Ο Διευθυντής του Σχολείου, με την πράξη Διευθυντή υπ’ αριθ. 3/10-9-2024, αποφάσισε την πραγματοποίηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας επιμορφωτικών σεμιναρίων διάρκειας δεκαέξι (16) ωρών.
Η θεματολογία των σεμιναρίων ορίστηκε σύμφωνα με τις ανάγκες της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών του σχολείου:
α) Πραγματοποίηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης δύο (2) ωρών την Τετάρτη 4-12-2024 από 18:00΄ έως 20:00΄ με την ψυχολόγο της Ε.Δ.Υ. του σχολείου κ. Ραφαέλλα Παραδείση και θέμα: «Τι μπορώ να κάνω ως εκπαιδευτικός για να ενθαρρύνω λειτουργικές συμπεριφορές ή να περιορίσω δυσλειτουργικές συμπεριφορές των μαθητών/τριών».
β) Πραγματοποίηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης / βιωματικού σεμιναρίου τη Δευτέρα 27, την Τρίτη 28 Ιανουαρίου, τη Δευτέρα 3 και την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025, διάρκειας δώδεκα (12) ωρών από 14:00΄ έως 17:00΄, σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΝΗΡΕΑΣ» του Κιλκίς, με συντονίστρια την ψυχολόγο – στέλεχος πρόληψης του Νηρέα κ. Μαρία Χατζηγεωργιάδου και θέμα: «Επίλυση συγκρούσεων». Το συγκεκριμένο σεμινάριο βασίζεται στην ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευτικών και στην αλληλεπίδρασή τους σε μικρές ομάδες αξιοποιώντας τις μεθόδους:
της συστημικής προσέγγισης
(η συστημική προσέγγιση στην ψυχολογία είναι μια θεωρητική και θεραπευτική προσέγγιση που επικεντρώνεται στην κατανόηση των ατόμων και της συμπεριφοράς τους μέσα στο πλαίσιο των συστημάτων στα οποία ανήκουν [όπως η οικογένεια, η εργασία, οι κοινωνικές ομάδες κ.ά.]. Αντί να εξετάζει μεμονωμένα τα προβλήματα ή τη συμπεριφορά ενός ατόμου, η συστημική προσέγγιση δίνει έμφαση στις αλληλεπιδράσεις και τις σχέσεις μεταξύ των μελών του συστήματος και θεωρεί ότι το πρόβλημα συχνά προκύπτει ή ενισχύεται από τη δυναμική του συστήματος ως σύνολο. Η προσέγγιση αυτή βλέπει το άτομο όχι ως απομονωμένο, αλλά ως μέρος ενός δικτύου σχέσεων και αλληλεπιδράσεων, οι οποίες μπορούν να ενδυναμώσουν ή να δυσχεράνουν τη διαδικασία της αλλαγής και της ανάπτυξης.)
και της καταξιωτικής συστημικής διερεύνησης
(η καταξιωτική συστημική διερεύνηση είναι μια προσέγγιση στην ψυχολογία που συνδυάζει τη συστημική θεωρία με την έμφαση στη διαδικασία της καταξίωσης, δηλαδή της αναγνώρισης και της επιβεβαίωσης των θετικών στοιχείων ενός ατόμου ή ενός συστήματος. Αυτός ο τρόπος διερεύνησης επικεντρώνεται στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο τα άτομα εντάσσονται και αλληλοεπιδρούν μέσα σε συστήματα (όπως η οικογένεια, η εργασία ή άλλες κοινωνικές δομές), ενώ ταυτόχρονα δίνει έμφαση στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος υποστήριξης και αποδοχής. Ο στόχος είναι η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αίσθησης αξίας των ατόμων, μέσω της αναγνώρισης των δυνάμεων, των επιτευγμάτων και των δυνατοτήτων τους. Η καταξιωτική συστημική διερεύνηση επιδιώκει να υποστηρίξει τις αλληλεπιδράσεις μέσα στο σύστημα, ενδυναμώνοντας τα μέλη του να βρουν λύσεις μέσω της συνεργασίας και της αμοιβαίας κατανόησης.)
έχοντας στόχο από τη μια την ενδυνάμωση της ομάδας των εκπαιδευτικών και από την άλλη την εξάσκηση σε ατομικές δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων.
Το πρόγραμμα και η θεματολογία των συναντήσεων είναι η παρακάτω:
1η συνάντηση, Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025, 14:00-17:00: Γνωριμία – διαμόρφωση συμβολαίου – διερεύνηση της έννοιας σύγκρουσης.
2η συνάντηση, Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025, 14:00-17:00: Επίλυση και διαχείριση συγκρούσεων στο σχολείο.
3η συνάντηση, Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025, 14:00-17:00: Αποτελεσματική επίλυση συγκρούσεων στο σχολείο.
4η συνάντηση, Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025, 14:00-17:00: Καλλιεργώντας προστατευτικούς παράγοντες – ενεργητική ακρόαση – κλείσιμο – αξιολόγηση.
γ) Πραγματοποίηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025 διάρκειας δύο (2) ωρών από τις 14:00΄ έως τις 16:00΄ με τον Πύραρχο κ. Γκαντίδη Χρήστο, διοικητή της ΔΙ.Π.Υ.Ν. Κιλκίς, και τη συμβολή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Γουμένισσας και θέμα: «Αυτοπροστασία από πυρκαγιές, πλημμύρες και σεισμούς».
Οι παραπάνω ενδοσχολικές επιμορφώσεις στο σύνολο των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων του σχολείου και η συμμετοχή είναι προαιρετική, πραγματοποιούνται εκτός διδακτικού ωραρίου σύμφωνα με τον ν. 4823/2021. Μετά την ολοκλήρωση κάθε επιμορφωτικού σεμιναρίου χορηγείται έντυπη βεβαίωση παρακολούθησης.