχει το πιάτο του μεσημεριανού σε ατομικό φύλλο εργασίας.
    Οι ντετέκτιβ μαγειρεύουν
    Τα νήπια αναζητούν το στοιχείο που τους έδωσε ο ντετέκτιβ στην πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και ανακαλύπτουν τα φρούτα και τα λαχανικά. Διαχωρίζουν τα φρούτα από τα λαχανικά παίζοντας παιχνίδι με κάρτες αλλά και με αυτά από το μαγαζάκι.

477053265 515852964418968 1958370933331483281 n475871212 1355543942482478 8167560416284510704 n 1

Δίνονται οι τέσσερις πίνακες του Giuseppe Arcimboldo για τις εποχές, τους παρατηρούν, συζητούν και ανακαλύπτουν τα φρούτα και λαχανικά της κάθε εποχής, κάνοντας χρήση της ρουτίνας σκέψης «Τι σε κάνει να το λες αυτό;». Στη συνέχεια τα παιδιά αντιστοιχούν τον κάθε πίνακα με την εποχή του και τοποθετούν κάρτες με τα αντίστοιχα φρούτα και τα λαχανικά.
477216882 506861872456002 1742489531622244953 n 480012229 1616581575718159 4148736378069446350 n
Προσκαλούμε τον μανάβη του χωριού μας με το φορτηγάκι του στο νηπιαγωγείο. Παρατηρούμε τα φρούτα εποχής που έχει στα τελάρα του, τα συγκρίνουμε ως προς τα χαρακτηριστικά τους (χρώμα, σχήμα, μέγεθος, βάρος).
480055665 1372966223835182 6302919741224452879 n 480060788 1353895842288359 8807371480827736684 n
Εστιάζουμε γιατί θα πρέπει να τρώμε φρούτα και σαλάτες εποχής. Μαντεύουμε με κλειστά μάτια τα φρούτα, χρησιμοποιώντας τις δύο αισθήσεις μας(όσφρηση και αφή).
477762773 1174738791069430 1924605678971747291 n

Με τα ζουμερά και λαχταριστά φρούτα που μας χαρίζει ο μανάβης ο οποίος τυχαίνει να είναι και πατέρας μαθητή μας, αποφασίζουμε να φτιάξουμε φρουτοσουβλάκια.
Καταγράφουμε την συνταγή και περνάμε στην εκτέλεση ακολουθώντας συγκεκριμένο μοτίβο φρούτων το οποίο και αποστέλλεται στο ντετέκτιβ Βανς.
b1e45c35 713c 4ef5 b31b 53b8379037fd 473438622 1001109485257748 839259979715483014 n
Οι ντετέκτιβ επιλύουν προβλήματα διατροφής
Εκτυπώνουμε κάποιες κάρτες και αναζητούμε τις απαντήσεις στη διεύθυνση προσομοίωσης https://phet.colorado.edu/el/simulation/eating-and-exercise
Που με οδηγούν οι διατροφικές μου επιλογές;
Οι μαθητές /μαθήτριες χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να διερευνήσει ένα σενάριο με βάση σχετικό φύλλο εργασίας στην προσομοίωση.
Μέσω πειραματισμού καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με το τι συμβαίνει αν τρέφομαι μόνο με ανθυγιεινές τροφές, αν τρέφομαι υγιεινά αλλά δεν ασκούμαι καθόλου, αν τρέφομαι μόνο με μια ομάδα τροφών, αν τρέφομαι υγιεινά και ασκούμαι. Οι ομάδες καταγράφουν τα συμπεράσματά τους στο φύλλο εργασίας. Στην ολομέλεια κάθε ομάδα αναφέρει το σενάριο της και το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε.
Υγιεινές-ανθυγιεινές τροφές
Ακούμε το τραγούδι «τόσο λάθος διατροφή»

Δείχνουμε στα παιδιά πίνακες αναφοράς με υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και δίνουμε αντίστοιχες κάρτες, καθώς και και χαρούμενες και λυπημένες φατσούλες. Ζητάμε από τα παιδιά σε ομάδες να τοποθετήσουν τις φατσούλες πάνω στις κάρτες.

476974658 595665190098226 7240225374551266030 n
Επεξεργαζόμαστε το παραμύθι μια πολύ πεινασμένη κάμπια και δίνεται φύλλο εργασίας με υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές.

482526652 994855132744989 8229507229112615783 n

Κάνουμε ρομποτική και το ρομποτάκι θα πρέπει να ακολουθήσει την σωστή διαδρομή και να πάρει μόνο τις υγιεινές τροφές.

480412004 1653114638637492 2208738553335083411 n

Αναστοχασμός
Οι μαθητές/τριες βρίσκονται σε κύκλο στην ολομέλεια. Το καπέλο του ντετέκτιβ Βάνς με εικόνες τροφίμων περνά από χέρι σε χέρι με συνοδεία μουσικής. Μόλις σταματήσει το παιδί που κρατά το καπέλο τραβά μια κάρτα και ανάλογα με το τι εικονίζει αναφέρει αν αυτή η τροφή κάνει καλό στην υγεία ή όχι.

• Οι ντετέκτιβ κατασκευάζουν-Κριτικός αναστοχασμός
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες όπου θα αξιοποιήσουν τις νέες γνώσεις στην κατασκευή παιχνιδιού. Επιλέγουν τις εικόνες που θα χρησιμοποιήσουν, δημιουργούν τις οδηγίες μετακίνησης των πιονιών στο παιχνίδι, αποφασίζουν τον αριθμό των παικτών κλπ και δημιουργούν το παιχνίδι, ακολουθώντας πρότυπο.

6dfad586 5fd6 4a49 825d 63650118a68e 8ad6f2a2 32a2 40fd af5b 81b6434e54f1

Απονομή σημάτων ντετέκτιβ της διατροφής, μεγεθυντικού φακού, βραβείου υγιεινής διατροφής και χειροτεχνία ποδιά υγιεινής διατροφής στα νήπια την τελευταία ημέρα του εργαστηρίου.

482118681 9683629211702343 5926760747578941352 n 486770654 1847576065977943 4662775380843966081 n

ΠΑΣΧΑ στο Νηπιαγωγείο μας!!!

486117976 633096152893208 5834526423223364236 n

Φτάσαμε λοιπόν, λίγο πριν την  τελευταία εβδομάδα της Σαρακοστής, με  αρκετή ενέργεια και χαρά!

491012068 9479043822202862 3282487783545091373 n

Όλο αυτό το διάστημα  τα παιδιά μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, παραμύθια, τραγούδια, παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα,   πλούσιο εποπτικό υλικό έμαθαν για τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας, τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις του τόπου μας.

491022452 2058191347941910 2547474703788842403 n 491012964 1010064953964158 2786416988878774701 n  90f536a5 97b2 441c 8309 b05a655c3b24

Στολίσανε την τάξη με αυγά που ζωγραφίσανε με νερομπογιές και ζωγραφική στο αλουμινόχαρτο…

487062434 1377424456627271 6482074612569302964 n  8046f841 ad47 431f 94aa 8a1d5f8e6aef

σπάσανε κώδικες..

491009573 1186608013055519 8790975917216641834 n 491020963 1373269090492768 3648645874087345129 n   689195fa 980c 4416 a8eb b1237b54cec5

γράψανε την ακροστιχίδα του Πάσχα,

484363822 4065300450417518 7959898053343764584 n  974bd652 9736 43b2 82df 4fee643f5307

ευχές ..και  “τι είναι  το Πάσχα” για το κάθε  παιδί, αλλά και ομαδικά.

489580924 1602588333779954 5804175410121311934 n491010374 657758863839214 1668787795307118285 n 5d2eaf29 6029 44e2 8345 89e959d060b3

Δημιουργήσανε όμορφα καδράκια και μόμπιλε…

491004674 626367990234251 1233506422079117538 n491022649 1727898388078071 1848404919430855772 n  9486e915 d9cd 46d1 9b83 8cc7f0e4e67b

λαζαράκια..

491011058 1867743797319972 4071066094840005636 n486351155 1018396843051099 8310258038266614726 n

ανυπόμονα κοτοπουλάκια…

483825677 29106283059015418 7249320165463273320 n

καλαθάκια..

490196252 697539596278484 5114244865925638697 n 1

κάρτες και τον Εσταυρωμένο…

491020881 608121488920871 7113093704973963310 n 491014857 1245452403616215 4064372246773230195 n  0a9daa22 7e8d 4266 9ce7 bfdbf0387b3a

τον τροχό με την ιστορία του Πάσχα…

488801558 695621146135102 4901877034827376696 n

την Ανάσταση του Χριστού…

490062014 1901082954044275 7007025029094383588 n

τον επιτάφιο με υλικά της τάξης…

490089163 1631153327533272 7890002758520805572 n

καπελάκια.

1ce69da6 0b86 4efa ad60 b31e3c202976

Έβαψαν αυγά με δύο τεχνικές,

488863306 644907335062485 1991860778363864563 n

έπαιξαν το παιχνίδι των κρυμμένων αυγών στην αυλή και μέσα στην αίθουσα…

488828094 1013485790219934 166544060709995790 n  c2c8f982 7322 4cec a949 ddfc13dcbf7f

έλυσαν  πασχαλινούς γρίφους…

483691621 1861831187949380 6910364632502953861 n

έπαιξαν παιχνίδια επιτραπέζια και στον διαδραστικό  πίνακα,

489306304 1368608397781735 7787053787695535605 n 488170515 1581648225743497 7119043079443104565 n 488034769 674865381592126 5220488408622993885 n486356391 1218000326709087 4170282720315388611 n491020953 641413105363202 2755798754048197910 n482798305 2445494219202344 4066753491374333674 n

cfd7d0f4 102d 4449 8c53 ba4c78eecf28

έκαναν ρομποτική….

9abe3b5a 0ac1 4c71 b6cd 050a83654509 491010014 1016800556722686 4007688932882932391 n

στόλισαν  καλαθάκι με λουλούδια,

491006931 1059640882660160 8933753423677800377 n

έμαθαν και μας τραγούδησαν τα κάλαντα του Λαζάρου τα κορίτσια μας

484455577 2862630177250981 3198135480879367947 n

αλλά και οι Λαζαρίνες του Μορφωτικού Συλλόγου Μητρόπολης που μας επισκέφτηκαν  με τα λαζαρόξυλα και τα στολισμένα καλαθάκια με λουλούδια και κόκκινες κορδέλες για το κακό μάτι!

489064624 2146717955756511 3654932166213361998 n

Καλή Ανάσταση  με υγεία και χαρά!!!