Γιορτή της μητέρας

Μάι 20207

Κάθε δεύτερη Κυριακή του Μάη έχει καθιερωθεί να γιορτάζουμε τη μητέρα (παγκόσμια). Δηλαδή, φέτος στις 10 Μάη. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζεται επίσης την Υπαπαντή (2 Φεβρουαρίου).

Ένας άγγελος ρώτησε κάποτε τον Θεό.

Πώς θα προστατεύσουμε στη γη τα αθώα παιδιά.

Και ο Θεός απάντησε: Έπλασα την Μητέρα.

Για αυτή την ημέρα, διαλέξαμε ένα τραγούδι που μπορούμε να μάθουμε να της τραγουδάμε:

Σήμερα στη γιορτούλα σου λουλούδια σου χαρίζω,
χαίρομαι όταν χαίρεσαι κι όταν πονάς δακρύζω.
Είσαι το λιμανάκι μου, είσαι η συντροφιά μου,
να ‘σαι γερή και δυνατή μανούλα μου γλυκιά μου.
Νιώθω πως όταν μου γελάς σε πούπουλα πως μ’ έχεις
μανούλα μου σ’ ευχαριστώ που τόσο με προσέχεις.
Το όνομά σου το γλυκό μες στη καρδιά κρυμμένο
και με κορδέλα ολόχρυση το έχω τυλιγμένο.
Εσύ μου έδωσες ζωή, στοργή, φροντίδα, αγάπη,
μου ‘μαθες ν’ αγωνίζομαι, να προσπερνώ τα λάθη.
Μου χάρισες το είναι σου και όλη τη ζωή σου
και εγώ σου δίνω μια καρδιά σήμερα στη γιορτή σου.
Είναι αυτή που έπλασες με τα δικά σου χέρια,
μαζί με την αγάπη μου που φτάνει ως τ’ αστέρια.
   Χρόνια Πολλά Μητέρα, μανούλα, μαμά….
από κάτω από: Άνοιξη, Γλώσσα, Εικαστικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Γιορτή της μητέρας    

Juan Miro

Μάι 20206

Ισπανός ζωγράφος και γλύπτης (1893-1983) και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. Πολλά από τα έργα του συνδυάζουν τις γραμμές και τα χρώματα δημιουργώντας υπέροχα σχήματα.Ο Μιρό, είχε ένα εντελώς δικό του ύφος. Το στυλ της τέχνης που ακολούθησε χαρακτηρίζεται από έντονα χρώματα σε συνδυασμό με απλοποιημένες φόρμες που θυμίζουν σχέδια μικρών παιδιών. Χρησιμοποιεί λαμπερά χρώματα και σχήματα για να δημιουργήσει περίεργα πλάσματα, παραμορφωμένες φιγούρες ζώων και διασκεδαστικά αντικείμενα που αιωρούνται ακανόνιστα στον χώρο. Συνέχεια……….

ΑΥΣΤΗΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ

Μάι 20206
b2ap3_amp_Football—carousel

Η παρακάτω ανάρτηση είναι μόνο για τους μπαμπάδες των νηπίων μας. Σας παρακαλώ οι μαμάδες να αποχωρήσουν για λίγο και το παρακάτω να διαβαστεί μόνο από τους μπαμπάδες.

Έφυγαν;

Ας μιλήσουμε λοιπόν για μπάλα…

Όχι, πλάκα κάνουμε αλλά κάπως πρέπει να απομακρύνουμε τις μαμάδες από την παρακάτω δραστηριότητα.

Λοιπόν, μπαμπάδες… έχετε ΑΠΟΣΤΟΛΗ!

Πλησιάζει μία πολύ ιδιαίτερη μέρα που πολλά χρόνια τώρα οι εκπαιδευτικοί την είχαν αναλάβει….

Η γιορτή της μητέρας και το δώρο της. Κάθε χρόνο είναι την δεύτερη Κυριακή του Μάη και φέτος πέφτει στις 10 Μαΐου. (Μην ανησυχείτε… έρχεται και η γιορτή του πατέρα τον Ιούνιο και θα φροντίσουμε να ανταμειφθείτε κι εσείς.)

Τα καλύτερα δώρα για μία μητέρα όπως όλες οι μητέρες ξέρουν είναι πως εκείνη την ημέρα:

1. Θέλουν να ξυπνήσουν χαλαρές και λίγο αργούτσικα (βλέπετε τι αντέχετε και ξυπνάτε καταλλήλως).

2. Θέλουν να έχουν κάποιες ώρες για τον εαυτό τους (οπότε σας παραπέμπω στο άρθρο  https://blogs.sch.gr/23nipilioup/myrise-anoixi/    και επιστρέφετε στο σπίτι με ένα ωραίο λουλούδι).

3. Θέλουν μία γλυκιά αγκαλιά από αυτούς που την αγαπούν.

4. Θα ήθελαν ένα δώρο ή ζωγραφιά ή κατασκευή που να μπορούν να ανατρέχουν σε αυτή και να θυμούνται πόσο τις αγαπούσαν τα παιδιά σε κάθε ηλικία.

5. Θέλουν να χαμογελούν (η κάθε σύζυγος έχει άλλο χαρακτήρα οπότε αυτό το αφήνω σε εσάς).

Για το 4 όμως έχουμε κάποιες προτάσεις… κάποιες εύκολες και κάποιες λιγότερο εύκολες. Αφιερώστε κάποιο “κρυφό” χρόνο με τα παιδιά σας και τη Κυριακή (και κάθε δεύτερη Κυριακή του Μάη) δώστε της το δωράκι.

Tip: Στις δικές μας ηλικίες (4-6) κάποια παιδιά όταν γράφουν λέξεις κάνουν λειτουργική αντιγραφή (δηλαδή δείχνω ένα ένα γράμμα με το δάχτυλό μου και αντιγράφουν τα γράμματα για να φτιάξουν λέξεις χωρίς ίσως να μπορούν να τις κατανοήσουν) ή κάνουν φωνολογική αναγνώριση (δηλαδή ξέρουν τα φωνήματα Μoυ Α Μου Α – όχι μι άλφα μι άλφα μόνο το πως ακούγεται) και γράφουν τα γράμματα για να δημιουργήσουν τη λέξη που θέλουν.

Προτάσεις:

Α. Ζωγραφίζω και γράφω πόσο αγαπώ τη μαμά μου

  

Β. Φτιάχνω μία καρδιά και γράφω “ΜΑΜΑ ΣΕ ΑΓΑΠΩ” ή “Μαμά σε αγαπώ”

Γ. Κάποια κατασκευή;

Ελπίζουμε να γιορτάσετε υπέροχα αυτή τη μέρα και να πήρατε ιδέες και για τη δική σας μητέρα… τη γιαγιά του παιδιού!

Γιατί Μάνα είναι μόνο μία όσο χρονών και να φτάσουμε…

από κάτω από: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΑΥΣΤΗΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ    

Μητέρα, μανούλα, μαμά

Μάι 20205
μαμα

Κάθε δεύτερη Κυριακή του Μάη, γιορτάζει η αγαπημένη όλων μας. Το πρώτο πρόσωπο που αντικρίζουμε όταν γεννιόμαστε. Το άτομο που φωνάζουμε… μαμά, μανούλα, μαμάκα, μητέρα, μανουλίτσα..

 

… Γιατί όταν κλαις, εγώ δακρύζω και πονάω. Και όταν θυμώνεις, θύελλες μέσα μου υψώνονται και σπάω.


