4η Διακρατική Συνάντηση Εταίρων του Προγράμματος Erasmus+ στο οποίο συμμετέχει το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας
Το σχολείο Vastseliina Gümnaasium στο Vorü της Εσθονίας φιλοξένησε την 4η Διακρατική Συνάντηση Εταίρων του προγράμματος Erasmus+ “STEAM Innovative Teaching in the Digital Era” στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας. Οι εκπαιδευτικοί Ειρήνη Μηλίτση, εκπαιδευτικός της ΣΤ’ Τάξης, Αγλαΐα Αναστασοπούλου, εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας μαζί με εκπαιδευτικούς από τα συνεργαζόμενα σχολεία της Βουλγαρίας (συντονίστρια χώρα), της Πορτογαλίας (Μαδέρα), της Εσθονίας και της Νορβηγίας, συμμετείχαν στην τελευταία διεθνική συνάντηση του έργου που πραγματοποιήθηκε από τις 4 έως τις 10 Μαΐου.
Η ομάδα των εταίρων συμμετείχε σε υπαίθρια μαθήματα: οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές υλοποίησαν ένα πειραματικό μοντέλο προσομοίωσης ηφαιστειακής έκρηξης, με στόχο την κατανόηση του φαινομένου της ηφαιστειακής δραστηριότητας με τους μαθητές της Δ’ Δημοτικού, ενώ με τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου μελέτησαν τη ζωή και τη βιοποικιλότητα του ποταμού Piusa. Επιπλέον, διεθνείς ομάδες προετοίμασαν και υλοποίησαν δύο μαθήματα για τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν εργαστήρια με καλές πρακτικές στη διδασκαλία STEAM. Εκ μέρους της ομάδας τους σχολείου μας η κ. Ειρήνη Μηλίτση παρουσίασε το μάθημα «Adopting the park of our neighbourhood» και η κ. Αγλαΐα Αναστασοπούλου το μάθημα «What if cars could run on water?».
Οι εταίροι εργάστηκαν σε διεθνείς ομάδες και δημιούργησαν δύο καινοτόμα μαθήματα Μαθηματικών: το «Μια φορά κι έναν καιρό ένα κλάσμα: Η ιστορία των χαμένων κομματιών» για την Δ΄ Δημοτικού και το «3D Γεωμετρικά Σχήματα» για την Α΄ Γυμνασίου, τα οποία υλοποιήθηκαν στο εσθονικό σχολείο.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί γνώρισαν τον εσθονικό πολιτισμό, έμαθαν έναν παραδοσιακό εσθονικό χορό, επισκέφθηκαν το Επισκοπικό Κάστρο Vastseliina, γνώρισαν την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά του προσκυνηματικού πολιτισμού, τον πλούτο και την αρχιτεκτονική κληρονομιά της παλιάς πόλης του Ταλίν και παρακολούθησαν μια πλούσια και ενδιαφέρουσα σχολική συναυλία.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση μαθητών από τα πέντε συνεργαζόμενα σχολεία, δίνοντάς τους την ευκαιρία να έρθουν πιο κοντά ανταλλάσσοντας απόψεις.
Η εβδομάδα του έργου ήταν ουσιαστική και συναισθηματικά φορτισμένη, ενισχύοντας τη διεθνή συνεργασία και τη διαπολιτισμική κατανόηση.
Οι καλές πρακτικές που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του έργου από την ομάδα των εταίρων θα παρουσιαστούν σε συνέδριο στο Γυμνάσιο ” Ekzarh Antim I” από τις 25 έως τις 27 Αυγούστου 2025 στο Kazanlak της Βουλγαρίας.
Πρόγραμμα eTwinning “FOR A CLEAN WORLD”
Στο σχολείο μας υλοποιείται το πρόγραμμα eTwinning “FOR A CLEAN WORLD” από τους μαθητές του τμήματος Ε1, σε συνεργασία με σχολεία της Τουρκίας. Στόχοι του προγράμματος είναι να αναπτύξουν οι μαθητές οικολογική συνείδηση και να δράσουν για την προστασία της φύσης και των παραδόσεων.
