ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2024-25 (pdf)
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ |
||
2ο Δημοτικό Σχολείο Αξιούπολης | Διεύθυνση Π. Ε. Κιλκίς | |
Κωδικός σχολείου (ΥΠAIΘΑ) | 9520881 |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ |
|||
Έδρα του σχολείου | Οδός Ολυμπιάδος – Αξιούπολη Τ.Κ. 61400 | ||
Τηλέφωνα |
23430325422343350413 |
Fax |
2343032630 |
mail@2dim-axioup.kil.sch.gr |
Ιστοσελίδα |
https://blogs.sch.gr/2dimaxio/ |
|
Διευθυντής σχολικής μονάδας |
Βαΐτσης Βαϊτσίδης |
||
Υποδιευθυντής |
Αναγνωστίδης Ιωάννης |
||
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων |
Λάζαρος Κουσιδώνης |
————
Ε Ι Σ Α Γ Ω Γ Η
Με τον όρο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας» του σχολείου νοείται το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο συμβάλλοντας στην απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών καλλιεργώντας δεξιότητες, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η περιβαλλοντική συνείδηση και στην εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται, ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και εκπροσώπου του Δήμου Παιονίας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ν. Κιλκίς, εγκρίνεται από την Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης και τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Ν. Κιλκίς.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της σχολικής μονάδας, αμέσως μετά την έγκρισή του, κοινοποιείται ηλεκτρονικά σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του σχολείου (https://blogs.sch.gr/2dimaxio/about/kanonismos/). Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των γονέων/κηδεμόνων ή ασκούντων την επιμέλεια.
Στη σχολική μας μονάδα εφαρμόζεται το Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο.
————
1ος Άξονας
Προσέλευση – παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό
Το ημερήσιο διδακτικό ωράριο λειτουργίας του σχολείου διαμορφώνεται ως εξής:
ΠΡΩΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (προαιρετικό):
Προσέλευση μαθητών/τριών στο σχολείο: 07:00΄ – 07:15΄
Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών/τριών: 07:15΄ – 08:00΄
ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (υποχρεωτικό):
Προσέλευση μαθητών/τριών στο σχολείο: 08:00΄ – 08:15΄
Προσευχή – Έναρξη Υποχρεωτικού Διδακτικού Προγράμματος: 08:15΄
Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος – Αποχώρηση μαθητών/τριών: 13:15΄
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (προαιρετικό) [Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών, που είναι εγγεγραμμένοι στο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα, δηλώνουν στην αίτηση εγγραφής τους την ακριβή ώρα αποχώρησης των παιδιών τους από το σχολείο]:
Έναρξη λειτουργίας Αναβαθμισμένου Ολοήμερου Προγράμματος: 13:15΄
Λήξη Αναβαθμισμένου Ολοήμερου Προγράμματος: 17:30΄
Αποχώρηση μαθητών/τριών: στις 14:55΄, στις 15:50΄ ή στις 17:30΄
Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων καθώς και η διάρκειά τους παρουσιάζονται στην ιστο-σελίδα του σχολείου: https://blogs.sch.gr/2dimaxio/katanomi-oron/
Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο, η αποχώρησή τους καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι μαθητές/τριες εισέρχονται από την κεντρική εξώπορτα (αυλόπορτα). Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους/τις μαθητές/τριες στην είσοδο του σχολείου ενώ οι γονείς/κηδεμόνες/συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/τριών δεν παρευρίσκεται κανείς χωρίς άδεια εντός του σχολείου εκτός από τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς.
Με το πρώτο κουδούνι, που ηχεί στις 08:15΄, κλείνει η είσοδος του σχολείου και οι μαθητές/τριες κατευθύνονται στον προκαθορισμένο χώρο συγκέντρωσης κατά τάξεις/τμήματα με την επιτήρηση των εφημερευόντων εκπαιδευτικών. Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή όλων στο προαύλιο του σχολείου με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν (αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν ενεργά στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στον χώρο συγκέντρωσης, όσο αυτή διαρκεί, και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής).
Ο Διευθυντής του σχολείου ή ο αναπληρωτής του ή εκπαιδευτικός (εκπροσωπώντας τον Σύλλογο Διδασκόντων) προβαίνει σε πιθανές ανακοινώσεις και οδηγίες που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και στη μαθητική ζωή της συγκεκριμένης μέρας ή και σε γενικότερα θέματα. Η θύρα εισόδου-εξόδου παραμένει κλειστή κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου με ευθύνη του Διευθυντή.
Μετά το πέρας της πρωινής συγκέντρωσης οι μαθητές κατά τάξεις/τμήματα κατευθύνονται οργανωμένα στις αίθουσές τους (από την κεντρική είσοδο οι Β΄, Ε΄1, Δ΄ και ΣΤ΄ τάξεις/τμήματα – από την ανατολική είσοδο οι τάξεις/τμήματα Α΄, Γ΄, και Ε΄2) συνοδεία των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την 1η ώρα.
Για όσους/ες προσέρχονται με καθυστέρηση ενημερώνεται άμεσα ο Διευθυντής, ο οποίος είναι υπεύθυνος να δώσει άδεια για την είσοδό τους στο σχολείο και στην αίθουσα διδασκαλίας. Όταν η καθυστερημένη προσέλευση επαναλαμβάνεται, το ζήτημα διευθετείται σε συνεργασία του Διευθυντή με την οικογένεια.
Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων όλοι/όλες οι μαθητές/τριες βγαίνουν από τις αίθουσες διδασκαλίας (οι οποίες κλειδώνονται από τον διδάσκοντα) και κατευθύνονται στους τομείς διαλειμμάτων συνοδευόμενοι από τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό. Ο/Η εν λόγω εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό, για την καθαριότητα, σε συνεργασία με το προσωπικό καθαριότητας, και για το κλείδωμα της αίθουσας εξερχόμενος/η τελευταίος/α. Δεν επιτρέπεται η άσκοπη παραμονή των μαθητών/τριών στους διαδρόμους του κτιρίου.
Για κάθε τάξη/τμήμα έχει καθοριστεί, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ιδιαίτερος χώρος προαυλισμού, προκειμένου να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός και η ανάμειξη μαθητών/τριών διαφορετικών ηλικιών/τάξεων. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να προαυλίζονται μόνο στον καθορισμένο χώρο για την τάξη/τμήμα τους (οι τομείς για κάθε ομάδα είναι κυλιόμενοι ανά διάλειμμα):
στον τομέα 1 (νότιο προαύλιο, μπροστά από το διδακτήριο) οι τάξεις Α΄ & Β΄ αρχόμενες από το 1ο διάλειμμα κάθε Δευτέρας με κυκλική εναλλαγή
στον τομέα 2 (ανατολικό προαύλιο, μπροστά από τις βρύσες) οι τάξεις Γ΄ & Δ΄ αρχόμενες από το 1ο διάλειμμα κάθε Δευτέρας με κυκλική εναλλαγή
στον τομέα 3 (γήπεδα καλαθοσφαίρισης και μίνι ποδοσφαίρου) τα τμήματα/τάξεις Ε΄1, Ε΄2 & ΣΤ΄ αρχόμενα από το 1ο διάλειμμα κάθε Δευτέρας με κυκλική εναλλαγή.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές/τριες παραμένουν αποκλειστικά σε προστατευμένους και στεγασμένους χώρους, εξωτερικά και εσωτερικά του κτιρίου, όντας ιδιαίτερα προσεκτικοί. Οι τομείς αυτοί έχουν οριστεί επίσης με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ως εξής:
τομέας 1: νότιο στέγαστρο έμπροσθεν κεντρικής εισόδου,
τομέας 2: αίθουσα εκδηλώσεων εντός διδακτηρίου,
τομέας 3: διάδρομος ισογείου του διδακτηρίου.
Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του σχολείου από τα κάγκελα του αύλειου χώρου. Γονέας/κηδεμόνας, που επιθυμεί να δώσει π.χ. φαγητό στο παιδί του, το παραδίδει αποκλειστικά στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Οι εφημερεύοντες των τομέων ειδοποιούν τους μαθητές/τριες ένα (1) λεπτό πριν τη λήξη του διαλείμματος, ώστε μόλις χτυπήσει το κουδούνι για το μάθημα να προσέλθουν στους καθορισμένους χώρους αναμονής και να συναντηθούν με τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τη συγκεκριμένη διδακτική ώρα. Κατόπιν, πάντα με τη συνοδεία των διδασκόντων εκπαιδευτικών, εισέρχονται με σειρά στις αίθουσες διδασκαλίας κινούμενοι δεξιά στις σκάλες ο ένας πίσω από τον άλλο. Οι τάξεις/τμήματα Α΄, Γ΄ και Ε΄2 εισέρχονται από την ανατολική είσοδο, ενώ οι τάξεις Β΄, Ε΄1, Δ΄ και ΣΤ΄ εισέρχονται από την κεντρική είσοδο.
Στην έναρξη κάθε σχολικού έτους οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να προσκομίσουν Υπεύθυνη Δήλωση για τον τρόπο αποχώρησης του παιδιού τους: το παιδί μπορεί να αποχωρήσει ή μόνο του -με αποκλειστική ευθύνη του γονέα- ή με συνοδεία γονέα/κηδεμόνα ή εξουσιοδοτημένου ατόμου, ή με ταξί/λεωφορείο αν αυτό προβλέπεται λόγω απόστασης.
Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια από τον Διευθυντή. Αν παραστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. λόγω ασθένειας) ενημερώνεται άμεσα ο/η γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της. Όταν εκείνος/η έλθει στην είσοδο, το παραλαμβάνει, αφού πρώτα δηλώσει ενυπόγραφα (Υπεύθυνη Δήλωση Έκτακτης Αποχώρησης) το γεγονός αυτό ενώπιον της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας.
Οι μαθητές/τριες που παρακολουθούν το Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα, μετά το τέλος του Ημερήσιου Υποχρεωτικού Προγράμματος, συγκεντρώνονται αρχικά στον χώρο σίτισής τους και μετά το πέρας της 1ης ώρας του γεύματος/διατροφικής αγωγής, με τη συνοδεία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού, κατευθύνονται σε καθορισμένη αίθουσα διδασκαλίας για να συμμετέχουν στο υπόλοιπο πρόγραμμα του Αναβαθμισμένου Ολοήμερου.
Η αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο γίνεται ως εξής:
Στο τέλος του εξαώρου, με τη λήξη του υποχρεωτικού προγράμματος στις 13:15΄, όλοι οι μαθητές/τριες που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους εξέρχονται από το κτίριο όπως παρακάτω:
Οι μαθητές/τριες των Α΄, Γ΄ και Ε΄2 τάξεων/τμημάτων εξέρχονται από την ανατολική έξοδο του διδακτηρίου.
Οι μαθητές/τριες των Β΄, Ε΄1, Δ΄ και ΣΤ΄ τάξεων/τμημάτων εξέρχονται από την κεντρική έξοδο του διδακτηρίου.
Οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν στο Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Πρόγραμμα αποχωρούν από την κεντρική έξοδο του διδακτηρίου, σύμφωνα με την ώρα αναχώρησης που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες τους: ή στις 14:55΄ ή στις 15.50΄ ή στις 17:30΄.
Κατά τη διαδικασία της αποχώρησης από το σχολείο οι συνοδοί των μαθητών/τριών πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και να αναμένουν έξω από την αυλόπορτα στον χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων. Παραμένουν εκεί και εγγίζουν την εξώπορτα μόνο για να παραλάβουν το παιδί τους. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/τριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.
Οι μαθητές/τριες, που συνοδεύονται καθημερινά, κατά την αποχώρησή τους, περιμένουν τον συνοδό τους ακόμα και αν αυτός καθυστερήσει και δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι (εκτός από την περίπτωση που υπάρχει δηλωμένη επιθυμία των γονέων να αποχωρεί μόνο του το παιδί τους). Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά από το σχολείο ανήκει αποκλειστικά στους γονείς/κηδεμόνες.
Για οποιαδήποτε αλλαγή στο καθημερινό πρόγραμμα οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το σχολείο με γραπτή ανακοίνωση. Η επικοινωνία μπορεί να γίνει και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εφόσον υπάρχει αυτή η δυνατότητα από πλευράς γονέων/κηδεμόνων. Οι ανακοινώσεις αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του σχολείου.
————
2ος Άξονας
Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος
Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου και τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στον/στη συμμαθητή/τρια, στη σχολική περιουσία θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.
Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της υπεύθυνου εκπαιδευτικού της τάξης με τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων, τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, την εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης, τις υποστηρικτικές δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Δ.Υ. – ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), τη Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης καθώς και των αρμόδιων υπηρεσιών και φορέων για την προστασία και υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων των μαθητών/τριών.
Για οποιοδήποτε θέμα αντιμετωπίζουν οι μαθητές/τριες εντός της τάξης ενημερώνουν άμεσα τον διδάσκοντα εκπαιδευτικό, ενώ κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο ή στους διαδρόμους και δεν εισέρχονται στους χώρους των γραφείων χωρίς άδεια.
Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες:
- διατηρούν τα βιβλία και τα τετράδιά τους καθαρά και τακτοποιημένα και βάζουν στις τσάντες τους μόνο τα απαραίτητα σύμφωνα με το ημερήσιο πρόγραμμα. Δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα.
- φροντίζουν για τη διατήρηση της καθαριότητας όλων των χώρων του σχολείου που ζουν και κινούνται καθημερινά: αίθουσες, εργαστήρια, διάδρομοι, σκάλες, τουαλέτες, προαύλιο, βρύσες, γήπεδα. Προσέχουν και δεν προκαλούν φθορές στα αντικείμενα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου τους (θρανία, καρέκλες, πίνακες, τοίχους κ.ά.). Πετούν τα σκουπίδια τους στους πράσινους κάδους/καλαθάκια και όσα ανακυκλώνονται στους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης.
- σέβονται τα πράγματα των συμμαθητών τους όπως τα δικά τους και αν βρουν κάτι, που δεν τους ανήκει, το παραδίδουν αμέσως στον δάσκαλο ή στη δασκάλα τους.
- για κανένα λόγο δεν παραμένουν μόνοι/ες στην αίθουσα διδασκαλίας. Όταν κτυπά το κουδούνι για το διάλειμμα, βγαίνουν ήρεμα έξω (όλη η τάξη και με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού), παίρνοντας μαζί τους ό,τι τους χρειάζεται (π.χ. φαγητό, νερό).
- όταν κατεβαίνουν από τον όροφο -πάντα με συνοδεία εκπαιδευτικού- δεν τρέχουν στις σκάλες και στους διαδρόμους και τηρούν τις αποστάσεις μεταξύ τους και δεν περιφέρονται ούτε παραμένουν άσκοπα στους διαδρόμους.
- γνωρίζουν ότι κάθε τάξη/τμήμα έχει συγκεκριμένο τομέα, κυλιόμενο ανά διάλειμμα και ότι το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ευκαιρία ανάπτυξης των κοινωνικών τους σχέσεων, αλλά και χρόνος κάλυψης φυσικών αναγκών όπως φαγητό, νερό, τουαλέτα (την οποία καλό είναι να την επισκέπτονται στο διάλειμμα και όχι στη διάρκεια του μαθήματος) κ.ά.
- την ώρα του διαλείμματος κινούνται και παίζουν ήρεμα στους χώρους που έχουν οριστεί σεβόμενοι τους κανόνες, λύνουν τις όποιες διαφορές τους με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνονται στους εφημερεύοντες.
- χρησιμοποιούν τις τουαλέτες σύμφωνα με το φύλο τους και τηρούν τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. τα χαρτιά τουαλέτας στους κάδους, κλείσιμο της βρύσης κτλ.).
- ετοιμάζουν την τσάντα τους, όταν πρόκειται να αποχωρήσουν, και αφήνουν το θρανίο τους και ολόκληρο τον χώρο τους καθαρό παίρνοντας μαζί τα προσωπικά τους είδη (μπουφάν, μπλούζες, τσάντες κ.ά.) για τα οποία είναι υπεύθυνοι/ες.
- περιμένουν το πρόσταγμα του διδάσκοντος εκπαιδευτικού για να αποχωρήσουν μαζί με τους συμμαθητές τους και παραμένουν στον χώρο που έχει οριστεί για την αναχώρησή τους μέχρι να έρθουν να τους παραλάβουν οι συνοδοί τους.
- συμμετέχουν ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες – εκδηλώσεις του σχολείου.
————
3ος Άξονας
Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς (π.χ. ΝΗΡΕΑΣ, ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ) και η συνεργασία με την οικογένεια.
Όλοι οι μαθητές/τριες λειτουργούν σε πλαίσιο αμοιβαιότητας, αλληλοκατανόησης και αγάπης αποφεύγοντας τις εντάσεις και οποιαδήποτε μορφή βίας (λεκτική ή σωματική) προς τους συμμαθητές/τριές τους.
Ειδικότερα, οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται:
- να μαλώνουν, να χειροδικούν ή να ασκούν οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους συμμαθητές τους. Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
- να προσβάλλουν τους συμμαθητές τους για λόγους σωματικούς (π.χ. για το ύψος ή το βάρος τους), εθνικούς, θρησκευτικούς, φυλετικούς κ.ά.
- να διαδίδουν φήμες ή να αποκλείουν συμμαθητές/τριές τους από παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες, παρακινώντας και άλλους να κάνουν το ίδιο, ή να ειρωνεύονται και να ασκούν κακόβουλη κριτική.
- να προβαίνουν σε χρήση ή φθορά αντικειμένων των συμμαθητών/τριών τους.
Αντιθέτως, οι μαθητές/τριες πρέπει:
- αν κάποιος τους ενοχλήσει ή ασκήσει κάθε είδους βία ή αποκλεισμό, να ενημερώνουν άμεσα τον/την εκπαιδευτικό εφημερίας που βρίσκεται στον τομέα του διαλείμματος και κατόπιν εκείνος/η τον Διευθυντή. Ασφαλώς, προστατεύουν τον εαυτό τους χωρίς να ασκούν και οι ίδιοι βία στους άλλους.
- να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή και να παρατηρούν τα συμβαίνοντα από άλλους/ες. Αυτοί οι μαθητές/τριες, που ονομάζονται και παρατηρητές, έχουν την πιο μεγάλη δύναμη να σταματήσουν τις βίαιες συμπεριφορές. Υποστηρίζουν το θύμα και αποδοκιμάζουν όχι τον μαθητή/τρια που ασκεί τη βία αλλά την συμπεριφορά του, η οποία δεν είναι καθόλου αποδεκτή. Οι μαθητές/τριες που παρατηρούν τα φαινόμενα βίας -χωρίς να τα ενισχύουν- πρέπει, αφού βοηθήσουν, να ενημερώσουν συνέχεια τον εφημερεύοντα και αυτός τον Διευθυντή.
Οι εκπαιδευτικοί, στη διάρκεια της εφημερίας τους όσο και σε κάθε στιγμή της σχολικής ζωής, λειτουργούν ευαισθητοποιημένοι απέναντι σε γεγονότα και καταστάσεις που πιθανόν υποκρύπτουν μορφές σχολικής βίας. Σε συνεργασία με την Ε.Δ.Υ. πραγματοποιούν παρεμβάσεις πρόληψης της σχολικής βίας στα τμήματά τους και είναι έτοιμοι να ζητήσουν τη συνεργασία του συλλόγου διδασκόντων και των γονέων στην προσπάθεια αποκλεισμού κάθε μορφής βίας και σχολικού εκφοβισμού.
————
4ος Άξονας
Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Αξιούπολης, στο πλαίσιο της σχολικής ζωής και κατά τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου, οργανώνει μία σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.
Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, επειδή με τον τρόπο αυτό αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
Οι σχολικές δράσεις δύνανται να υλοποιούνται εντός της σχολικής μονάδας (π.χ. επισκέψεις και ομιλίες επιστημόνων, καλλιτεχνών, πολιτιστικές εκδηλώσεις κλπ.) ή εκτός αυτής (διδακτικές επισκέψεις, ημερήσια εκδρομή, εκπαιδευτικές ανταλλαγές κλπ.) οπότε απαιτείται η μετακίνηση μαθητών/τριών με λεωφορείο. Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στις δράσεις που πραγματοποιούνται εκτός σχολείου ή από ειδικούς ύστερα από πρόσκληση στο σχολείο απαιτείται η έγγραφη σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων.
Η λειτουργία της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης αποτελεί εναλλακτικό περιβάλλον μάθησης, χώρο κοινωνικοποίησης και προαγωγής της φιλαναγνωσίας, καθώς και ένα χρήσιμο, υποστηρικτικό εργαλείο για μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές/τριες μπορούν να δανείζονται βιβλία, με την επίβλεψη των υπεύθυνων εκπαιδευτικών της τάξης και με την υποχρέωση να τα επιστρέφουν όπως τα δανείστηκαν, χωρίς φθορές. Υπεύθυνοι της σχολικής βιβλιοθήκης είναι οι εκπαιδευτικοί Παπαδοπούλου Ανθία, Σμυρνάκου Αναστασία, Κύρου Ιωάννης. Το σχολείο μας συνεργάζεται με τη Βιβλιοθήκη Αξιούπολης «Δημήτριος Οικονόμου» και την Κινητή Δανειστική Βιβλιοθήκη Κιλκίς.
Οι μαθητές/τριες συμμετέχουν εθελοντικά στα προγράμματα ανακύκλωσης μπαταριών, χαρτιού, αλουμινίου, πλαστικού (& καπάκια πλαστικών δοχείων) του σχολείου.
————
5ος Άξονας
Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με τις οικογένειες των μαθητών/τριών και με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων.
Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας/ασκών την επιμέλεια, ο οποίος πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο για την επίλυση του ζητήματος.
Η γονική μέριμνα και η επιμέλεια για το ανήλικο τέκνο είναι καθήκον και δικαίωμα των γονέων, οι οποίοι την ασκούν από κοινού. Στις περιπτώσεις διαζυγίου, που η άσκηση της γονικής μέριμνας και της επιμέλειας ρυθμίζεται από το δικαστήριο, ο γονέας που ασκεί την επιμέλεια ενημερώνει σχετικά το σχολείο και προσκομίζει τη δικαστική απόφαση.
Οι γονείς/κηδεμόνες συνεργάζονται στενά με το σχολείο προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το σχολείο. Η ενημέρωση για τη σχολική εργασία, την πρόοδο των μαθητών/τριών και για θέματα αγωγής ή ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου πραγματοποιείται:
α) στην αρχή του διδακτικού έτους όταν οι εκπαιδευτικοί ή/και ο Διευθυντής του σχολείου ενημερώνουν τους γονείς/κηδεμόνες κατά τάξη ή συλλογικά για το ωρολόγιο πρόγραμμα και το αναλυτικό πρόγραμμα, τις ώρες και ημέρες επικοινωνίας και συνεργασίας μαζί τους ή για γενικότερα θέματα που αφορούν την αγωγή και την πρόοδο των μαθητών/τριών και εν γένει τη λειτουργία του σχολείου.
β) κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου και του/της εκπαιδευτικού του τμήματος, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
γ) σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, η οποία είναι καταγεγραμμένη στο Ψηφιακό Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων, αναρτάται στην ιστο-σελίδα του σχολείου (https://blogs.sch.gr/2dimaxio/infohour/) και γνωστοποιείται έγκαιρα στους γονείς/κηδεμόνες. Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός της τάξης μπορεί να συναντηθεί και εκτάκτως με τους γονείς/κηδεμόνες κάθε φορά που κρίνεται αναγκαίο.
Ειδικότερα, οι γονείς/κηδεμόνες:
- οικοδομούν σχέσεις αλληλοσεβασμού με όλους τους εκπαιδευτικούς και ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τους εκπαιδευτικούς της τάξης. Για οποιοδήποτε θέμα, παιδαγωγικό ή διδακτικό, απευθύνονται πρωταρχικά στον αντίστοιχο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας.
- διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που τους μεταφέρουν οι μαθητές/τριες σε έντυπη μορφή αλλά και παρακολουθούν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο, τις ψηφιακές τάξεις και την ιστοσελίδα του σχολείου (https://blogs.sch.gr/2dimaxio/), ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
- είναι ιδιαίτερα βοηθητικό να γνωστοποιούν στον/ην εκπαιδευτικό της τάξης και τον Διευθυντή του σχολείου ζητήματα που αφορούν τον/την μαθητή/μαθήτρια και την οικογένειά του, τα οποία ενδεχομένως να επηρεάζουν άμεσα ή έμμεσα την πρόοδό του στο σχολείο.
- δεν επιτρέπεται, και γενικότερα σε κανένα ενήλικο άτομο, να νουθετούν, να επιπλήττουν ή να τιμωρούν παιδί στον χώρο του σχολείου. Όταν προκύπτει οποιοδήποτε ζήτημα, εξαιτίας της συμπεριφοράς ενός μαθητή, αυτό συζητείται με τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό (του μαθητή που εξαιτίας της συμπεριφοράς του προέκυψε το ζήτημα) και στη συνέχεια με τον Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος και θα πράξει τα δέοντα, σύμφωνα με τον ρόλο του.
Ο Σύλλογος γονέων/κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων/κηδεμόνων. Το σχολείο και χρειάζεται αλλά και επιδιώκει τη συνεργασία με τον Σύλλογο για την προαγωγή του σχολικού έργου. Η συνεργασία αυτή αφορά τη συνολική λειτουργία του σχολείου, τις ενδοσχολικές και εξωσχολικές εκδηλώσεις, την οργάνωση κοινών εκπαιδευτικών δράσεων προς όφελος των μαθητών/τριών και της ευρύτερης σχολικής κοινότητας.
Στα πλαίσια των συλλογικών οργάνων, όπως ο σύλλογος Διδασκόντων και το Σχολικό Συμβούλιο, αλλά και στις συχνές συναντήσεις με τα εκλεγμένα μέλη του Συλλόγου γονέων/κηδεμόνων και τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του δήμου Παιονίας με εποικοδομητικό διάλογο επιδιώκεται η αναζήτηση λύσεων σε κάθε πρόβλημα λειτουργίας της σχολικής μονάδας καθώς και η ποιοτική αναβάθμιση της σχολικής ζωής.
Στο πλαίσιο της τήρησης των κανόνων προστασίας των προσωπικών δεδομένων αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές/τριες στους δικτυακούς τόπους της σχολικής μονάδας. Η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (π.χ. αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) επιτρέπεται μόνο με τη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων και πάντα με κάλυψη των προσώπων των μαθητών/τριών.
Το πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης, όσον αφορά τη γονική συγκατάθεση πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση εικόνων και βίντεο με μαθητές/τριες στις ιστοσελίδες και τα ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά την ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και την προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών, βρίσκεται στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»: https://internet-safety.sch.gr/. Δεν επιτρέπεται στους γονείς/κηδεμόνες να βιντεοσκοπούν εκδηλώσεις με χρήση ψηφιακών μέσων (π.χ. βιντεοκάμερα, κινητό τηλέφωνο) και να αναρτούν βίντεο και φωτογραφίες στο διαδίκτυο.
Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν εντός των σχολικών χώρων/κτιρίων και υπαίθριων χώρων κινητό τηλέφωνο ή άλλη ηλεκτρονική συσκευή που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση (στην απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μονό κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης).
Στην περίπτωση που διαπιστωθεί η ύπαρξη εκτός τσάντας τέτοιου είδους συσκευών, η συσκευή παραδίδεται στη διεύθυνση του σχολείου, επιστρέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων και ενημερώνονται σχετικά οι γονείς/κηδεμόνες.
Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.
Όσον αφορά στην προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται το «Μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου» στη σχολική μονάδα, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο Διευθυντής ενημερώνει τους μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών, έχει καταρτιστεί σχέδιο εκκένωσης (https://blogs.sch.gr/2dimaxio/ekkenosi/) και πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα ασκήσεις ετοιμότητας και εκκένωσης κτιρίου.
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school). Επίσης, έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται ηλεκτρονικά για τις απουσίες, τη βαθμολογία των μαθητών/τριών και τις ανακοινώσεις που αφορούν την σχολική μονάδα μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Parents» (https://eschools.minedu.gov.gr/). Η πλατφόρμα παρέχει στον/στην πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό και μόνιμο δίαυλο επικοινωνίας με το σχολείο μέσω του οποίου ο/η κηδεμόνας θα αλληλοεπιδρά με την σχολική μονάδα. Οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στο «e-Parents», οργανωμένες ανά ρόλο χρήστη, είναι οι εξής: Ανακοινώσεις και Ειδοποιήσεις Σχολικής Μονάδας, Απουσίες Μαθητή, Βαθμολογίες Μαθητή.
Για την αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού λειτουργεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών (https://stop-bullying.gov.gr/). Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές/τριες και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλλουν αναφορές. Επίσης, ορίζεται συγκεκριμένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού με σκοπό την εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικής βίας (ν. 5029/2023 (Α’ 55)). Αποδέκτες – υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας και η Πουταχίδου-Σάπκα Νεφέλη, εκπαιδευτικός ΠΕ70 Τμήματος Ένταξης, που ορίστηκε από τον Διευθυντή για τον σκοπό αυτό.
————
6ος Άξονας
Ποιότητα του σχολικού χώρου
Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια, αίθουσες, εργαστήρια, γήπεδα, αύλειος χώρος διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/της μαθητή/τριας.
Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της.
Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια μαθητή/τρια, στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία, και του ζητάει να την αποκαταστήσει μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσει ότι δεν προτίθεται να αποκαταστήσει τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό.
Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης στους γονείς/κηδεμόνες του/της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
Για το κυλικείο ορίζονται, από τα Υπουργεία Παιδείας και Εσωτερικών, με υγειονομικές διατάξεις και κοινές αποφάσεις, τα προϊόντα που μπορούν να διατίθενται στα σχολικά κυλικεία, με στόχο την προστασία και προαγωγή της υγείας των μαθητών/μαθητριών και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος σε θέματα υγιεινής διατροφής. Υπεύθυνοι της Επιτροπής Ελέγχου Λειτουργίας Κυλικείου είναι οι εκπαιδευτικοί Βαϊτσίδης Βαΐτσης, Αναγνωστίδης Ιωάννης, Μαυρίδου Ελένη.
Το βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες, σχολικοί τροχονόμοι) οφείλει να βρίσκεται στον χώρο του σχολείου σύμφωνα με το καθορισμένο ωράριο και να ασκεί με επιμέλεια τα καθήκοντά του. Οι εκπαιδευτικοί δεν απευθύνονται στο βοηθητικό προσωπικό για ό,τι σχετίζεται με το έργο αυτών, αλλά αναφέρουν τις παρατηρήσεις τους στον Διευθυντή και εκείνος φροντίζει για τα περαιτέρω.
Οι καθαρίστριες οφείλουν να ασφαλίζουν κάθε υλικό που τυχόν μπορεί να βλάψει τους μαθητές/τριες και να κρατούν την αποθήκη πάντα κλειδωμένη, ενώ απευθύνονται στον Διευθυντή για τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουν και δέχονται παρατηρήσεις και εντολές για το έργο τους μόνο από αυτόν.
Το βοηθητικό προσωπικό οφείλει να συμπεριφέρεται στους μαθητές/τριες, τους γονείς/κηδεμόνες τους και τους/τις εκπαιδευτικούς με τον δέοντα σεβασμό και να περιορίζεται αυστηρά στα καθήκοντά του.
Οι καθαρίστριες του σχολείου εκπαιδεύονται στη σωστή χρήση των καθαριστικών και απολυμαντικών και εργάζονται σύμφωνα με τις οδηγίες για τις καλύτερες δυνατόν συνθήκες υγιεινής στο σχολείο μας.
————
7ος Άξονας
Ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλεια, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις κατά καιρούς αποφάσεις των αρμοδίων συλλογικών οργάνων του.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει μέχρι την έγκριση νεότερου.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
- Προεδρικό διάταγμα 79/2017 (με τις τροποποιήσεις του)
- Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
- Πρότυπος Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Αξιούπολη, 10/10/2024
O Διευθυντής του σχολείου
Βαΐτσης Βαϊτσίδης