Turtle Art – Scratch

 

Turtle-a                     TurtleArtRandomTriangle

To TurtleArt είναι μια δωρεάν  Εφαρμογή Οπτικού Προγραμματισμού.

 Σε ποιες ηλικίες απευθύνεται, τι ακριβώς κάνει και σε τι βοηθάει;

Είναι μια διασκεδαστική δραστηριότητα στην οποία με απλό σύρσιμο των εντολών (είναι προκαθορισμένες ως προς το αποτέλεσμα, αλλά όχι ως προς το “πόσο”) δημιουργούνται σχήματα και πολύχρωμα μοτίβα. Είναι μια εξέλιξη (λόγω οπτικοποίησης)  της γλώσσας προγραμματισμού Logo και προορίζεται για παιδιά από την ηλικία των 6 ετών.

Από τη στιγμή που είναι οπτικοποιημένες οι εντολές ο μαθητής πρέπει να:

  1. Να προβλέψει τι εντολές θα δώσει,
  2. να εκτιμήσει την κίνηση που πρόκειται να εκτελέσει η χελώνα,
  3. να σκεφτεί, να κρίνει και να αποφασίσει πόσο μεγάλη θα είναι η κίνηση, προκειμένου να σχεδιάσει η χελώνα αυτό που θέλει ο χειριστής.

Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να μπει και να κατανοήσει το σκεπτικό του προγραμματισμού των Η/Υ μέσω ενός παιχνιδιού.

Οδηγίες Χρήσης Turtle Art (ελληνικά)

Οδηγίες Χρήσης Turtle Art (english)

Μπορείτε να “κατεβάσετε” το  TurtleArt από τους παρακάτω συνδέσμους:

Υπάρχουν επίσης κάρτες  (TurtleArt cards (PDF) οι οποίες παρουσιάζουν τις δυνατότητες του TurtleArt και είναι ιδιαίτερα βοηθητικές στην κατανόηση της εφαρμογής. Πέρα από τις “κάρτες” μπορείτε να δείτε αρκετά ακόμα (παρα)δείγματα στο turtleart.org. (Με κλικ στο σύννεφο κάτω δεξιά  ( στα δείγματα) εμφανίζεται ο κώδικας της κατασκευής).

Κλείνοντας….

Θα ήταν ίσως η καλύτερη λύση για όποιον ενδιαφέρεται για τον οπτικό προγραμματισμό, αλλά δυστυχώς για τους κατασκευαστές του…υπάρχει το….SCRATCH που κάνει ό,τι και το TurtleArt, αλλά πολύ καλύτερα και με περισσότερες δυνατότητες…οπότε το TurtleArt μετατρέπεται σε μια light εναλλακτική εφαρμογή του SCRATCH

2013-04-29_2218

Τί είναι το Scratch

Ποιος το έφτιαξε;

Το Scratch (https://scratch.mit.edu/) είναι ένα δωρεάν εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού, που αναπτύχθηκε από το ομώνυμο έργο στο MIT Media Lab.
Τι είναι;
Το Scratch διαθέτει γραφική γλώσσα προγραμματισμού με την οποία καθιστά πιο προσιτό τον προγραμματισμό στα παιδιά (από 8 ετών και άνω), τους εφήβους και άλλους αρχάριους

scratch1

 προγραμματιστές.
Προγραμματιστικό υπόδειγμα:
Το Scratch είναι ένα περιβάλλον προγραμματισμού στο οποίο οι χρήστες δημιουργούν προγράμματα με βάση το υπόδειγμα της θεατρικής σκηνής. Ο προγραμματιστής έχει στη διάθεση του μια σκηνή (κεντρική οθόνη της εφαρμογής) στην οποία δημιουργούν αντικείμενα (ηθοποιοί και σκηνικά) επιλέγοντας από μια συλλογή ή ζωγραφίζοντας τα δικά τους. Τα αντικείμενα της σκηνής μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με το χρήστη με βάση προκαθορισμένη συμπεριφορά που ορίζει ο χρήστης-προγραμματιστής. Η συμπεριφορά των αντικειμένων ορίζεται με το σύρσιμο δομικών στοιχείων τα οποία αναπαριστούν ενέργειες-εντολές, οι οποίες αναφέρονται σε ένα αντικείμενο. Τα δομικά στοιχεία αυτά αποτελούν τη γλώσσα προγραμματισμού του scratch. Ο σχεδιασμός με δομικά στοιχεία επιτρέπει τον εύκολο προγραμματισμό με εξάλειψη των λαθών στη σύνταξη, επιτρέποντας ανάδραση από τον χώρο που είναι στοιβαγμένα τα δομικά στοιχεία και δίνοντας δυνατότητες άμεσης εκτέλεσης για πειραματισμό
Τι μπορώ να φτιάξω με το Scratch;
Τα έργα που αναπτύσσει κανείς με το Scratch μπορούν να είναι πλούσια σε μέσα και να χρησιμοποιούν γραφικά, κινούμενα σχέδια, μουσική και ήχους. Το Scratch δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών, κινουμένων σχεδίων, αλληλεπιδραστικών ιστοριών κ.α. Επιτρέπει στον χρήστη να μοιραστεί τις δημιουργίες του στο διαδίκτυο (http://scratch.mit.edu/) όπου υπάρχει κοινότητα χρηστών από όλο τον κόσμο.
scratch-game11

Τι εξυπηρετεί η κοινότητα του Scratch;

Η κοινότητα δίνει την ευκαιρία να ανταλλάξει κανείς ιδέες και απόψεις με άλλους δημιουργούς και να εμπλακεί ενεργά σε μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης. Κάθε μέλος της κοινότητας διαθέτει δικό του χώρο για την έκθεση των έργων του, μπορεί να σχολιάζει τα έργα άλλων, να μεταφορτώνει τις εφαρμογές που του αρέσουν στο δίσκο του και να έχει πλήρη πρόσβαση στον τρόπο που έχουν φτιαχτεί ώστε να τις επαναχρησιμοποιεί. Η επαναχρησιμοποίηση των προγραμμάτων είναι ακόμα ένα στοιχείο που συνεισφέρει στη γρήγορη εκμάθηση και την παραγωγικότητα με το scratch.
Εκπαιδευτικά κίνητρα;
Ο σχεδιασμός του Scratch ευνοεί σκόπιμα τους αρχάριους προγραμματιστές. Εκτός από την παραγωγή εφαρμογών ως εκπαιδευτικό περιβάλλον, στοχεύει στην ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων, όπως είναι: η δημιουργική σκέψη, η σαφής επικοινωνία, η συστηματική ανάλυση, η αποδοτική συνεργασία, ο επαναληπτικό-προοδευτικός σχεδιασμός, και οι δεξιότητες της δια βίου μάθησης. Για τους εκπαιδευτικούς το Scratch είναι επίσης ένα βολικό εργαλείο παραγωγής ψηφιακού μαθησιακού υλικού.






αναδημοσίευση από http://1oholargou.wordpress.com/

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς