ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

Η αδυναμία πρόσβασης στο ιστολόγιο και η μη λειτουργία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του σχολείου σχετιζόταν με το κεντρικό σύστημα του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Ο Διευθυντής του Σχολείου

ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΤΡΑΔΙΩΝ

Ενημερώνουμε τους γονείς  και κηδεμόνες ότι με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων μπορούν να παραλάβουν από το σχολείο τα βιβλία και τα τετράδια των μαθητών/τριών για τη διευκόλυνση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η παραλαβή θα πραγματοποιηθεί ως εξής:

Τετάρτη 13/5/2020

Η Γ΄ τάξη από ώρα 11:00 έως 12:00.

Η Β΄ τάξη από ώρα 12:00 έως 13:00.

Η Α΄ τάξη από ώρα 13:00 έως 14:00.

 

Παρασκευή 15/5/2020

Η Ε΄ τάξη από ώρα 11:00 έως 12:00.

 

Δευτέρα 18/5/2020

Η ΣΤ΄ τάξη από ώρα 10:00 έως 11:00.

Η Δ΄ τάξη από ώρα 11:00 έως 12:00.

 

Η διαδικασία της παραλαβής θα γίνει στο πλατύσκαλο της εισόδου του σχολείου. Παρακαλούνται οι γονείς να εισέρχονται από την αυλόπορτα ένας ένας σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δίδονται και να έχουν λάβει όλα τα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα, που συστήνει ο ΕΟΔΥ.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ 6/5/2020

Δευτέρα

12:00, Γ΄, Καραμανώλη Βανέσα (εικαστικά)

12:00, Δ΄, Θεοδώρου Χρυσούλα (θεατρική αγωγή)

12:00, ΣΤ2, Δεληορίδου Σταυρούλα

12:00, Ε3, Σιώκα Κωνσταντίνα

13:00, Ε2, Δρόσου Αικατερίνη

13:00, Α1, Πρίφτη Σταματίνα

13:00, Δ΄, Καραμανώλη Βανέσα (εικαστικά)

13:00, Γ΄, Θεοδώρου Χρυσούλα (θεατρική αγωγή)

14:00, Α2, Μέμτσα Καλλιόπη

14:00, Ε΄, Καραμανώλη Βανέσα (εικαστικά)

15:00, ΣΤ΄ τάξη, Μαραγκουδάκης Ελευθέριος (ΚΠΑ)

 

Τρίτη

12:00, Γ1, Παπαδημητρίου Φανή

12:00, Γ2, Σελίμη Παναγιώτα

12:00, ΣΤ1, Σομπότη Χριστίνα

13:00, Ε2, Δρόσου Αικατερίνη

13:00, Γ΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

13:00, Β1, Παπά Ειρήνη

14:00, Β2, Αντωνιάδου Αναστασία

14:00, Ε1, Πλαμάδα Ελισσάβετ

15:00, Α΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

 

Τετάρτη

12:00, Δ2, Σπύρου Ισιδώρα

12:00, Ε2, Δρόσου Αικατερίνη

12:00, Α΄ Θεοδώρου Χρύσα (θεατρική αγωγή)

13:00, Ε3, Σιώκα Κωνσταντίνα

13:00, ΣΤ2 Δεληορίδου Σταυρούλα

13:00, Β΄, Θεοδώρου Χρυσούλα (θεατρική αγωγή)

13:00, Α΄, Καραμανώλη Βανέσα (εικαστικά)

14:00, Δ1, Ανδρέου Κωνσταντίνα

 

Πέμπτη

12:00, Α2, Μέμτσα Καλλιόπη

12:00, Β1, Παπά Ειρήνη

13:00, Ε2, Δρόσου Αικατερίνη-Δεληορίδου Σταυρούλα

13:00, Α1, Πρίφτη Σταματίνα

13:00, Β2, Αντωνιάδου Αναστασία

13:00, ΣΤ1, Σομπότη Χριστίνα

14:00, Ε1, Πλαμάδα Ελισσάβετ

14:00, Ε3, Σιώκα Κωνσταντίνα

14:00, Δ΄, Χρέλια Χαρά

14:00, ΣΤ΄, Μανωλέα Σταυρούλα (γαλλικά)

14:00, ΣΤ΄, Κρέζα Άννα (γερμανικά)

15:00, ΣΤ΄, Χρέλια Χαρά

15:00, Ε3, Μανωλέα Σταυρούλα (γαλλικά)

 

Παρασκευή

12:00, Γ1, Παπαδημητρίου Φανή

12:00, Γ2, Σελίμη Παναγιώτα

12:00, Δ2, Σπύρου Ισιδώρα

12:00, Ε΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

13:00, ΣΤ΄, Καραμανώλη Βανέσα (εικαστικά)

13:00, Β΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

13:00, Ε3, Σιώκα Κωνσταντίνα

14:00, Δ1, Ανδρέου Κωνσταντίνα

14:00, Β΄, Καραμανώλη Βανέσα (εικαστικά)

14:00, Ε2, Μανωλέα Σταυρούλα (γαλλικά)

15:00, Ε1, Μανωλέα Σταυρούλα (γαλλικά)

15:00, ΣΤ2, Δεληορίδου Σταυρούλα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 28/4 ΈΩΣ 5/5

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, αγαπητά μας παιδιά,

Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά!

Το σχολείο μας, αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία που ενεργοποίησε το ΥΠΑΙΘ για την εξ αποστάσεως διδασκαλία και επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, επεκτείνει τη δράση του το επόμενο διάστημα με βάση τους παρακάτω άξονες:

  1. Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  2. Ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  3. Εκπαιδευτική τηλεόραση

Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από τον εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας σε μαθητές μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Έχει επιλεγεί για το σκοπό αυτόν η ψηφιακή πλατφόρμα webex.

Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον/την  εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον/την εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου. Από το σχολείο μας έχει επιλεγεί η πλατφόρμα e-class και έχουν δημιουργηθεί ψηφιακές τάξεις.

Εκπαιδευτική τηλεόραση: Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με το ΙΕΠ και την ΕΡΤ, προχώρησαν στην παραγωγή και προβολή τηλεοπτικών μαθημάτων που προβάλλονται μέσω της δημόσιας τηλεόρασης ΕΡΤ2, ως μία σύγχρονη, οπτικοακουστική εκπαιδευτική πρόταση.

Είναι στην κρίση του εκπαιδευτικού η εφαρμογή μόνο σύγχρονης ή ασύγχρονης εκπαίδευσης ή συνδυαστική εφαρμογή. Η δυνατότητα της διαφοροποίησης έγκειται στη φύση των μαθημάτων, την ιδιαιτερότητα κάθε τμήματος και την παιδαγωγική ελευθερία του εκπαιδευτικού.

Το χρονικό διάστημα από την Τρίτη 28/4/2020 έως και την Τρίτη 5/5/2020 εκτός από την ασύγχρονη εκπαίδευση που υλοποιείται καθολικά  θα πραγματοποιηθεί και τηλεκπαίδευση από τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου ως εξής:

Τρίτη 28/4/2020

12:00, Γ1, Παπαδημητρίου Φανή

12:00, Γ2, Σελίμη Παναγιώτα

13:00, Ε2, Δρόσου Αικατερίνη

12:00, Α΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

13:00, Γ΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

14:00, Β΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

14:00, Ε1, Πλαμάδα Ελισσάβετ

 

Τετάρτη 29/4/2020

12:00, Δ2, Σπύρου Ισιδώρα

12:00, Ε3, Σιώκα Κωνσταντίνα

12:00, Ε2, Δρόσου Αικατερίνη

13:00, ΣΤ2 Δεληορίδου Σταυρούλα

14:00, Δ1, Ανδρέου Κωνσταντίνα

 

Πέμπτη 30/4/2020

12:00, Α2, Μέμτσα Καλλιόπη

12:00, Β1, Παπά Ειρήνη

12:00, ΣΤ΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

13:00, Α1, Πρίφτη Σταματίνα

13:00, Β2, Αντωνιάδου Αναστασία

13:00, ΣΤ1, Σομπότη Χριστίνα

13:00, Ε΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

14:00, Ε3, Σιώκα Κωνσταντίνα

14:00, ΣΤ΄, Μανωλέα Σταυρούλα (γαλλικά)

14:00, ΣΤ΄, Κρέζα Άννα (γερμανικά)

14:00, Ε1, Πλαμάδα Ελισσάβετ

14:00, Ε2, Δρόσου Αικατερίνη

14:00, Δ΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

15:00, ΣΤ2, Δεληορίδου Σταυρούλα

 

Δευτέρα 4/5/2020

12:00, Γ΄, Καραμανώλη Βανέσα (εικαστικά)

12:00, Δ΄, Θεοδώρου Χρυσούλα (θεατρική αγωγή)

12:00, Ε2, Δρόσου Αικατερίνη

12:00, ΣΤ2, Δεληορίδου Σταυρούλα

13:00, Δ΄, Καραμανώλη Βανέσα (εικαστικά)

13:00, Γ΄, Θεοδώρου Χρυσούλα (θεατρική αγωγή)

15:00, ΣΤ΄ τάξη, Μαραγκουδάκης Ελευθέριος (ΚΠΑ)

 

 

Τρίτη 5/5/2010

12:00, Γ1, Παπαδημητρίου Φανή

12:00, Γ2, Σελίμη Παναγιώτα

13:00, Ε2, Δρόσου Αικατερίνη

12:00, ΣΤ1, Σομπότη Χριστίνα

12:00, Α΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

13:00, Γ΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

14:00, Β΄, Χρέλια Χαρά (πληροφορική)

14:00, Ε1, Πλαμάδα Ελισσάβετ

 

Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να συνδεθείτε πατώντας για κάθε εκπαιδευτικό τον σύνδεσμο, που θα αποσταλεί στο mail σας.

Για οποιαδήποτε απορία μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τους εκπαιδευτικούς μέσω της ασύγχρονης πλατφόρμας e-class και με τον Διευθυντή στο mail του Σχολείου.

