Η Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989 και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 13 Οκτωβρίου, με το σκεπτικό ότι ο άνθρωπος είναι αδύνατον να κυριαρχήσει στις δυνάμεις της φύσης, είναι όμως δυνατόν να μειώσει τις καταστροφικές τους συνέπειες.
Η συζήτηση με τα παιδιά ξεκίνησε μιλώντας και ανταλλάσσοντας σκέψεις σχετικά με τις φυσικές καταστροφές που συμβαίνουν γύρω μας.. Πολλά παιδιά ανέφεραν φωτιές, πυρκαγιές που έτυχε να δουν στην τηλεόραση ή και “από κοντά” το καλοκαίρι που πέρασε.. και έτσι η συζήτηση συνεχίστηκε με ενδιαφέρον να μάθουν νέες πληροφορίες σχετικά.. Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά στον η/υ με τσουνάμι, πλημμύρες, ανεμοστρόβιλους..
Τα σημειώσαμε και σε χαρτί για να τα θυμόμαστε..
Στη συνέχεια, το κάθε παιδί επέλεξε και ζωγράφισε αυτό που του έκανε περισσότερο εντύπωση..
Τις επόμενες μέρες θα γίνει και η 1η άσκηση σεισμού στο Νηπιαγωγείο μας και θα ασχοληθούμε αναλυτικότερα με το φαινόμενο αυτό στα πλαίσια του 1ου Θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. 🙂
Πολλά φρούτα της εποχής πάνε και έρχονται στο νηπιαγωγείο μας την ώρα του δεκατιανού γεύματος!!
Τα αγαπημένα μας και ζουμερά σταφύλια που τόσο μας αρέσουν… εμείς διαλέξαμε να τα τραγουδήσουμε και να τα φτιάξουμε με πλαστελίνη, πινέλα και χρώματα..
“1 μήλο την ημέρα… τον γιατρό τον κάνει πέρα!!!!”
Την γνωστή παροιμία.. την μάθαμε και την κολλήσαμε σε ένα μήλο που κόψαμε και κολλήσαμε σε ένα γλωσσοπίεστρο για να το πάρουμε στο σπίτι και να μας θυμίζει πόσο καλό κάνει στην ΥΓΕΙΑ μας η κατανάλωση μήλων αλλά και όλων των φρούτων γενικά… 😀 😀
Τα χρώματα αποτελούν μια αγαπημένη θεματική στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά καθημερινά ζωγραφίζουν με μαρκαδόρους, πινέλα και πειραματίζονται μαζί τους..
Αρχικά, μιλήσαμε για τα 3βασικά χρώματα..
Συζητήσαμε ποια στοιχεία, αντικείμενα, φαγητά κτλ γύρω μας έχουν αυτά τα βασικά χρώματα και ομαδικά, τα αποτυπώσαμε σε χαρτί όπως μπορούσαμε.
και ζωγραφίσαμε χρησιμοποιώντας.. μόνο δύο από τα βασικά χρώματα!!
Σε επόμενη φάση, πειραματιστήκαμε, ανακατέψαμε χρώματα και φτιάξαμε με τις παλάμες μας τα χρώματα που δημιουργούνται μέσα από μίξεις χρωμάτων..
..έτσι φτιάχτηκε και ο πίνακας αναφοράς με τα χρώματα.. γράφοντας και το όνομά τους! 😀
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ!!!!
Την επόμενη μέρα, διαβάσαμε το πολύ όμορφο παραμύθι “Το παραμύθι με τα χρώματα”του Αλέξη Κυριτσόπουλου.
Ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά, τα οποία αντάλλαξαν ιδέες και σκέψεις σχετικά με την ιστορία…
-Τί ήταν αυτό που στεναχώρησε το ουράνιο τόξο;
-Τί σκέφτηκαν να κάνουν τα παιδιά;
-Κατάφεραν να βοηθήσουν να γίνει και πάλι χρωματιστή η πόλη τους;
Πραγματικά όλες οι ιδέες ήταν φανταστικές και η συζήτηση ολοκληρώθηκε, για να ακολουθήσει η ζωγραφιά του παραμυθιού με ότι έκανε περισσότερο εντύπωση στον καθένα.
Στο τέλος, θελήσαμε να κάνουμε και μια ομαδική ζωγραφική σχετικά με το παραμύθι.. 🙂
Συζητήσαμε τί θέλουμε να ζωγραφίσουμε (η βροχή του ουράνιου τόξου υπερίσχυσε…), μοιράσαμε ρόλους και ξεκινήσαμε.. 😀
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων συζητήσαμε με τα παιδιά για τη λειτουργία τους και την αποστολή τους. Είδαμε σχετικό εποπτικό υλικό, μιλήσαμε για τη δουλειά του ταχυδρόμου, τα γραμματόσημα, τον αποστολέα και τον παραλήπτη ενός γράμματος, καθώς και τους λόγους που οι άνθρωποι -παλιότερα κυρίως- έστελναν γράμματα…
Ακούσαμε και το παρακάτω σχετικό τραγούδι..
Στη συνέχεια με κόλλα και ψαλίδι, ομαδοποιήσαμε κα κολλήσαμε γραμματόσημα..
Θελήσαμε να στείλουμε και εμείς ένα γράμμα.. σε ένα αγαπημένο μας πρόσωπο..
Έτσι λοιπόν, φτιάξαμε όπως μπορούσαμε μόνοι μας τους φακέλους.. “γράψαμε” και ζωγραφίσαμε το μήνυμα που θέλαμε.. γράψαμε τον αποστολέα και τον παραλήπτη.. κολλήσαμε και το γραμματόσημο..
….και το γράμμα έτοιμο για αποστολή στον παραλήπτη του… 😀
Την επόμενη μέρα απαντήσαμε σε ένα αίνιγμα με τον δικό μας τρόπο..
Και είχαμε μια ιδέα για τη συνέχεια… Θελήσαμε να στείλουμε στο άλλο τμήμα του Νηπιαγωγείου μας αυτό το αίνιγμα μέσω ενός γράμματος!!! 😀
Έτσι, ετοιμάσαμε το κείμενο.. φτιάξαμε τον φάκελο.. γράψαμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία και το γράμμα είναι έτοιμο για αποστολή…
Δύο παιδιά ανέλαβαν τον ρόλο του ταχυδρόμου και ντυμένα «κατάλληλα»(καπέλο, τσάντα)..ξεκίνησαν για την παράδοση του φακέλου..
Τα παιδιά του άλλου τμήματος υποδέχτηκαν τους ταχυδρόμους στη τάξη τους.. παρέλαβαν το γράμμα.. και τώρα περιμένουμε με ανυπομονησία να λάβουμε και εμείς από εκείνα το γράμμα με την απάντηση στο αίνιγμα… 😀 😀 😀
συνεχίζεται…
Η απάντηση ήρθε…
Τα παιδιά του τμήματος 2 βρήκαν τη λύση στο αίνιγμα και μας έφεραν το γράμμα τους με την απάντηση.. 😀 😀
Τί όμορφη εμπειρία ήταν αυτή για όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας!!!
Χρώματα, πινέλα και φαντασία πήραν τη θέση τους για μαγευτικές δημιουργίες..
Τα χρώματα του φθινοπώρου και εικόνες του Οκτωβρίου που είδαμε και συζητήσαμε, μας έδωσαν έμπνευση και οι μικροί μας καλλιτέχνες ξεκίνησαν να δημιουργούν υπέροχες φθινοπωρινές εικόνες με τον δικό τους μοναδικό τρόπο!! 🙂
και φθινοπωρινά δεντράκια.. με κολλάζ από αληθινά φύλλα και χρωματιστές παλάμες.. στα ΑΓΓΛΙΚΑ!!!
Παγκόσμια ημέρα των ζώων σήμερα και στο νηπιαγωγείο μας και τα δύο τμήματα την τιμήσαν με τραγούδια, παραμύθια, παιχνίδια και απλές κατασκευές, φτιαγμένες με αγάπη από τα μαγικά μας χεράκια!
Η μέρα μας ξεκίνησε με το μελοποιημένο ποίημα του Ιωάννη Πολέμη “Αγαπάω τα Ζώα”:
Ποτέ δε θα πειράξω τα ζώα τα καημένα·
μην τάχα σαν εμένα, κι εκείνα δεν πονούν;
Θα τα χαϊδεύω πάντα, προστάτης τους θα γίνω.
Ποτέ δεν θα τ’ αφήνω στους δρόμους να πεινούν.
Aν δεν μιλούν κι εκείνα κι ο λόγος αν τους λείπει,
μήπως δεν νιώθουν λύπη, δεν νιώθουν και χαρά;
Μήπως καρδιά δεν έχουν, στα στήθη τους κρυμμένη,
που τη χαρά προσμένει κι αγάπη λαχταρά;
Στη συνέχεια βρήκαμε και ξεχωρίσαμε από τη βιβλιοθήκη μας τα βιβλία που περιλαμβάνουν ζωάκια στις ιστορίες τους και τα ξεφυλλίσαμε με τους φίλους μας. 😀
Έπειτα ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι.. 🙂
Ετοιμάσαμε και την πρώτη μας ατομική χειροτεχνία-κατασκευή.. οι τάξεις γέμισαν σκυλάκια και σοφές κουκουβάγιες!!!
Αφού χορέψαμε και τραγουδήσαμε τραγούδια σχετικά με ζώα που αναζητήσαμε στο διαδίκτυο… σκεφτήκαμε να τα καλέσουμε με έναν μαγικότρόπο στη τάξη και την αυλή μας… Έτσι με τη βοήθεια της google και της τρισδιάστατης φωτογραφίας που το πρόγραμμα μας παρέχει.. το σχολείο μας επισκέφθηκαν διάφορα ζωάκια και εμείς το απολαύσαμε!!!! 🙂Καλωσορίσαμε τη γατούλα και το σκυλάκι, έκατσαν μαζί μας στην παρεούλα ο δεινόσαυρος και η τίγρης, και αποχαιρετήσαμε τον ιπποπόταμο που έφευγε από το παράθυρο της τάξης μας..
Καθημερινά ερχόμαστε σε επαφή με τα κέντρα μάθησης της τάξης μας για να μάθουμε να κινούμαστε μέσα σε αυτή, απολαμβάνοντας κάθε της γωνιά..
Γωνιά ανάγνωσης και γραφής, μαγαζάκι με λαχανικά και φρούτα, η κουζίνα μας, η γωνιά των μαθηματικών, των παζλ, της πλαστελίνης, της ζωγραφικής, το κουκλόσπιτο όπου τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους, κάνουν επιλογές, διαχειρίζονται καταστάσεις!!
Στη γωνιά κατασκευών….οι φανταστικές δημιουργίες τους..
Σήμερα γιορτάζουμε την 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.
Με αφορμή τον εορτασμό της 11ης Πανελλήνιας & Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρει, μεταξύ άλλων, στο μήνυμα που εστάλη στα σχολεία: “Το φετινό σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή» περικλείει όχι μόνο τα οφέλη, αλλά και τις αξίες του αθλητισμού: την ευγενή άμιλλα, το ευ αγωνίζεσθαι, την αλληλεγγύη και τη συνεργασία. Ο σχολικός αθλητισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Παιδείας, γιατί μας διδάσκει να επιμένουμε, να βελτιωνόμαστε, να ξεπερνάμε όρια και εμπόδια. Κυρίως, όμως, γιατί μας διδάσκει τον σεβασμό στον διπλανό μας – συμπαίκτη ή αντίπαλο – και στη δική του προσπάθεια. Είναι μια πανανθρώπινη γλώσσα, που μας μαθαίνει να φροντίζουμε για το σώμα, το πνεύμα και τους γύρω μας. Ο σχολικός αθλητισμός αποτελεί, επίσης, κομμάτι της απάντησής μας στις σύγχρονες προκλήσεις: από την πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας μέχρι την καταπολέμηση του bullying και από την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέχρι την ισορροπία μεταξύ φυσικής και ψηφιακής σφαίρας, ο σχολικός αθλητισμός συμβάλλει στη διαμόρφωση καλών συνηθειών και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων….Το παράδειγμα των Ολυμπιονικών και Παραολυμπιονικών δεν αποτελεί πηγή έμπνευσης μόνο για όσους επιθυμούν να ασχοληθούν με τον αθλητισμό, αλλά για όλους μας. Και αυτό διότι το χαμόγελό τους, αυτό το χαμόγελο που τόσες χαρές μας έχει χαρίσει, πηγάζει από την αγάπη τους για το πεδίο που αφιερώνουν το ταλέντο και τον κόπο τους. Περισσότερο, λοιπόν, και από όλα τα μετάλλια, αυτό που κάνει τους Ολυμπιονίκες και τους Παραολυμπιονίκες μας πετυχημένους είναι η αφοσίωσή τους σε αυτό που επέλεξαν να κάνουν – και αυτό είναι ένα μάθημα πέρα από τον αθλητισμό: είναι μια στάση ζωής για όλους”.
Μια ημέρα λοιπόν αφιερωμένη, όχι μόνο στην άθληση, αλλά και στις αξίες και τα οφέλη που αυτή φέρνει στη ζωή μας. Ο αθλητισμός δεν είναι απλώς μια σωματική άσκηση, αλλά αποτελεί ένα μέσο για να μάθουμε σημαντικά μαθήματα που θα μας συνοδεύουν σε όλη μας τη ζωή.
Αρχικά, ο αθλητισμός μας διδάσκει την αξία της συνεργασίας και της ομαδικότητας.
Σε κάθε άθλημα, ακόμη κι αν είναι ατομικό, υπάρχει μια ολόκληρη ομάδα από πίσω, μια κοινότητα που στηρίζει. Η συνεργασία αυτή μας μαθαίνει να μοιραζόμαστε, να υποστηρίζουμε ο ένας τον άλλο και να κυνηγάμε κοινούς στόχους. Μέσα από την άθληση, μαθαίνουμε επίσης τη σημασία της προσπάθειας και της επιμονής. Στο δρόμο προς την επιτυχία, σίγουρα θα συναντήσουμε πολλές δυσκολίες και αποτυχίες. Όμως σε κάθε πτώση, πρέπει να σηκωθούμε πιο δυνατοί, να επιμείνουμε και να προχωρήσουμε μπροστά. Επιπλέον, μας διδάσκει το σεβασμό. Σεβασμό προς τους αντιπάλους, τους κανόνες και τον εαυτό μας. Κάθε παιχνίδι έχει τους κανόνες του κι όλοι οφείλουμε να τους ακολουθούμε και να παίζουμε έντιμα. Ομοίως και στη ζωή, ο σεβασμός των κανόνων αποτελεί θεμέλιο για μια υγιή κοινωνία.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι ο αθλητισμός είναι χαρά και ψυχαγωγία. Μέσα από το παιχνίδι, τις προπονήσεις και τους αγώνες νιώθουμε ζωντανοί, διασκεδάζουμε και χτίζουμε φιλίες που μπορεί να κρατήσουν για πάντα.
Η σημερινή ημέρα είναι μια υπενθύμιση ότι η άθληση πρέπει να είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, όχι μόνο για την καλή φυσική μας κατάσταση, αλλά και για την καλλιέργεια του χαρακτήρα μας.
Σήμερα, τα παιδιά τίμησαν το αρχαίο ρητό “Νους υγιής εν σώματι υγιή” . Αγωνίστηκαν, συνεργάστηκαν, διασκέδασαν, εκγύμνασαν σώμα και μυαλό, ακολούθησαν τις οδηγίες, συγκεντρώθηκαν στο στόχο του κάθε αθλήματος.
Ξεκινήσαμε τη μέρα μας στο Νηπιαγωγείο βλέποντας ένα σχετικό βίντεο για τον αθλητισμό, καθώς και σχετικές εικόνες από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και μιλήσαμε για αθλήματα που ξέρουμε ή και θέλουμε να μάθουμε.. (πηγή: Thalia v) 😀
Στη συνέχεια οργανώσαμε παιχνίδια μέσα στην τάξη αλλά και στην αυλή, μιας που ο καιρός ήταν ηλιόλουστος 😎
Τρέξιμο: αγόρια, κορίτσια στη σειρά.. έτοιμα για μικρές κούρσες, όπου τα παιδιά τρέχουν από το ένα σημείο στο άλλο.
Διαδρομή με εμπόδια και στεφάνια: μια διαδρομή με εμπόδια, όπου τα παιδιά σε ομάδες φτάνουν στο τέρμα ακολουθώντας τη διαδρομή, περνώντας προσεκτικά μέσα από στεφάνια, αποφεύγοντας τα μικρά εμπόδια.
“Ακόντιο”: με τη βοήθεια ενός “ακοντίου”.. ρίχνουμε όσο πιο μακριά μπορούμε..
Παιχνίδια συνεργασίας σε ομάδες:Ποια ομάδα θα κερδίσει;; Θα κρατήσει κάθε ομάδα τη μπάλα χωρίς να πέσει από τα χέρια ή τα πόδια μας;; 😀 🙂 😆
Κουτσό– Μπόουλινγκ:
Ποδόσφαιρο – Μπάσκετ:
Ασκήσεις γυμναστικής και χορός μέσα στη τάξη:
Λίγο πριν τελειώσει η γεμάτη, άθληση, μέρα μας, αποτυπώσαμε στο χαρτί τί μας άρεσε από τη σημερινή αθλητική μέρα..
Στο τέλος, πήραμε τα βραβεία συμμετοχής μας στην Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και με πολύ χαρά, περηφάνεια και καμάρι ολοκληρώσαμε την ημέρα!!! 😀
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.