Οκτ 09
22
Κάτω από (Τεχνολογία) από στις 22-10-2009

windows7.jpgΤον «εφιάλτη» των Windows Vista επιδιώκει να αφήσει πίσω της από σήμερα η Μicrosoft με την κυκλοφορία των Windows 7 στην παγκόσμια αγορά. Με το νέο της λειτουργικό σύστημα, η εταιρεία του Μπιλ Γκέιτς ψάχνει τη θέση της στον κόσμο του «cloud computing». Ξεκινώντας, παράλληλα, μια επική μάχη με την Google και την Αpple.

Η Μicrosoft παρουσιάζει για πρώτη φορά ένα λειτουργικό σύστημα που είναι πιο φτωχό σε εφαρμογές και υπηρεσίες από το προηγούμενο. Αλλά αυτό ακριβώς το στοιχείο προδιαγράφει και την επιτυχία του σε σχέση με τα Windows Vista, την κατά κοινή ομολογία μεγαλύτερη αποτυχία στην ιστορία της εταιρείας, που έκανε πολλούς χρήστες υπολογιστών να επιστρέψουν στα ΧΡ δουλεύοντας ουσιαστικά με το ίδιο λειτουργικό τα τελευταία οκτώ χρόνια. Τα Windows 7 είναι πιο ελαφριά και πιο γρήγορα από τον προκάτοχό τους, αφού αυτό που έχει σημασία σήμερα είναι ο χρόνος που απαιτείται από τη στιγμή που πατά κανείς το κουμπί του υπολογιστή του έως ότου συνδεθεί στο Διαδίκτυο.

Ο ανταγωνισμός
Κάποτε, σημειώνουν οι «Τimes», οι άνθρωποι ήθελαν να κάνουν τα πάντα στο ΡC τους. Ο υπολογιστής ήταν ένα μηχάνημα για να γράφεις κείμενα, να ακούς μουσική, να αποθηκεύεις τις φωτογραφίες σου και να παίζεις παιχνίδια. Η εποχή αυτή, όμως, φτάνει στο τέλος της. Η Μicrosoft και οι σκληροί ανταγωνιστές της όπως η Google και η Αpple ξέρουν ότι το μέλλον βρίσκεται στα «σύννεφα»- το cloud computing: Σύντομα δεν θα αποθηκεύουμε τα αρχεία μας στον προσωπικό μας υπολογιστή αλλά στον κυβερνοχώρο για να έχουμε πρόσβαση από οποιονδήποτε υπολογιστή στον κόσμο. Ο Ρίτσαρντ Χαλγουέι, ειδικός σε θέματα τεχνολογίας, περιγράφει παραστατικά στη βρετανική εφημερίδα αυτή τη νέα εποχή: «Βρίσκομαι στην καμπίνα ενός πλοίου στον Περσικό Κόλπο. Τόσο εγώ όσο και η σύντροφός μου έχουμε ανοίξει τα netbook μας και συνδεόμαστε στο Ίντερνετ από το ασύρματο δίκτυο. Αυτό είναι ο κόσμος σήμερα».

Αν και 9 στους 10 υπολογιστές παγκοσμίως εξακολουθούν να δουλεύουν με τα Windows, η Μicrosoft δεν έχει πλέον την πολυτέλεια της παγκόσμιας ηγεμονίας. Η Google θα μπορούσε να παρουσιάσει ανά πάσα στιγμή το δικό της «δωρεάν» λειτουργικό σύστημα- κάποιες φήμες, μάλιστα, ήθελαν το λειτουργικό της Google να εμφανίζεται στην αγορά την ίδια μέρα με τα Windows 7- διεκδικώντας το δικό της μερίδιο από το επί πληρωμή μονοπώλιο της εταιρείας του Μπιλ Γκέιτς. Σε αυτόν τον πόλεμο ανάμεσα στους γίγαντες της πληροφορικής, το περιοδικό «Εconomist» υπενθυμίζει ότι μπορεί τα Windows 7 να παρουσιάστηκαν με «τις μεγαλύτερες φανφάρες», αλλά δεν είναι το μοναδικό όπλο της Μicrosoft.

Το 2009 ήταν μια χρονιά πρωτοβουλιών για μια εταιρεία που μέχρι πριν από δέκα χρόνια «εφεύρισκε το μέλλον», όπως έλεγε το μότο της, αλλά σήμερα ψάχνει ένα νέο βηματισμό: σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί την Google, η εταιρεία έριξε τον περασμένο Μάιο στην αγορά τη μηχανή αναζήτησης Βing και στη συνέχεια παρουσίασε ένα νέο λογισμικό για κινητά τηλέφωνα και μια βελτιωμένη εκδοχή του «Ζune» – της δικής της απάντησης στο iΡod της Αpple. Σε περίπου έναν μήνα η Μicrosoft αναμένεται να πετάξει και στα «σύννεφα» με το «Αzure», μια πλατφόρμα αποθήκευσης δεδομένων στον κυβερνοχώρο.

Περισσότερα:

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/

(Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ, από Γ.Ι)

p063a.jpg

Τις πιο ανθυγιεινές και παχυντικές τροφές επιλέγουν οι μαθητές να τρώνε στο σχολείο, παρά το γεγονός ότι τα κυλικεία είναι πλέον υποχρεωμένα να διαθέτουν συγκεκριμένα τρόφιμα, τα οποία δεν βλάπτουν την υγεία και δεν παχαίνουν. Έτσι όταν τα παιδιά δεν μπορούν να βρουν τις τροφές που θέλουν στα κυλικεία, ψωνίζουν από τα κοντινά -εκτός σχολείου- καταστήματα τσιπς, σάντουιτς, παγωτά και γλυκά, τα οποία συνήθως περιέχουν μεγάλες ποσότητες από λιπαρές ουσίες.  Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η χώρα μας να έχει το τρίτο μεγαλύτερο ποσοστό υπέρβαρων παιδιών στην Ευρώπη μετά την Ιταλία και την Ισπανία, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στις κακές διατροφικές συνήθειες που απέκτησαν τα παιδιά (σ.σ.: και οι γονείς τους), στη μειωμένη δραστηριότητα και σε ψυχολογικούς παράγοντες. Η παιδική παχυσαρκία έχει φτάσει σε ανησυχητικά επίπεδα και γι αυτό τον λόγο πέρυσι το υπουργείο Παιδείας είχε ξεκινήσει μια σχετική έρευνα όσον αφορά τους μαθητές, τα αποτελέσματα της οποίας όμως δεν ανακοινώθηκαν, ούτε και ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η Πολιτεία προκειμένου να ενημερώσει την κοινή γνώμη και να προστατεύσει τους μαθητές από τη μάστιγα της εποχής, που έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας τόσο στη χώρα μας αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο. Το φαινόμενο δεν είναι μόνο ελληνικό, αφού, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, τα τελευταία 15 χρόνια τα ποσοστά των παχύσαρκων ατόμων παγκοσμίως έχουν αυξηθεί κατά 50%, ενώ, όπως αποκάλυψε η Ομάδα Μελέτης της διεθνούς Παχυσαρκίας σε ολόκληρο τον πλανήτη, πάνω από 1,7 δισεκατομμύρια άτομα είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα.

ΠΟΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΚΥΛΙΚΕΙΑ

                Κυλικεία Γυμνασίων – Λυκείων – Νυχτερινών Σχολείων

  • Όλα τα είδη που παρέχουν τα κυλικεία των δημοτικών και επιπλέον:
  • Ξηροί καρποί, ανάλατοι, σε ατομική συσκευασία (έως 50g).
  • Μέλι, σε ατομική συσκευασία.
  • Χαλβάς – παστέλι, σε ατομική συσκευασία (έως 50g).
  • Σοκολάτα υγείας και γάλακτος, χωρίς γέμιση, σε συσκευασία έως 30g.

ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ 
ntriga@pegasus.gr

 


Απαραίτητα το πρωινό και η φυσική δραστηριότητα

Σύμφωνα με τον διαιτολόγο Τάσο Παπαλαζάρου, τα Ελληνόπουλα τρώνε κυρίως, εκτός σπιτιού, φαγητά πλούσια σε λίπος και αλάτι, το οποίο είναι μεν νόστιμο αλλά παράλληλα ιδιαίτερα θερμιδογόνο. Σε μεγάλο βαθμό αυτός είναι ο κυριότερος λόγος της παχυσαρκίας. Στα σχολεία υπάρχει η νομοθετική ρύθμιση για τα κυλικεία, αλλά δεν τηρείται αυστηρά και τα παιδιά αγοράζουν σοκολάτες, παγωτά κ.ά. Έτσι και στο σχολείο υπερκαταναλώνουν θερμίδες. Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι όταν οι νέοι δεν τρώνε πρωινό μετά στο σχολείο τρώνε παχυντικές τροφές. Συνεπώς το πρωινό είναι απαραίτητο, αλλά και οι γονείς πρέπει να ετοιμάζουν στα παιδιά κάτι καλό για να το παίρνουν μαζί τους στο σχολείο. Το δεύτερο πρόβλημα είναι η μειωμένη φυσική δραστηριότητα. Τα παιδιά ολοένα και πιο πολύ κάθονται μπροστά σε υπολογιστή και τηλεόραση και δεν κινούνται καθόλου. Ταυτόχρονα και οι γονείς έχουν κακές διατροφικές συνήθειες, αφού δεν μαγειρεύουν στο σπίτι. Συνεπώς και οι γονείς πρέπει ν αλλάξουν διατροφική συμπεριφορά και να βάζουν στο τραπέζι ψάρια, όσπρια, σαλάτες και φρούτα και να τρώνε όλοι μαζί στο τραπέζι, γιατί αυτό βοηθάει πολύ τα παιδιά.

 

Πηγή :

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=6234901

το άρθρο μας το έστειλε ο κ. Στέργιος Ντουμάνης

Θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες για το συγκεκριμένο θέμα. Τα δύο video που ακολουθούν τα λένε όλα σε λίγα λεπτά. Μπορούμε να τα σχολιάσουμε στην τάξη…

(Από τον Γ.Ι)

Ιούν 09
01

smokingepa_468x316.jpg 

Το 70-90% των ενήλικων καπνιστών – όπως δείχνουν οι στατιστικές – έχουν αρχίσει το τσιγάρο πριν από την ηλικία των 18 χρόνων. Έξι στα δέκα αγόρια στην Ελλάδα – σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα – αρχίζουν να καπνίζουν στα 15-18 χρόνια τους και ένα στα τέσσερα πριν από τα 15.

Η κρίσιμη ηλικία που τα παιδιά δοκιμάζουν το κάπνισμα είναι τα 12-13 χρόνια, όπως προκύπτει από ελληνικές και ξένες έρευνες. «Το τραγικό είναι ότι οι δοκιμές αυτές μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα τον εθισμό στη νικοτίνη, γιατί είναι πια αποδεδειγμένο ότι η νικοτίνη είναι έντονα εθιστική και εξαρτησιογόνος ουσία», τονίζει η επίκουρη καθηγήτρια Παιδιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής κ. Πόπη Αναστασέα-Βλάχου.

«Διάφορες μελέτες δείχνουν ότι στην ηλικία των 12-13 χρόνων λίγα μόνο τσιγάρα προκαλούν εθισμό. Παλιότερα πιστεύαμε ότι χρειάζεται πολύ περισσότερος χρόνος για να δημιουργηθεί εθισμός. Αυτό το εύρημα παραξένεψε και τους ερευνητές, που δεν πίστευαν τα αποτελέσματά τους».

Η Αμερικανική Πνευμονολογική Εταιρεία αναφέρει ότι οι περισσότεροι από τους εφήβους που έχουν καπνίσει 100 τσιγάρα θα ήθελαν να το κόψουν, αλλά είναι πλέον ανίκανοι να το κάνουν _ έχουν ήδη εθισθεί. «Αναμφίβολα πρόκειται για χρήση ενός σκληρού ναρκωτικού», λέει ο πνευμονολόγος, αναπληρωτής καθηγητής Φυσιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής για το Κάπνισμα «Σ. Δοξιάδης και Γ. Γεννηματάς» κ. Παναγιώτης Μπεχράκης.

«Η νικοτίνη, εισπνεόμενη περνά από τους πνεύμονες στο αίμα και φτάνει σχεδόν αμέσως στον εγκέφαλο, όπου ενεργοποιεί την ίδια ακριβώς νευροβιολογική διεργασία που διεγείρουν και τα αλκαλοειδή (μορφίνη, ηρωίνη) και η κοκαΐνη».

Σε αυτόν τον κατ’ εξοχήν φαρμακευτικό μηχανισμό εξάρτησης προστίθεται και η επανάληψη των στερεότυπων τις οποίες συνηθίζει ο νέος καπνιστής: ο ερεθισμός των χειλιών και του στόματος, η σύνδεση του καπνίσματος με ψυχολογικές διακυμάνσεις της καθημερινότητας (χαρά, λύπη, θυμός, αδημονία, αγωνία κ.λπ.) και με βιολογικές διεργασίες (φαγητό, σεξ) κ.ά.

«Πολύ σημαντικό για τους νέους είναι το λεγόμενο life style, όπου το κάπνισμα γίνεται μέρος της προσωπικότητας του καπνιστή ή της καπνίστριας και χρησιμοποιείται ως μέσο επικοινωνίας και συναναστροφής στη διασκέδαση», προσθέτει ο κ. Μπεχράκης. «Με βάση τα παραπάνω, είναι προφανές ότι πρόκειται για ένα τεραστίων διαστάσεων πρόβλημα εξάρτησης, με νευροβιολογικές και ψυχολογικές συνιστώσες».

Οι μελέτες προειδοποιούν και για μια άλλη επικίνδυνη παράμετρο: «Φαίνεται ότι τα νεαρά άτομα που άρχισαν το τσιγάρο στην εφηβεία τους είναι πιο ευάλωτα στο να δοκιμάσουν οινοπνευματώδη ποτά και ναρκωτικά, αλλά και να έχουν σεξουαλική συμπεριφορά υψηλού κινδύνου», επισημαίνει η κ. Βλάχου.

Γιατί αρχίζουν

Γιατί όμως αρχίζουν τα παιδιά το κάπνισμα; «Οι παραστάσεις του περιβάλλοντος παίζουν κυρίαρχο ρόλο», απαντά ο κ. Μπεχράκης. «Το κάπνισμα των γονέων είναι πολύ σημαντικό, όπως σημαντικός είναι και ο ρόλος των χώρων διασκέδασης. Η καφετέρια, το Ίντερνετ καφέ, οι χώροι νυκτερινής διασκέδασης των εφήβων, αλλά και οι τουαλέτες των σχολείων αποτελούν χώρους παραγωγής νέων καπνιστών».

Άλλος σημαντικός παράγοντας είναι η διαφήμιση, δηλαδή η ανεξέλεγκτη γιγαντοαφίσα. «Σε πρόσφατη ανακοίνωση του Πανεπιστημίου Κρήτης (Κ. Βαρδαβάς και συνεργάτες) αποδεικνύεται ότι κάθε μαθητής της πόλης του Ηρακλείου εκτίθεται κατά μέσον όρο σε 108 γιγαντοαφίσες που διαφημίζουν τσιγάρο και κάπνισμα κατά την καθημερινή μετάβασή του από το σπίτι στο σχολείο και αντίστροφα».

Οι κίνδυνοι

Οι επιδράσεις του καπνίσματος στο αναπνευστικό σύστημα των εφήβων είναι _ όπως προειδοποιεί ο κ. Μπεχράκης _ τεράστιες και αποδεδειγμένες:

_ Συχνά επεισόδια βρογχίτιδας

_ Μειωμένη άμυνα

_ Μειωμένη λειτουργικότητα

_ Υπολειπόμενη ανάπτυξη του αναπνευστικού συστήματος

«Ιδίως εάν υπάρχει ιστορικό ασθματικής βρογχίτιδας σε μικρότερη παιδική ηλικία ή ακόμη και στην οικογένεια, οι επιπτώσεις είναι πολύ μεγαλύτερες», λέει ο κ. Μπεχράκης. «Και δυστυχώς παραγνωρίζονται τόσο από τον ίδιο τον έφηβο όσο και από το περιβάλλον του, που πολλές φορές εμμένει ακόμα καθηλωμένο στην αναχρονιστική θεώρηση ότι το κάπνισμα είναι φυσική εξέλιξη της ενηλικίωσης».

Οι επιπτώσεις στα κορίτσια

«Πρέπει να τονίσουμε ότι οι κοπέλες που αρχίζουν να καπνίζουν πριν από τα 18 χρόνια τους διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο στειρότητας ή και αποβολών», λέει η κ. Βλάχου. « Εάν οι κοπέλες αυτές μείνουν έγκυες, οι επιπτώσεις στο έμβρυο αρχίζουν από την εμβρυική κιόλας ηλικία. Το πιο σωστό είναι να αποφασίσουν να διακόψουν το τσιγάρο πριν μείνουν έγκυες. Αλλιώς το μωρό μπορεί να γεννηθεί με μικρότερο βάρος γέννησης για την ηλικία κύησης και με μικρότερη περίμετρο κεφαλής. Και ο πατέρας όμως που καπνίζει έχει συμβολή στα προβλήματα υγείας του μωρού και ιδίως στο αναπνευστικό σύστημά του».

Κατά τον θηλασμό, οι κίνδυνοι για το παιδί είναι εξίσου σοβαροί. «Όταν η θηλάζουσα μητέρα καπνίζει, η νικοτίνη συγκεντρώνεται στο γάλα δύο φορές περισσότερο από όσο στο αίμα της μητέρας και περνά άμεσα στο μωρό», εξηγεί η κ. Βλάχου.«Αυτό συμβαίνει κυρίως τις πρώτες ώρες μετά το τελευταίο τσιγάρο».

Δηλητήριο για τα παιδιά τα αποτσίγαρα

Αμαρτίες γονέων παιδεύουσιν τέκνα. «Όταν και οι δύο γονείς καπνίζουν, το παιδί μπαίνει 5-7 φορές πιο συχνά σε νοσοκομείο για αναπνευστικά προβλήματα, κυρίως βρογχικό άσθμα», τονίζει η κ. Βλάχου. «Πρέπει να γνωρίζουν ακόμα ότι ο παθητικός καπνιστής εισπνέει το μεγαλύτερο μέρος της νικοτίνης του καπνιστή, ο οποίος εισπνέει κυρίως τις άλλες ουσίες του καπνού».

Προσοχή! Είναι πολύ σημαντικό να μην αφήνετε αποτσίγαρα σε τασάκια μέσα στο σπίτι, ιδίως ύστερα από μια κοινωνική εκδήλωση. «Εάν ένα παιδάκι πάρει και μασήσει ένα αποτσίγαρο, αυτό μπορεί σε 24 ώρες να του προκαλέσει τον θάνατο», προειδοποιεί η κ. Βλάχου. «Θα αισθάνεται ζάλη, θα κάνει εμέτους, θα έχει διαταραχή συνείδησης και θα πεθάνει, εάν δεν προφτάσουν να το πάνε στο νοσοκομείο για πλύση στομάχου».

Αρχίζουμε στο Λύκειο

 

Στο Λύκειο αρχίζουν οι περισσότεροι Έλληνες και Ελληνίδες να καπνίζουν. Πρόσφατη μελέτη (Δεκέμβριος 2008) δείγματος 1.000 ανθρώπων, που μελετήθηκαν στην περιοχή Αττικής από τον καθηγητή Ε. Πανά και συνεργάτες του στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Πειραιά, καταλήγει στα εξής συμπεράσματα:

_ Οι άνδρες σε ποσοστό 24,4% αρχίζουν το κάπνισμα πριν από την ηλικία των 15 ετών, ενώ στις γυναίκες το ποσοστό είναι 7,8%.

_ Το ποσοστό των γυναικών τριπλασιάζεται από τα 15 έως τα 18 έτη της ηλικίας τους.

_ 57,1% των ανδρών αρχίζει το κάπνισμα σε ηλικία 15 έως 18 ετών.

«Οι παρατηρήσεις αυτές σε συνδυασμό με αυτές του καθηγητή Ι. Κυριόπουλου και των συνεργατών του στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας δείχνουν ότι, ενώ έχει γίνει σημαντική πρόοδος στη διακοπή του καπνίσματος σε σχετικά μεγάλη ηλικία, το πεδίο των εφήβων έχει παραμείνει ανέπαφο από πλευράς παρέμβασης, με αποτέλεσμα την πολύ μεγάλη και ανεξέλεγκτη έναρξη σε ηλικίες μεταξύ 15 και 18 ετών, όπου διαμορφώνεται το ένα τρίτο των καπνιστών», τονίζει ο κ. Μπεχράκης.

Η πρόσφατη μελέτη του καθηγητή Ι. Κυριόπουλου σε πανελλαδικό δείγμα 4.000 ανθρώπων ηλικίας 18 ετών και άνω και η μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Πειραιά δείχνουν ότι:

_ 80% των καπνιστών είναι ηλικίας κάτω των 56 ετών, με αιχμή τα 36 έως 45 χρόνια.

_ Η μεγαλύτερη ημερήσια κατανάλωση φτάνει τα 27,5 τσιγάρα ημερησίως στις ηλικίςς μεταξύ 46 και 65 ετών.

_ Οι απόφοιτοι Λυκείου εμφανίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό καπνιζόντων, ενώ οι απόφοιτοι Δημοτικού είναι πρώτοι στην ημερήσια κατανάλωση.

_ Οι αγρότες και οι άνεργοι της Αττικής καπνίζουν σε μεγαλύτερο ποσοστό από τον υπόλοιπο πληθυσμό.

«Παρατηρείται στην Ελλάδα ακόμη μία πρωτότυπη πρωτιά εξαιρετικά μεγάλου ποσοστού καπνίσματος μεταξύ των γιατρών, γεγονός που δυσχεραίνει σημαντικά τον ενεργό ρόλο του ιατρικού σώματος στην προσπάθεια για μείωση του καπνίσματος», επισημαίνει ο κ. Μπεχράκης.

 

Διεθνής πρωτιά για τις Ελληνίδες καπνίστριες

Τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δείχνουν ότι είμαστε οι πρώτοι καπνιστές σε παγκόσμιο επίπεδο, με 38,4% καπνίσματος στο συνολικό πληθυσμό μας άνω των 15 ετών.

 

«Η θλιβερή αυτή πρωτιά αναλυμένη κατά φύλο αναδεικνύει τον ανδρικό πληθυσμό δεύτερο παγκοσμίως (με 46%) και τον γυναικείο πληθυσμό πρώτο (με 31,3%)», υπογραμμίζει ο κ. Μπεχράκης.

«Εντυπωσιακό είναι επίσης ότι κατά τη δεκαπενταετία 1990-2005 παρατηρείται μια αξιόλογη μείωση του ποσοστού των καπνιστών στους άνδρες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες εμφανίζει τεράστια αύξηση. Και όλα αυτά συμβαίνουν στη χώρα μας το ίδιο χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες εμφανίζουν σημαντική μείωση του καπνίσματος και στα δύο φύλα».

 

Τρεις διαδεδομένοι μύθοι

Ο κ. Μπεχράκης καταρρίπτει τους διαδεδομένους μεταξύ των εφήβων μύθους για το κάπνισμα:

* Τα στριφτά τσιγάρα, το πούρο και ο ναργιλές βλάπτουν λιγότερο από το κλασικό τσιγάρο.

Η αλήθεια είναι ότι κάθε είδος καπνίσματος βλάπτει. Το αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου έχει δομηθεί για να εισπνέει καθαρό αέρα. Η εισπνοή κάθε μορφής καπνού ξεπερνά τις φυσικές αντοχές του ανθρωπίνου σώματος. Για το «στριφτό» είναι μύθος ότι είναι καλύτερο, όπως μύθος είναι ότι το πούρο βλάπτει λιγότερο, μύθος είναι και ο «ασφαλής» ναργιλές. Ειδικά για τον τελευταίο, υπάρχουν σαφή αποτελέσματα από ευρωπαϊκό HELP, που με μετρήσεις στην Ελλάδα απέδειξε ότι προκαλεί τεράστια αύξηση του εκπνεόμενου μονοξειδίου του άνθρακα.

* Τα «ελαφρά» τσιγάρα είναι πιο ασφαλή.

Οι ενδείξεις για «ελαφρά» τσιγάρα ή για «ασφαλές» κάπνισμα πίπας ή «φίλτρου» που κάνει το κάπνισμα ακίνδυνο, δεν είναι παρά εμπορικά επινοήματα για προώθηση συγκεκριμένων προϊόντων με τη διαδικασία της «απενοχοποίησης» του καπνιστή απέναντι στον εαυτό του, τον οποίον έτσι δήθεν προστατεύει. Το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου των ΗΠΑ αναφέρει ότι όσοι αντικαθιστούν τα κανονικά τσιγάρα με «ελαφρά», εισπνέουν πιθανότατα την ίδια ποσότητα επικίνδυνων ουσιών και παραμένουν σε υψηλό κίνδυνο για ανάπτυξη καρκίνου.

* Το παιδί αντιμετωπίζει το άγχος με το τσιγάρο κι έτσι δεν θα καταφύγει σε άλλα ναρκωτικά.

Κανένα άγχος δεν αντιμετωπίζεται με το κάπνισμα, εκτός από αυτό που προκαλεί η ίδια η έλλειψη της νικοτίνης. Και οι εξαρτήσεις δεν δρουν ανταγωνιστικά η μία στην άλλη. Οι περισσότεροι αλκοολικοί είναι και καπνιστές, όπως και καπνιστές είναι σχεδόν όλοι οι χρήστες ηρωίνης.

 

Τέσσερα βήματα βοήθειας για εφήβους καπνιστές

1. Ενημέρωση και ήρεμος διάλογος

2. Σωματική άσκηση

3. Υγιεινή διατροφή

4. Εάν χρειάζεται, ψυχολογική βοήθεια

* Τα ειδικά φάρμακα δεν συνιστώνται (απευθύνονται αποκλειστικά σε ενηλίκους)

 

Ο ρόλος του γιατρού και του δασκάλου

Καθώς η αγωγή υγείας στα ελληνικά σχολεία ουσιαστικά δεν υπάρχει, ο ρόλος του κάθε γιατρού και του κάθε δασκάλου είναι καθοριστικός.

«Είναι διαπιστωμένο, όχι μόνο εμπειρικά αλλά και επίσημα στατιστικά, ότι ο ρόλος της ιατρικής κοινότητας στη μείωση του καπνίσματος, αν και είναι δυνητικά πολύ σημαντικός, δεν έχει ακόμη μπει σε ικανοποιητική τροχιά στην χώρα μας», επισημαίνει ο κ. Μπεχράκης. «Δεν είναι μόνο το παράδειγμα του καπνιστή γιατρού, που ουσιαστικά εξασθενίζει αυτή την προσπάθεια. Είναι και η έλλειψη μεθοδικής ενεργοποίησης της γνώσης».

Στη μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου του Πειραιά, φαίνεται ότι περίπου οι μισοί καπνιστές που ερωτήθηκαν, όταν είχαν επισκεφθεί τον γιατρό τους, δεν πήραν καμία οδηγία για διακοπή του καπνίσματος. «Η λήψη καπνιστικού ιστορικού και η άμεση διασύνδεση του νοσήματος με το κάπνισμα, για το οποίο προσέρχεται το παιδί στον γιατρό, αποτελούν τον αποτελεσματικότερο τρόπο παρέμβασης του κάθε γιατρού και ιδίως του παιδιάτρου», λέει ο κ. Μπεχράκης. «Η μεταφορά στοιχείων γνώσης από τον γιατρό στο παιδί εγγράφεται και λειτουργεί όχι μόνο άμεσα, αλλά και πολλαπλασιαστικά από το ένα παιδί στο άλλο».

Εξίσου σημαντικός _ ίσως και σημαντικότερος _ είναι ο ρόλος του δασκάλου. «Ο κάθε δάσκαλος ή καθηγητής οποιασδήποτε βαθμίδας, οφείλει _ χωρίς να περιμένει καμία συντονισμένη ειδική δράση _ να αναζητήσει στο διαδίκτυο τη σχετική γνώση και με τον δικό του προσωπικό τρόπο να τη μεταφέρει στους μαθητές του, παρεμβαίνοντας έτσι στην απόφασή τους για κάπνισμα ή μη κάπνισμα», τονίζει ο κ. Μπεχράκης. «Μία τέτοια δραστηριότητα είναι εύκολη και απαιτεί μόνο ελάχιστο χρόνο και το σχετικό ενδιαφέρον».

Οι παιδίατροι είναι πιο κοντά στην ελληνική οικογένεια από κάθε άλλο γιατρό. «Καλό είναι, από την πρώτη επίσκεψη του παιδιού, να εξηγούν τα ολέθρια αποτελέσματα του τσιγάρου και να συνιστούν στους γονείς να μην καπνίζουν στο σπίτι ή να διακόψουν το κάπνισμα», συνιστά η κ. Βλάχου. «Οι παιδίατροι πρέπει να συνεχίζουν την πληροφόρηση σε κάθε επίσκεψη και να συμβουλεύουν τους γονείς να μην επιτρέπουν ούτε στους επισκέπτες τους να καπνίζουν μπροστά στα παιδιά τους».

Εάν το παιδί σας έχει την ακόλουθη συμπεριφορά, θα πρέπει να υποψιασθείτε ότι καπνίζει κρυφά και να είστε σε εγρήγορση:

-Έχει κακή απόδοση στα μαθήματα.

– Kάνει σκασιαρχεία.

– Έχει επιθετική συμπεριφορά.

«Εάν μάθετε ότι το παιδί σας καπνίζει, χρειάζεται ψυχραιμία και ήρεμος διάλογος», συμβουλεύει η κ. Βλάχου. «Αυτός άλλωστε, πρέπει να αρχίζει από τη νηπιακή ηλικία και να συνεχίζεται χωρίς διακοπή».

(Πηγή :ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία, δημοσίευση: 28-5-2009 μας το έστειλε ο κ. Στέργιος Ντουμάνης

Μάι 09
28
Κάτω από (Γενικά, Κόσμος) από στις 28-05-2009

sotiriaagalia.jpg 

Η φωτογραφία είναι παρμένη από ένα άρθρο με τίτλο «Η Σωτήρια Αγκαλιά». Το άρθρο περιγράφει την πρώτη εβδομάδα της ζωής διδύμων. Αρχικά το κάθε βρέφος είχε τοποθετηθεί σε ξεχωριστή θερμοκοιτίδα, αλλά μόνο για το ένα υπήρχε η ελπίδα να επιζήσει.

Η προϊσταμένη νοσοκόμα της μονάδας, ενεργώντας ενάντια στους κανονισμούς του νοσοκομείου, αποφάσισε να τοποθετήσει μαζί τις δύο αδελφές, στην ίδια θερμοκοιτίδα. Αυτό που συνέβη ήταν καταπληκτικό και εντυπωσιακό!

Το υγιές μωρό, άπλωσε το χεράκι του και αγκάλιασε την αδελφούλα του που πέθαινε. Οι χτύποι της καρδιάς του αδύναμου μωρού σταθεροποιήθηκαν και η θερμοκρασία του σώματος του αυξήθηκε στα κανονικά επίπεδα…

Ας μη ξεχνάμε να αγκαλιάζουμε αυτούς που αγαπάμε …

(από το περιοδικό «Ευροκλύδων» τ. 41)

(Πηγή: Περιοδικό “η Αγκαλιά”  www.unborn.gr, μας το έστειλε η κ. Κίννα Ανθούλα) 

Οι μαθητές στα σχολεία αφήνουν την κιμωλία και πιάνουν τη γραφίδα

Από τον μαυροπίνακα στην οθόνη αφής και από την κιμωλία στη γραφίδα περνούν ολοένα και περισσότερα σχολεία της χώρας, που άρχισαν να εφοδιάζονται με την τελευταία λέξη της εκπαιδευτικής τεχνολογίας, τον διαδραστικό πίνακα!  

 

pinakas.jpg

Στο 8ο Δημοτικό Σχολείο της Χίου, όπως και σε αρκετά ακόμα Δημοτικά της χώρας τα περισσότερα εκ των οποίων είναι ιδιωτικά, οι μαθητές ανυπομονούν να… σηκωθούν στον πίνακα.

Κι αυτό γιατί οι εκπαιδευτικοί με τη συναίνεση των γονιών αποφάσισαν να εγκαταστήσουν στις τάξεις διαδραστικούς ψηφιακούς πίνακες πλάι στους παραδοσιακούς μαυροπίνακες, οι οποίοι αποτελούνται από οθόνη αφής που κάνει το μάθημα πολύ πιο διασκεδαστικό. Στο 8ο Δημοτικό της Χίου, οι πίνακες αυτοί τοποθετήθηκαν και στις έξι αίθουσες και χρησιμοποιούνται πλέον σε όλα τα μαθήματα: η Γεωγραφία είναι τρισδιάστατη μέσω ειδικών προγραμμάτων, οι εξισώσεις και οι σημειώσεις γράφονται με το δάχτυλο ή την ειδική γραφίδα και μπορεί να αποθηκευτούν ώστε να τις μελετήσουν αργότερα όσοι απουσίαζαν στο μάθημα, ενώ σε κάθε μάθημα το ειδικό ψηφιακό υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είτε ανεξάρτητων δημιουργών βοηθάει τον εκπαιδευτικό και «ζωντανεύει» το μάθημα. Έτσι, όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο διευθυντής του σχολείου, κ. Λευτέρης Μερεσεντζής, τους τελευταίους μήνες οι μαθητές διαγκωνίζονται για να σηκωθούν στον πίνακα, σε πλήρη αντίθεση με την κλασική εικόνα του μαθητή που το θεωρεί αγγαρεία!

«Πρόσφατα κοιτούσα τον γυμναστή μας που έκανε μαθήματα τακτικής στους μαθητές παρουσιάζοντας ένα βίντεο. Κάθε τόσο σταματούσε το βίντεο και με τους ειδικούς μαρκαδόρους έγραφε επάνω στον πίνακα, εξηγούσε στους μαθητές τις κινήσεις των παικτών, τους έδειχνε τα λάθη τους. Μετά συνέχιζε πάλι το βίντεο και το σταματούσε ξανά σε όποιο σημείο χρειαζόταν. Τα παιδιά ήταν γοητευμένα!» εξηγεί ο διευθυντής.

Έρευνα από το υπουργείο Παιδείας

Το υπουργείο Παιδείας μόλις τώρα αρχίζει μια έρευνα για τη χρησιμότητα των διαδραστικών πινάκων, προκειμένου τα επόμενα χρόνια να προχωρήσει σε αντικατάσταση των κλασικών μαυροπινάκων.

Οι πίνακες αυτοί μαζί με τα ανάλογα διαδραστικά θρανία που θα βγουν στο εμπόριο το επόμενο διάστημα αποτελούν την τεχνολογία αιχμής στην εκπαίδευση. Τα σχολεία μπορεί εύκολα να χρησιμοποιήσουν εκπαιδευτικό λογισμικό που ήδη υπάρχει, καθώς τα περισσότερα μοντέλα διαδραστικών πινάκων (σ.σ.: υπάρχουν διάφορες τεχνολογίες από διαφορετικές εταιρείες) είναι ουσιαστικά μια μεγάλη επιφάνεια αφής που συνδέεται με υπολογιστή και επάνω στην οποία προβάλλονται εικόνες με βιντεοπροβολέα. Έτσι μπορεί να λειτουργήσουν τόσο ως κανονικοί πίνακες, όπου αντί για κιμωλία γράφει κανείς με το δάχτυλο ή με τις ειδικές γραφίδες, όσο και ως οθόνη προβολής, με την πρόσθετη δυνατότητα να μπορεί κανείς να σημειώσει πάνω σε αυτό που εικονίζεται ό,τι θέλει.

ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΝ ΣΑΝ ΑΓΓΑΡΕΙΑ

Οι μαθητές διαγκωνίζονται για να σηκωθούν στον πίνακα, σε πλήρη αντίθεση με την κλασική εικόνα του μαθητή που το θεωρεί αγγαρεία!

Ενισχύουν την προσοχή στο μάθημα

ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑκαι τις ΗΠΑ οι διαδραστικοί πίνακες χρησιμοποιούνται ευρέως στα σχολεία ενώ περισσότερες από 600.000 σχολικές αίθουσες σε όλο τον κόσμο έχουν εφοδιαστεί με αυτούς. Σύμφωνα εξάλλου με μελέτη των καθηγητριών Πληροφορικής, κ.κ.

Βασιλικής Νιάρου και Ευφροσύνης Γρουσουζάκου οι διαδραστικοί πίνακες έχουν θετικά αποτελέσματα αφού οι μαθητές συμμετέχουν, προσέχουν στο μάθημα περισσότερο, κατανοούν και μαθαίνουν ευκολότερα. Έμφαση στην τεχνολογία αυτή δίνει το τελευταίο διάστημα και η Κύπρος.

Στη χώρα μας έχουν ήδη τοποθετηθεί σε αρκετά ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια ενώ το τελευταίο διάστημα δειλά δειλά και ορισμένα δημόσια σχολεία αρχίζουν να τους τοποθετούν, συνήθως με την οικονομική στήριξη των συλλόγων γονέων και των τοπικών δήμων. Έτσι, όπως λέει ο εκπρόσωπος μιας από τις εταιρείες που εισάγουν διαδραστικούς πίνακες κ. Αντώνης Κουνέλης, μέχρι σήμερα έχουν τοποθετηθεί σε 15 δημόσια σχολεία, μεταξύ των οποίων το σχολείο της Χίου, καθώς και Δημοτικά Σχολεία στη Φλώρινα και τη Δράμα.

Όσον αφορά τις τιμές κυμαίνονται από 500 και ξεπερνούν τα 5.000 ευρώ, καθώς η τιμή εξαρτάται από τις διαστάσεις και την τεχνολογία του πίνακαυπάρχει μεγάλη γκάμακαι από το αν το σχολείο διαθέτει ήδη υπολογιστές και βιντεοπροβολείς. Μια μέση τιμή για έναν διαδραστικό πίνακα, εξηγεί ο κ. Κουνέλης, δεν ξεπερνά τα 1.000 ευρώ.

(ΠΗΓΗ: Τα Νέα, ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας, ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 28 Απριλίου 2009, μας το έστειλε ο κ. Στέργιος Ντουμάνης) 

 από το Σωτήριο Μπάρδα (Παλιότερη Δημοσίευση)

Έχουν γραφτεί τόσα πολλά για την αφή του Αγίου Φωτός στον Ναό της Αναστάσεως στην Ιερουσαλήμ. 

image1.jpgΣύμφωνα με την παράδοση τελείται στις 12 η ώρα το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου, οπότε ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων εισέρχεται στο «κουβούκλιο» του Ναού. Προηγουμένως ο Πατριάρχης ελέγχεται από την Ισραηλινή Αστυνομία , αλλά και ο Πανάγιος Τάφος έχει ελεγχθεί και σφραγιστεί.

Έπειτα ο Πατριάρχης εισέρχεται στον Ναό φορώντας μόνο το στιχάριο (λευκό ράσο) και εξέρχεται με το Άγιο Φως. Λέγεται από πιστούς που έχουν παραβρεθεί την ώρα της Λειτουργίας Αφής του Αγίου Φωτός ότι εμφανίζεται σαν γαλάζιες αστραπές, φωτεινές ανταύγειες ή κινούμενες φλόγες που κανείς δεν γνωρίζει από που προέρχονται. Στον Ναό δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα και ηλεκτροφωτισμός. Μαρτυρίες αναφέρουν ότι πολλές λαμπάδες των πιστών και κανδήλες ανάβουν μόνες τους, ενώ η φλόγα δεν τους καίει τα πρώτα λεπτά. Έτσι θεωρείται από πολλούς θαύμα.

Στον αντίλογο όμως αναφέρεται η περίπτωση ότι τα κεριά δίδονται μόνο από ιερείς στην είσοδο του Ναού και ότι τα κεριά έχουν εμποτιστεί προηγουμένως με φώσφορο, ο οποίος έχει την ιδιότητα της αυτανάφλεξης μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. (εφόσον το υγρό εξατμίζεται και μένει στο φυτίλι ο Φώσφορος).

Όμως άλλοι αναφέρουν ότι η εικασία αυτή παραβλέπει το γεγονός ότι τα κεριά δεν αυταναφλέγονται άκαιρα, αν και η προμήθεια τους γίνεται από πλανόδιους εμπόρους ή καταστήματα, τα οποία έχουν τα κεριά εκτεθειμένα στον αέρα, και μάλιστα η προμήθεια των κεριών, συχνά γίνεται αρκετές ημέρες πριν την Ανάσταση. Επίσης θα ήταν εύκολο να πραγματοποιηθεί η αυτανάφλεξη αυτή από τον οιονδήποτε.

image2.jpg

Άλλοι πάλι θεωρούν ότι, δεν πρόκειται για θαύμα, αλλά για απάτη και το αποδίδουν σε τέχνασμα των κληρικών του ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου με σκοπό την εκμετάλλευση των πιστών. Στηρίζονται στην άποψη του Αδαμάντιου Κοραή, που απέρριπτε την ερμηνεία του αγίου φωτός ως θαύματος υποστηρίζοντας πως επρόκειτο για μηχανορραφία και «απάτη» με σκοπό οικονομικά οφέλη (αν και ο ίδιος δεν είχε ταξιδέψει ποτέ από το Παρίσι στα Ιεροσόλυμα για να παραβρεθεί στο γεγονός).

Λέγεται ότι και ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Εφραίμ Β΄ κατάργησε την τελετή του αγίου φωτός ως ανθρώπινη μηχανουργία , καθώς ο ίδιος γνώριζε από την προσωπική του εμπειρία τον μηχανισμό εμφάνισής του.

Όμως αναφέρεται ότι κάτι τέτοιο γράφτηκε από τον Νεόφυτο Καυσοκαλυβίτη και ότι δεν υπάρχει γραπτή δήλωση του πατριάρχη Εφραίμ ,αλλά ούτε και στήριξη από τη βιβλιογραφία για τους ισχυρισμούς του Νεοφύτου περί κατάργησης της τελετής.

Τέλος, πολλοί λέγουν, ότι, θα έπρεπε να μας προβληματίσει και η ύπαρξη ή η ανυπαρξία καλύτερα επίσημων ή ανεπίσημων γραπτών ή προφορικών «καταγγελιών» της Ισραηλινής Αστυνομίας, σχετικά με την αφή του Αγίου Φωτός . Εφόσον η Αστυνομία ελέγχει και σφραγίζει τον πανάγιο τάφο δεν θα γνώριζε την οποιαδήποτε στημένη «μηχανή» ή απάτη; ή μήπως δεν θα ενδιαφέρονταν να εξερευνήσει την αλήθεια και να την καταγγείλει δημόσια ώστε να χτυπήσει ευθέως ένα μικρό θεμέλιο της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης; Δηλαδή εάν το γνώριζαν, μήπως δεν θα το κοινοποιούσαν για να προστατέψουν τον ορθόδοξο χριστιανισμό; ή μήπως αδιαφορεί πλήρως για το «μυστήριο» της Αφής του Αγίου Φωτός, ενώ όλη η «φασαρία» γίνεται μέσα στη χώρα τους; 

image3.jpg

Πολλά άλλα θα μπορούσαμε να αναφέρουμε για να γίνει φανερό ότι οι απόψεις διίστανται, για το θέμα του Αγίου φωτός αλλά και για όλα τα θέματα των θρησκειών (ύπαρξη ή μη του Θεού, δημιουργία , μεταθανάτια ζωή)κ.α.

Βεβαίως και θα πρέπει να ερευνώνται όλα τα θέματα αφού το «πίστευε, και μη ερεύνα» είναι ουσιαστικά «πίστευε και μη, ερεύνα» (προσοχή στο κόμμα) δηλαδή είτε πιστεύεις, είτε όχι, να ερευνάς.

Πολλές φορές όμως οι έρευνες δεν έχουν τα επιθυμητά για πολλούς αποτελέσματα ,

είτε αποβαίνουν άκαρπες, είτε τα αποτελέσματα δεν γίνονται αποδεκτά από το σύνολο ή μέρος του επιστημονικού κόσμου ή του λαού.

Το ζήτημα τελικά δεν είναι τα αποτελέσματα των ερευνών αλλά η πίστη ή δυσπιστία σε αυτά.

Πως μπορεί να δεχτεί κάποιος την Αφή του Αγίου Φωτός ως θαύμα εάν δεν πιστεύει; μπορεί όμως να δεχθεί ανεπιφύλακτα οποιαδήποτε «επιστημονική ερμηνεία» τεκμηριωμένη ή μη, αρκεί να είναι σύμφωνη με τα δικά του πιστεύω. Εάν η απάντηση – ερμηνεία είναι όμοια με αυτή που αναμένει, τη δέχεται χωρίς περαιτέρω έρευνα , αν όχι, τότε την απορρίπτει.

Οπότε και η έρευνα από μόνη της δεν μας λύνει το πρόβλημα.

Πως μπορείς να πείσεις κάποιον για το αντίθετο, εάν είναι πλημμυρισμένος από πίστη για αυτό; Πως μπορείς να κλονίσεις την πίστη του στο Θεό ή την απιστία του σε Αυτόν. Ό,τι και εάν του παρουσιάσεις ή του αποδείξεις δεν θα γίνει αποδεκτό.

Όλα τελικά είναι θέμα πίστης.

Πίστη…μια έμφυτη ιδιότητα και τάση του ανθρώπου να αναζήτα και να προσκολλάται στο αποτέλεσμα της αναζήτησης του.

Αν κάποιος αναζητά τρόπους να αποδείξει ότι το Άγιο Φως είναι απάτη, θα βρει τις ανάλογες απαντήσεις και θα πιστέψει σε αυτές.

Εκείνος που αναζητά τρόπους να ενισχύσει την πίστη του στο Θεό μπορεί να βρει χιλιάδες, ένας από αυτούς είναι και το Θαύμα της Αφής του Αγίου Φωτός.

Μα, τι είναι θαύμα ;

Θαύμα είναι η επέμβαση της άκτιστης ενέργειας του Θεού στο κόσμο, χωρίς την παύση ή τη διακοπή των φυσικών νόμων που διέπουν τη λειτουργία του σύμπαντος.

Εξάλλου πίσω από κάθε φυσικό φαινόμενο βρίσκεται ο Θεός,(ή το θείο γενικότερα) και κάθε φυσικό φαινόμενο που ενεργεί διαφορετικά από το σύνηθες μπορεί να βιωθεί ως θαύμα.

Η αποδοχή του «θαύματος» είναι θέμα της προαίρεσης του ανθρώπου, και όχι κάτι που αποδεικνύεται πέραν πάσης αμφιβολίας. Διαφορετικά δεν θα μιλούσαμε για «πίστη», αλλά για «απόδειξη». Και θεός αποδεικνυόμενος, δεν είναι θεός, αλλά κτιστή οντότητα.

Για να δούμε πάλι τον τίτλο του άρθρου, 

«Άγιο Φως!! Θαύμα, Απάτη ή Φυσικό Φαινόμενο;»

Εσείς τι θα απαντούσατε;;;

Βιβλιογραφία – Πηγές

 

  • Περί επιταφίου φωτός, διατριβή του Νεόφυτου Καυσοκαλυβίτη, κώδικας 1457 της βιβλιοθήκης του πανεπιστημίου Αθηνών.
  • Αδαμάντιος Κοραής, Άτακτα (1825), «Διάλογος περί του εν Ιεροσολύμοις αγίου φωτός», Τόμος Γ΄
  • Φωτομαχικά – Αντιφωτομαχικά, Το φως του Παναγίου Τάφου στον διάλογο Διαφωτισμού – Ορθοδοξίας, Γεώργιος Μεταλληνός, Εκδ. Κάτοπτρο,2001.
  • Η Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα στην ελληνορθόδοξη εκκλησία, Αλκιβιάδης Κ. Καλύβας, Εκδ. Πουρναράς,1999
  • Δογματική και Συμβολική Θεολογία Β΄ Νικόλαος Ματσούκας Εκδ. Πουρναράς Θεσσαλονίκη
  • Επιστήμη, φιλοσοφία και θεολογία στην Εξαήμερο του Μ. Βασιλείου”, Ν. Ματσούκα, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη
  • Άρθρο του Νίκου Παπαχρήστου στην εφημερίδα Καθημερινή την 07-04-07
  • http://el.wikipedia.org

  • http://athens.indymedia.org

  • http://oodegr.com/oode/asynithista/thavma1.htm

Το παρακάτω άρθρο δημοσιεύθηκε στις 15/07/2007, είναι όμως πολύ επίκαιρο αφού αυτήν την περίοδο γίνεται στην χώρα μας ο διάλογος για την παιδεία και θα μπορούσε να αποτελέσει βάση συζήτησης για εμάς.(αν είστε μέλος του www.sch.gr μπορείτε να αφήσετε σχολίο ή να στείλετε e-mail στο 2gymkoblog@sch.gr)

 orologioprogramma.jpg

Το νέο πρόγραμμα διδασκαλίας στα βρετανικά σχολεία που πρότεινε η κυβέρνηση Γκόρντον Μπράουν.  

Μια επαναστατική μεταρρύθμιση που διευκολίνει στην εισαγωγή θεμάτων, τα οποία θα βοηθήσουν τουςνέους να προετοιμαστούν για την ενήλικη ζωή. Πως αντέδρασαν οι καθηγητές….

Όλο το άρθρο σε pdf…

(Πηγή: ΒΗΜΑ, www.tovima.gr, μας το έστειλε ο κ. Στέργιος Ντουμάνης)

 pizza.jpg

Ενα μηχάνημα αυτόματης πώλησης διαφορετικό από τα άλλα ανέπτυξαν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Μπολόνιας στην Ιταλία σε συνεργασία με την αγγλοολλανδική εταιρεία Unilever. Ο λόγος για το κατακόκκινο Let΄s Ρizza, το οποίο κάνει ακριβώς αυτό: φτιάχνει χειροποίητες πίτσες μέσα σε μόλις 2,5 λεπτά!

Σύμφωνα με τον επινοητή του κ. Κλάουντιο Τοργκέλε, το «θαυματουργό» μηχάνημα ακολουθεί όλη την ιεροτελεστία που χρειάζεται για την προετοιμασία μιας παραδοσιακής πίτσας. Ζυμώνει το αλεύρι, φτιάχνει ζύμη, την ανοίγει, απλώνει την τομάτα και τα υπόλοιπα υλικά και στη συνέχεια με τη βοήθεια υπερύθρων την ψήνει. Το μόνο που έχει να κάνει ο πεινασμένος πελάτης είναι να επιλέξει ποια από τις τέσσερις προτεινόμενες πίτσες θέλει, στη συνέχεια να ρίξει πέντε ευρώ σε κέρματα στην ειδική σχισμή και φυσικά να περιμένει λίγα λεπτά.

«Αυτό δεν είναι ένα απλό μηχάνημα αυτόματης πώλησης, είναι μια μίνι πιτσαρία» λέει ενθουσιασμένος ο κ. Τοργκέλε. «Μάλιστα διαθέτει και παραθυράκια, από όπου μπορεί κανείς να παρακολουθεί την όλη διαδικασία. Τα παιδιά- και το δικό μου επίσης- το λατρεύουν. Οταν λειτουργεί το μηχάνημα, πάντα μαζεύεται κόσμος» περιγράφει γλαφυρά ο 56χρονος άνδρας.

Το αυτόματο μηχάνημα-«σεφ» έχει ήδη σκορπίσει τον τρόμο στους ιταλούς μαγείρους, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι η ποιότητα των προϊόντων που παράγει το Let΄s Ρizza δεν έχει καμία σχέση με τις παραδοσιακές πίτσες, που είναι ψημένες σε φούρνο με ξύλα.

Ως τώρα το πρακτικό μηχάνημα για οικονομικές πίτσες… εξπρές έχει δοκιμαστεί στη Γερμανία, αλλά σύντομα αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Ιταλία. Οσονούπω δεν αποκλείεται να το δούμε σε αρκετά μέρη της Ευρώπης και των ΗΠΑ εξοπλισμένο με ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία υλικών.

(Πηγή: ΒΗΜΑ, www.tovima.gr , αναρτήθηκε από τον Γ.Ι.)

Απρ 09
04

Στις μέρες μας αντιμετωπίζουμε ένα πολύ σοβαρό και μεγάλο πρόβλημα. Ένα πρόβλημα που απειλεί να καταστρέψει την ομορφιά και τη γαλήνη της ζωής μας. Ένα πρόβλημα που γεννήθηκε στη σύγχρονη πολιτισμένη ζωή μας από την πρόοδο μας στην τεχνολογία. Είναι το πρόβλημα της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Οι άνθρωποι συγκεντρώθηκαν σε μεγάλα αστικά κέντρα και δημιουργήθηκε έτσι η αστυφιλία. Εγκατέλειψαν τις μικρές τους πόλεις, τα χωριά τους και έφυγαν για τις μεγάλες πολιτείες όπου πίστεψαν πως θα ζήσουν μια καλύτερη και πιο άνετη ζωή. Έτσι μαζεύτηκαν στις πολυκατοικίες και περιορίστηκαν σε λίγα τετραγωνικά μέτρα για να ζήσουν στις πόλεις που γέμισαν ασφυκτικά από ανθρώπους που ζητούσαν εργασία για να επιβιώσουν. Οι ανάγκες της ζωής δημιούργησαν όλο και περισσότερες βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Έτσι οι πόλεις γέμισαν εργοστάσια κάθε φύσεως που απασχολούν μεγάλο μέρος του ανθρώπινου δυναμικού.