Ο Διευθυντής

Ελευθέριος Μαραγκουδάκης

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ2.jpg

Συμβουλές για γονείς μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

Αγαπητοί γονείς,
Κατανοώντας την αγωνία σας για τη μαθησιακή στήριξη των παιδιών σας όσο τα σχολεία παραμένουν κλειστά και γνωρίζοντας τις αυξημένες ανάγκες των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (EMΔ), προσπαθήσαμε να συγκεντρώσουμε διαδικτυακό εκπαιδευτικό υλικό και να σας ενημερώσουμε για εκείνες τις διαδικτυακές πλατφόρμες που βρίσκονται υπό την αιγίδα του υπουργείου μας ή άλλων επίσημων φορέων, από τις οποίες μπορείτε να αντλήσετε κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό. Θα προσπαθούμε να ανανεώνουμε αυτό το υλικό και θα χαρούμε να έχουμε τη δική σας ανατροφοδότηση για όσα προτείνουμε.
Μερικές βασικές συμβουλές για την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σπίτι
 Είναι καλό οποιαδήποτε εκπαιδευτική δραστηριότητα σχεδιάζετε να την πραγματοποιείτε μέσα σε ένα θετικό κλίμα και αφού εξασφαλιστεί η συναίνεση του μαθητή. Ο χώρος που ενδείκνυται να δουλεύει ο μαθητής θα πρέπει να είναι ήσυχος και να μην υπάρχουν διασπαστικά ερεθίσματα(π.χ ανοικτή τηλεόραση, άλλα άτομα στο δωμάτιο), γιατί η προσοχή των μαθητών με ΕΜΔ διασπάται εύκολα.
 Συνήθως οι μαθητές με ΕΜΔ, έχουν μειωμένο μαθησιακό κίνητρο λόγω συχνών ματαιώσεων από τις χαμηλές τους επιδόσεις. Προσπαθήστε να τους δώσετε υλικό που σε σημαντικό βαθμό θα είναι σε θέση να το διεκπεραιώσουν με σχετική ευκολία.
 Οι μαθητές με ΕΜΔ έχουν ανάγκη από οργάνωση. Αποφασίστε μαζί ένα καθημερινό πρόγραμμα που θα ακολουθείτε συστηματικά και προσαρμόστε το στους ρυθμούς και στις ανάγκες του παιδιού σας. Αποφύγετε να μιλάτε για τα μαθήματα όλη την ημέρα και προσπαθήστε να το πείσετε να δουλεύει σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.
 Αποφύγετε να είστε συνεχώς από πάνω του και ελέγχετε την εργασία του με διακριτικότητα. Είναι σημαντικό να αντιμετωπίζει τις μαθησιακές του υποχρεώσεις ως δική του υποχρέωση.
 Οι επαναλήψεις βοηθούν σημαντικά τους μαθητές με ΕΜΔ για αυτό μην διστάσετε να χρησιμοποιήσετε υλικό που μπορεί να απευθύνεται σε μαθητές μικρότερων τάξεων. Η συγκεκριμένη περίοδος άλλωστε ενδείκνυται για να καλυφθούν μαθησιακά κενά.
 Εφαρμόστε παιγνιώδεις διαδικασίες στα μικρά κυρίως παιδιά και αν παρά τις προσπάθειές σας ο μαθητής δεν συνεργάζεται τη συγκεκριμένη στιγμή, προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμοι και Συμβουλές για γονείς μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
1ο ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής 2
αποφύγετε τις συγκρούσεις. Είναι σημαντικό όμως να μην παραιτηθείτε από την προσπάθεια τις επόμενες μέρες.
 Αν παρατηρείτε ότι ο τρόπος που δουλεύει ο μαθητής δεν είναι ο αναμενόμενος, αποφύγετε να τον κατηγορείτε με μελανούς χαρακτηρισμούς που θα τον πληγώνουν για όλη του τη ζωή, όπως: τεμπέλη, ανίκανο ή αδιάφορο. Επίσης αποφύγετε να τον συγκρίνετε με άλλα παιδιά. Εστιάστε στο συγκεκριμένο έργο που κάνει, βοηθήστε τον να εντοπίσει και να διορθώσει ο ίδιος τα λάθη του.
 Αν το ύλικο που σας έχει δοθεί από το σχολείο θεωρείτε ότι είναι υπερβολικό ή πολύ λίγο για να καλύψει τις ανάγκες του παιδιού σας είναι καλύτερο να το συζητήσετε με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, παρά να το σχολιάζετε μπροστά στο μαθητή. Το μαθησιακό του κίνητρο μειώνεται ακόμη περισσότερο και τραυματίζεται η σχέση του με το σχολείο.
 Προσπαθήστε να αντιμετωπίσετε την περίοδο αυτή- που λόγω των συνθηκών είστε υποχρεωμένοι να απέχετε από όλες τις δραστηριότητες και από τις συνεδρίες ειδικής διαπαιδαγώγησης- ως ευκαιρία να γίνετε συμμέτοχοι στην προσπάθεια των παιδιών σας με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
Προτείνουμε λοιπόν τα παρακάτω:
Α. Για μαθητές με ΕΜΔ (Δυσλεξία, Δυσορθογραφία, Δυσαναγνωσία)
– χρησιμοποιούμε μαζί online εκπαιδευτικό υλικό :
Πρόκειται για υλικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το οποίο σχεδιάστηκε με προσοχή και σύμφωνα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών του Δημοτικού. Είναι παιγνιώδεις και εύχρηστες δραστηριότητες που μπορούν και μόνα τους τα παιδιά να απασχοληθούν.
http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fts.sch.gr%2Fsoftware%3Ffbclid%3DIwAR135JP7f1hq39wMqkVNp6vXSQ3TSmHz7gmYjVjqOIshQu2t7D-FL68v7G4&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNFnzbJEXoHzrlVMER6I5U8xhVZ23Q
Πλούσιο υλικό υπάρχει ακόμη στην εκπαιδευτική πλατφόρμα prosvasimo.gr. Αν και το υλικό είναι ταξινομημένο με βάση συγκεκριμένες εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα, μπορεί να αξιοποιηθεί από μαθητές και γενικής και ειδικής αγωγής.
http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/
1ο ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής 3
– διαβάζουμε και ακούμε βιβλία :
Υπάρχει πλούσιο υλικό από βιβλία που μπορούν οι μικροί μας να ακούσουν καθώς ξεφυλλίζουν:
http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.mikrosanagnostis.gr%2Fistoria_list.asp%3Ffbclid%3DIwAR2jKAMzo9NQuyy71JMG7q7pduEHPLeIyrJS8fKRxa4ND2SKMrP36vB3A5U&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNFsAH28JmohbKNhT604WYYHZYPDnQ
– Διαβάζουμε δυνατά ο ένας στον άλλο
– θέτουμε σε εφαρμογή την αλληλοδιδακτική μέθοδο:
Αποδεδειγμένα τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν παρουσιάζουν ή διδάσκουν τα μικρότερα αδέρφια τους. Βάλτε λοιπόν τα μεγαλύτερα παιδιά να υπαγορεύσουν, να διαβάσουν, να παρουσιάσουν ένα παραμύθι στα μικρότερα, να τους κάνουν ερωτήσεις κατανόησης και γιατί όχι να αναλύσουν τους ήρωες της ιστορίας με την καθοδήγησή σας!
– αξιοποιούμε δημιουργικούς τρόπους για να καλλιεργήσουμε την προφορική και γραπτή έκφραση:
π.χ. παρουσιάζουμε το σπίτι μας
Βγάζουμε φωτογραφία την αγαπημένη μας γωνιά του σπιτιού και ηχογραφούμε γιατί μας αρέσει. Στη συνέχεια μπορούμε να ακούσουμε μαζί με το παιδί τι ηχογραφήσαμε και να το γράψουμε σε κειμενάκι.
– Φτιάχνουμε μια ιστορία κόμικ
Όλα τα μέλη της οικογένειας μπορούν να συμμετέχουν ως ήρωες-καρικατούρες, φτιάξτε λοιπόν με σκίτσο την ιστορία και αφήστε τα παιδιά να γεμίσουν διαλόγους!
– Λύνουμε σταυρόλεξα, παζλ και κρεμάλα
Υπάρχουν δωρεάν εφαρμογές που μπορούμε να κατεβάσουμε ακόμη και στο κινητό.
– Γράφουμε γράμμα ο ένας στον άλλο ή για κάποια μέλη της οικογένειας που ζουν μακριά
– Βάζουμε λεζάντες στις αγαπημένες μας φωτογραφίες
– Αφήνουμε τα παιδιά μας να βαρεθούν!
Αφήστε τα παιδιά να “βαρεθούν” .Είναι ευκαιρία να θυμηθούν πόσο σημαντικό είναι να ανακαλύπτουν μόνα τους τα παιδιά τι τους ευχαριστεί να κάνουν, να βρίσκουν ιδέες δημιουργικής απασχόλησης μόνα τους μακριά από τις απόλυτα δομημένες δραστηριότητες.
– Ονειροπολούμε μαζί τους !!
1ο ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής 4
Β. ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΓΡΑΦΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ Ή ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗ ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ. (ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ)
– Φτιάχνουμε καραβάκια από χαρτί.
– Φτιάχνουμε κολιέ από ζυμαρικά.
– Λύνουμε λαβυρίνθους
– Χρησιμοποιούμε ψαλίδι και φτιάχνουμε Κολλάζ
-Παίζουμε παιχνίδια που αφορούν το πιάσιμο μικρών αντικειμένων (όπως νομίσματα ή οσπρια) με τσιμπιδάκι φρυδιών ή μανταλάκι
-Βοηθάμε τα μεγαλύτερα παιδιά (από Ε΄Δημοτικού και μετά) να εξασκηθούν στη χρήση του πληκτρολογίου του υπολογιστή και τους προτρέπουμε να αξιοποιούν κειμενογράφους για να ετοιμάζουν τις εργασίες τους.
Γ. ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (δυσαριθμησία)
-Αξιοποιούμε το διαδικτυακό υλικό του Υπουργείου
Για την Ε΄και ΣΤ΄τάξη
http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mathimatika-e-st/d06-web/
Για την Γ΄και Δ΄τάξη
http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-mathimatika-c-d/d05-web/
Για την Α΄και Β΄τάξη
http://www.pi-schools.gr/software/dimotiko/
1ο ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής 5
-Εφαρμόζουμε τεχνικές βιωματικής μάθησης
1)Μπορούμε να τους αναθέτουμε να υπολογίζουν διάφορα έξοδα του σπιτιού.
2) Παίζουμε μαζί τους παιχνίδια με χρήματα, όπως η Μονόπολη ή παιχνίδια με την τράπουλα, όπως το 31. Η εξοικείωση με τη διαχείριση χρηματικών ποσών βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια του αριθμού.
3)Τους μαθαίνουμε την ώρα. Η εξοικείωση με το ρολόι, την ώρα και το ημερολόγιο, τα βοηθά τόσο στην καλύτερη κατανόηση της έννοιας του χρόνου, όσο και στην αποτελεσματικότερη οργάνωσή τους.
5)Προτρέπουμε τα παιδιά να ασχοληθούν με κατασκευαστικά παιχνίδια. Έτσι τα παιδιά εξοικειώνονται με διαδικασίες μέτρησης, ταξινόμησης, οργάνωσης και οπτικής αντίληψης.
4)Μαθαίνουμε όλη η οικογένεια σκάκι: Το σκάκι αποτελεί μοναδικό εκπαιδευτικό εργαλείο. Βοηθά στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας του μαθητή, στη βελτίωση του αναλυτικού τρόπου σκέψης-απαραίτητη δεξιότητα στην επίλυση προβλημάτων-, ενισχύει το μεθοδικό συλλογισμό, τη μνήμη, τη χωρική αντίληψη, την αυτοσυγκέντρωση και βελτιώνει την μνημονική ικανότητα.
5) Από την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Αθηνών: http://etl.ppp.uoa.gr.μπορούμε μπορούμε να κατεβάσουμε τα λογισμικά ανοιχτού κώδικα ‘Χελωνόκοσμος’, ‘Ταξινομούμε’, ‘Geogebra’, ‘MaLT’ και ‘MoPiX’ μέσω των οποίων οι μαθητές εξοικειώνονται με διαδικασίες προγραμματισμού. Οι διαδικασίες αυτές επιτρέπουν στα παιδιά με ΕΜΔ να διευρύνουν τις λογικομαθηματικές τους δεξιότητες.
Επιμέλεια υλικού:
Εύη Παναγοπούλου,
Αυγή Σκέβα
Εκπαιδευτικοί Π/θμιας Εκπαίδευσης
1o ΚΕΣΥ Ανατολικής Αττικής

