Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στις ώρες του εργαστηρίου δεξιοτήτων αλλά και κατά τη διάρκεια άλλων μαθημάτων όπως του γνωστικού αντικειμένου της Γλώσσας που υπάρχει αντίστοιχη ενότητα. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν σχεδόν 3 μήνες. Στόχος του προγράμματος ήταν η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία η ευαισθητοποίηση και η ενίσχυση της ανεκτικότητας στο διαφορετικό.
Κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες που συνδέονται με τα ανθρώπινα δικαιώματα και συγκεκριμένα τα δικαιώματα των παιδιών, τον σεβασμό στο συνάνθρωπο, το δικαίωμα των ίσων ευκαιριών μέσα από τα κείμενα του σχολικού βιβλίου της Γλώσσας. Επίσης, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας μέρας του παιδιού στις 20 Νοεμβρίου οι μαθητές/τριες ασχολήθηκαν με το εγχειρίδιο εκπαίδευσης για τα ανθρώπινα δικαιώματα των παιδιών «μικρή πυξίδα compasito» και της χάρτας δικαιωμάτων της Unicef, έτσι γνώρισαν τα δικαιώματα τους. Οι μαθητές προβληματίστηκαν ,συζήτησαν τις απόψεις τους, διατύπωσαν υποθέσεις και περιέγραψαν περιστατικά που δεν τηρούνται τα δικαιώματα τους. Επιχειρηματολόγησαν γιατί είναι απαραίτητο να τηρούνται τα δικαιώματα των παιδιών.
Μετέπειτα οι μαθητές/τριες δημιουργήσαν έναν εννοιολογικό χάρτη με τα δικαιώματα του παιδιού με τη μορφή εικόνων. Έφτιαξαν ένα κατάλογο με τα δικαιώματα του παιδιού. Επίσης, έφτιαξαν το δέντρο των δικαιωμάτων των παιδιών που ζωγράφισαν τις παλάμες τους διαφορετικά χρώματα ο καθένας, για να δείξουν την διαφορετικότητα του κάθε ατόμου. Πάνω σε αυτές έγραψαν λέξεις για τις ανάγκες και τα δικαιώματα που έχει κάθε παιδί. Τέλος, τοποθέτησαν τις παλάμες πάνω στο δέντρο. Έπαιξαν το παιχνίδι «είμαστε ίδιοι –είμαστε διαφορετικοί». Στο συγκεκριμένο παιχνίδι κάθε παιδί έγραψε σε ένα χαρτί 3 χαρακτηριστικά που μοιάζει και 3 χαρακτηριστικά που διαφέρει από τον φίλο του. Επίσης το πρόγραμμα αυτό συνδυάστηκε με τις Δράσεις Ενίσχυσης Ενεργού πολιτειότητας: «Το σχολείο του κόσμου», που διαπραγματεύεται τη διαφορετικότητα, την ανεκτικότητα και ισονομία στο χώρο του σχολείου.
Μάντσιου Πετρούλα



























