Σχολική διαρροή 2024-25

fb5c27012bf7bd2b528a5fe03304bd91 l

Στo πλαίσιo της αυτοαξιολόγησης του σχολείου μας,  στον άξονα 2, Σχολική διαρροή – φοίτηση, υλοποιήθηκε το Σχέδιο Δράσης  με τίτλο: <<Οι δράσεις συμπερίληψης ως όπλο κατά της σχολικής διαρροής και φοίτησης>>.

Μετά το τέλος της δράσης  έγινε καταγραφή διαφόρων παραμέτρων που αφορούν την εγγραφή των μαθητών/τριών, την κανονική φοίτηση, τη σχολική διαρροή συνολικά για όλες τις τάξεις αλλά και ειδικότερα για την Α΄ τάξη. Ακόμα αναλύθηκαν τα δεδομένα αυτά τόσο σε σχέση με το φύλο, όσο και σε σχέση με την εθνικότητα (Έλληνες τυπικοί μαθητές ή αλλοδαποί)  ή  την ειδική κατηγορία των Ρομά.

Πιο ειδικά μπορούμε να αναφέρουμε τα εξής:

  1. Από το σύνολο των μαθητών που εγγράφηκαν, το 92% φοίτησε κανονικά ενώ το 8% οδηγήθηκε σε μαθητική διαρροή.
  2. Η μαθητική διαρροή αφορά κυρίως στην Α΄ τάξη. Κανονικά φοίτησε το 85% και η σχολική διαρροή αφορά στο 15% της Α΄ τάξης, δηλαδή  ποσοστό  μεγαλύτερο σε σχέση με τις άλλες τάξεις.
  3. Στην Α΄ τάξη η μαθητική διαρροή αφορά κυρίως στα αγόρια (60%) σε σχέση με τα κορίτσια (40%).
  4. Στο σύνολο του μαθητικού δυναμικού τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 62% για τα αγόρια και 38% για τα κορίτσια.
  5. Στη μαθητική διαρροή το υψηλότερο ποσοστό κατέχουν οι Ρομά (46%), μετά ακολουθούν οι αλλοδαποί (31%) και τέλος οι τυπικοί  Έλληνες μαθητές (23%).  Τα ευρήματα μας κατέδειξαν ότι οι Ρομά και οι αλλοδαποί μαθητές μας ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες.
  6. Σε σχέση με το φύλο παρατηρήσαμε ότι η σχολική διαρροή είναι μεγαλύτερη στα αγόρια (62%) σε σχέση με τα κορίτσια (38%). Αυτό ίσως να έχει σχέση με το ότι τα αγόρια καλούνται να βοηθούν τους γονείς τους στην εργασία τους περισσότερο σε σχέση με τα κορίτσια και έτσι να εγκαταλείπουν το σχολείο.

Τα δεδομένα αυτά θα φυλαχτούν και θα συγκριθούν με τα δεδομένα της επόμενης χρονιάς ώστε να ερευνηθεί η πορεία της σχολικής διαρροής χρονικά. Οι δράσεις στέφθηκαν με επιτυχία λόγω της υψηλής συμμετοχής και απόδοσης των μαθητών μας κι απέδειξαν περίτρανα ότι το σχολείο μας ξέρει να «αγκαλιάζει» όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις, απομονωτισμό και ρατσιστικά στερεότυπα.

Σχολική διαρροή 2024-25