Πρακτικές για διαχείριση του στρες και τη διατήρηση καλής ψυχικής υγείας

Ειρήνη Κορκιδάκη, Ψυχολόγος – 1ο ΚΕΣΥ Ανατ. Αττικής
 Όριο στην παρακολούθηση, ανάγνωση ή ακρόαση ενημερωτικών εκπομπών ή ειδήσεων που αφορούν στην πανδημική κρίση, συμπεριλαμβανομένων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
 Φροντίδα για καλή σωματική και ψυχική υγεία. Χρήση τεχνικών αναπνοής, πρόγραμμα διατάσεων, πρόγραμμα χαλάρωσης ή διαλογισμού.
 Υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, άφθονα φρούτα, λαχανικά, υγιεινά ροφήματα και χυμούς. Αποφυγή αλκοόλ και υπερκατανάλωσης φαρμακευτικών σκευασμάτων χωρίς ενδείξεις
 Συστηματική άσκηση στο σπίτι ή στην ύπαιθρο
 Επαρκής ύπνος
 Δημιουργία χρόνου για ευχάριστες δραστηριότητες
 Συχνή επικοινωνία και σύνδεση με σημαντικούς άλλους, φίλους και οικογένεια μέσω τηλεφώνου, e-mail, skype, social networks κ.α.
 Έκφραση συναισθημάτων και ανησυχιών σε άτομα εμπιστοσύνης
 Αναζήτηση βοήθειας όταν επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό και για μεγάλο χρονικό διάστημα η καθημερινή λειτουργικότητα.
Προτάσεις για διαχείριση του χρόνου στο σπίτι για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας
Η δόμηση ενός ημερήσιου προγράμματος δραστηριοτήτων θα βοηθήσει στην πιο ομαλή και αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου κατά τη διάρκεια παραμονής στο σπίτι
 Πρωί: Πρόγραμμα μελέτης στο σπίτι μέσω διαδικτυακών εφαρμογών που έχει αναρτήσει το σχολείο και το φροντιστήριο, πολιτιστικών ή άλλων οργανισμών
 Μεσημέρι: Παρακολούθηση ταινίας, διάβασμα ενός βιβλίου
 Απόγευμα: χρόνος για δημιουργικότητα και ευχάριστες δραστηριότητες όπως
Κινητικό παιχνίδι: γυμναστική, ασκήσεις εδάφους με χρήση οργάνων όπως μπάλα, στεφάνι, κορίνες, παιχνίδι με μπαλόνια και άλλα διαδραστικά κινητικά παιχνίδια, όπως οι μουσικές καρέκλες
Συναισθηματικό παιχνίδι με κούκλες, παιχνίδι ρόλων, παιχνίδι μίμησης, κουκλοθέατρο, ζωγραφική, κατασκευές, πηλός, πλαστελίνη
Κοινωνικό παιχνίδι: επιτραπέζια, παιχνίδι με κάρτες και χαρτιά
Γνωστικό παιχνίδι: παιχνίδια γνώσεων (κρεμάλα, πρόσωπο-ζώο-πράγμα κ.α.)
Αφήγηση παραμυθιών και δημιουργία μύθων και ιστοριών
Μουσική και χορός
Μαγειρική και ζαχαροπλαστική
 Βράδυ: ώρα χαλάρωσης, αναστοχασμού, επιβράβευσης του εαυτού αλλά και των μελών για την τήρηση του προγράμματος.
Προτάσεις για εφήβους
 Οι έφηβοι είναι μια ιδιαίτερη ηλικιακή ομάδα που χρειάζεται ήπιο και ευέλικτο τρόπο διαχείρισης από τους γονείς
 Αξιοποιήστε τον χρόνο για ουσιαστική επαφή και αλληλεπίδραση
 Ενθαρρύνετε την έκφραση και την αναγνώριση αρνητικών συναισθημάτων, μέσω ανοικτής συζήτησης των εφήβων με γονείς ή με άτομα εμπιστοσύνης
 Σε αυτή την περίοδο είναι βοηθητική η ενασχόληση τους με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ως μέσα σύνδεσης με πηγές ενημέρωσης αλλά και επικοινωνίας με φίλους, ωστόσο με συχνά διαλείμματα στην χρήση
 Τήρηση ημερήσιου προγράμματος μελέτης μέσω διαδικτυακών εφαρμογών που έχει αναρτήσει το σχολείο και το φροντιστήριο
 Ανάληψη ευθυνών και καθηκόντων στην καθημερινότητα (π.χ. τακτοποίηση δωματίου, φροντίδα κατοικίδιου, συμμάζεμα ή στρώσιμο τραπεζιού κ.α.
 Επιλογή ευχάριστων δραστηριοτήτων: προτείνονται ομάδες συζήτησης, παρακολούθηση ταινιών, ενασχόληση με αγαπημένα ενδιαφέροντα, διάβασμα βιβλίων
 Ενθάρρυνση για επικέντρωση στον εαυτό και επιλογή δημιουργικών και χαλαρωτικών δραστηριοτήτων, όπως εκμάθηση ενός νέου μουσικού οργάνου, γυμναστική, χορός κ.α.
Να θυμάστε…
Η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη για όλους και δε γνωρίζουμε πόσο θα κρατήσει αλλά δε θα είναι για πάντα. Τα όνειρα για το μέλλον και η ύπαρξη ενός σκοπού στο παρόν μπορούν να βοηθήσουν στην επιβίωση και στη διατήρηση θετικών συναισθημάτων. Ας προσπαθήσουμε να μη μείνει κανένας μόνος, τηρώντας τους κανόνες προστασίας και δείχνοντας αλληλεγγύη, υπομονή και αισιοδοξία.
Ενδεικτικές πηγές:
 Centers for Disease Control and Prevention
 European Society for Child and Adolescent Psychiatry
 Anna Freud NCCF
 UNICEF