Μέσα από τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ερευνήσουν και να συλλέξουν πληροφορίες για τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας, να συνειδητοποιήσουν τη σημασία τους στη μάχη ενάντια στην κλιματική αλλαγή, να επικοινωνήσουν στην Αγγλική γλώσσα μέσω διαδικτυακών συναντήσεων, να εργαστούν δημιουργικά και συνεργατικά για τη συγγραφή και εικονογράφηση ηλεκτρονικού βιβλίου. Στο τέλος κατασκεύασαν με ανακυκλώσιμα υλικά ένα όχημα που κινείται με νερό!
https://www.youtube.com/shorts/D38e3HtJx1U
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Προώθησης Υγιεινής Διατροφής σε Σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ευχαριστήριο προς το τμήμα Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου & Σχεδιασμού (ΔΕΞΥΣ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας και ειδικά οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα Erasmus “STEAM Innovative Teaching in the Digital Era“, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμότερες ευχαριστίες μας προς τον κο. Αντώνη Καραγεώργο, Καθηγητή του Τμήματος ΔΕΞΥΣ και Διευθυντή του εργαστηρίου AIDigiLab και την κα Βασιλική Χρυσικού, υποψήφια διδάκτορα του Τμήματος ΔΕΞΥΣ για την αποδοχή της πρόσκλησής μας να αναλάβουν την επιμόρφωσή μας καθώς και των εταίρων μας πάνω σε εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης που μπορούν να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς τόσο κατά την προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού, όσο και κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
Η πληρότητα με την οποία καλύφθηκε το αντικείμενο της επιμόρφωσης, η υψηλή επιστημονική τους κατάρτιση και η μεταδοτικότητά τους συνέβαλαν καθοριστικά στην ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων μας. Παράλληλα, η άριστη οργάνωση και οι σύγχρονες υποδομές του εργαστηρίου AIDigiLab παρείχαν ένα εξαιρετικό περιβάλλον μάθησης, εμπνέοντας όλους τους συμμετέχοντες.
Επιπλέον, θα θέλαμε να επαινέσουμε την αξιέπαινη πρωτοβουλία τους να ανοίξουν τις πύλες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην τοπική κοινωνία, δημιουργώντας γέφυρες συνεργασίας και ανταλλαγής γνώσεων. Η σύνδεση της ακαδημαϊκής κοινότητας με την εκπαιδευτική πράξη αποτελεί πολύτιμη συνεισφορά στην αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Σας ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη υποστήριξή σας και ελπίζουμε σε μελλοντικές συνεργασίες.
Με εκτίμηση,
Οι εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας
Πρόγραμμα eTwinning “LET’S BUILD FRIENDSHIP”
Οι μαθητές του τμήματος Ε2 του σχολείου μας συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο «Let’s Build Friendship» σε συνεργασία με σχολεία από τη Σλοβακία, την Τουρκία, την Ισπανία και τη Λιθουανία.
Λαμβάνοντας μέρος στις δραστηριότητες του προγράμματος οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουν με τους μαθητές των άλλων χωρών, δημιουργώντας φιλικούς δεσμούς, να έρθουν σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, να εξασκήσουν και να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους στην ξένη γλώσσα. Επιπλέον, δημιουργώντας κοινά έργα μαθαίνουν να συνεργάζονται και βελτιώνουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία.
Διαδικτυακό σεμινάριο για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου
Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν ένα διαδικτυακό μάθημα για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Γιορτάζοντας τα 20 χρόνια του eTwinning! Η συμμετοχή μας !
Το 2ο Δημοτικό άρχισε να ασχολείται για πρώτη φορά με αυτά τα ευρωπαϊκά προγράμματα το 2016, έχοντας αποκτήσει τόσο Εθνικές όσο και Ευρωπαϊκές Ετικέτες Ποιότητας και έχοντας διακριθεί σε διαγωνισμούς. Το 2022-2023 μάλιστα κατέκτησε επάξια τον τίτλο του “eTwinning school”.