(απόσπασμα από το βιβλίο της Μαρίνας Γιώτη “Μια καρδιά”. Εκδόσεις Διόπτρα)

Πατήστε να δείτε και ένα διαδραστικό πίνακα για τη μαμά από τη συνάδερφο Έλενα Αλμπανίδου:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=235515&fbclid=IwAR05mr27AP61_YHrkQakElKJxTpGzxP9PXLS-bkFAQDfO3fdTIO_MKVDGT8

από κάτω από: Άνοιξη | με ετικέτα , , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μητέρα, μανούλα, μαμά    

…. εύκολες εργασίες για τη μέλισσα

Μάι 20204
FB_IMG_1588145258834

Καλημέρα σας,

σας στέλνω κάποιες εργασίες με προγραφή και αντιστοίχιση που τα νήπια καλούνται να συμπληρώσουν και να έρθουν σε μία πρώτη επαφή με τη “Μέλισσα”

από κάτω από: Mαθηματικά, Άνοιξη, Γλώσσα, Φυσικές Επιστήμες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο …. εύκολες εργασίες για τη μέλισσα    

Οδηγός μαθητή για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση

Μάι 20203

Οδηγίες για τους μαθητές, για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην πλατφόρμα Cisco Webex.

Ο οδηγός έχει τεχνικά στοιχεία που πρέπει ο μαθητής να εφαρμόσει για τη σύνδεση του στην ψηφιακή τάξη, είτε με τη χρήση υπολογιστή, είτε με τη χρήση κινητής συσκευής (tablet ή smartphone).

Ανοίξτε τον οδηγό μαθητή ΕΔΩ

από κάτω από: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οδηγός μαθητή για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση    

Ζωντανοί πίνακες Tableaux vivants

Μάι 20203

Σήμερα θα μιλήσουμε για πίνακες. Ζωντανούς πίνακες. Συχνά χρησιμοποιείται η φράση “παγωμένη εικόνα”. Αυτή είναι μια τεχνική στο θέατρο που βοηθά να παρατηρήσουμε και να κατανοήσουμε τα συναισθήματα των ρόλων. Μια εικόνα μπορεί να έχει μεγάλη δύναμη και να εκφράζει περισσότερα από τα λόγια.

Στο θέατρο οι εκφράσεις, οι κινήσεις, ο λόγος είναι πάντα πιο έντονα, πιο “μεγάλα” όπως συνηθίζουν να λέμε όσοι ασχολούνται με αυτό. Σε κάποια είδη θεάτρου μάλιστα όλα τα παραπάνω γίνονται ακόμα πιο έντονα. Στις φωτογραφίες που βλέπετε αποτυπώνονται σκηνές από ένα τέτοιο έργο: Τη μαύρη κωμωδία “Δρ Τζέκιλ και Κος Χάιντ… αλλιώς”. Μπορείτε να μαντέψετε τις διαθέσεις και τα συναισθήματα των ρόλων βλέποντας τις φωτογραφίες; Θέλετε να δοκιμάσετε να κάνετε κι εσείς μια παγωμένη εικόνα διαλέγοντας ένα συναίσθημα και να το δείξετε με το σώμα και το πρόσωπο σας;

Πρόταση για παιχνίδι

Μπορείτε να φτιάξετε κάρτες με συνθήκες και συναισθήματα και να παίξετε “παγωμένες εικόνες’ με την οικογένειά σας. Μοιάζει λίγο με τη γνωστή παντομίμα, μόνο που θα πρέπει να πάρετε τη σωστή πόζα και να παραμείνετε εντελώς ακίνητοι. Η περιγραφή στις προτάσεις είναι για να καταλάβετε που βρίσκεστε και τι έχει προηγηθεί πριν την παγωμένη εικόνα σας. Οι κάρτες μπορεί να έχουν προτάσεις σαν αυτές:

  • Κολυμπάω στη θάλασσα και ξαφνικά βλέπω ένα μεγάλο κύμα να έρχεται προς το μέρος μου, προσπαθώ να το αποφύγω με φόβο.
  • Είναι τα γενέθλιά μου και μόλις μου έδωσαν ένα υπέροχο δώρο, είμαι ενθουσιασμένος.
  • Είμαι στο σινεμά και φτερνίζομαι δυνατά με κοιτούν όλοι κι εγώ κοιτάζω γύρω μου με ντροπή.
  • Ψαρεύω και μόλις έπιασα ένα μεγάλο ψάρι, κρατάω το καλάμι με προσπάθεια από το βάρος και με έκπληξη για το μέγεθος του ψαριού.
  • Κάθομαι στη στάση του λεωφορείου κοιτώντας το ρολόι μου και βαριέμαι που περιμένω τόση ώρα και δεν έχει έρθει.
  • Περιμένω στο οδοντιατρείο τη σειρά μου και έχω έκφραση πόνου κρατώντας το πρησμένο μου μάγουλο.
  • Βλέπω ένα έργο στην τηλεόραση και μια σκηνή με τρομάζει πολύ.
  • Έρχεται ο αγαπημένος μου θείος από το εξωτερικό να μου κάνει έκπληξη, τον βλέπω απροειδοποίητα μπροστά μου, ξαφνιάζομαι και χαίρομαι.
  • Περιμένω με λαχτάρα μια βόλτα στο λούνα παρκ όμως αρχίζει να βρέχει και ματαιώνεται, είμαι απογοητευμένος.
  • Τσακώθηκα με τον φίλο μου και είμαι πολύ λυπημένος.
  • Βρίσκομαι σε ένα τραπέζι και μου δίνουν να φάω ένα φαγητό που δε μου αρέσει καθόλου, το κοιτάζω με αηδία.

Ο στόχος του παιχνιδιού είναι να βρουν το συναίσθημά σας. Η συνθήκη (πού βρίσκεστε και τι έχει προηγηθεί) είναι δύσκολο να φανεί και δε χρειάζεται να την μαντέψουν, όμως σίγουρα θα κάνει το συναίσθημά σας να φανεί πιο αληθινό. Φυσικά μπορείτε να βρείτε πολλές ακόμα παρόμοιες προτάσεις για να βάλετε στις κάρτες σας, ή απλά να τις σκεφτείτε και να τις δείξετε στις παγωμένες εικόνες σας. Τα μικρά μας θα χρειαστούν λίγη περισσότερη βοήθεια. Οι γονείς ή ένα μεγαλύτερο αδελφάκι μπορεί να φτιάξει τις κάρτες ή να σκεφτεί τις συνθήκες και είναι σίγουρο πως οι μικροί μας “ηθοποιοί” θα αποτυπώσουν τα συναισθήματα με μεγάλη επιτυχία!

Ζωντανά έργα τέχνης

Πριν λίγο καιρό το μουσείο Getty στο Λος Άντζελες της Αμερικής κάλεσε τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να φτιάξουν πίνακες με τα σώματά τους και αντικείμενα από το σπίτι τους, εμπνευσμένοι από γνωστούς πίνακες. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά και συχνά πολύ αστεία. Δείτε μερικά παραδείγματα:

                                  

Γινόμαστε εμείς ζωντανοί πίνακες

Τι λέτε να προσπαθήσετε να το κάνετε κι εσείς με τη βοήθεια των δικών σας στο σπίτι; Διαλέξτε έναν πίνακα από το διαδίκτυο (πάντα με την επίβλεψη ενός ενήλικα), πάρτε ρούχα, υφάσματα, σεντόνια, μακιγιάζ, αντικείμενα και ό,τι άλλο πιστεύετε πως χρειάζεστε και φτιάξτε τον δικό σας ζωντανό πίνακα. Φωτογραφηθείτε και στείλτε μας τις φωτογραφίες στο e-mail mail@23nip-ilioup.att.sch.gr για να σας καμαρώσoυμε! Μπορείτε να μάθετε και λίγες πληροφορίες για τους ζωγράφους που επιλέξατε και όταν βρεθούμε να μας τα παρουσιάσετε στην τάξη μαζί με τις φωτογραφίες σας.

Θα περιμένουμε με χαρά μηνύματά σας! Σας φιλούμε γλυκά και σας σκεφτόμαστε!

από κάτω από: Θεατρική Αγωγή | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ζωντανοί πίνακες Tableaux vivants    

Μέλισσα – Α μέρος

Μάι 20203
FB_IMG_1588145258834

Είμαστε βαθιά στην Άνοιξη πια. Τα ζώα έχουν ξυπνήσει από την χειμερία νάρκη. Τα έντομα έχουν ξεχυθεί στους ουρανούς και στα άνθη. Τα αποδημητικά πουλιά έχουν αρχίσει να φτιάχνουν τις φωλιές τους (αν δεν έχετε ήδη πετάξει το μαρτάκι σας στα δέντρα, είναι καιρός να το κάνετε γιατί ψάχνουν σχοινάκια για να δέσουν τις φωλιές τους). Ο καιρός έχει ζεστάνει…

Τα μπουφάν και τα πουλόβερ μαζεύονται σιγά σιγά στις ντουλάπες. Και ο χρόνος που θα βγαίνουμε έξω στη φύση αυξάνεται.

Ένα από τα πιο εργατικά ζώα στη φύση εργάζεται τριγύρω μας. Είναι ένα έντομο. ‘Ενα μικρό κιτρινόμαυρο έντομο που ζουζουνίζει στα λουλούδια και κάνει δυο από τις πιο σημαντικές εργασίες στη φύση. Παράγει μέλι και βοηθά στην αναπαραγωγή των λουλουδιών.

Δείτε όποτε έχετε χρόνο, το παρακάτω βίντεο για αυτό το θαυμαστό έντομο και σημειώστε τυχόν ερωτήσεις έχουν τα παιδιά αλλά και ποιες γνώσεις ήδη έχουν. Στα επόμενα μαθήματα θα μάθουμε πολλά….

https://www.youtube.com/watch?v=sR0-iYsLVvY

Οποιοδήποτε βιβλίο ή παραμύθι έχετε για την άνοιξη, τα έντομα και τις μέλισσες είναι ο καιρός να το εξερευνήσετε…

από κάτω από: Άνοιξη, Γλώσσα | με ετικέτα , ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μέλισσα – Α μέρος    

Ανοιξιάτικα μαθηματικά

Μάι 20202

Αφού λοιπόν μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε τους αριθμούς… ας τους ζωγραφίσουμε και να βάλουμε τόσα κοτσάνια όσα λέει ο αριθμός.

Κατεβάστε το υλικό και ξεκινήστε…

από κάτω από: Mαθηματικά, Άνοιξη | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανοιξιάτικα μαθηματικά    

Από πού προέρχεται η λέξη… Μάιος;

Μάι 20201

Πρόκειται για τον πέμπτο (5ο) μήνα του Γρηγοριανού  ημερολογίου, διάρκειας 31 ημερών. Βέβαια, στο Ρωμαϊκό ημερολόγιο («Majus»), που διαρκούσε 10 μήνες, ήταν ο τρίτος μήνας. Στο Αττικό ημερολόγιο ήταν ο ενδέκατος μήνας,  «Θαργηλιών».

Ο Μάιος  έλαβε το όνομά του – μάλλον –  από  τη ρωμαϊκή θεότητα «Maja» (Μάγια), αντίστοιχη της Κυβέλης. Το όνομα «Maja», με τη σειρά του, προήλθε από τη λέξη Μαία (τροφός), δηλαδή  τη μητέρα του θεού Ερμή, στον οποίο μάλιστα  ήταν και  αφιερωμένος. Η «Maja» ήταν  η θεά της γονιμότητας, στην οποία οι Ρωμαίοι προσέφεραν θυσίες την πρώτη μέρα του μήνα αυτού.

Βέβαια, υπάρχουν και άλλες εκδοχές, σχετικά με την προέλευση της λέξης.  Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, προέρχεται από τη λατινική λέξη «maior» (ως προσδιοριστικό πρεσβύτερης ηλικίας, «μεγαλύτερος», «Μαϊώρεις γαρ οι πρεσβύτεροι»), συγκριτικός βαθμός του επιθέτου «magnus» (ονομάστηκε  έτσι είτε γιατί η διάρκεια της μέρας μεγάλωνε, είτε –κατ’ άλλους – γιατί τον μήνα αυτό τελούνταν  οι γάμοι των αρχόντων των Ρωμαίων) , που σημαίνει μεγάλος, ενώ σύμφωνα με τον Οβίδιο από τη λατινική λέξη  «Majestas», που σημαίνει μεγαλειότητα. Παραπλήσια είναι και η εκδοχή που τη θέλει να παράγεται από τη λέξη «μαγιόρες», δηλαδή οι ένδοξοι πρόγονοι των Ρωμαίων. Οι  δε Λατίνοι συγγραφείς στα έργα τους  τον εκφέρουν με τη λέξη «mensis» (μήνας) ή Kalendae (καλένδες). Μάλιστα, επί αυτοκράτορος  Κλαυδίου, η Σύγκλητος πρότεινε την αλλαγή της ονομασίας του σε Κλαύδιο, όμως τελικά  η ονομασία αυτή δεν επικράτησε.

Σύμφωνα με τη λαϊκή μας παράδοση, ο  Μάιος λέγεται και Μάης, Κερασάρης (καθώς  τότε βγαίνουν τα κεράσια), Πράσινος (γιατί πρασινίζει όλος ο τόπος), Πενταδείλινος (γιατί μεγαλώνει η μέρα), Λούλουδος (γιατί ανθίζουν τα λουλούδια).

Στην Αρχαία Ρώμη το μήνα Μάιο γιορτάζονταν τα Φλοράλια (Floralia), τα αντίστοιχα ρωμαϊκά Ανθεστήρια, προς τιμή της θεάς  Flora, θεάς της βλάστησης και της άνοιξης, τα Λεμούρια (Μειλίχια), για τον εξευμενισμό των νεκρών, ενώ την Πρωτομαγιά οι Ρωμαίοι τιμούσαν την Αγαθή Θεά (Bona Dea).

Στη αρχαία Αθήνα γιορτάζονταν τα Ολυμπιεία, προς τιμή του Δία, τα Μουνίχια, προς τιμή της θεάς Αρτέμιδας, και τα Θαργήλια, προς τιμή του Απόλλωνα, γιορτή αφιερωμένη κυρίως στον εξαγνισμό της πόλης από τα μιάσματα. Κατά τη διάρκεια της εν λόγω γιορτής, περιέφεραν στους δρόμους της Αθήνας τα «καθάρματα», δηλαδή ανθρώπους που είχαν προεπιλέξει βάσει κάποιων χαρακτηριστικών τους, όπως τη φτώχεια, την ασχήμια, τη φαυλότητα του χαρακτήρα τους, παράνομες δραστηριότητες … ως αποδιοπομπαίους τράγους, προκειμένου να μαζέψουν πάνω τους όλο το κακό της πόλης κι εν συνεχεία τους εξόριζαν.

Ο Μάιος  όμως ανέκαθεν υπήρξε ο μήνας των λουλουδιών και της βλάστησης. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο την Πρωτομαγιά πλέκουμε στεφάνια («Μάηδες», «Μαγιοστέφανα»), έθιμο που παραπέμπει στην ευφορία της γης.   Μάλιστα, στη λαϊκή συνείδηση συσχετίζεται παρετυμολογικά με τα μάγια και τη μαγεία. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε υπάρχουν και πολλές προλήψεις γύρω από το συγκεκριμένο μήνα, όπως για παράδειγμα ότι  δεν πρέπει να γίνονται γάμοι, ούτε  όμως και κάποια σοβαρή εργασία κατά τη διάρκειά του («Το Μάη μήτε δέντρο να φυτέψεις, μήτε παιδί να παντρέψεις» ).

Ο μήνας Μάιος όμως σχετίζεται άμεσα και με την Κωνσταντινούπολη και τον Μεγάλο Κωνσταντίνο, τη μνήμη του οποίου η εκκλησία μας γιορτάζει στις 21 Μαΐου. Στις 11  του ίδιου μήνα γιορτάζονται τα εγκαίνια της πόλης, το 330 μ.Χ., ενώ την αποφράδα μέρα στις 29 Μαΐου, «τούρκεψε η Πόλη».

από κάτω από: Άνοιξη | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Από πού προέρχεται η λέξη… Μάιος;    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια

Translate

European SchoolRadio Logo
Δεκέμβριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Σκακιστική άσκηση



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων