“ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ”, Διαθεματικό σχέδιο εργασίας.

Διαθεματικό σχέδιο εργασίας: «Έρευνα με θέμα τις επαγγελματικές επιλογές-σχέδια των εφήβων», ΝΕ Γλώσσα – Τεχνολογία – Μαθηματικά β΄ γυμνασίου & ΣΕΠ γ΄ γυμνασίου.

Υπ. Καθ.: Ελένη Κελεσίδου – Βανέσα Παγάνα – Μάξιμος Πετρακάκης – Άννα Τζουβάρα – Φωτεινή Τσαβδαρίδου

Οι μαθητές-τριες της β΄ γυμνασίου, αρχικά, αφού μελέτησαν κείμενα και παρήγαγαν γραπτό και προφορικό λόγο στο πλαίσιο του μαθήματος της ΝΕ Γλώσσας (5η ενότητα: «Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα») συνέταξαν στο μάθημα της Τεχνολογίας (ενότητα: «Διευθυντής Μάρκετινγκ – Έρευνα Αγοράς») ερωτηματολόγιο διερεύνησης των επαγγελματικών επιλογών της γ΄ γυμνασίου.
Αποφασίσθηκε το ερωτηματολόγιο να είναι κλειστού τύπου για να είναι δυνατή η στατιστική επεξεργασία των απαντήσεων. Οι μαθητές-τριες εργαζόμενοι-ες ομαδικά καθόρισαν και διατύπωσαν τις ερωτήσεις που αποτέλεσαν το ερωτηματολόγιο. Συμπεριέλαβαν ερωτήσεις καθορισμού του δείγματος, ερωτήσεις σχετικές με το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο των ατόμων (εκπαίδευση & επάγγελμα πατέρα – μητέρας) & ερωτήσεις διερευνητικές των μελλοντικών επαγγελματικών σχεδίων, των αντιλήψεων ή/και πιθανών στερεοτύπων, των κριτηρίων καθώς και των παραγόντων επιλογής (ανακαλώντας και αξιοποιώντας τις πληροφορίες και τις γνώσεις που κατέκτησαν στο μάθημα της ΝΕ γλώσσας). Καθόρισαν τη σειρά των ερωτήσεων παίρνοντας υπ’ όψιν ότι πρώτες πρέπει να είναι οι ερωτήσεις καθορισμού του δείγματος.
Ακολούθησε η φιλολογική επιμέλεια και ο έλεγχος του ερωτηματολογίου τόσο από την μαθηματικό όσο και από τους-ις διδάσκοντες-ουσες το μάθημα του ΣΕΠ.
Στην συνέχεια εθελοντές-τριες από κάθε τμήμα της Β΄ γυμνασίου διακίνησαν το ερωτηματολόγιο στους μαθητές & τις μαθήτριες της Γ΄ γυμνασίου. Μάλιστα, πριν την συμπλήρωσή του έκαναν προφορική ενημέρωση για το ερωτηματολόγιο και τους στόχους της έρευνας, όπως επίσης και για τον τρόπο συμπλήρωσής του.
Έτσι, οι μαθητές-τριες της γ΄ γυμνασίου απάντησαν στο ερωτηματολόγιο του οποίου οι ερωτήσεις κάλυπταν ευρύ φάσμα του μαθήματος του ΣΕΠ (ενότητες: “Ο κόσμος της εργασίας”, “Ανακαλύπτω τον εαυτό μου”, “Αντιλήψεις για τους συνανθρώπους”, “Πληροφόρηση” κ.ά.).
Ακολούθως, στο πλαίσιο των Μαθηματικών (4ο κεφ. «Περιγραφική Στατιστική») έγινε -από τους μαθητές & τις μαθήτριες της β΄ γυμνασίου με την επιστημονική καθοδήγηση της μαθηματικού- καταμέτρηση των απαντήσεων του ερωτηματολογίου και στατιστική επεξεργασία των αποτελεσμάτων του, τα οποία παρουσιάστηκαν γραφικά μέσω ραβδογραμμάτων (είτε σε οριζόντιο είτε σε κατακόρυφο προσανατολισμό) καθώς και κυκλικών διαγραμμάτων, ώστε να έχουμε και μια εποπτική εικόνα της έρευνας και τα αποτελέσματα -τα οποία σύντομα θα αναρτηθούν στο σχολικό μπλοκ- να γίνουν πιο παραστατικά και κατανοητά.
Η καθιερωμένη -στο πλαίσιο του ΣΕΠ- επίσκεψη επαγγελματιών στο σχολείο για την περαιτέρω ενημέρωση των μαθητών-τριών συνδυάστηκε και με τα αποτελέσματα του παρόντος διαθεματικού σχεδίου εργασίας, με κάποια δηλαδή από τα περισσότερο ή λιγότερο «δημοφιλή» στις μαθητικές επιλογές επαγγέλματα. Συγκεκριμένα οι μαθητές ενημερώθηκαν από εκπροσώπους του χώρου για τα επαγγέλματα του γιατρού, του σεφ και του αστυνομικού, ενώ ακολούθησε ενημέρωση σχετικά με το Γενικό Λύκειο και επίσκεψη στο ΕΠΑΛ.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση