Σύντομος Εσωτερικός Κανονισμός
Λειτουργίας 25ου Δημ. Σχ. Ευόσμου Σχολικού Έτους 2024-2025
Το Σχολείο μας συνέταξε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του σύμφωνα με το άρθρο 16 του Συντάγματος :
- H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες, η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του κράτους. H ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα.
2. H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών
Αναλαμβάνουν το εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό, διδακτικό, ψυχοκοινωνικό και διοικητικό έργο.
Συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου, συνεργατικού και δημοκρατικού κλίματος στην αίθουσα διδασκαλίας και γενικότερα στο σχολείο.
Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών/τριών κατά την προσέλευση στο Σχολείο, την ώρα του μαθήματος, του διαλείμματος και την αποχώρηση από το Σχολείο.
Επιδιώκουν να ενημερωθούν για την οικογενειακή, κοινωνική και οικονομική κατάσταση των μαθητών/τριών. Ενθαρρύνουν τη συνεργασία με την οικογένεια. Προγραμματίζουν συγκεκριμένες μέρες και ώρες συνεργασίας με τους γονείς.
Συμβάλλουν στην παροχή γενικής παιδείας, αντιμετωπίζοντας ισάξια όλα τα γνωστικά αντικείμενα και καλλιεργούν την κριτική σκέψη των μαθητών/τριών.
Δείχνουν σεβασμό στην προσωπικότητα, τις ιδιαίτερες ανάγκες , τις κοινωνικές, θρησκευτικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες των μαθητών/τριών .
Αξιοποιούν τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις και τα ταλέντα των μαθητών/τριών.
Επιλέγουν κατάλληλους εκπαιδευτικούς και διδακτικούς χειρισμούς που συμφωνούν με τις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών/τριών.
Παρατηρούν, κατανοούν και ερμηνεύουν τη συναισθηματική και ψυχολογική κατάσταση των μαθητών/τριών.
Ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στο μάθημα και τις άλλες σχολικές δραστηριότητες.
Αξιοποιούν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα, την ανάληψη πρωτοβουλιών και διευρύνουν τα όρια συμμετοχής των μαθητών/τριών.
Εκφράζουν ειλικρινή και ανθρώπινη συνεργασία, αληθινό ενδιαφέρον και αμέριστη δικαιοσύνη για τους/τις μαθητές/τριες.
Καλλιεργούν την αυτοπειθαρχία και την κοινωνική συνείδηση.
Ευαισθητοποιούν τους/ τις μαθητές/τριες σε θέματα προστασίας του σχολικού περιβάλλοντος, καθαριότητας, σεβασμού της δημόσιας περιουσίας και αισθητικής του χώρου.
Επαινούν, θέτουν θετικά κίνητρα, συμβουλεύουν τους/τις μαθητές/τριες.
Διατηρούν σταθερή και συνεπή στάση και επιμένουν στην εφαρμογή των κανονισμών του Σχολείου.
Προβαίνουν σε παρατηρήσεις και αποδοκιμασίες της ανάρμοστης συμπεριφοράς. Συνεργάζονται, συζητούν, προβληματίζονται και συναποφασίζουν κοινούς τρόπους αντιμετώπισης φαινομένων επιλήψιμης συμπεριφοράς των μαθητών/τριών. Όταν χρειάζεται, επιβάλλουν ποινές προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποφασιστικά όποιες παραβατικές συμπεριφορές.
Τηρούν εχεμύθεια για όλα τα θέματα που αφορούν το Σχολείο (απόψεις Συλλόγου Διδασκόντων, σχολική επίδοση, συμπεριφορά, κτλ)
Καλλιεργούν τον αμοιβαίο σεβασμό, την ειλικρίνεια, την συναδελφικότητα, την αποτελεσματική επικοινωνία, τη συνεργασία, τον διάλογο. Σέβονται τις διαφορετικές απόψεις, επιχειρηματολογούν και στηρίζουν την αποδοχή της πλειοψηφίας.
Διαπαιδαγωγούν με το παράδειγμά τους αποτελώντας πρότυπο αναφοράς με το ήθος και το ύφος τους.
Ο ρόλος μαθητών/τριων
Φοιτούν υποχρεωτικά με τακτική, ενεργό και συστηματική συμμετοχή.
Ακολουθούν και τηρούν πιστά το ωρολόγιο πρόγραμμα του Σχολείου:
- 8.00-8.15 Προσέλευση
- 13.15 Λήξη μαθημάτων πρωινού τμήματος
- 14.55 Ενδιάμεση αποχώρηση ολοήμερου προγράμματος
- 15.50 Λήξη μαθημάτων ολοήμερου προγράμματος
- 17.30 Λήξη μαθημάτων Διευρυμένου Τμήματος
Συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή, στις εορταστικές εκδηλώσεις και στις εκπαιδευτικές επισκέψεις με σεβασμό και υπευθυνότητα. Επισημαίνεται ότι οι ετερόδοξοι μαθητές/τριες που δεν συμμετέχουν παρευρίσκονται στο χώρο του Σχολείου δείχνοντας τον απαιτούμενο σεβασμό. Κατά τις εορταστικές εκδηλώσεις το πρόγραμμα διαμορφώνεται με απόφαση του Σχολείου και δεν λειτουργεί το Ολοήμερο Τμήμα.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος:
- Διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα και εργαλεία για την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.
- Έρχονται προετοιμασμένοι στα μαθήματα της ημέρας και φροντίζουν να έχουν μελετήσει στο σπίτι συστηματικά, μεθοδικά, υπεύθυνα σε συγκεκριμένο χρόνο και χώρο μελέτης.
- Συμπεριφέρονται με ευγένεια, δείχνουν αλληλεγγύη και σεβασμό προς τους εκπαιδευτικούς και τους/τις συμμαθητές/τριες τους.
- Συμμετέχουν ενεργά και απρόσκοπτα.
- Ζητούν διευκρινίσεις, όταν τις χρειάζονται.
- Διατυπώνουν απορίες, σκέψεις, κρίσεις, συναισθήματα.
- Συμμετέχουν στο μάθημα Φυσικής Αγωγής συμπληρώνοντας το έντυπο ΑΔΥΜ στην Α και Δ τάξη
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος:
- Παρευρίσκονται στο προαύλιο και για κανένα λόγο δεν μένουν μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ακολουθούν τις οδηγίες των εκπαιδευτικών για τον χώρο παραμονής τους.
- Ικανοποιούν τις σωματικές τους ανάγκες, παίζουν, καλλιεργούν κοινωνικές δεξιότητες και αναπτύσσουν κοινωνικές σχέσεις.
- Με την ολοκλήρωση του διαλείμματος εισέρχονται στην αίθουσα διδασκαλίας προσεχτικά και με ασφάλεια.
Απουσιάζουν από το Σχολείο σε περίπτωση ασθένειας, έκτακτων οικογενειακών γεγονότων ή για σοβαρό λόγο και η οικογένεια μεριμνά για την έγκαιρη ενημέρωση του Σχολείου. Διευκρινίζεται ότι απουσία για λόγους υγείας περισσότερη των τριών ημερών χρειάζεται να συνοδεύεται με ιατρική βεβαίωση. Η πρόωρη αποχώρηση μαθητή/τριας δικαιολογείται με σοβαρό λόγο και ενημερώνεται η οικογένεια για να έρθει να παραλάβει τον/την μαθητή/τρια και να υπογράψει στο βιβλίο Μητρώο Αποχώρησης Μαθητών/τριών.
Προστατεύουν και διατηρούν καθαρό το σχολικό περιβάλλον (κτίρια, προαύλιο, εγκαταστάσεις, εξοπλισμό). Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση υλικής φθοράς της δημόσιας περιουσίας το κόστος αντικατάστασης επιβαρύνει τους γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας που την προκάλεσε.
Δεν επιτρέπεται να φέρουν στο Σχολείο:
- εξωσχολικά υλικά (π.χ. μπάλες, παιχνίδια)
- πολύτιμα ή επικίνδυνα αντικείμενα
- κινητά ή άλλου είδους ηλεκτρονικές συσκευές
Στην περίπτωση που μεταφέρονται με λεωφορείο οφείλουν να φορούν ζώνη ασφαλείας, να σέβονται και να υπακούουν τις οδηγίες του/της συνοδού.
Ο ρόλος γονέων και κηδεμόνων
Εγγράφουν τους/τις μαθητές/τριες.
Ενημερώνουν το Σχολείο υπεύθυνα και εμπεριστατωμένα για ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον/τη μαθητή/τριας και ενδέχεται να επηρεάσουν τη φοίτηση ή τη συμπεριφορά του/της (π.χ. θέματα σωματικής και ψυχικής υγείας, αφαίρεση κηδεμονίας).
Δίνουν σωστά τα τηλέφωνα επικοινωνίας και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) της οικογένειας.
Ενημερώνουν έγκαιρα το Σχολείο σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας, διαφορετικά αν ή απουσία είναι μακρόχρονη ή επαναλαμβανόμενη επικοινωνεί το Σχολείο με την οικογένεια.
Ενημερώνονται συστηματικά για τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά, την κοινωνικοποίηση και γενικά τη φοίτηση του/της μαθητή/τριας. Η ενημέρωση πραγματοποιείται:
- συμμετέχοντας σε συγκεντρώσεις ενημέρωσης που συγκαλεί ο/η εκπαιδευτικός
- κλείνοντας ραντεβού με τον/την εκπαιδευτικό στις συγκεκριμένες μέρες και ώρες συνεργασίας που έχουν οριστεί
- παραλαμβάνοντας τη βαθμολογία κάθε τριμήνου
- παρακολουθώντας την ηλεκτρονική αλληλογραφία του Σχολείου.
Στην περίπτωση που προκύψει ένα σημαντικό θέμα αναφορικά με το παιδί τους, συνεργάζονται εποικοδομητικά με το Σχολείο για την κατά το δυνατόν πιο αποτελεσματική αντιμετώπισή του.
Δίνουν ενυπόγραφα τη συγκατάθεσή τους, όταν τους ζητηθεί, προκειμένου τα παιδιά να παρακολουθήσουν εξωσχολικές δραστηριότητες ή εκδηλώσεις.
Ενημερώνουν το Σχολείο στην περίπτωση που προκύψει οποιοδήποτε θέμα με άλλον/η μαθητή/τρια του Σχολείου και δεν αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία να διεκπεραιώσουν μονοί τους το θέμα επιπλήττοντας, τιμωρώντας ή νουθετώντας τον μαθητή/τρια.
Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του Σχολείου απαγορεύεται οι γονείς να παρευρίσκονται περιμετρικά στον χώρο έξω από το Σχολείο και να παρακολουθούν ή να επικοινωνούν με τα παιδιά . Στην περίπτωση που θέλουν να τους δώσουν κάτι που θεωρούν σημαντικό π,χ, κολατσιό επικοινωνούν τηλεφωνικά με τη Διευθύντρια του Σχολείου και το παραδίδουν σε εκείνη.
Οι γονείς πρέπει να σέβονται και να προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα των άλλων μαθητών/τριων και γονέων, ειδικά όσον αφορά την ανάρτηση φωτογραφιών και πληροφοριών στο διαδίκτυο.
Συμμετέχουν ενεργά στο Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων εκφράζοντας τις απόψεις τους και συνεργάζονται με το Σχολείο για ζητήματα ενδοσχολικά και εξωσχολικά πέρα του εκπαιδευτικού έργου.