Οι μαθητές του σχολείου μας γιορτάζουν τα 20 χρόνια του eTwinning με το ακόλουθο βίντεο. Στο βίντεο αυτό συμμετέχουν οι πρώτοι μαθητές που είχαν λάβει μέρος στο πρόγραμμα “My story-your story-our story” to 2016 και τώρα το 2025, όντας 18 χρονών, απαριθμούν τα οφέλη που έχουν αποκομίσει μέσα από τη συμμετοχή τους αυτή. Ευχαριστούμε τη Μαίρη Γιαννούλα, Θηρεσία Κυρίτση και Σοφία-Ραφαέλα Θέου κατά τη σειρά εμφάνισης. Στη συνέχεια εμφανίζονται οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας. Ευχαριστούμε τη Θώμη Παππά, τον Παύλο Μπακρατσά, τη Δάφνη Τσιανάκα και τον Κωνσταντίνο Χαλβαντζή για τη συμμετοχή τους.
Δείτε τη συμμετοχή μας στο ακόλουθο, πανελλαδικό padlet :
To eTwinning δημιουργήθηκε για πρώτη φορά στις 3 Δεκεμβρίου 2004.
Πρόκειται για μια εμβληματική δράση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που προωθεί την εκπαιδευτική καινοτομία και καλλιεργεί τις ψηφιακές δεξιότητες εκπαιδευτικών και μαθητών. Συμμετέχουν σε αυτή πάνω από 1,5 εκατομμύριο εκπαιδευτικοί από 46 χώρες, οι οποίοι μοιράζονται ένα όραμα για σχολεία χωρίς αποκλεισμούς, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας με ουσιαστικό τρόπο και αξιοποιώντας στο έπακρο τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Με τη συμμετοχή τους στο eTwinning, οι εκπαιδευτικοί γίνονται μέρος της «Κοινότητας για τα σχολεία στην Ευρώπη» και επωφελούνται από ατελείωτες ευκαιρίες, όπως τα διαδικτυακά προγράμματα επιμόρφωσης, σε ευρωπαϊκό αλλά και σε εθνικό επίπεδο. Τέλος, το eTwinning βελτιώνει την παιδαγωγική διαδικασία, την εκμάθηση της Αγγλικής Γλώσσας, των Νέων Τεχνολογιών και όλων των δεξιοτήτων, ενώ τα σχολεία κρίνουν τη δράση αυτή ως δραστηριότητα που προσθέτει αξία στην συμβατική μάθηση.
Αθηνά Καζάνα, εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας
Κοπή Πίτας Συλλόγου Διδασκόντων
Την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου, μέσα σε κλίμα χαράς και συναδελφικότητας, οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν εκτός σχολείου για να ανταλλάξουν ευχές για μια δημιουργική και επιτυχημένη χρονιά, γεμάτη υγεία, πρόοδο και συνεργασία.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με έναν σύντομο χαιρετισμό από την διευθύντρια του σχολείου, Αριστέα Παπαδημητρίου, η οποία ευχαρίστησε το διδακτικό προσωπικό για την αφοσίωσή του και τη συμβολή του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η κοπή της βασιλόπιτας.
Η εκδήλωση έκλεισε με ευχάριστες συζητήσεις, αφήνοντας σε όλους ένα αίσθημα αισιοδοξίας και σύμπνοιας.
Ευχόμαστε σε όλους τους εκπαιδευτικούς μια καλή και δημιουργική χρονιά!
Κοπή Βασιλόπιτας στο Σχολείο μας!
Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου, των Τριών Ιεραρχών, ημέρα γιορτής για μαθητές και εκπαιδευτικούς, πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη κοπή της βασιλόπιτας που προσέφερε ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου. Ο Σύλλογος, αρωγός σε κάθε προσπάθειά μας, προσέφερε βασιλόπιτα σε κάθε τμήμα του σχολείου και στους εκπαιδευτικούς. Για κάθε τυχερό/ή μαθητή/τρια υπήρχε δώρο, προσφορά του Συλλόγου! Οι μαθητές χάρηκαν τόσο πολύ! Σας ευχαριστούμε θερμά!



