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (επιστολή στους γονείς)

Αγαπητοί γονείς, εύχομαι να είστε όλοι καλά και με υψηλό φρόνημα!

Μέσα στις δύσκολες συνθήκες που ζούμε απαιτείται η διατήρηση της ψυχραιμίας και της αισιοδοξίας απ’ όλους μας. Είναι ώρα που καλούμαστε να σταθούμε με αίσθημα ατομικής και κοινωνικής ευθύνης καθώς και ενσυναίσθησης για όσα συμβαίνουν τόσο στον τομέα της υγείας όσο και τις συνέπειές τους σε επίπεδο κοινωνικό και οικονομικό.

Από την πλευρά μας, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, από την πρώτη στιγμή και πριν δοθούν οδηγίες από το ΥΠΑΙΘ, βρεθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους αξιοποιώντας τα υπάρχοντα μέσα παρέχοντας οδηγίες, συμβουλές και ασκήσεις.

Στον παρόντα χρόνο υλοποιούμε σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Στο σχολείο μας οι εκπαιδευτικοί επέλεξαν την πλατφόρμα e-class (η-τάξη). Στην περίπτωση που αργότερα επιλεγεί από κάποιους εκπαιδευτικούς η δεύτερη προτεινόμενη από το ΥΠΑΙθ πλατφόρμα θα ειδοποιηθείτε σχετικά. Όλοι οι εκπαιδευτικοί εργάζονται για να ανεβάσουν υλικό στα ψηφιακά μαθήματα, έτσι ώστε από την Τρίτη 31 Μαρτίου οι μαθητές να βρίσκουν το υλικό και η διαδικασία να ξεκινήσει.

Είναι αντιληπτό ότι το εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί να στηθεί και να λειτουργήσει άρτια και ολοκληρωμένα μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Σκοπός είναι με την προσπάθειά μας αυτή, οι μαθητές να μείνουν σε επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία και να μην σπαταλάνε το χρόνο τους σε δραστηριότητες που δεν τους προσφέρουν τίποτα.

Το πρώτο βήμα έγινε με την εγγραφή των μαθητών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο – ΠΣΔ και την απόκτηση κωδικών για την εισαγωγή τους στην η-τάξη. Το «όνομα χρήστη» που αποδόθηκε από το ΠΣΔ σε κάθε μαθητή είναι και το πρώτο μέρος του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δημιουργήθηκε αυτόματα. Το email που δημιουργήθηκε για τον κάθε μαθητή είναι της μορφής a976445@sch.gr. Στη διεύθυνση https://webmail.sch.gr/login.php μπορεί ο κάθε μαθητής να βλέπει τα email του και τις ανακοινώσεις που δημιουργούνται αυτόματα από την εκπαιδευτική πλατφόρμα η-τάξη ή στέλνουν οι εκπαιδευτικοί (ΠΡΟΣΟΧΗ: το email αυτό είναι για αποκλειστική χρήση από τους μαθητές και απαγορεύεται η χρήση του για άλλους σκοπούς).

Το δεύτερο βήμα είναι η εγγραφή του κάθε μαθητή στα μαθήματα της τάξης του. Στη διεύθυνση https://eclass.sch.gr/  μπορούμε να συνδεθούμε με τα στοιχεία που αποκτήσαμε από το ΠΣΔ. Επιλέγουμε τα μαθήματα ένα – ένα και κάνουμε αίτημα εγγραφής. Ο κάθε εκπαιδευτικός αφού πιστοποιήσει την αλήθεια του αιτήματος θα εγγράψει τους μαθητές του τμήματός του στο μάθημα.

Το τρίτο βήμα είναι να ακολουθήσουμε τις οδηγίες των εκπαιδευτικών για του τι πρέπει να κάνουμε και τι πρέπει να διαβάσουμε.

Καταλαβαίνουμε ότι όλη αυτή η διαδικασία είναι πρωτόγνωρη για τους περισσότερους από εμάς και επομένως η δυσκολία είναι  κατανοητή. Επίσης είναι κατανοητές οι τεχνικές δυσκολίες που υπάρχουν σε πολλές οικογένειες σε σχέση με τον εξοπλισμό, την πρόσβαση στο διαδίκτυο, την έλλειψη εξοικείωσης στις νέες τεχνολογίες και τα νέα μέσα. Βρισκόμαστε όμως σε περίοδο, που εκτός από αυτά που πρέπει να κάνουν οι άλλοι ή οι φορείς για εμάς, πρέπει να προσπαθήσει παραπάνω ο καθένας ατομικά, καθώς επίσης να επιδείξουμε αλληλοβοήθεια και αλληλεγγύη.

Είμαι σίγουρος ότι οι μαθητές γρήγορα θα εξοικειωθούν και θα αποκτήσουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις. Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν ήδη πάρα πολλά βίντεο που δείχνουν πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ψηφιακή τάξη. Εξάλλου και εμείς οι δάσκαλοί τους θα είμαστε δίπλα τους σε αυτήν την προσπάθεια.

Σε κάθε περίπτωση η δια ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί με την ψηφιακή γι αυτό ας ευχηθούμε να περάσει γρήγορα όλο αυτό και να γυρίσουμε στο σχολείο μας. Για να γίνει αυτό και να είμαστε όλοι εκεί, όταν επιστρέψουμε, ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ.

Με τη σκέψη σε αυτούς που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την αντιμετώπιση της πανδημίας!

 

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ

 

Για την επέτειο του 1821

Σε δύο ημέρες γιορτάζουμε την «Επανάσταση του 1821» και μαζί τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Δυστυχώς δε θα τραγουδήσουμε μαζί ούτε θα απαγγείλουμε ποιήματα για τους ήρωες της Επανάστασης. Προτείνουμε όμως κάποιες δραστηριότητες ώστε να τους τιμήσουμε με έναν ..διαφορετικό τρόπο, από το  σπίτι.

Δραστηριότητα 1η

Αναζητήστε στο διαδίκτυο τα παρακάτω πορτραίτα και πίνακες ζωγραφικής:

  • « Μακρυγιάννης» (Π. Ζωγράφος)
  • «Ο όρκος των Φιλικών» (Δ. Τσόκος)
  • « Η έξοδος του Μεσολογγίου» (Θ. Βρυζάκης)
  • «Ο Αθανάσιος Διάκος» (Θεόφιλος)
  • «Κρυφό σχολειό» (Ν. Γύζης)
  • «Η Ελλάς στα ερείπια του Μεσολογγίου» (Ντελακρουά)
  • « Καραούλι» ή «Δυο πολεμιστές» (Θ. Βρυζάκης)
  • «Η Ελλάς Ευγνωμονούσα» (Θ. Βρυζάκης)
  • «Έλληνας αγωνιστής» (Λιπαρίνι)

Παρατηρήστε καλά και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:

  • Ποια ιστορία κρύβεται πίσω από κάθε εικόνα;
  • Ποιους ήρωες βλέπεις σε κάθε πίνακα;
  • Τι θαυμάζεις σ’ αυτούς τους ήρωες;
  • Τι σε εντυπωσίασε περισσότερο σε κάθε πίνακα;
  • Πώς νιώθεις βλέποντας αυτόν τον πίνακα; φόβο; χαρά; ενδιαφέρον; συμπάθεια;
  • Ποιος είναι ο αγαπημένος σου ήρωας και γιατί; Τι θα τον ρωτούσες αν ήταν εδώ;
  • Τι φορούν; Τι όπλα κρατούν;
  • Ποια χρώματα κυριαρχούν;

!Μπορείς να ζωγραφίσεις κι εσύ ένα δικό σου πορτραίτο ή πίνακα, εμπνευσμένο από την επανάσταση του ’21!

Δραστηριότητα 2η

Βρείτε τραγούδια της Επανάστασης και τραγουδήστε!

 

Δραστηριότητα 3η

Βρες στο διαδίκτυο τον Θούριο του Ρήγα Φεραίου και συμπλήρωσε τα κενά:

Θούριος

Ως πότε παλικάρια, θα ζούμε στα …………………………………………

μονάχοι σα λιοντάρια, στις ράχες στα …………………………………

Καλύτερα μιας ώρας ………………………………………… ……………………

παρά σαράντα χρόνια ……………………………… και ………………………………… .

………………………… να κατοικούμε, να βλέπουμε …………………………………

να φεύγουμε απ’ τον κόσμο, για την πικρή ………………………………… .

Καλύτερα μιας ώρας …………………………………… ………………………

παρά σαράντα χρόνια ……………………………… και …………………………………… .

Να χάνουμε αδέλφια, …………………………… και ……………………………,

τους φίλους, τα ………………………… μας, κι όλους τους………………………………;

Καλύτερα μιας ώρας …………………………………… ………………………

παρά σαράντα χρόνια ……………………………… και …………………………………… .

Δραστηριότητα 4η

Διάβασε δυνατά το ποίημα που σχετίζεται με τον Ευαγγελισμό της Παναγίας:

 

 

Στα πολύ παλιά τα χρόνια,

ο Χριστός πριν γεννηθεί,

η Παναγιά στην εκκλησία

πήγε να προσευχηθεί.

Ξάφνου φάνηκε μπροστά της

ένας άγγελος λαμπρός

που βαστούσε ολάσπρο κρίνο

και σκορπούσε γύρω φως.

Και τρομάζει η Παναγίτσα,

πέφτει ευθύς γονατιστή

και θαμπώνει από το φως του

και τα μάτια της τα κλει. *

‘Μη φοβάσαι’, της μιλάει,

εδώ μ΄ έστειλε ο Θεός!

Κείνος πάντα σ΄ ευλογάει,

και σου είναι βοηθός!

Άκουσε το θέλημά Του

το τρανό το ξακουστό :

Ένας χρόνος πριν περάσει

θα γεννήσεις το Χριστό.’

Μόλις είπε αυτά τα λόγια

χάθηκε στον ουρανό

κι η καλή η Παναγίτσα

φχαριστάει το Θεό.

 

*κλείνει

 

 

 

 

Δραστηριότητα 5η – Γραπτού λόγου

Φαντάσου πως είσαι ήρωας / ηρωίδα της επανάστασης. Θέλεις να παροτρύνεις τους συμπατριώτες σου να λάβουν μέρος στον αγώνα. Γράψε ένα μικρό κείμενο με τα επιχειρήματά σου. Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σε βοηθήσουν:

  • Είναι σημαντικό να συμμετέχουν;
  • Πώς μπορούν να βοηθήσουν;
  • Γιατί η ελευθερία είναι το μεγαλύτερο αγαθό;
  • Πώς νιώθουν όσοι βοηθάνε στον αγώνα της πατρίδας;
  • Τι θα στερηθούν και τι θα κερδίσουν;

Ξεκίνα κάπως έτσι:

Αγαπημένοι συμπατριώτες,……

 

Ζήτω η 25η Μαρτίου! Χρόνια Πολλά!

 

Η δασκάλα του ΣΤ2 Λίνα Δεληορίδου

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Αγαπητοί γονείς,

Σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δεδομένων των συνθηκών, προχωρούμε σε υλοποίηση της εκπαίδευσης από απόσταση.

Για την συνέχιση της εκπαίδευσης των παιδιών θα χρησιμοποιήσουμε τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών. Η ασύγχρονη εκπαίδευση απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και όλες τις μαθήτριες Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων. Για την υλοποίηση της από απόσταση ασύγχρονης εκπαίδευσης, προτείνεται από το ΥΠΑΙΘ να αξιοποιηθούν πληροφοριακά συστήματα, που έχει αναπτύξει το ΥΠΑΙΘ, όπως για παράδειγμα η εκπαιδευτική πλατφόρμα e-class και η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me. Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού. Θα σας ενημερώσουμε στην συνέχεια ποια πλατφόρμα θα χρησιμοποιεί ο κάθε εκπαιδευτικός για το τμήμα του ή σε συνεργασία των εκπαιδευτικών για όλη την τάξη.

Για τον λόγο αυτό καλούμαστε έως και την Τρίτη 24/3/2020 να έχουμε ολοκληρώσει τις προπαρασκευαστικές διαδικασίες που απαιτούνται για την υλοποίηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Έτσι, οι γονείς/κηδεμόνες, με ευθύνη του Διευθυντή, μεριμνούν για την εγγραφή των μαθητών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ). Με την εγγραφή τους οι μαθητές/τριες αποκτούν μαθητικό λογαριασμό ΠΣΔ μέσω του οποίου έχουν την δυνατότητα να συνδεθούν στις διαθέσιμες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης.

 

Στη σελίδα https://register.sch.gr/students/ μπορείτε να προχωρήσετε στην εγγραφή των μαθητών.

(για τους μαθητές από την Γ τάξη έως και την ΣΤ΄ ο ΑΜ μπορεί να βρεθεί στον έλεγχο που έχετε πάρει με τη βαθμολογία του 1ου τριμήνου. Όμως η εγγραφή μπορεί να γίνει και χωρίς τον αριθμό μητρώου. Για τους μαθητές της  Α΄ και  Β΄ κάνετε την εγγραφή χωρίς τον ΑΜ).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα στοιχεία των μαθητών να είναι τα επίσημα ή όπως είναι γραμμένα στον έλεγχο του 1ου Τριμήνου.

Αν δεν μπορέσετε να κάνετε την εγγραφή παρακαλώ να επικοινωνήσετε με το Διευθυντή στο email 2dimpaian@sch.gr ή στο τηλέφωνο του σχολείου 2106642296.

*για την εφαρμογή του Νέου Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 και του νόμου 4624/2019  ακολουθήστε τον σύνδεσμο: https://www.sch.gr/dataprivacy/ 

** Δεν χρειάζεται να εκτυπώνετε τις εργασίες των μαθητών και πολύ περισσότερο να βγαίνετε από το σπίτι και να ψάχνετε για εκτυπωτή. Εξάλλου οι νέες τεχνολογίες πρέπει να μας εξυπηρετούν άυλα και χωρίς εκτυπώσεις. Οι μαθητές θα γράφουν στα τετράδια που ήδη έχουν ότι χρειάζεται.

Για ό,τι νεότερο θα σας ενημερώσουμε.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση